I dnes se kydá hnůj na blozích iDnes

Napsal Taras, převzato odtud.

Levná slovní hříčka. Na tomto českém největším blogu jsem pomáhal kydat od listopadu 2008 do 1. apríla 2013. Čtyři a půl roku. Tři sta dvacet článků. Násada od vidlí vyhlazena do vysokého lesku.

Pravda, něco málo (asi tak padesátku článků) jsem zrecykloval z předešlých blogů, hlavně Helmuty. Ale jinak byla všechna pojednávaná témata zcela exkluzivně exkluzivní, tak jako je i exkluzivní neuvěřitelné, necivilizované, neevropské blbství českých pravicových stran a jejich příznivců.

Kvůli opět naprosto nehorázné jednostrannosti českých médií byl můj blog vyhraněně antimodrácký, o levici jsem napsal snad dva nebo tři kritické články. Cožpak je možné močit po směru českého mediálního vichru, který se (opět zcela demokratickým normám vymykajícím způsobem) valí na hlavu čtenáře a posluchače? To bych si připadal jako kolaborant nejhoršího zrna.

Hlavní (a vlastně i jediná) přednost blogu iDnes je vysoký počet přečtení. V průměru jsem měl něco mezi 1500 až 2000 čtenářů. To jsou pomalu okresní noviny. Ale tím výhody končí a nastupuje strašlivé hlupáctví a zarytost diskutujících. V poměru 80 : 20 jsou zastoupeni modráci a diskuze podle toho vypadají. Nevím, jak tenhle jev vysvětlit, ale oni se počítají mezi tzv. lepší lidi – a přitom nejsou schopni argumentovat, formulovat a každou větou prokazují katastrofální neznalost principů demokracie, neznalost politiky a její historie, dezorientaci v současném světě a bolševicky pravičáckou zarytost, setrvávání na neudržitelných ideologických poučkách. Ze všeho nejvíc mi přípomínají dav Číňanů, mávajících za Kulturní revoluce rudými knížkami a vyřvávajících primitivní a realitě zcela vzdálená hesla. Ostatně – jejich výkvět, špica, operuje i na tomto blogu.

Právě naprostá absence rozumné politické debaty je typická pro diskuzní část blogů, kde se jenom zřídka objevil někdo zprava, s kým bylo možno podebatit. Edmund Černá Zmije, možná pak čtyři, pět diskutérů, kteří vydávali relevantní zvuky, v nichž bylo možno občas rozeznat obrysy nějaqké myšlenky. Jinak poušť, nadávání, posmívání, nálepkování, biafra ducha a gulagy pravicového českého polosvěta. Zleva to bylo o dost lepší.

Ale i pozitivní věci bylo možno zahlédnout. Pokud bych mohl doporučit, tak se vyplatí číst (co se politiky týká) blogy Petra Havlíka, Rudolfa Mládka, Tomio Okamury, Jaromíra Petříka a několik dalších. Protipól jim tvoří blogerské katastrofy: Ziegler, Polanecký, Šimoník, Kříž, Paulczynski a opět řada dalších. Zejména Ziegler nenapíše jeden jediný článek, ve kterém by – místo hesel, pouček a nesmyslů modrácké telity – byla myšlenka nebo postřeh, na který by šlo normálně reagovat. (Františka Matějku, trojnásobného vítěze blogerské ankety, záměrně nejmenuji. S polovinou jeho názorů je možné souhlasit, druhou polovinu tvoří politické katastrofy, takže je to člověk Halb und Halb, jak zněl název slavného enderáckého chlastu.) Ostatní jmenovaní nikterak nezaostávají.

Ale jsou i příjemnější stránky. V oblasti humělecké je to mnohem lepší. Dám přednost dámám, Andrea Platznerová a Lenka Faltejsková – první svými básničkami a druhá fotoblogy a komentáři k nim – dojímají i mě, starého a zarputilého misogyna. Iva Pekárková pak je profík, tam se to rozumí samo sebou. V pánech je výběr větší, pochopitelně, Takže absolutní špičku co do čtenosti tvoří Vladimír T. Gottwald s fajn básničkami a fotkami. Toho chlapa ta jeho dámská kavalerie postrčí dopředu, i kdyby vyfotil nebo básnil o svém včerejším vajglu. Pozoruhodný je Rudolf Havlík se svými umanutými reportfejetony z Číny a jiného asiatského světa. Jonáše by měl zajímat Zdeněk Šindlauer, protože je to fanda na mašinky a kromě toho slušný fejetonista. Nemohu zapomenout na partu vtipálků z interní diskuze, z nichž Roman Rybář (pseudo) byl vypuzen, stejně jako já, protože byl evidentně nevěrohodný. Nevěrohodně tiskl Dvořákovi ruku a nevěrohodně jim vždycky vyžral švédský stůl. Radek Folprecht, přezdívaný Volprecht, pak působil zhoubně na dívčí srdce, vedle něho si ani staří kanci ani neškrtli. Libor Michvocík zase rozmělňuje talent chlastáním ve čtvrtek a běháním po lese a sháněním promiskuitní sezónní lásky. Pokud jste něčemu neporozuměli, tak si z toho nic nedělejte.

Pokud jsem na někoho zapomněl, a já jsem určitě zapomněl, tak se přihlašte, já vás do obou seznamů doplním. Za prachy v Praze dům.

Ale celkově mohu říci, že jsem odešel s jistým ulehčením. Ona ta politická primitivnost až hloupost pravicových blogerů a diskutujících byla už únavná.

Reklamy

77 comments

  1. Janika

    Iniciativně jsem tenhle zajímavý průřez tvorbou na iDnes vylepšila odkazy na jmenované blogery, pro pohodlí čtenářovo :-). Snad jsem to nepopletla, některá příjmení se vyskytují vícekrát. Přiznám se, že některé z blogů jsem viděla vůbec poprvé a začetla jsem se se leckde zájmem.

  2. Taras

    A toho vzteklýho pupkatýho dědka (Traviana) s kyjem sis objednala jako ilustrativní reklamu?

  3. Janika

    Nerozumím, jakou reklamu? Tady žádná není (doufám) a u tebe vidím nějaké štíhlé holky v tričku :-).

    • Bavor V.

      Janiko
      Možná vám bylo divné, že Lex v diskusi u mne už na vás nereagoval. Ale on chtěl. Jenže z toho nakonec vylezl zajímavý článek. Takže vás zvu na úterý na návštěvu. Bude to opravdu zajímavé. To mohu zaručit.

      • Janika

        Děkuji za upozornění, pane Bavore, na článek se těším. Je od Vás milé, že si tak všímáte diskutujících na svém blogu.

  4. Canadian

    Myslim, ze duvodem Tarasova vyhazovu z iDnes byly hlavne jeho oplzlosti zamerene proti zenam. Ale mohu se mylit.

    • Janika

      Canadiane, mýlíte se v tom, že Taras nebyl nikdy odnikud vyhozen, práská za sebou dveřmi sám a z vlastního rozhodnutí. Co se týče oplzlostí, tak to nemohu posoudit, tak daleko jsme se spolu ještě, bohužel, nedostali.

