Rusnoku, spletl jste se, tenhle zemřel včas

mandela

Velkého muže je možné bez problémů nechat krutě zabít, jako Kaddáfího. Předhodit ho v omámeném stavu najaté soldatesce úchylů, aby ho sadisticky týrala a surově umučila, rozvrátit jeho zemi a vypálit a zničit ji, uvrhnout jeho lid do bídy a zoufalství, povraždit jeho děti i vnoučata. Potom můžete řvát „wow“ a s nadšením mluvit o vítězství demokracie.

Pokud ale velký muž zemře sám sešlostí věkem, proboha – je hrůza, že Vám něco takového musí být sdělováno –  sluší se se všemi poctami a s truchlivým výrazem nad tou ztrátou zaujmout patřičnou pózu. To by přece politik měl vědět.

Můžete jen zabít, zradit, zničit, zlikvidovat – to morálka tohoto světa povoluje.

Advertisements

48 comments

  1. ;-)))

    Prijde mi nesmirne trapne a komicke, kdyz kasparci … poskoci kapitalismu … Obama, Cameron, Holland a dalsi valecni zlocinci roni krokodyli slzy na smrti komunisti a teroristy.

  2. Astr

    Ukazka jak se investigativni novinari snazi a pretiskuje nejen bulvar:-(

    http://www.novinky.cz/domaci/321412-rusnok-ve-snemovne-zemrel-mandela-ty-vole-kdo-tam-pojede-trepu-se-abych-tam-nemusel-milos-je-nazhavenej.html

    http://zpravy.idnes.cz/rusnok-omluva-za-slova-pohreb-mandely-dx3-/domaci.aspx?c=A131207_161253_domaci_skr

    nezbyva nez souhlasit s Culikovym komentarem:

    Čeština je jistě pro mnohé puristy svatá a, jak kdysi ironicky psal Josef Škvorecký, nesmějí se používat výrazy nevhodné při jídle :) – Potíž je, že v českém jazyce je propastný rozdíl mezi jeho psanou a mluvenou formou. Doslovný přepis mluvené formy jazyka působí v písemné formě otřesně, přestože tak běžně mluví každý. Takže: celé je to nesmyslný skandál a bouře ve sklenici vody.

    Proč se Česká televize raději nezabývá otrokářským vykořisťováním milionů českých zaměstnanců, kteří pracují přesčas bez finanční náhrady a jsou každodenní obětí porušování základních předpisů zákoníku práce? Že by to celé bylo spiknutím odvádění pozornosti k pitomostem? –
    See more at: http://www.blisty.cz/art/71304.html#sthash.2bTSSHRh.dpuf

    • Janika

      Máte pravdu, Astře, je to záměrné nafouknutí ničeho, nic tak strašného neřekl. A opravdu, v běžné řeči se vyjadřujeme jinak, než při oficiálních projevech na veřejnosti, to je prostě normální.

      Díky za odkazy, na BL mají alespoň zdravý rozum, tedy většinou :-).

  3. Kamil Mudra

    Janiko, v čem se Rusnok spletl? Já jsem žádné jeho vyjádření ohledně včasnosti (či nevčasnosti) úmrtí Nelsona Mandely (předpokládám že jde o něj vzhledem k uvedenému odkazu) nenašel.
    Jediné co jsem se dočetl je to že se mu nechce jet na pohřeb. Chápu že politik by takovou neochotu neměl dát veřejně najevo ale v Rusnokově případě o žádné veřejné sdělení nešlo.

    • dixi

      Na jejich stýskání by nebylo nic zvláštního, komu by se chtělo na pohřeb, až na to, že jejich způsob mluvy by sedl spíše čtrnáctiletým výrostkům. Souhlasím ovšem s Janikou, že morálka mocných jim povoluje vše to, co u jiných považují za terorismus, který potlačují vždy jakýmikoli prostředky.

    • Janika

      Kamile, už jsem si zvykla, že z nás dvou často jeden mluví o voze a druhý o koze, ale že až tak :-)? Vy to opravdu nevidíte, Vy to nevnímáte, to hnusné pokrytectví mediálních hyen nad tím, že se Rusnok nevyjádřil dostatečně uctivě a s pietou o zemřelém velikánovi a titíž mlčeli a vůbec se nepohoršovali nad brutálním umučením jeho přítele v přímém přenosu, člověka v mnohém podobného?

