Matky na internetu

Dají se vychovat děti v době internetu?

Napadlo mě to, když jsem si všimla, kolik je na netu blogujících maminek s malými dětmi, snad na mateřské. Nechci se opravdu nikoho dotknout, ani nikomu sahat do svědomí, sama jsem silný netový závislák. Je to těžké, když na počítači celý den pracuju, sama v místnosti, to se pak těžko odvyká. Jako servírka v hospodě by si těžko odvykala závislosti na alkoholu :-).

Tak utíkám od práce ke kecání a žvanění, kolikrát se do toho tak zaberu, že když začne mňoukat kocour, přijde ke mně a zatne mi drápky do stehna a dožaduje se pozornosti, zařvu na něj, aby byl zticha. No jo, kocour, ale co kdyby mě takhle "vyrušovaly" děti? A že některé ty matky toho napíší na internetu tolik, že si nedokážu představit, co ještě stihnou vedle toho. Péče o děti dá přece pořádně zabrat…

No nic, to je každého věc. Jen jsem opravdu ráda, že jsem svoje děti vychovala ještě v době, kdy internet nebyl.  

86 comments

  1. Jessie

    Já taky nikoho neobviňuju, že nechává strádat děti, ale ty moje, kdyby byly ještě malé, by teď v době internetu určitě strádaly. Zrovna tak, jako strádá moje práce :-i. Trochu mi to připadá jako s tím alkoholem, tam se taky pořád říká, že to má člověk pod kontrolou…

  2. Laura

    Nikoho prý neobviňujete,ale zároveň v každé větě podsouváte, že to tak je. To je vážně vtipné. Možná z vás mluví jen závist, že si blogující maminky dokážou urvat trochu času na archivaci neopakovatelných zážitků se svými dětmi.

  3. Jessie

    [5]"archivaci neopakovatelných zážitků se svými dětmi."- hm, tak to mě vůbec nenapadlo, měla jsem na mysli spíš ty, co se vehementně zúčastňují například různých flame.

  4. Klíště

    Kdybych to vzala ze svého pohledu, tak s vámi plně souhlasím – mé děti by jistě strádaly také :)))

  5. Jessie

    Díky, Klíště, vždyť jsem si to nevymyslela jako problém já, že. Závislost na internetu už za nemoc považovaná je, a žena, co je doma s dětmi je určitě dost náchylná tomu podlehnout.

  6. Klíště

    :) Já nemusím být doma s dětmi – ono stačí tu být sama, nudit se, nemít aktivní koníček a závislost je na světě :( :)).

  7. Jessie

    No, nevím, jaká je tvoje situace, Klíště, ale řekla bych, že to bude složitější. Někdy se člověk takhle "nudí", když nemůže dělat to, co by chtěl, když ho něco svazuje, nějaké povinnosti. Taky myslím, že se hodně lidí "nudí" v zaměstnání a tráví pracovní dobu na internetu :-).

  8. L.

    Jo, toho se sama trochu bojim…je rozdil si rano procist zpravy, zkouknout par blogu a JIT OD TOHO (!) a reagovat na kazdou diskuzi, odpovidat, chatovat, zkratka drepet u pocitace vlastne porad…

  9. ratka

    taky jsem zavislak. Driv jsem zavisla nebyla, snad nekolik let. Dokonce jsem i blogovala a furt pohoda. Pak jsem citila ze je neco spatne a skoncila jsem s blogem. VYmazala jsem ho.Asi po 3-4 mesicich jsem si povzdechla ze to byla skoda a nekdo mi cely muj blog poslal mailem domu, vsecko mel archivovano, dokonce udelany seznam s hyperlinky.TAk jsem zase zacala. A to uz bylo hodne blby. A ted uvazuju ze jako zavislak budu muset asi skoncit uplne. Vse ostatni zanedbavam.

  10. titanika

    Toto je naprosto supr článek, Jessie. Opravdu jsi uhodila hřebíček na hlavičku. Je to tak – internet se dostane pod kůži, je to prostě štiplavý, voňavý, odpudivý, přitažlivý, neúnavný, hádavý, hladivý, skutečný, virtuální, rituální, hedvábný, drásající had našeptávač. Já přiznávám pravdivě – občas strádá můj tříletý syn, občas ten devítiletý, občas bručí šéf v práci…manžel nebručí, ten je na netu víc než já :)))

  11. Jessie

    [11] Přeju ti, L., abys to zvládla JÍT OD TOHO :-). Když se na to podívám očima dítěte, tak máma by měla být "přítomná", když už je s ním.