      • Taras

        Zajímavé na tom je jenom to, že mně oplzlosti vytýká hyena, která na mém blogu (kvůli ní zavřeném pro diskuze) nadávala jedné skutečně velmi úctyhodné dámě do komunistických prasnic.

        Janiko, já dovedu být skutečně až tak oplzlý, že mi v létě říkají plžáci šéfe.

        • Vodník

          Nejsem si jist, zda nick „Canadian“ je totožný se „Sandwalkerem“. U mne na blogu Canadian jeden čas přispíval a musím říct, že jsem neměl jediný důvod ho mazat. Jeho názory jsou pro mne kuriosní, ale diskutoval naprosto slušně a neosobně.

          • Taras

            Zeptejte se Astra, Vodníku, jak Sandwalker diskutuje slušně a neosobně. Možná ze začátku, ale když neuspěje se svým kolovrátkem o to, jak za všechna současná svinstva můžou komunisti, ta se rozparádí. Neuvěřitelné zhovadilosti pak produkuje.

            • Vodník

              Tarasi, mne to hovado napadlo jak u Vás, tak na OM (jestli je to teda tentýž primitiv), a to opakovaně při každé příležitosti. Canadian mě nenapadl nikdy, ani nikoho jiného, ani u mě ani na jiném blogu. Proto mám pochyby.

      • Astr

        Snad bohudik :-)
        Jinak to mate presne, kdyz ma pocit ze neni vitan, odchazi sam,
        to na rozdil od Sandyho co mu blog osobnimi utoky svini a z komunismu ho vini:-(

  5. vittta

    Ten text je formulován tak,že „pravičáci“ jsou hlupáci.

    Já mám takový dojem,že se hlupáci prostě dají k pravičákům.
    Přitahuje je ta představa,že jsou něco víc,to považuji za normální především proto,že něco víc ani náhodou nejsou,takže to někde hledají,alespoň ten pocit.
    Tak je tomu u nás-mám ale dojem,že v jiných zemích se také hloupá část národů někam nacpe.
    Dost bych se divil,kdyby bylo zastoupení totálních orangutanů ve všech politických směrech stejné.

  6. vittta

    -Částečně mimo téma-
    Nakoukl jsem na blog Okamury-ale jelikož se tam případný diskutující musí zaregistrovat,nic tam psát nebudu.
    Byl tam text o bílých a černých a všech možných aspektech,tohoto se týkajících.
    Myslím,že Tomio má naprostou pravdu,co se vzdělávání týká.
    Jeden hlupák spolehlivě rozloží celou třídu a navíc pod dojmem neúspěchu začne být uzavřený,později agresivní.
    Ne každý hlupák je ale vysloveně hloupý-když se takovému jedinci věnuje dost času,dokáže se naučit lecos a navíc netrpí žádnými komplexy.
    Ten čas ale učitel nemá-a pokud ho pomalému žákovi věnuje (což musí),sebere tento čas žákům ostatním.
    Kvůli tomu se tady kdysi zavedly zvláštní školy-skvělá myšlenka i v praxi,soustružník či zedník přece nepotřebuje umět zrovna špičku lidského poznání,stačí mu naučit se základy a může se stát plnohodnotným členem jakékoliv společnosti,nikde se nerodí jen chytří.
    Investice do zvláštního školství se mnohonásobně vyplatí.
    Vznikl ale zásadní problém,který tuto skvělou myšlenku udělal politicky nepřijatelnou.
    Totiž-zvláštní školy se staly doménou romské populace,což poněkud nabourávalo teorie o rovnosti ras a korunu tomu nasadilo to,že jelikož byli ve zvláštních školách především tito lidé,každý jiný dělal všechno možné,jen aby se tam jeho dítě nedostalo.
    Výsledek byl,že zvláštní školy byly považovány za cosi opovrženíhodného a ubohého.
    A samozřejmě to v důsledku rozděluje společnost.
    Řešení by mohlo být takové,že by po absolvování 1.třídy byly určeny jakési zkoušky,které by dítě daly do „normální“ či „zvláštní“ školy,jistě že by se to muselo pojmenovat jinak.
    Rodiče bílých dětí by se pak už postarali,aby školy pro „běžné“ žáky netrpěly na méněcennost a naopak snědé děti,které by se udržely v „lepších“ školách by byly rodinou vnímány jako cosi exkluzivního,dnes i nadané snědé děti končí svůj boj se vzděláním vesměs katastroficky,protože rodina nemá zájem,aby to dítě někam „dotáhlo“ a vlastně si nadání své ratolesti ani nevšimne.
    Toto je spíše popsaná myšlenka-v krátkém popisu je plno „ale“ a „kdyby“ a muselo by se dost zapracovat na přesné podobě v diskuzi pedagogických odborníků.

    Pak tam je zmínka o dávkách,jo,popsáno to je celkem dobře,cokoliv v této věci ale lehce a snadno likviduje pojem „nezaměstnanost“.
    Dokud bude nezaměstnanost,těžko se bude snědé etnikům nebo vězni posílat do práce,těžko budou mladí pracovat u míchačky,jakkoliv to vypadá logicky-neb každý (jak je psáno i studovaný)mladík těžce pracující u míchačky sebere práci někomu hloupějšímu,který na víc než míchačku nemá a bude těžce vnímat,když mu někdo sebere jedinou práci,kterou je schopen vykonávat.
    A nezaměstnanost je průvodním jevem kapitalismu,ten totiž nedává žádné jistoty.
    Prakticky je třeba napsáno,že je nedostatek soustružníků-kdysi za komunistů si každý podnik platil vyučení dalších pracovníků a přesně věděl,kolik jich bude každý rok potřebovat.
    Tím nejen-že měl v určitou dobu potřebný počet-ale ještě si je mohl sám vychovat praxí,pod dohledem zkušenějších pracovníků,tudíž se snadno dostal ke kvalifikované síle.
    Dnes je to tak,že firmě sice chybí soustružníci-ale ti kvalifikovaní,jen vyučené by nikdo stejně nechtěl-a hlavně,chybí jí TEĎ ale nikdo neví,jestli jí budou chybět ještě za 2-3 roky,ostatně nikdo neví,jestli bude za rok ještě existovat.
    Tak se mu naprosto nevyplatí do učňů investovat a pak jenom bulí,že nemají lidi.
    Ty si pak vozí z kdovíjakých prdelí a důsledek je ten,že je tady čím dál více cizinců a nezaměstnanost občanů ČR-jak snědých tak bílých se ještě prohlubuje.

