Bohouš © Putna

bohous-foto

„Rychlé šípy, prosím vás, vezměte mě do klubu – jóó? U vás budu bezpečný.“ Bohoušův hlas skomíral v brečavém tónu, ale nevyvolal žádný dojem.

„Co sis nadrobil, to si musíš sníst!“ rozhodl Mirek. „nechoval ses jako správný kamarád k nám, ani později k Bratrstvu Kočičí pracky. Byl jsi jak stéblo trávy ve větru. Zrazoval jsi kdekoho, dělal jsi klepy, znepřátelil sis snad už celou Druhou stranu. Každý tebou opovrhuje. A nikdo to z tebe nemůže dostat ven. Jen ty sám svým chováním správného chlapíka. Pak taky teprve i my budeme s tebou kamarádit.“

S tím Bohouše propustili.

Něco zahuhlal a zmizel ve tmě. Hoši ho ještě slyšeli, jak přelézá ploty do sousedních dvorů, a pak se odtamtud ozval jeho výsměch:

„To jste mně toho udělali – to jste mě toho udělali – hlupáci – Šípáci…“

„Zřejmě si nevzal příliš k srdci, cos mu říkal,“ obrátil se k Mirkovi Jarka.

Mirek mlčel, ale Rychlonožka řekl:

„Je to přece jen smrdutý tchoř!“

(Jaroslav Foglar: Záhada hlavolamu)

***

Čekala jsem s napětím, jak se Zeman zachová v kauze Putna. Většina lidí stála na jeho straně a neměla by mu nejmenování za zlé. Co by mu kdo mohl udělat? Mohl se zašprajcovat a stát si za svým. Jenže – nebyl by takový postoj malicherný a dětinský? Zeman se zachoval s velkorysostí, která je mu vlastní a elegantně z celé kauzy vybruslil bez ztráty tváře. Ustoupil – a k tomu je třeba víc vnitřní síly, než trvat na svém.

Pokud se k vám někdo zachová takto velkoryse, můžete reagovat také různým způsobem. Byla bych s potěšením přijala rovněž tak velkorysé chování M. Putny. Kdyby byl dokázal prezidentovi za velkorysost poděkovat a ocenit ji, dokázal by, že je formát a získal by značný respekt.

M. Putna místo toho s hysterickými výkřiky „Boj nekončí!“ emotivně vyzval k dalšímu tažení. Potvrdil tak minimálně své pochybné osobnostní kvality a prokázal, že nechuť Miloše Zemana k němu má své opodstatnění.

50 comments

  1. vittta

    Zachoval se i chytře.
    „Dobrá,když myslíte…..ale já mu u toho ruku podávat nebudu.Takovému povlu“

    Z toho chlapa se mi chce zvracet.
    A z těch pokrytců na BL také!!!!

    • Janika

      Jo, to je docela chytré řešení, nedat mu to osobně.

      Stejně ale, kdyby byl Putna chlap, tak to od „ovara“, jak říká prezidentovi na úrovni nádražní restaurace, ani nechce.

  2. vittta

    Ten měl mít na tom transparentu napsáno:
    Já jsem teplej-kdo je víc???

    Nejsem homofob ale tohle je trochu moc…
    A to ani nemluvím o jeho trapných žvástech (nebo že by to byl vtip?) u prezidentské kampaně.