  12. Jessie

    [12] Tak to je s tebou ještě dobrý, ratko, když si to přiznáš :-). Nejhůř jsou na tom ti, co od rána do večera vykládají na internetu, že oni závislí nejsou. A vůbec, navzájem se takhle virtuálně obviňovat, kdo je víc závislej, to je jako pokřikovat na sebe v hospodě, kdo víc chlastá.Opravdu ti nějaký ctitel zálohoval blog? A kdo :-)?

  13. Jessie

    [13] Děkuju ti, titaniko, ráda tě vidím :-). Hezky řečeno, s tím internetem. U mě strádá hlavně moje práce, to účetnictví, co patlám, včera jsem u toho stvořila dva "článečky", radši, jak pořád tu práci odkládám :-). A rodina si myslí, že pilně pracuju. Dokud to nějaký anonym manželovi nepráskne :-).

  14. Jessie

    Když jsem psala to o matkách, měla jsem pochopitelně na mysli konkrétní případy. Ne takové, kdy má někdo hezký blog a tam píše o dětičkách a vystavuje fotky (i když to dnes asi moc opatrné není), případně kde si maminky vyměňují různé rady a podobně. To se mi líbí a fandím tomu. Ale co si mám myslet o matce malých dětí, která všude možně píše zlé a nenávistné komentáře a dokonce zakládá i antiblogy a vehementně se jim věnuje? Včera mě dorazilo, když jsem náhodou objevila ještě další takový antiblog. Přišla jsem na to náhodou, když jsem si všimla, že z onoho antiblogu se sem připojilo včera asi 9 lidí, odtud:http://koutek.mysteria.cz…;sta… Proboha, kolik těch antiblogů ještě je…?

  15. ratka

    Jessie tvuj odkaz vede na nejake forum kde je treba se registovat. je to tak spravne? psala jsi o blogu.

  16. Jessie

    Ano, je to správně, musíš se zaregistrovat. Tak ne antiblog, ale antiweb, sorry, to je snad jedno :-).

  17. Jessie

    Já jsem se zaregistrovala ze zvědavosti, proč se odtamtud ke mně připojují, proto je tam moje jméno. Tak jsem to tady vysvětlila, aby mě s nimi nikdo nespojoval, to bych fakt nerada. Nic jiného tím nesleduju, a není to ani zajímavé…

  18. ratka

    no ja bych byla taky zvedava, ale zase ne tak moc abych se sla nekam registrovat :o))

  19. Jessie

    Ratko, ani kdyby se odtamtud k tobě začali připojovat, tak bys nebyla zvědavá, co o tobě píšou :-)?

  20. Jessie

    I když alien je teda fakt dobrej, vůbec není zvědavej a neregistroval se tam, přestože je to tam většinou o něm. Že by byly zvědavé jen ženy :-)?

  21. ratka

    nevim Jessie, myslim si ze nikoho nezajimam natolik aby o me rozebiral beze me. Zatim se mi to jeste nikdy nestalo.ale co neni, muze byt. a pakuvidim co udelam.

  22. Jessie

    Co bys mohla dělat…Mimochodem, ten alien kdyby nebyl, tak by si ho ti frustráti, co se na něm hojí, museli vymyslet…

  23. Taras

    Ti, o kterých je řeč, jsou spíš než frustráti flusráti, co flusrádi.

  24. Jessie

    Přesně, Tarasi. Je to pořád dokola, stará písnička, potřebují nějakého "nepřítele", aby si utužili kolektiv. Je to ale zajímavé sledovat, kdo si rejpne, třeba taková Mod., ta k alienovi dříve celkem přátelsky psala, pak ji jednou smazal a tím se jí strašně dotknul. A musím se přiznat, že těch lidí, kteří si nerejpnou a nezapojí se do té laciné štvanice, si dost vážím.

  25. ratka

    proc si jich vazis? Ja se treba nezapojuju proto, ze me to moc nezajima a ani me to moc nebavi.Treba ti co se nezapojuji to maji podobne, je jim to sumafuk. Resi si svoje potize a na cizi kaslou.

  26. Jessie

    Právě proto, ratko. Asi by nikdy nešli lynčovat :-). Nemám ráda dav. Vlasně mě děsí.

