Pomsta zabitého Kaddáfího, aneb jak si Evropa zařídila džihád v domě

kaddafi

Napsal Dmitrij Lekuch

Překlad Janika, převzato odtud

Dalo se to očekávat: navzdory všem narychlo konaným „summitům“ a dalších „drastickým opatřením“ – Evropa stále nechápe, jak hroznou „Pandořinu skříňku“ otevřela podporou za oceánem naplánovaného „demokratického arabského jara“.

Opravdu dnes v současných podmínkách na kontinentu, kdy na východě hoří Ukrajina a na jihu nekontrolovatelný africký chaos vře a vrhá více a více davů uprchlíků, je lepší na staré „bezpečnostní uspořádání“ celého evropského kontinentu zapomenout.

Přičemž žádný z „modelů rozvoje“ – „atlantický“ nebo „kontinentální“- si samotná Evropa nezvolila, proces bohužel běží naplno. A proto výsledky na sebe nenechají příliš dlouho čekat.

Tady se nedá nic vymýšlet: jižní, středomořská hranice evropského kontinentu je ve skutečnosti nechráněná a potvrzení tohoto faktu vidíme téměř denně na televizní obrazovce z téže Itálie, která už dávno vede vlastní „počítání mrtvých“.

A toto je jen začátek.

Dnes afro-arabský chaos ještě „vyváží“ do Evropy výhradně nešťastné uprchlíky.

Ano, i to je těžké.

Je třeba je nějak přijmout, nakrmit, obléci.

Poskytnout lékařskou a jinou humanitární pomoc.

Někde umístit.

V ideálním případě zajistit práci, a to i přesto, že v jihoevropských zemích není práce ani pro místní obyvatelstvo.

Dříve tyto davy držel „proklatý diktátor Kaddáfí“, který měl sociální stát evropského stylu.

Teď už není.

Ale tohle jsou zatím jen maličkosti.

Jestliže se dnes jedná stále pouze o export uprchlíků z Afriky a Středního východu, zítra nevyhnutelně začnou vyvážet do Evropy džihád: o tom nepochybuje žádný rozumný a odpovědný politik a expert.

Jen se o tom zatím ještě z nějakého důvodu nesmí mluvit.

K tomu je v zásadě téměř vše připraveno: rozsáhlá síť uzavřených muslimských diaspor, jejichž poevropšťování by bylo považováno za krajně „netolerantní“ v „podmínkách vítězného multikulturalismu“.

Radikálně smýšlející mládež, odtržená od „starých tradic“, odmítající akceptovat vágní a poněkud pokrytecký morálku oficiální „nové historické vlasti.“

Připravení „bojovníci“ teroristických gangů, často zrození v samotné Evropě, dobře „znají terén“ a prošli školením v Sýrii, Libyi nebo Iráku.

Evropské „otevřené hranice“ nepřipravené vyřešit tento druh problémů evropských politických a bezpečnostních struktur.

A co je nejdůležitější – stovky tisíc a milióny hladových a chudých lidí jsou připraveny.

Lidí, pro které vražda je obvyklou normou života, poněkud zvláštně chápajících pojem „sociální spravedlnost“ a usilujících se dostat do Evropy pro pocit sytosti a spokojenosti.

Běda Evropě, jestli jim ho neposkytne.

kaddafi osn

Reklamy

143 comments

  1. Janika

    Pod tímto článkem jsou zakázány všechny rasistické a nenávistné komentáře.

    To je upozornění pro ty, kteří nerozlišují mezi nutnými opatřeními na základě realistického zhodnocení a mezi vzbuzováním nenávisti. Vyjádřeno obrazně: jsme na lodi, kolem které plavou lidé v moři a není možné všechny na loď vzít, protože bychom se utopili všichni. S těžkým srdcem je lidsky ospravedlnitelné jim pomoci jen tak, jak to jde, případně nepomoci. Ale je ubohé a nízké si tu ne-pomoc zdůvodňovat tím, že je to stejně svoloč a darebáci, kteří si pomoc nezaslouží.
    Kdo tu těžkou situaci lidsky neskousne a potřebuje tak říkajíc „upouštět páru“ kecama, aby doopravdy nevzal železnou tyč a nešel na „ty čmoudy“, tak ten ať si jde upouštět tu páru laskavě jinam.

  2. Ondřej

    Ohledne situace v Bele se nas stat chova k uprchlikum nezakonne. V pripade mezinarodni smlouvy Dublin III nemame pravo zadrzovat uprchliky, kteri v ramci schengenskeho prostoru chteji pozadat v nejake dalsi zemi o politicky azyl. Zabavit jim mobil a penize je uz vylozene naschval nerku-li zlocin. Oni nejsou v kriminale, a i tam penize na prilepsenou vezni mohou mit.

    „Požadují okamžité propuštění, odchod do Německa, navrácení mobilních telefonů a peněz – a to odporuje českému právnímu řádu,“ prohlásil ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD). Naopak, ČR je vázána mezinárodní konvencí (Dublin III) a nemá právo zadržovat tyto lidi, kteří chtějí požádat o azyl v jiné členské zemi Unie. Rozhodnutí, jestli dostanou či nedostanou azyl, o tom rozhoduje pouze a jedině členská země, kde uprchlík poprvé složí svou žádost. Zjevně se nechystají požádat o azyl v ČR, proč je tedy pan Milan z plzeňských práv zadržuje, to si nedokážu vysvětlit jinak, než že to je naprosto skandální porušení mezinárodních smluv, píše Lukáš Kraus a pokračuje:Oni nemají zjištěnu ani jejich totožnost, ale už je chtějí vyhostit, přitom nežádají o azyl v ČR? Četli dohodou Dublin III? Nečetli…- See more at: http://www.blisty.cz/#sthash.qkZoo1qH.dpuf

    • hauptmann

      Nemáme právo zadržovat uprchlíky? Vy jste dobrý. Myslíte, že by policie měla nechat volný pohyb cizincům bez platných víz, či dokonce bez dokladů, když já osobně jako občan se bez identifikačního dokladu ve své vlastní zemi od svého patnáctéhoroku života nepohnu z domu ani na krok? Podle vámi uvedené dohody nám toto právo nejen přísluší, ale zvlášť, pokud existují mezistátní dohody s cílovou zemí, jsme povinni tak činit. To v případě, že migrující osoba nemá v cílové zemi rodinu, nemá vízum, povolení k pobytu, nebo jeho země bezvýzový styk. Jinak platí pravidlo, že pokud cílová země nejeví zájem, vrací přechodná země migranta zpět do země, kde poprvé překročil hranice shengenu. Samozřejmě, pokud nepodá žádost o azyl v přechodné zemi, pak jde vše podle azylového řízení. Maďarsko nedávno oznámilo, že nebude brát zpět migranty, kteří se dostali do Německa. Němci dle svých žurnalistů potajmu zvažují uzavření hranic. Hlavně těch na východ od nich. Nevím, odkud jste vzal, že těmto lidem máme zpřístupnit nezákonné přeseknutí hranic s Německem. Upřímně, to zavání spíš pašováním lidí a nechci vědět, co by na to Německo.

      • Ondřej

        Máte pravdu, otázka je kolika uprchlíkům bylo umožněno o ten azyl v třetí zemi požádat, jsou-li zadržováni a není-li jim povoleno onu oficiální žádost podat, pak zadržování bez toho, že by zde nechtěl dotyčný požádat o azyl postrádá smysl a stát by je měl buď vyhostit nebo předat k posouzení azylového řízení oné třetí zemi. Odebírat jim mobily a peníze je pak prostě už jen zvůle úřadů.

        • Janika

          Připadá mi to logické, že by jim mělo být umožněno žádat o azyl tam, kde chtějí.

          Někdo sice může namítnout, že u nás jsou nelegálně, bez platných dokladů a porušují tím naše zákony. Jenže ona samotná existence něčeho takového, jako je azyl, má v sobě plno nelegálního. Útěk z vlastní země je nelegální, člověk vykročí do neznáma na hraně ne-legálnosti. Přijdou někam bez dokladů, které musejí mít místní, no samozřejmě, že nemají to, co místní, nesplňují požadavky kladené na místní, jak by také mohli, jen idiot by to po nich žádal.

          Odebírat jim mobily a peníze je neuvěřitelná zhovadilost…

          • PeeBee

            to je problem samotnych hranic jako takovych, janiko – toho nekonecneho nesmyslu, ktery tak dobre drzi… podivej jen, jaky problem nastane brzy mezi guyanou a venezuelou…

          • Ondřej

            Právě že ne, Janiko, tedy alespoň podle tohoto dokumentu:

            VŠEOBECNÁ DEKLARACE LIDSKÝCH PRÁV A SVOBOD

            Každý má právo odejít do jiné země a žádat tam o ochranu, pokud je ve vlastní zemi pronásledován nebo v nebezpečí, že bude pronásledován.

            Každý má právo na státní příslušnost. Nikdo nemá právo zabránit jinému, pokud si to přeje, změnit státní občanství.

            ____

            To znamená, že na základě této deklarace nesmí NIKDO NIKOMU BRÁNIT odejít ze své země a po překročení hranic cizí země má právo požádat o politický azyl. V tomto aktu mu NESMÍ NIKDO BRÁNIT. Že se může stát, že mu azyl politického uprchlíka udělen nebude, je možné, ale nic nelegálního na ODCHODU ze své země a příchodu do jiné za účelem POŽÁDÁNÍ o politický azyl NEZÁKONNÉHO NENÍ, naopak, je to součást nejvyššího planetárního práva, práva na zachování našeho lidství.

            • hans

              Vaše kritika českého státu je podle vámi citované deklarace tak trochu mimo mísu. Český stát totiž nikomu nebrání v opuštění jeho země, ani mu neodpírá jeho státní příslušnost. Citovaná část deklarace také nikomu nedává právo na příchod do nějaké země ani s doklady, natožpak bez nich.

              Sebrat jim peníze a mobily je přehnané, ale samotné zadržování osob bez dokumentů, jejichž totožnost a cíle jsou nejasné, je v civilizovaných zemích běžné už mnoho staletí.

              • embecko

                „Citovaná část deklarace také nikomu nedává právo na příchod do nějaké země“
                To bych nerekl, Hansi, implicitne je to tam obsazeno dle meho velmi jasne: pokud mate pravo pozadat o azyl, pak podminkou je vpusteni do zeme.

          • hauptmann

            Osobně taky nechápu, proč někomu odebírají peníze a mobily. Doufám, že to je v souladu se zákonem a na takový zákon byl nějaký důvod, netuším jaký. Ve vazebních věznicích se mobily používat nesměly z pochopitelného důvodu (nevím jak dnes), ale migranti jsou zde jen v karanténě, ne ve vězení. Ať jsou tady za jakýmkoliv účelem, byť ilegálně, tohle je zásah do soukromí. Přece jen by se mělo vycházet z toho, že se primárně jedná o lidi v nouzi, ne o zločince.

