С нашим праздником Великой Октябрьской революции!
Napsala mudric
Překlad Janika, převzato odtud.
Milí přátelé, zdravím vás, poslední mohykány, a k nim se připojivší mladé výhonky.
Bohužel, mnozí už zapomněli na tento den. Ale já nechci zapomenout.
Vždycky si budu pamatovat, jak jsem byla šťastná v tento den za mého dětství.
Pro mě jako malou to byl velký den.
Ve večerních hodinách jsem připravovala vlajky a papírové kytice pro demonstraci, a babička zadělávala těsto na pirohy.
Brzy ráno jsem vylezla na střechu našeho domu a odvážně vyvěsila červený prapor k oslavě. Při tom jsem riskovala život :), jak jsem procházela podél stěny s holými elektrickými dráty, a každý můj pohyb byl doprovázen vzdycháním babičky a dědy. Ale byla jsem statečná, takže jsem vše udělala dobře :). Pak jsme vyšli ven na ulici a pozorovali s obdivem, jak naše červená vlajka vlaje hrdě nad ulicí pokrytou mrazivou jinovatkou. Potom babička pospíchala ke koláčům, které už byly v troubě a zaplnily náš dům nezapomenutelnou vůní.
A pak jsem běžela do průvodu. Bylo tam hodně veselo. My mladší jsme šli s vlajkami, barevnými květinami a balónky. Zmrzlá zem skřípala pod nohama, bylo zataženo, ale na duši veselo, hrála hudba.
Pak jsme se vrátili domů, jedli jsme pirohy, dědeček pil trochu vodky ze stříbrné sklenky, babička vařila sladký čaj. Celý den v rádiu zněly revoluční písně, pec byla roztopená, večer před spaním jsem se dívala do ohně a byla jsem velmi šťastný – pro tento den, proto, že je tento svátek, proto, že dědeček s babičkou pro mě vybudovali tu nejkrásnější zem.
Zdravím vás, moji milí přátelé!
Všechno dobré se jednou vrátí zpět :)
Mudric je moudrá a milá žena, vyzařuje z ní lidská vřelost, její blog mám v oblíbených.
Tenhle milý článeček není o politice, je to o lidech a jejich prožívání, o tom, že máme kořeny v minulosti a nemůžeme se od nich jen tak odříznout.
Objektivně moc nechápu,co proti tomuto výročí dneska mají.(když už si tedy hrají na ty spravedlivé)
VŘSR měla své příčiny a zcela neočekávané důsledky.
Těžko se někdo může divit ruským vojákům,že odmítli bojovat,ruským dělníkům,že odmítli pracovat v té nekonečné válce bez naděje a konce.
Určitě se ale lze divit tomu,že revoluce nezkolabovala (jak dle německého plánu měla) a že obratným velením a vedením bylo dosaženo vytyčených cílů.
Nesporné průmyslové úspěchy se tady už probíraly,stejně jako počty obětí.
Málo uznávaný fakt je ale ten,že bez té revoluce a sovětského imperia by západní dělníci těžko kdy dosáhli takové životní úrovně,jakou měli.
Jen a jen strach nutil buržousty se jim podbízet.
Nyní…už je nepotřebují a jde to s nimi s kopce.
Co proti tomu výročí mají – a proto mě taky překvapil tenhle „hlas lidu“, normální ruská žena, a asi nebude sama, podle toho, co se píše jinde, to vidí takhle a vzpomíná takhle, neplive na minulost jako my.
Ještě jeden zajímavý moment – Rusové vzpomínají v dobrém na to, co bylo, my na všelijaké ty průvody vzpomínáme málem jako na brutální fyzické násilí, plus různé kecy o tom, že kdo nešel, přišel o práci a vyhodili ho ze školy a podobně. Přesto uznávám, že my jsme s nadšením a dobrovolně nechodili. Ale PŘESTO JSME CHODILI! A to je ten rozdíl, my, tehdy přinucení zbabělci, nenávidějící vládce své země – a teď s radostí si kopající a plivající „hrdinové, ve srovnání s Rusy, kteří byli zřejmě spokojenější s poměry ve své zemi a ke svým vládám loyálnější. Nějak moc v tomto srovnání na svůj národ hrdá nejsem.
Já jsem tedy jako dítě chodil rád.
A ta žena píše o jejím vnímání,když byla dítě.
A rovněž nelze srovnávat Rusko a ČSSR.
V Rusku..např.v 70 letech měli za sebou pomalu 2 generace socialismu navíc,takže už si jen málokdo pamatoval na časy před ním.
A ti,co si to pamatovali si nic dobrého nepamatovali,carské Rusko bych si k životu rozhodně nevybral.
Takže jejich spokojenost byla do značné míry oprávněná.
U nás to bylo přecijenom trošku jiné.
Za jedno-u průvodu na 1.máje (na 7.listopad žádné nebyly,alespoň si je nepamatuji) nebyla největší nechuť ani tak k socialismu a našim vládcům,jako k sovětské armádě v naší zemi a jejich vládcům,kterým ti naši pouze tupě sloužili.(tak se to tehdy prezentovalo,i když to tak úplně nebylo)
A plno lidí si navíc ještě pamatovalo ty křivdy 50 let.
Ne….to nelze takto srovnat.
A to ještě navíc mluvíš úplně vedle s těmi hrdiny,co kopu,když se to může.
Nekopou,a když,tak pouze vyjímečně.
Ti,co kopou tehdy vesměs nebyli naživu,či byli malí,(což vypovídá o propagandě,o ničem jiném) nebo jsou to ti,kteří by sloužili (a slouží) každému,za koho budou mít plnější žlab.
A také je u nich (alespoň u nás) pravidlem,že se k české národnosti nehlásí,nebo jsou vůči ní nesmyslně kritičtí,nebo to dokonce jako Mitrofanov vůbec Češi nejsou.
Kde-pak,typický Čech se falešným hrdinsvím neprojevuje…
Ta žena píše o jejím vnímání, když byla ještě dítě. Jenže její dědeček s babičkou to vnímali stejně, má to od nich. Byla k tomu vychovaná, byla od malička přesvědčená, že žije v té nejlepší možné zemi ten nejlepší možný život. Musí to být velmi prospěšné pro psychiku i charakter člověka. Vyroste sebevědomý a dobrý člověk, který se umí radovat ze života a nechce jen urvat co nejvíc pro sebe, hlavně rovný člověk. Kdo žije v režimu, který nenávidí, učí se naopak skrývat a klamat. A co dělá pak, když už se skrývat nemusí? Najednou se narovná, nebo co se s ním stane? Já bych věděla, ale nechci tady jmenovat :-),
To neodpovídá mým zkušenostem.
Moji prarodiče o politice-když jsem byl dítě-nikdy nemluvili.
Rodiče ostatně také ne.
Až když mě bylo tak 12-13,otevřeně se nadávalo.
Prababička s tím,že politika je svinstvo ale že dělníci se tak dobře nikdy neměli a už nikdy mít nebudou.
Babička národní socialistka pro změnu o tom,že komunisti jsou pakáž-nic méně bez nich by si dělníci na západě tak nevyskakovali.
Máma neměla ráda Rusy a jejich armádu a dělala neustálé potíže při volbách.
Táta neměl komunisty rád,protože chtěl vidět svět.
Byl to tajemný typ a když emigroval do Německa,do poslední chvíle o tom nikdo nevěděl.
Jeho kamarád,než vyjel do Německa (emigrovat nechtěl a vrátil se) vyřvával po všech hospodách,že se na komunisty může vysrat a že tam zůstane.(1984?)
