Mícháte bramborový salát rukama?

Při té představě se musím přiznat, že bych v životě nejedla salát jiný, než který připravuji sama.

S bramborovým salátem neexperimentuji. Nemyslím si, že je nutné ho nějak obměňovat a vylepšovat, přidávat tam něco navíc, aby to bylo nějak "extra". Schválně jsem se podívala na pár receptů na internetu, znechutil mě jeden, kde přidávají ředkvičky, proboha… Kdepak, stačí brambory, cibule, mrkev, okurka. A naše česká majolka Boneco, co prodávají v samoobsluhách Coop. Sůl a pepř, nic jiného. Pak pár vychytávek při přípravě a nemá to chybu. Kdybych přidala hrášek, tak se bude ošklíbat syn, jinému zase nejede celer, se salámem salát nemá takovou trvanlivost a vajíčka tam zase nechutnají mně.

Co se týče toho míchání, tak zásadně míchám vidličkou. Velmi opatrně, aby salát nebyl rozmatlaný. Úplně nakonec vmíchám do pečlivě promíchané zeleniny osolenou a opepřenou majolku, jen zlehka. Při představě, že se v tomhle jídle někdo hrabe rukama se mi dělá nevolno. A proto na návštěvách hledám zdvořilé výmluvy, abych se pojídání salátu vyhnula.

 salát

15 comments

  1. spoon

    jo, michala jsem (ciste umytejme) rukama.Pred pridanim majolky.Je toho velkej kotel a s vidlickou bych asi neporidila. Mam tam hrasek i vajicka, jsem na nej zvedava…A budem ho jist jen my tri tak verim ze vyhrady newbudou. Ostatne muj muz ji rukama bezne. :)

  2. Jessie

    Ahoj, spoon :-). No, když tam ještě není ta majolka, tak snad, ale já stejně radši ne :-). Rukama jím běžně, klidně i v restauraci šmátnu do talíře, to je něco jiného.

  3. Gomba

    vařečkoua bez hrášku by to nebyl ten správný salát ;-)ale rukama mi to nevadí, zbodnu všecko :o)))

  4. haston

    nevadí mi salát s hráškem, ani bez něj, ale nemíchám rukama. k čemu je lžíce..? veselé vánoce:-)

  5. Billy

    Ano rukama. Vareckou se nepromicha vše důkladně. Hezky to čvachtá a hrášek ve směsi s mrkví. Krasny štědrý večer preju :-)

  6. Taras

    Ale no tak! Mažeš příspěvky dvojjediného karatisty, a pak naopak a chybně nerozmazáváš salát.Salát MUSÍ být kapku rozmatlaný, jináč to není salát ale nevytříděný nákup v igelitce! To už můžeš rovnou baštit nevařený brambory ve slupce a přikusovat mrkev!Takže: na jemném sruhadle nastrouhat mrkev, petržel a celer (kdo to krájí na kostičky nebo dokonce na kostky, je barbar), velmi jemně nakrájet cibulku, okurky. Pak hrášek, hodně hrášku, a musí bejt dobrej a měkkej. Tvrdej hrášek, a Štědrý den je neodvratně zničen. A samozřejmě vajíčka, dost vajíček, pak se můžou přidat i rozpatlaný olejovky, sardinky, ale jen trochu, maminka do toho rozstrouhala i jedno jabko, prej to zjemňuje chuť. No a klasika, majonéza, brambory ovšem nekrájet na kostičky, bych nejradši ty kostičkovače bacil do makovice, ale krájet na tenké plátky. No a míchá se to vařečkou, to dá rozum, když je toho kotel. Hlavní pravidlo: Když nejsou dobrý brambory, tak nemá cenu začínat.Člověk aby vás všechno učil…

  7. Jessie

    [7] No tedy, to je pecka, děkuju, Tarasi, zařadím do kuchařky s názvem Tarasův salát :-). Brambory na plátky zkusím, mrkev a okurku strouhám taky. Sardinku nerisknu :-).

  8. Jessie

    [5] Správně, hastone, je vidět, že Slováci jsou kultivovaný národ. Tobě taky hezké svátky :-).

  9. Jessie

    [6] Čvachtá, no fuj, kdybys aspoň řekla "šeptá", jak říkala moje maminka, že má "šeptat" kuba při míchání a tak se pozná, že už je dost :-)uff… právě jsem ji dovařila, jdu na další várku dnešního menu :-).

  10. ratka

    salat delam asi z 7-8 kg brambor, takze to bych asi lzicou nerozmichala :o)) majonezu si delam sama (cca 1 l) pro dochuzeni davam jeste majonezu od Hellmanse, ale jen malou pulkilovou.Vajec asi 12, kilo korenove zeleniny (vcetne celeru) sklenici okurek a zavarenych kapii. ctyri cibule ale blanzirovane.micham v detske vanicce. rukama.

  11. ratka

    jinak jsem slavila obrovsky uspech :o)) jako kazdy rok. z vanicky predelavam salat pak do nekolika salatovych mis.tento rok jsem mela i vareny hrasek. alepridavala jsem ho v missce zvlast. kazdy simohl nasypat kolik chtel. salatu zbyla jen trocha. dovaruju brambory dnes k obedu :o))

  12. Jessie

    To si děláš, ratko, prču, né :-))? Kolik vás je, proboha? Já dělám pro čtyři až šest lidí malou misku, půlku ještě mám. Všichni jedli spíš kapra, řízky z panenky a salátu jen lžíci (hele, žádný kecy, že u mého salátu není divu, náhodou je vyhlášenej :-).

  13. ratka

    ja mam 4,5 kg kapra a asi 10 kilo salatu. je nas osm a vsichni zerou jako kyseliny. mam doma 4 chlapi :o)) a svagrovou co hodne ji. Ale muj salat a rybu jedi i rodice ve velkych davkach. Tesi se na to cely rok. Ted je salat snezeny a chybelo. Dovarovala jsem brambory a jeste delala kilo pangasiuse pro chlapy. /kapr dosel/Na zitra chystam husu 4,5 kilovou. FAkt si nedelam prdel :o))Oni se ke me chodi snad najest na cely rok. Takovy salat jako ja nedela nikdo na svete. Bozsky.

  14. Jessie

    Tak mě u těch salátů napadá, že co člověk, to filosof, co vyloží svět v kostce, to politolog, co ví, jak ten svět nejlíp zařídit, a to nejlepší tvůrce bramborového salátu :-). A možná by se našel i člověk, od kterého bych jedla bramborový salát, i kdyby ho míchal nohama :-).