„Terorista“ z Donbasu

 

Zajatce nechali projít Doněckem, padlé poslali v rakvích domů.

Zacharčenko jde vedle smutné ženy. „Váš syn byl zajat v bitvě o letiště. Pojďte, ukážu Vám něco.  Tady v tomto domě zemřela stařenka. Tady v tom dítě“.

„Tady před vámi leží lidé, kteří položili své životy za falešné ideály“, ukazuje Alexander Zacharčenko rakve ženě.  „Zemřeli čestně.  Nechci soudit, jestli jednali dobře, nebo špatně. Bojovali až do konce za svou věc. Respektujeme své nepřátele, když si zaslouží respekt.  Chci apelovat na Ukrajinu, na jejich matky. Vážené matky, toto jsou vaše děti, toto je vaše krev a vaše tělo. Co vám udělali špatného, že je sem posíláte umírat? My jsme neporušili žádný zákon, vše jsme udělali správně. Neuznali jsme vládu ustanovenou ozbrojeným pučem v Kyjevu. My nejsme opice, neumíme skákat. Umíme chodit – důstojně a hrdě po své zemi. Pohřbili jsme mnoho takových rakví se svými. Vy, lidé Ukrajiny, musíte zastavit nepořádek ve vaší zemi. Pokud nechcete zůstat bez mužů.“

Rakve jsou naloženy a Alexander Zacharčenko plní slib a dává ukrajinskému plukovníkovi ukrajinskou vlajku: „ Chtěl jsem ji vrátit Porošenkovi, ale nechtěl přijít.  Já ji nepotřebuji, mám takových vlajek tucet.  Zde je soupis osobních věcí obětí, jejich dokumenty.  A ještě prosba –  nezadržujte naše auto.“

***

Alexander Zachaečenko se obrací k ukrajinským ženám a ví dobře, proč to dělá. Podívejte se na tuhle silnou a statečnou ženu. Uprchla z Luganska před bombardováním. Ale ne do Ruska, ona přišla do Kyjeva, na Majdan, přišla na ulici promluvit si se svými spoluobčany. Začala jim vysvětlovat, jak ukrajinská armáda bombarduje nevinné civilní obyvatelstvo. A jak dopadla, uvidíte sami. Stále znovu a znovu zkoušela mluvit k rozběsněnému davu, nakonec ji ukřičeli nadávkami a spíláním.
Ta žena už není mladá, odbarvené vlasy jí kus odrostly. Válka ženám neprospívá, válečné strádání ženám nesluší. Přesto mi připadala úžasná, obdivuhodná. Statečná a silná žena, kéž má takových Ukrajina víc.

Jeden komentář

  1. Sio

    Jak vidno, západem hýčkanou disidentkou se ta paní asi nestane. Pokud to donedávna nebylo tak jisté, tak v posledním roce se „demokracie“ totálně odkopala.

    • Janika

      To se nestane, spíš bude div, jestli přežije v Kyjevě mezi těmi nácky ve zdraví. Možná by po tomhle byla ve větším bezpečí v Luhansku.

  2. taras2

    U Bavora jsem se nesetkal s pochopením, když jsem říkal, že Rusko mělo – po příslušných ultimátech a výzvách a projednání v Radě bezpečnosti – intervenovat už na podzim. Oponenti říkali, že to Putin dělá šikovně, když se nenechá vyprovokovat. Jenže cena za tuhle „chladnokrevnost“ je vysoká: lidské životy. Oficiální intervencí ruské armády by bylo zastaveno zabíjení civilistů v Doněcku i jinde, přerušena genocida ruskojazyčného obyvatelstva, a v konečném důsledku by přestali umírat i vojáci, bojovníci na obou stranách. Na rozdíl od nesčetných amerických intervencí v cizích zemích, které jenom ochraňovaly zájmy amerických monopolů, by tahle intervence byla skutečně humanitární. Čím později se k tomuto kroku Rusko odhodlá, tím horší budou následky. O roztržku se Západem vůbec nejde, ta je v plném proudu a je vedena Spojenými státy coby součást obkličování Ruska a snahy o změnu moskevského režimu. Takže – žádná škoda nevznikne, naopak si snad Západ uvědomí, že s mocností typu Ruska je nutno vyjednávat, nikoliv jednat z pozice síly.

    • embecko

      Copak, tarasi, najednou navrhujes ruskou invazi do suverenni zeme, zde to nevadi?
      Jinak jsem si drive myslel to same, nez mi doslo, ze obsazenim Donbasu by Rusko vubec nic neziskalo a naopak ztratilo, chtit po nem, aby dalo prednost humanite je v tehle situaci asi prilis, tady uz mu jde opravdu o narodni zajmy a v dusledku mozna i o existenci.

      • taras2

        Nenavrhuju to najednou, ve dvou prosincových článcích jsem to dost podrobně vysvětlil
        https://taras2.wordpress.com/2014/12/26/podebrana-ukrajina/
        https://taras2.wordpress.com/2014/12/27/148/

        Ale pro ty, co to nechtějí číst ještě jednou, zkráceně: od konce: Rusko nebude intervenovat, ukrajinská vláda opločence porazí, pozabíjí, vyžene do Ruska, a pak – zcela nevyhnutelně – umožní NATO, aby na jeho území nainstalovalo své základny (vzor: Kosovo). V této situaci se Rusko ocitá před dvojí volbou: buďto se vzdát, připustit strategickou převahu západu a vyvěsit bílou vlajku, nebo toto nepřipustit a intervenovat ve chvíli, kdy USA začnou budovat své základny – a to bude za okolností vysoce pro Rusko nepříznivých, neboť riskuje světovou válku. Pokud tedy se nechce Rusko vzdát na milost a nemilost USA, musí intervenovat, buďto hned, za minimálních obětí, nebo později, za obrovského rizika. Já doporučuji intervenovat hned, protože v současné situaci není NATO schopno odpovědi.

        Pejsek, který se vzdá vlčákovi tak, že si lehne na záda a nabídne druhému psu nekryté břicho, se někdy dočká milosti. Není to však často.

      • Jox

        Dobré je, že dlr a llr už majú jednotnú armádu a pracujú na státotvornosti. Teraz už to nie sú „bandy teroristov“ ako ich nazývala kyjevská banda, ale regulárna armáda, štátotvorného územia. Takže keď už majú vytvorené základné inštitúcie, oficiálny agresor na ich území je kyjevská banda.. A Rusko, ak by intervenovalo, pred týmto bodom, zapálilo by to pravdepodobne veľký nadregionálny konflikt…ja dúfam, že Ukrajina môže zaniknúť a nový štátotvorný útvar, ktorý vezme ku sebe všetky regióny Okrajiny a budeme susedia s Novorossijou.. Uvidíme…

    • kchodl

      Tarasi (nepronásleduji Vás po všech webech, nebojte, také to tady čtu; super web, Janico !), vidím to takhle:

      Máte zdánlivě morální pravdu, mohli zachránit mnoho lidí a hodnot, nebyla by totálně rozbitá města, nebyli by mrtví civilisté, nebyli by padlí ukrajinští vojáci. Ale bylo by plno padlých ruských vojáků. Celou Ukrajinu by museli Rusové platit. Museli by bojovat s „partyzány“, placenými a vyzbrojenými Západem. Museli by zatýkat, museli by zřizovat „filtrační tábory“, museli by bojovat v asymetrické válce. Mrtvých by nakonec bylo mnohonásobně více. Rozbitých měst by bylo mnohem více. Zabitých civilistů by bylo mnohem více. Ukrajinská armáda by bojovala proti vnějšímu nepříteli, určitě odhodlaně, ve „spravedlivé“ válce. Dost pravděpodobně by se zapojily další státy EU, nahnané na bojiště svým americkým loutkářem. I kdyby to zůstalo izolované a nepřerostlo ve větší konflikt, byl by to další Afghanistán, další první čečenská válka.

      Rusové by se stali párii světa – totálně by prohráli propagandistickou bitvu. Na mnoho let. Fašistické režimy v EU, loutky USA, by se absolutně upevnily. TTIP by prošla jak nic. Evropa by se úplně oddělila od Ruska, vyrostla by nová železná opona. Evropské státy by ekonomicky velmi upadly, bez levných ruských paliv, surovin a trhů. Američané by postupně převzali oslabený evropský průmysl, všechny zisky by proudily do USA. Zcela jistě by následovala i legislativní smršť, zákony by se upravily v americkém stylu. …

      Takže když si všechny ty důsledky promítnete, možná pochopíte, že pravdu nemáte, ani z morálního hlediska, z hlediska množství obětí a množství škod. Rusové to dělají moc dobře. Proti americké proxy-válce nasadili svoji proxy-válku. Která je morální a spravedlivá, Donbas brání svoje území, svoji demokracii, svoje právo na mateřský jazyk a spoustu dalších „svatých“ lidských věcí. Například právo na život.

      Výhoda je, že to přerušilo americký propagandistický blitzkrieg, který se zadrhl, když „medvěd odmítl tancovat, jak mu krotitel pískal“. Jako každý blitzkrieg, ani ten americký nemyslel na „zadní kolečka“, takže dnes celá americká propaganda přímo vybuchla aktérům do obličeje a pocákala je vlastními exkrementy od hlavy k patě.

      Nikdo jim nevěří – kromě havloidů, kteří věřit musí, jelikož je za to platí; a spoluviníků. V poslední době, zhruba od slavného Powellova projevu v OSN, už žádná svá tvrzení Američané ani nedokládají, všechno je založeno jen na autoritativních lžích. Jenže ty nikdy dlouho nevydrží – jakmile se reálná situace zadrhne nebo dokonce otočí opačným směrem, nevědí, jak z toho ven. Protože z toho vyjít ven bez ostudy a ztrátě tváře nejde.

      Je to kruciální americká porážka. Další hřebík do rakve americké „soft power“. Morda americké fašistické bestie je viditelná více a více lidmi. Programování myslí, dlouhá léta udržované propagandou, filmy, seriály, beletrií se pomalu rozplývá a stále více lidí prohlédlo.