Opatrnější byli ti starší,pěkně podle věku.(1909,1927,1945,1948)
Babičky mě čas od času říkali,ať nikde nic neříkám.
Rodiče nic takového neříkali,leda když bylo třeba výročí 21.8.a já razil do hospody,tak ať moc neblbnu.
Ale zajímavé je,že i když ani jeden komunisty neměl rád-nemohu říci,že bych cítil vyslovenou nenávist k režimu.
Silný odpor byl cítit k přítomnosti sovětských vojsk a k Rusům,což do značné míry vysvětluje slepou nenávist,která u mnohých zůstala i dnes.
„Byla k tomu vychovaná, byla od malička přesvědčená, že žije v té nejlepší možné zemi ten nejlepší možný život.“
O tom trochu pisi dole, Janiko: to plati 100% pro CCCP, ktery povstal nejdrive z nuly a behem par let podruhe z popela. A ja je chapu a zavidim jim, ze to prozili.
CSSR jiz mela jinou vychozi pozici: lide si stale pamatovali Oldricha Noveho, Masaryka, na mnoha domech byly jeste casem nesmazane zinvostnicke napisy (u nas treba „Obuvnik, opravy i nove boty“), spousta znarodnenych zilo ve svych starych palacich, zkratka byla tu velka vzpominka na obdobi prosperity…a cim byla idealistictejsi, tim byla silnejsi.
Takze to, co pise mudric plati jen pro cast nasi spolecnosti, pro ty opravdu ponizene a urazene, kterych byla treba polovina. To je trosku nase narodni tragedie, ze je to vzdycky napul, jako treba dneska.
No a tihle urazeni a ponizeni se hned za pocatku normalizace stali tercem posmechu a znovu-ponizeni, protoze do cela spolecnosti se uz vydrapaly deti byvale rozkulacene buroasie a s rodinou za zady si koupily jak mista v zamestnani, tak mista na skolach, auta a texasky a devizove prisliby a ten „pravy“ delnik (a nemusel to byt vzdy delnik, zkratka ten, jemuz socik prinesl opravdove blaho a doslova mu „zachranil cest a existenci“), tak tenhle delnik ostrouhal. A jeho dite, co neslo fangli jako prvni v pruvodu, se stalo tercem ostrakizace ze strany spoluzaku.
Tady nenajdeme zadnou vinu, v tom byli a jsou nevinne uplne vsichni.
Vlastne v ceskem podani to byla trochu smutna doba, ale trochu i povznasejici, nad tim pokusem o rehabilitaci „cloveka“ se vznasi pel marnosti, protoze to byli prave lidi sami, co si to pokazili, zaroven je ale hezke, ze se to podarilo, byt jen na cas.
To jste popsal hezky, tak nějak to bylo.
Humor po ránu, 30. a první polovina 40. let jako „období prosperity“, kam na to chodíte?
Ukazte mi nejaky sovetsky film z 20. a 30. let, ve kterem by byla videt blazeovana idyla mestanskeho salonu ci venkovska idyla velkostatku.
Pokud si vzpomínám, býval lampionový průvod k památníku 2.světové a ohňostroj. Nebylo dítě, co by se na to netěšilo. V průvodu jsme dělali vylomeniny, občas chytnul nějaký ten lampión … :-)
jj, taky si to pamatuju, ale u nás to bylo bez ohňostroje a šlo se jen tak po městě. Jinak ty lampiónové průvody pro děti se konají pořád. Dokonce někdy i v původním termínu, ale samozřejmě už ne jako oslava toho svátku. No a pak jsou tu dneska Svatomartinské lampionové průvody, což tak trochu připomíná původní snahu církve potlačit staré pohanské svátky.
Byla to oblíbená záminka k chlastání.
Alkohol se dal koupit až do půlnoci u stánků,to tehdy nebylo obvyklé,alespoň ne pivo.
Ty pruvody byla schiza, stejne jako vsechno ostatni.
Podle meho vsichni tak nejak vedeli ze se maji dobre, ale presto to nemohli vydrzet :o)
Proto se to zpetne take tak tezce popisuje: at reknete cokoliv vzdy budete usvedcen bud ze lzi, anebo z pravdy; ta doba se uplne vzpira popisu, proste to nejde :o)
Osobne mi pruvody nikdy nijak nevadily, i kdyz jsme vedeli, ze je to blbost, bylo to pro nas vzdy velke zpestreni. K clanku lze urcite dodat, ze CCCP mel velka specifika:
– stat se po bolsevicke revoluci temer z nuly vysvihl na velmoc a to behem 2 generaci
– mel za sebou pro nas nepochopitelne a neskutecne obdobi Vlastnecke valky
– Rusove jsou velky narod a proto i metody vnitrni propagandy, ktere vlezou cloveku pod kuzi, jsou mnohem robustnejsi
Ale opet je na scene tema ztracene sociality a kolektivniho prozivani. Nam je hej, protoze vime o co jde, jakou silu muze mit a jak muze byt urcujici pro cely zivot.
Dovedete si vubec predstavit 20 lete „decko“, ktere vubec nevi, co je to kolektiv, ve skupine se pohybuje osamocene, permanentne bojuje s druhymi a chybi mu jakekoliv spoluprozivaci kanaly/ vlakna k ostatnim?
My uz to nejak doklepeme, protoze tahle vzpominka je urcujici, zaryta a lze z ni zit az do smrti.
Clanek autorky je tedy pro mne silny az obdivuhodny. Ovsem je treba mit na vedomi, ze od 30 let dolu uz „nikdo nenasloucha“.
Tyhle vzpominky…clovek si pripada az nepatricne: zavzpominal jsem ted zpetne, jake to byli lidske typy, co nas svadely od kolektivismu :o) a tedy i od demonstraci a oslav…jednim slovem: deprivanti :o) Taci polopsychopati s asocialnim akcentem…ovsem cloveku bylo tehdy -nact a mel v sobe buricskou energii, tak ojebat nejakou demonstraci byl takovy zpola hrdinsky pocin. Tehdy to vlastne vsechno zacinalo: prva pulka 70. let, tuzexy, bony, jiz drobne kradeze ve skolni satne, jiz vyprofilovani vexlaci ve 12 letech.
Treba muzu i rici, ze jak to komunisti drzeli pevne pod krkem, tak jim na urovni ulice dokazali vzdorovat jen prave deprivanti, ze kterych se casem stali nazorovi vudci a uz to jelo z kopce. Socik byl trochu prenosene dite, na nejake reformy, ktery by se PRY udaly, kdyby to nekleklo, neveri dnes snad uz ani male dite.
Rozhodně nejsem malé dítě, Saxi, ale na teoretickou reformovatelnost reálného socialismu věřím, jenže: bylo možné reformovat socialismus POUZE V CELÉM SOVĚTSKÉM BLOKU najednou. Tvrdím to proto, že za sebou mám zkušenost roku 68 v dospělém věku a měl jsem nastudovanej akční program KSČ. Hybrid mezi kapíkem a socíkem (viz Jugoslávie) mohl docela dobře fungovat, ale pouze za paradoxní podmínky: že Sovětský svaz udrží mocensky pohromadě Varšavskou smlouvu. Stejné změny jako u nás v r. 68 by se pak mohly odehrát v dalších zemích bloku, hlavní by ale bylo, aby cestu akčního programu nastoupil SSSR zároveň s námi. Zkrátka aby Gorbačov přišel o dvacet let dřív. A nesměl by to být Gorbačov pur, ale jakási kombinace Gorbyho a Putina. Takhle kyvadlo překývlo a druhou šanci nevidět.