    • merlin

      Dnes jsem přišla domů a zrovna viděla Putnovo vyjádření na čt24, Jsem opravdu ráda, že mi budoucí pan profesor odpustí. Uklidnilo mě to. Co bych si asi tak počala, kdyby mi neodpustil? Mohla bych si, stejně jako Vy ostatní, jen zoufat. Sice mne to nejprve zmátlo, nevěděla jsem, proč by mi vůbec měl něco odpouštět, když o nic takového nestojím, ale možná měl na mysli, že mi odpustit mé pochybnosti o jeho interpretaci dějin. I když nevím, jak se o nich dozvěděl. Pravda je, že některá jeho odvážná tvrzení mne zaujala. Třeba, že Amazonky byly lesby,to že už staří Řekové byli homosexuálové to opsal, ale že ústřední postava křesťanské mytologie dle Martina C. Putny patrně provozoval s dvanácti apoštoly, které tak neskrývaně miloval, úplné orgie a dd jeho oblíbence Jana ho nemohli u poslední večeře odtrhnout, pro mě byla opravdu novinka a chvíli mi trvalo, neý jsem ji sežvýkala (přemýšlela jsem u toho přežvykování, proč ze mě dělá další člověk, kterého neznám a nic jsem mu neudělala, krávu s rohama) Při výčtu těch, kdo všechno byli dle Putny všichni gayové nebo lesby a co všechno přinesli lidstvui se zasociovala hláška z polského filmu Sexmise: ,,A Einstein byla ženská,, Kdyby chtěl likvidovat katolíky ve střední Evropě, tak bych to ještě chápala. Ale to on nechce, chce patrně založit jakousi asociaci homosexuálů uvnitř církve. Při té příležitosti mě zaujalo, že existuje studentská asocie homosexuálů. To jsem netušila, Překvapilo mě to. Politickou stranu by si měli založit. a Putna by mohl vysvětlovat obyvatelstvu na náměstích dějinnou úlohu gayů. Co ovšem na tom považuji za vrchol farizejství je postoj katolické církve k celé problematice a postupná změna stanoviska od příkrého odsouzení aktivit a tvorby Putny po změnu postoje Duky k tomu, co vysílala ČT a co on sám sděloval na jeho adresu a zdůraznění Dukovy náhlé záchvatovité příchylnosti k akademickým svobodám. Bohužel to dodalo arcibiskupství do tisku až po Zemanově dnešním vyjádření.
      President Zeman si nad tím vším na závěr umyl ruce. Když už jsme u toho křesťanské tématiky – tak trochu mi to jeho gesto připomnělo Piláta :-)..

      • merlin

        omlouvám se za chyby, od neděle večer jsem sloužila, nějak si to gramaticky poopravte prosím.

      • vittta

        Mě nejde do hlavy politický smysl celé maškarády.
        Zemana to diskreditovat nemohlo.(mohl si vybrat,navíc to byl vždycky on,kdo byl na tahu)
        Církev má Putnu jak osinu v prdeli,však také každý plkal něco jiného,to nebývá zvykem.
        Jenže církev může žvanit co chce a vždycky se to nějak uklidí.
        Každý normální vzdělanec musí mít toho bambuly plné zuby,žvásty o akademické svobodě mají spíše provokatéři než skuteční akademici.
        Ministr zahraničí se ztrapnil,co na tom,nebylo by to poprvé(ani naposled).

        Ale to všechno je úplně nicotné,bezvýznamné,vůbec to nestojí za tu „námahu“,nějaký Putna ze sebe udělá vola-pár slaboduchých vyjádření známých jedinců o ničem-a co má jako bejt?

        Nejvíc na to doplatí akademická obec,zajedno jim někdo vnucuje,aby vyjádřili politický postoj a za druhé-když může být profesor Putna,pak už to může být každý,ztratí to kredit.

        Ale kdo by chtěl poškodit akademickou obec,stejně nikoho nezajímají….

        • Janika

          To je pravda, vittto, ten politický smysl by mě taky zajímal. Pokud nějaký je. Zeman obvykle umí hrát šachy 😊.

      • Janika

        To je zase skvělý komentář, díky, merlin 😊. Byl by to výborný článek, formou i tématem. Předpokládám, že ten výklad dějin je Vaše umělecká nadsázka.
        Jo a taky jsem ráda, že mi Putna odpustí. Aspoň že se o to pokusí, i když to pro něho bude těžké, to chápu.

        • merlin

          Zdravím Vás, Janiko, Ten Putnův výklad dějin je v mém pojetí umělecká nadsázka jen tak trošičku. Jsem si zatím stačila projet jeho knihu o křesťanství a homosexualitě a další práci o druhém období antiky, nyní nověji se pustil do Amazonek a i archaických společností důkladněji, takže orgie sice nepopisuje (to jsem opravdu agravovala), leč trvá si na tomto druhu vztahů Krista a jeho apoštolů – on adoruje homosexuálitu na jakousi vyšší, lepší a ušlechtilejší formu vztahů )dle něho zcela běžnou a hlavně nosnou i mezi rytíři, filosofy atd. – pojem bratrství si vysvětluje přes své sexuální zaměření).
          Vezměte si jeho výrok,, Homosexualita je pro církev 21. století podobnou výzvou, jako byl na počátku novověku heliocentrický systém. Zdá se bořit všechny hodnoty a jistoty dosavadního křesťanského světa.,, http://www.advojka.cz/archiv/2011/18/pozdrav-katolickym-buznam
          Ve svých knihách a ,,vědeckých,, statích toto aplikuje na v podstatě celé známé dějiny. To, co Putnovi vyčítám já a co se mi nelíbí jeho důsledný omofilofiliocentrismus. V jeho výkladu pak Einstein nutně musí být alespoň latentní homosexuál, když už nic jiného nenajde. Samo jeho homosexuální zaměření není nic neobvyklého, to vnímám jako normální, ale to, že tvrdí, že právě toto zaměření je výsadní a právě ono hýbe dějinami, už za deviaci rozhodně považuji.