      Situace na Ukrajině se úplně otáčí. Zhroucený stát nemusí platit Rusové, ale EU a USA. Propagandou zmagoření Ukrajinci se pomalu probírají. Nacismus se odkopal. Ukrajinská armáda odmítá bojovat. Na Donbas útočí jen Národní garda, Pravý sektor a žoldácké jednotky oligarchů – ti ovšem nejraději bojují jen zdálky houfnicemi a raketomety proti civilistům, do přímého boje se nehrnou – protože ti opolčenci jsou ozbrojení.
      Mobilizace krachuje.

      A nejlepší je, že díky internetu a neoficiálním médiím se daří dostávat mezi lidi pravdu. Oficiální média postupně ztrácejí jakýkoliv vliv, noviny lidé nekupují, na televizní zpravodajství se dělají vtipy jak na Husáka za bolševika.

      Všechny tyto kladné výsledky by nebyly, kdyby Rusko „zachránilo“ Ukrajinu invazí a potlačením amerického nacistického puče. Naopak, děly by se moc špatné věci. Možná bychom v této chvíli situaci už sledovali z krytu nebo ze zákopu.

      • taras2

        Už u Bavora jsme se dohodli, že se v krátké době uvidí, Kchodle. Ale musím vás opravit v jednom: nemyslím, že by se měla obsadit celá Ukrajina, ale jenom skrze ultimáta (možná by stačila) nebo silou vytlačit ukrajinskou armádu za linii Dněpr – Charkov a tuhle hranici bránit, oni by si ji Ukrové napadnout nedovolili, protože Kyjev je pak za kopcem. Nechat EUSA, aby si vyžrali zbytek. A na „osvobozeném“ území postupovat salámovým stylem, nabídnout jednání o uspořádání východu Ukrajiny v jejím rámci (možná by bylo v téhle situaci možné), pokud ne, tak referendum, co nejvíc pozorovatelů účast mezinárodních organizací. Prostě neustále další a další hrozby, vždyť to známe z šachu. Co se postavení Ruska ve světě týká, už by možná konečně mohlo odepsat „euroatlantickou civilizaci“¨, vždyť horší už to být o moc nemůže. Zbytek světa bude klidně s Rusy kšeftovat.

        • taras2

          Ještě dodám – vy se vůbec nezabýváte tou katastrofickou (pro Rusko) situací, kdy Ukrajina opločence porazí a USA začnou instalovat základny. To je totiž nejpravděpodobnější scénář v případě, že Rusko nebude intervenovat.

          • Sio

            Podle mého názoru Ukrové Novorusy porazí jen když to Putin bude chtít.

          • kchodl

            No, řekl bych, že opolčenci na porážku zrovna nevypadají, nemyslíte ?

            Samozřejmě je jasné, že Rusko porážku opolčenců nedopustí. Ani se do toho nemusí míchat, stačí dodávat zbraně a podporovat je výcvikem, zpravodajsky. V Rusku je několik milionů Ukrajinců, z nich kdyby 10% skončilo v Novoruské armádě – procházejí výcvikem na ruských základnách už od jara minulého roku – tak postaví větší armádu než Ukrajinský nacirežim.

            Ani dodávky výzbroje Ukrajincům nepomohou. Z vojenských důvodů. Musí dostat sovětské zbraně, jiné neumí používat – a těch je ve skladech ve Střední a Východní Evropě ještě plno. Jenže jsou 25 let staré. Proti ruským moderním nemají šanci. Americké nebo jiné západní dostat sice mohou, ale neumí je používat. Takže válka by mohla pokračovat tak za tři roky, až se to Ukroši jakž takž naučí. Dostane nacirežim tři roky ? Jistěže ne.

            Leda že by místo nich bojovali Američané. Ale to by bylo už o něčem jiném, to by byl přímý útok na Rusko, tedy globální konflikt. A na to Američané nemají lidi ani výzbroj. V přímé konfrontaci v pozemní bitvě s Ruskem by prohráli. Jejich moc a výzbroj je námořní – pozemní výzbroj je 30 let zastaralá, ještě tak dobrá proti pastevcům koz, ale na Rusy by to nestačilo. Letadla mají 20-40 let zastaralá, přes všechny modernizace, moderních F-22 mají málo a dosud to není v konfliktu použitelné, příliš „dětských nemocí“. Moderní stíhačka F-35 má 11 let skluz, teprve v prosinci 2015 má být uznána operační a má začít sériová výroba asi 3000 kusů. Americká pozemní taktika se opírá o letectvo – a to nemají dostatečně moderní, proti Rusům a hlavně proti jejich protiletadlové obraně.

            Ruské letectvo je mnohem menší, ale modernější. A hlavně – Rusové mají mnohem lepší PVO systémy, v tom jsou proti USA 10-20 let napřed. Takže v pozemní válce na ruském území má americká armáda velkou šanci na velmi ostudný výprask.

            • taras2

              Opolčenci nemohou vyhrát střet s cca 150 tisícovou ukrajinskou armádou, která bude vyzbrojena Západem, což je otázka půl roku. Neprohrají jedině tehdy, když se Rusko zapojí do bojů na jejich straně – a jestli jste se nevšiml, tak jsme v tu ránu zase na mém scénáři, jenom o něco později a v nevýhodnější pozici. To, že NATO v současné době nemůže na Ukrajině vojensky zasáhnout, to jsem psal, to je právě ta dnešní ruská výhoda, která bude s postupem doby v horizontu 1 až 2 let tát jako sníh. Co se přímého střetu konvenčních sil ruské a americké armády, tak Rusko nemá šanci, ale to je přesně ta okolnost, proč podle mě už mělo intervenovat na podzim. Čas hraje proti němu.

              • kchodl

                Zábavné.

                Kde Ukroši vezmou 150-ti tisícovou armádu ? Možná naženou 150 tisíc lidí do uniforem, ale to není ještě armáda. Bez ohledu na zbraně to bude jen kanonenfutr na odstřel, po půl roce. Používání nových zbraní v armádní koordinaci, plánování, logistice a boji, v součinnosti – to není věc jen na půl roku výcviku. To samotní Ukrajinci po půl roce nezvládnou, to je více než jisté. Takže jediná reálná možnost bude, že kostrou jejich armády budou NATO žoldáci, u většiny složitějších zbraňových systémů, ve štábech, při plánování a velení (CCC). To je sice možné, ale myslím, že neprůchodné politicky.

                Pak je tady docela velký problém samotných bojových akcí – západní armády v americkém stylu neumí bojovat bez letectva a bez technické, informační, početní převahy – a masivní lidské ztráty jsou něco nepředstavitelného. Pozemní jednotky jsou až poslední štace, která vjíždí do rozbombardovaných a letectvem potlačených pozic, tankové bitvy se nepředpokládají, do měst se nevjíždí – ta se obcházejí a ničí letectvem a dělostřelectvem. Jenže na Ukrajině budou bez letectva, vzhledem k nasycenosti bojiště PVO prostředky. Určitá naděje by mohla být v dalekonosném dělostřelectvu a raketových systémech, s přesným koncovým navedením. Ovšem to povstalci mají také, spolu s PVO a PRO.

                O převaze Američanů v konvenčních zbraních (mimo početní převahy), proti Rusku, se už nedá mluvit. Jestli to vůbec někdy platilo, s výjimkou krátkého období Jelcinády a těsně potom. Nesmíte soudit podle bitev s pasáky koz, případně se Saddámem. Arabové dostávali zjednodušené modely a kromě toho je neuměli používat.

                Platí pořád to samé – Američané jsou absolutně závislí na letectvu, bez něj neumí bojovat. Amerika posledních 20 let vyvíjela pouze lehké systémy pro expediční jednotky a válečná hrdinství mezi hadrovými hlavami. Nová generace těžké výzbroje se zasekla ve zmatcích při vývoji FSC (Future Combat System), takže jsou pořád odkázání na 30-40 let staré věci, byť modernizované. Tanky Abrams, BVP Bradley. Trochu lepší je to s houfnicemi a raketomety.

                A nesmí se zapomínat na logistiku. USA jsou od Ukrajiny pár kilometrů daleko.

                Takže ne, Ukroši, i s americkou podporou, nemají prakticky žádnou šanci, porazit opolčence. Pokud ti budou podporování Ruskem.

                • embecko

                  Vam neprijde, kchodle, ze by z toho mohla byt opravdova valka (nemyslim nejakou zahranicni imperialni avantyru)?

                  • kchodl

                    To víte, že se toho bojím. Podle všeho Američanům o nic jiného nejde, než o rozpoutání války mezi EU a Ruskem. Bezpochyby se to připravuje už dlouho, minimálně od roku 2011, kdy začali formovat ty „visegradské bojové skupiny“ – ty byly určeny k nasazení v prostoru Ukrajiny, proti Rusku. Měli jsme tam chcípat my, za lepší americký dolar a světovou dominanci. Za oddělení EU od Ruska a Asie, za ovládnutí EU Američany. Válka za TTIP a americký dolar.

                    Hned po puči v Kyjevě jejich americké loutky začaly s neakceptovatelnými provokacemi, například s požadavkem na zákaz ruštiny. To zajisté nebyla nějaká „revoluční“ náhoda, ale hluboce promyšlený tah. Tehdy ještě byly vodící špagátky jejich loutek pevné a každá věta, kterou kdokoliv z nich pronesl byla předem schválena v CIA a SD (tím nemyslím Sicherheitsdienst ale State Department). Stejné je to s dalšími tahy, například s nájezdy Pravého sektoru na JV, s upalováním v Oděse, … vše pro vyhnání obyvatelstva JV a probuzení ruského medvěda.

                    Doufali, že to Rusko neskousne a vyrazí ochránit rusky mluvící Ukrajince vojensky. Ovšem ve starém stylu, pěkně s vševojskovou armádou.

                    Byla k tomu formována i propaganda. Schválně si zjistěte, jací lidé z médií jezdili na školení do USA. Jací dostávali různé „novinářské ceny“ a co se kolem toho dělo. A kdy to kulminovalo.

                    Takže ruská invaze na Ukrajinu, třeba jen do Doněcku, jak po tom volá taras, by byla hloupé naběhnutí na nastavené americké vidle.