      • Kamil Mudra

        Janiko, s mediálníma hyenama máte samozřejmě pravdu. Pokrytecké je především to, že by to měla být ona, kdo kdo smrt velikána s odpovídající pietou okomentují, namísto rozpoutání oné „bouře ve sklenici vody“, ke které navíc ČT „dodala vítr“ získaný dost nefér způsobem. Pokud tedy Rusnokovo „spletení“, bylo Vámi myšleno ironicky a domníváte se (stejně jako já) že není na něm aby suploval tuto jejich společenskou roli, pak se omlouvám za nevhodně položenou otázku, pramenící z mého nepochopení oné ironie.

        Ohledně jeho ochoty, zúčastnit se pohřbu, to vidím stejně jako dixi i s tou výhradou ke způsobu vyjadřování, což nevztahuji jen na Rusnoka ale vůbec všechny politické špičky. A zrovna k Rusnokovi mi to opravdu také nesedí, protože z každého jeho veřejného projevu jsem si vždy odnesl dobrý dojem ať už se to týkalo slovních obratů, jeho slovní zásoby i způsobu jak vždy dokázal mluvit k věci. Antimon správně píše že vzdělaní lidé by neměli mluvit jako puberťáci a jeho zkušenost je i mou zkušeností, byť ne „plošnou“. Znám i leckteré lidi kteří, své vzdělání nezapřou a do jejich mluvy se toto promítá velice kladně.

        Ale nad mediální sférou jsem už „zlomil hůl“. Je mi jasné že jejich pozornost vždy více přitáhne odchod osobnosti ze světa šoubyznysu než kohokoli jiného, byť by se zasloužil o cokoli dobrého. Pozorujeme to přece dnes a denně včetně i onoho „křepčení na objednávku“ dojde-li k odstranění nepohodlné osoby. Přesto že jsem si už zvykl nic dobrého od nich neočekávat, souhlasím s tím co jste napsala níže:
        „Ale jinak je to jednoznačně chyba médií, že to takhle hnusně rozmázli. Už z úcty k zemřelému se to prostě nesluší. Ale oni jdou za svým cílem přes mrtvoly. Takřka doslova.“
        Snad bych jen dodal že v jejich případě už ani nejde o chybu ale o zaběhnutý styl. :-(

  4. tresen

    Janiko, jedině to, že vám váš hrdina Kaddáfí nedopřává klid a že si ho zřejmě automaticky asociujete s každým ptákem, co vám sedne na parapet, o každé ptákovině mediálně virtuální nemluvě, mi pomáhá pochopit, že i tak odlehlé entity, jako Mandela a plukovník K., propojíte bez viditelné námahy. Mně by to dalo zabrat.
    Jako vždy s obdivem.

  5. merlin

    ‘Gaddafi: my brother leader; one of the revolutionary icons of our times’ – Nelson Mandela 21.2.2011
    nebo http://www.mathaba.net/news/?x=627606.
    Oni se dobře znali a stýkali,/ existuje o tom minimálně několik tisíc odkazů na googlu/, mandela ho nazýval bratrem a obdivoval ho, proč je tedy nespojovat, nerozumím, něco mi ušlo ?

    • Janika

      Skvělý článek, nádherné obrázky, díky, merlin.

      Mimochodem, z toho obrázku, který jsem vybrala na úvod, také přímo vyzařuje nádherná lidskost, chlapská sounáležitost a radost ze setkání s přítelem. A že se Mandela s kdekým nepřátelil, jak se píše v článku.

  6. Antimon

    Myslím si, že vzdělaní lidé by neměli mluvit jako puberťáci. Bohužel moje zkušenost ukazuje, že čím jsou lidé vzdělanější a výše postavení, tak mluví naprosto otřesně. Křivdí se dlaždičům použije-li se rčení „Mluví jako dlaždič“. Ovšem to je tak jediné co bych jim vytknul. Myslím si, že je naprosto otřesné, že ČT nechává zapnuty ruchové mikrofony aniž by přítomné o tom informovala a náhodně odchycené rozhovory pustí veřejně do světa. To není volání po cenzuře. To je konstatování naprosté neprofesionality a bulvárnosti ČT a zaměstnanců této instituce.

    • merlin

      je to celé záměrná manipulace s úmyslem škodit, zase tolik toho neřekli. .

