Ať v novém roce odejde všechno zlé

Na ruskojazyčných webech se už několikátý rok vyskytuje tento obrázek s tvářemi Putina a Medvěděva:

tmpQMkCFR

Přemýšlela jsem, jaké tváře bych do obrázku zakomponovala já v našem českém prostředí, byť mi tento vtip připadá poněkud drsný. Ale na žádnou konkrétní tvář jsem nepřišla. To špatné u nás si opravdu s žádným jednotlivým člověkem neztotožňuji. Snad v celosvětovém měřítku mi připadá vhodným kandidátem Obama, jakožto představitel země přinášející neustálé vraždící války.  Ale  u nás – jakou tvář má hloupost, nesnášenlivost, zloba? Možná by se kandidáti dali najít mezi českými novináři, jenže tam je trvalý přísun nové krve, takže jeden je snadno nahrazen deseti dalšími.

Ano, je to opravdu těžké, bojovat se zlem, které nemá lidskou tvář. Tak přeji hodně sil v tomto nekonečném boji :-).

19 comments

  1. dixi

    Ano, bude to nekonečné, doufám že ne i u nás skutečný boj. Včera jsem šla před půlnocí pryč z domu, Vitta promine :-) kvůli psům. Střílení fandů,kteří vítají nový rok jim nedělá dobře, štěkají a rozčilují se,venku to snášejí líp. Máme sousedy a ti spouštějí půlhodinovou palbu světlic a dělbuchů. Byli jsme v polích,kolem nás světlo z různých vesniček, blízké a vzdálené bouchání, záblesky, přišlo mi , jak to musí být strašné, jedná-li se o válku, bombardování, letecké nálety. Tím musí být lidé doživotně poznamenaní. Chtějí-li před tím utéct ti, kteří přežijí, jiné země je odmítají. O ostatním – škoda mluvit. Co se týče TV, něco jsem přece jen včera slyšela, byli tak ubozí, že se snad dalším lidem rozsvítí v hlavě. Tak ubohá propaganda přece musí být kontraproduktivní.

    • Janika

      Dixi, tak to jste odvážná, jít se psy ven, bála bych se, že utečou. Je to stejně zvláštní, jak to mají v sobě zakódované, ten panický strach. My jsme je drželi už od večera doma, nedají se ukonejšit ani hlazením, ani slovem. Ale zase na prášky to není, to se, myslím, přehání. Dneska už o ničem nevědí.

      Jeden pes, nevěděla jsem, kam to dát, moc se mi to líbí :-). Všimněte si sledovanosti videa:

      • merlin

        ano, tak jsem si už párkrát taky se psy připadala, jako úplný blb neschopný odvolat psa. Těch téměř deset milionů lidí se umí zřejmě taky ztotožnit s pocity toho pána :-)

        • Janika

          Ale ten pes je skvělý, naprosto odmítající nějaké konvence, je to samorostlá, originální osobnost :-). Zvířata jsou prostě bezva a máme se co od nich učit. Páníček se aspoň proběhne :-).

          • Kamil Mudra

            No, já nevím, Janiko. Tohle mohlo skončit velice špatně, jak pro tu vyplašenou zvěř tak i pro posádky těch aut. Jak od jedněch tak i od druhých nemůžeme vždy očekávat dostatečně pohotové reakce. A co se proběhnutí páníčka týká – mohlo to klidně být jeho nejdražší proběhnutí v životě.
            Někdy mohou samorostlé a originální osobnosti způsobit velkou škodu – v tomto případě i na životech.

        • dixi

          Já taky Merlin, vyřvávat bezmocně přes tři lány, a pak koukat na jejich spokojené čumáky, jak se báječně proběhli,dobře to znám. Janiko, nejsem zas tak odvážná, zpočátku jsem je měla na vodítku, pustila jsem je až v bezpečné vzdálenosti a šla zpět až když bylo po všem. Nebála jsem se ani toho, že by utekli, spíš aby neběželi do centra dění.