                    Tím, že Rusové podpořili povstání na Donbase zákulisními prostředky, se celá věc zadrhla. Ukázaly se všechny lži a manipulace, kterých by si po rozpoutání plnohodnotné války už nikdo nevšímal. A také musí Ukrajinu někdo živit – i v této „zaseklé“ situaci, v propagandisticky nevhodné konstelaci. Což leze do peněz.
                    Postupně se to obrátí proti aktérům – proti USA. Jak vidíte, „visegradské armády“ se do akce nějak nadšeně nehrnou. Dokonce i Poláci zařadili zpátečku.

                    • embecko

                      http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zaoralek-uskutecnil-Schwarzenberguv-plan-Americane-budou-v-Cesku-skolit-demokraticke-aktivisty-a-platit-to-bude-355635
                      Norove, Svedove, Polaci…

                      Valku by jistili Americane a Francouzi ze vzduchu, dole by na Rusy pochodovali Slovane- tim by zabili nekolik much jednou ranou. Ted nemam vubec predstavu, jak chce EU bez valky Ukrajinu uhrat… i kdyz jsem ted nekde cetl, ze je v rozhovorech navrh na letosni zruseni vizove povinnosti. To by bylo prima…mozna jim nezbyde opravdu nic jineho, nezli Ukrajinu prodat „en bloc“ a aby restrukturalizacni socialni pnuti nebylo tak silne, tak se mu uspusti para tim, ze par milionu Ukru odejde na Zapad (cti k nam).

                    • kchodl

                      Přesně tak.

                      Jelikož zlobíme páníčka a neskáčeme nadšením, že nás posílají na Rusa, tak k nám z východu strčí banderovce a ze západu islamisty. Pak půjdeme na Rusa rádi, bude to lepší než zůstat doma.
                      Můžeme leda doufat, že se loutkové divadlo zhroutí vnitřním pnutím samo a k tomu „velkému plánu“ nedojde.

                      Ohledně západního letectva, buďme rádi, že americká společnost se sype ideologickým manažerismem a dalšími ismy, takže jejich firmy už nejsou schopné realizovat komplexní programy jako je stíhačka F-35. Ta má přes 10 let zpoždění. Západ nemá ve výzbroji přes 3000 těchto letadel, jak bylo v koordinovaném plánu agrese. Nemá ani jedno. Takže letecké krytí války proti Rusku se jaksi nekoná.

                      Všechno souvisí se vším: konkrétně nám výbuch programu F-35 přímo zachraňuje životy a mír.

                    • taras2

                      Kchodle, nemáte správná čísla. Bojových letadel má Rusko 800, jenom evropské státy NATO jich mají 2 tisíce a s Amerikou dohromady 5000 kusů. Tomu říkáte, že se letecké krytí války proti Rusku nekoná? Rusko spoléhá na jaderné odstrašení, nic jiného v ruce nemá, stojí proti velké převaze protivníka v konvenčních zbraních. Tanky 12.600 (ale jenom třetina moderních) proti 17.200, vojáci 1.100 tis. proti 3.5000 tis., vrtulníky 1.500 proti 7.200.

                    • kchodl

                      Čísla mám správná, a také informace, skryté v pozadí za těmi čísly.

                      Většina NATO bojových letadel jsou 20-40 let staré modernizované typy. Tornado, F-15, F-16, F-18. Tři-a-půltá generace, dlouho po původně zamýšleném konci životnosti. K tomu pár stovek letadel čtvrté generace. Eurofighter, Rafale, Grippen, nové F-15, F-18. Americké F-22 nepočítám, ty jsou dosud nefunkční a kdoví jestli někdy budou (ale nesmí se to říkat nahlas protože by se Kongres moc zlobil). F-35 budou za pět let, nejdříve.

                      Zdánlivě úctyhodná síla, moc dobrá proti pasákům koz. I na Srby s jejich PVOS, PVO ze 60. let to stačilo. I na Kaddáfího, ten měl také PVOS, PVO muzeum, ale kapku novější, ze 70. let. Ovšem Rusák je jiná třída, ten je moc vyspělý. Asi nebudete věřit jak moc, podle všeho jsou v protiletadlových a protiraketových systémech Rusové tak o 10-20 let přede všemi.

                      Dlouhodobě se totiž orientují na obranu svého území, ne na dobrodružné výlety do cizích končin. Takže raketové obranné systémy měly vždy u nich prioritu před bojovými letadly.

                      Částečně je to vidět třeba v Izraeli. Během Jelcinády do Izraele emigrovalo hodně ruských vědců a inženýrů, také z obranného průmyslu. Ti se během asi 10-ti let slušně etablovi, naučili hebrejsky, a nastoupili na místa podle své odborné kvalifikace. Také experti původně z ruského vývoje PVO(S) a PRO, ze sdružení Almaz-Antej. Postavili Izraelcům PRO systém Arrows 3, který řádově překonává všechny jiné západní konstrukce. Američané koupili licenci a od příštího roku ho budou vyrábět i pro sebe, ve velkých sériích – zavrhli svůj vlastní vývoj jako beznadějně zastaralý. Jedná se ovšem o vylepšenou kopii 25 let starého ruského systému z rodiny S-300. Rusové dnes mají plošně nasazeny S-300 několikáté modernizace, na exponovaných místech S-400, v testování a těsně před velkosériovou výrobou je S-500.

                      A to jsou jen ty nejvyšší systémy. PVO(S)/PRO je totiž vrstvená. Nejnižší vrstva jsou MANPADy – to jsou ty trubky, co s sebou tahají obyčejní vojáci – Igla, Strela, (jako americký Stinger). Pak systémy na vozidlech, Tor, Pancir S1, dále systémy středního dosahu Kub, Buk – což je dnes nahrazováno slabší variantou S-300 směrem shora a Torem směrem zespodu.

                      Na bojišti, tak masivně pokrytém PVO(S), PRO jsou letadla k ničemu, jen předražená zápalná oběť.

                      Význam by měly jen nejnovější letouny s charakteristikami stealth, protože ty jsou pro radary PVO(S) a střel viditelné z menší vzdálenosti – nejsou pochopitelně neviditelné, ale snižují pravděpodobnost záchytu cíle PVO systémem, takže pro spolehlivou obranu musí být síť prostředků mnohem hustší. Což v Rusku již mnoho let je. Asi od té doby, kdy Američané zavedli do výzbroje střely s plochou dráhou letu s charakteristikami stealth. A další stealth munici, například z letadel odpalované střely vzduch-země.

                      Jediné, co by tedy Rusům určitě udělalo vrásky, by bylo 3000 letounů F-35, které ovšem nejsou. Budou za pět let – možná, ale do té doby na to budou připravení.

                      Samotné ruské letectvo bylo dlouho v katastrofálním stavu, v téměř klinické smrti. Po nástupu Putina se začaly staré typy modernizovat, takže situace je podobná jako s létajícím muzeem na Západě, až na ten počet. Místo vývoje vlastního stealth letadla Rusové postavili – technologiemi páté generace – raději konvenční letadla Su-32, Su-35 a MiG-35, která se označují za čtyři-a-půltou generaci.

                      Protože nevěděli, jestli celá stealth technologie není jen drahé plácnutí do vody a vyhozené peníze – ukazuje se, že do určité míry tomu tak je. Nové radarové technologie totiž značnou část stealth výhod levně anulují. Ruská plně pátá generace bojového letadla, přibližně ekvivalent F-22, je stealth Suchoj T-50, který prochází testy. Zda se bude vůbec někdy vyrábět, ukáže čas či další pokrok v detekčních systémech.

                      Jelikož Rusové nepočítali s útočnými operacemi, tak tolik bojových letadel nepotřebují – v obraně je lépe zastoupí raketové systémy. A ty mají.

                      Z tohoto důvodu je celá západní koncepce pozemní války, závislá na letectvu, proti Rusku nefunkční a předem odsouzená k fatálnímu nezdaru, bez ohledu na tabulkové počty letadel.

                    • kchodl

                      Ještě k těm číslům: s těmi ostatními kategoriemi konvenčních zbraní je to podobné. Dá se říci, že Rusové se přímo vyžívají v asymetrických řešeních problémů. Proti letadlům rakety, proti letadlovým lodím ponorky, proti tankům … rakety.

                      Rusko je, podobně jako v protiletadlových zbraních, absolutní světová špička v protitankových raketových zbraních. Ať již řízených nebo neřízených. Mají neskutečné množství typů a verzí. Jsou s tím zkrátka až otravně posedlí, asi při vzpomínce na Wermacht a Waffen-SS.

                      Každý ruský konstruktér v duši loví nacistický „Tygr“ či „Panter“ dodnes. A podle toho to vypadá. Protitanková raketa do každé rodiny, nejméně tři. Nebo radši pět. Obvyklý přípitek mezi přáteli v pozdních hodinách bývá „Na ty, što ugorjáli v tankach !“. Tankový boj je zkrátka hluboko v nich, „je to v nich jak v koze“.

                      Možná jste slyšel o hrozivém tankovém debaklu Izraele v Libanonu, v roce 2006. Tehdy Izraelci vyrazili, s kvalitním vzdušných krytím vrtulníky i bojovými letadly, se svou tradičně skvělou rozvědkou, průzkumem atd, na malý výlet směr Bejrůt. Který se značně nepovedl.

                      Nejmodernější tanky Merkava 4, jistě nejlépe chráněné tanky na světě, stavěné pro náročné boje ve městě, byly masivně ničeny bojovníky Hizbolláhu ruskými protitankovými raketovými komplety. Izraelci přišli nejméně o 100 nejmodernějších tanků, byla to katastrofa.

                      Přitom nešlo ani o poslední generaci ruských PT zbraní – ty Rusové nikomu neprodávají, bez pardonu. Prodávají věci minimálně dvě generace staré, ještě k tomu schválně ponížené. Mají od všeho vykastrovanou exportní verzi. Dokonce i do Varšavské smlouvy svým nejbližším „spojencům“ nedávali plné verze, a také minimálně o generaci starší.

