O zmrzlých Jehovistech

I v tomto mrazivém počasí dnes u nás zazvonili Svědkové Jehovovi, jestli si prý nechci popovídat o Bibli. Vypadali dost zmrzle a tak v návalu dobré nálady, že se mi zase podařilo odevzdat DPH v termínu a můžu si chvíli vydechnout, jsem odpověděla, že ani ne, ale že je zvu na horký čaj. 

Přijali a za odměnu mi podstrčili jakési brožurky. Na obálce byli šťastní a usměvaví, krásní a mladí lidé, v nějakém "ráji", který čeká ty pravověrné. Ženy tam byly upravené, načančané (brrr…), oblečené ne-pohodlně, ne-uvolněně, ne-sexy, nikde koutek, kam by se dalo uchýlit do samoty, vzít si knížku a otevřít flašku, až se mi z toho "cukru" udělalo zle a povídám:

"V takovém světě bych nechtěla žít, plakala bych tam zoufalstvím."

Zatvářili se kysele, už na mě nic nezkoušeli, asi mě zatratili a po chvíli odešli. A já jsem přemýšlela, jak by asi vypadal ideální svět, ve kterém bych chtěla žít. Asi dost liduprázdně, krásná příroda, teplé počasí, srub v lese, plno zvěře. A ve srubu připojení na internet, pochopitelně :-). 

54 comments

  1. Saul

    "plakala bych tam zoufalstvím." Oni by ti podstrčili do rukou Bibli a byla bys taková jejich plačící světice co slzami dojetí zkrápí slovo Boží.:-000

  2. Saul

    no,ať jsou SJ jací jsou,v jednom jsou obdivuhodní.Nedávno jsem četl,že v nacistických koncentrákách jich byly desetitisíce.V podstatě dobrovolně.Stačilo,aby šli na bránu,podepsali prohlášení,že nebudou vystupovat proti nacistické ideologii a byli by ihned volní.Prý to neudělal žádný.Nechali se tam umlátit,pomřeli hlady,na tyfus…ale víry se nevzdali.Za tohle před nima smekám!!!

  3. Saul

    tu informaci nemám od Jehovistů.Uvádí to ve své knize Rudolf Vrba,který jehovista nebyl,prošel několik KT,utekl z Osvětimi a na jeho informace je myslím celkem spolehnutí.Jistě že je to děsivé,ale to se přece s tou "obdivuhodností" nevylučuje.

  4. Jessie

    Hmm…, je to podobné, jako s tou transfůzí krve, radši nechat dítě umřít, než ji povolit. Máš pravdu, že to o něčem v člověku vypovídá. Je horší, když je člověk slizký zbabělec, lpící na životě za každou cenu, nebo když je odhodlaný umřít pro nic?

  5. Saul

    jo, s tou transfuzí,to je nářez.Ale já si nejsem jistý,co je na tom pravdy a co si přifantazírovali kritici SJ.Kolik jejich dětí zemřelo,protože rodiče odmítli transfuzi.A jde to vůbec?Já mám pocit,že tady se lékaři ani ptát nemusí.

  6. Jessie

    Schválně jsem se dívala, oni to různě zaobalují, zdůvodňují a zakecávají, ale nakonec z toho stejně vyplyne tohle:" vy musíte být pevně rozhodnuti odmítnout krev za sebe a za své děti dříve, než před vámi vyvstane nějaká naléhavá situace, protože si ceníte svého vztahu k Jehovovi více než jakéhokoli domnělého prodloužení života za cenu porušení božského zákona"Jak je to v lékařství s podepsaným souhlasem, to fakt nevím.

  7. Jessie

    A abych řekla pravdu, tak nějaké konkrétní případy úmrtí mě ani tak nezajímají, jde mi spíš o to, k jakému "stavu duše" se lze zmanipulovat.