  27. Elementární zlo

    Jessie, Jessie…Koutek je místo, kde si prostě povídáme. Ano, námětem mnoha diskuzí je alien… ale jak taky jinak, žejo.Mimochodem můžes zjistit, že kromě rozebírání jeho výroků (neb některým z nich je těžko uvěřit a u něj lze adekvátně reagovat za obtížných podmínek – to znamená prakticky nelze, pokud nesouhlasíš) se tam zaobíráme i jinými tématy.Sem odtamtud chodíme proto, že tam byl na tebe odkaz s tím, že článek je zajímavý. Toť vše. Tvoje existence a tvůj život se tam nijak nepropírá. Nicméně onen link je pouze ve fóru s přístupem pro uzavřenou skupinu, ke které nepatříš.Proč bychom tě měli blokovat? Koutek je otevřen všem, psát do něj můžou všichni registrovaní, některá fóra jsou jen soukromá… neudělalas tam nic špatného.Seznam registrovaných uživatelů je taky veřejný. Takže se tam můžeš projevovat – nebo mlčet – podle své chuti. :)Nebo, přeješ-li si, můžeme tvůj účet smazat. Je to jen na tobě.

  28. Jessie

    Aha, tak mě neprobíráte, to jsem fakt ráda, probíráte někoho jiného, já jsem v suchu. To by se jeden z vděčnosti skoro zařadil…Tak jestli můžu poprosit, zrušte můj účet a pokud to bude možné, nadále mě docela vynechte. Antiweby nejsou opravdu můj šálek kávy. Díky.

  29. Taras

    Šel jsem po odkazech, ale tohle je svět, kterýmu už nerozumím, ani tomu Alienovu, ani jeho příznivců a odpůrců: chápu, že si někdo někam chodí pokecat, podrbat, chápu, že si někdo ulevuje, vypouští páru, nebo diskutuje vážně o důležitých věcech.Ale: vytvářet struktury z přátel a poddaných, stanovovat pravidla a udělovat tresty, nebo naopak vytvářet nepřátelské blogy, napadat se, rozšlapávat bábovičky, usilovat o likvidaci, krindypindy.

  30. Jessie

    Nedivím se ti, Tarasi, a chápu to. Však já to taky neřeším, nesleduju a nestavím se na žádnou stranu. Jen jsem trochu alergická na to, čemu se říká antiweb a na projevy tomu podobné. Ale jinak ať si každý šílí na svém blogu, jak je mu libo, co je mi do toho :-).

  31. titanika

    Můžu k tomu něco dodat? Svět blogů jsem objevila vlastně až v listopadu min. roku. Vy jste zde už všichni kovaní a zkušení, víte, co to asi s člověkem udělá. Zkrátka náhle čte o problémech druhých lidí, o jejich snech, nahlédne do představ, životů. Uvidí skupinu, další skupinu, čte co se děje uvnitř tohoto blogu, kdo s kým a kdo proti komu, rozplétá předivo, hledá souvislosti, začne být zvědavý, nepokojný, zkusí napsat…a už se chytí:) a jede. Mne ten svět vtáhl silou právě pročištěné výlevky, sjela jsem nádherně rychlý sešup a teď mám zvláštní pocity. Zachovávám loajalitu, to je má snad jediná dobrá vlastnost. Ale zůstávám tak trochu i nedotčena. Jsem ráda, že mohu někde ventilovat své pocity a zkušenosti. V reálném světě takovou možnost nemám.

  32. titanika

    A jsem vlastně i hrdá na to, že mi vyšlo pár článků u aliena a že něco zveřejnil i depresista. Ačkoli věřím, že s tím, co píšu mnozí třeba nesouhlasí, nebo jim to připadá trapné, nudné atd…jsou to slova přímo ze srdce, z duše, přesně to, co jsem potřebovala ze sebe dostat. A přesně v tom bodě začíná takový zvláštní očistný proces, díky kterému pak mohu přijít ke svému dítěti a plně se soustředit na to, že spolu zajdeme na zamrzlý rybník zabruslit.

  33. titanika

    :) no a když jsme ještě u teho aliena, tak na dfens ho pořádně zmasakrovali, to je teda fakt. Kovově dunící stránky dfense reprezentují tedy ráznou tlapu práskající do stolu, která naznačuje "tudy ne". Ovšem mně když někdo řekne tudy ne, tak tam poběžím třeba naboso.

  34. ratka

    titaniko, tak tak.Zejmena zkuseni inteligentni blogeri se chytnou kazde tvovji logicke chyby. A clovek dela chyby.Nakonec jsem vzdycky musela uznat ze jsem po rypaku dostala zaslouzene.Toto pouceni jsem si vzala i do zivota. Lepe umim vnimat agrese. Naucila jsem se je vnimat i kdyz muzou byt zabalene v zdvorilych frazich a sladkych slovickach.A taky vim, ze kdyz neco prsknu tak ten pskanec zpusobi reakci. ZE jak do lesa volam tak se z nej ozyva

  35. titanika

    ratko, je fakt, že se cítím jako nahá v trní :), takové pískleZejména ty logické a stylistické chyby, dále pak nedomyšlenost a absence koncepce…jistěže je mi co vytýkat. Docela zabolí kritika. Docela potěší poplácání po rameni (či po zadku). Zatím jsem ještě nenašla odvahu začít opravdu prskat.