                      Protitankových zbraní je v Rusku prostě příliš. Montují to na všechno, mají verze s dosahem od pár set metrů do mnoha kilometrů. Nepřátelská obrněná technika nemá v Rusku šanci.

                      Ruská tanková škola je jiná než západní, má jinou filozofii a jiné priority. Jejich tanky nejsou supertěžké jako západní, což má mnoho důvodů. Podnebí a skladba půdy v Rusku je jeden z nich. Dostačující protitankovou zábranou například pro americký Abrams je hluboko zoraná těžká černozem, pole.

                      V letošním roce by měli začít vyrábět tank zcela nové koncepce, s bezosádkovou věží, typ Armata. Celkově se dá říci, i když tank je na bojišti nezastupitelný, že větší využití tanků je v útoku. A proto jich Rusové tolik nepotřebují.

                      Podobně je to s útočnými vrtulníky, … a mnoha dalšími kategoriemi konvenční výzbroje.

                      Celkově se dá říci, že čísla někdy lžou, respektivě často zakrývají podstatu. Je to pochopitelně používané v propagandě, stylem „Rus je slabý, umlátíme ho čepicemi“ nebo „Rusko je říše na hliněných nohou, stačí kopnout a zhroutí se“. Což říká každý agresor, od Napoleona, Viléma, Hitlera až po dnešní americké „demokraty“. Hloupé je, když tomu sami propagandisté věří.

                    • taras2

                      Kchodle, nejde o to, jak by dopadl globální střet RF vs. NATO, tomu se musí zabránit. Je proto zbytečné probírat vojenskou sílu obou stran, protože by to byl poslední součet, který jsme dělali. (Mimochodem Rusům hodně fandíte, uvědomte si, že mají proti sobě perfektně vycvičenou armádu, s konkrétními bojovými zkušenostmi z několika válek v posledním půlstoletí. Rusové dostali na prdel od pasáčků kos v Afghánistánu, pokud nepočítáme jejich rallye Československo a boxovačku s o čtyři váhy slabší Gruzií.

                      Ale nejde o válčení, jde o to, jak mu zabránit. A to se vyčkáváním s operací vředu na Ukrajině naopak přibližuje. U mě na webu udělám sumář téhle mimoběžné debaty.

                    • Mirror

                      Pánové, jak se zdá, absolvovali jste komunistické vojenské katedry a jste záložními důstojníky, pokud vás nevyřadili z evidence. Znáte dokonale počty vojenské techniky. Rád bych obrátil vaší pozornost k taktice boje. Na videích už nejsou vidět zákopové linie, ale spíše něco, co nám popisovali jako rotní opěrné body (rok 1968). Ukrajinci vsadili na blokposty. Máte informace, jak jsou rozmisťovány? Zajímavé by bylo, odkud střílejí děly a raketomety? Proč nedochází k pouličnímu boji? Američané v Iráku profesionálně po vykopnutí dveří domu vnikali dovnitř. Mne udivovala jejich pohotovost střílet.

                    • kchodl

                      Správně uvádíte, že důležité je zabránit válce. Na to je jednoduchý recept – neválčit.
                      Takže žádná ruská invaze, jakkoliv odůvodněná různými ušlechtilými pohnutkami.

                      Dostáváte se do rozporu, když chcete zabránit válce válkou. Válku umí začít každý psychopat a idiot, ale pak už se válka řídí sama, svými zákonitostmi. Válku řídí válka, ne politici. Proto ji většinou nedokáží zastavit. To shledávám na Vašem postoji poněkud bláznivým.

                      Na Ukrajině válka není, probíhá tam občanský a národnostní konflikt nízké intenzity, který je zároveň proxy válkou velmocí. Ale ke skutečné, „plnotučné“ válce to má pořád daleko.

                      Rusům nefandím, ale vidím je realisticky. Americká armáda dneška zdaleka není tou armádou před 20-ti lety. Je to organizmus v rozkladu. To je na delší povídání. Platí, že armáda je věrným obrazem společnosti daného státu, jen jsou všechny chyby více vidět.

                    • taras2

                      Kchodle, to by nebyla válka, ale několikadenní policejní akce, s cílem oddělit válčící strany. A protože se opolčenci nemají kam stahovat, museli by se stáhnout do Ruska, musí odstoupit ten, kdo s válčením začal, tedy ukrové. Jedná se o záležitost třídenní, po vyhlášení bezletové zóny a sestřelení dvou ukrajinských migů by si Porošenko a spol. uvědomili své omezené možnosti. Toto ale bylo nutné udělat, když ještě ukrové válčili v teniskách. S postupujícím časem se možnost zastavení konfliktu stále snižuje – a opolčenci z toho (po předpokládané vojenské pomoci Západu) nemohou vyjít vítězně. Malér pak je, že kromě porážky povstání se do tragické geopolitické a strategické pozice dostanou sami Rusové. Všechno pak směřuje k oné velké válce, které však šlo včasným zásahem zabránit. Ukrajinci jsou vybuzeni do stavu politické nerealistické hysterie a při zjevném primitivismu (s notnou dávkou zločinnosti) jejich vedoucích představitelů na ně platí jenom přesdržka.
                      Celé jsem to rekapituloval u sebe
                      https://taras2.wordpress.com/2015/01/24/o-vsem-jsem-se-radil-s-okresnim-hejtmanem/

                    • kchodl

                      Mirror:
                      Na té taktice „rotných opěrných bodů“ není nic zvláštního. Je to klasika, když je válka nízké intenzity, většinou z důvodu nedostatku válečných zdrojů – málo vojáků. Používalo se to od pradávna, například ve středověku. Opevněné hrady nebo pevnosti na křižovatkách. Nebo za vietnamské války. Nebo v Afghanistánu.

                      Je to celkem funkční, pokud protivník nemá letectvo nebo dálkové dělostřelectvo. Nebo zběsilé či sebevražedné civilní útočníky, jako byl Vietkong nebo islamističtí sebevrazi. Pokud protivník dálkové zbraně má a umí s nimi, je tato taktika docela sebevražedná. Snad jediné pozitivum je, že je to docela šetrné k civilistům, protože opěrné body bývají mimo centra, ovšem jen na začátku. Další logický krok je přesunout opěrné body mezi civilisty, vzít si je jako rukojmí. To se stane nakonec téměř vždy. Odpověď na to je rovněž klasická: izolace a obléhání.

                      Nic nového pod sluncem.

                    • kchodl

                      Dobře, Tarasi, vidím, že jsme zase u počátečního rozporu.
                      Víte, kolik takových keců, že se jedná jen o „policejní akci“, „malou vítěznou válku“, „do švestek jsme doma“, … už v historii proběhlo ? Nikdy to nevyšlo. (neuvádějte jako policejní akci Panamu, Granadu, 68 u nás, ani Gruzii/Osetii).

                      V ohraničeném konfliktu byste měl pravdu, jenže to není tahle situace. Tentokrát západní agresor, který puč v Kyjevě zaplatil a vyvolal, by tu Vaši „policejní akci“ neakceptoval. Byl připraven to prohlásit za plnohodnotné napadení – a diplomaticky, politicky, ekonomicky a vojensky to odčinit.

                      Jako když Saddám vpadl do Kuvajtu – měl k tomu zásadní důvod, že mu Kuvajt šikmými vrty cucal ropu; nechal si to schválit od svého amerického protektora – prostě ho do toho vmanipulovali. To byla také taková „policejní akce“, irácké armády v tomto případě. A co následovalo ? To si jistě pamatujete.

                      Nečetl jste snad, co jsem psal o „Visegrad Battlegroups“ ? O těch „analýzách“ STRATFOR ? Oni jsou totiž tak neskutečně neomalení a bohorovní, že to píší zcela veřejně. Jako když Hitler deklaroval „Drang nach Osten“ a vyhlazení židů předem v Mein Kampfu. Američané realizují plán, který sestavili někdy v letech 2001-2003. Pár věcí jim naštěstí nevyšlo, hlavně jejich upgrade výzbroje – nejdůležitější programy selhaly: F-35, F-22, FCS – žádnou technologickou superioritu nezískali. „Primacy“ – nadřazenost, to je jejich termín.

                      Celá záležitost s Ukrajinou je léčka na Rusko, podobně jako Kuvajt byl léčkou na Saddáma.

                      Kdyby se to stalo, jak píšete, dnes by Rusko bylo ve válečném stavu s NATO. U nás by probíhala mobilizace. Naše armáda by s Poláky, Slováky a Maďary stála někde v poli na Ukrajině. TTIP by byla podepsána, ve zrychleném režimu. Internet by byl cenzurován, platily by u nás úplně nové zákony – alá Patriot Act.

                      Protože Američané ten konflikt – byť omezený – chtějí. Moc ho chtějí. Ale zároveň potřebují Rusko jako agresora, to je absolutní a nutná podmínka. Když se jim to nepovedlo na začátku, stále přidávali další fleky jak v mariáši. Upálení v Oděse, následoval sestřel MH17. Všechno byla snaha vylákat medvěda z jeho doupěte.

                      Nechápu, že všechny tyto skutečnosti nedokážete akceptovat a schválně je nevidíte.

                    • taras2

                      Já si zase myslím, Kchodle, že – ač z toho obviňujete druhé – mícháte hrušky s jabkama v neuvěřitelné míře a váš obraz celé záležitosti je rozsekán do jednotlivých segmentů, které neumíte zapojit do celkového obrazu. Důkaz: co má společného irácká invaze do Kuvajtu s ukrajinským konfliktem? Osoby a obsazení jsou úplně jiné, při tom, jak nehorázně přeceňujete ruské konvenční síly, tak tady najednou Rusko, jadernou velmoc, srovnáváte s Irákem?
                      Tady už pokračovat nelze, přijďte na web pod mým nickem a tam si to vyříkáme. První komentář ale podléhá schválení, takže trpělivost.

                  • Sio

                    Kchodle, snad vidíte, že to nemá cenu, nikam to nevede. Já váš příklad se Sáddámem pochopil naprosto jasně.