  8. Saul

    "protože si ceníte svého vztahu k Jehovovi více než jakéhokoli domnělého prodloužení života za cenu porušení božského zákona" tak v tomto s nimi také souhlasím.Jen nechápu tu souvislost transfuze a vztahu k Jehovovi.To je vztah k Bibli,kde se o té krvi píše,jenže vztah bible k Jehovovi…no to už je ta jejich pohádka,že Bible je slovo Boží a musí být brána doslova.Nadruhou stranu,kolik rodičů toleruje dětem(“‘)alkohol,drogy a co?Ale jak někdo slyší o Jehovistech,jak by nechali umřít své děťátko,tak jsou z nich najednou moralisté jako prase.

  9. Saul

    11:áááále,zmanipulovaní jsme všeci.To bych neřešil.Ale oni mají to plus,že stáli před volbou…žít jak žili,nebo jinak.Vybrali si jinak a to jim slouží ke cti.Že dost možná další manipulaci?No tak aspoň nějakou novou.Být v životě manipulovanej jen jednou musí být hrozná nuda:-))

  10. Jessie

    Saule, a co volba zmanipulovat se, nebo snažit se manipulacím nepodléhat? Vidět jen to, co vidíš, nevytvářet si konstrukty. Ten šílenej balast, kterým si zanášíme naše životy.

  11. Saul

    no…jo.Ale zkoušela jsi to někdy?On o tom každej hrozně rád básní,jenže každej se zasekne…na něčem,co momentálně považuje za "svobodu".A pak zase přijdou zástupy těch "zlých",kteří mu to jeho svobodu zpochybní.A tak je to furt dokola.

  12. Jessie

    Nerozumím, na čem se zasekne člověk, který odhodí všechna vyfantazírovaná náboženství?

  13. ratka

    no odpovez Saule, na cem se zasekne ten kdo odmitne fantazie jinych?A jeste k Svedkum, oni sedeli v base i zakomunistu :o)) nechteli na vojnu. Proste rekli ze na vojnu nepujdou a tak sli hned do basy. Bylo jeich ve veznei plno. A sedeli tak kolem ¨4-5 let.

  14. Saul

    21:nerozumím,tam nikdo jinej nemá co pohledávat…to je intimní záležitost.22:dobrá otázka:-)Když jsme všichni tak dokonale dokonalí:-000Tak v čem?:-0

  15. ratka

    ja nevim prece, proto jsem se ptala.otazka znela:na cem e zasekne kdo omitne fantazie jinychSaul: sam na sobeotazka: myslis ze sam sebe nepozna? (to jako snaha objasnit proc samna sobe)Saul: jootazka: myslis ze to jde jen pres nekoho jinehoSaul: nerozimim, tam nikdo jinej nema co pohledavatTAk jak to je? kdyz sam nemuze a jinej tam nema co pohledavat tak jak? je to jen otazka k tovji namitce ze sam nemuze.Saule, tys zrusil blog?

  16. Saul

    ne. Já jsem ho jen chtěl vylepšit.Zdá se,že jsem to poněkud překalkuloval:-000

  17. Jessie

    No neblázni Saule, já už jsem si málem říkala, že budu muset být na chlapy hodnější, tak ještě že tak :-).

  18. Saul

    Já chtěl původně změnit jen tu barvu stránky,ale potom jsem si s tím začal hrát a abych byl upřímnej…ono se mně to ptalo,jestli chcu zrušit blog a já jsem chtěl vyzkoušet,jestli to funguje.Zdá se,že ano:-)))))

  19. ratka

    ale ono se te to pta nekolikrat :o)) Zkus se zeptat spravce. On to to vrati zpatky.