  3. cuci

    Díky tomuto stěhování národů se podmínky budou postupně srovnávat. Vyhraje nakonec jedno náboženství, to militantnější, a chudoba bude stejná pro většinové obyvatelstvo jak v Evropě jako Africe.
    Což takhle uvažovat o migraci např. do JAR ?

    • cuci

      bohužel, teď jsem se koukala na wikipedii, běloši jsou v JAR dosti pronásledování, chtělo by to mít přátele a dostat se hned do uzavřeného hlídaného místa

      • PeeBee

        co vyrazit na bilou planetu… tam na konci rasove nejcistsi galaxie?

        • cuci

          netoužím po rasové čistotě ale samozřejmě nepůjdu tam, kde jsou běloši pronásledováni

          • hauptmann

            Nevím, jaký máte obraz o světě a co považujete za pronásledování, ale já osobně jsem mnohokrát viděl projev despektu vůči jiným etnikům právě zde v této zemi.

            • cuci

              jak jsem napsala, čerpala jsem údaje z wikipedie, jestli jsou nevěrohodné, dejte odkaz
              https://cs.wikipedia.org/wiki/Jihoafrick%C3%A1_republika
              oddíl kriminalita
              ………Běloši se stahují do bezpečnějších čtvrtí a střežených zón (tzv. gated communities). Mnoho emigrantů z Jihoafrické republiky také uvádí, že zločin byl rozhodujícím důvodem pro jejich odchod ze země.[27] Vraždy bílých farmářů byly a nadále jsou velkým problémem.[18]

              Problémem je velké množství (legálně i ilegálně) držených zbraní a problémy s jejich regulací – země tak drží druhé místo v počtu vražd a zabití způsobených střelnými zbraněmi na 100 000 obyvatel hned za Kolumbií.[28] Denně je střelnou zbraní zabito v průměru 18 lidí.[29]

              Nepříjemně to dokazují informace přímo od policie z JAR. Každý den umírá v JAR průměrně jeden až dva policisté. Dalším z problémů jsou únosy automobilů.[30]……………
              Je možné, že u nás umírají také jeden až 2 policisté denně ,jsou velkým problémem vraždy barevných, nevím o tom

              • hauptmann

                Bezpečnostní situace v JAR se po odstranění apartheidu zcela bezpochyby zhoršila a nejen tam. Ještě větší průser, než kriminalita, je AIDS. Myslím, že vzhledem k tomu, čím tento stát v minulosti prošel, není se čemu divit, bohužel, k tomuto věci dospěli. Bílí kolonizátoři sice přinesli technologický pokrok, ale také velice dlouho hromaděný vztek a ten se teď uvolňuje. Nicméně ve vámi zmiňované wiki se také dočtete, že JAR patří v Africe mezi nejvyspělejší země a stále si tento status drží. Stejně tak najdete v této zemi spoustu krásných, funkčních a pohodových míst, dokonce i v Sowetu. Nemusíte tam ani být, stačí gůglit. Co je ovšem zajímavější, JAR je členem BRICS a o tom tam není ani zmínka.

                Apropos, vy se přece do JAR vystěhovat nemusíte.

                • cuci

                  a proč ne. Kde berete jistotu, že když tady nastane barevný mix, bezpečnostní situace v zemi se nezmění. Spíše lze očekávat opak. Dále, jsem křesťanka, a v JAR je dosti velká křesťanská menšina. Kde máte jistotu, že nám nebude vnucován islám

  4. ddjjd

    Musíme s tím něco udělat. Přestože to nikdo nepřizná, v táboře v Bělé je otevřená forma tuberkulózy nebo plicní chlamydie a personál se tam přesto pohybuje bez respirační roušky. Nikdo také nepřizná to, že ty cizince z tábora klidně bez prostředků vystrčí před bránu a nechají je, aby se volně pohybovali po okolí.řekla Deníku, Žena, padesátnice
    Rozhodně s tím nesouhlasím. Ať jdou pryč. Mám strach. Slyšela jsem od kamarádky, že kuchařky se tam dokonce bojí vydávat obědy. Prý stačí, aby bylo k obědu jídlo, které nemají uprchlíci rádi, a je zle. Žena, dvacátnice
    Zdroj: http://www.denik.cz/z_domova/uprchlicky-tabor-lide-v-bele-maji-velke-obavy-20150721-9btm.html

    • Janika

      No a oni snad ti uprchlíci za to můžou, že personál nemá roušky?
      Jinak tohle stylem „jedna paní povídala“ si prosím odpusťme, zvlášť na takové „úrovni“.

  5. Pingback: Pomsta zabitého Kaddáfího, aneb jak si Evropa zařídila džihád v domě | Outsider Media
  6. Pingback: Pomsta zabitého Kaddáfího, aneb jak si Evropa zařídila džihád v domě | ALMANACH
  7. Astr

    Janiko mail z CR
    o CR aneb co lidi v CR velmi tizi
    co paru a vasem blogu nechteji upoustet
    jen chteji aby se panstvo prestalo svinstev se na lidech dopoustet:

    VÝZVA
    ZA MÍR A LÁSKU
    VĚDĚL NĚKDO Z NÁS, ŽE OD ROKU 1989 V ROCE 2015 :
    -bude 630 000 nezaměstnaných,
    -že bude 1 200 000 lidí žít na hranici chudoby,
    -že voda zdraží na 80-ti násobek původní ceny,
    -že plyn zdraží na 15-ti násobek,
    -že se bude stavět polovina bytů a že zdraží na 50-tinásobek,
    -že uhlí a dříví zdraží na 15-ti násobek,
    -že metro zdraží na 32-ti násobek,
    -že se nebude obdělávat většina kvalitní zemědělské půdy,
    -že se vybijí 2 miliony kusů skotu a tráva nebude spásána,
    -že zdraví bude jen pro bohaté,
    -že se bude rodit ročně v průměru o 50 000 dětí méně,
    -že vzroste kriminalita o 300%,
    – že stoupne počet vražd o 100%,
    -že bude ročně milion exekucí,
    -že se národní podniky předají zahraničním vlastníkům a ti si budou odvážet
    500 miliard zisku ročně,
    -že národ bude neustále rozeštváván,
    -že bude gigantická korupce a přibudou desetiticíce státních úředníků,
    -že budeme mít stejné ceny jako v Německu, ale sotva třetinové platy,
    -že nám ukradnou vodárny, plynárny, elektrárny, doly a pískovny,
    -že mnoho lidí přijde kvůli exekucím o bydlení a spáchá sebevraždu,
    -že si mnoho lidí nevydělá poctivou prací na bydlení,jídlo, oblečení,
    poplatky a jízdné do práce,
    -že některé děti se nebudou moci dosyta najíst,
    -že nikdo z politiků obviněných z korupce nebude potrestán,
    -že politici a media budou nutit občany, aby šli do války za cizí zájmy a
    kvůli obchodu se zbraněmi,
    -že media budou lhát mnohem víc než v minulém režimu,
    -atd., atd., atd.
    -Co zanecháme našim dětem ?????!!!!!
    JDE O ŽIVOTY NÁS VŠECH. POKUD UŽ TOHO MÁTE DOST, PŘIDEJTE SE K NÁM. KAŽDÝ SÁM
    JSME JEN KAPKA VODY, SPOLEČNĚ UTVOŘÍME VELKÉ MOŘE, KTERÉ UŽ NĚCO ZMĚNÍ. ÚSPĚCH
    ZÁVISÍ NA KAŽDÉM Z NÁS.
    MYSLEME GLOBÁLNĚ, JEDNEJME LOKÁLNĚ !

    Take vam to vadi ?
    Pošlete apel dál !

    • PeeBee

      ale ano astre, hodne lidi si to umelo predstavit velmi jasne. jen byli vetsinou umlceni, ukriceni, castovani vyrazy jako: komous, lina lemra, co se o sebe nechce postarat, pesimisticky omezenec…

      prof. zeleny (ackoli vubec nemam s jeho ekonomickymi nazory nic spolecneho) to pise presne – byly cesty, varianty, moznosti. byla zvolena konkretni varianta s konkretnimi dusledky – za souhlasneho susteni pracujicich jejich nove nabytym pokladem – kuponovu knizkou.

      • Astr

        OK asi mate pravdu, je to Vas vyklad historie kterou sice mohou historici casem nekolikrat prepsat podobne jako se deje s historii obecne ale zmena muze nastat s prichodem novych tim myslim zasadne jinych podminek k zivotu.
        Naznacim jednu z variant kdy ani zelezna tyc ani jiny druh upousteni pary nebude resenim. (samozrejme neni to reseni ani ted a dnes) .
        Chci tim ukazat na jinou hrozbu ci nebezpeci, ktere nebylo nikdy doceneno.
        Mnoho diktatoru je pripominano a jejich nebezpeci zduraznovano, lidskosti, pravdy a lasky se stale vice dovolavame ale to je stale jen o lidech.
        Zijeme na planete Zemi a stale mnohem vetsi silu a vliv ma Matka Priroda nez slaby homo sapiens!
        Po shlednuti prilozeneho odkazu a vlivu prirody na cloveka za posledni staleti a hlavne jak to zasadne ovlivnilo lidske jednani a chovani musime nutne dojit k zaveru ze jakekoli spolecenske spory az po nejvrazednejsi valky jsou nicim v porovnani s tim jaka prekvapeni nam Priroda muze pripravit!
        Jak hluboce a drasticky muze Priroda zaahnout do osudu lidske spolecnosti.
        Jiz tak nekolikrat ucinila.
        Ucini I priste!
        Predkladam otazku k zamysleni ze sveho blogu:
        Co nas v relativne brzke budoucnosti zasahne rychleji, hloubeji a vice ?

        Priroda nebo expandujici Islam ?
        O vlivu prirody a nebezpeci ktera skryva detailneji

        Co tim chci naznacit?
        Ze lide by nemeli vzajene valcit ale maximalne spolupracovat, aby byli lepe pripraveni na zmeny ze strany Prirody.
        Jedine tak mohu prezit nejakou z pristich velkych katastrof.!

        • PeeBee

          tak jiste, z tohoto uhlu pohledu mate naprostou pravdu. jenze lide jsou lide – jsme takovi…

    • hauptmann

      @Astr: Představit si český svět po r.1989….. přiznám se, že jsem čekal něco ještě horšího. Něco jako v Moldávii. Zato absolutně jsem nečekal rozdělení republiky. Navzdory hrozivým číslům je tady zatím stále relativně slušný život, pokud nepatříte do některé z těch vyloučených skupin. Jenže ta relativní selanka může ve velice blízké době skončit pro drtivou většinu z nás a my nebudeme schopni pomáhat nejen těm potřebným, ale ani sobě. Svět je v pohybu a my netušíme, co mají hlavní hybatelé za lubem. Vše mi připadá jako ticho před bouří a tím hlavním zdrojem mého neklidu je země, která zmizela z prvních stránek mainstreamu. Zde http://cont.ws/post/106333 píšou o možném scénáři na východě Ukrajiny a její vedení se tím ani zvlášť netají. Stejně tak se netají, že cílem je dobytí Krymu a pronájem Odessy Američanům.