          • Janika

            Proboha, tak se potom ptám – tohle je ta „akademická svoboda“? Šíření podobných bludů je jistě svobodně možné, ale dostat k tomu prostor na univerzitách? Podle mého laického názoru by hlásání takovýchto „vědeckých pravd“ bylo dostatečným důvodem k neudělení profesury. Jestlipak všichni jeho podporovatelé vědí, co vlastně podporovali? A jak to, že se církev nestmelila proti němu – samá otázka…

            Samozřejmě, o homosexualitu jako takovou nejde, to snad ani není třeba zdůrazňovat.

            • merlin

              No například tvrdí , že už u domorodých a archaických kultur byli ve velké úctě a všemi považovány osoby přesahující kategorie muž – žena (tedy homosexuálové nebo lesbičky) coby jedinci naplnění zvláštní mocí a nadáním, a že oni jsou tedy předurčeni k velkým věcem jakožto ti, kdo samovolně propojují světy mužské a ženské. Z čehož vyvozuje jejich přirozenou schopnost spojovat materiální (fyzický) svět s duchovním a tedy pozemské s nebeským. Vidí v tom inspiraci a na konci prorokuje kulturní válku v českých zemích mezi homosexualitou a křesťanstským ,,fundamentalismem,, (Proč zrovna v Čechách je těžko říci, Čechy mi k tomu zase tak příhodné nepřipadají, ale to si mysleli o Rusku před revolucí mnozí taky :-) ) ale tato kniha Křesťanství a homosexualita – pokusy o integraci vyšla loni a letos už asi začíná válčit :-)
              Hermafrodit homosexuál jako vrchol stvoření, já myslím, že se mu to jeho vlastní sexuální zaměření nějak vlezlo na palici.

              • Janika

                Mně pořád nejde do hlavy, že tohle smí vzdělávat mládež. A ještě to spojování materiálního a duchovního světa, no nazdar, když potkám podobné kazatele na internetu, tak se zdvořile klidím, resp. bleskurychle mizím. Je to ještě horší, než jsem si myslela.

            • merlin

              Strahovský opat Pojezdný Zemanovi nejprve dojatě děkoval http://www.blisty.cz/art/68525.html, Duka rovněž. Poté se oba opatrně mírně stáhli, Duka to stihnul dokonce až po Zemanově projevu v tiskové zprávě pražského arcibiskupství http://www.blisty.cz/art/68604.html. Halík také rozmýšlel a ozval se na obranu akademických svobod (nikoliv Putny) den před Zemanovým vystoupením, ale pravda je že v minulosti proti těmto Putnovým názorům vystoupil i veřejně. Patrně mezitím zaujímali stanoviska a radili se s knížetem a tak různě a převážila aktuální politika – z hlediska církve je to podle mě krátkozraké, ale je to jejich věc. To se jim může za chvíli docela vymstít.

              • Janika

                Stejně je to ale divné, nejdřív do toho Zemana navezou a pak ho v tom nechají. Takže by se chtělo říct – dobře jim tak. Ale je mi líto těch poctivých duchovních, věřím, že je jich celá řada. A být věřící, tak se asi hodně trápím a mám s tím problém.

                • merlin

                  A víte že jsem přemýšlela, jak by se k tomu stavěla moje babička, která jako jediná z rodiny byla opravdu věřící? Asi by z toho byla docela vyděšená, nemohla by to asi vůbec pochopit, že se někdo tak strašně rouhá a neotevře se pod ním zem nebo ho pánbůh okamžitě nepotrestá. Takhle by to brala, jak jsem ji znala /teď mám na mysli ty pasáže o intimnějších vztazích s apoštoly a Janovi miláčku božím/ :-)

  3. sax

    Za me to shrnul tenhle diskuter na IHned:
    *
    Václav Svoboda
    22.5. 19:24
    Uvědomme si, že jestli dává ústava tuto pravomoc prezidentovi, nelze z prezidenta dělat automat na podpisy. Mě osobně se prezidentův postoj zdá nadmíru rozumný: Dal najevo svůj nesouhlas, rozvířil tím mediální vítr, což je přece v politice nutné, a na závěr nebyl jak bejk tvrdohlavý a ustoupil.. co jiného si přát od prezidenta?
    *

    Kuklturni sok ze zpevu „na potize je tu knize“ mi asi bude podbarvovat tohle obdobi az do smrti :o)

  4. Janika

    Co se týče podpisu, tak prezident má jistě stejné právo jako my všichni ostatní nepodepisovat něco, co nechce.