    Všechno je zkrátka uzavřený kruh,který se v současném systému vyřešit nedá.
    Ono se to nezdá-ale státy v Evropě nemají svobodu v tom,jaký u nich bude politický systém.
    Jakmile by cokoliv „nového“ prošlo demokraticky zvoleným parlamentem,tu už bude daný stát nazván rasistickým a nedemokratickým a bude na něj uvaleno embargo v kde-čem.
    Dnes je stejný monopol na pravdu jako jí měla třeba katolická církev ve 14 století-jen to není tak vidět.
    Výsledek za to každý vidí velice dobře

  7. Kamil Mudra

    Tarasi, modrákům se nediv. Denně jsou oblbovadly utvrzováni v tom že mají ten nejlepší „světonázor“ (tak proč ho nějak revidovat – že jo?) a ti co mají jiný jim jenom závidí a chtějí sebrat to co mají (případně mohli by mít).
    Vždyť si vzpomeň jaká spousta lidí byla před listopadem takhle „sladěná“ se starým režimem. To jejich: „Musí to bejt pravda dyť to píšou v novinách.“ Určitě jsi na to také narazil. Lidi ve kterých se probudil kritik jen když měla hromadná doprava zpoždění a nebo zrovna drželi v ruce výplatní pásku. Debata s některými z nich… darmo mluvit. A ani zdaleka to nebylo ze strachu, jak se dnes často píše.
    Blbý je, že když vidím kam se to dnes sune, tak je stále víc chápu (teda až na ty noviny) :-(

  8. Taras

    Vittto, samozřejmě, tenhle asociální a zločinný šmejd (globální kapitalismus) musí pryč a nic jiného ho nemůže nahradit, než nějaká varieta socialismu. Potíž je v tom, že bohatci (na jejichž účet bude svět zachráněn) budou nakradené bránit za každou cenu. Tedy konflikt je tímhle úletem do iracionálních společenských poměrů naprogramován stejně jistě, jako je jisté na podzim padající listí.

    Nesmysl s útoky na zvláštní školy (přepychová a drahá metoda vzdělávání méně nadaných, ze které se udělal zločin) je typickou ukázkou impotence jistých lidskoprávních samoživek. Gigantické porušování lidských práv (právo na bydlení, obživu, práci, zdravotní péči) přehlížejí a vyžívají se na okrajových tématech, kde svou destruktivní zhovadilostí ničí to, co jakžtakž funguje.

  9. Taras

    Kamile, to co říkáš platí pro jednu část modráků (efekt chudinských čtvrtí velkoměst, ve kterých vyhrajou volby neoliberálové). Ta skupina paviánů s modrými zadky, která fungovala na iDnes byla převážně restituentní a podnikatelská, tedy vyšší sorta, která se projevovala jako banda nevzdělanců a hlupáků proto, že režim jim umožnil větší či menší obohacení a tedy ho budou hájit i za cenu toho, že sami přitom vypadají jako kreténci.

    • Vodník

      To jste se, Tarasi, dotkl thematu, které mne kdysi šokovalo a přiznám se, že mne dodnes vyvádí z míry, a sice jak neuvěřitelně nevzdělaní, primitivní, buranští a nezastřeně HLOUPÍ jsou někteří (mnozí!) z lidí, kteří se domohli velkého společenského úspěchu (čti: majetku) a kteří na poli podnikání dokáží neomylně dělat správná (čti: často zcela bezohledná) rozhodnutí, takže v tomto smyslu se jim jistá „chytrost“ upřít nedá. Tato diskrepance mne nepřestává fascinovat.

      • Taras

        Já se, Vodníku, s jistým masochismem občas dívám na tzv. VIP a society magazíny na RTL, VOXu nebo SATu. Reportáže z vyšší společnosti. Ty lidi se dostali úplně mimo měřítka normálního lidského společenství a asi to ani neví. Nejhezčí pak je, když se mezi nimi pohybují noví Rusové a dochází ke střetu civilizací. Viděl jsem skutečně pěknou reportáž ze Svatého Mořice, kde tahle východní sebranka pomalu vytlačuje tu klasickou západní a personál i hoteliéři si pochvalují, jak štědří jsou noví bohatci oproti těm klasickým.

        Ale ten základ osobnosti u všech tvoří absolutní necitelnost k okolí, spojená s neuvěřitelnou sebestředností. V podstatě taky nemají lehký život, s takovým naturelem žít.

        • sax

          Ja to mam stejne, tarasi..a nachazim v tom i jiste zvrhle poteseni…uz se totiz nedivame na lidi, ale na preparaty, je to neco jako kabinet kuriozit, zcela k neuvereni, Kockova Matejska non stop…

        • Astr

          St.Moritz Ti potvrdim:-(
          To pokud jde o najezd bohatcu z Ruska:-(
          Jsou to jiz 3 roky co jsem tam byl na snehu a nejen v nejlepsich hotelech se roztahuji I na sjezdovce je poznas. Sice mizerne lyzuji ale zato maji obleceni obsite jiste pravou kozesinou ze sobola :-(
          Nejen St Moritz I okoli strediska. Kousek vedle Pontresina , take Rusove.
          Kam se dnes podivate tam je najdete. Dubai I Abu Dabi take plno Rusu, jsou dnes roztazeni po celem svete. Podobne se to ukazuje na expanzi dalsi a to zbohatlych Cinanech.
          Svet se meni nejen pokud jde o vyssi hladinu CO2, ale I ve slozeni obyvatel a tech kteri se svymi penezi vyrazili do sveta!
          Tomu nezabrani zadna osveta :-)

          Zaverecnou vetu mas Tarasi spravne:-)
          Základ osobnosti u všech tvoří absolutní necitelnost k okolí, spojená s neuvěřitelnou sebestředností.
          Jen doplnim ze se mezi nimi najdou I chytrejsi, kteri alespon skromnost predstiraji a sve bohatstvi na obdiv nedavaji.
          Jeste ke Svycarsku a Rusum, Svycari jen smutne krci rameny a rikaji: maji penize, alias = nas zakaznik, nas pan !
          Pribyva na svete chudych I bohatych. Jen ti chudi se nikde nepredvadi tak jak zbohatlici cini!

      • sax

        To zas neni takovy problem, vodniku, tohle vysvetlit:
        Podnikani je amoralni az nemoralni aktivita, na byznys netreba nejake velke IQ, jde jen o to, sedrit toho druheho.
        Nejlepe se obchoduje se zdroji na kterych neni zadna lidska prace, protoze kde se pracuje, tam se kazi a to je presne ten bod okolo ktereho se to toci.
        Kdyz budes podnikat moralne, tak do roka a do dne zkrachujes, protoze vazne brane reklamace te dostanou na kolena. Podnikani= vnucovani vyrobku s co mozna nejnizsi mirou zarukovosti. A to jak pro pripad poruchy, tak i „smyslu“ vyrobku…90% na trhu jich je totiz podvod, nesplnujici zakaznikovy predstavy.

        Tohle musi dobry podnikatel umet skousnot (=vnutit bud nekvalitni anebo „neocekavane“ zbozi). Samozrejme pak nasleduje „zivot ve lzi“ a to normalni clovek nevydrzi. Proto se nahoru dostavaji jenom bezcitne kreatury, beznemu cloveku by totiz jeblo 8-)

        Tarasovi nezbyva nezli postavit pomnik, protoze takhle hrdinska smrt na barikade se jen tak nevidi. Taras na Idnes padl do posledniho muze…jinak to nazvat nejde.

        • Kamil Mudra

          Ale ne. Taras nepadl. V něm se skrývá ještě mnoho mužů. Nebo životů (infekce od Helmuta).