      Myslím, že osud Srpske krajiny v Chorvátsku zná asi každý. Zvlášť, jestli si pár let po válce střihnul cestu poza hory přez Knin a Sinj. Pokud mají v článku pravdu, pak Minsk II je jen příprava na rozsáhlou ofenzívu za účelem vybití obyvatelstva s požehnáním OSN, USA a EU. Mediální masáž je neuvěřitelná. Celý prostor zaplácnutý uprchlíky jako hlavním tématem (byť důležitým), a na pozadí výkřiky o ruské hrozbě, provokacích, porušování dohod z Minsku ruskou stranou, otevřený případ Litviněnko a Chodorkovskij, tlak na ustanovení mezinárodního tribunálu pro MH-17 jako válečného zločinu (ruského) bez konkrétních důkazů, odsouzení ruského veta ohledně Srebrenice coby genocidy….. Tohle vše vede k podvědomé akceptaci existence nepřítele jako reálného faktu u široké masy obyvatelstva i tam, kde podobné názory nebyly.

      Trochu jsem vybočil z tématu….

  8. Astr

    Jsou I horsi scenare a predpovedi:
    Nebezpeci neutronove hvezdy a zkaza cele Zeme !
    Pred 60 tisici lety explodovala na okraji galaxie velka hvezda, v budoucnu nas to muze ohrozit ?
    Kdy ?

    ( po 8 minute )

  9. Janika

    Zaujalo mě k článku v komentářích na OM:

    Merlin:
    Tak třeba mám takový umírněný názor, že Sarkózyho by měli Francouzi zaslouženě a symbolicky popravit veřejně na náměstí Place de Gréve. merlin
    (Jak se mi protiví popravy, šla bych tam tleskat…)

    ***
    Fajt:
    v Libyi byla regulerní vojenská akce za účasti SAS,Légion étrangère, Rangers, SFOD-D, SEAL, atd. a dalších pro emerických komerčních geril, do toho bezletová NATO zóna, která v podstatě kobercově bombardovala všechno co se hýbalo a od pobřeží pálila US marina jako vzteklá – i tak klobouk dolů, že se armáda lidové džamáhíríje nepoložila před tak obrovskou přesilou okamžitě a dala dost žoldákům pocítit, že nejsou nesmrtelní. ..)
    (důležité – bylo to „regulerní“ a „legální“! Kdežto ta oakáž imigrantská je tu nelegálně, a považte, bez platných dokladů…)

    ***
    Orinoko:
    Ad Libye … a blbečkové zvonili klíči. Vydrželo jim to dodneška?
    (některým vydrželo…)

    ***
    Orinoko:
    Co bylo pokrokového na nějakých debilních cylindrech a buřinkách? Co je pokrokového na nějaké debilní kravatě? Ale vlastně ano, dá se s ní škrtit.

    ***
    Merlin:
    niky napsal
    Aniž bych zkoumal příčiny a následky….. půjde jen o jedno…. buď my nebo oni!
    Vy jste teda dobrej magor. Už zakládáte domobranu?

    ***
    Martin (už taky bez m):
    prý „niky“ – no ano, další provokatér, fanatik typu „…půjde jen o jedno…buď my nebo oni“…
    Ach ne, oni ti „niky a spol“… nechtějí číst,
    oni chtějí jen vykřičet svou paniku, svůj zmatek, své odmítání spoluzodpovědnosti za svůj díl … dvacetiletého blahobytného prožírání se k beznaději…
    „Když přišla chvíle kam se dá, já začal tuhle píseň hrát…
    a ze všech možných variant,
    tak stal se ze mně muzikant…
    … já řek jen pane Komandant, já nic já muzikant…“
    Mchal Tučný, „Jak to doopravdy bylo s Babinským…“

    všem vyděšeným…

    • PeeBee

      dodnes si pamatuji svoje rozpolozeni, kdyz to rusove nevetovali…

      • Janika

        Já taky PeeBee…
        Kdosi někde v diskuzi tenkrát napsal „já tady v tom světě nechci žít“.

  10. Pingback: Anonymous Slovensko UK &raquo Pomsta zabitého Kaddáfího, aneb jak si Evropa zařídila džihád v domě
  11. Ondřej

    Absolutně bezchybná argumentace ohledně vzedmuté hysterie okolo zadržovaných utečenců v Bělé.

    _____

    Prezident Miloš Zeman vzkazuje uprchlíkům, že je do České republiky nikdo nezval. Podle něj musí respektovat pravidla této země a pokud se jim to nelíbí, mají jít pryč.Zemanova slova vyznívají tak, že k nám uprchlíci ostošest derou, chtějí tady za každou cenu pobývat, ale odmítají přitom respektovat pravidla země.

    Potíž je v tom, že naprostá většina uprchlíků, kteří jsou monetárně v utečeneckých táborech na našem území, do Česka jako do konečné destinace vůbec nemířila a zůstat tady rozhodně nechtějí.Pan prezident jim sice s arogantní a obhroublou „velkorysostí“, jaká je mu vlastní, doporučuje, aby šli pryč, jenže zapomněl dodat, že je v utečeneckých táborech drží české úřady proti jejich vůli. Naprostá většina z nich chtěla Českou republikou pouze projet, neměli v úmyslu u nás zůstat.

    Proč? Inu, jak to pěkně vyjádřil v nedávném televizním rozhovoru jeden bývalý syrský uprchlík v Německu,který nyní pomáhá těm čerstvým, Česká republika nemá mezi uprchlíky dobrou pověst. A není se co divit, chce se říct. Který běženec by chtěl zůstat v zemi přetékající nepřátelstvím ke všemu cizímu, jejíž hlava státu otevřeně šíří anti-islámskou xenofobii a nepřátelství vůči běžencům?

    Nepokoje, které vypukly v utečeneckém táboře v Bělé pod Bezdězem, si tak Česká republika mohla ušetřit, kdyby čeští policisté nezačali zbytečně pořádat doslova hony na uprchlíky, kteří naší zemí jen projížděli s nadějí, že si jich nikdo na cestě do Německa a dál nevšimne. To se daří, protože zejména uprchlíci snažící se odjet z Maďarska do Německa a Skandinávie, se v podstatě nemohou České republice vyhnout.

    Je samozřejmě možné argumentovat, že policie jen koná svoji práci, protože po našem území by se neměli ilegální uprchlíci jen tak pohybovat. Jenže vzhledem k tomu, že skoro všichni takto pochytaní uprchlíci neměli u nás vůbec úmyslu zůstat a při svém průjezdu nepůsobili žádné problémy, což policie dobře věděla, vytvořila policie svoji „iniciativností“ problém, který teď jen těžko zvládá.

    Podle českých zákonů jsou uprchlíkům bůhvíproč odebrány po dobu jejich pobytu v azylovém zařízení mobilní telefony a peníze. Ubožáci, kteří s nasazením života procestovali půl světa, přičemž rozhodně nechtěli skončit v České republice, tak sedí bez možnosti nějak komunikovat se svými blízkými, v českém utečeneckém táboře.A vcelku logicky se bouří. Nechápou, proč se s nimi zachází jako se zločinci, a proč je Češi nenechají jednoduše odcestovat tam, kam chtějí jet. Ani jejich vracení do zemí, kde vstoupili do Evropy, se přitom českým orgánům moc nedaří, protože zejména Maďarsko je nechce brát zpět.

    http://blog.aktualne.cz/blogy/jiri-pehe.php?itemid=25703

    • hauptmann

      Ondřeji, už jsme měli přece polemiku, proč nelze volně se pohybovat bez dokladů po Evropě, natož bez pobytového práva. Není to prostě možné, na to jsou zákony. Jestli Němci zjistí, že nejen neprovádíme kontroly běženců, ale naopak jim pomáháme dostat se nim, za dva měsíce máme plot na západní hranici. A předseda vlády na stole diplomatickou nótu za porušování dohod ohledně monitoringu migrace nelegálů. Vždyť to samé by mohli říct v Řecku, Maďarsku a Itálii a rovnou otevřít hranice naplno bandám pašujícím lidi. Mobily a peníze je jiná věc.

      • Ondřej

        Ale kdo rika, ze oni nemaji doklady? V Calais se snazi dostat do Britanie matka se synem za manzelem, ktery uz tam azyl ma a ta temi doklady s odkazem na jejiho muze jiste velmi vehentne mava policii pred nosem. Pravda, tam je ten problem, ze Britanie neni soucasti Schengenu. To v nasem pripade a transitu bezencu dal na zapad odpada.

        • hauptmann

          Matka se synem splňuje kriterium pro přechod do země, kde má azyl její manžel v rámci zcelování rodin. Británie dohodu podepsala také.

          • Janika

            Matka a syn v pohodě. Vlk psal o mnohačetných klanech bratranců a sestřenic a jejich bratranců a sestřenic v nekonečné řadě :-).

            • hauptmann

              Na Slovensku žije Ibrahim Maiga, známá figura v šoubyznysu, oblíbená. Jednou seznámil veřejnost se svojí rodinkou v Mali (má dvě maminky :) a jejich rodinný klan má, pokud dobře pamatuju, cca 70 lidí. Podotýkám nejbližších lidí, co se pravidelně stýkají a bydlí blízko sebe.

    • Astr

      Ondrej tu „mava“ argumenty giganta politologie ktery emigroval do USA v r81.
      pan Pehe nevi nebo ignoruje jak se tehdy emigrovalo a jake neshengeny platily a Ondrej to po nem opakuje?
      Hned v uvodu Ondrej argumentuje tim co nazyva Dublin III a jeho nerespektovanim.
      N pocatku 80 let kdy emigroval pan Pehe v v Evrope platilo jiny Dublin kde zasadni pravidlo znelo:
      PRVNI STAT DO KTEREHO V EVROPE VSTOUPIS TAM MUSIS ZADAT O AZYL!
      A proto cekali lide v Jugoslavii , Rakousku, Italii, Nemecku a neco jako staty jen na projizdeni a jine na zadosti o azyl se nekonaly !
      Platilo pravidlo a jak vidno plati dodnes
      PRVNI stat kam cizinec vstoupi pouze tam muze zadato asyl !
      Pamatuji velmi dobre v Rakousku mnoho lidi kteri chteli do jinych zemi jako Svycarska Nemecka Svedska a dalsich a platilo pro ne ze prvni zeme do ktere vstoupili bylo Rakousko a pouze tam mohli zadat o asyl a odtud dale do zeme kam smerovali!
      To platilo tehdy pro kazdeho, pro Cechoslovaky, Polaky a dalsi. Traiskirchen tenkrat byl plny cizincu z ruznych zemi a pro FSECHNY toto pravidlo platilo stejne.
      Zadne pruchozi staty a Pehovske Dubliny !
      Dnes jsme ale samozrejme dal pokud jde jak o lidska prava tak o pocet valecnych obeti a dalsich utrpeni a tak plati Dubliny I II III IV V az X ale nic a stale je to horsi :-(
      A pan Pehe siri sve Pravdo-laskove nazory a nektere blogy je s radosti zverejnuji :-)
      Pritom by pry stacilo tak malo, dodrzovat Dublin a udelat z CR jen nezajimavou pruchozi zemi :-)
      Jen tak malo by stacilo a pritom presidentem pocinaje a policii konce chova se CR k utecencum tak nepratelsky!
      FUJ!
      Co ale hlavne by stacilo,
      NEROZESIRAT CELY SVET !