    U těch zpěváků obdivuji, jak zachovávají vážné tváře a ani jeden z nich nevyprskne smíchem :-).

  5. vittta

    Tak to jsme minimálně dva,Saxi.
    Když jsem to viděl poprvé,tak jsem normálně otevřel hubu údivem.
    A to jsem si já blbec naivní myslel,že po výkonu dua Vyčítal-Parkanová mě už nemůže nic zaskočit.

  6. graver

    Putna je deprivovaný primitiv, kterého bych já osobně nejmenoval ani nástěnkářem. Zákon o VŠ mluví jasně: profesura je čistě akademickou záležitostí a social level kandidáta je ganz egál. Já jsem ovšem na univerzitě zažil časy, kdy se profesura považovala za završení určité životní cesty s předpokladem jisté mentální zralosti. Pětačtyřicetiletý exot s chováním deprivovaného postpubescenta, protestující proti prezidentskému kandidátovi videem na úrovni absolventa Ústavu pro děti se zbytkem mozku a demonstrující svou sexuální orientaci stylem “já su buzna – gdo je víc” by se zřejmě profesorem nestal.
    Zeman (jakkoliv tohle stvoření považuji za pouhou urážku institutu prezidenta) má pravdu v jednom: o sexuální orientaci té putny to opravdu není.

    • graver

      Oni v tom vůbec ctihodní akademici mají bordel. Jedni kvičí, že by prezident profesuru vůbec podepisovat neměl, druzí zase, že musí, páč by to jakože nebylo dost vobřadný… Mě ceremoniály, obřadnost a demonstrace čehokoliv poněkud míjí a co si ti dobří lidé představují pod akademickou svobodou taky netuším, ale nějak v tom křiku zapadla úvaha, proč to Zeman vlastně udělal.

      • vittta

        Ty bys mu,Gravere,být prezident,tu profesůru dal jen tak???
        To by byl Míla špatný prezident,kdyby jen tupě podepsal,co se mu hodí na stůl….

        • graver

          Já právě nevím, jestli bych to *jako prezident* podepsal, protože neumím vyhodnotit, jestli to podepsat musí nebo ne – o tom se asi momentálně diskutuje. On si zkrátka někdy ani prezident nemůže dělat, co chce (i když zrovna tomuhle to asi nemá cenu vysvětlovat).
          Ta pozice „nejsem podepisovač papírů a nemusím podepsat všechno“ je samozřejmě zcela zástupná a nesmyslná – někdy má prostě podpis čistě ceremoniální či certifikační účel, zcela nezávislý na názorech podepisujícího. Např. VŠ diplom taky formálně podepisuje rektor a na jeho názor na absolventa se ho nikdo neptá.
          V každém případě tohle už Zeman prohrál (bez ohledu na to, jak ho kdokoliv z nás vidí). Profesorů „pod úroveň“ u nás může být plná putna, ale prezident jen jeden. Někdo ho měl včas hamovat a jestli to neudělal, tak proč asi.

          • vittta

            Někdy….je tomu tak v tomto případě???
            To je to,oč tu běží.

            Pokud píšeš,že je pozice o nepodepisovači papírů zástupná,pak tomu rozumím tak,že prezident podepsat každý papír musí-což nemusí.

            Rektor jistě podepíše VŠ diplom,ale na základě úspěšné zkoušky.
            Je tedy jeho role skutečně formální,když je to právě on,kdo svým podpisem garantuje,že student splil všechny zákonné požadavky na získání diplomu?
            Asi ne tak docela.

            Prezident je dle mého povinen z morálních důvodů odmítnout podepsat profesuru někoho,kdo se mu nezdá vhodný.(z jeho morálních důvodů-což nemusí být morální důvody obecné,ale už tím,že to udělal ukázal,že to minimálně není posera,co tam sedí jen tak pro srandu králíkům)
            Pokud mu zákon neukládá jinak-což v tomto případě (zřejmě) neukládá.
            Tím se buď znemožní a vyvolá vlnu odporu,která ho donutí svůj přístup přehodnotit-nebo se projeví jako šikovný politik,a ustoupí,při čemž ale cíle bylo dosaženo,veřejnost byla upozorněna na nevhodnost kandidáta.

