Pohřeb Michaela Jacksona

Sleduji tu velkolepou show se smíšenými pocity. Neustále se opakující: „Bude tady s námi stále“, všeobjímající optimismus a úsměv, jakoby se ti lidé báli přetrpět si prostý smutek.

Srovnávám s dojemným rozloučením s Waldemarem  Matuškou. Nikdy nezapomenu na krásnou Olgu a její oči upřené k nebi, nepopsatelný výraz… Slova Karla Gotta, po kterých nezazněl potlesk, jako v té Americe.

„Hudba je dobrá věc. Po vší té špíně, po vší té pokrytecké šaškárně na pohřbu lidé začali zpívat. A všechno bylo najednou čisté.“ Takhle nějak to řekl Huckleberry Finn.

Na pohřbu Michaela Jacksona se ale i zpívalo a zněla hudba.  Co ještě je třeba, aby to bylo „čisté“?  

7 comments

  1. spoon

    taky jsem se divala na primy prenos. Tlumocenim nebo titulkama se asi dost atmosfery ztrati, nevim jak to bezelo v Cechach. Me zajimaly prave ty projevy, moznost lidi se s nim rozloucit a to ze to udelali verejne je castecne show a castecne obet. Urcite to nebylo snadne. A nektere projevy byly uzasne. Videla jsem to az od reverenda a libila se mi ta kongresmanka, mluvila si 15min z patra. Naopak me vubec nedojala Brooke Shields, to mi prislo trochu strojeny a nabubrely. Inu coz.

  2. Teri

    Jak kdo žil…Jak kdo žil, tak se s ním asi svět loučí.. a Jackson žil okázale a rád se ukazoval, myslím, že by rozloučení takhle chtěl, a to je hlavní. něco jako poslední megakoncert… může to někomu přijít jako hyenismus nebo šaškárna, ale co do toho komu vlastně je? Poslední velkolepý rozloučení, a pak už snad klid… Jackson by si ho po svým životě zasloužil. Howgh…

  3. Janika

    Spoon, ta kongresmanka se mi taky líbila, vždyť píšu, rozporuplné pocity. Někdo byl opravdový, pro někoho je to show. Čekala jsem možná, že promluví víc takových osobností. Elizabeth Taylorová ho třeba měla ráda.

  4. Janika

    Teri, to máš pravdu, že by si to možná takhle přál, kdo ví, to mě nenapadlo…

  5. Janika

    Spoon, to jsem si nevšimla, taky jsem to celé neviděla. Určitě to ale bude na you tube…Mimochodem, to byl taky jeden z rozdílů těch dvou rozloučení, či pohřbů – záběry na tváře lidí. V té Americe všichni tak nějak "učesaní" a nad věcí…

  6. Mod.

    spoonL.M.P jsem tam neviděla, ale to neznamená, že tam nebyla, neviděšla jsem ani Dianu Ross.Nic mi nepříjde horší, než líbání rakví, nebo uren…