  36. Taras

    Titaniko (38), tvůrčí práce a zábava(jako je malování, psaní, muzika, některá řemesla i povolání, sport) přinášejí spokojenost a radost ze života.Nechápu, proč frikulíni a frikulínky mají potřebu vymezovat se, reagovat agresivně a zesměšňovat někoho, kdo si jede po svý lajně, byť i trochu (dost) podivínsky. Zřejmě to bude stádní princip, sklony k šikaně, hovadné ukájení se těchhle novodobých inkvizitorů, kteří už nemohou upalovat čarodějnice. Přečetl jsem zběžně článek i debatu u toho d-fensího Zmrda (opravdu si zaslouží býti psán s velkým písmenem), a ti hlupáci potvrzují, že nejsou schopni věci realisticky ohodnotit, roztřídit, a nemají ani základní vědomosti o právu. Místo toho vykřikují hesla o posvátnosti vlastnictví a že si soukromý majitel může dělat, co se mu zlíbí. Stádo.

  37. ratka

    Hlupaci, nemaji vedomosti, stado… to vse jsou pojmy jak toho druheho urazit a shodit.Obe strany pouzivaji stejne nástroje a vzajmne se jimi rezou po hlavach :o) pro zabavu

  38. Taras

    Já nejsem v téhle věci žádná strana, Ratko, protože mě to nezajímá, šel jsem ke zmrdům jenom kvůli tomu odkazu tady a předcházející válce u chucpera.Nezabýval jsem se v 42 podstatou sporu alien vs. svět pitomů, ale jenom tím fenoménem, že někdo není schopen nechat jiného (aliena) na pokoji, nevšímat si jeho výstřednosti, pokud nikomu neškodí. Jestli chcete, mohu tvrzení o hlupácích a stádu agresivních frikulínů doložit, ale točil bych se dokola, odkazuju na blog, např. články o Husákových dětech.

  39. ratka

    podleme se Alien kocha pozornosti. proto provokuje aby tu pozornost dostal. A asi se mu dari :o)Dyt ti lide co chodi k alienovi delaji dobry skutek. to co on ma rad a co o tesi. je rozdil kdyz je nekdo vystredni provokater protoze ho to bavi provokovat a kdyz je nekdo vystredni, protoze jinak nez vystredni nemuze byt. Treba kdyz mu medved ukousne oblicej.

  40. Taras

    Ano, to je úplně běžná výstřednost, Ratko, u nás na vesnici jsou hned dva, co jim medvěd ukousnul obličej.Ale přehlídla jste, že ti lidé co chodí k Alienovi a těší ho, zároveň usilují o to, aby mu blog smazali.

  41. Vivien

    Ratkopokud chceš v Koutku jen číst, není třeba žádné registrace. A protože uzavřené forum je tam je jedno, můžeš si docela dobře udělat vlastní obrázek. o tom "zbytku".

  42. Vivien

    Jessiecit: Však já to taky neřeším, nesleduju a nestavím se na žádnou stranu. Jen jsem trochu alergická na to, čemu se říká antiweb a na projevy tomu podobné. konec cit.Nesledovat něco vypadá úplně jinak, než jak ty to tady předvádíš. Zrovna koutek není žádný aniweb, je to něco podobného, jako web s vtipy o Chucku Norrisovi. Záměrem i obsahem. Sám alien je vymyšlený, tak co řešíš?Jo, a důležité: takové moralistky, jako jsi ty, fakt žeru:-). Není ti hanba za to pokrytectví? Styď se, účetní…!

  43. ratka

    46 dokonce usiluji aby mu ho smazali? TAk to je fakt legracni :o)) usilovat muzou :o))to je jako kdyz nekdo usiluje aby ta nebo ona celebrita zalezla do diry. Ale ona nezaleze a je jeste popularnejsi nez predtim. nekdy mi prijde ze si to ty celebrity snad vymysleji a pisou samy :o))

  44. Jessie

    [48] Vždyť jsem to vysvětlila, Vivien, z koutku se začali připojovat a já jsem byla docela obyčejně zvědavá, které pako zase kde píše, že olizuju alienovi, kulky nebo očuchávám trencle (ty se nesměj, titaniko, olizujeme a očucháváme mu je spolu :-). Tak jsem to sem hodila, abych někoho vyprovokovala, a dostalo se mi vysvětlení, kterému stejně moc nevěřím, proč by někdo uveřejňoval přísně soukromě prostý odkaz…

