Ošklivá kočka

„To je ale ošklivá kočka, má takové dlouhé zadní nohy a špičatý čumák, je to pěknej podvraťák“, pravil kdosi při pohledu na naši kočičku Mášenku.
oskliva kocka

No jo, teď nám prochází bytem plno lidí, je daňové období, tak je to u nás jak průchoďák…

Zmínka o kočce mě zamrzela. Mášenku jsem našla jako malé koťátko v sudu a zachránila ji od kruté smrti. Je moc miloučká a přítulná, hraje si a přináší člověku dobrou náladu. Opravdu nemůže za to, že nestála tisíce, jako ostatní naše kočky. Není klasicky krásná, ale mně připadá moc hezká.

Naše pojetí krásy je stejně zvláštní. Krásné nám připadá to, co se neliší od průměru. Přitom ale naopak milujeme na druhé bytosti to, čím se nepatrně od průměru liší, milujeme drobné vady a nedostatky. Hezky o tom píše Stendhal ve své knize „O lásce.“

12 comments

  1. Robinson Pátek

    Máte moc krásnou kočičku. Tak na řeči ošklivých lidí nedbejte. Na ně je nejlepším lékem spokojené kočičí vrnění na klíně. Věřím, že Mášenka to cítí taky tak :)

  2. Jessie

    Děkuju za milá slova :-). Máte pravdu, kočičky jsou zázračná zvířátka, žádná nemůže být ošklivá.

  3. mimiane

    Mášenka je krásná, dík za to žes jí zachránila. Kočky jsou totiž upřímné a vůbec né falešné….jak se o nich říká.Tyhle vlastnosti mají jen lidi.

  4. Jessie

    Jasně, Mimi, kočky nejsou falešné, jsou nezávislé. Možná na některé lidi ta nezávislost působí jako faleš, což tedy osobně nechápu.

  5. Saul

    byl jsem nedávno na výstavě koček a ačkoliv tahle zvířátka miluju,nelíbila se mi tam ani jedna.Takový neěťastný živý důkazy lidské úchylnosti něco "šlechtit" a měnit k obrazu svému.Mášenka je proti nim hvězda.Prohlašuju ji za kočičí Miss universe:-))

  6. Jessie

    Děkuju, Saule, Mášence jsem to vyřídila, byla potěšená. To myslím vážně, my s našimi zvířaty mluvíme, zdravíme je, říkáme jim, kam jdeme a podobně :-).

  7. Hamilbar

    To nám zvířata říkají kde byla, co dělala a občas dokonce přinesou nějakou myš nebo krtka.

  8. Hamilbar

    Taky jsem to ženě říkal. Ale kdepak, ani rejsek.

  9. Saul

    9:ona chtěla Jess naznačit,že přinést ženě nějaký drahý kožíšek je "nejvyšší projev lásky":-)))

  10. Jessie

    Ale ani ne, Saule, já kožichy nemusím. Nosíš to rok, druhý už tě to omrzí, a co pak s drahým kožichem. Věci se mají opotřebit a pak vyhodit :-).

  11. Vivien

    Mám kožíšekuž skoro patnáct let. Pořád jako nový, ale ne z pravé kožešiny, to bych na sebe nevzala. Musím říci, že mě dosud neomrzel, mám ho na významné společenské události a je mimořádně krásný a zajímavý, a už tehdy byl nekřesťansky drahý. Jo, naše mainecoon stály deseti tisíce – to abys viděla, že na to taky máme:-)