                • taras2

                  Vždy říkáte, Kchodle, to samé, co já, jenže mezitím řešíte celý světový vývoj a výzbroj zúčastněných armád. Pokud napíšete, že „Takže ne, Ukroši, i s americkou podporou, nemají prakticky žádnou šanci, porazit opolčence. Pokud ti budou podporování Ruskem.“, tak říkáte, že Rusko má intervenovat, což je moje idea, kterou ale jinak vehementně popíráte.

                  Rozdíl mezi vaší a mojí variantou je v to, že s tou vaší utajovanou a nepřiznávanou ruskou pomocí se bude válčit měsíce a léta A BUDOU POŘÁD UMÍRAT LIDÉ. Moje varianta je ultimátum, bezletová zóna (a už tohle by mohlo boje zastavit), pokud nepomůže, tak zhruba týdenní vojenská akce, během které budou ukrové zatlačeni za Dněpr. A pak vyjednávat – a nechat na stole i tu variantu velice volné federace, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Pokud bude Jaceňuk mít svou svéhlavou hlavičku pořád ještě na krku a federaci nepřijme, tak referendum (a pořádně vyblejskaný, neprůstřelný) a ádyjé, chocholové.

                  • kchodl

                    Západ chce z Ruska udělat agresora, aby ho mohl propagandisticky, politicky a ekonomicky odstřihnout a posléze salámovou metodou rozvrátit a udolat, protože vojensky na Rusko nemá. To je celé.

                    Je rozdíl mezi invazí a dodáváním zbraní, „poradců“, informační a logistické podpory. Dá se říci, že Američané dostali nažrat vlastní kaše a vůbec jim to nechutná. Protože oni takto válčí po světě už přes sto let, přesně tímhle zákulisním způsobem. A teď to medvěd dělá také.

                    Připadá mi, že neuvažujete, co se by se po té invazi stalo. Nenastal by totiž klid, ale vleklá asymetrická válka, ve které by se válčilo proti „okupantovi“, s podporou všech možných stran. Domáci chocholové by kromě toho bojovali sami mezi sebou – o vliv a peníze, o kontrolu nalezišť. Do toho soukromé armády oligarchů, ze kterých by se stali warlordi. Přesně jako dopadla invaze amíků do Iráku. Nebo Afghanistánu.
                    Podívejte se na to – tak zrovna takový druh klidu a míru by nastal na Ukrajině. Mrtvých by bylo nakonec násobně více. A také by to trvalo dlouho.

                    A při troše smůly by z toho mohla být jaderná válka. Která by se velmi rychle rozvinula do globální.

                    • taras2

                      Po invazi by naopak došlo k uklidnění situace. Pokud by Kyjev souhlasil s federalizací (autonomií) Donbasu (plus koridor na Krym coby benefit za jejich tvrdohlavost), válčení končí, protože už nemůže předstírat, že bojuje s teroristy. Pokud by došlo na referendum a připojení k Rusku (jako u Krymu), pak další útoky zfašizovaných chocholů narazí na medvěda přímo, frontálně.

                      Propagandisticky je už Rusko od Západu odstřiženo, už mu nelze nasadit větší psí hlavu. Ekonomicky hledá a nachází náhradní řešení, na které doplatí Západ a my také (chudáci, co si nechali zavést plyn na topení). Rusové nemají kam ustupovat, říkám to už podesátý, a pokud nechají věci běžet současným způsobem, budou mít ze strany Ukrajiny vraženou dýku NATO do břicha. To je od začátku cíl Američanů, nic jiného nedává smysl.

                    • embecko

                      Vzdyt po anexi Donbasu bude v Kyjeve NATO, Tarasi, proc by pak souhlasili s nejakou fedralizaci? Meli by presne to, co chteli- obrovsky bratrsky stat na hranici s Ruskem. Rusove Donbas jako takovy nepotrebuji, protoze to, co ma on, maji take.

                    • embecko

                      ted je situace presne opacna, jak rika kchodl: EU ma naprosto zbidacenou Ukrajinu a v ni jako na potvoru 5. kolonu…presne to nechteli, presne to maji, ted vidi, jake je to byt obeti vlastni taktiky.

                    • Sio

                      Věšteckou kouli nemám, to nikdo, ale kcholovy argumenty mi připadají mnohem realističtější. Vždy je levnější obrana, než útok. Junta MUSÍ útočit, nic jiného jí nezbývá. Takže krvácí, ztrácí podporu vlastního obyvatelstva a NATO jí nemůže otevřeně na pomoc. Je to mimo jiné informační válka, snad i více, než poziční. Opolčencům stačí bránit si své území, Rusové je podpoří, lidmi, zbraněmi, vybavením i materiálně, vždyť vedou skutečně válku v jejich zastoupení, to už dnes je jasné. Loutková chunta nakonec vykrvácí. Jak jsem zjistil na Wiki:
                      http://cs.wikipedia.org/wiki/Don%C4%9Bck#Obyvatelstvo
                      Doněcká oblast má 4.35 mil. obyv a Luhanská 2.24 mil. Celá Ukrajina 45.43 To znamená, že Ruseové se musejí ekonomicky a vojensky postarat o relativní spokojenost nějakých 6,6 miliónů lidí (ve skutečnosti ještě méně, některé části má pod kontrolou junta) a západ o ten zbytek, což je 38,8 miliónů lidí. Co asi bude dražší a obtížnější? Přitom těch 6,6 miliónů obyvatel si své ubrání a víc nepotřebuje. Dokonce je možné, že zůstane jen Doněck. Pokud bude Luhansk dobyt, jak to tam asi bude vypadat? Bude junta provádět genocidu (to jistě pozvedne v Doněcku morálku) nebo tam začne budovat a uplácet obyvatelstvo (za co?) ?

                    • taras2

                      V Kyjevě bude NATO v každém případě a zcela jistě, pokud Rusko nechá opločence prohrát (tj. nebude intervenovat), to je snad jasný cíl těch amerických vyhozených pěti miliard a poskakování europoslanců na Majdanu.
                      Pak je ale na intervenování pozdě, protože nastal pro Rusko nepřijatelný stav a zvrátit ho bude možné jenom za rizika války s NATO.

                      Pokud bude intervenovat teď, má v ruce Donbas pro vyjednávání o jeho statusu. A protože nikdo nechce být označen za prohrávající stranu, nabízí se jasný kšeft: ponechání Donbasu v rámci Ukrajiny jako federální stát za záruku, že Ukrajina nevstoupí do NATO. Základní zásada koňského handlu je, že musíš mít co nabídnout.

                      Musíš pořád koukat až na konec, na konečný výsledek jednotlivých tahů.

                    • embecko

                      „…ponechání Donbasu v rámci Ukrajiny jako federální stát za záruku, že Ukrajina nevstoupí do NATO“
                      Tomu nerozumim, jakoze ja k tobe nezvan prijdu, nakvartyruju se do jednoho pokoje ve tvem baraku, a to pod podminkou, ze se zarucis, ze nezavolas policii? To mi nedava smysl.
                      To jsme dopadli, debata jako rozpravka :o)
                      No, verim ti, ze mas pravdu, ackoliv netusim jakou…to je udel proroka :o)

                    • taras2

                      Nedržíte se ústřední myšlenky celé záležitosti, chlapci, odbíháte do postranních chodeb a v nich se vždycky beznadějně zašprajcujete. Na začátku jsem pravil, že NATO není schopno v případě ruské intervence v Donbasu zasáhnout vojensky, jak technicky, tak by se mu především nechtělo do konfliktu kvůli Ukrajině, za to mu nestojí – a Kchodl mi dlouze vysvětluje, že NATO by nezasáhlo. A fandí Rusku a přehlíží doslova gigantickou převahu v technice i ve výcviku armády. Už asi zapomněl na Rusta na Krasnoj ploščadi. Tvůj příměr s nakvartýrováním se do baráku vůbec nechápu, volání policii už vůbec ne.

                      Tady v těch vláknech se už ztrácí přehled, sumárně zopakuji své pronikavé postřehy a ideje u mně.

                    • kchodl

                      Vy to přímo otáčíte. Nepsal jsem, že NATO by nezasáhlo, právě naopak. V případě „agrese“ Ruska by se něco dělo zcela jistě, kvůli tomu všemu celá situace byla rozvíjena. Možnosti byly od otevřené plné podpory výzbrojí a vším až po úplnou vojenskou podporu, to jest válku NATO s Ruskem o Ukrajinu.

                      NATO žádnou gigantickou převahu nemá. Má 4000 starých letadel. Asi 1000 novějších. Vrtulníky. A 1700 přetěžkých tanků, nevhodných na ruské bojiště. Na všechny tyto cíle se už těší ruské rakety.

                      Výcvik armády ? To myslíte vážně ? Jestli ano, tak žijete v ryze virtuálním světě. Mimo US Army a Bundeswehru už západní armády neexistují, kromě letectva a expedičních sil jsou to operetní sbory. Americká armáda si zvykla vítězit v neohrožených bitvách s pasáky koz a hadrovými hlavami. Tomu odpovídá její stav – je prolezlá kariéristy a hlupáky, protože výsledek boje byl předem zaručen. Primacy, Supermacy. Tak se oni vidí. Přitom jsou v těžkém úpadku, jak z hlediska zbraní – skoro všechno, tanky, děla, … je staré přes 20 let – tak z hlediska lidí. Díky podprůměrným platům do armády jdou jenom ti, co by je jinde nechtěli, obyčejní vojáci jsou sociálně deklasovaní venkovani nebo městská chudina, pro kterou je armáda lepší než pouliční gang. Velitel houfnice umí střílet jen s počítačem a GPS, jakmile něco trošku nefunguje, je mimo. Neumí totiž s mapou, neumí násobilku, neumí z hlavy sčítat a odčítat, nezná nic o balistice, je funkčně negramotný a má kulturní rozhled švába. To je výsledkem katastrofálního úpadku amerického státního školství. Armáda trpí byzantinskou korupcí, tunelováním, outsourcingem na všech stranách. Je to katastrofa.

                    • kchodl

                      Tarasi, Vy jste úplně v zajetí propagandy. S Mathiasem Rustem a jeho přistáním na Rudém náměstí to bylo samozřejmě úplně jinak. V žádném případě to nevypovídá o selhání nebo neschopnosti sovětské PVO(S).