      • Astr

        Merline souhlas
        a pokud jde o umysl skodit, dovolim si debatu „odklonit“ pro jen jednu jedinou ukazku, zato opravdu pro obcany CR skodlivou:
        ==============================
        email z CR na thema:
        Vyrovnani s cirkvi !
        Jedna z církví, která dostane od státu peníze v rámci „církevních restitucí“, je i Apoštolská církev.
        Apoštolská církev patří mezi evangelikální církve. Byla povolena a zaregistrována státem v roce 1989. Současný církevní zákon ji zrovnoprávňuje s ostatními křesťanskými církvemi v Česku. Apoštolská církev je členkou v Ekumenické radě církví ČR, ve které se sdružuje s několika jinými křesťanskými církvemi.
        Statistika Apoštolské církve:
        • Registrace: 1989
        • Počet duchovních v roce 2005: 156
        • Počet duchovních v roce 2010: 184
        • Počet věřících v roce 2011: 4934
        • Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 27
        • Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 48 529 000 Kč
        • Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 1 056 336 374 Kč.
        • Výše náhrady na jednoho věřícího 214 093 Kč!
        Myslím, že jasnějšího důkazu o zhovadilosti přijatého zákona není třeba.
        Jde zde opět o zvýhodňování určité menšiny oproti většině. O vyhazování neuvěřitelných prostředků, které budou chybět na skutečné sociální projekty a k povznesení společnosti obecně.
        Může tento naprosto evidentní podvod církví a Nečasovy vlády ospravedlnit?
        Vždyť ta církev v roce 1948 vůbec neexistovala, komunisté jí tedy nemohli ani nic zabavit,proto „církevní restituce“ by se na ni vůbec neměla vztahovat a přesto dostane od státu přes 1 miliardu!!!!
        Jedinne slovo: skodit !

    • Janika

      Antimone, to jste vyjádřil rozumně a přesně. Ano, „vole“ by dospělý muž prostě normálně říkat neměl :-). Ani můj manžel, ani žádný jiný muž, které znám, se takhle nevyjadřuje. K Rusnokovi mi to navíc vůbec nesedí, říkala jsem si, že byl takto vyveden z rovnováhy vlivem sprostot Kalouska, ono sledovat to hodiny a hodiny, to se musí na člověku nějak podepsat :-).

      Ale jinak je to jednoznačně chyba médií, že to takhle hnusně rozmázli. Už z úcty k zemřelému se to prostě nesluší. Ale oni jdou za svým cílem přes mrtvoly. Takřka doslova.

      • Bavor V.

        Janiko
        Asi vás zklamu, ale i já, jakožto velmož se v úzkém kruhu rodinném vyjadřuji podobně. A občas mi to ujede i v hovoru se svými klienty. Stejně jako jim. A jsou to rovněž lidé vzdělaní a chytří. Tahle pseudokausa je prostě jedinou velikou mediální sviňárnou. Jinak to vyjádřit nelze.

        • Janika

          Bylo by hezké, pane Bavore, kdybychom byli všichni takovými šlechtici :-). Je také zajímavé, že opravdový šlechtic nebo „šlechtic“ (nemusí to být rodem) si může dovolit takřka všechno, a projde mu to bez pohoršení. A tohle nemyslím hanlivě.

          • Bavor V.

            Janiko
            já už v jakémsi Prologu mého dominia tvrdím, že nezáleží na slově, ale na jeho podání. Jsou situace, kdy ostřejší slovo prostě sedne jak ta pověstná „sedýnka“ a naopak jsou lidé, kteří vás to oněch míst pošlou tak, že jim ještě poděkujete za radu na cestu. A proto ani ve „svém“ nedělám Stejskala, ale hlídám „ten tón, ten tón“ ;-)

  7. ;-)))

    Mezi Mandelou a Kaddafim jsou zasadni rozdily
    Kaddafi svou zem zvelebil a vytvoril neprijemnou komkurenci pravde a lasce, za coz byl posleze odmenen…
    Kdezto Mandela svou zem rozvratil a konkurenci zlikvidoval… proto je tento komunista oslavovan a milovan.

    • Janika

      Smajlíku, byli si i přes rozdíly v mnohém podobní a oba bojovali s nasazením vlastního života za stejnou ideu – blaho pro svůj lid.

  8. ;-)))

    http://www.freepub.cz/2013/mandelovy-vyroky-ktere-jen-tak-v-mainstreamu-neuslysite/

    Před americkou invazí do Iráku Mandela odsoudil americké akce na Mezinárodním fóru žen v Johannesburgu, prohlásil, že hlavním motivem bývalého prezidenta George W. Bushe je ropa, přičemž dodal, že Bush podkopával OSN.

    “Pokud existuje země, která spáchala nevýslovné krutosti na světě, pak to jsou Spojené státy americké. Nezajímají je lidské bytosti,” řekl Mandela.

