Glosa o nulových sudozachodech

Napsal Baron Le Samedi

Nulevoi sudozachod není to, co jsem si myslel, že by mohl být, nýbrž je to správně nulový počet lodí, které vstoupily (vpluly nebo byly vtáhnuty) do přístavu, a tam jsou vykládány, nebo nakládány. Znáte to…. kuliové u mola brebentí a ve svých žlutých slamáčcích prchají s tou troškou neprocleného zboží, ovšem, nejsme v Macau, kde i kuliové mají dnes v kapsách spíše žetony od kasín a tak zpět k realitě. Jsme na Ukrajině těchto dní, a popatřme onen div: http://www.maritimebusinessnews.com.ua/news/vesselstats.html/2014/05/19/25785.html

Komu se nechce popatřovat, tomu sděluji, že za určité období přibylo do hlavních ukrajinských přístavů, včetně Oděsy, nula lodí. Žádná, ani jedna, nic. Tím netvrdím, že na kotvách v přístavech, kam se nikdo neplaví, nestojí alespoň makety lodí. Určitě ano. A snad v přístavu nalezneme i námořníky, přestože námořník patří k lodi jako pes k bleše (a vice versa) a kde nejsou lodě, nejsou možná ani námořníci.

Co se stalo? Co činí třebas i nejstarší řemeslo žen, nacházejících se v přístavech? Že by krach námořní přepravy zavinila absence lehkých děv v přístavech? Snad nikoli. I když ku“vy, a nikoli lehkého kalibru, nalezneme dnes pravděpodobně v jiných strukturách ukrajinských, než v omšelých hotýlcích přístavních. Nicméně, ani tím není div vysvětlen. A kdo ví, kdy vysvětlen a objasněn bude.

Reklamy

12 comments

  1. Janika

    Tak to by mě také zajímalo, jak je to s těmi loděmi, co nepřiplouvají. Možná je to takhle normální? Chtělo by to srovnání v delším období.

    • embecko

      To se tam da dohledat, posledni lod priplula nekdy v rijnu lonskeho roku:
      http://www.maritimebusinessnews.com.ua/news/vesselstats.html/2013/12/01/24725.html
      Ovsem…i tehdy tam znacili alespon tu nulu, od brezna letosniho roku nejsou na grafech ani ty nuly…takze podle meho to statistici zabalili, ci spise neni nikdo, kdo by jejich cisla zpracovaval.
      Resp. …vsude pisi, ze dorazila nula, ale najednou v kvartalni statistice je 104 lodi…podle meho v tom maji normalni bordel :o)
      http://www.maritimebusinessnews.com.ua/news/vesselstats.html/2014/04/01/25546.html

      • Janika

        Děkuji, že jste to dohledal, saxi. Opravdu mě to zaujalo. I těch 104 je přece strašně málo. Propad od listopadu, to souhlasí s tím, co píše danaver. Takže že by šlo opravdu jen o problémy s technikou, kvůli kterým se zhroutila evidence? Vypadá to tak, kdyby za tím bylo něco jiného, asi by se o tom psalo.

        • embecko

          Obvykle v kvartalu prijizedly tisice lodi, dejte si doprava nahore do vyhledavace “ Версия для печати
          За квартал в акваторию портов Украины зашло“ at sem nemusim davat odkaz.

          V tom mem druhem odkazu nahore, tykajicim se posledniho kvartalu, se doctete:
          *
          Суммарный дедвейт экспорта составил 0 тонн.
          Таким образом, количество судозаходов в сравнении с прошлым периодом уменьшилось на 3069 судов, то есть на 97%.
          *
          Takze spadli o 97% a vyvezli nulu (to je snad jeste podstatnejsi).
          Ale napriklad v rijnu lonskeho roku to vypadalo jeste takhle:
          *
          Суммарный дедвейт импорта составил 38521987 тонн.
          Суммарный дедвейт экспорта составил 35403750 тонн.
          *
          Presto bych ale rekl, ze tyhle statistiky nemaji pod kontrolou.

          • embecko

            V okopirovanem textu do vyhledavace se objevilo i neco navic, ma tam byt jen:
            > За квартал в акваторию портов Украины зашло <

          • Janika

            Zkusila jsem „За квартал в акваторию портов Украины зашло“ za poslední měsíc a dostala jsem se do diskuzí, ze kterých jsem pochopila, že zřejmě nikdo nic s určitostí neví. Například prý na vině je spekulace s celním odbavením kvůli čekání na posílení hřivny po obdržení půjčky MMF…

  2. BARON LE SAMEDI

    právě že normální, to mi, Janiko, moc nepřijde. Vysvětlení- sám pro sebe- mám. Takový stav bývá třeba při námořní blokádě, jakou byla kontinentální blokáda Anglie, jejíž porušování carem vyhnalo Napoleona do stepí středoruských. Jak to skončilo, víme. Kdo Napoleonem dneška cítí se být- nevíme (černý Napoleon Tussaint Loverture, dožil anonymně ve vězení na francouzsko-švýc. pomezí). Černým Napoleonem Obama není. Tím černým vzadu …..v ehm….., ano. Ale je tu ještě možnost, že námořní obchod byl pouze krymsko-ukrajinský, a po odtržení Sevastopolu a Jevdokije a dalších (Feodosie) možná není kam jezdit. Každopádně cestovatel dneška, který by kajakem sjel Dunaj, a v Černém moři dopádloval pár nautických mil severněji ústí do Oděsy, byl by vítán výkřiky Sláva, Nazdar.

    • danaver

      Jedině v případě že by uměl zacházet s kody GPS:-) Bylokáda to asi nebude. Dívala jsem se trochu pozpátku, a ten propad nastal někde kolem 10.listopadu loňského roku. Současně se zprávami o potížích s přidělováním elektronických zámků GPS na kontejnery – snad jde o nezvládnutí celého procesu, nějak se jim prodloužilo proclívání zboží? až na několik dnů? Neumím rusky ani technicky tak dobře, abych všemu rozuměla. Ale je tam i prosincová žádost dopravců, aby stát přestal experimentovat při nakládce a vykládce zboží: Takže asi spíš problémy s technikou, a když už se to od listopadu v Kyjevě mlelo, neměl nikdo čas na „drobnosti“…

      • danaver

        jj, mělo by být „blokáda“, asi jsem chtěla přidat nástin nápadu že jde o byrokratickou překážku:-)

      • Janika

        Díky, danaver, to je zajímavé. Takže jen ukrajinský bordel, jako mají asi ve všem?

        • jednooký

          Možno by to chcelo ešte dopátrať sa, odkiaľ kam tých 104 lodí priplávalo.
          Možno by sme zistili, že sú to lode, ktoré „včas“ utiekli z Krymu a lode, ktoré preťahovali tie, ktoré z Krymu utiect nedokázali vlastnou silou a boli neskôr pritiahnuté remorkérmi (rusi ukrom „flotilu“ vrátili).