      • Janika

        To jsou zajímavé poznámky, díky, Astře. Takže jestli tomu dobře rozumím, tak dnes už v Evropě neplatí, že utečenec může požádat o azyl jen v té zemi, do které vstoupí jako první? Tak potom je tu opravdu zdržujeme protiprávně, když tady být nechtějí a o azyl chtějí požádat jinde.

        Co se týče pana Peheho, tak to je pro mě taková komická situace – jak jsem ho nesnášela, tak některé jeho poslední články mi připadají rozumné. S výhradami, samozřejmě, ne všechno. A se Zemanem to mám obráceně – odjakživa ho obdivuju, ale některá jeho poslední vyjádření prostě neberu. Čím to asi bude ;-).
        Řekla bych, že je vždycky třeba posuzovat CO se říká, a ne KDO to říká.

        • PeeBee

          no tak lide nejsou cernobili, navic nekteri vi, kdy jak se vemluvit… byli na to pripravovani. a hlavne je treba posuzovat odchylku mezi tim, co se rika a tim, co je pak uskutecnovano (viz napr. turecky boj proti tzv. is). mluvici hlavy samotne rozlisovat jen pro potreby mezinarodnich soudu (samozrejme pouze teoreticky).

          • Janika

            No dobře, nemůžu znát motivaci, proč někdo říká že „ve dne svítí slunce“, ale nebudu ten výrok zpochybňovat kvůli jeho autorovi.

            • goliast

              V některých případech klidně. křivák zůstane křivákem.

              • Janika

                Nerozumím, co to má co dělat s platností výroku?
                Když to, co říká křivák, souhlasí náhodou s mým názorem, tak co jako s tím?

                • goliast

                  Př.: třeba bakala, který ted po x- té sprostě vydělá, pronajme byty v havířově za dvěstě milionů státu pro uprchlíky, aniž se na to někdo ptá města Havířov. Myslím, že můžou jeho jiní dávní kámoši říkat tudíž v novinách co chtějí, aniž by se mě to tklo. Mám problém dovolávat se názorů okruhu lidí, ke kterým jsem podezřívavá dlouhodobě .Co děláte Vy nebo jiní, to samozřejmě respektuju. Já jen vysvětluju, proč se jejich názory zabývat nebudu, zbytek toho co hlásali a hlásají a jak se chovali a chovají je totiž v rozporu s úplně vším. Vidím za tím ze strany těchto lidí jen další podraz a celé to asi vidím jinak než Vy.

                  • dixi

                    Vnímám to podobně, jsem už natolik podezřívavá, že za hlásanou humanitou z jejich strany cítím prospěchářství. Necítili sounáležitost s našimi potřebnými, že by najednou prozřeli ?

                • PeeBee

                  po svych zivotnich zkusenostech (kterych asi nemam nijak zasadne vic nebo min nez ty) NEVERIM nikomu, koho jsem pristihl pri lzi nebo manipulaci. pouzivam pak pamet a kriticke mysleni, abych si udelal obrazek o ucelu uziti danych slov.

  12. merlin

    Prohlášení Zemana jsou v tomto ohledu naprosto konzistentní, byla taková už před volbami. v tomto konkrétním případě naprosto něchápu údiv nad jeho současnými prohlášeními.

  13. PeeBee

    kohoutuv rozhovor na pl je skvely, jak rad bych se s nim setkal a trochu pohadal! o anarchismu, o ceske ulici, o ruznem pristupu k provokovani americana a stredoevropana…

    „…Pak tam za příšerných podmínek začali importovat Afričany a na jejich zádech si vybudovali své soukromé majetky a za hojného čtení v odporném křesťanském manuálu, vybízejícím k rasové a náboženské nenávisti, nazývaném „Bible“, je prohlásili za svaté.

    Později si nadělali z lidí otroky v kapitalistických manufakturách a továrnách, kde zaměstnávali i děti a stavěli si honosné Carnegie koncertní haly, kde naslouchali kultivované evropské hudbě a masturbačně ukájeli svá pro umění „citlivá“ ega. Snad proto jsem pojmenoval svoji dceru Emmu po úžasné americké anarchistce Emmě Goldmanové, která se tehdy rvala jako lev za práva pracujících, a zejména žen. …“

      • PeeBee

        pravy opak diskuse pod clankem – ta je vedena presne v duchu jeho nedavne legracky na youtube sestavene z degenskych reakci made in cz.

      • hauptmann

        Diskuse ke Kohoutovi jsem nečetl, na PL to nemá význam…. Jen něco k tomu Kohoutovi, že by vzal rodinku k sobě do garsonky. Víte Janiko, mně to přijde jen takové plácání. Zaprvé: nevím, jestli by u nějaké uprchlické rodiny uspěl, možná by nikdo ke Kohoutům do těsné garsonky nechtěl, a zadruhé: ví, že k něčemu podobnému nedojde, tak plácá. Ale kdoví, možná to myslí vážně, já ho neznám a nechce se mi pátrat. Možná je to tak trochu ášrámový typ a hojně si podobného života užil. Jenže pokud pan Kohout, který nešetří pohostinností ani vulgárními výrazy, je zvyklý na sharing svých nejosobnějších věcí s naprosto cizími lidmi, já ne. Mám vzdálenou rodinu na Ukrajině, část už je tu. Jestli přijede ten zbytek, ochotně jim otevřu své dveře. Ale totéž si neumím představit u mladíků, které jsem viděl polehávat na nádraží v Budapešti.

        • Janika

          To s tou garsonkou je samozřejmě komické. Napadlo mě jako první, že by o to prostě nikdo nestál. Než se mačkat v garsonce, kde jsem cizí, radši budu ve stanu, který mi sice taky nepatří, ale byl mi propújčen a nemusím tam projevovat vděčnost.

          Tohle si lidi u nás vůbec neuvědomují, že ti uprchlíci jdou za vidinou lepšího života a nebudou vděční za místo v nějaké díře a kus žvance. Na to se nám můžou fakt vykašlat. Naopak si myslím, že by byli vděční za sebeskromnější jistotu, práci a nějaké vyhlídky. Což jim taky dát nemůžeme, to vím, jen mě štvou pitomci, co od nich čekají za tu nucenou „vazbu“ na jejich cestě ke svobodě nějakou vděčnost.

          • hauptmann

            Máte pravdu. Vynucovat vděčnost za přichýlení je nekřesťanské a buranské, až se mi ježí chlupy z té trapnosti. Jako poskytovateli by mi nějaké podobné projevy byly naopak skoro nepříjemné, protože je samozřejmost nabídnout pomoc člověku v nouzi a plně zachovat jeho lidskou důstojnost. Komenty na toto téma ani nečtu, jen bych se naštval. Ovšem stejně tak mě dokážou naštvat i neoprávněné požadavky z té druhé strany, či dokonce jistý výsměch nebo pohrdání. My nejsme tak solventní jako Německo nebo Švédsko a část migrantů putuje s jasným cílem.

            Pamatuju svého času na kosovské Albánce, taktéž běžence od represí „zločinného“ Miloševiče. Zvlášť na jednoho, s nímž jsem měl osobní smutnou zkušenost. A nechybělo mnoho a on se mnou také :))) Preferoval Německo a nějak blbě se to zvrtlo, tak nám to dal vyžrat. Dost nerad jsem za blbce. Ovšem potěšujícím faktem zas je, že naše země v moderní době už vstřebala velké množství takových lidí, kteří se stali naší součástí ku společnému prospěchu: Řeky, Vietnamce, Ukrajince a věřím, že třeba Syřané, a co já vím, třeba Kurdové, zde také najdou své útočiště. Dnes útočiště a možná v budoucnu, pokud se rozhodnou zůstat, tak i domov.

  14. Janika

    A ještě komentář z OM:

    Martin (už bez taky m) • 4. Srpen 2015

    Teda BL poničil především KD, s JČ v mnohém nesouhlasím a už je skoro neotevírám…
    Ale…
    Trend poškozování původně nezávislých webů je plošně užívanou strategií neocons dobytků a jejich neoliberálních sluhů.
    Měli bychom si dát „majzla“, aby nám i OM „nezkyslo“ ne kvůli Stanovi, ale kvůli některým „diskutérům“- kteří se vždy „za čas objeví“, a svedou diskuse do „roviny“ s nimiž slušný člověk nebude nikdy chtít mít nic společného.
    Já tedy nechci ani žít v zemi s „rasistickou pověstí“, ani ve stylu- citace:
    „Jakmile se tady ta komunita usídlí, bude zle, protože si všimnou, že si tady mohou dělat naprosto co chtějí, a policie si jich nebude všímat a potrestá rázně a tvrdě jejich oběti.
    Navíc jsou tady nelegální činnosti jako obchod s drogami a bílým masem naprosto tolerované (justicí a policií) takže o co přijdou na dávkách, doženou v pohodě organizovaným zločinem.“…
    – Copak toto neukazuje na FAKT, že tady máme dávno VLASTNÍ problém na který mnozí poukazujeme (Stan, fajt…)?! Za to že „tady jsou nelegální činnosti jako obchod s drogami… tolerované“…atd. můžou imigranti?! Vietnamci? Romové? KDO KDYŽ NE MY ČEŠI?!“
    Šíření paniky je účelové, a nepřestávám žasnout nad tím, jak místo tvrdé a jasné pozice „zdola“ polib-tikům nahoru se někteří (v Česku mnozí) na různých diskusích všude možně vyžívají ve výzvách k hrubostem, de facto genocidě „všeho nečeského“ a v nejtupějších formách nacionalsimu… Diskuse se zplošťují do odsudků a masivního šíření negativních příkladů…
    Opakuji, nejsem mutikulti, ale copak nelze uvést ani ty POZITIVNÍ příklady- nejen chování „původem cizinců“ či „domácího“ obyvatelstva k nim?! Třeba takový Aleš by mohl povídat o tom jak jedna černá holčička mění náhled celé velké vesnice, jak původem Bělorusové opečovávají restauraci u sportoviště…

    • Janika

      Celé vyjádření skvělé. Počínaje trefnou poznámkou v úvodu o poškozování původně nezávislých webů.
      Omlouvám se, že reagují tady, nechtělo se mi přihlašovat, zvlášť po shlédnutí některých komentářů.

