Máma kočka

Žádné děti nejsou cizí.

K tomu jedna příhoda. Před pár lety se u nás na chalupě objevila jednooká vyhublá zbědovaná kočička. Hned jsem jí nalila mléko a nasypala granule, co tam měl náš kocour. Trochu ucucla, něco sežrala, dívala se na mě z povzdálí a pak zmizela. Že by neměla hlad?
Asi za hodinu jsem šla kolem misek – a byly prázdné do poslední kapky. To se opakovalo několikrát. Kočka nikdy nežrala přede mnou, a přitom za chvíli byly misky prázdné.
Byla jsem zvědavá, co se děje a umístila misky v dohledu z okna. Naplnila, kočka odešla. A za chvíli se vrátila a vedla čtyři už odrostlejší koťátka. Zavedla je k miskám a hlídala. Pro všechny toho bylo málo a kočka raději sama hladověla, aby se najedly její děti. Bylo to velmi dojemné.
P.S.: Od té doby jsem jim dávala víc misek, samozřejmě. Pak už jedli všichni společně.

7 comments

  1. BARON LE SAMEDI

    To je moc hezký příběh, Janiko! Mám taky informaci….indická vláda, která jinak trpí kastovnictví lidí, udělala, podle mne, poprvé něco pozitivního. Postavila delfíny, jako savce, krmící mláďata mlékem, na roveň krav, Okamžitě nařídila zrušit delfinaria, a savce v moři týrat. Konrád Lorenz, zakladatel etologie, měl delfína v bazénu, píše Cousteau, a vrážel mu špendlíky pod kůži….“ani po dvacátém zatlučení špendlíku mne ten delfín nenapadl“, napsal Lorenz…škoda, že se v čase nemohu přemístit k „Lorenzovu bazénku“. Zatočil bych s ním. S Lorenzem.

  2. Lee

    Evidentně to byl delfín masochista. Jsou známy případy delfínů kteří raději spáchali sebevraždu utopením než aby žili v zajetí…

    • BARON LE SAMEDI

      Po programu Vesti bude Rossija 24 vysílat v neděli film prezident o V. Putinovi. Podle videa- upoutávky