        • Kamil Mudra

          Já bych, saxi, to podnikání tak hromadně nepytloval. Jaksi se mi příčí abych viděl nemorálními lidi kteří něco zasadí, opečovávají, sklidí a prodají. Nebo každého kdo mi přijde něco opravit… Řekl bych že ta charakteristika nastupuje až s rozbujelou chamtivostí.

          • sax

            Ja bych nepytloval ty, co zasadi, opecovavaji a sklidi, pane Mudro, protoze ani ti nejsou vsichni moralni.

            • Kamil Mudra

              No, o to „nejsou všichni“ právě jde. Proč by měl podnikatel jednat morálně pokud bude okolím automaticky vnímán jako nemorální jen proto že podniká? Proč by kdokoli měl dodržovat nějakou morálku bude-li od něj automaticky očekáváno chování nemorální? Jak dlouho má komukoli asi vydržet nepřetržité dokazování že on morální je? Dávat rovnítko mezi podnikání a nemorálnost je stejný nesmysl jako ho dávat mezi zaměstnání a morálnost.

              • sax

                „Jaksi se mi příčí abych viděl nemorálními lidi kteří něco zasadí, opečovávají, sklidí a prodají.“

                To pisete vy, pane Mudro a logicky z toho vyplyva, ze tyhle lidi vidite jako moralni. Proste nepytlujte to…vy jste prez ty jehovisty, s nima je dobrej pokec… 8-)

                • Kamil Mudra

                  No… Taky jen s některými Jehovisty :-) Vidím, saxi, že Vám ten můj výrok na jejich adresu nějak „leží v žaludku“ protože to není poprvé co mi ho předhazujete. A tak si dovolím Vám ho připomenout, mimo jiné i proto že z něj jasně vyplývá, že ani Jehovisty „nepytluji“:
                  Tak, on asi, XY, není jehovista jako jehovista. Potkal jsem se i s takovými se kterými bylo docela příjemné hodit řeč.
                  http://tribun.name/2012/10/18/nelzete-si-do-kapsy-lide-nezapominaji/#comment-25217

                  Ale uznejte že je rozdíl mezi tím když napíšete: „Podnikani je amoralni az nemoralni aktivita…“ což mi přijde typicky „pytlovací“ – vylučující morálního podnikatele a mým oponováním že: „…se mi příčí abych viděl nemorálními…“ které není ani zdaleka tak kategorické i když připouštím že by bylo vhodné nevynechat slovo „všechny“ před slovem „lidi“.

                  Ale ono není tak podstatné kdo z nás dvou „pytluje“ více nebo méně. Jde o to že když nějaké skupině lidí přidělím bez pardonu nějakou nálepku, pak od těch lidí těžko mohu současně vyžadovat aby se chovali jinak než je na nálepce uvedeno. Tím bychom je do toho „života ve lži“ přímo tlačili – jak jsem už výše uvedl. Přitom bychom si všichni přáli aby nám nebyly vnucovány nevyhovující výrobky či služby, nota bene „s co mozna nejnizsi mirou zarukovosti“.

                  Jinak ale souhlasím s tím co píše Taras níže a sice že: „…nelze spoléhat na čestnost a morálku tam, kde jsou úzkým profilem…„. Podnikatelé jsou z tohoto hlediska „rizikovou skupinou“ a tedy je potřeba preventivně mít fungující „…systém, který pod pohrůžkou sankcí morální a bohulibé chování šmejdů (nás všech) vynutí“. Jen bych podotkl že Tarasem zmiňované „nespoléhání se“ není totožné s oním nálepkováním (pytlováním) které se mi příčí.

                  • sax

                    Uz jste nekdy podnikal, pane Mudro? V trosicku velkem, tedy se zamestnanci? Pokud se pri tom nestanete hovadem, zbankrotujete, anebo vam ukradnou podnik, druha, natoz treti cesta zde neni.

                    Klidne nepytlujte, ale varuji vas, ze to k nicemu nevede, systematizace, tedy pytlovani, je zakladem veskereho premysleni….vy pytlujete samozrejme take, ale planym a zavadivym zpusobem. Ja mel jeden pytel (vsichni jsou nemoralni), vy jste ho presypal do dvou (moralni a amoralni)…a uplne vam utek vysledek, pokud ovsem tohle nemelo byt vysledkem (tedy plane podpytlovavani- rozpitvavani).

                    Vy napisete:
                    „systém, který pod pohrůžkou sankcí morální a bohulibé chování šmejdů (nás všech) vynutí”

                    Pytel jak krava… a pouziji- li vasi metodu, hned vas opravim: system vyhrozuje sankcemi, ale take nevyhrozuje sankcemi….a jsme tam, kam smerujete…nikde 8-)

                    Nezapletejte to a drzte se linky, nebo jste opravdu zraly na jehovisty/ michala/ goru atd. 8-)

  10. Taras

    No tak já jsem vlastně už blogoval skoro všude, moje skalpy mají na Týdnu, na iDnesu, na Lidovkách, i na dnes už nebožce Bloguje. Co se iDnesu týká, tak jsem v podstatě zapích vidle, ony ty věčný souboje s adminama mi už šly na nervy, ale hlavně – když jsem sledoval, jaké sračky co do obsahu i formy pravidelně obsazovaly vrchol žebříčku (typicky Ziegler), tak tě napadne, pro jaké to kretény vlastně píšeš a jestli to má cenu.

    • Janika

      IDnes je předem ztracený boj, na ty jejich podmínky bych nikdy nepřistoupila a normální člověk tam ani nediskutuje, nestojí mu to za námahu. Viz Vittta, radši napíše svůj názor sem (díky :-), než by podstupoval to martýrium s přihlašováním a „dukáty“.

      Tomuhle jsem se dneska od srdce zasmála :-):
      https://i0.wp.com/ateo.cz/f/t/images/p/PopravaPopelky_jpg_500x500_q95.jpg

      • Kamil Mudra

        Dobrý :-)
        @Teo je holt šikula. Jak přes nápady tak i přes provedení.

        • Janika

          No, je poněkud monotématický, ale občas má i světlou chvilku :-). Třeba tohle:
          https://i2.wp.com/www.reformy.cz/wp-content/uploads/2013/01/ZemanAligator-620x300.jpg

          • Kamil Mudra

            Hmm… Toho aligátora chápu ale význam toho tlačítka v jeho oku ne. Něco v dění okolo Zemana mi uniklo nebo jde jen o nějaké @Teovo tvůrčí „ťuknutí“?

  11. Kamil Mudra

    Já myslel že ti o žebříček nejde. Že jde hlavně o velký počet čtenářů. Nebo to mělo nějaký význam být na vyšších příčkách? Jako že článek visel delší dobu nebo tak něco? Promiň jestli se ptám nějak blbě ale neznám iDnesácký pravidla.
    Počkat – ono to má nějakou souvislost s tou karmou článků že? Jako že čím víc se líbí tím vyšší příčka. No, jsou místa kde člověk může brát jako nejvyšší ocenění to že se vůbec nelíbí. Ve smyslu: Čím víc vás naštvu tím jsem lepší. Řekl bych že iDnes je jedno z nich.