Věřím v reformovatelnost socialismu také.
V r.1968 ale nebyl možný,křivdy byly ještě čerstvé….
V r.1989 možný byl-ale mezinárodní situace ho neumožnila.
Nejde o teoretickou možnost či nemožnost.
Jde o vhodnou konstalaci mezinárodních politických vazeb.
Také věřím že bylo možné pozměnit tvář socialismu blíže k tomu Jugoslávskému modelu ale příčinu toho že se tak nestalo vidím spíše na domácí scéně. Problém byl hlavně v tom že jak v politických tak i úředních kruzích dřepěli lidé kteří se se snažili být papežštější než Papež a úplně stejně také přistoupili k tomu co se odehrávalo v tom 68. roce. Těch změn bylo možno dosáhnout. Ale nesměl by je provázet takový cirkus. Namísto nějaké jednorázové změny ve stylu: „Od teď už se může tohle všechno!“ bylo mnohem rozumnější postupně, pomalu uvolňovat šrouby. Nepřijely by žádné tanky a nemusely probíhat žádné „demonstrační postihy provinilců“ na jejichž předvádění si jiní jen chtěli „připsat body“ aby se pak mohli nacpat na jejich uvolněné teplé flíčky.
Sovětům nešlo o nic jiného než aby zde byla u moci Komunistická strana a ČSSR vypadala před Západem jako „slušně vychovaná socialistická země“. Ale to jak si to tu „kuchtíme pod pokličkou“ by jim tolik nevadilo, jako ten rámus co dělala ta poklička když tloukla o hrnec.
Jenže ti co mohli na těch změnách zapracovat se báli jeden druhého, navzájem si hráli divadýlko jak úžasně jsou loajální a tu loajálnost prokazovali jednak neskutečnou zapikolovaností, druhak úplně zbytečnou a hloupou hyperaktivitou, kdykoli měli pocit že se pod nimi hnula židle, ba ještě dříve – už při pocitu, či pomyšlení, že by se snad mohla pohnout.
Ta část z nich která se pokusila o změnu, se domnívala že k tomu potřebuje „posvěcení od lidu“. A to byla chyba. Však on by se lid postupně a ochotně přizpůsobil. Namísto křepčení nad záhonky, když už byla půda připravena, měli tiše sázet semínka a trpělivě, po pravidelném zalévání, opatrovat klíčky, pak rostlinky …
V tom 89. roce už to nemohlo dopadnout jinak než to dopadlo, protože to už jsme se vezli v autíčku na dálkové ovládání a s ovladačem si hrál někdo úplně jiný. Většina lidí jen sehrála kompars a ti co věděli své, se v rámci možností, postarali o sebe a o ty u kterých odhadli že by se jim mohli hodit. Ti nepohodlní naivní jedinci, co se domnívali že nastal čas konečně zrealizovat dvacet let spící ideu, byli odkázáni do patřičných mezí, dřív než se stačili rozkoukat.
Jak ubíhají léta, občas se mi odněkud vynoří „užitečné znalosti“ typu -ný, -natý, -itý, -ičitý…a další jim podobné. Do této skupiny řadím i básničku z čítanky, která se snad jmenovala Sedmý listopad v Moskvě nebo nějak tak podobně. Vybavila se mi při čtení úvodního článku, snad v někom z vás také vyvolá vzpomínku :
Rudou barvou dneska září sedmička v mém kalendáři.
Podívej se oknem – všude v ulicích je všechno rudé.
Máma, táta i my děti velký svátek máme dnes
rudý balónek náš letí, vzhůru k obloze se vznes.
Myslím, že autorem je snad Samuil Maršak, ale to už je opravdu velmi, velmi dávno. A.
Zdravím, Aničko. Děti si pamatují navždy, co jim bylo vštípeno v dětství. A snad ani nevadí, že to byla propaganda, pokud to nebyla nenávistná propaganda. A to nebyla. Nás učili, že mír je nejvyšší hodnotou.
Tarasi a prave v tom je ten zasadni rozdil mezi 68 a nadeji tehdejsi doby
a soucasnou beznadeji 25 let po cinkani
Tehdy se myslici lide zabyvali otazkou a problemem a nadeji jak dat dohromady prednosti kapitalismu a socialno socialismu,
dnes se resi jak vysvetlit lidu ze se ma stale lepe a radostneji I kdyz stale vice lidi se nema !
Rozevirajici se nuzky mezi kazanou korektnosti a skutecnosti,, svet plny nasili a vrazdeni a k tomu z EU parlamentu prikazy, zakazy, narizei a povinnost hlaseni a se zpovidat .
Ale i zde plati ze cim hure tim I lepe, nebot Eurohujeru ubyva jak pruseru pribyva.
Zde davam odkaz na konferenci ze Slovenska kde se mluvi o problemech dneska
a jak se z korektnosti stala nekorektnost a jak je to do pekel Bruselem razena cesta.
Tak ja zas verim na kapitalismus, Tarasi, protoze i ten BY se dal reformovat, KDYBY se staly udalosti, ktere BY se stat mohly.
Saxi,
na kapitalismus si ver,
vsak ctenari se sver,
ktereze to udalosti by se musely stat, aby nasledne mohlo dojit k reformaci katitalismu a jeho vsemocneho TRHu ?
Staci nahlednout na beh dejin a vidis jak snadne je svrhnout diktatora, jak desitky se jich vystridali a snadno svrzeni byli po Africe a jinych kontinentech jen ten TRH stojici na nesmrtelnem podstavci poptavky a nabidky
ktery a tak se zazracne reguluje sam a na jehoz hristi se nejlepe dari nejvetsim drafcum
je nesmrtelny. proc asi ?
Nejen ja ale jiste mnoho dalsich ctenaru jsme jedno velke ucho pri naslouchani receptu
jak s kapitalismem zatocit ci alespon jen ho mirne natocit
aby ukazal jako kdysi alespon trochu lidskou tvar
bohuzel dodnes kazdy kdo reformovat by chtel, oznacen je coby tmar :-(
Takze kulovy s prehazovackou
a pozdravuj fsechny kapitalismu dobraky az po ty nevyssi Buffetty
co sami nabizi se ze ochotni jsou platit dane mnohem vetsi
z cehoz Pravdolaskari jsou na vetvi neb pry to nejlepe o nejvetsi dobrote kapousu svedci :-)
a Tobe hezkej weekend :-)
Po revoluci jsem se dostal ke známým do Stuttgartu. Byli to repatriovaní Rusové s německými předky. Můj pocit byl ten, že tam nemají sice nic zadarmo, ale že sociální stát v NSR se dostal daleko blíž ke komunismu, než socialismus u nás. Německá produktivita práce je známá. Myslím, že směr, kterým se to mělo vydat byl nejvíce realizován právě tam.
Chtělo to pustit ke slovu přinejmenším malé a střední firmy a stát jim měl pomoci proti gigantům ze zbytku světa. Stále by se to jmenovalo kapitalismus, ale s lidskou tváří. Dnešní globalizovaný korporátní systém se to snaží rozbít. Otázkou je, jak to pak dopadne s ním.
Nemci zili i v DDR a presto jim produktivita klesala. Jezdili jsme tam pravidelne kazdy rok a rok od roku to tam slo do kopru, hlavne infrastruktura, domy se rozpadaly, silnice to same, obcas netekla voda, potraviny mely casto zavrino, protoze vypadavala elektrika, zivot se tam pomalu zastavoval.