    Mandela se nedržel zpátky, co se týče prohlášení proti USA a opakovaně se vyslovil proti invazi do Iráku. Mandela uvedl pro Newsweek:

    “Když se podíváte na tyto záležitosti, dospějete k závěru, že je postoj Spojených států amerických hrozbou pro světový mír.”

    Mandela byl dlouholetým zastáncem Organizace pro osvobození Palestiny a v roce 1999 v projevu novinářům souhlasil, že bude politickým prostředníkem mezi Izraelem a jeho sousedy.

    “Izrael by se měl stáhnout ze všech oblastí, které získal od Arabů v roce 1967. Izrael by se měl zcela stáhnout z Golanských výšin, z jižního Libanonu a ze Západního břehu,” prohlásil podle Suzanne Belling z Jewish Telegraph Agency Nelson Mandela.

    V roce 1991 se Mandela setkal s Fidelem Castrem, přednesl vedle něho projev s názvem “Jak daleko jsme my otroci došli.” Kuba si připomínala 38. výročí útoku na kasárna Moncada, Mandela uvítal “zvláštní místo” Kuby v srdci lidí v Africe, její revoluci a jak daleko tato země došla.

    “Od svých nejčasnějších dnů byla kubánská revoluce zdrojem inspirace pro všechny svobodné a milující lidi. Obdivujeme oběti kubánského lidu za udržení své nezávislosti a suverenity tváří v tvář imperialisty řízené kampani s cílem zničit působivý zisk, kterého bylo dosaženo při kubánské revoluci…Ať žije kubánská revoluce. Ať žije soudruh Fidel Castro.”

    Mandela vyzval k ukončení přísných sankcí OSN vůči Libyi v roce 1997 a slíbil podporu libyjskému lídrovi Muammaru Kaddáfímu, který byl jeho dlouholetým zastáncem.

    “Je naší povinností poskytnout podporu bratrovi…a to zejména v souvislosti se sankcemi, které ubližují nejen jemu, ale i obyčejným masám lidí…našim africkým bratrům a sestrám,” řekl Mandela.

    Při Mezinárodním dnu solidarity s palestinským lidem 4. prosince 1997 Mandela shromáždil skupinu “Jihoafričanů, našich palestinských hostů a humanistů, aby vyjádřili naši solidaritu s lidem Palestiny.” Při projevu vyzval plameny solidarity, spravedlnosti a svobody, aby dále hořely.

    “OSN zaujala pevný postoj proti apartheidu a za ta léta byl postaven mezinárodní konsenzus, který pomohl ukončit tento zlotřilý systém. Ale my moc dobře víme, že naše svoboda je neúplná bez svobody Palestinců.”

    • Janika

      Moc pěkné čtení, Smajlíku, díky. A písnička přesně pasuje. Přesně tam by je poslal.

      A ještě, tady zpívá „zabij bělocha“:

  9. vittta

    He…..tak jsem se podíval na kýbl špíny…v TV dávali tajně natočený rozhovor Rusnoka (a spol) a mezi tím běželo oficiální vyjádření.
    No,však kdybychom slyšeli (neoficiální) rozhovor jiných-kultivovaných politiků,bylo by to možná ještě horší.
    Urážka pak byla přirovnávat Mandelu k Havlovi…

    Ve skutečnosti si hodně politiků,plačících nad smrtí Nelsona oddychlo.
    „Tak už je konečně ten paličatej negr mrtvej….,už bylo na čase,ty jeho kecy o míru už byly votravný“

    • Janika

      Jde o to, kdo by se cítil uražen :-). Vždyť Mandela byl půlku života označován za teroristu a dodnes může být považován za komunistu, takže to blahořečení fakt nechápu. Kdyby to byla prostá úcta před smrtí státníka, ale nic takového se tu nepěstuje, když nedávno zemřel Kim Čong Il, tak na jeho hrobě (obrazně řečeno) místní elita křepčila radostí.

  10. Astr

    „But for anybody who change his principles depending on whom he is dealing, that is not a man who can lead a nation.“ – Nelson Mandela

    „If there is a country that has committed unspeakable atrocities in the world, it is the United States of America. They don’t care.“ — Nelson Mandela.

  11. tresen

    Tak jo, přesvědčili jste mě. Ty dvě entity se od sebe nevzdálily až tak, jak jsem se mylně utvrzovala pod dojmem šálivého faktu, že Mandela svého času nevyzval své příznivce k vybití jisté části jihoafrického obyvatelstva, ale byl schopen domluvit se na společném modu vivendi.
    Člověk holt nemá propadat růžovému lakování, proudícímu ze světových médií, ale má více naslouchat hlasům zasvěcených.
    Tak až příště půjdete kolem voliéry s papoušky a vytane vám na mysli plukovník, věnujte vzpomínku i jeho jihoafrickému příteli.