  12. Taras

    K debatě nahoře (o pytlování podnikatelů) bych podotkl, že člověk je nádoba hříšná a pokušení nepodléhali jenom světci – a ti jsou vymyšlený, alias po novu fake. I ten největší socialista zazdí daně, pokud má k tomu příležitost, stejně jako i ten největší moralista požádá manželku bližního, pokud ta je svolná.

    Neboli – nelze spoléhat na čestnost a morálku tam, kde jsou úzkým profilem a vyskytují se jenom u několika částečně pomatených jedinců. Tedy namísto opovážlivého spoléhání musí nastoupit systém, který pod pohrůžkou sankcí morální a bohulibé chování šmejdů (nás všech) vynutí.

    • sax

      Ja je nepytluju, uz je napytlovano v jednom pytli.
      Pokud chces zacit podnikat, tarasi, musis se pripravit na zmenu sve psychiky…tomu se rika poznana nutnost. Nelze kapitalove podnika a nesidit, nelze nijak podnikat a pritom nebyt svine…normalni je totiz se rozdelit zadara, to dela dobre obou stranam, pozadovat protisluzbu je z podstaty prasarna a ani pritomnost „neutralnich“ penez na tom nic nezmeni (to je take jeden z duvodu proc se uchytly, vyvyzuji te jakoby z hrichu).

      Zbytek je technicka prkotina, co je „jasna“ a neni o tom vlastne moc co debatovat, akorat treba „ze to nefunguje“, coz je asi tak vsechno co k tomu lze podstatneho rici.

  13. sax

    Ostatne, tarasi, kdyz mam shrnout sve pusobeni na netu do jedne zkusenosti, pak jsem prekvapen, jak malo lide premysli. Ne ze jsou hloupi, to nejsou, ale nedokazi jit ke korenum veci, nechaji se unest prvnim siditke, co jim postavi nekdo do cesty.
    Vsechno je pak marne, marnost nad marnost, spaste svoje duse… 8-)

  14. Taras

    Jistě, Saxi, celej ten kapitalistickej cirkus funguje na tomhle principu, že jsou lidi blbí, ne že ne, a že nejsou mocni ani té nejjednodušší úvahy: Proč by támhleten parchant měl už v pátý generaci žrát k snídani koňský vejce, když jeho prapradědeček někde něco ukrad a nechytili ho při tom a nepověsili?

    A když se jim shodou okolností (děsivý zmar a bída skrz samoděržaví a válku) tuhle úvahu podařilo provést a konsekvence vložit do praktického života, pak to stejně podojili díky tomu, že do vedení čehokoliv se vždycky nacpou ti největší parchanti.

    Mám plnej dřevník zlomenejch holí.

    • sax

      Zachytils tohle?:
      http://www.blisty.cz/art/68050.html
      To je temer radikalni koncepce otroctvi, jako by se s tim nedalo nic delat…
      Nejak se uz nedivim ruskym bolsevikum, co se rozhodli levicove uceni masam nejen vysvetlovat, ale nacpat jim to az do postele…ti meli nakonec zlomenych holi celou Sibir a ne jen drevnik.

      Ovsem nakonec je nejhorsi pohled na cloveka s uplne nahym zadkem, co zavile obhahuje nedotknutelnost soukromeho vlastnictvi…az skoro groteska…studenti volici TOP007…normalne na facku 8-)

      • Kamil Mudra

        Mno… Jeden z odkazů pana Daniela.
        http://blisty.cz/art/68106.html
        Tak.. Podnikal jsem, saxi, ale asi bych to měl dát do úvozovek protože jen jako OSVČ bez zaměstnanců. Ale šlo to. Odvedl jsem poctivou práci, dostal poctivě zaplaceno dle dohody, nikdo mi nic nesebral ani jsem nezbanrotoval… Ukončil jsem to své podnikání když jsem nastoupil na ministerstvo protože pokračování mi smlouva nedovolovala.

        Ale říkám si když jde něco v malém proč by to nemohlo jít i ve větším. Třeba je to problém už v o hodně větším – co já vím(?), s tím osobní zkušenost nemám ale poznal jsem i slušné podnikatele s pár zaměstnanci (tedy slušné k zaměstnancům a klientům – jak ke státu co se týče daní, to nevím). Ale myslím si že byli slušní, protože nebyli chamtiví a stačilo jim dobře se uživit. No, pokud chamtiví jsou – umí to dobře skrýt.

        Článek na který odkazujete Vás zaujal.
        Třeba nejsem „…zraly na jehovisty/ michala/ goru atd. 8-)
        Třeba v sobě jen cítím tu: „…vzácnou v dnešní éře regulace a bojácnosti – jiskru naděje.“ o které George Monbiot píše.

      • Astr

        studenti volici TOP007… hezky priklad :-)

        Hlavou dolu nebo nahoru, lidska blbost funguje FSUDE stejne :-)
        U studentiku vysvetleni proste. kazdy z nich se citi byti tim v budoucnu uspesnym, nikoli jednim ze stale delsi rady nezamestnanych VSkolaku!
        Podle jasnych cisel statistik 90 % malych businessu do 3 let zmizi!
        Plati pro Klokanii, Evropu Emeriku a Zemeguli celou pro fsechny co v byznysu se perou!
        Presto kazdy z nich se citi byt velkym „podnikatelem“ a podle toho I voli dojde li k volbam :-(
        Rikam stejne jako Taras a mnoho ostatnich, ze pouze zmena systemu ktery se samoreguluje do stale vetsi nenazranosti je reseni, ne male kosmeticke upravy, s vysledkem ze o par drobecku vice spadne z bohateho stolu .
        V jednom je Cechistan na svetove prednim miste. Co obyvatel CR, to jiny nazor a massmedia mlzi a manipuluji, jak vetry TRHu duji jak korupce dal buji. To se to pak vladne, ze I Kalousek to zvladne, jen svetle zitrky zadne :-(

  15. Taras

    Monbiota nešlo přehlédnout. Ty jsi, Saxi, pamětník mých článků z Pavouků a Konfrontace, ono je tomu už skoro osm let. A já melu jedno a to samý, tj. že za současnou bídu světa může kapoušská nenažranost, která, tím, že odčerpá většinu výnosů z materiální výroby, vhání většinu lidí do bezútěšné a bezvýchodné chudoby. A že tohle musí pryč. Osm let to řikám, v té době se proti globálnímu kapitalismu neodvážil nikdo ani ceknout. Poslední dva roky se ledy hnuly, to když lidé vidí, že z krize po prasknutí realitní bubliny se stala permanentní záležitost. A cejtím se bejt Monbioty a Dolejšími a Daniely vykrádanej.

    Jsem s tím ale smířenej, lidi kamenujou proroky a tys mi tohle přízvisko vybral jistě až po hluboké úvaze.

    Teď, na sklonku blogerské kariéry, přestanu nadávat modrým čuníkům a pokusím se (se svými rychle slábnoucími silami) zapřemýšlet, jak z toho ven. Neboť všechny ty výzvy a iniciativy a platformy jsou prozatím zcela na hovno, protože jediný recept, který zatím vymyslely, je jenom cochcárna a spoléhání na volební systém (jeho změnu) a přímou demokracii. Chce to změnu systémovou aj legislativní a podpořenou navíc zčásti až revolučními metodami. Oponentura zdejšího osazenstva by pak mohla být velice přínosná, neboť jste už taky staré fregaty, které přečkaly nejednu salvu z nepřátelských šalup.