  20. Jessie

    Ty šílenče, já myslela, že jsi jen ty články skryl (= dal do rozepsaných)…

  21. Saul

    No právě.Přesně.Ono to poprvé nevyšlo,tak jsem se nasral,že si nemůžu zrušit ani vlastní blog.a kde je?Ten správce.Proč už to vlastně nevrátil???:-00)

  22. Saul

    ale houby jess,já si ho rozbil sám.ten blog byla jen taková rozcvička:-)Nebo mi to snad někdo fakt věřil?Vidíte jak jste blbí:-0)))

  23. Saul

    kdyby tu opravdu nějaký blb,tak ho zdravím.Vírou v blbce vnitřně rosteme.Tedy pokud se nestihneme s nimi ztotožnit.A to jsem doufám nikomu neumožnil!!!A teď už opravdu dobrou(vy blbci):-))))

  24. Jessie

    Saule, nemíváš ty takhle večer "bláznivou čtvrthodinku" :-)? Naše kočky to mají, vždycky začnou lítat po bytě a dělat neuvěřitelné věci. Tak blog už jsi zrušil co bude dneska :-)?

  25. Jessie

    [34] Pavle, píšeš tam v tom článku:"nejdřív když chci o něčem mluvit a něco posuzovat, chci o tom aspoň něco základního vědět" a s tím nelze než souhlasit. Jenže já jsem psala jen o tom, s čím jsem se sama setkala, o své přímé zkušenosti, nebo o jednotlivostech, jak na mě působí. Žádný rozbor a odsudek SJ tohle není. Stejně mě na tom nejvíc zaujala ta představa ideálního světa, proto jsem to psala.

  26. ratka

    S Jehovisty mam vlasten velice pozitivni zkusenosti. Asi pred 15-20 lety mi jeden jehovista moc pomohl, pozdeji jsem se spolu spratelili. Tot pratelstvi trvalo pres 5 let. Z tech dob mam doma spoustu knih, jak rika Jessie s pestrymi obrazky a mam taky i hrubou predstavu jak tihle lide ziji. Co je trapi a jak svoji viru chapou.Od teto doby nemam problem s Jehovisty u dveri.Bud menevstevuji (tamtamy ze nechu byt zachranena) nebo staci jen vecne a strucne rict, ze jim dekuji za jejich peci, ale skutecne zachranena nechci byt. Tojim staci. Oni povazuji totiz za svoji povinnosti co nejvice lidem predat tzv. stastnou zpravu a tim ji dat moznost aby se zachranili. Kdyz je nekdo vyslechne a odmitne, oni si jiz svoji povinnost splni a daji priste pokoj. Uz neprijdou a nai neobtezuji.

  27. Jessie

    Ratko, v tomhle jsme se už před časem neshodly u Petra. Já jsem tam napsala zase svou zkušenost s tím, jak stará, zřejmě senilní matka jedné mé kamarádky jim odkázala dům. Takhle to zase vidím já, oni jsou cíleně a záměrně směrováni na lidi, co něco mají. Na "socky" kašlou. Proč neusilují o členy třeba z řad bezdomovců?

  28. ratka

    Jessie, netusim. Ja znala jednoho konkretniho cloveka. A ten se mi zdal celkem v poradu.

  29. Jessie

    Celé to je "kšeft", využívající zmanipulovaných lidí. Taky mi připadá děsivé, že mají zakázáno hovořit a jakkoliv se stýkat s bývalými členy. Prostě bývalý SJ je vyobcován a kdyby umíral na prahu mých dveří, tak bych mu nesměla podat sklenici vody.

  30. ratka

    mozna jo. ja do toho zase tak moc nevidim. Ti co jsou uvnitr, tak profituji z vyhod ktere jim system nabizi. Kdyz vystoupi, tak o tyto vyhody prichazeji a musi si poradit sami. To je to nejhorsi s cim se musi poprat. s vlastni samostatnosti.Kazdy spolek s pravidly, ktery podporuje svoje cleny je jako zachranna sit. neco nabizi a neco bere. neco za neco.

  31. ratka

    ale to nejsou jen SJ. najdes spoustu takovychto dohodo, kdyz se rozhlednes kolem. nemusi to byt prostituce. Je i spousta rodinnych vztahu na stejnem principu. Deti (zena) se nchavaji omezit aby z toho mely vyhody. U deti to chapu, casto jeste nejsou samostatne a nemuzou stat na vlastnich nohach. Pozdeji to je pohodlnost. U zeny to je vetsinou jen pohodlnost. Jeji nesamostatnost. a to nemusi byt prostitutka. jen pohodlnost.