      • PeeBee

        no tak konecne prilezitost podivat se do zrcadla, pripadne pravde do oci… neco chcipleho tu v koute hodne dlouho hnije – ze by pravda s laskou? a co jsou zac ti dva, co nosi na verejnosti jejich maskaradu?

  15. Ondřej

    Naprosto, přesné, Janiko vaš odpověď Astrovi v 9:15. Díky.

    Pro Astra – to vysvětlení, včetně pro mě nutného „poučení“ o tom, jak funguje Evropa v otázce práv uprchlíků. A bude to trochu delší, omlouvám se.

    Takže předně, doba se poněkud od dob kdy se po r. 1948 zdrhalo s „Králem Šumavy“ vimperskými močály, hodně změnila. OSN a Všeobecná deklarace lidských práv a svobod zajistily různé Charty OSN, které byly demokratickými západními státy inkorporovány do jejich právních řádů, my jsme tak učinily po v r. 1991 a poté co se jsme se rozdělili na Českou republiku, pak tyto mezinárodní smlouvy a Charty a Deklarace jsou součástí Ústavního pořádku ČR, OSN pro to zřídila Úřad vysokého komisaře pro uprchlíky (UNHCR).

    Na našem území se nacházelo už jednou asi 5x (!) vice uprchliku (kolem 8tis.!) v druhé polovině 90.let. Byli to uprchlici ze zemí bývalé Jugoslávie, Chorvaté a Bosňaci především a pak uprchlíci z Čečenska. Nikomu to tenkrát nevadilo, naopak zvedla se mohutná vlna solidarity. Tenkrát s tím měli problém jen Sládkovi Republikáni a jeho holohlaví Melody boys. Dnes jsou to už bohužel i ti všichni tzv. „slušní“ lidé ala ona pověstná švábská hospodyňka. Co se tak bála Západu a snahy o demokratický socialismus Ebertovy Výmarské republiky, že zvolila Hitlerův národni socialismus proti socialistickému internacionalismu a vzájemné solidaritě, kterou v poválečné střední Evropě reprezentovali němečtí a rakouští neomarxisté Friedrich Ebert a Karl Renner. Ideovými otci těchto odvážných mužů v antisemitsky a národnostně nesnášenlivé Evropě po první Velké válce byl velký muž evropské sociální demokracie, ideový teoretik a politolog Eduard Bernstein.

    Bohužel současná levice ve střední Evropě uskutečňuje jakýsi neohlášený ideový „slučovací“ sjezd s českými neonácky, Protiproudy, Bartošové a pak neoliberálními odpůrci Bruselu jako Svobodnými, Klausovci a bohužel se k této sortě lidí připojil i prezident Zeman.

    Ano, česká demokratická a proevropská levice se tak dostává do nucené koalice se sluníčkáři či pravdoláskaři, Zelenými a Piráty. Obávám se, že politická mapa sdílených idejí se bude velmi rychle překreslovat na konzervativce a národovce (rudí nebo modří) napojených na populisty všeho druhu (Konvička, Okamura) a pak na tu „liberální chamraď“ včetně demokratické levice. Tady je nutná vzájemná kooperace demokratických sil v Evropě, co nejen lpí na dodržování lidských práv v případě mezinárodní politiky a nejen tedy na uvalování sankcí na nepohodlné diktátory kdesi na Blízkém východě, ale především u nás v Evropě. U nás se, alespoň na čas v první dekádě milenia zdálo, že budování evropských spojených národů na základech humanity a úcty k individuálním lidských právům a zároveň na francouzsko-německém odkazu silného sociálního státu, pověstné skandinávské solidaritě, na emancipačních hnutích jako jsou genderové, ekologické a lidskoprávní hnutí – takže budou hlavními tématy levice, stejně jako rovnoprávnost černochů v Americe v 60.letech byla záležitostí tamní levice (liberálů v americkém názvosloví).

    Jako člověk, co poznal díky svým mladým rodičům v Německu v době krátce po pádu železné opony prostředí ekologických hnutí Zelených s jejich politickým zázemím a Jusosu, kterých jsem byl na čas členem ( Mladí sociální demokraté, Die Jugendorganisation der Sozialdemokratischen Partei Deutschlands) v době kdy jim předsedal Thomas Westphal. Tenkrát, kdy se na platformě se transformující FDJ v rámci postkomunistické PDS, která se je rozhodla netransformovat jako odnož mladých komunistů do své strany, zažilo právě největší rozkvět socialistické mládežnické hnutí, když mladí (post)komunisté začali vstupovat k mladým socialistům.

    Tam se poprvé, Astře, začalo diskutovat mimo tradičních otázek zaměstnaneckých práv a pokusů o první ostrůvky participativní demokracie (sloučení několika farem do družstev a samosprávné hospodaření na několika pozemcích v Hesensku), pak především jak se má vymezit v postmateriálních hodnotách levice? Jednoznačnými politickými nepřáteli v tomto byli křesťanští konzervativci a někteří „Osi“ starokomunisté – a to bylo soužití více kultur pod jednou střechou, nutná spolupráce se Zelenými na projektu obnovitelných zdrojů a jasného nastavení ekologických limitů největším průmyslovým znečišťovatelům a otázky genderu a sexuálních minorit. Proti tomu stála pravice se svými dogmaty o patriarchátu mužů, tradiční rodiny, sexuální zdrženlivosti a podřízenosti ženy koloritu rodiny a ekonomickém individualismu. Multikulturní projekt byl tehdy v plenkách, ale první ho vlastně svým budováním spojené evropské unie začal v Německu prosazovat Helmut Kohl, protože věděl, že v Evropě si musí na sebe zvykat nejen vlastní národy, ale i v nich do té doby silně integrované etnické minority. S těmi měli tenkrát největší zkušenosti Němci a Francouzi, pak Nizozemci a Britové. V těchto zemích konzervativní politici Chirac, Kohl, Lubbers (mimo Británie do nástupu T. Blaira) dokázali tuto politickou situaci ustát a v Německu se jí chopila právě levice poté co Kohl ze scény odešel.

    • PeeBee

      desitky tisic reckych imigrantu take kdysi davno nebyly problem – dokonce ani pro „neschopneho“ komunistu. stejne jako tisice romu ze slovenska, kteri v ceskych zemich nasli praci a bydleni.

      nicmene, (zdaleka ne jen) psyche evropana je uplne jinde a behem sezony to kouzelnym proutkem nikdo nezmeni. nebo je realny novy 68. rok, pacifisticke velkodemonstrace studentu? bez preruseni zlocinne mezinarodni euro-politiky budou proste prijizdet dalsi a dalsi nestastnici z totalne zdevastovanych koutu sveta – aktualne napr 25 milionu jemencu. delame neco konkretne proti tomuto konfliktu? demonstrujeme za zadrzeni a souzeni zodpovednych?

      jak ti voni syriza – totalne systemovy projekt kanalizace radikalismu do nikam? jak se chces branit rozkladu hnuti, ktere je od zacatku do znacne miry konstituovano provokatery a fizly? a co na to guru jakub patocka?

      • Ondřej

        Tsipras je asi o 5 let starší než já, jednou jsme se potkali na jednom campu v Thessaloniki. Tenkrát byl takový sluníčkář jako všichni levičáci po pádu železný opony, zvlášť když měl tenkrát přednášku o řeckých černých plukovnících. Že to byli hodnotový konzervy ne nepodobný Pinochetovi. Ten žít tady a teď, by zapadl mezi onu českou levici zemanovskou, postkomunististy i jejich národní „Kulturträgery“ v podobě Klause, Bobošíkový, Zemana nebo jeho „zlou dámou“ Volfovou. Jak je na tom Syriza nevím, ale mají tam dost problémů jak od pravých radikálů z Úsvitu, tak od komunistů z KKE, kteří se slzou v oku vzpomínají na akce Brigade Rosse v 70.letech v Itálii což značí, že oni by mohli být ti autentičtí levičáci co nechtějí třídní boj ani antievropský nacionalismus.

        V té době mezi nás mladý zavítal někdejší předseda Mladých sociálních demokratů Rakouska Alfred Gusenbauer, jestli Vám to jméno něco říká, v letech 2004-2007 kancléř Rakouska co rozbil koalici Lidovců s Haiderem. Víte čím? Tím, že (anologie na „cikány“ u nás) u nich „černí“ budou dostávat pobídky na práci, a ti, co budou kvalifikovaní i přednostně právo k pobytu. Tady je kniha parlamentních interpelací, kde byl Gusenbauer osloven mladým Turkem Kiriatogluem s žádostí o pomoc.

        Parliamentary Assembly Official report of Debates 1997 Ordinary Session – k dispozici jen v knižní scan podobě na webu.

        Rakousko se po zakládání spolku pro integraci cizinců do společnosti (jednomu ve Vídni předsedala velmi agilní a vzdělaná živnostnice z Vietnamu, co říkala, že hlavně pomoc potřebují muslimské ženy co přícházejí z Blízkého východu co chtějí skloubit péči o děti a studia či kariéru a zasadila se o pomoc speciálně jim v rámci tamních Gender studies. Jedna mladá Pákistánka začala přednášet historii teokratických režimů na Blízkém východu po rozpadu Osmánské říše na Vídeňské universitě. Výsledek této politiky socialistů je vidět třeba dnes takto, že se příslušníci jiných kultur aktivně podílejí na universitním vzdělání lidé v Rakousku, tento pan profesor vyučující kulturní kořeny Afričanů a tamních národů, kteří dnes k nám prchají díky rozvalu jejich států.

        http://medienportal.univie.ac.at/uniview/professuren/detailansicht/artikel/adams-bodomo-i-am-an-ethnographer-in-many-ways/

        Linguist Adams Bodomo – since August 2013 Professor of African Languages and Literatures at the University of Vienna – documents, records, and describes the cultures of Africa.

        Kolika takovým dáme my šanci my Češi působit u nás a učit to, co mají možnost se učit studenti v Rakousku?

        • Ondřej

          pardon, tady mi vypadlo…Tím, že (anologie na „cikány“ u nás) u nich „černí“ jak říkal Haider (anebo obřezaní čímž myslel jak židy tak muslimy) budou dostávat pobídky na práci, a ti, co budou kvalifikovaní i přednostně právo k pobytu. Tady je kniha parlamentních interpelací, kde byl Gusenbauer osloven mladým Turkem Kiriatogluem s žádostí o pomoc.