    Šavle hore!

  16. Kamil Mudra

    Jojo, Tarasi, taky to melu už dlouho. Na internetu jsem s tím začal zhruba před šesti lety když se rozjížděla Modrá šance:
    http://modra-sance.blogspot.cz/2007/03/jeden-z-posteh-hloup-socky.html
    http://modra-sance.blogspot.cz/2007/07/stt-oban-jak-by-to-mohlo-bt.html
    a do té doby jen verbálně, jak jsem byl zvyklý ještě z totáče.
    A i když někdy propadám podobné malomyslnosti jako sax:
    https://janica9.wordpress.com/2013/04/07/i-dnes-se-kyda-hnuj-na-blozich-idnes/#comment-6860
    tak pokud někde zvedneš šavli můžeš počítat i s mým štítem a kopím. :-)

  17. sax

    Tarasi: „…za současnou bídu světa může kapoušská nenažranost, která, tím, že odčerpá většinu výnosů z materiální výroby…“

    To je bez pochyby…ovsem…existuji ekonomicke zakonitosti, kterym se nejde vyhnout, vezmeme za priklad jen konkurencni boj. Tedy v takto nastavenem systemu nelze podnikat jinak, nezli jet na maximalni produktivitu, anebo byt pozran konkurenci.
    Pokud nebude podnik spravovat kapous, ale treba nejaka delnicka rada, bude v uplne stejne pozici: bude muset i nadale drit lidi jako o zivot.

    Problem ted neni v zasadnim hmotnem zabezpeceni, ale v objemu (prekarizovane) prace: dres jak o zivot a mas se za to docela dobre…ovsem ono „docela dobre“ uz nestaci na to, vyvazit „zniceny zivot“.

    Druha moznost je kapouse ponechat a sebrat mu „prebytek“ zisku a ten rozdelit.
    Jsou dve moznosti; kapous zacne ojebavat (ale na to mame/ budeme mit zakony), anebo kapous odejde do pravicoveho raje.

    Osobne nedokazi jeste docenit vahu hlasu (zbrani) globalniho kapouse. Pokud budu uvazovat jako ty, pak vidim dve zasadni podminky: udelat antikapousska opatreni plosne (tim myslim Evropu) a zmenit „nalady lidu“ (opet plosne) tak, aby tato opatreni nasla sirsi podporu ve spolecnosti.

    K delnickym radam jsem vice mene skepticky, protoze, jak pisi vyse, ty nemohou delat v zasade nic jineho, nezli dela kapous. Takze ty skrtam ze seznamu „revolucnich zbrani“.

    Ted ovsem co v situaci, ve ktere je polovina naroda (polovina narodu! cele Evropy) presvedcena, ze nedotknutelnost soukromeho vlastnictvi je svata? Podle meho se tak vazne dotykame hranic mozne obcanske valky.

    Teoreticko- ideologicky vzato je svobodne nakladani se soukromym vlastnictvim neco jako „kralovstvi nebeske“, tedy prislib moznosti byt vyvazan z kolobehu utrpeni zamestnance.
    Jinak receno: cim vetsi socka, tim vice bude odmitat revolucni reseni, protoze bude presvedcena, ze ji ceka nejaka „zivotni sance“.

    Tudiz proti tobe ted stoji dve skupiny obyvatel:
    Jedna chce soukrome vlastnictvi, protoze jeji clenove jsou aktualnimi vlastniky.
    Druha chce soukrome vlastnictvi, protoze je presvedcena, ze by se vlastnikem stat mohla.

    A ty ted na ne s revoluci: jednem chces vzit svobodu, druhe chces pripravit o nadeji 8-)

    Ale vsimni si: nijak s tebou nepolemizuji ani ti neoponuji, jen rozvijim, co jsi nadhodil.

    • sax

      Tady jedna podmalba:
      Velmi prekvapive jsou nechudsim narodem eurozony Nemci (!), pocitano v medianu a nikoliv prumeru. Podstatou jejich chudoby je, ze maji malo nemovitosti v soukromem vlastnictvi.
      (tady samozrejme zalezi na vysi dani z nemovitosti).
      Zde v nemcine s tabulkou:
      http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/ezb-umfrage-deutsche-sind-die-aermsten-im-euroraum-12142944.html
      a zde ceska verze:
      http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-evropa/c1-59659910-nemci-jsou-nejchudsi-v-eurozone

      • Taras

        Brtníku, my budeme postupovat přísně v ústavním rámci. Jestliže současný režim nedodržuje řadu ustanovení Listiny (právo na práci, spravedlivou odměnu za ni, zabezpečení ve stáří a v nemoci, právo na bydlení, na organizování v odborech, na bezplatnou zdravotní péči), my porušíme právo jediné, na vlastnictví, ta ostatní práva budeme dodržovat.

        No a naše revoluční vláda pak – stejně, jako ta současná zavedla povinnost energetického auditu na baráky – zavedeme povinný audit na majetek.

        • brtnikvbrlohu

          Tarasi – má řeč, ale připomínám smajlíky co jsem tam dal – a to co onen Voloďa psal o třídní justici. Už jenom ta zmínka o majetkovém auditu se někomu může jevit vysoce zločinná. On nám to Michal vysvětlí a taky si ty paragrafy náležitě nakroutí – hlavně když se necháme.

    • Taras

      Saxi, proti tomu nelze nic namítat, ale: kolika procenty se na těch výsledcích zhruba halb und halb podílí masmediální masáž? Naše dělnicko-rolnická vláda odstraní monopol kapoušů na média a stejně jako nemůže nikdo léčit nebo projektovat baráky bez autorizace, zavedeme autorizaci i na vydávání novin. Potom si musíme ujasnit, co bude považováno za pozitivní, přípustné soukromé vlastnictví, a co za nepřípustné, kriminální a apriorně zločinně získané vlastnictví. Tady budeme velkorysí a hranici povedeme někde okolo třiceti milionů. Vše nad to progresivně zdaníme a nebo (členům a sponzorům ODS a TOP09) rovnou zabavíme. (Počítám samozřejmě s výjimkami pro parteigenosse.)

      Ale samozřejmě – hlavní tvoje výtka sedí: buďto se kapoušům podváže pytlík plošně, nebo to nebude fungovat. A tady je prakticky jediná naděje na koordinovanej postup všech vlád minimálně v rozměru Evropské unie: velkej průsel, krize obrovských rozměrů, srovnatelná nebo větší s to Velkou. Zatím to vypadá pro náš boj nadějně, všechny vlády se bojí zatnout globálnímu kapitalismu tipec, čímž se to samopohybem a samoregulací (neboli neregulovaným trhem) posouvá do velikého maléru. Jsme na tom jako Chaplin v tom baráku ve Zlatém opojení: balancujeme na hraně.

      No, ale ještě pořád jsme si nesežrali boty.