          • Kamil Mudra

            Letos mne pobavil kamarádův pes. O půlnoci stál s námi u okna, opřený předními tlapkami o parapet a se zájmem sledoval ohňostroj nad Prahou, který byl nejen dobře vidět ale i slyšet. Ke klidu mu úplně postačilo kamarádovo drbání za ušima. :-)

  2. dixi

    No a pak by asi zmatkovali, nebo si ublížili. Byla bych radši, kdyby tyto silvestry nebyly.

  3. BARON LE SAMEDI

    V roce 2005 mi vběhl na pastvině skotu tříletý berňák ke stádu. Několikrát je obrátil sem a tam (prohnal je). Svědků byly mraky, mysleli, že je to show o práci psa a filmovali to. Přirozeně, já jsem se zmohl jen na podobné nesmyslné volání. Běhat jsem nemohl: krávy se usilovně snažilly ukopnout psovi hlavu, čehož jsem se i bál, ale ještě více toho, že tyto aktivity na horské. tedy podmáčené louce přivedou krávu k pádu, zlomenině, nucenému výseku, a nás existenčě zlikvidují náhradami škody. Trvalo to cca 7 dlouhých, leč zábavných minut. Zábavných pro psa, ovšem.

    • dixi

      Na tom videu to bylo vidět , rizik je hodně, chyběl tam ještě sváteční myslivec za bukem, který si rád bez rizika střelí. Kdysi se ním to stalo, přes všechny operace, jsme fenku museli nakonec nechat uspat. To mi, když už se stane, že mé psy chytí lovecká vášeň úplně trne. Naštěstí, čuba už ví, že ne a psovi, kterému to loni nadšeně ukázala, jsou mu dva roky , to doufám taky postupně vysvětlím.

      • BARON LE SAMEDI

        naštěstí (co je ovšem štěstí, dixi) u nás platí lepší pravidla, než na Slovensku. Pokud se nemýlím, psa „na volno“ vzdáleného padesát metrů od posledního obydlí, a od člověka smí lesná stráž zastřelit. Jak se určuje, zda pes náhodou nepracuje, a nevzdálil se od stáda, nevím. Možná musí majitelé ovčích stád hlásit „prekročenie župných hraníc“, jako u nás (kráva, putující z okresu do okresu za pastvou, musí být i u nás, podle regulí EU, hlášena). No a třeba jedna ovce (zaběhlá) není stádo (podle EU), takže pokud jí ovčácký pes štípe mordou nad kopýtka (bez skusu), tak viděno z Avenue Baudoin a tepla spisů v Bruselu jde o jasný útok. Chce to bruselské drony a hlídat každičký svah :-((

    • Janika

      To nevím, jak myslíte, Smajlíku. Mně se ten obrázek nelíbí ani trochu, Putina považuju za štěstí Rusů, po kterém budou jednou špendlíčkem hrabat. Není většího neštěstí pro zemi než bezvládí.
      Zaujala mě na tom lidská potřeba ztotožňování dobra nebo zla s konkrétní tváří. Protože to samo o sobě by mohlo být považované za zlo. V tomhle rozumím biblickému varování před zobrazováním Boha.

  4. Antimon

    Janiko souhlasím s Vámi. Mně se ten obrázek také nelíbí ani trochu. i když si myslím, že to „smailík“ myslel ironicky. Podle mně mohou Rusové být Putinovi vděční, že je vytáhl z marastu Jelcinovy vlády. Však zahraničí klepalo Jelcinovi na ramena, ale na Putina vrčí a štěká. To samo o sobě o něčem svědčí.
    A co se toho videa týče ….. tady budu za kverulanta. Myslím si, že ten pes měl mít vodítko a náhubek a páníček vyfasovat řádnou pokutu. Podle mně, je-li zvíře chováno v zajetí nepatří volně do přírody. Je-li chováno v zajetí, nebo řečeno méně drsně, je-li domestikované, neumí se ve volné přírodě chovat. Jeho přirozené instinkty jsou překryty, nebo zkresleny umělým odchovem a tudíž se projevují v podobě excesů. Představuji si, že tam místo toho stáda jelení či daňčí zvěře (nepoznám to) je skupina skotačících dětí. Byl jsem svědkem události kdy se takový pes rozběhl za běžícími dětmi při soutěžích na dětském dnu a zakousl se pětiletému dítěti do nohy. Taky podlehl instinktu ……