  16. Astr

    Dekuji Vam Ondreji za popis Nemecka kam se posunulo mysleni nekterych Nemcu od 80 let kdy ja odjel do Klokanie a Pehe do USA.
    V porovnani s tim jak se to dnes hrne do Evropy ktera ma sice ruzne Dubliny I az III nebo jeste vice a jak vidno dvere jsou otevrene mnohem vice nez drive, je to stale jeste malo na to aby se pristehovalectvi zvladlo a Slunickarske duse uspokojeny byly .
    Pravo prvni zeme se v tech predchozich letech ktera ja osobne zazil dodrzovalo a mozna I proto bylo s emigraci o neco mene problemu.
    Misto dlouheho presentovani vlastniho nazoru a jeste k tomu z daleka pouziji vzor podle vzoru Janiky :-)
    ktera zde vyvesila svuj obdiv ke jmenu Kohout. Mozna jeho muslimska prikryvka hlavy a neslusne vyrazy prikryvajici jeho „nekonformni“ nazory nekoho uvadi do stavu obdivu, me rikalo jmeno Kohout vice skrze jineho emigranta stejneho jmena ktery se angazoval v 68 a nasledne odesel.
    V nazoru na utecence je mi blizsi nazor Vlka. nez muslima Kohouta!
    Je zajimave ze nektere postrehy Vlka jsou totozne s tim co jsem za posledni 3 desetileti vypozoroval zde v Klokanii.
    Take proto odkaz na clanek. .
    Na rozdil o vysinuteho Kohouta reaguje Vlk argumentacne presne a jeste to dokaze slusne:-)
    Davam odkaz jen na posledni cast, kdo ma zajem i o predchozi je mozno si snadno otevrit:

    Uprchlíci VII – a co my -Češi/Slováci -díl 3
    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/08/03/uprchlici-vii-a-co-my-cesislovaci-dil-3/

    • PeeBee

      astre, kohout neni zadny demon – on se jen zasadove drzi principu nejprve pricina pote dusledek a dava to evropanovi sezrat – JE TO PROVOKATER – je performer a v jeho podani to takto ma byt… na rozdil od havlovy particky to neni pokrytec.

      v podstate to je vsude kolem videt:
      nase spolecnost je extremne rasisticka (rasismus je smes nenavisti,strachu a predsudku),
      za problem uprchliku je evropa zodpovedna (historicky i v soucasnosti),
      demokracie a spolurozhodovani je jen hra (kterou obzvlast radi hraji tzv. socialiste)

    • Ondřej

      Vlk se opírá o knihu Tila Sarrazina, která byla v Německu přijata jako druhý „Mein Kampf“. Panu Sarrazinovi vydělala (podobně jako další takové kontroverzní „bestsellery“ viz bulvár a „paměti“ někdejších mocných). Byl zbaven funkce člena bankovní rady Bundesbanky, SPD se jej snažila vyloučit, ale nakonec uznala že by to dalo jen panu „extremistovi“ další publicitu. Proti jeho knize se postavil Německý svaz židovských obcí, ale hlavně jeho statistickou manipulaci odhalil ředitel Berlin-Instituts für Bevölkerung und Entwicklung, Reiner Klingholz, sociolog a specialista na populaci a její rozvoj.

      zde

      http://www.luegen-mit-zahlen.de/blog/sarrazins-unserioeser-umgang-mit-zahlen

      Co je ovšem na knize kterou Vlk dává jako vzor statistické jednoznačnosti? Že pan Sarrazin založil svoje teorie o „nevzdělatelnosti“ muslimů na eugenických předpokladech „rasové podmíněnosti“ že muslimové mají dědičně (RASOVĚ) podmíněno dosahování nižší inteligence a intelektuálních schopností obecně než jiná etnika. Toto vyvolalo takovou bouři v Německu jako máloco. Tady Vlk přestřelil a hodně a musí to vědět. Otázka je proč toto udělal, nemyslím, že by souhlasil s nacistickými rasistickými pavědami. Jen se asi snažil „dokázat“ že ty statistiky nelžou a že přistěhovalci jsou skutečně hrozba, čemu on jistě upřímně bez vedlejších úmyslů věří.

      Odkaz je německy, ale věřím, že většina jazyk našich sousedů zná.

  17. dixi

    Jedno je jisté, světová společenství se musí postarat o to, aby tito lidé mohli žít ve svých zemích a ti, kteří uprchli se mohli vracet domů.

      • dixi

        To je právě ta katastrofa, vím že ne, ovšem Evropa to nevytrhne, čekají nás zlé časy a jestli se začnou lidi mezi sebou napadat, bude to ještě horší :-(

    • Janika

      Dixi, vím, že jsi to tak nemyslela, ale z toho „světové společenství se postará“ mě až zamrazilo. Kéž by se bývalo nikdy nestaralo…

      • dixi

        To dělá to horko, špatně jsem se vyjádřila, ale dolaru odzvání, tak snad Rusko, Čína, Indie, jižní Amerika atd. Snad už konečně zatnou tipec agresím USA a spol. Starostí mají kopec, ale snad míří lepším směrem. No a my budeme doufat, že nezačne třetí světová. Pak bychom byli , pokud bychom přežili, zoufalci všichni.

        • hauptmann

          No nevím, jak dolaru, spíš to vypadá na rubl. Demontáž dolaru jako jediné rezervní měny je sice zbožným přáním mnoha vydíraných zemí, ale stále ne na pořadu dne. Všechny významnější země si svoje dolarové rezervy drží a drží také US dluhopisy. Není třeba zapomínat na to, že Amerika je skutečně silná ekonomika s ohromným vědeckotechnickým potenciálem a také vojenským. Síla dolaru se projevuje také právě v poklesu rublu. Navzdory tomu, že Rusko disponuje velkými přírodními zdroji, i lidskými, nemá možnost ufinancovat svoje projekty a investice přez svoji slábnoucí měnu a dolarový kredit dostane jen za velice nevhodných podmínek.

    • hauptmann

      On ten Schwarzenberg má trochu pravdu. Host by se měl uvítat a připravit mu všechno pohodlí. Zvlášť platícímu hostu. Psi v parku jsou skutečně provokací, je jedno, že ho tam paní vodila čtyřicet let nazad, dnes je jiná doba. Také je nepřijatelné vynucování nočního klidu, pokud hosté mají jiný názor a zvyky. Stejně tak patří k samozřejmostem hostitelské země úklidové služby. Mladí Dánové a Britové pravidelně devastují na svém tahu svoje okolí a těm to jaksi tolerujeme. Ovšem absolutně nepřípustné je focení a natáčení osob, zvlášť žen. Je třeba si připomenout, že ani v Hurghadě vás nebudí muezzin v 5:00 jekotem z minaretu. Problémem Teplic je fakt, že lázně jsou součástí intravilánu města a ani v případě, že by byly mimo, by situace nemusela být uspokojivá. To proto, že by mohlo docházet ke kolizím mezi hosty různých kultur. Jestliže se Teplice zaměřili na arabskou klientelu, měli by se tomu přizpůsobit. Okamurova akce byla velice trapná.

      Pokud si ovšem Teplice nastěhují Araby natrvalo, potom se režim města změní i mimo sezónu. S tím by měli počítat.

  18. jednooký

    Je to sťahovanie národov. Bez úvodzoviek.
    Je to invázia cudzincov, ktorý do našich krajín prichádzajú s cieľom využívať naše obmedzené zdroje, na tvorbe ktorých sa nepodieľali a podieľať ani do budúcnosti nemienia.
    Môžeme sa s tým zmieriť, nič nepodnikať a nechať nášu krajinu a spôsob života zničiť.
    Môžeme sa tomu postaviť na odpor. Ale aby mal odpor zmysel, musí byť vedený s rovnakým odhodlaním, s akým sa cudzinci snažia našu krajinu zabrať. A to znamená všetkými, aj krajnými prostriedkami, rozhodne, tvrdo a bez milosti. Ešte sa to dá.

    • embecko

      „prichádzajú s cieľom využívať naše obmedzené zdroje, na tvorbe ktorých sa nepodieľali“
      To je jedna z nejvetsich lzi nasi doby, jednooky (nerikam, ze lzete vy, ale tuhle lez, ktera vypada jako pravda, prebirate). Boj proti nerovnosti mezi regiony je podfuk na entou, protoze cizi chudoba je zdrojem naseho blahobytu, jinak kapik nefunguje.
      Nerostne zdroje jsou z valne casti jejich, ovsem jejich vyuzivani jsme presunuli na nas kontinent. S ostatnimi zdroji je to podobne- praci, cistou prirodou atd.- i ty jsou jejich a my je vyuzivame a to za rozhodne ne trzni cenu :o)
      http://theconversation.com/europes-electronic-waste-has-become-africas-burden-17123
      Vsak rikam, ze tohle, v cem zijeme, je velke spiknuti. Vsichni na Zapade vedi, ze ziji na ukor druhych a pripada jim to normalni. Jakmile se vyskytnou problemy, pochopitelne hned ukazeme prstem na ty druhe. Psychologicky kolonizacni moment nadrazeneho bileho muze je stale ve hre, je az trapne to pozorovat (c) Bohuslav Brouk „Zde trapno existovati“ :o)

      • jednooký

        Plačeš dobre, ale na špatnom hrobe.
        Moja krajina nikdy žiadne kolonie nemala, Naopak, sami sme boli stáročia pod cudzou nadvládou.
        Takže, milé embéčko, pocit viny sa mi vnútit nepokúšaj.

        • PeeBee

          tvoja krajina sa stala clenom spolkov, ktore su za toto zodpovedne, cize si zodpovedny samozrejme aj ty. oni robia svoje „veci“ tvojim menom. ano, je snadne pocitat iba co sa hodi…

        • embecko

          To se mylite, jednooky, Kosice byly vyznamnou kolonialni metropoli Podkarpatske Rusi s Bratislava mela kolonialni ambice na Moravu a Cechy. Pro CR to plati take tak, tam byl kolonialni vztah ke Slovensku vzajemny. O kolonialnim vyvozu/ importu slovenskych zbrani, chemickych vyrobku ci obuvi bychom mohli vypravet. Byly to sice vnitrni kolonie, ale imperialni duch byl pritomen.

          Kdyz jsme u toho, tak jsem zjistil, ze kolonialni duch je pritomen jen tam, kde probehlo osvicenstvi, podmalovane humanismem- a ani tady Slovaci nezustali pozadu. To byl ten ideologicky moment, ktery stvoril „nadcloveka“.
          Dale pak nevim, proc mi nekdo neustale tluce o hlavu pocit viny, mluvim jen o pricinach a nasledcich.