    • Janika

      Proč papoušky, tresen? Kdyby byl Plukovník pouhým pestrobarevným papouškem, řvoucím v kleci, nikomu by nevadil. Vzpomenu si na něj při pohledu na orla vznášejícího se na nebi, když už tedy trváte na takových příměrech :-).

      • Kamil Mudra

        Třešeň zřejmě poslouchá rádio Hortus a má na mysli papouška Kaddáfího, dárek od Vratislava Mynáře. Tenhle plukovníkův jmenovec se už ale k nebi vznesl naposledy. Leda že by panu Mynářovi zbyl nějaký jeho stejnojmenný potomek z dřívějšího podnikání.

        • merlin

          Já nevím, jestli z Libye jsou nějací papoušci. Stehlící, ti to tam obývali, ale o papouškovi pocházejícím z Libye nevím, nevíte to někdo? Tedy asi tam nějací koupení a dovezení budou, ale původní papoušci tedy nevím. ani na památkách ze starověku jsem nikdy neviděla na tom území papoušky, jiný zvířata, to jo. Tím chci říci, že by mě to napadlo v zoo u úplně jiných zvířat než tresen. Proč by měl být Kaddáfí papoušek taky nevím, mi tedy papouchy moc nepřipomínal. Stany v poušti, velbloudi a mezitím nedbale hozené pytle zlata, možná. Dneska už to nezjistím, protože když zavřu oči, tak při Kaddáfí vidím ty čtyři fotky mrtvol, co měly být všichni Kaddáfí a evidentně všechny být nemohly. Teď je tedy na místě si postěžovat, že mi spojenci s povstalci zhurvili ascociace. Nejen.

          • merlin

            jsem brouzdala po internetu – draví ptáci /Janika má pravdu/ a stehlíci :-) Žádnej papouch

            • Kamil Mudra

              Kaddáfí není název druhu papouška ale jméno konkrétního papouška :-)

              • Kamil Mudra

                Abych to upřesnil:
                Na radiu Hortus kdosi v srpnu smutnil že: „Zemřel všemi oblíbený papoušek Kaddáfí, dárek od Vráti Mynáře…“ Chtěl jsem tedy svým příspěvkem upozornit na to že doporučení třešně: „Tak až příště půjdete kolem voliéry s papoušky a vytane vám na mysli plukovník, věnujte vzpomínku i jeho jihoafrickému příteli.“ má svou těžko přehlédnutelnou slabinu :-)

                • Kamil Mudra

                  Nějak se mi prolnula kurzíva :-(
                  Snad je to i tak srozumitelné.

                  • Kamil Mudra

                    Ale našel jsem alespoň plukovníka papouška, co to dotáhl až na generála. Je jím František Papoušek který se narodil 24.10.1894 v Drahanovicích u Olomouce. Do hodnosti plukovníka generálního štábu i brigádního generála byl povýšen současně v říjnu 1946 a odešel do zálohy na sklonku ledna 1955.
                    To jen pro rozšíření těch asociací :-)

    • Janika

      V podstatě je na zvracení už samotná skutečnost, jak člověk musí špicovat uši a sledovat, co se zrovna nosí, aby nebyl se svým projeveným názorem osamocený. Umře jeden, teatrálně truchlete, umře druhý, opovažte se projevit sebemenší zdvořilou soustrast.

  12. PeeBee

    zdravím janiko, vidím, že tu máte pozoruhodně živo…
    samozřejmě, že ti dva měli mnoho společného – především snahu o nezávislou, silnou afriku.

    když jsem viděl to odporně pokrytecké rojení kolem kondolencí, napadlo mě úplně totéž. proč pozorně nenaslouchali tomu svému zářnému příkladu bojovníka za svobodu a usmíření, když mluvil k libyi před dvěma a půl lety? zločinci si berou do úst člověka, který (i díky infu od cia) seděl déle než čtvrt století. cameronovi konzervativní kámoši nosili svého času placky ‘Hang Nelson Mandela’. není to dokonalá ukázka upadlosti naší civlizace?

  13. merlin

    Kdo pojede na pohřeb Winnie Mandelové alias Nomzamo /ta která se snaží/ ? Madaleine Allbrightová ? Čarodějnice by rozhodně měla uctít čarodějnici.