            Zeman s přehledem vyhrál,za Putnu se postavil je houf pomatených karlikovců,kteří ještě nepřekousli porážku své iluze a bylo jich tak málo,že by se vešli do jedné hospody.
            Navíc ukázali na plno své pokrytectví,což také není na škodu.

            • zet

              Nevím, jestli to tak vidím jenom já, ale jsem přesvědčena, že to není hra o akademické svobody, zvláště když se angažují homolidi a příznivci „kníže lidu blíže“.V tom případě jde spíše o celoevropské nebo celosvětové souvislosti. Je to jen pár týdnů, co se Francouzi bouřili proti svatbám homolidí, milionové demonstrace, k ničemu. Bylo to protlačeno parlamentem a na obyčlidi poslali policajty.
              Teď něco podobného probíhá v Británii. U nás to byl asi zkušební balonek, kdo je kdo. Kdo stojí na jaké straně, kdo se dá koupit, kdo se dá zastrašit, komu je to fuk a také kdo je proti a jak silně. Myslím, že na to se Putna hodil ideálně. Hlavně je takový i……t, že to udělal jen pro svůj skvělý pocit, ani platit mu nemuseli.
              Prostě ten hošan to je výhra, bude mít určitě velkou podporu a jeho skvělé teorie budou masivně propagovány neboť souzní se zadáním elit. Šťastný to člověk!

              • vittta

                Na první pohled je to jedno.
                No tak se budou homouši brát,co má bejt?
                Na druhý pohled to tak být nemusí-ale nevidím ten druhý pohled.
                Myslím,jako,čím by nás mohli homouši nějak ohrozit?

                Podezřelé je to „globální“ protěžování menšin všeho druhu,homosexuály nevyjímaje.

                Svádí se to na „levicovost“ ale já tam levicového nic nevidím,je to jakási lotrovina…ono se to časem ukáže,nechám se překvapit.

                • vittta

                  Jo,samozřejmě ještě Židé,ti hodně unesou,na ně se dá hodit kde-co…

                • zet

                  Druhý pohled je tak děsivý, že je neuvěřitelný, a proto o něm nikdo nemluví. Mám pocit, že jde o rodinu jako funkční jednotku a také o děti. Když uvážíme, že se zavádí takové záležitosti jako juvenilní justice, profesionální pěstouni (třeba i homolidi), čipové náramky, aj., tak to něco naznačuje.
                  Ani tak nenaznačuje jako vyhrožuje:jestli rodičové(rodič 1 a rodič 2) nebudete poslouchat anebo se nám prostě jenom nebudete líbit, tak jednoho krásného dne můžete přijít o své drobečky. Dáme je pak na vychování nějakým hodným lidem, kteří nedělají problémy třeba s očkováním nebo nepíšou takové kraviny na internetu jako právě teď já anebo……….To je vlastně úplně jedno.
                  Tomu se říká mít budoucnost ve svých rukou. Ale čí jsou ty ruce?To fakt nevím. Doufám, že existují mimozemšťané, jinak bych musela připustit, že jsme to my lidé, kteří se tak ukrutně nenávidíme navzájem a ničíme se:)

                  • vittta

                    Dejme tomu-ale zase je jiná „druhá strana“ která tvrdí,že účelem zničení společnosti a rodiny je tlak na to,děti nemít.
                    Vyznavači této teorie to doloží mnoha argumenty,z nichž ten nejefektnější je propagace feminismu.

                    Pak vzniká hotový guláš,kdy vyznavači spikleneckých teorií ukazují na ten či onen jev a svádí to na tajemné šedé eminence kdesi v neviditelnu.
                    Pro idioty tady máme komunisty,pro ty chytřejší negry,Židy a teplouše a těm nejchytřejším je naservírován těžký kalibr-židobolševismus.(to je tak neurčité označení,že nad ním lze opravdu dlouze bádat)

                    Osobně vyznávám teorii cyklického vzestupu a pádu civilizací dle vyhnívání „zevnitř“,kdy průvodním jevem je obyčejná blbost,neschopnost,z toho vyplývající servilita,to vše doplněno o absolutní vypadnutí z reality.(viz.pohádka „Císařovi nové šaty“)

                    Pro důkaz si lze zajít na BL,kde se takz.“levicoví“ intelektuálové zabývají donekonečna tím,kdo je či není rasista,protože řekl-neřekl to či ono o nějaké černé hubě,která je drtivé většině Čechů úplně u prdele a nikomu ani nijak zvlášť nevadí(vyjma opravdových nadšenců Mein Kampfu),pokud mu zrovna neřve od rána do večera pod okny,či mu nekrade okapy.