No, je jasné, že socík v produktivitě dobrý nebyl. Taky jsem nemyslel dederony.
Hodně se říká,že je to všechno v lidech.
Tedy když jde o Čechy.
Němci asi měli nějaké jiné potíže…..tam jsou lidé dokonalí.
U nás se socialismus poměrně rychle zlepšoval,od r.1980 to šlo neustále „nahoru“.
Když si na Orgonetu nebo u Chelemendika pročtete 200 let terorizmu USA, VŘSR tam také najdete:-)
Já jsem tak kolem zlomu tisíciletí, spolu s financováním druhé světové, prohlédl, jak to s těma nenáviděnýma Rusama je:-)
Nemám ráda revoluce. žádné. jakékoliv. neobdivuju je. finálně vypouští dřiny z láhve a neobejdou se bez své hvězdné hodiny vrahůl.,
A co kontrarevoluce? :-)
sametová?
A jejej – Sio s Merlin mne předběhli – než jsem to vypotil :) – ta sametová byla docela historická anomálie.
Plně se připojuji k Merlin s dodatkem, že kontrarevoluce mám nerad ještě víc – ty nemají jen hvězdné hodiny vrahů, ale celé hekatomby, a navíc mají na rozdíl od revoluce absenci čehokoliv pozitivního (nebo snad líp řečeno „nového“).
Průvody a schůze sice byly často otravné, ale občas i zábavné – když jsme si tu zábavu dovedli vytvořit. A Ulejt se dalo – v různých letech to dalo různě práce – rozhodně za ulití nebyl vyhazov ze školy nebo práce, i to tytyty bylo vzácné. Úplně mimo realitu jsou třeba bláboly v seriálu Vyprávěj.
Vlastní trvání akce – 1 máj – bylo „suché“ – pípy se otvíraly až po oficiálním konci – pro leckterou to bylo i oficiální zahájení sezony.
PS – vlastně se můžu podepsat pod všechno co jsem zatím tady pročetl.
A změna k lepšímu fungování? – Musela by přijít najednou v celém bloku – bez humbuku nejdřív v ekonomické oblasti. Třeba by to stálo za debatu na téma – co by šlo zlepšit. A hledat příčiny – jít ke kořenům – proč to či ono bylo tak a tak.
Souhlasím, proto se mi líbil Putinův názor, ne revoluce, ale evoluce.
Merlin, a co vzpoury? Někdy se to těžko odlišuje. Co takový Spartakus? Měl se radši spořádaně nechat zabít v ringu za nadšeného chrochtání svobodného lidu?
Když mě budou chtít zabít tak se budu bránit, ale nebude to revoluce, dokonce ani revolta,Ta to bude, když se nás bude bránit víc. Spartakus neměl připravený plán na převzetí ekonomické moci Říma, bránil holý život.
Jinak pokud si vzpomínat mi přišly typologie revolucí jako takřka samostatný vědní obor :-)
Hallelujah
česká verze jedné z nejznámějších písniček:
hruzne
Co je na tom hrůzného?
text, aranzma, celkova vlezlozt, holcicka rika tezt ktery je mimo jeji svet v jejim veku, je namalovana v jejim veku. mix kostela a pr skrze lolitku, HUMUS.
tohle plati duka z restituci ?
nam to vondrackovateni zacina cim dal drive, holcicka za to nemuze ze ji zneuzili, hlas ma pekny
Mudra – co na tom NENI hruzneho ? ;)
taky je dobry to halelujjja s emerickym akcentem … ;o)
jste moc kritický :-)
V současné době ji asi platí Suchý v Semaforu:
http://www.semafor.cz/herci/natalie–hrychova_149
Omluva FSEM lomikelum za Hallelujah,
mea culpa
napred poprve jsem slysel jen ceska slova , kdyz jsem podruhe videl I obraz puvodni dojem zustal
a zustal jak se zda podobne nepochopen jako mnohe co bylo napsano….
ostatne plati ze delaji li dva totez neni to totez
prikladem budiz ze o uznani Krymu jako Kosova si svet muze nechat zdat,
stejne jako marne je lidem od Barcelony samostanost od Madridu si prat.
Tak radeji srozumitelneji zpet k Ukrajine
http://literarky.cz/tema/87-tema-na-tento-tyden/18685-kyjev-valka-jako-vymluva-za-neschopnost-vladnout
a hezky weekend preji vam FSEM :-)
Devce ma bohuzel barvu hlasu, ktera ji nejde k pleti :o)
Zpiva samozrejme pekne, skolene, ale hlas ma bohuzel prumerny= hvezda z ni nebude.
To samotne video je nepovedeny kyc, ta holka tam proste nepatri, obleceni radsi vynechavam.
Ale za zpev samotny 9,5 hvezdicek z 10 :o)
Devcatko za nic samozrejme nemuze, mam ale ten dojem, ze manazer ji zkazil karieru hned na pocatku, jukni na troubu
“ Naty Hrychová – Skyfall (Adele) “
Na to se neda divat, to je ostuda, chudak holka co z ni udelali- mladou-starou rockovou Lolitu, do toho ty detske trhave pohyby…to je skoro uchylne…fakt chudak holka, tak pekne zpiva…
No, „Pátá“ co natočila se spolužáky jí sedla docela dobře. A kariéra v Semaforu mi zas nepřijde až tak zkažená. Tam bych očekával že nesoulad hlasu a těla nejen že nebude handicapem, ale bude uchopen jako přednost s rolí na obojí ušitou. :-)
To souhlasi, Kamile, ted by se mela zaradit nekam bud do santanu (coz se povedlo v Semaforu), anebo se pustit do veselych, ale narocnejsich pisnicek, coz Pata je (v originalu tusim Petula Clark).
Casem se muze predelat na vesely rocknroll, ci trosku balady ala Amy Winehouse- alespon v tehle poloze bych ji tedy videl ja. S tim Semaforem to ovsem muze byt dvojsecne i kdyz tady jsem zaujaty, protoze jsem ho nikdy nemel rad, byl jsem uz o generaci dale.
Holka ma smulu, ze ma dospely hlas a detske telicko, k tomu se hleda repertoir opravdu blbe…
Tak mně se holčička líbí, Vonráčkovou odjakživa miluju a hnusné a nudné mi naopak připadá umění jiné, hlevně takové, které se tváří jako že je pro lepší lidi. Na tomhle mi vadí text, náboženské texty mi přijdou prázdné a pokrytecké. Taková schíza, jak napsal Sax o průvodech :-).
Tahle holcina zpiva lepe, nezli Vondrackova (a hlavne bude), ale Vondrackova ma zas vyraznejsi hlas. Muj dojem. A myslim starou Vondrackovou, ne Lucku, ta mi moc zajimava neprijde.
Vlastně jsem měla spíš v oblibě Kubišovou. Ale jak se teď předvádí s tím „ať se vláda věcí tvých k tobě navrátí, lide navrátí“, tak to mi připadá na roveň těm náboženským „haleluja“. Nechutné, prolhané, odhrnul se závoj a za ním není nic. To se ruským písním stát nemůže. Myslím takovýmhle: http://www.youtube.com/watch?v=SO_JT_x8CbI
„Rusove jsou velky narod a proto i metody vnitrni propagandy, ktere vlezou cloveku pod kuzi, jsou mnohem robustnejsi“ – tak tyhle písně do propagandy nespadají, řekla bych :-).