  18. Taras

    Kamile, je jasný, že jsme se dostali – jako ropa – do bodu zlomu. Každému je jasné, že to takhle nepůjde dlouho dál. Ty tvoje články na Modré šanci to artikulují jasně (já byl ale o dva roky rychlejší!), neduhy společnosti jsou zřejmé a pacient je léčen pouštěním žilou a skotskými střiky. Tu knížku jste asi četli, ale pokud někomu unikla, tak Naomi Kleinová, Šoková terapie, vydalo to Argo.

  19. Eddie

    Omlouvam se, ze vstupuji, ale nebude problem s tim, ze nekteri (a jejich hodne) nebudou chtit jen zakladni prijem, ale budou chtit byt primo bohati. Jinak se samozrejme hlasim jako Narodni spravce :-))))

  20. Taras

    Eddie, národní správce už máme obsazený, ale potřebujeme vyšetřovatele se sadistickými sklony. Jako jeden z prvních kroků zavřeme komplet Nečasovu vládu (obdoba zašití té protektorátní) a potřebujeme z nich dostat přiznání, že fungovali jako agenti kapitálu. Nemusíte se obávat, že bych vás omezovali nějakými hloupými předpisy. Pokud jste ovšem pravdoláskař, tak se na tuhle pozici nehodíte.

  21. sax

    Tarasi: “ my porušíme právo jediné, na vlastnictví, ta ostatní práva budeme dodržovat.“

    S tim nase umirnena frakce nesouhlasi. pravo na vlastnictvi se porusovat nebude a zisk se pouze redefinuje…podobne jako mame pravo na dustojny zivot, navrhujeme pravo na dustojny zisk.
    *
    Listina Zakladnich prav a svobod hovori takto:
    Článek 11
    (1) Každý má právo vlastnit majetek.
    .
    (5) Daně a poplatky lze ukládat jen na základě zákona.
    *

    Majetek ponechame a dustojnym zpusobem omezime jeho vysi.
    Ciste ustavni reseni, staci sepsat jeden zakon… 8-)

  22. Taras

    Sice bych mohl umírněnou frakci nechat zavřít taky, hned do cely sousedící s tou vládní (a do obou cel pouštět psy, aby si Eddie přišel taky na svý), ale na druhý straně, pokud do zákona o důstojném zisku (ZDZ) propašujeme ustanovení, že DZ může dosahovat i záporných hodnot (rozumíš, Saxi, jde mi o to zachovat možnost rabování), pak bych celkem souhlasil. Eddie, musíte se spokojit s vládou.

  23. sax

    No…ja v posledni dobe tak casto slychavam z medii, ze soukrome vlastnictvi je nedotknutelne, jak casto jsem slychalval za sklonku komancu, ze jednota vlady a lidu nebyla nikdy pevnejsi…
    Kdo jste prozioli nejkaou revoluci tak vite, ze tyden pred koncem jeste vsechno vypadalo totalne zabetonovane.

    Jde jen o to, presvedcit masy (ne je nechat vyhladovet a dostat do revolucni nalady, protoze masy vydrzi skoro vsechno). Az bude doba tehotna revoluci, tak uvidime…podle meho se o ZDZ zasadi kapousi sami a to rychle a aktivne.

    • Janika

      A odkud přichází ta změna, z přesvědčených mas, nebo z pár schopných jednotlivců, nebo z čeho? Je to taková záhada.
      Na DR napsal před časem Jan Kopecký úžasnou věc: „Víte, proč lidé vyšli v 89tém do ulic? – Protože se to už smělo.“ :-)

      • Kamil Mudra

        Třeba ze schopných mas vedených pár přesvědčenými jednotlivci? :-)

        • brtnikvbrlohu

          Já bych to Kamile doplnil ještě o dvě podmínky – teda v podstatě:
          1) Musí tu být ty napružené masy – je jedno jak, nejlíp vidinou lepších zítřků
          2) Musí tu být někdo kdo to povede – jinak z toho bude jen pšouk, viz slavná occupy
          3) to navíc – i ve věrchšce musí být dostatek těch kterým došlo „takle už to dál nejde, soudruzi“
          4) věrchuška musí být natolik rozložená že to už nedokáže utopit v krvi
          -já si myslí že zatím chybí hlavně bor 2 a 4, trojka se už jaksi částečně rýsuje také.
          a pro pobavení:

  24. sax

    Janika: „A odkud přichází ta změna, z přesvědčených mas, nebo z pár schopných jednotlivců, nebo z čeho?“

    Se socikem byli nejvice nespokojeni ti, kteri z nej profitovali nejvice: delnici (opomijim vexlaky jako nevyznamnou skupinu) 8-)

    Na demontazi jeho vyhod se podileli nejvice prave oni a to smrtici technikou: kradezemi a nizkou produktivitou prace. (Pominme strukturu a duvody tehle nespokojenosti.)
    Obcanstvo je spokojeno jen par let po revoluci, nebot je jeste stale zmatene 8-)

    Coz- podle meho- znamena, ze revolucni potencial je ve vlastnickem systemu pritomen temer neustale. Velka 2. svetova valka- de fakto take revoluce (kapitalu) prinesla odpovidajicim zpusobem dlouhou „porevolucni“ dobu „zmatenosti“, ve ktere je- viz vyse- obcanstvo spokojene.

    Tedy nejde o revolucni nalady mas (ta jsou pritomny latentne stale), ani o silne revolucni osobnosti (ty zapadnou), ale o media.

    Lutherovych 95 tezi pribitych na dvere Wittenbergskeho kostela bylo velkym medialnim majstrstykem, podobne Eisensteinovy eposy, promitane na zdi rozpadlych palacu.
    A uplne stejne demonstrace na Albertove…najednou masy pochopi „ze uz muzou“ (viz Kopecky) 8-)

    Luther mohl aniz by ho upalili, Eisenstejn aniz by ho poslali na Sibir, studenti mohli aniz by byli hned na zacatku rozpraseni a pobiti (to az potom).

    Avsak hle: Taras a dalsi nemohou (dobe odpovidajicim zbusobem je transportuji do Bezdomovi neboli do Beznetova- tedy odstrihnou je)…a vitezem se stava Franta Matejka, bloger roku!

    Brtnikovy body bych opravil o to, ze dnes uz neni zadna verchuska (tedy je, ale zcela bezmocna).

    Pro poradek jen dodavam, ze revoluce neni nastolenim novych vztahu, ale pravnim zakotvenim novych vztahu jiz vzniklych, etablovanych jiz ekonomicko- politicky, ale ne doposavad pravne- mocensky, to se deje az za revoluce (=nasilne pravni zmeny).

    • Kamil Mudra

      Osobně si, saxi, myslím že se socíkem byli nejvíce nespokojeni ti kteří měli „nasušíno“ ale nemohli to dávat na odiv. Nebylo jich však tolik aby při demontáži socíku hráli rozhodující roli.

      Krádeže i nízkou produktivitu bylo celkem snadné „ošetřit“ pokud by byla vůle. V mnoha podnicích sice chyběla, ale poznal jsem i takové kde byla a mělo to svůj účinek. Pokud měl někdo možnost krást, pak se to týkalo jen vedení ale běžný dělňas si mohl odnést leda vlastní pšouk a makal, podle zvonečku a píchaček, „jak barevnej“.