  32. ratka

    jakmile se clovek osamostatni a stava se nezavislym na svych donatorech (ochrancich a sponzorech)mel by jit svoji vlastni cestou. Vdecnost neznamena ze zustane sedet na miste bez pohybu.Tam prave je sekta hodne omezujci. nenecha svoje cleny jit svobodne. Musi je vyobcovat pro vystrahu. Ab vydesila ostatni. Ale vyobcovani neni nic hrozneho. Proste ti lide jdou dal vlastni cestou.

  33. titanika

    Od jehovistů se přesunu do odlišného světa – k satanistům a třeba Tě Jessie pobaví komentář č. 3, následovně pak č. 4 :) http://kojot.name…jsi-moralka

  34. Jessie

    Jsi všímavá holka, titaniko :-). Pobavilo mě to, ale víš, ono ve skutečnosti nic nebývá tak, jak se jeví :-). Mimochodem, psala jsem ti odpověď na tvůj vzkaz na uvedený e-mail, ale asi to nedošlo, nějaká chyba v adrese.Co se týče Kojota, moc ráda ho čtu. Je zajímavé, že co se týče výběru témat, tak nás zajímají shodné věci, ale v názorech na ně se většinou lišíme a jsme každý jinde. Což mi nevadí a nemám potřebu se tam nějak prosazovat, na rozdíl od jiných, jak je vidět :-).

  35. Jessie

    No to je "maso", když jsme u toho, co se děje jinde, tak zrovna mi přišlo upozornění na změny na idnes, což jsem předtím vůbec nezaregistrovala a registrovat odmítám, co ti lidé pořád blbnou s nějakými systémy… http://muj.idnes.cz….htm#newruleshttp://redakcni.blog.idnes.cz…tmlhttp://redakcni.blog.idnes.cz…tmlhttp://redakcni.blog.idnes.cz…tml

  36. titanika

    Já se teprve rozkoukávám. Vždy mě něco zaujme, chytí, ale po čase pustí. Proto bych si ani nezaložila blog. A navíc, já tomu stejně nerozumím, neuměla bych s tím pracovat, všelijak to nastavovat atd. Zamotalo by mi to hlavu a já už jsem nějak líná koumat, jak se co ovládá etc. Nemá pro mě vůbec smysl řešit jak co funguje, pohybuju se v technickém světě čistě intuitivně, v autě tuším jak hýbnout šaltrpákou, u pc jsem skončila u ctrl c a ctrl v. Ráda přeskakuju z jednoho světa do druhého. Možná proto nevynakládám příliš energie, abych se v jednom světě příliš nezaháčkovala a neuvykla mu. Jsou různé světy, jsem už zvědavá, jaké další najdu, prostě ačkoli žiju jen jeden život, někde uvnitř se stále toulám. Ohledně kojotova blogu – jeho čtení vždy jakoby mi na chvilinku popovzneslo ducha. Ráda vnímám atmosféru toho kterého blogu, vše, co se odehrává v něm i "za ním".

  37. titanika

    Aha – a jsem u toho, neumím Ti ani do vzkazu napsat přesně svou mailovou adresu. No nejsem já fakt jelito? :)

  38. Jessie

    Titaniko, doufám, že to nakonec stejně nevydržíš a blog si založíš :-). Je to docela hezký a užitečný koníček, dost to člověka rozvíjí. Ale to už jsi určitě sama poznala.

  39. fikus

    Ahojky,….Jessii, ale ty máš odvahu pustit si dva cizí lidi do bytu. Už jenom z toho popudu-opatrnosti, bych to neudělal. na veřejných místech samozřejmě jsem kdykoli ochotný komunikovat. Jinak, života si velmi vážím a pokud mohu čerpat pomoc při jeho prodloužení, využiji toho nejenom pro sebe, ale i své bližní. V tomto ohledu je mi jakékoli náboženské pohled na věc cizí. Naprosto cizí!