                      Všechno začalo v noci na 1. září 1983. Američané začali velkou operaci na průzkum ruského radarového a PVO pokrytí na Dálném východě, nad Sachalinem. Rusové totiž nedlouho předtím dobudovali nový PVO(S) systém, o kterém Američané mnoho nevěděli. Operace se zúčastnilo na americké straně mnoho letadel, jedním z nich byl KAL007 korejských aerolinek. Plus další B747, který KAL007 kamufloval, několik radioprůzkumných RC-135, několik E-3 Sentry, výškový SR-71, dvojice rušících F-111 Raven a eskorta tehdy nových F-15.
                      V průběhu noci probíhala velká vzdušná bitva se sovětským letectvem, která ráno skončila sestřelením nejméně 10-ti amerických letadel do moře a nejméně dvou nad Sachalinem. Jedním z nich byl i KAL007, který ovšem nesestřelil Osipovič ze Su-15, ten sestřelil skutečně RC-135. Z ruské strany se bitvy zúčastnilo několik hotovostních skupin stíhačů a hlavně raketové PVO středního a dlouhého dosahu.

                      Po tomto masakru, který mimochodem vyústil v nejvyšší pohotovost po celé Varšavské smlouvě, výjezdy jaderných nosičů do pozic, start ruských i amerických strategických jaderných bombardérů, … se obě strany dohodly. Američané slíbili, že nebudou za žádných okolností už takové věci dělat. Co dostali Sověti od Amíků za protislužbu, že víceméně drželi hubu, není dosud jasné. Ale výsledek v sovětském PVO byl ten, že striktně zakázali střílet po civilních letadlech, jakkoliv budou porušovat všechna pravidla. Do té doby platil opačný rozkaz, hlavně z toho důvodu, že Američané bezostyšně používali krytí svých svinstev civilním leteckým provozem, falšovali odpovídače atd.

                      Není známo, z jakých důvodů si po letech chtěli Američané otestovat, zda Sověti drží slovo, fakt je ten, že CIA angažovala Mathiase Rusta, patřičně ho vybavila a Rust pak proletěl bez problémů až do Moskvy, samozřejmě bedlivě hlídán sovětčíky ze všech stran, aby se mu něco nestalo a někdo neinformovaný nestiskl odpal.

                      Pokud se o to chcete zajímat, existuje o tom všem několik zajímavých knih a dokumentárních filmů, samozřejmě i se zfalšovanou historií KAL007, jak to podávají lžimédia – epizoda kanadského TV seriálu „Letecké katastrofy“ (ta si v historické věrnosti a pravdě nezadá s normalizačním „Majorem Zemanem“).

                      Pěkná je knížka francouzského potápěče, který se potápěl se svým týmem k vrakům u Sachalinu, je tam totiž hloubka jen do 100 m a ploché dno. Další výprava byla japonská, ti také našli plno zajímavých věcí.
                      Například titanové křídlo od SR-71, elektroniku a část křídel F-111, vrak RC-135 plný záznamových magnetofonů, katapultážní křeslo z F-15, … Našli plno věcí, i když těsně po té bitvě tam několik měsíců lovili Sověti, Američané, Japonci, Australané, … a většinu trosek vytáhli a odvezli. Vše je řádně zdokumentováno, žádné „konspirační teorie“ to nejsou.

      • kchodl

        Ještě chci dodat, že s reakcí, podobnou té Vaší, tedy ruskou invazí na Ukrajinu, Američané předem počítali. Protože by to byla reakce slušných lidí na takové věci. Reakce srdcem. Na to měli předem připravené všechny plány, propagandistická schémata a lidi. Byli připraveni to podporovat i vojensky. A víte kdo měl umírat za jejich fašistické plány ? My.

        Že to tak bylo, můžete vidět například z článků jistého George Friedmana z jeho think-tanku STARTFOR (použijte Google, nemám u sebe odkazy, jsem na horách), který radí americkému ministerstvu zahraničí a Bílému domu. Mimo jiné píše, že proti invazním jednotkám Ruska budou nasazeny „Visegrádské armády pod vedením Polska“. Protože když na Ukrajině budou bojovat Rusové proti Rusům, tak se navíc zbaví všech Slovanů, pěkně je všechny naženou proti sobě. Víte, že od cca 2011 jsou pro tento účel v rámci NATO zakládány „Visegrad Battlegroups“ ?
        Celá ta věc byla dlouhodobě plánována.

        Jenže medvěd netancuje, jak mu pískají. Naštěstí.

        Z toho všeho vidíte, jaká jsou to hovada a idioti, ti plánovači vraždění. Plánovači útoku na Rusko, chtějící zničení Ruska – a s ním všech zemí, které po cestě projdou. Páni světa.

        • Sio

          Kchodl, s oběma příspěvky souhlasím. Vidím to v podstatě stejně.

          • Kamil Mudra

            Zřejmě to stejně vidí i Nikolaj Starikov:
            USA nemohou začít na Ukrajině velkou válku
            …V dnešní situaci zůstává taktika Ruska v situaci na Ukrajině tou jedinou správnou. USA musí platit 40 milionů lidí, Rusko musí pomáhat 3 milionům na Donbasu a 1,5 milionům uprchlíků. Moskva stále trvá na rozhovorech, neumožňuje agresivnímu Západu „sundat kouli“ z nohy a neumožňuje vojenskou porážku DNR a LNR.
            Jak dlouho bude Západ ochoten platit za rozpadající se ekonomiku Ukrajiny bez záruky, že začne její válka s Ruskem? Tito lidé nedělají nic jen tak, peníze zbytečně nevyhazují. Dokonce ani bojovníkům v Čečensku v 90. letech nedávali dolary, ale dávali jim štočky na tisk dolarů….

            Celý článek zde:
            http://www.zvedavec.org/komentare/2015/01/6281-usa-nemohou-zacit-na-ukrajine-velkou-valku.htm

            • Kamil Mudra

              A doporučuji ke shlédnutí toto video. Je dlouhé ale za ten čas mu věnovaný určitě stojí.
              Otázka – Odpověď V.V. Pjakina ze dne 12.01.2015

              • Sio

                Už od doby, kdy jsem se učil na VŠ teorii řízení mi vrtá hlavou, proč ji nepoužívají politologové.

            • Sio

              Koukám, že to s tím placením vidím stejně jako Starikov, právě jsem tu něco podobného napsal.

      • Brok

        Naprosto správně. Navíc, Pjakin předpokládá, že na Donbasu vznikne zárodek státnosti celé Ukrajiny, poté co tu původní zničila kyjevská banda. Nová státnost musí vzniknout ustavením státního systému – parlamentu, vlády a justice. Její autorita nesmí být podlomena zločinem, perfidností, zlodějnou a fašismem, její pověst musí vznikat podporou a souhlasem občanů s prací státních institucí. Otevřená ruská invaze by tuto vizi zničila v zárodku.
        Trošku od věci, ale zajímavé. Podívejte se na pořad das Erste “ Putins folk“ – http://mediathek.daserste.de/Reportage-Dokumentation/Putins-Volk-Wohin-wollen-die-Russen/Das-Erste/Video?documentId=26011216&topRessort=tv&bcastId=799280.
        Kdo vidí Rusko jako zaostalou zemi poháněnou vodkou bude zroněn na duši.

    • Janika

      Pročetla jsem si tuhle zajímavou diskuzi – a jak vidíš, Tarasi, tak ani tady se s velkým pochopením nesetkáváš. Doufám, že si to nějak tragicky nebereš .-). Ne že by na tvých názorech něco nebylo, taky si to tak občas myslím, ve slabé chvilce bezmocného vzteku… Ale jinak se přikláním k tomu, co tu píše kchodl a embecko a další.

      Kchodle, Vám ze srdce děkuji za skvělé komentáře. Nádherný pocit něco takového tu číst. Každý by mohl být samostatným článkem, a stál by za přečtení a zapamatování.

      • taras2

        Ne, neberu to tragicky, jsem zvyklej mít pravdu, na kterou ostatní neberou zřetel. Škoda, že je smazaná Konfrontace, tam by se krásně daly demonstrovat mé věštecké schopnosti z let 2006-7, kdy to, co dneska říkají všichni jsem prezentoval osaměle a za těžkého ostřelování nadávkami, že jsem komunista.

            • Sio

              No, odkopáváte se. Nebojte, už vás vážně brát nebude nikdo.

              • taras2

                To se mi vždycky moc líbí, když se do mě někdo naveze, neuspěje a odchází s pláčem a stesky na zlého Tarase.

                • Sio

                  Fakt je s vámi legrace. :-) Zlý ne, jen trochu ješita, že?

                    • brtnikvbrlohu

                      Ale pánové – takle až do krve?? půllitrama se do stolu jen tluče – neházejí se po hospodě – podstatné se řeklo a další spor postrádá smysl.

                    • Hamilbar

                      Brtníku, mě do toho netahejte, já jen sedím u sousedního stolu.

                    • kolera07

                      :-D brtníku, bacha na tlapky. Tluču půllitrem do stolu.

                  • embecko

                    Sio, vy kdyz necemu nerozumite, hned zacnete urazet…a Hamilbar se jako maly kluk temer vzdy pridava :o)

                    • Sio

                      Dobře že jste mi to řekl. Respektuji váš názor na mě. Ale, co když tomu nerozumíte vy? Co potom? Nebo to nepřipouštíte?
                      Co se týče porovnání Hamilbara s malým klukem – kdo jste vy, že si dovolujete tohle? Pan učitel? Není to náhodou také urážka?
                      Já reagoval na větu „Ne, neberu to tragicky, jsem zvyklej mít pravdu, na kterou ostatní neberou zřetel.“
                      Ano, přišlo mi to k smíchu, taková jistota. Jistě je potřeba věřit ve svůj úsudek, ale myslet si, že mám pravdu a ostatní jsou zlí nebo hloupí, protože ji přehlížejí … u kloučka na pískovišti, kterému vzal někdo kyblíček bych to chápal.

