Ruské bojové kočky a generál

1294959_900

Pod článkem Dveře ve zdi – 111 jsme debatovali o vzezření ruského generála na jedné fotce. Bylo v něm něco – nepopsatelného, něco živého a lidského, těžko se to definuje.

O kočkách malíře Alexandra Zavalije napsal kdosi, že ho na nich upoutal jejich dojemný heroismus. Skutečně, jsou – dojemné, až se nad nimi svírá srdce.  Co mi to jen připomíná, říkala jsem si. A pak jsem si vzpomněla na obličej toho vojáka :-).

1297852_900

1298564_900

1297061_900

1295301_900

1294844_900

1297188_900

31 comments

  1. Janika

    Po dnešním autoportrétu „umělce“ Davida Černého, toho zdárného žáka mistra“trpaslíkú“, jsem si musela spravit náladu…

    • Antimon

      Vidím to úplně stejně ….. jenom nechápu, jak může být pubertální úlet vydáván za umění … :(

      • vittta

        Ten kretén by potřeboval nakopat do prdele!

        No,jinak to snad česky ani napsat nejde….

        Jinak paráda,dvě ty kočky jsem poznal.
        Paulus a Stalin!

        • Janika

          Vittto, tak Stalin možná, ale Paulus, to není kočka, leda snad ten vlk :-). (nebo pes? Teď nevím…)

          • vittta

            No,také jsem na to koukal.
            Ale všimni si toho vocasu,ten mi připadal jako kočičí….

          • vittta

            No počkej,Paulus je ten v té vánici.
            Jde podepsat kapitulaci u Stalingradu.

            • Janika

              Žeby byl hitlerovec kočka? To se mi nezdá. Ale v těch uniformách se vůbec nevyznám…

              • vittta

                Ale Paulusovi není vidět do kočičí tváře-to si všimni.
                Proto jsem sledoval ten ocas,že vypadá jako kočičí.
                Paulus je vlastně kočka bez tváře,v podstatě budí dojem spíše krysy.

        • hank

          I ten Stalin takhle vypadá docela lidsky. Nebo kočkovsky?

          Sdílíme už tři roky domácnost s čistokrevnou britskou kočkou, což je plemeno docela podobné kočkám ruským, které jsou na těch obrázcích – ty ruské jsou pochopitelně o něco huňatější. Jejich mimika na některých obrázcích situačně přesně odpovídá tomu, jak se tváří naše Chloe. Například výraz toho soldáta, který drží v tlapce pastičku se sýrem, je velice přesvědčivý – soustředěné čekání na kořist, stejně jako ten donský kozák – škoda, že pod tou papachou není vidět, jak má postavené uši, určitě je má dozadu jako kočka v útoku, ale kamenný výraz tváře je přesný, stejně jako naznačená dynamika pohybu. A přivřené oči mňoukajícího vojáčka s garmoškou mě fakt rozesmály.

          Nejen že má malíř kočky přečtené, on je především musí mít moc rád.

          • vittta

            Nezdá se to-ale ty obrázky mají opravdu hodně „do sebe“.
            Je to velice unikátní nápad.

          • vittta

            Ale všiml jsem si,že kočka-námořník má u pasu bajonet,který se v ruské ani sovětské armádě nepoužíval.

    • dixi

      Janiko, spravila jste náladu i mě.Co se týče toho výtvoru na vltavě, je v něm kouzlo nechtěného,míří totiž k nebi,ne k hradu,jak zdůrazňují média.Doufám,že to někdo patřičně zdůrazní,že ten prst žaluje !!! Jinak- žák mistra trpaslíků,to mi spravilo náladu podruhé,výstižné.

  2. Janika

    Dixi, Antimone, těší mě, že se vám to taky líbí :-).

    Jinak ten výtvor Černého má díky lidové tvořivosti už řadu jiných podtitulků, například „Utopili jsme Kalouska“.

  3. che

    K Tribunovi jsem dal odkaz na letošní Vratimovský seminář – věnovaný k volbám, Ivan David, Jan Keller, Zdeněk Zbořil, ale i Filip který hodně otevřeně mluví o tom jaké má třešňostrana cíle a vysvětluje jednotlivé kroky v politice – pěkně na to navazuje Zbořil, Ivan David zase pěkně charakterizuje zvadlou růži.
    Jako každoročně to stojí za poslech.
    http://vratimovskyseminar.webnode.cz/vystoupeni-2013/phdr-zdenek-zboril-dockame-se-racionalni-volby-/

    • Janika

      Děkuji, che, poslechla jsem si Zbořila při vaření večeře. Říkala jsem si při tom, jak jiní bychom byli, kdyby se na nás z médií řinula slova v podobném duchu. Jenže problém je taky v tom, že lidé nemají dost trpělovosti, aby vnímali a poslouchali druhého, pokud neříká fráze, které jim zapadají do předem přijatého schématu. Žasla jsem – on dneska někdo vážně někam přijde, tam si sedne a dobrovolně poslouchá takového vzdělaného a moudrého člověka?

      Další věc – mluvil intelektuál, opravdový a – levicový. Pravicový intelektuál, to se vylučuje. Takže jak přimět většinu národa, která by měla tyto levicové hodnoty vyznávat ve vlastním zájmu, i když o tom neví, aby poslouchala levicového intelektuála? Asi nijak…

      • dixi

        Také jsem si to poslechla a jsem přesvědčena o tom,že by i ostatní poslouchali s zájmem.Vždyť spousta lidí je znechucena reklamami,podřadnými násilnými filmy a pravicovými kecy. To jen tato média nás přesvědčují, že jsme bez zájmu, povrchní a podporují to,co se hodí jim. Není v jejich zájmu, aby lidé přemýšleli. Zakázat myslet nemohou( i když by rádi ) tak podporují povrchní, lehkomyslné a senzacechtivé, je to v každém z nás, v různé míře.No mají to vymakané, ale já doufám, že za dvacet let jsme ještě tak nezblbli, jako ti, kterým to ládují do hlavy roků šedesát.

  4. Desperádo

    Kočky pobavily. Bleskovým průzkumem mezi přáteli jsem zjistil, že se každý raději podívá na vojenskou kočku než na tvorbu jedince se zakrnělým pindíkem a přebujelým egem.

    • Hamilbar

      Správně Saule, ten tank pochází z První světové, ten kocour má no sobě ruskou uniformu z První světové a hruď plnou Jiřských křížů (Kříž svatého Jiří, nejvyšší ruské vojenské vyznamenání) z První světové.