Film jsem kdysi videl, ale uz nepamatuji, jak se jmenoval.
Oni maji Rusove vsude tu svoji osudovost…
Píšete, že holka má smůlu, že má dospělý hlas a malé tělíčko. Jakápak smůla, hlas nemá dospělý, ale jeden z těch hlubších. Děti, pokud zpívají v dětských pěveckých sborech bývají rozděleny právě podle hlasu. Soprán, alt, mezzosoprán, baryton, bas, atd. – podle toho jestli jde o dívku nebo hocha.
Astr predlozil video, ktere je otresne, dalsi na ktere jsem kliknul bylo jeste horsi. Hlasove kvality jsou jedna vec, jejich vyuziti neco jineho. Zde se je vyuzit tedy rozhodne nepodarilo a jak pisi vyse, pokud bude divka cinna v solovem popu, pak bude mit problem s repertoarem, protoze jeji hlas nesedi k jejimu veku. Podle meho byla chyba z ni udelat mladou-starou a svedeci to jen o tom, ze mam pravdu a ze rezie se potykala se stejnym problemem: kam tu divku vubec zaradit. A ted se rozhoduje o jeji kariere, jakmile vypadne z kola, uz se tam nevrati.
Az dospeje, bude to uplne neco jineho. Jen byste si mel byt vedom take toho, ze podobne umi zpivat i spousta dalsich, Natalka neni jedina. Klasicky hlas nema, takze je odsouzena k popu a tady na nej, alespon dle meho, nema stavu, alespon momentalne.
To o cem se tu bavim nema nic delat s mymi sympatiemi k te divce, konecne zde asi plati, ze trh bude nejlepsim rozhodcim.
Me osobne se jeji vykon nezdal natolik zretelny, abych jeste nekdy nejake jeji video vyhledaval, ci ji doporucoval. Ze je okouzlujici, to nestaci, to se brzy okouka.
V umeni je to vzdycky tak, jamile dosahne nekdo urcite urovne, o dalsim rozhoduje uz jenom vkus poroty/ publika. Natalka bude urcite zpivat jako treba Kacenka, ale pak bude zalezet jen na tom, ktera z nich bude mit vetsi stavu ci zretelnejsi barvu hlasu k zapamatovani, od urcite urovne rozhoduje jen tohle. No a me se zda, ze Natalce tohle chybi, ze je tak nejak celkove moc slusna, ci jak to rici. Rozhodne stoji za poslech a sama o sobe ma dobry „umelecky dojem“, ale jeji CD si jen tak nekdo nekoupi, protoze ji chybi vylucnost.
Jestli zacne chlastat, tak z ni Spinarka byt muze, samozrejme :o)
Jeste abych se omluvil: ja si nemyslim, ze bychom tu tomu diteti nejak dokazali zachranit existenci, ci vyrazne zasahnout do jeji kariery, takze to beru s odstupem, jako zajimave tema, co dela znameho umelce znamym umelcem.
Upozorňuji, že V. Špinarová byla hvězdou ještě před obdobím, než se jí přihodila nehoda s alkoholem. Pak už to nebylo ono. A k té dívce z videa se to má asi tak, že já vidím věci trochu jinak a vyberu si ze všeho hlavně to pozitivní a krásné. Ostatní nechám jiným. Nejsem tím, kdo má soudit.
Saxi omluvit se musim ja aneb
vypada to ze
bud starecky odklon a zkrat
nebo z jahody na znak jsem spad
kdyz k Velke oktjabrkej revolucii jsem chtel nejak pridat Hallelujah
Cela ta dlouha vymena nazoru jak ta holcina k pisni vubec nepatri
na ktere se mnozi shodujete.
Me slo jen o to ta slova, o to jak se original pretransformoval do cestiny :-)
Stacilo malo, abych tam dal jineho interpreta
nebo jen hudbu a slova bez zpevaka
a vysledek mohl byt bez dlouhe vymeny nesouhlasu a srovnavani pisne s divcim vzhledem
cehoz jsme nohli byt usetreni predem,
kdybych dal je pisen a slova
Nejlepe original kde neni rozpor mezi hlasem a podobou zpevaka
a jak jinak je to od nekoho jineho
a jinak zde:
Abych byl konecne srozumitelnejsi,
plati ze casto velmi zalezi nejen na obsahu
ale I kdo vam neco zazpiva, kdo vam rekne,
Budiz to ukazkou jak cesta do pekel muze byt dlazdena nelepsimi umysly
na neuspesnem pokusu pres slova Hallelujah v cestine se pokusit
jinak Velkou Rijnovou Revoluci slovy pisne priblizit
Nepovedlo se , proto treba se omluvit
uz se prestante omlouvat ! :)
btw. k textu, origo text a to co donutili zpivat batole jsou do sebe stejne daleko jako podoby zpevaku. v podstate mate zasluhu za poukazani na katastrofalni stav ceske pop-music. ja ji trebas nesleduju a mohlo by mi to uniknout :).
A jeste tohle: “ Jakápak smůla, hlas nemá dospělý, ale jeden z těch hlubších.“
Pokud ji nechate zpivat „erotickeho“ Bonda a jeste se k tomu kroutit v kozene bunde, pak ten hlas jako dospely bude bran, ci alespon pomerovan vzdycky, zde neni jina volba.
Tenhle text mi ale přijde spíše sociální než náboženský. To „Hallelujah“ a prostředí klipu tak trochu „klame tělem“ ale hlavně je to o tom že by se lidé k sobě měli chovat lépe. Žádné modlení, žádný popis Boží slávy… Ono i to desatero samé, byť má mít od Boha původ, je záležitostí spíše společenskou.
vazne ?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Desatero
kdy jste to naposled cetl ?:)
1. ja nemam z judaismem ani s egyptem nic spolecneho, zadnou smlouvu s zadnym poustinim bohem jsem neuzavrel. Ja jsme politeista animista. co je na tomhle spolecenskeho ?!
2. Vybrany buh zidu se boji ze mu zide budou zanaset s jinymi Bohy, vyhrozuje a vidira. Se mu nedivim, dobre vi ze neni ani jediny. . co je na tomhle spolecenskeho ?!
3. buh nechce aby jeho moc, privolavana skrze jeho jmeno, byla pouzivana jinak nez jak doporuci. Tohle je v podstate ok, nechcebyt zneuzivan, jen me se to netyka, bo s nim nemam zadnou smluvu (magicky pakt) nemam. . co je na tomhle spolecenskeho ?!
4.5. tady uz lze najit spolecenske prvky.
6. kdo koho kdy ? :) blbost, taky se to nikdy nedodrzovalo v zajmu preziti. dobre pouzitelne k tlumeni nespokojenosti s socio-kultrnimi podminkami. Zabijem muzete jen tehdy kdyz vam to naridi vas buh, vasi knezi, pak si to ale poradne uzijete – ctete stary zakon tam to vseko je!
7. blbost na entou, skrze kterou leze kostel do posteli a slipu. Nezasukas bez meho svoleni! by to melo znit
8. pokud to neprikaze buh nebo knezi. Se casto vynechava…
9. uz bych se opakoval, takze viz. bod 8.