                    Tohle řeší,řeší,řeší..a svět jde kupředu a ani si toho vůbec nevšímají,protože mají svoje pokorokové ideály………

                    • zet

                      A to je asi tak všechno…..Právě vyhnívám….
                      Dík za odpověď

                    • vittta

                      Píšeš poněkud neuchopitelně.
                      Já vím,že ten můj text může vypadat tak,že se neváží konkrétně do Tebe.
                      Už když jsem to psal,tak mě to napadlo,nechal jsem ale tak.
                      Je to jen obecná úvaha,zrovna tak může kdokoliv napsat,že pro největší pitomce je tady varianta postupného vyhnívání,kterou právě já považuji na tu nejpravděpodobnější.
                      Nemusí to tak ale být,nejsem člověk,který má jedinou variantu ryzí pravdy,ono na všem vesměs něco je-jinak by to nemohlo mít příznivce.
                      Když pozoruji svět,vidím různé věci,předně lidé potřebují vysvětlení pro nějaké své pochybnosti.
                      Někdo pochybuje o světě-a tak musí mít nějakou víru,jak by to mohlo fungovat.
                      Jiný pochybuje o svých botách,jestli mu sedí ke kalhotům-ti to mají snadnější v životě,protože je jim úplně u prdele,jestli civilizace prožívá úpadek a proč,za jádro všeho mají ty boty a kalhoty-pro ten den,a ten den je pro ně to hlavní a víc nevidí a vidět nechtějí.

                      Takže pro jistotu-nemělo to osobní rozměr-a také netvrdím,že jsi to tak myslela.
                      Opravdu jen-pro jistotu.

  7. vittta

    Protestovat se nebude.
    Jen si tam pár blbečků zakřičí,za velké pozornosti medií.

    Politicky je to dost riskantní,četl jsem teď na BL nějakou výzvu,kde nabádají jacísi šílení študenti k tomu,aby i jiní jmenovaní odmítli ceremonii.

    To je zjevné vydírání,vynucování si odkrytí politického postoje.
    Mají tam promluvit nějací akademici-pod politickým tlakem (a profesor by neměl být pod politickým tlakem) mohou naplkat všelijaké píčoviny,mluvit totiž budou zřejmě ti blbější,což si třeba zazpívali o knížeti…..

  8. Bavor V.

    Heller a jeho parta už vyčichli, tak se musí najít jiný důvod k exhibicím. Protože nic jiného než exhibicionismus to není. Ještě štěstí, že nechtějí exhibovat nazí. Pohledy na mnohé z nich by esteticky nadaný člověk nemohl rozdýchat.

      • merlin

        když už jste citovala OM tak dnes tam položil dost zásadní otázku Vodník. „Pokud dnes profesoři vybrali mezi sebe pana Putnu, koho si asi jednou vybere pan Putna?“ Myslím, že se dost dobře trefil.

  9. Janika

    Přesně se trefující komentář na OM:

    tdx – 23. 5. 2013

    Čeho jsme byli svědky:
    1) Zeman svobodně projevil názor.
    2) Zeman se sešel s ministrem školství a záležitost s ním prodiskutoval.
    3) Zeman uznal, že by neměl zasahovat do akademického prostředí, z čehož by se mohl stát nedemokratický precedens.
    4) Sám se přihlásil k tomu, aby napříště prezident o podobných věcech nerozhodoval.
    5) V zájmu gentlemanské diskuse nezveřejnil své výhrady.

    Jak si celou situaci interpretuje P&L?
    1) Co si to, bimbo, dovoluješ? Ty ožralej senile!
    2) My si svoje práva vybojujem proti vám všem. Kája a média jdou s námi.
    3) Náš boj neskončil, teprve začíná!
    4) Vítězství je naše!
    5) No jo, ten starej ožralej dement beztak neměl žádné argumenty. Zbabělče, zalez!

    http://www.outsidermedia.cz/Article.aspx?id=10108&rate=5

  10. sax

    Ja si take rikal, co vede Putnovce k tehle overture a jedine na co jsem prisel je, ze se jedna o hystericky resentiment :o)

    Je v tom kus aktualniho neuspokojeni a kus „vzpominky“ na stare dobre mocnarstvi, kde jeste vse melo svuj rad a akademicke svobody platily i na chodniku, na ktery kdyz rebelujici student/ ucitel skocil, tam se dostal mimo pravomoc statni policie (chodnik pred univerzistou patril univerzite a chodci na nem pozivali akademickych svobod- imunity).