                    • merlin

                      já myslím, že to fakt bereš nějak moc vážně. To mi připomíná, jak jsme se jednou za mlada na čundru krčili v Iľavě pod stolem, páč jinak bylo všude husto :-)
                      Není ti dvacet, čili sis už mohl a dokonce měl zvyknout na všechny, co mají vždycky pravdu. Kupříkladu na mě a Tarase :-) P.S. nejsi nemocnej? Já jsem víc protivná než normálně když jsem nemocná

                    • Sio

                      Jo, vzpomínám si. Jak jsme se tenkrát krčili pod tím stolem v Iľavě, to bylo fajn… :-) A znáš mě.. jak na mě sedne poťouchlost a škodolibost, nevím, kdy přestat. A ještě si drze myslím, že jde o laskavý humor.
                      A ty dálkové diagnózy si nech, jóó? :-)

      • Slobo

        Kchodle,
        Vám ze srdce děkuji za skvělé komentáře. Nádherný pocit něco takového tu číst.
        Každý by mohl být samostatným článkem, a stál by za přečtení a zapamatování.
        napsal Janika
        _____________________________________________________
        .

        ( ͡° ͜ʖ ͡°)
        26. Jan. 2015 kl. 18:50
        http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/01/26/0126185049.htm
        .
        Ten dead and 19 injured after Greek F-16 fighter crashes in Albacete
        http://elpais.com/elpais/2015/01/26/media/1422298879_525390.html
        .
        Nato’s generalsekretær Jens Stoltenberg
        – Det er en tragedie, der påvirker hele Nato-familien
        .Je to tragédie, která zasåhla celou NATO rodinu
        .

        a; ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°)
        Atlantaci CZ(SK) v temach:
        Re: Zpravodajství z vojenství, historie a vědy
        » 27/1/2015, 00:21
        Na gůglových mapách je to do Kaduny z Ostravy 10,5cm, přičemž 1000km je 22mm. Takže je to zhruba 4700km.

        Pokud to mělo být utajené, tak si pro to nemůžou nechat poslat unikátní letadlo, za kterým lidi i cestujou, aby si ho mohli vyfotit. V tom případě jasná chyba managordementu.


        Re: Stalo se … Kosmos
        » 26/1/2015, 20:18
        Neznámé signály z vesmíru: Australané zachytili superjasný záblesk naživo


        Re: Dění na Ukrajině
        Příspěvekod elspec21 » 26/1/2015, 21:59
        Rusové lžou jako když „Rudé právo tisklo“:
        „Ostřelování Mariupolu …..

        Aktivní témata http://www.palba.cz/recent.php

        * * * *
        pan Buh s vami

        æææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææ Æ

        http://www.feco.no/uploads/5/6/4/7/5647915/7312855.jpg?631

    • pacifista

      V Rusku říkají, že city musí jít stranou, když nechtějí dobýt jen kopec, ale vyhrát celou válku. Chtějí se vyhnout velké válce, proto neuznají Novorusko, ale zároveň ho nenechají padnout. Potřebují ten prostor pro svoji obranu jako val.

      • kolera07

        Máte pravdu. Ale nejde tu o val. Jde o zachování zdravé části Ukrajiny. Až se na Ukrajině banderovci se svými loutkovodiči znemožní, bude z čeho budovat. Mimochodem. Pjakin to připomíná. Vláda v Novorosiji je o hodně legitimnější, než pučisté v Kyjevě. Bránit se proti puči je právem obyvatelstva. Že se nechala velká část obyvatelstva na západě pučisty zblbout nebo zastrašit, to je věc jiná. Ale pro mě sedí legitimní vláda Ukrajiny v Doněcu a Luhansku.

        • pacifista

          Ano, Rusové říkají, že je to taková anti Ukrajina. Že je to závaží na Ukrajinské noze. Prý se poučili ze západu, který vytvořil například anti-Čínu tj. Thaiwan nebo anti-Indii tj. Pákistán. Kyjev pak bude mít jiné starosti než chtít zpět Krym. Což by se prý mohlo stát, kdyby ho západ vyzbrojil, obyvatel má dost, není to prý Lucenbursko.

          • Sio

            Hraje se i o čas. Vyzbroji byť jen stotisícovou armádu moderními zbraněmi, vycvičit ji, to je spíše na léta, než na měsíce. Pritom všem udržet obyvatelstvo v koncensu s vládou, tj, na jakési životní úrovni. Moc, moc peněz, moc, moc času. A ani jedno junta ani západ nemají. Obyvatelstvo Ukrajiny nevydrží zimu a hlad jen díky krásným očím Jaseňuka. Kdyby Rusové zaútočili, tak možná ano. Ale ti se zakopali na Donbase a říkají .. nechte Donbas žít a žijte si po svém. Vědí, že to nejde, přišel by antimajdan. Ale udržování obrazu nepřítele, který není jaksi vidět, to začíná být těžké …

  3. lcc

    Je to tragédia. Tí Ukrajinci sú úplne zmagorení protiruskou propagandou , vymývaním mozgov od rozpadu ZSSR .
    Okrem toho tie banderovské elementy ktoré za čias ZSSR čušali ako voš pod chrastou, teraz vyliezajú.
    Ten pánko s tou banderovskou ofinkou ….na ňom je vidieť, že by bol schopný zabiť človeka len preto, že je Rus.
    Obávam sa ,že aj dieťa.O tom mladom čo začal niečo skandovať vôbec nepochybujem.
    Ukrajincom skôr či neskôr budú musieť Rusi ukázať, kde je ich miesto a čo je slušnosť. Ďalší s bohatou fašistickou tradíciou
    sú Litva a Lotyšsko. O Poliakoch škoda písať, tp je kapitola sama o sebe.

    • Sio

      Ukrajina je takuvý vyhublý středně velký ořech co rafá po medvědovi. Štěká raději jen z dálky. Poláci jsou už solidní lovecký pes, kterého už medvěd musí majznout po mordě, když zaútočí. No a Litva a Lotyšsko jsou takoví jorkšíři, co své kvičení považují za řev tygra. Pokud na ně medvěd vycení zuby, schoulí se a počůrají.
      Tož tak. :-)

    • Janika

      Přesně tak, lcc. Přitom je to paradox – žena, kterou bombardováním vyhnali z domova, které ublížili, má snahu se slušně dohodnout a vysvětlit si to. A ti, co ublížili, vtrhli na cizí území a bombardovali tam žijící lidi, jsou vztekem bez sebe a řvou a nadávají a nic slyšet nechtějí. Oběť je smířlivá, vrah je agresivní…

  4. Slobo

    Grozny
    « au moins 500 000 »
    – et l’organisation d’un jour chômé, lundi (!!) 19 janvier,
    pour manifester contre les caricatures de Charlie Hebdo.
    http://www.lemonde.fr/international/article/2015/01/20/tchetchenie-un-million-de-personnes-defilent-a-grozny-contre-les-caricatures_4559729_3210.html#eSiJfcWOSxXzyPSR.99

    à Marocco ~ ~ ͡๏̯͡๏

    Dakar ~ ~ ~ ~ ͡๏̯͡๏
    n’est pas charlie, une autre manifestation contre les caricatures

    à
    Abdallah selon le rite Wahabite
    [Photos+Vidéo]
    http://senego.com/2015/01/23/photosvideo-linhumation-du-roi-abdallah-selon-le-reite-wahabite_212714.html

    ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10881732_631234663671786_2629245174849326392_n.jpg?oh=9a0a6958ecefe80501cb07506020ddcf&oe=5526CA50&__gda__=1429957089_fda9e1544ed5a162c6a4fbc7c2fa0880

    https://adversariometapolitico.wordpress.com/page/2/

    • Sio

      Hmm, a co slitovat se a pár slov aspoň v angličtině, když už to nejde česky? Třeba, co si povídají frantíci o Mistrálech?

      • kchodl

        To by mě také zajímalo, žabožroutsky neznaje.

        Díky Mistralům je prý vážně ohrožena již podepsaná zakázka na prodej asi 125-ti bojových letadel Rafale do Indie. Ačkoliv tam to může nakonec být jen výmluva Indů jak ze zakázky vycouvat, hlavní důvod je ten, že Francie nechce předat výrobu do indických továren – Indové totiž chtějí koupit z Francie jen pár kusů, ale zbytek zakázky si postavit sami v továrnách indického koncernu HAL. Každopádně je to za poněkud jiné peníze než pár obyčejných lodiček.

        Co je ale potvrzená a hotová věc, díky Mistralům a žabožroutským obstrukcím se stalo něco jiného, čeho budou Francouzi hořce litovat ještě dlouho. Čína bude stavět s Ruskem dálkovou rychlostní železnici Moskva-Peking na bázi původně německých Siemens vlaků Transrapid, které již mají v Číně 10 tisíc kilometrů rychlostních tratí (v porovnání s tím, celé TGV má asi 2 tisíce kilometrů). A již se zmínili, že francouzský Alstom (lokomotivy, vlaky, turbíny – taková francouzská Škoda) zakázku určitě nedostane, žádnou. Jedná se o megastavbu, transkontinentální rychlostní železnici, ve finále povede z Pekingu až k Atlantiku.

  5. Slobo

    Kchodle,
    a do každé rodiny КамАЗа

    »Nas ne dogonyat «

    Спасибо всем, что вы с нами, мы вас любим ♥ ♥ ♥

    команда VEB / Gazprom
    Racing
    «Дух Дакара»
    ~ ~ ͡๏̯͡๏ adrenalin ~ družba -и- boršč

  6. jafa

    Putin se podle tohoto komentáře zachoval jinak než bylo dohodnuto, podle mne správně. Proč by nechal napospas svou vlast, když to některým, jak vynesla Madla, připadalo nepravedlivé, tolik moooc nerostného bohatství :-)
    Hledal jsem pravé důvody války na Ukrajině.
    Jestli se Vám články Pozorovatelky zdají dlouhé, stojí to i zde za to, souvislosti, které jen tak nenajdete.
    Já to louskal v noci a ještě ráno.
    http://galacticconnection.com/secret-history-revealed-putin-played-critical-role-pre-planned-collapse-ussr/

    • Kamil Mudra

      K tomu snímku koupajícího se Putina:
      Psi prý poznají dobrého člověka.
      Myslíte že to platí i pro delfíny?
      :-)

      • jafa

        Třeba se jim to jen tak povedlo vyblejsknout, ale píšou tam:
        For the many intuitive souls out there who can look at a photo and apprehend the spirit of the person being photographed, here’s a great teaching moment about the real Vladimir Putin.