  45. Elementární zlo

    Ad 46… inu alien tvrdí, že tu existuje nějaká organizace snažící se o smazání jeho blogu… skutečný stav lze posoudit zde: http://koutek.mysteria.cz…amp;t=6 (aneb dle ankety a vyjádřených názorů je pro smazání jeden člověk… to… poněkud… není organizace, že? ;) )

  46. Jessie

    [49] Ano, ratko, šlo hlavně o to, že kdosi žádal smazání alienova blogu. Přitom bych ani nezpochybnila právo administrátora bloguje blog smazat, ale je hrozné, že by se tak mohlo stát na základě nepodloženého udání kdejakého demagogického anonyma.

  47. ratka

    Jessie, a stalo se to nekdy? aby nekomu zrusili blog na zaklade anonymniho udani? mozna na idnes… ale to je jiny provider.

  48. Jessie

    [38] Titaniko, to je pravda, svět blogů je zvláštní věc :-).Co blog, to jiný rukopis, dost se o člověku pozná. Té loyalitě rozumím, taky se nenechávám vmanipulovat do nadávání na někoho, rozhoduju si to sama :-).[39] Píšeš hezky, kvůli tobě teď k alienovi chodím. Můj osobní názor je, že bys měla mít svůj blog. Přece jen je člověk volnější. A ty máš určitě co říct.

  49. Jessie

    [53] To nevím, ratko, ale vážně to řešili a vypadalo to dost nahnutě. V každém případě to musí být dost blbý pocit. Přece jen blog je spousta práce a času, v tom má Taras pravdu, že zaklínat se nějakým soukromým majitelem je pěkná blbost. Kdo by se psal s blogem, kdyby to svým způsobem nebylo jeho chráněné vlastnictví…

  50. ratka

    myslim si (ale to je jen muj nazor) ze vlastni blog neni chranene vlastnictvi. Ze clovek pise na domene nekoho jineho. Ze o ten blog muze kdykoliv prijit kdyz se to providerovi nebude libit co pise.Me to pokazde fascinovalo ze muzu psat ty svoje blaboly do eteru jen tak.Divim se pokud to nekdo pocituje jinak, ze jeho blaboly jsou nejak extra chraneny. to si snad nemuze nikdo myslet.

  51. ratka

    jedine jiste je napsat si svoje dilo na papir, svazat do knihy a postavit do police :o))

  52. Jessie

    Ratko, já si zase myslím, že kdyby nějaký provozovatel nebyl v tomto smyslu spolehlivým a nezaručoval určitou ochranu a jistotu, tak by ty blogy, co u něj lidi píšou, za moc nestály.

  53. Jessie

    [44]" Nezabýval jsem se v 42 podstatou sporu alien vs. svět pitomů, ale jenom tím fenoménem, že někdo není schopen nechat jiného (aliena) na pokoji, nevšímat si jeho výstřednosti, pokud nikomu neškodí." – přesně tak, já taky… Jenže některým pitomcům (nemyslím tebe, ratko) nevysvětlíš, že se tím automaticky nestavíme za každé písmenko, které alien napsal :-)).

  54. Taras

    [56] – Ratko, je to z právního hlediska tak, že Bloguje.cz poskytuje veřejnosti SLUŽBU, a pak se na ně vzthuje tzv. antidiskrimanační zákon. A ten praví, že služba musí být poskytována rovně všem bez rozdílu, zvláště pak nesmí být odpírána z důvodů rasových, náboženských, politických, pohlaví a milionu dalších. Tedy si provozovatel takové služby nemůže dělat co chce, i když je to jeho vlastnictví. Tohle je ten případ odsouzenejch hostinskejch, za to, že nechtěli ve svým úžasně soukromým lokálu nalejvat cikánům, a nepomohlo jim ani to, že s nima měli špatný zkušenosti. Neboli všechny!!! ty plky u d-fense o tom, jak si Bloguje na svém soukromém dvorku může vyvádět, co se mu zlíbí, to jsou plky nezralých a hloupých kuřat.

  55. ratka

    Tarasi, dik :o) ja se v ty blogerske etikete moc nevyznam. Sama se za blogerku nepovazuju.A chodim cist je k par znamym oblibenym lidem.

  56. ratka

    a jeste neco TArasi, prosla jsem si svoje prispevky a nenasla jsem, ze by si provider mohl delat co chce.Podle me muze zrusit blog, kdyz to zduvodni (treba propagace rasove nenavisti a tak) a taky muze zrusit celou domenu. Nebo se pletu?

