Chvilka s Kamilem

Napsal Kamil Mudra

Postavit si zámek
z cihel dětských snů,
vyrobit nábytek
z člověčí touhy.
Narovnat do přihrádek
poesii dnů,
i každý zážitek,
byť nebyl dlouhý.

Oplotit ho zcela,
romantickým sněním
a dát mu střechu
z tajných přání.
Něhu co zněla,
v čase podvečerním,
na vlně dechu
přenést do svítání.

Růžemi červánků
nádvoří vymalovat,
rozeznít radostí,
zámeckou hlásku.
Písněmi tuláků
nechat ho oslavovat,
kočárem ze štěstí
přivézt si lásku.

Spokojen usednout
na konci času
na trůnu poznání
a nemít dluhy.
Z věže se rozhlédnout
po bílém jasu…
a pak bez váhání
propustit sluhy.

___________________________________________________________________

Adame.
Adame!
Ádáméé!!

Ticho…
Jen z plácku od řeky se ozývá nějaké šoupání a ťukání.
Vydal se zahradou tím směrem a na každém kroku se zalíbením hleděl na své dílo.
„No není to nádhera? Jsem prostě dokonalý.“

Adama našel celého ukoptěného, pokrytého čurkami potu, jak staví kruhovou zeď.
Pohlédl skrze ni a viděl, že uprostřed roste kytka.
„Copak to tu děláš?“
„Stavím tu zeď okolo květiny, abych zadržel její vůni.“
„No a přitom jsi kameny polámal několik dalších! Ale proč to děláš? Ty co rostou tady, všude okolo, voní úplně stejně.“
„Nojo. Ale tahle bude JENOM MOJE!“

Odcházeje kroutil hlavou a bručel si do vousu:
„Tak přece jsem někde udělal chybu.“

6 comments

  1. Janika

    V tomto pochmurném nedělním podvečeru, kdy se večer díky nesmyslnému posouvání času stmívá o hodinu dřív, jsem porušila pravidlo nejvýše jednoho příspěvku denně, protože mám prostě chuť potěšit se spolu s případnými čtenáři tím, co poslali Sio a Kamil. Děkuji vám oběma, je to hezké a usmívám se při četbě Siova Disidenta i Kamilova zklamaného a sebekritického (? -:) Boha.

    • Kamil Mudra

      Sio, nápodobně. Zrovna přemýšlím jestli jsi to psal o sobě a nebo o mě. :-)

      • Kamil Mudra

        Tedy, myslím tu baladu. Strávil jsem kotelně přes deset let a bylo mi tam dobře i když jela na koks.

        • Sio

          Ne, já v kotelně nebyl, jen doma, když jsem přikládal šlam. Prostě ty kotelnické práce jsou nějak s disidenty spojovány. Díky věku jsem si moc 68 neužil. Je to jen reakce na to, že ti skuteční disidenti – kde je jim dnes konec? Byli odstaveni někam na okraj.