      • goliast

        proč by měla mít předpokládaná entita bůh lidské pocity a atributy? Prostě by jednou vznikla, pak by se rozplizla jako nějaká oslizkaná ektoplazma a byla by všude i mimo náš časoprostor. Žádná chronologie, žádné emoce, taková uslintaná medůza kolem vesmíru ponořená do sebe, V místech větší koncentrace částic by vznikaly místa, která by se jevit nám jako fyzikálně a biologicky instabilní a záhadná.
        P.S. A ze zvýšené koncentrace odkapávajícího slizu by lezli psychicky vychýlení nestabilnbí jedinci se sklony k chiliastickyému blouznění :-)

  7. vittta

    Mno…když nemám nit od začátku,tak se mi moc nechce vstupovat.
    Politicky ovšem souhlasím s Kchodlem…pak se Siem, že Taras hodně, až přehnaně zatvrzele hájí to svoje ale následně se Saxem…
    No pánové…v tomhle věku a posměšky mezi kamarády?
    Je dobře, že vidím,jak to vypadá,až se budu pošklebovat já,musím se trošku krotit…

    • vittta

      Sakra někam mě to skočilo ale mělo to být neutrální…není to reakce na nikoho,jen takové shrnutí mimo diskuzi.

      • Sio

        Mi to příjde jako chlapské pošťouchnutí, to se může, ne? Nic závažného proti tarasovi nemám. No tak máme na něco jiné názory, no bóže. :-)

        • Kamil Mudra

          Souhlas Sio. Chĺapské pošťuchování je pikantním kořením každé dobré debaty. Těší mne že to u tohoto stolu vidí stejně i paní domu.

          • Sio

            No, merlin … přirozený stud … mi brání… raději nic. :-)

            • goliast

              netoč to jinam k jiným významům a vysvětli rozdíl mezi,,mužským pošťuchováním /,,mezi chlapama,,/ a mezi tím, když ,,chlap,, pošťuchuje ženu.

  8. BARON LE SAMEDI

    24.1.2015 – 15.33
    taras2
    Ne, neberu to tragicky, jsem zvyklej mít pravdu, na kterou ostatní neberou zřetel. Škoda, že je smazaná Konfrontace, tam by se krásně daly demonstrovat mé věštecké schopnosti z let 2006-7, kdy to, co dneska říkají všichni jsem prezentoval osaměle a za těžkého ostřelování nadávkami, že jsem komunista.
    ………………………………………………………………..to je boží, jak někdo s ukrajinským nome de guerre TARAS vyzývá Putina k tomu, aby porušením rezolucí OSN, které SSSR a RF spolutvořil , jako stálý člen RB zničil svou zemi….ibis redibis numquam peribis in bello, nebo ibis redibis numquam, čárka…peribis in bello, čili dvousmyslné Pýthiino proroctví, a Rus ví, že chce ono mumquam peribis in bello, nikdy nezahynouti ve válce PůJDEŠ VRATIŠ SE NE-ZAHYNEŠ VE VÁLCE. Čárka v ne zahyneš mění smysl. Koukám, že pan Ukrajinec 2 je příznivec Bonda a jeho rozhodnosti. Dnes Vám jde Goldfinger, tarasi, ergo Bond se svou oblíbenou PUSSY GALORE http://en.wikipedia.org/wiki/Pussy_Galore#mediaviewer/File:Pussy_Galore_by_Honor_Blackman.jpg Pussy raději nepřekládám :-)))

    • BARON LE SAMEDI

      double entendre se tomu říká. Výkladu věštby i překladu slova ….

      • BARON LE SAMEDI

        Přirozeně, pro znalce u řeckých volebních uren, které tímto zdravím, bylo řečen o toto: ἤξεις ἀφήξεις, οὐ θνήξεις ἐν πολέμῳ.

        • Sio

          Jeden už tu dal nějaky jistě urážlivý text ve francouzštině a vy nás tady mácháte v latině a řečtině, či co to jsou za pajazyky. A merlin mi dnes předhazovala, že jsem nemocný. Lámu si hlavu, jak ji to napadlo.

          • Kamil Mudra

            Mno… Ta samozřejmost s jakou někteří vzdělanci automaticky předpokládají multijazyčnost svého okolí mne taky občas zaskočí.
            Lze samozřejmě předpokládat že berou v úvahu existenci google-překladače, ale stejně… Když už nějakou krmi servíruji, měla by být ve stravitelné formě pro všechny stolující. Jsem toho mínění že se to týká i stravy intelektuální.

            • merlin

              souhlasím kamile. baron mluví tak, že mu nerozumí ani krkavcovití, kteří jsou mnohem chytřejší než já. Barone nemohl byste přeložit, prosím, smysl posledních sdělení do řeči obyčejného malého českého člověka – tedy mě?

        • Slobo

          Na požádání ,jiste,.. preloži Elefteriadu.
          ( najdeš ho f Bundestagu,, pod stolom )

    • rip

      Nedalo mi to.
      Nejsa ani latiník, natož řečník – to je doprdele nářez.
      pozn. Taras – tvrdohlavý beran, Jiráskův Proti všem, celý život jednal s hlupákama. Teď mě trochu sere.
      Khodl – vynikající, kdekoliv Vás najdu.
      Baron – excelentní, vždy a všude nepochopený.
      Sio – velké srdce, které přemýšlí.
      Sax – inteligentní, analyzující, lidský.
      Janika – citlivá žena, která to zastřešuje a udržuje diskusi (domov).

      • Janika

        To je od Vás moc milé, rip, potěšilo mě to :-). A je vidět, že tyhle zajímavé diskuze někdo také čte, což oceňuji dvojnásob. Budu ráda, když se také zapojíte.

  9. Slobo

    Celá záležitost s Ukrajinou je léčka na Rusko, podobně jako Kuvajt byl léčkou na Saddáma.
    25.1.2015 – 11.55 Kchodl


    .

    • taras2

      Nemůže to být léčka, protože Rusko není Irák, Putin není Saddám a včera není dnes.

      • Kamil Mudra

        Hele, Tarasi, to co říkají Kchodl, Sio nebo sax, říkají také Putin, Pjakin nebo Starikov (tedy bez zajímavých Kchodlových technických popisů). Pokud si tedy myslíš že Rusko dělá strategické chyby, měl bys to Putinovi napsat. Třeba se zamyslí a změní taktiku. A nebo je také možné že má k dispozici podrobnější a přesnější informace a tedy ví co dělá.
        Mě osobně, s mými omezenými informacemi, se jeho strategie jeví jako rozumná.

        Ale nepochybně stejně dobré informace jako Putin, má také druhá strana a to že se nám zvenčí jeví tak psychopatická, je nejspíš dáno složením toho hlavního „kryptoštábu“, ve kterém se nejspíš každý jeho člen snaží zakomponovat do strategie i nějakou „malou domů“, která by mu v případě úspěchu vynesla nějakou bonitu, nebo v případě neúspěchu poskytla zadní vrátka.

        Putin teď hraje simultánku ve které jeho protihráči jsou chvílemi střídavě týmem a pak zase každý za sebe. Musí počítat s tím že jsou schopni během hry „upravovat pravidla“, vracet do hry i vyřazené figury…
        O skutečných pravidlech je to jen „na oko“. No a my „zvenčí“ můžeme jen odhadovat co z toho co vidíme je součástí „hlavní hry“ a co naopak jen jakýmsi „vedlejšákem“ jednotlivých Putinových (ve většině anonymních) protihráčů.

        • Kamil Mudra

          Mno… Tenhle dokument je docela dobrá připomínka toho, jak se takové „šachy“ hrají:

          Těžko předpokládat že by se od té doby na „osvědčené obchodní strategie“ zapomnělo. Spíše se zdokonalily a jak je dnes očividné – byznys hýbe světem.

      • pacifista

        Léčka už to není proto, že ji Putin prokoukl, a to právě proto, že Rusko není Irák a tak také včera není dnes.

    • Slobo

      .
      .
      .

      .
      .
      .

      .
      .
      .

      æææææææææææææææææææææææææææææææææææææ

      rtn. v.z. Robert Bačinský
      V otvorenom liste ministrovi obrany SR, vláde SR a prezidentovi SR


      Ak ste sa rozhodli byť USA poskokmi a lokajmi, je to Vaša voľba.
      V skutočnosti ste pre nich iba bezcenný spotrebný tovar,
      stádo oviec, ktoré na príkaz Bieleho domu idú slepo ale odhodlane bojovať pre krajšie a hlavne bohatšie zajtrajšky nenásytných USA korporácií…
      Ale pri najbližšej, samozrejme opäť záchrannej operácii NATO Vás páni politici vyzývam,
      aby ste si ako prví obliekli maskáče,
      potom do nich navlečte aj svoje manželky, deti a príbuzných a všetkých vašich blízkych.
      Týka sa to aj Vás pán prezitent,
      ak už chcete mať USA základne aj na Slovensku !
      A takto svorne ruka v ruke nám budte príkladom a ukážte nám, ako hrdo a odhodlane bojovať proti….
      proti komu to vlastne a za čo ???

      My zatiaľ budeme sedieť vo Vašich bezpečných a teplých kanceláriách
      a budeme dávať dobrý pozor, aby sme sa niečomu priučili.

      http://www.hlavnespravy.sk/tentokrat-slovensky-vojak-vratil-vyznamenania-hanbim-sa-ze-som-sluzil-pre-zlocinecku-organizaciu-nato/521375/

      æææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææ

  10. Janika

    Mobilizace na Ukrajině – voják si asi říká, že lepší by mu bylo na frontě, než proti ukrajinským ženám :-):