    Vladar- mocnar (zde prezident) pozival univerzalisticke ucty a jeho automaticky podpis pod jmenovacimi listinami akademickych funkcionaru stvrzoval zakotvenost akademicke obce coby soucasti statu- boziho radu, zastoupeneho panovnikem.
    Akademicka obec tak kdysi nebyvala subjektem politickeho boje, neslo o „pravnickou osobu“, jez si musi sve misto na slunci a sva prava obhajovat v kazdodennim politickem boji „kazdeho s kazdym“, ale byla nedilnou soucasti univerzalistickeho radu- instituce (statu, imperia) s pevne dannymi a nemennymi pravy a pravomocemi a to po cela staleti.

    To se sekularni republikou skoncilo, nastala delba politicke moci, univezalismus se premenil na vektorovou vyslednici lobystickych aktivit…a akademicka obec se dostala do krize identity.

    Putnovi a jeho stoupencum se podle meho styska prave po tomto automatickem radu a a svoji zlost projikuji do osoby prezidenta, jez svym ne-podpisem narusil prave tento „automaticky univerzalismus“ a stavi se (dnes jiz opravnene) jako pouha autonomni slozka delby moci.
    Z usporadaneho ideologickeho univerzalistickeho smerovani se stala hra na nahodu, kde vysledek je dan individualne prosazovanymi pomery sil.

    A Putna je katolik- tedy univezalista z podstaty.

    Zde bych si dovolil upozornit na podle meho zasadni praci Hanse Nolteho, uverejnenou na SOKu (diky za ty stranky):
    http://www.sok.bz/index.php?option=com_content&task=view&id=593&Itemid=28
    Neni to dlouhe, doporucuji precist, ba az nastudovat :o)

  11. Astr

    saxi
    do prkeny vohrady ten Vas odkaz, to ma uroven:-)
    Samozrejme jen z meho pohledu tedy IMHO:-)
    Jinym ctenarum reknou vic jina sdeleni
    treba varovani Necasu o tom
    az jich nebude co bude potom :-(

  12. Taras

    Co se střetu Zeman – Punťa týká, tak se nesmí zapomenout na mimořádnou Zemanovu mstivost. Mnohem víc než plakát s katolickou buznou tady zafungovalo ono „veselé“ video s Puntinem. (Omluvte dehonestační překlepy.)

    Co se Nolteho týká, nezdá se ti, Saxi, že v tom textu chybí rasové hledisko coby doplňující charakteristika provincií? Adolf ve mně se nespokojeně vrtěl.

    • Janika

      Tarasi, to je zase ta tvoje oblíbená pohádka „O mstivém Zemanovi“ :-). To bylo keců jak se bude mstít, a pak na sjezdu ČSSD ukázal naopak velkorysost. Zato oni ho znovu a znovu podrážejí při každé příležitosti. Je to pěkná sebranka.

      Ale Puňťa dobrý :-).

      • Taras

        Prdlajz, pohádka… Přečti si ty jeho knížky: co napsal o Buzkový, to bylo kilometr přes čáru (a to mám hranici cudnosti hodně posunutou), to mohl napsat jenom člověk, kterého zcela ovládá nenávist. Ostatně – pomsta na socanech byla dokonalá, v podstatě jim podělal poslední volby, a to hned nadvakrát: s kámošema Rychetským a Melčákem zlikvidovali předčasné volby, které by ČSSD s převahou vyhrála, a pak ve volbách 2010 sebral socanům skrze svůj trucpodnik opět důležitá procenta. On je pomstěnej, dokonale, proto může projevovat jakousi laskavost, navíc má v ČSSD spoustu svých věrných.

        Tím nezpochybňuji to, že ten podraz na něj při prezidentské volbě byl gigantickej a že měl důvod se mstít jako hrom.

  13. aztli

    Dle mého názoru skutečným antropolegem byl Aleš Hrdlička, a toho zná celý svět, byl skromný a lze z něj vycházet i dnes.
    A přesto nikdyy žádným profesorem nebyl . Ale zato skvělým antropologem.
    Tento papírový antropolog skutečným antropologem není a nejspíš ani nebude .
    Takže umělá profesura mu nepomůže a jen se stane urážkou skutečného antropologa Aleše Hrdličky .