  57. Taras

    Ano, Ratko, jestliže je na blogu páchána trestná činnost, tedy nejčastěji rasové a sexuální bejkárny, nebo nedovolené podnikání, tak může poskytovatel služby (patrně po výzvě k nápravě, to ale nevím jistě, protože patrně neexistujou judikáty) blog zrušit, ale musí ve svém zájmu vždy uvést důvod, aby nemohl být obviněn z diskriminace. Samozřejmě, když končí s poskytováním služby, tak má důvod při ruce, ale zase, musí všem, ne jenom někomu. To o té naprosté svobodě rozhodování soukromého providera jste neříkala vy, to mleli ti hlupaňové u Vohnouta. Oni nic jiného než přežvykovat pitomá modrácká hesla neumí.

  58. asTMA

    [68] Třeba proto, že se bez jakékoliv návaznosti na pravdu běhá po netu a vykřikuje se, že existuje organizovaná skupina, která se zasazuje o zrušení Alienova blogu.

  59. Jessie

    [69] Jenže nejdřív existovaly ty útoky na aliena, on se jen brání. Hele, vážně, mně je to šumák a jde o houby, myslím, že se tím alien spíš baví a dělá si reklamu, ale jen si tak říkám, proč to vy ostatní tak "žerete"? U některejch mně to připadá jako smysl života :-).

  60. Taras

    Tak sem se trochu začet (a práce stojí, sakra) u Aliena, nahlédl do kokon(t)ů, poznatky nějaký mám, ale část těch nešťavnatějších tady nemohu ventilovat, ty jsi taková duše citlivá, neužíváš sprostá slova a vyjadřuješ se spisovně.Je fakt, že jeho blog je na hraně, možná i za, takže – pokud by ho admini chtěli zlikvidovat, asi by důvody našli. Ale o tohle nejde, jde o to, že dospělí lidé, mámy a tátové od rodin, vytvářejí antiblogy a v podstatě stejnými výrazovými prostředky bojují proti přízraku. Neboť Alien je rozumově neuchopitelný, nelze s ním polemizovat, rozprávět (o čem? O něm?) a ani souhlasit, to by se ten souhlasící stal hovnem na Mistrově podrážce (to jsou jeho výrazy, ne moje). Takže nevšímat, samozřejmě.

  61. graver

    [71]Taras: souhlas s každým slovem v obou odstavcích (snad ti nezpůsobí zdravotní problémy, že s tebou souhlasí modrá lůza). Říkáš: když někoho nechápeš, neser se do něj – ok, to je přinejmenším rozumný názor. Předchází to zbytečným konfliktům, že? Já jsem taky "táta od rodiny", ale za rozumnýho se nepovažuju – v tomhle prostředí jednám instinktivně (rozum, jakkoliv mi ho upíráte, používám jinde) a pokud chci reagovat, tak to udělám. Ostatně s Alienem jsem nejmíň jedno společné téma našel. Možná právě proto jsem reagoval samostatným článkem u sebe – kdo mě zná, tak ví, že to na rozdíl od jiných jinak nedělám. Alien mě zklamal – tohle asi fakt nepotřeboval.K protistraně se vyjadřovat nebudu – nestudoval jsem, o co jim přesně jde, ale zrušení Alienova blogu asi opravdu ne – to se jen řadí na jeho level."nelze s ním … souhlasit, to by se ten souhlasící stal hovnem na Mistrově podrážce" – tohle si zarámujte a pověste nad postel, protože i tohle může být důsledek toho, že s někým souhlasíte.Tohle jsem napsal sem, protože mi přišlo poněkud zmrdoidní to psát jinam. Myslím, že jsem od Tarase dostal lekci a nemám problém to přiznat.

  62. Taras

    Ono je to ještě trochu složitější, Gravere, Aliena lze pochopit, ale pokud s ním nejedeš na stejné vlně (SM), tak se nelze shodnout a komunikovat, ono to z něj vždycky vyleze. Ten jeho nářek nad tím, že ho chtěj zrušit, to je zvuk odborně týrané oběti, ááách…Takže přečíst, pobavit, ale dál od toho. Podobný případ ale byl Mgr. et Mgr., neboli dál od něho, a tam jsem se s tebou ani s @Teem neshod, a teď jde o to, jestli jste mě chtěli chápat, nebo nechtěli. Všimni se, že neuvažuju o tom, že jste nebyli schopni.