10-11. krome jiz uvedeneho je treba si uvedomnit ze nezid nebyl blizni.
takze takove krvi zalite, k ujarmeni pouzite, pro vyvolene neplatici doporuceni doporucuji zastrcit tam kde konci zada…
Já jsem to poprvé četl v Bibli Kralické, když Wiki ještě „chodila po houbách“ a pak po různu, když na to někdy přišla řeč. Coby bezvěrec si ty boží záležitosti, konkrétně pro svou osobu, automaticky škrtám. To jak se který věřící staví ku svému Bohu respektuji a považuji za jeho soukromou záležitost – pokud svůj postoj nikomu nevnucuje. Takže to vnímám takto (číslování dle Ž):
4) Člověk má právo na odpočinek
5) Mimo vyloženě extrémně negativní případy si rodiče úctu zaslouží
6) Pouze v obraně
7) Cizoložství důvěře v manželství neprospívá
8) Krást se nemá
9) Lhát se nemá (s výjimkou tzv. milosrdné lži)
10) Toužení po cizím neprospívá ani jednotlivci, ani jeho okolí
a jsem tedy toho mínění, že by dodržování těchto zásad určitě nebylo lidem ku škodě.
Janiko s Vondrackovou muj souhlas
Ac je to dnes se svymi soudnimi procesy jina Vondrackova nez v mladi
stale jeste umi a dovolim si to ukazat na srovnani jedne pisne s originalem :-)
Dvě malá křídla
Dvě malá křídla tu nejsou (Killing Me Softly)
Prvni nahravka 1974
dalsi 1976
original od „Roberta Flack – Killing Me Softly ( 1973 )“
Roberta Flack je vyborna zpevacka a ukazuje to I v jinych pisnich
=====================================================
i v roce2012 je to od Vondrackove stale krasna pisen
take z tohoto koncertu
At je v soukromi Vondrackova jaka je, nektere tak prudce negativni reakce vuci jejimu zpevu vypovidaji vic o antipatii k ni samotne nez o jejim zpevu.
Proc nepriznat ze umela a stale jeste umi ?
bylo to live ?
odpoved pro lomikela :
v 70 letech ano to az dnes se deji zazraky a diky technice z nekoho kdo umi jen prumerne umi udelat ze zpiva vyborne, :-)
Prikladem mixazni techniky je pisen kterou ve skutecnosti slavny otec nikdy se svoji dcerou Natalii nezpival,
(Natalia narozena1950)
presto se tento „technicky mix“ stal hitem a vyhral :-)
Poslechnete a porovnejte s originalem :-)
zde original z 50 let kdy dcera jeste nezpivala
===============================================
PS
Od 50 let je to muj nejoblibenejsi zpevak tohoto zanru a zustal dodnes:-)
Byl to dle meho nazoru jeden z nejlepsich povalecnych zpevaku. zacinal v triu, on klavir
Oscar Moore on guitar, Wesley Prince on double bass
Byl nejn zpevak, byl napred vynikajici klavirista a zpivat zacal az na konci existence tria :-)
Narozen 1919 zemrel 1965
ve 45 letech zemrel, protoze se ukouril k smrti!
Děkuji, Astře, moc hezká videa, potěšil jste mě :-).
Souhlas Astře. Kupříkladu, třeba Karel Gott, nikdy nebyl můj šálek kávy ale nevidím důvod proč bych mu měl, jen kvůli tomu, upírat jeho kvality. Prostě kdo umí ten umí.
Dík za video. A kritikům, vždyť je to ještě holčička. A ostatně dokonalost velmi unavuje, proto je fajn. že dokonalá není .-)
„A ostatně dokonalost velmi unavuje, proto je fajn. že dokonalá není .-)“
Ano, tahle formule se pouziva casto: z nejakych duvodu nechceme pomerovat nedokonalosti, tak to uzavreme konstatovanim, ze vse je lepsi, nezli dokonalost. To je ukrok stranou, protoze dokonalost neexistuje :o)
Zakladni pravidlo aikida rika, ze nikdo neni dokonaly a chyby soupere se dockate velmi brzy, netreba zmatkovat :o)
Plahoceni se v „bahne nedokonalosti“ je pravda unavne a nevykrocime z nej ani konstatovanim, ze dokonalost je zastoupena sumou nedokonalosti (svet je dokonaly ve sve nedokonalosti), protoze pak by si vsechny nedokonalosti byly rovny a ze sveta by zmizelo hodnoceni :o)
Až se mi zatajil dech po přečtení tolika negativních komentářů. Tak za prvé. Holčička je velký talent, má velmi čistý a hluboký hlas od Boha. Časem bude mít ještě hlubší a to teprve bude bomba. Za druhé. Holčička je zřejmě velmi inteligentní, protože takové talentované děti bývají, a proto se projevuje daleko dospěleji než její vrstevníci. Někdo to nepochopí, protože to nezažil. Věřte mi. Mám takového vnuka. ve dvanácti letech IQ 130. Od malička mluvil jako mudrc. Například ve třech letech mi řekl: „Máš všechno, máš hračky, máš obývák, máš dobroty ve skříni, máš všechno.“ Tenkrát mi to vyrazilo dech, jakou měl pravdu. Ve čtyřech letech už konferoval svoje představení doma v rodině a dokonce na rodinné svatbě. Tím jak to pojal „dospěle“ všechny rozesmál. Než šel do školy naučil se sám číst a počítat. Jeho dotazy byly vážné, jiné než u ostatních dětí. Místo pohádky chtěl vykládat jak vzniká blesk. A po přečtení z jedné encyklopedie řekl: „čti ještě jednou“. Je též muzikálně nadaný. Jde mu to samo. Ač nejmenší v orchestru, učil se nejrychleji, což nebyli schopni pochopit někteří jeho mladí kolegové a užil si od nich nepěkné věci. Zde vidím, že toto nedovedou pochopit ani dospělí lidé a chrlí tolik nepěkného na tak krásně zazpívanou píseň. Kéž by toto moje sdělení přispělo alespoň trochu objasnit, jaké mohou nastat situace v životě. Že vše není jen černobílé. Přeji této holčičce hodně štěstí a ať její veliký talent a krásně zbarvený hlas dosáhne mnoha úspěchů. Vidím tam jen samá pozitiva. Nic špatného.
Nenavist smeruje na dramaturga, resp. manazera holcicky, pokazil ji co mohl, ona sama mi prijde spise jako obet. Ale zpiva vyborne a talent urcite je, to tu snad nikdo nepopira.
ale prd, zadna nenavist, vidim a sklysim klip co je ouchylnej, tak to napisu. ma to dve poloviny, ten kostel a tu pedofili stylizace holcicky. ja to nedelal, jen vnimam. jak jsme uz napsal HUMUS, takova kombinace :)
kostel bez umele zestarleho batotolete se da snest, podofilne stilizovane batole neee. pokud to nekomu jitrni nabo zenske citeni tam to je i kompletne jedno.
uriznute rucicky – ja vubec nekritizuji holcicku, je mi ji lito. tak to nepleten a nemotejte.
merlin – ja a kritickej, nee, jen mile uprimnej… :)
máte pravdu, ten klip je humus, a přesně proto, jak píšete.
Myslím, že v hodnocení se projevila ženská shovívavost a citlivost k dětem. Prostě holčičce bych zatleskala a pochválila ji a ani takhle na dálku se mi nechce kritizovat.
Vzpomněla jsem si na ty zázračné děti, tuším čínské nebo japonské, to bývají také rozporuplná videa. Nebo zpívající ruské děti. Zkusím něco najít, pro ilustraci.