    Až vykoná tento Putna alespoň něco na úrovni NEprofesora , zato ANTROPOLOGA Aleše Hrdličky , bude TEPRVE antropologem.
    Pak by měl teprve začít usilovat o profesuru antropologie .
    Jinak je to karikatura .

    • brtnikvbrlohu

      Antropologie je exaktní věda blízká k biologii člověka – na rozdíl od kulturní antropologie která je součástí tzv. společenských věd – dominantní je v názvu ta kultura, já ji na chuť nepřišel, stále mi připomíná některá zákoutí tzv vědeckého komunismu.

    • Janika

      Máte pravdu, saxi, je to děsivé. Nakoukla jsem letmo do DF a jsem tamními články (ne komentáři, tam se tu a tam někdo rozumný najde) zhnusena.

      Pár příkladů:

      Zaujatý protizemanovský článek: http://www.denikreferendum.cz/clanek/15614-slunce-vyjdi-nekolik-poznamek-k-byvalemu-prognostikovi

      Komentář: Luděk Ševčík- OSVČ
      Návod, jak vyrobit problém. Sobota, 25.Května 2013, 15:32:28
      Najdi si nějakou prkotinu, spojenou s tím, koho nemáš rád a pak denně, od rána do večera o tom piš. Hodně přeháněj, srovnávej nesrovnatelné, použij silné výrazy, které asociují lidem jejich základní hodnoty, aby jsi v nich vzbudil pocit ohrožení. Vzniklou hysterii pak přiživuj. Pokud se tebou nemilovaný subjekt z prkotiny vykroutí, nevadí. Piš dál o ohrožení lidských hodnot, svolávej stávky a demonstrace. Vždyť to funguje. Pár študákům s jejich profesorem se podařilo zvrátit výsledek volby statisíců v jednom kraji, proč by se nemělo podařit zvrátit výsledek voleb milionů, když se budeš snažit. Že jsou skutečné problémy, pro lidi daleko závažnější, které vyžadují okamžité řešení, ignoruj. Pány nahoře nezajímají, tak by jsi daleko nedošel. Oni, ač nevoleni, přece nesmějí být nazváni vrchností, tou je třeba nazvat toho, koho si lidé zvolili. Když se autor bude ještě chvíli správným směrem snažit, může Referendum vyměnit za Reflex. Ono stejně občas není poznat, jaký deník čteme. To v Reflexu se nespletete.

      Zaujatý protizemanovský článek: http://www.denikreferendum.cz/clanek/15609-prezident-jako-arbiter-elegantiarum
      Eliška Wágnerová píše: „M. C Putnu chci ujistit o tom, že si velmi vážím jeho neúnavného boje za skutečně demokratický stát, založený na předústavních hodnotách svobody a rovnosti všech jeho občanů, za jeho vystupování proti politikům, kteří si tyto základy našeho státu dosud neosvojili. Gratuluji Vám, Martine a děkuji, že podstupujete osobní strázně i za nás za všechny.“

      Komentář: Luděk Ševčík- OSVČ
      Ale notak! Čtvrtek, 23.Května 2013, 19:37:58
      Paní Wagnerová potřebovala nutně politické body, že se musela snížít k takovéto glorifikaci Putny? Jaképak osobní strázně za nás on podstupuje? Je to jeho boj za radar? Jeho chování v době volby prezidenta a po ní? Jeho účast na neskrytě rasistických diskusích na webovém portálu?
      Putnovi možná patří titul profesora. Ale dělat z něj neúnavného bojovníka za demokratický stát znamená značnou ztrátu soudnosti, nebo je to patolízačství vůči možným voličům. Oboje bohužel pod úroveň této dámy,

      Zaujatý protizemanovský článek: http://www.denikreferendum.cz/clanek/15612-prvnich-sedm-pripadu-milose-zemana

      Zaujatý protizemanovský článek: http://www.denikreferendum.cz/clanek/15607-devet-poznamek-ke-kauze-putna-nikoli-vsak-o-putnovi

      ***
      Jediný objektivnější článek: http://www.denikreferendum.cz/clanek/15610-milos-zeman-prezidentsky-podpis-a-nova-linie-stepeni-v-ceske-politice

      • sax

        Diky, janiko…zrovna ta Wagnerova, u ktere jsem si pral, aby kandidovala na prezidentku…
        V politice chybi nekdo uplne normalni :o)

        • Janika

          Nechci být nechutná, ale zrovna si říkám, že by se ta její slova dala prakticky použít jako dávidlo místo prstů do krku…

  14. vittta

    V mých kruzích se takové Wágnerové říká „blbá kráva“!

    Výstižné…