  63. graver

    Nejde o shodu – tu já nehledám a nepotřebuju, protože vím, že se mnou najde shodu jen málokdo. Řešení nereagovat a dál od nich je zdravý pragmatismus – eliminuje konflikty, ale nepřináší zábavu. A to je to, co hledám ve virtuálu. Nehledám přátele, falešné kamarády, přizvukovače ani hovna na podrážce. Alien mě nasral tím, co udělal – řadil jsem ho jinam (myslím tu jeho virtuální identitu, když už se tím zabýváme).Magor et Magor je zase jiný případ. Ty možná dokážeš být nad věcí, pokud jde o tyhle týpky, ale rozdělají tě třeba zase "modráci". Každý prostě máme svoje téma, tak co s tím.

  64. Taras

    Nějaká elementární shoda musí existovat, diskutovat je možný o externalitách, jak se moderně říká. Neboli asi se těžko "normální" člověk shodne s někým, kdo si myslí, že děti jsou prima, a úplně nejlepší na česneku. Je možné se přít o politiku, kulturu atd., ale i tam zásadní rozdíly nepřispívaj k porozumění.A virtuální identita je zase věc skoro zásadní: normální lidi o sobě věděj, vědí, co ten druhej dělá, kde bydlí, a nijak to nezneužívá. V podstatě se nelze dál bavit s někým, kdo pořád vystupoval jako František Zezdisral, a pak se ti nakonec vysměje a představí jako družstvo vodních pólistů z Ugandy. Což byl i případ Mimozemšťana, jestli se nepletu. On je prej redakce.

  65. Jessie

    [72] Překvapil jsi mě, gravere, že jsi napsal to, co jsi napsal, a že jsi to napsal tady. Klobouk dolů… (Já se ale budu vyjadřovat jen tam, kde se nevyskytuje jistá osoba, nazývej si to, jak chceš. Zjistila jsem, že je život příjemnější, když se některým lidem prostě vyhnu.)[71] K alienovi – v tom "pozlátku" z nevhodných výrazů a provokativních proklamací nevidím to podstatné. Zdálo se mi, že alienovi vadí současný stav mezilidských vztahů a tak na to reaguje takhle, aby šokoval a vyburcoval. Beru to s rezervou a kupodivu v jeho výtvorech nacházím překvapivě moudré věci. [74] Extempóre u D-Fense – bůhví, co tím oba sledovali. Myslím, že D-Fens předem věděl, jak si to alien slízne, a tomu šlo jednoduše o reklamu.Navážet se do kontoroverzních osob pro zábavu, no, když jsem četla o childfree, tak tomu někdy jde opravdu těžko odolat :-). I když…, vzpomínám si, jak si tu Helenu kdysi @Teo "vychutnal" u Binárního Ládina a ten mu to decentně vytknul. Neúčastnil se toho a napsal cosi o "snadné kořisti". Tomu se říká úroveň… Mimochodem, asi ji už stopli, nejde se tam připojit.[75] S tou identitou alien jen blafoval, Tarasi, někdy to prostě člověk neustojí. Kdoví, co bys dělal ty, kdyby se na tebe vrhlo takové hejno satoryjí :-).

  66. Taras

    "Beru to s rezervou a kupodivu v jeho výtvorech nacházím překvapivě moudré věci." – tak tos asi hodně hledala, mě tu tenkou vrstvičku moudrosti pořád překrejvaj ty metrový nánosy sprosťáren a projevů jeho sexuální odchylky. (Proti níž nic nemám, když to to baví, tak ať si to pěstuje, jenom pak se nesmí divit, když se jeho kritici soustředěj na tyhle mocný vrstvy.)"Kdoví, co bys dělal ty, kdyby se na tebe vrhlo takové hejno satoryjí :-)." – tak to nevím, ony se na mě satoryje nevrhaj, i když já se do nich a jejich družek strefuju fest, jak jsi jistě seznala. Asi to bude tím, že se bojej mýho velkýho a výkonnýho orgánu, vyjadřovacích schopností. Nebo možná podvědomě cejtěj, že je mám i přesto rád. Vrhaj se na mě satoriové, ale ani to nějak neprožívám.Mimochodem, nejlepší popisek, kterej jsem čet pod fotkou, byl v bulváru. A zněl přibližně takto: "Jana Švandová s manželem Pavlem Satorie přicházejí na galavečer. Satorie vpravo."

  67. Jessie

    [77] Ani jsem moc nehledala a četla jsem tak 1%, ale příležitostně sem dám nějaké citace. Když ho můžou citovat se zlým úmyslem v antiwebu, tak snad budu moct i já s úmyslem dobrým :-).