No ten klip Skyfall je tedy opravdu skutečně „dílo“. Asi proto mi ta dívenka trochu připoměla bývalé rumunské olympijské gymnastky, které startovaly za ženy. Nikdo jim talent samozřejmě neupírá, ale mají tyhle talentované děti vůbec dětství, když vlastně od mala vyrůstají ve světě dospělých? To by mě docela zajímalo, když sax jistě správně vkládá už po několikáté do diskuse téma mezilidských vztahů, které se už v dětství nějak formují. Tahle dívka talent jistě má (viz Semafor), takže to určitě není ten typicky nešťastný případ, kdy se rodiče usnesli, že budou mít doma geniálního hokejistu, tenistu nebo světovou modelku. To je pak často skutečná tragédie (i když na druhou asi platí, že dětské kolektivy asi mnohem víc „tolerují“, když se někdo v jejich věku věnuje třeba fotbalu než třeba individuálně baletu, krasobruslení nebo uměleckému zpěvu).
Zde kolega se stoprocentním hudebním sluchem říká, že podle něho to bude další taková Věra Špinarová
Tento blog sleduji jiz delsi dobu. Perfektni clanky a hlavne komentare jsou na urovni. Super je,precist si skvely clanek a k tomu jeste prinosnou diskuzi mistnich castych navstevniku. Nikdy jsem komentarenepsal,nejsem ten typ =nemam ani Fasebook=. Janiko respekt a dekuji.
Ovsem tvuj vyraz „MIluji Vondrackovou odjaziva“ me fakt nadzedl ze zidle,ze musim,ac nechte,psat komentar.
Boze,to snad nemyslis vazne?
Tendle medialni humus milujes? A to se ani neptam,jestli tu mladou,nebo starou. To je fuk.
Opravdu jsem prekvapen….neprijemne.
Těší mě, Robure, že jsi překonal svou nechuť k psaní komentářů a doufám, že budeš pokračovat.
Současně mě mrzí, že jsem zklamala tvé pocity ohledně Helenky, no ale nemůžu nemít ráda tu šíleně smutnou princeznu, to prostě nejde :-). Máme prostě různý vkus, no a co? Záliba v jakékoliv hudbě je to poslední, co by mně na lidech vadilo. Marně přemýšlím, jestli existuje druh hudby, který by mě opravdu odradil, ale na žádný jsem nepřišla.
„Bože,to snad nemyslí vážně?“ mne napadlo při čtení vašeho komentáře, Robure. Co jste zač? Nějaký „Bůh pop music“? Co vás činí kompetetním k určování toho co se má komu líbit a co nemá, že si dovolujete být nepříjemně překvapen když se vkus NĚKOHO JINÉHO liší od toho vašeho?
Samozřejmě že je čistě vaše věc co se vám líbí a co je z vašeho pohledu „mediální humus“. To toho vám nikdo nemá právo mluvit. A samozřejmě, že je úplně v pořádku když svému okolí svůj postoj prezentujete.
Když řeknete: „Toto se mi líbí.“ nebo naopak: „Toto se mi nelíbí.“ je možné debatovat o tom proč tomu tak je. Ale být „nepříjemně překvapen“ vkusem někoho jiného, to považuji, s prominutím, za drzost, která tentokrát, pro změnu, nadzvedla ze židle mne.
to jiste, trebas tohle je taky dobra prisernost :)
Jste namyšlený, lomikeli. Prospělo by vám občas sestoupit ze svého „piedestalu“ mezi ty lidi, které asi ze svých výšin považujete za „obyčejné“. Nechápu co by mohlo být příšerného na tom že dvě žáby, které to umí, prostě jen tak zazpívají písničku pro pobavení ostatních.
„…prostě jen tak zazpívají…“
Ten vtip je prave v tom, ze to neni „jen tak“ 8-)
Tím „jen tak“ jsem, saxi, myslel přesně to, co napsala níže Janika. Samozřejmě že principiálně máš pravdu. Co je jakkoli organizováno nikdy není „jen tak“. Jenže to platí i pro všechny koncerty, divadla a nebo třeba pro hraní kapely na jarmarku… Ale nevím, proč bych kvůli tomu měl, cokoli takového považovat za „příšernost“. Něco jiného by bylo, kdyby ty holky zpívaly falešně, nějak se při tom blbě pitvořily atd. V takovém případě bych souhlasil. Ale tohle evidentně ten případ není.
treba jo, podporil jsem nazor janiky ze se podobne veci deji vsude a vidite, zase blbe :).
jak se rika proti gustu zadny disputat.
Jsou pěkné, líbí se mi, a hlavně – ony jsou šťastné, přímo to z nich vyzařuje, jak si to užívají. Nic nepředstírají, prožívají to.
Tohle u profesionalniho herce (herecky) nikdy nepoznas. Nikdo a nikdy to nepozna, nekdy ani oni sami…a ze ty holky profesionalni jsou, to jo…
Na Tolmačevkách je krásný ten dětský pohyb. Typicky dětské napodobování dospělých. A navíc maj opravdu glanc :))
a takhle vypadají dnes :)
A z toho možno usoudit, že je ani v tom dětském věku nemusel do zpívání i vystoupení nikdo nutit :-)
„Na Tolmačevkách je krásný ten dětský pohyb. Typicky dětské napodobování dospělých.“
Ocividne zalezi i na tom, jestli se na takovehle veci diva zenska, anebo chlap. Pokud muze provokuje desetileta holcicka skrze sexualni pohyby dospele zeny, pak se mu to musi zdat nenormalni.
To bude zrejme i pripad te divky o ktere jsme se bavili nahore: staci jen par sekund z klipu a uz je jasne, ze tam neco nehraje :o)
Takže holčičky sexuálně provokují, no to se musím pořádně podívat, abych se něco přiučila na stará kolena :-).
Pokud to v sobe nemas, tak to nedelej, anebo dopadnes jako ty holky :o)
Nejdrive termin, at to nemusim opakovat: jeste nedospivajici dcera- dite= NDD
Nahodou jsme ale narazili na zajimave tema: mamince nevadi, kdyz se jeji NDD dite krouti, u tatinka si dovedu predstavit, ze uz muze mit pochybnosti.
Tady je totiz hra se sexem trochu hrou s ohnem…ackoliv dite, mohou jeho pohyby uvest do zivota velmi nezadouci energie.
Pokud se tedy nejake NDD nasminkuje, vezme si maminky saty, coz je oblibena hra devcatek, pak pro otce prichazi moznost, ze by byl z toho okouzlen, uplne jako posledni. Je vse jine, nezli okouzlen.
Proto v umelecke branzi (tedy castecne i ve sportovni) za vetsinou uspechu NDD stoji matky ci zeny obecde: pro ne je prirozene predat divce umelou dospelost.
Ale to neni nenormalni (neprirozene), protoze ucelem je prezentace (reklama) umeleckeho projevu.
Je to normalni „podvod“, po jehoz prohlednuti prichazi ostrazitost, kterazto muze vest az k odmitnuti, jako treba u me :o)
Saxi, ale my se musíme tyhle věci učit už od dětství. Kdy jindy? Později už je prostě pozdě :-). Například já jsem si přečetla někdy ve dvanácti, že jediný správný zůsob ženské chůze je „kafemlejnek“, usilovně jsem to trénovala (bylo to těžké) a dneska už jinak chodit neumím. A když vidím kolikrát missky, jak jsou neohrabané, tak si říkám, že měly začít se správným tréningem dřív. Kdepak, na tohle není nikdy brzy :-)
Ano, deti se uci a je to tak dobre. Ale ja uz mohu bilancovat a tak vim, ze nejlepsi manzely chytly ty me zname, co se toho v tomhle oboru moc nenaucily :o)
Problem je v tom, ze „herecka“ narazi obvykle na partnera, co chce byl ne jen oklaman, ale oklamavan (vid nedokonavy). Repertoar neni nikdy nekonecny a tak s casem prichazi na scenu nevera, to je temer zakon.
