Kdy umřu…

Náhodou jsem narazila na test, který slibuje prozradit datum mého úmrtí. No co, nebojím se, pro legraci jsem to zkusila. V testu jsem měla, myslím, skvělé parametry, pravda, nejsem už nejmladší, ale žiju zdravě, úměrně sportuju, žádné dědičné choroby, některé parametry jsem si ještě vylepšila (třeba jsem snížila množství požívaného alkoholu). Pracně jsem se proklikala k poslední otázce a pak se mi objeví červený nápis:

VAROVÁNÍ!!! VAŠE VÝSLEDKY JSOU VELMI ZNEPOKOJIVÉ!!! Zašlete ihned SMS … na číslo … a po vložení kódu se dozvíte výsledek testu.

Ani zmínka o ceně takové SMSky, takže do toho nejdu. Můžete se mi smát, nebojím se dozvědět datum svého úmrtí, ale bojím se kupovat, když neznám cenu. A ještě to pochybné „varování“… Dneska lidi opravdu nevědí, jak přijít k penězům a neštítí se ani takovéhleho hyenismu…

Takže budu žít dál v nejistotě ohledně data své smrti a budu si říkat spolu s básníkem:

Jsou tři velké smutky na tomto světě:

nevím, kde umřu,

nevím, kdy to bude,

a nevím, kde se na onom světě octnu. (Jan Skácel)

33 comments

  1. graver[[openidhttp://graver.myopenid.com/]]

    Opravdu chceš vědět, kdy umřeš? A kdybys znala cenu té sms, zkusila bys to – a uvěřila bys? Dobrý tramp Bernášek vždycky říkal, když jsme se opili: "já bych chtěl vědět, kde umřu – já bych tam nešel".Je jedno, kdy umřeme. Vždycky toho zbývá tolik udělat, říct, napsat… a času je tak málo.Až to tady zabalíme, nebude to už náš problém. A já chci mít někoho, pro koho to problém bude – a bit selfish, heh?Takže budu dál žít v nejistotě a opakovat si nápis na náhrobku pátera Thomase: The soul that strains for eternity shall outspan the death…

  2. haston

    ohledně místa, kde člověk umře – statistika říká, že nejnebezpečnější místo pro člověka je postel. v té umírá nejvíc lidí. z tě

  3. Jessie

    Jo, gravere, máš pravdu, člověk by to vědět neměl, byla jsem jen zvědavá, a pobouřilo mě to vydírání… Stejně mě to dost vzalo, tak jsem pak zkoušela ještě další testy, je jich kupodivu plno. Každý mi vyšel jinak, v rozpětí 77 a 98 let :-). Což je dobrá terapie, člověk vidí, že jsou to nesmysly.Tu poslední větu nedokážu přeložit…

  4. nominek

    Na ten test jsem nedávno taky náhodou narazila a byla jsem upřímně zvědava, jestli na konci budou výsledky nebo vydřidušská sms. Nepřekvapilo mě, že jsem si tipla správně. Ta cena tam myslím někde byla, ale hodně dobře skryta. Tuším mezi 60 až 100,- :-)

  5. Jessie

    No a co, nominek, poslala´s tu SMSku :-)? Vydřidušská, jo to je správné slovo, to jsi vystihla…

  6. Moonfell

    tak na ten jsem taky narazila a jedna sms stála stovku,já ji poslala a pak chtěli abych poslala další,ale na to jsem se vykašlala,tak by jich mohli chtít hafo a mě výsledek vyšel taky jako znepokojující.běž na http://www.vestirna.com rubrika věštby a to poslední hodiny smrti,aspoň je to zadarmo:)

  7. Jessie

    Moonfell, díky za info, za stovku mi nějaký žvást vycucaný z prstu fakt nestojí, to si radši koupím knížku :-). Mimochodem, podle vyhledávaných frází je tohle nejnavštěvovanější článek tady… Hrůza, co lidí hledá "Kdy umřu"… U mě to byla jen chvilková zvědavost, o co jako jde. Podruhé už bych to nezkoušela :-).

  8. Petr

    PrachyVždycky před tim, než začnu s takovymhle testem na netu, se radši kouknu na to, kolik to stojí – odkaz Podmínky – a tam bylo napsaný, že dvě SMS celkem 198 Kč – jedna za 99. Takže se mi nedivte, nešel jsem do toho.

  9. Jessie

    Jasně, Petře, do toho by šel jenom blázen :-). Jenže ty podmínky, jestli tam jsou, tak jsou hodně skryté, že si jich člověk nevšimne.

  10. Petr

    drej den cena je 2krát 99 Kč na stránkách http://dayofmydeath.com je to docela drahý vtip a stejně to neřekne přesně např vás muže zejtra srqazit auto. je to prostě blbost

  11. gfztruzfvg

    gfzhrfkjhlkjmjaj tak ja kdy chcipnu lidi kdy me poraska veme do srce jujjjjjjjjj pocte mi umrim

  12. Honza

    No me prijde jako seriozni test na http://www.datum-smrti.cz. Tvrdi totiz, ze to pocitaji na zaklade matematickeho modelu a dat z Ceskeho statistickeho uradu. Ze vysledek neni zadna ducharina, ale prave tato konkretni overitelna data zasazena to mat. modelu. Tvrdi take, myslim vcelku logicky, ze to je vysledek uveritelny v pripade, ze i dale budes zit tim zpusobem zivota, jakym zijes dosud. Vzdy je cas svuj zivot prehodntit a cele to tak zvratit. Je tam i par tipu. Potom taky, nikde zadne trapne vydirani, nic o tom, co je a co neni znepokojive. Cena SMS se pise zcela jasne, transparentne, ferove. Taky opak je na rizeni s ČOI, fuj.

    • embecko

      Jsi skvelej, Tomasi, urcite tam zaskocim a test si zaplatim. Sice lidem jako ty moc neverim, ale ty pises tak nejak duveryhodne.