      Co se té produktivity týče, tak dobře to bylo vidět tam, kde na tom záleželo (tzv. „státem sledované“), kde se makalo v úkolu a kdyby se chtěl někdo flákat tak by ho sežrali přímo „spolumakáči“, kteří si přišli vydělat. Chyby nebo nedůslednost v organizaci práce se taky nepromíjely.
      Dle mého mínění – když to šlo tam, šlo by to i jinde – téměř všude.

      Takže ano, na demontáži výhod socíku se podíleli dělníci i zaměstnanci ale jen proto že jim to bylo umožňováno věrchuškou i podvěrchuškou – od vlády až po mistry a parťáky, šéfíky kanclů nevyjímaje.

      To ze revolucni potencial je ve vlastnickem systemu pritomen temer neustale je nabíledni – jde ale o to jak silný. Dokud je to jen v rovině brblání a závistivých kukučů tak o moc nejde. Pochopitelně je silnější u mladých lidí, kteří mají tak nějak „vrozenou“ touhu měnit svět“ ale velice rychle vyprchává v momentě kdy založí rodinu (jeden z hlavních důvodů proč je rodina základ státu) protože vědomí že si můj průser se mnou vyžerou i ti na kterých mi záleží, hodně svazuje. Měl jsem to možnost mnohokrát pozorovat během předrevolučních snah o „otvírání očí i uší a rozhýbávání mozkových závitů“. Podle reakcí se dalo snadno rozpoznávat kdo je sám a kdo ne, u žen ještě více než u mužů.

      Média mají opravdu sílu až neskutečnou a není divu, když drží v rukou jak informovanost tak i nástroje k dirigování nálady davu. Jak velkou roli mohou sehrát nejen v průběžném působení ale i v momentální situaci je dobře vidět na tomto příkladu:

      K pádu berlínské zdi došlo omylem – média totiž začala vysílat zprávu, že je berlínská zeď už otevřená, přestože nebyla. Východoněmecký kapitán, odpovědný za ostrahu hranice, zoufale telefonoval svým nadřízeným, protože měl rozkaz střílet na kohokoliv, kdo by se pokusil dostat se přes berlínskou zeď do západního Berlína, přitom však byl obklopen pěti až sedmi tisíci demonstrantů, kteří mu pouštěli z tranzistorových rádií zprávu, že berlínská zeď padla. Když se kapitán nedovolal, vydal rozkaz svým vojákům: „Všichni pryč!“ – a tak berlínská zeď skutečně padla.
      http://www.blisty.cz/art/49842.html

      Jinak článek dobře koresponduje s tím co píše Taras: „… k realizaci změny musíte mít v pazourech moc, nebo za sebou nějakou cizí mocnost, která ji má.

      Na už asi lehce „našlápnuto je“: http://www.blisty.cz/art/68137.html
      a dá se očekávat „prodloužení kroku“ ale myslím si že na nějaké „selské bouře“ je to ještě dost slabé. Zatím nic co by se pár kosmetickými úpravami, za lvího přispění médií nedalo zvládnout, alespoň co se týče situace u nás. Těžko mi soudit jak to vypadá třeba ve Španělsku nebo Řecku. Na to aby to člověk posoudil musí s těmi lidmi žít a ani to není záruka přesnějšího odhadu, protože pod pokličky těch co „tahají za páky“ se opravdu špatně nahlíží. Těžko odhadnout co by se komu hodilo a nástroje k ovlivnění nebo „ukáznění“ davu jsou stále propracovanější a silnější.

      to vidím na nulu
      si myslím že je mnohem více těch kterým současné poměry vyhovují
      což se významě promítá do

      No a co se závěru týče – pochopitelně. To co je vyvrcholením nemůže být současně i počátkem.

      • Kamil Mudra

        Hmm. S formátováním při použití a href=…, jsem se nějak nechytl a tak tedy oprava toho co zmizelo:
        Na Brtníkův bod č.1) už asi lehce….
        U bodu č.2) to vidím…
        U bodu č.3) si myslím…
        což se významně promítá do bodu č.4)

  25. Taras

    To jsou skutečně státnické úvahy, kdyby to někde selhalo, tak to jistí Eddie s podvraťákama.

    Zcela vážně však konstatuju, že máte všichni pravdu. Zažil jsem pět revolucí (resp. kontrarevolucí) a všechny odpovídají naznačeným schématům. Jediné, o co je možné vést debatu, je to Saxovo „Jde jen o to, presvedcit masy (ne je nechat vyhladovet a dostat do revolucni nalady, protoze masy vydrzi skoro vsechno). Az bude doba tehotna revoluci, tak uvidime…podle meho se o ZDZ zasadi kapousi sami a to rychle a aktivne.“ Panující moc (resp. ta její konzervativní vrcholová část) totiž ten vhodný okamžik ke změně vždycky prosere, ve svých křeslech jsou usalašeni, odtrženi od života a nechápou, že nastal čas. Změnu pak provádí mocná vnitřní frakce ve strukturách režimu, většinou mladší členové věrchušky, kteří se už konečně chtějí taky dostat k lizu a zanechat po sobě dějinnou stopu. (Po Miškovi zůstala rovnou brázda.)

    Tedy je možné vést spor o to, nakolik přicházejí revoluční změny zdola a nakolik shora. Do řady seřazeno, 48, 56 (pád kultu osobnosti), 68, 69 (kontrarevoluce) byly všechno změny, iniciované i provedené shora, s menším nebo větším použití síly. 89 vypadá jako lidová záležitost (národ měl dost totality), ve skutečnosti je tam ale na jedné straně souhra agentů Západu i Východu, na druhé straně únava a nerozhodnost šéfů panující moci, na třetí straně pak touha lidu po banánech bez fronty a dostatku hajzlpapíru a vložek. Ani v jednom případě, ani v tom posledním, ale nešla změna zdola, vždycky se v pozadí míhali Lojzové Lorencové. Proto také jsou skutečně směšné ty různé iniciativy, protože k realizaci změny musíte mít v pazourech moc, nebo za sebou nějakou cizí mocnost, která ji má.

  26. Eddie

    Prej podvrataci, to jsou znackovy psi, pohary a cenami obtezkani, Eddie si potrpi na kvalitu :-D

  27. Taras

    Vidíte, Eddie, i vy máte slabé místo: když se vyhrožuje revolucí, tak reagujete klidně, zvýšením ráže a palebné síly. Na hafušíky se vám ale nesmí sáhnout.

    • Janika

      Ale to je hezké: „tak reagujete klidně, zvýšením ráže a palebné síly.“ :-).
      Jenže se mýlíš, Eddiemu nejde o hafušíky. Eddiemu jde o to, aby jeho majetek měl prestižní značku a byl patřičně luxusní.

  28. Eddie

    Ale no tak, vzdyt se nic dit nebude. My si tu postezujeme, Vy si date pivo, pan Sax oblozene buerli a ja sachr, kazdy podle sve lokality. A tim to konci ;-)