V podstate je to hra, ktera ale musi byt hrana obema stranami…oba dva partneri musi vedet, ze to tak v podstate neni, ale pritom stale drzet hru. No a to je dnes opravdu veliky problem, protoze nas oblibeny kapik uz neco takoveho nepripousti, ten vyzaduje stale nove a nove zazitky a „stare hry“ do nej nepatri.
To mi promiň, saxi, ale pokud mi přijde něco nenormální tak spíše to, že je někdo schopen v tom klipu najít „sexuální pohyby dospělé ženy“. Tedy pokud mluvíš o tom klipu Naty Hrychové „Hallelujah“ a ne třeba o tomhle jejím videu: https://www.youtube.com/watch?v=kcRw3ea5B5w :-D
Ale vážně. Mě to prostě nedalo a pustil jsem si těch jejích videí víc, jestli narazím na nějaké ve kterém by se něco takového vyskytlo. „Skyfall“ jsem vyloučil, protože tam ti u ní vadily „ty detske trhave pohyby“, shlédnul jsem ještě dalších asi pět a došel k závěru že pokud by chtěla Janika využít tenhle zdroj „aby se něco přiučila na stará kolena“ tak asi odejde s nepořízenou. :-)
Jen opakuji, ze ta holcicka sama o sobe neni predmetem mych uvah, jeji produkt uz ano. A kdyz mi nekdo prodava Bond-Girl v podani dorostenky, tak se citim podveden. Jako u vetsiny dnesniho zbozi :o)
Aha. Takže, jestli tomu dobře rozumím, třeba v tomto už podvod nevidíš:
To ne, tohle je mutace :o) Na urovni detskeho matematickeho genia.
Pokud jsi se dobre dival, pak sef poroty to videl stejne: To neni normalni! Ten stary hlas!
Tady bude zalezet uz jen na hudebni obci, jestli tuhle divenku zrovnopravni, anebo zda- li usoudi, ze s touhle vybavou by jim delala v oboru brajgl :o)
No ale ona to možná není až tak ojedinělá „mutace“. Tady máš hned tři taková mláďata pohromadě:
a to tedy jen z oblasti toho zpěvu.
Ale když se na ten dětský fenomén zaměříš, najdeš jich hromadu nejen v oblasti kumštu ale i třeba ve sportu, v matematice … atd. A je dost možné, že ti o nichž se dovídáme jsou jen tou pověstnou špičkou ledovce, pod níž se rozprostírá široká masa dalších, jen „o malinko horších“ o nichž nevíme. Třeba je to jen naší omezeností, že se na děti jež dosahují výjimečných výsledků v tom či onom, díváme jako na „předčasně vyspělé“ ignorujíce skutečnost že i mezi námi dospělými je takových výjimečných lidí dost malé procento.
oprava linku na video:
No, nevím proč to tak blbne a píše že video neexistuje, protože když zadám tu adresu normálně tak se to video na Trubce spustí. Pokud bys měl zájem tak exituje pod názvem: 3 Young Diva | Jackie Evancho, Amira Willighagen, Putri Ayu – Nessun Dorma
Zkusím ještě tuhle adresu a pokud to také nevyjde tak už na to kašlu:
Kamile,Janiko. Ja jsem v prispevku rozhodne nemel namysli hudebni styl. Jejda,at si kdokoli posloucha,nebo vytvari hudbu jakou chce. Pop,heavy-metal,hiphop…. to je jedno. Nikdy bych si nedovoli kritizovat hudebni vkus kohokoli. Stravinsky se taky kde komu moc nezamlouva a pokud vim,tak to byl svym zpusobem blazen. Ale ja jeho hudbu mam velice rad.
V pripade Vondrackove jsem mel na mysli spise moralni kredit,techto otresnych figur,vyskytujicich se v mediich.
Mozna jsem to jen spatne napsal. Hudbu at si posloucha kazdy jakou chce.
Davam to dolu Kamile, nahore je uz matek…
To s temi talenty je velmi zajimave tema a tak mi to nedalo a obratil jsem se na odbornika. A ten rikal v kostce par veci.
1) na vysoke skole (konzervatori) divky zpivajici v detstvi zenskym hlasem nemaji radi, protoze se brzy vycerpaji jak psychicky, tak fyzicky. Jejich kariera pak trva max. 10 let, coz znamena, ze kdyz nejaky operni intendant slysi, ze zpevacka o kterou ma zajem zpivala v detstvi jako ta nahore, tak da on ni ruce pryc= maji problemy se zamestnanim.
2) naprosta vetsina takovych talentu to vzdava okolo puberty, protoze paradoxne musi pracovat vice, nezli ti „normalni“. A hlavne ti ostatni delaji pokroky a to vcetne repertoaru, zatimco tihle zpivali „vzdycky vsechno“, takze jim chybi motivace
3) normalni by bylo drzet takovyhle talent v detske norme a netrapit ho dospelymi rolemi/ hlasem jednak z duvodu psychyckych, protoze nevi o cem zpivaji (ta pisen nahore je pry o smrti), ale i fyzcikych, protoze takova zatez jak na hrudni kos, tak i na hlasivky neni prirozena. Samozrejme, ze to jde, ale kariera brzy skonci (viz nahore).
Zajímavé. Ale to se všechno týká jen těch hlasových talentů. Říkal odborník něco také o těch ostatních dětských talentech?
Odbornik ma katedru na konzervatori, takze to rikal jen k hudbe, ale ja bych rekl, ze je to je dost obecne:
kdyz se brzo zacne, pak je vzdy nebezpeci vyhoreni, protoze dite zacina diky talentu ve veku, kdy jeste poradne nevi o co jde. Tudiz si ani samo nedokaze stanovit hranice a muze se prepalit.
Jeste rikal obecne, a to jsem sem nenapsal, protoze se mi to nehodilo :o) ze vetsina talentu odpada ve chvili dospivani, kdy si zacina uvedomovat, jaky dar ma v ruce a muze se z toho stat prokleti. Casto se stane, ze dite s hudebnim talentem vubec hudbu delat nechce a pritom je diky talentu k tomu nuceno, tam spojeni talentu a povolani (ve smyslu byt povolan) neni vzdy pravidlem, ba naopak.
A ted jeste dodavam ja:
ty dve zakladni videa nahore (ta nova se mi neotviraji) jsou uplne ruznych svetu. Rocknroll je jina problematika, nezli klasika, na rockkec neni v zasade treba nekdy ani umet zpivat :o) a presto to muze byt dobra muzika.
Nadani pro rokenrol je spise o osobnim espritu a nalade publika, kdezto klasicka vychova je predevsim o tom, jak se neznicit (!) prekvapive. Samozrejme cvict se musi, ale vzdy s velkou pozornosti. Hvezdy proto odkladaji koncerty z jakoby pomerne malichernych pricin, ale jde prave o o chranu, take jejich vyuka je zamerena predevsim na setreni hlasu.
Tohle vim proto, ze om par ulic vedle si celorocne pronajal apartma 800 m2 Pavarotti, ktery tady, jak se suskalo, mel ucitele prave na to, jak si prodlouzit svoji „zivotnost“. Hvezdu uz asi lepe naucit zpivat nelze, ale lze ji naucit nektere triky…a to je treba delat od detsvi.