          • Ondřej

            No asi bych vážně Košice jako koloniální mocnost nebral, embéčko:-). To je pak koloniální mocnost Praha zbytku ve vztahu ke zbytku ČR, alespoň co se politického vlivu a ekonomické alokace peněz týče, možná více než byly Košice ve vztahu k Podkarpatské Rusy:-)

            Osvícenství že stvořilo nadčlověka? Jestli nějaké hnutí v historii křesťanství otočilo kormidlo dějin směrem k emancipaci člověka, odklonu od mystiky a náboženství (v jeho víře v nadpřirozeno, ne od etických hodnot!), otevřelo prostor racionalismu a logice, pak to bylo osvícenství, které bojovalo proti pověrám o všech sociálně-darvinistických bludech, včetně o předurčenosti národa k tomu či onomu, vyvolenosti kohokoli nad čímkoli a bylo přímou cestou k dnešní podobě lidských práv a svobod. Pravda, ekonomickou emancipaci, pracovní právo a sociální solidaritu zakotvenou do státních povinností jak prostřednictvím daní, pojištění a jejich přerozdělováním zabezpečit nemohoucí a toho času lidi bez hmotného zajištění, vytvořily až levicová socialistická hnutí a posléze politické strany díky parlamentní demokracii. Oboje, jak ta hnutí tak tato forma politického pluralismu a na jeho základech vystavěný princip vlády/vládnutí (v angličtině pro toto specifický výraz governance), jsou produktem osvícenství, římského práva a antické vzdělanosti. To ale ví každý, kdo kdy zasedl do posluchárny prvního semestru jakékoli společenské vědy zabývající se historií, politologií nebo sociologií vývoje Evropy a dnešních evropských tradic, které považuje Evropa za ty západní, evropské hodnoty. Lišící se od hodnot byzantského východu, Ameriky (ta i přes podobný vývoj jako Evropa, nepřistoupila na hodnoty sociální solidarity, státu coby autoritu vyvažování přirozených anebo i subjektivně vzniklých hendikepů a zajišťující rovnost šancí, ale v rámci reformismu vsadila na jeden okrajový, v jejich vnitřní politice, fundamentalisticky praktikovaný osvícenský proud, a tím je kalvinismus) nebo Orientu.

            Možná jsem to od Vás špatně pochopil anebo mi to možná ještě jinak a blíže vysvětlíte.

          • jednooký

            embecko – Podkarpatská Rus nebola kolonia, ale zverenecké územie Spoločnosti Národov.

            PeeBee – Skutočne má moja krajina v týchto podivných spolkoch nejaké slovo, alebo je len „do počtu“? V týchto spolkoch je v postavení podriadenej krajiny bez reálnej možnosti ovplyvniť rozhodovanie, čiže v pozícii kolónie, a je exploatovaná do krajnosti ekonomicky i sociálne (cenové a platové hladiny atď).

      • Janika

        Zdravím, saxi, s děkuji za uvedení na pravou míru této mantry „prostého lidu“ i hloupější části žurnalistů a politiků (což je zřejmě většina :-).
        Myslím, že to platí nejen pro kapitalismus. Všechna impéria se musela rozpínat v zájmu svého přežití. Jak přestala, tak zanikla. Zdá se, že toto právě zažíváme a zpětný chod není možný.

        P.S.: máš mail.

  19. hauptmann

    Jen tak mimochodem, když jsme u těch uprchlíků. Letos to je 20 let, co Chorvátsko pod dohledem modrých přileb zorganizovalo akci Oluja (bouřka). Během ní zmasakrovali cca 2000 obyvatel Srpske Krajiny a skoro čtvrt milionu donutili uprchnout. Jejich domy byly vypáleny, majetek zkonfiskován, hroby předků zpustošeny. I dnes se málokdo z tehdejších starousedlíků odváží podívat na místo, kde býval po mnoho let jeho domov a rodná půda. Pamatuju na rok 2002, kdy jsem se setkal se zuřivou pohrůžkou shození ze skály od Chorvátů v Dalmácii, pokud se někdo ze Srbů odváží vstoupit. Na opuštěné pozemky okolo Kninu a Sinju se nedoporučovalo vstupovat, pravidelně byly zaminovávany, aby si to majitelé, kteří by se přece jen na místo svého domova vrátili podívat, pěkně užili. Přitom pobřeží kousek přez hory plné turistů.

    R. 2012 byl hlavní aktér Ante Gotovina zbaven v Haagu obvinění v plném rozsahu. Chorváti vypukli v jásot. Letos chystají oslavy. Oslavy výročí zabití 2000 lidí a zničení života dalším 250 000 – uprchlíkům z domoviny. Umíte si představit, že bychom oslavovali odsun Němců navzdory všemu, co dělali v minulosti, nebo třeba Němci deportace Židů? Kolik Srbů jsme přijali a jak se k těm „vrahům“ chovali? Není uprchlík jako uprchlík. Zajímalo by mě, jestli existuje nějaký manuál chování třeba k Syřanům: Assadovec / opozičník. Protože Srbové to měli s azylem podle mých informací v 90.letech mnohem těžší než kdokoliv z tohoto regionu. I vztahy k nim byly mnohem neurvalejší.

  20. Seal

    Názorná ukázka derridovské dekonstrukce: „Také v Česku se prosadila oslava sobectví a tvrdého kapitalismu na úkor solidarity. Morálka založená na soucitu se sociálně potřebnými se považuje za projev osobní slabosti – a právě tady má původ i pohrdlivé označení „sluníčkář“. Není to jen někdo, kdo vítá uprchlíky, je směšný už jen tím, že vůbec dává najevo soucit.“
    To se pak už jeden ani nediví, proč tolika lidem leží v žaludku ty pověstné pavědy, když třeba té uprchlické otázce dokážou dát tenhle kontext: http://a2larm.cz/2015/08/nepratelska-spolecnost/

    • cuci

      soucit a lidskost je v každém člověku( měl by být ), dle mého sluníčkář, pravdoláskař je označení pro politický směr propagující zavedení multikulturismu, juvenilní justice, podporu duhových lidiček, atd.
      Zakládání domobran je v demokratickém státě nemožné , nelegitimní a zbytečné

      • cuci

        varianta č.2- není zde demokratický stát, tudíž zakládání domobran supluje funkci státního aparátu. vyberte si, co je pravda

    • Ondřej

      Trochu mě překvapujete…Co Vám připadá na tom (kterém konkrétně) kontextu nepatřičného? Já jsem si článek přečetl a až na drobné výjímky v pár sentencích s jeho vyzněním i kontextem souhlasím. Tento pro-anarchistický web mi osobně (nejen skrze mé krevní skupině příbuzné zaměření) konvenuje už pro svoji úroveň textů, které jsou tam publikovány a v některých osobních polemikách dává i prostor pro vyjádření „ideologickým oponentům“ z konzervativně-liberálního spektra od středu doprava.

      • Seal

        Taky mě překvapujete. Z čeho usuzujete, že na tom kontextu shledávám něco nepatřičného?

    • Seal

      No ale kontext je snad přece správný, takže to asi bude i s ohledem na první odstavec ironie…

      • Ondřej

        Asi jsem měl dlouhé vedení, takže někdy beru moc vážně ty „pavědy“ i když Česko možná je jako země (soudím podle onoho příslovce „také“) přeceňována v příkladném prototypu země vnitřně cítící antikapitalisticky. země rovnostářské, sociálně cítící a solidaristické….

        • Astr

          Ondřej
          Z této věty…To se pak už jeden ani nediví, proč tolika lidem leží v žaludku ty pověstné pavědy, když třeba té uprchlické otázce dokážou dát tenhle kontext: ………..

          To jen nekterym lidem jakoby chybi vedomi souvislosti!
          Staci nekdy malo nemusi to byt az do extremu vyhnane vedomi ze vlastne vse souvisi se vsim !
          Pak I veta v odkazu ktery uvadite se jevi velmi srozumitelna :
          „Je těžké uvěřit, že všichni ti, kteří mají privilegium ovlivňovat veřejné mínění, nechápou souvislost mezi asociálním kapitalismem a fašizací.“
          Pak je I snadne si domyslet ze antikapitalisticky vubec nemusi znamenat rovnostarsky , tedy to hlavni co podsouva Vase veta o CR
          v příkladném prototypu země vnitřně cítící antikapitalisticky. země rovnostářské, sociálně cítící a solidaristické…
          Ale ano, muze to byt I PRAVDA, pro nekoho tomu tak je !
          Pro nektere lidi v CR ma CR stale malo chudych , stale malo jsou rozevreny nuzky mezi bohatymi a chudymi:-)
          Kupredu Prava, vice kapitalisticky a mene rovnostarsky:-)
          Budiz nam vzorem nase milovane USA, kdy to nejmensi procento vlastni co nejvic, a uz 50 millionu tam zije na food stemps
          Aby si vlada CR vzaa priklad a zavedla tez potravnove listky pro chude to Vami zminovane
          „Česko“ v příkladném prototypu země vnitřně cítící antikapitalisticky. země rovnostářské, sociálně cítící a solidaristické… a jeho rovnostarskou vladu nenapadne ?.
          A tak prijimal uprhliky jejich stylem = jen 10 millionu illegalu na 300 millionu lidi pouha 3,3 % si CR po vzoru USA nemuze dovolit?
          Vice Kohoutu na vas :-)
          Amen
          :-)

          • Astr

            Abych nebyl spatne pochopen:-)
            Strucne a k jadru veci a to nejen v CR a kolem prijimani uprchliku kdy cely svet je dnes
            zmitan stejnymi problemy.
            Lide se chovaji nelidsky a prikladem budiz pristup k uprchlikum?
            Pokud jde o CR tak 25let je zde obcan vychovavan TRHem a jeho zakony, tim nemilosrdnym „spotrebnim systemem“ ktery je odpovedny za soucasne nastaveni sveta Evropy i CR !
            Tento v podstate nelidsky system by se mel zachovat lidsky k millionum uprchliku ?
            Jak asi?
            Je to jako volani po kulatem ctverci:
            Kapitalismus vladnouci svetu se ma najednou zacit chovat „lidsky“?
            Jak a hlavne proc a pro koho !
            Vykriky jednotlivcu kteri na tento stav volaji a reaguji silnymi slovy je na Internetu mozno mazat
            ale jak bude problem narustat a narustat bude protoze neni v dohlednu ze by mohl byt v tomto systemu „lidsky“ resen , bude nakonec opet resen „nelidsky“ !
            howk

          • mistralius

            kdyby australani nebyli tak světově neschopně známí lemplové, vyvrtali by již tunel na Papuu-Novou Guineu

            • Astr

              Mistralius, pokud jste vekove spravna kategorie, mate nadeji v budoucnu pouzit :-)
              Je v planu ale prednost ma tunel Victoria -Tasmania !

  21. PeeBee

    mozna by bylo zajimave pokusit se vydefinovat rozdil mezi solidarizujici lidskou bytosti a „slunickarem“…

      • PeeBee

        tak treba by pehe, dienstbier ml., fischerova, matej stropnicky, zdejsi ondrej a par dalsich mohlo vyrazit (jeste pred vojenskou akci naseho mirumilovneho a kulturniho spolecenstvi) do libye, zabojovat si za lidska prava tamnich politickych veznu – mohli by tim splatit dluh tem, kdo podporovali ceskoslovenske politicke vezne v dobach nedavnych…

        ono je jedno, jestli ten v zelenem je opravdu saadi gaddafi…

        • Janika

          To video jsem viděla, otřesné, samozřejmě. Ale ne tak, jako bombardování „vyspělými státy“. Tohle si už dělají mezi sebou…
          Ale podivné to video je. On s nimi normálně mluví, oni s ním taky, neřvou na něho, on se nebrání. A ten přístroj někdo musel vyrobit (to je řemeslo…), to mají jako standardní vybavení? A proč ho mučí, něco chtějí vědět – to sotva, nebo něco provedl – to taky pochybuji.