  68. titanika

    Ad 78) Jeho síla je v tom, že looser (jako třeba já) u něj najde zrní útěchy na zobání. Prožil si svoje a je to znát. Kdo nezažil, nepochopí a jsou věci které nelze sdělit. Já ty jeho vnitřní démony poznám po čuchu a tak nějak jsem na stejném zbytku voru. Volá po něčem a je to takový ten fenomén, který spustí spoustu emocí a reakcí, které v něm vyvolají ještě větší vichrnici. On to zatím v sobě nedokáže spoutat, ale podle mě se vyhrabal z něčeho zlého, dokázal to sám a teď patrně hledá smysl, proč se s takovým úsilím postavil na podrážené nohy a svět mu moc pěkného neukazuje. Ten "rebel bez příčiny" odezvu dospělých lidí nedostane, respektive dostává jen adekvátní odezvu "nerebelů". Dle mého měl být kokon původně útočištěm, ale nějak z toho sešlo.

  69. titanika

    ale to je jen takový výplod naivky :). Hlavně mě Jessie moc těší, že máš odvahu některé věci nakousnout, třeba to, že internet by mohl být nazván zlodějem rodičovského času :). U mně to tak je. Internet mi bere čas. Na druhou stranu už nezapínám tv. Takže net vykopnul telku a jak jsem dříve bývala tak trochu mimo z některých oblíbených seriálů, tak teď mě baví net. Člověk si musí umět najít zábavu, zejména tu pokleslou ;)

  70. Jessie

    [79] No tys to ale hezky napsala, titaniko, líp by to nikdo nedokázal. To jsou věci, které člověk jen cítí a tuší a vyjádřit to každý nedokáže, ale je v tom tajemství toho, proč třeba takové úctyhodné dámy, jako jsem já, kterým se protiví sprostá mluva, na tom "rebelovi bez příčiny" (hezké :-) nic nepohoršuje.

  71. Jessie

    [80] Ještě k těm matkám – ono to opravdu může být ubližování dětem, zanedbávat je a nevěnovat se jim, a mělo by se o tom mluvit. Je to paradox, když taková matka malých dětí tráví celé dny na netu, pod záminkou! boje proti někomu, kdo se zmínil o tom, že se mu líbí holčičky pod patnáct let. Směšné… On tím psaním nikomu neubližuje, ona svým dětem svým jednáním škodí už teď.

  72. titanika

    Jessie Jessie, jsou věci mezi nebem a zemí…:) a občas se stane, že se záležitosti tak nějak podivně řetězí (třeba ty náhody, které náhodami vůbec nejsou). Já mám ráda šedou barvu mezi vším tím bílým a černým. A moc ráda sním a fantazíruju, pořád potřebuji na něčem ulítávat. Kdybych nebyla občas někde v tom "svém" světě, který si dobarvuji různým způsobem (teď už zaplať pánbůh nedestruktivním), nebyla bych schopná žít v tom světě reálném a pragmatickém, kde jsem tou silnou, schopnou, přičinlivou hospodyňkou, kolegyní atd..a snad občas i dobrou mámou a manželkou (a dcerou). Někteří lidé potřebují mít nějakou svou ulitu štěstí, kam unikají. Alien je člověk, který v mailové komunikaci působí naprosto jinak – píše zdvořile, je dokonce hodný.

  73. titanika

    Jinak – možná některé věci cítíme podobně. Někdy je o tom, co člověk cítí a vnímá, těžké mluvit (ono obecně vzato stejně platí "mlčeti zlato"). Často se pak vysloví věci neakceptovatelné, vedoucí k nedorozumění.

  74. Jessie

    "píše zdvořile, je dokonce hodný" – na mě tak působí i na netu :-). Tedy když se člověk chová slušně, jinak to dá pěkně sežrat :-). "mlčeti zlato" – často ano, ale někdy je zapotřebí se ozvat a mlčet je zbabělost.

  75. ratka

    83. titaniko, moc ti drzim palce abys tu svoji ulitu stesti taky zrelizovala. Fantazie se maji prozit, jinak odpoutavaji, a vzdaluji nas od lidi kolem. Znam to z vlastni zkusenosti. Ted vim ze kazdou fantazii muzu zrealizovat. Ze je jen otazkou kolik jsem ochotna pro to obetovat.Musela jsem obetovat roli vzorne hospodynky i roli vzorne pracovnice, dokonce ani vzorna manzelka uz davno nejsem. KUpodivu se s tim postupne moje okoli smirilo. Dokonce i stim ze uz nejsem dobrou dcerou. Muj muz se kolikrat stara o me rodice lip nez ja.