    • dixi

      Vlastně máte pravdu, je to na pokutu, to se s váma nikdo přít nebude. Je to už čtyřicet let, co nám střelili psa,bylo to na cestě u domu, o to víc člověku zatrne, když se pes takhle rozběhne a je to vaše vina.Nejde jen o peníze , nebo o toho psa. Proto má to video takovou sledovanost, spousta pejskařů se v něm pozná. Většina majitelů ( zodpovědných ) si je vědoma toho co pes smí a co ne. Přesto se stane, že se vám pes za zvěří rozběhne.Vždyť právě se psy, které nepouštějí z vodítka, bývá nejvíc problémů, nikdy se nenaučí, co smí a co ne. A k tomu psu, co kousnul dítě, to nebyl instinkt, tam byla příčina jiná. No ,my budeme mít dál psy a kočky a vy , kteří to neuznáváte, zase jiné zájmy.

      • Antimon

        Dixi nemám nic proti pejskařům obecně. Pouze a jen proti těm nezodpovědným. Stalo se mi, že jsem šel s manželkou po lesní cestě (manželka má omezenou mobilitu a chodí s francouzskými holemi) a náhle se z lesa vyřítí pes jako stodola, kterého evidentně iritovaly ty hole. A pán nikde. Přišel až za hodnou chvíli se rčením „…nebojte se, on nic nedělá ….“. Přitom měl co dělat, aby toho svého miláčka pacifikoval. Chovám rybičky, do nedávna jsme měli papoušíčka vrabčího, který byl více než jen členem rodiny. Takže ne, že to neuznávám, ale musí to být pod kontrolou.

        • dixi

          V tom máte pravdu, bohužel, velkého psa si může pořídit kdokoli, bez toho, že by musel prokázat nějaké znalosti nebo snahu psa vychovat. Na silnici také nesmíte v řídit auto bez řidičáku.

  5. Janika

    Jaký bude rok 2014, předpověď Míši Kudláčkové:

    http://www.popelky.cz/spolecnost/rok-2013-s-nami-jednal-jako-s-orechy-jaky-bude-2014.html
    Povodně přijdou zřejmě v roce 2014 více, než čtyřikrát, ale ještě na tom budeme líp, než například severní část světa a také Jižní Amerika a Kalifornie.
    Bude velké zemětřesení v zemi, kde převládá bílá barva. Neumím specifikovat, jestli oděvů nebo okolí.
    Kdo žije ve Spojených státech, bude asi rád, že nežije blízko moře.
    Bude hodně vody po celé planetě, která na sebe vezme hodně podob.
    Bude velmi problematické léto, co do klimatu.
    Tomu se nevyhne ani naše republika.
    A když už jsme u naší republiky, zřejmě budeme mít prezidentské volby.

    Tak uvidíme…

    • dixi

      Ten obrázek má zřejmě lidem napovídat, že bude dobře, až Putin s Medvěděvem budou opouštět zemi jako uprchlíci. Když čtu články o Palestincích a izraeli,vyplývá mi z toho, jak si mocnosti zahrávají s osudy států a lidí. Na Hlasu Ruska jsou články
      – Příručka Pentagonu pro operace v Bosně a následné články. Zahrávají si s celým světem, jako když na zahradě připravujete záhony, sem jahody, tam zeleninu, na podzim bude bohatá úroda. Mraveniště rozkopnem, nedá se nic dělat. Někteří svá vajíčka a kukly stihnou přenést a zachránit. Ostatní mají prostě smůlu. Rozvracení pokračuje, obávám se, že nás nečekají lepší časy. Když se podíváme zpětně a vidíme, co dokázali udělat se státy a s myšlením lidí v těchto zemích. Plíživě se pokoušejí o totéž u nás. K čemu svoboda slova, když rozumným nedopřejí mluvit a nikdo neposlouchá?