          A ještě jedno zvláštní video, demonstrace z Benghází. Fotky Saifa jsou jasné, i když nerozumíme. Lidí není moc, ale už ten fakt, že se odvážili, zřejmě beztrestně, přímo v kolébce „revoluce“ demonstrovat za Kaddáfího je pozoruhodný. Přitom jsou tam i odpůrci, jeden tam obrazy trhá, hned je ale nahrazují. Nečitelná země, tahle Libye, zvláštní lidé.

          • PeeBee

            ano po vyhlaseni „rozsudku“ doslo na vicero mistech k „zelenym“ demonstracim (mj. sirta, benghazi) – je videt, ze lide nezapomneli, jen jsou rozdeleni, terorizovani a zastraseni.

            ale maji volby a parlament – neni toto kouzlo demokracie? co na to panek? a co protikorupcni janecek?

            on saif znamenal pro hodne mladych lidi v libyi moderni budoucnost, byl oblibeny, stejne jako aisha, ne ze ne.

            p.s.: muj uhel pohledu je, ze to je rozhodne nekonecne otresnejsi nez padajici bomby – ty totiz porad jeste znamenaji, ze mohu pred smrti trosku vzdorovat – jako jemenci dnes. ale toto, co se deje ex-post, to pro tisice lidi v libyi znamena a bude nadlouho znamenat nekonecne umirani v porobe a odlidsteni, bez jakekoli nadeje, bez hrdosti, ani nechtej domyslet, co NENATACEJI.

            to se vubec nemluvi o tribes, ktere upadly z ruznych (casto historickych) duvodu v nemilost – obvykle jsou oznaceni… ano, jako gaddafiho loajaliste), tj. drive velka cast tribu warfalla, nebo magraha, gaddafa – nebo ti jeste mensi a slabsi mashashiya (historicke spory se zintanem), warshefana,…

            viz napr zde: http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2014/09/libya-tripoli-suburb-siege.html

            je smesne cist, jak gaddafi ROZDELOVAL, oni dnes tak prekrasne propojuji, co?

          • PeeBee

            mimochodem, nejpraktictejsi asi je natocit demonstranty na kameru a vyresit to nocni navstevou v miste bydliste…

            • Janika

              Hm…, řekla bych, že se navzájem navštěvují obě strany, nebo spíš všechny strany. Prostě s tím počítají. Ale zase na druhou stranu mi Libyjci připadají jako ne-sebevrazi, ne-hrdinové, ochotní umřít za nějakou ideu, dokud ještě nenastal čas. Oni jsou tam doma, mezi svými, tím myslím, že vědí, co dělají a co očekávat.

              Moc bych si přála tam chvíli být, podívat se… :-).

  22. Astr

    Mailem z CR !
    Konečně vysvětleno o co se tady vlastně jedná. Proč někteří politici propagují
    nutnost péče o uprchlíky. Je jedno, odkud pocházejí. Ono ani tak nejde o diktát EU.
    Ono jde hlavně o veliký kšeft – abych byl moderní – tedy o business.
    Vůbec totiž nejde o péči o uprchlíky, jedná se o péči o něčí peněženky.
    Doposud u nás téměř žádné uprchlíky nemáme, a přesto se na „péči o ně“vydávají obrovské prostředky, ale již se nepublikuje
    komu a kolik.
    Tak koukejte a divte se, jak se „vydělává“ :
    Organizace pro pomoc uprchlíkům (OPU) 46 786 527,- Kč
    Sdružení pro integraci a migraci (SIMI) 30 079 876,- Kč
    Poradna pro integraci (PPI) 22 973 418,- Kč
    InBáze 10 565 144,- Kč
    Multikulturní centrum Praha (MKC Praha) 23 611 803,- Kč
    Člověk v tísni, o. p. s. 249 628 650,- Kč
    Sdružení občanů zabývajících se emigranty (SOZE) 7 016 246,- Kč
    META, o.p.s. – Sdružení pro příležitosti mladých migrantů 21 042 731,- Kč
    Centrum pro integraci cizinců, z.s. (CIC) 25 969 612,- Kč
    Evropská kontaktní skupina o.s. (EKS) 31 227 714,- Kč
    MOST PRO, o.p.s. 6 004 237,- Kč
    Charita Česká republika (pozorovatel – nepřehledné, v řádech desítek až stovek milionů)
    Lačhe Čhave (LČ) (pozorovatel) nedohledáno
    Slovo 21, z.s. 25 148 073,- Kč
    AMIGA, z.s.(pozorovatel) nedohledáno
    La Strada CR, o.p.s. (pozorovatel) 1 169 596,- Kč
    Poradna pro občanství, občanská a lidská práva 50 547 441,- Kč
    Nevládní sdružení obdržela tedy nejméně částku přesahující přes půl miliardy
    korun. A to tady ještě téměř žádní uprchlíci nejsou.
    Dovedete si představit, kolik peněz z našich daní poteče do peněženek těch lidumilů a pravdoláskařů, kteří se již těší – až to skutečně nastane ???
    A pak ze nemuze byt lepe :-)
    Staci chtit :-)
    PS
    Jako u vetsiny internetovych zprav, je velka pravdepodobnost ze se jedna o hoax.
    Take kazdy informovany obcan vi, ze jak vlada tak I parlament maji preci svoji letni dovolenou a utraci jen svoje poctive vydelane penize :-)
    Penize danoveho poplatnika zacnou utracet az zacnou opet radne zasedat :-)

    • Seal

      No, pokud jde o uváděná čísla, tak to hoax asi nebude :-) Ale ten sestavovatel míří docela vedle, pokud to všechno považuje za pomoc uprchlíkům. Viz třeba provařený Člověk v plísni a jeho známá hlavní agenda, Katolická charita má taky mnohem širší záběr, než je pomoc uprchlíkům, a La Strada se věnuje především otázkám prostituce… Ten seznam hlavně ukazuje, že některé sociální služby, které dřív provozoval stát ve vlastní režii, se zkrátka zrušily a teď se nakupují od různých soukromých subjektů a ops. Jinak ta částka 0,5 mld. Kč.- mě přijde vyloženě směšná ve srovnáním s tím, kolik ročně představují daňové úniky a optimalizace, cinknuté tendry a třeba i různé programy na podporu podnikání nebo snižování nezaměstnanosti, které hodně často obsahují jenom nějaké jednoduché přednášky a školení. Pokud by si autor vybral pouze jednu organizaci a podíval se jí takzvaně do střev, tak by to mohlo být i zajímavé. Ale při tomhle výsledku pochybuji i o tom, že do toho součtu poskytnutých peněz zahrnul všechny veřejné rozpočty.

      • Astr

        Seale dik za hlubsi pohled a rozbor :-)
        Ejhle kam FSUDE se mohou penizky ze statni kasy rozkutalet a to v mnozstvi vetsim nez malem :-(

    • Kamil Mudra

      Jak se zdá, cuci, o informace tohoto druhu nějak není zájem.
      Fakt by mne zajímalo kolik lidí z téhle diskuse si to video pustilo a zamyslelo se nad ním.
      Ach jo :-(

  23. PeeBee

    asi jsem predtim udelal chybu, tak jeste to zkusim jednou – neco k soucasne demokraticke sprave (probehly parlamentni volby!) libye: „https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HgEjbYnRGZU“
    mozna to je saadi, mozna ne…

    a jeste vyborny clanek na sakerovi – primarne o ruskych naccich a jejich motivacich, ale docela k veci ohledne euroatlanticke-particky u nas zvane „slunickari“:

    http://thesaker.is/about-the-ukrainophilia-of-russian-nazis-or-the-defeat-of-the-liberal-point-of-view-of-the-conflict/

    • Astr

      Not one European liberal has tried to explain the reason of this demonstration and not one of them could make clear why the Russian adherents to the Ultra-nationalist movement as Fascism can “betray their nation” in favor of the enemy nation.
      Sakra gdo se f tom ma vyznat, how many organisations and movements are there ?
      idealni stav idealni demokratury DIVIDE ET IMPERA :-(
      Dalsi to zarny priklad fungovani pravych demokracii,
      co million ovcanu to million rozdilnych nazoru ruznych hnuti a co nejvice stran a stale dal
      a stale stejne krajinou temnou dal a dal..a nic to neohrozi jen kdesi v dali obcas nejaka nedemokracie ci nejaky dictator hrozi
      ale toho snadno smeteme
      a dal krajinou temnou za demokraturu vosekanejsi hlubsi a hrubsi si to dal meteme ……

      • Ondřej

        To asi vážně nemůže, Ondřeji, otázka je jestli „fašista“ a „fašista“ se nespojí dohromady, i když by měli být proti sobě coby nacionalisté, tedy „internacionalisticky“ proti světovým levičákům a liberálům, sluníčkářům, anarchistům, pacifistům atd. Když se podíváte na sjezdy nácků v Evropě obecně, vůbec jim nevadí že jsou z etnik, co se v minulosti nenáviděla (Němci Francouze, Britové Francouze a Němce a Němci Slovany), ale na společných konzertech hajlují všichni stejně svorně.

        Co se týče jejich nenávisti i ta se internacionalizovala, ta stále platí na ž(Ž)idy, ale dnes nejvíce na muslimy a „čmoudy“ z Blízkého východu, ať jsou to třeba maronitští křesťané nebo pravoslavní. Pak samozřejmě na liberály, levičáky, anarchisty a pacifisty. Po ruské prozápadní opozici jsou anarchisté a autentická levice, včetně konzervativních komunistů soudruha Zjuganova, nejzatýkanějšími členy celé politické scény Ruska. I to o něčem svědčí.

  24. hauptmann

    A pak že se tady nenajde ubytování pro uprchlíky. http://www.novinky.cz/ekonomika/376964-bakalovych-ctyricet-tisic-bytu-na-ostravsku-kupuje-mezinarodni-firma.html Když je vůle, jde všechno. Bakala je bohatší o 400mil.E. Asi to je zajímavá zpráva, protože se objevila i v zahraničních novinách. V diskusi na jednom holandském webu se podivovali, jak se může realitní správcovské firmě vyplatit podnikání se sociálními byty, když v minulosti se těch levných zbavovali, protože zisky z nájmů (Holandsko) převyšovaly náklady na opravy.

    Takže spadla klec. Na RHC už nájemníci hornických bytů nemůžou.

    • Janika

      PeeBee, už jsem takové fotky viděla na facebooku. V Sirtě údajně za poslední dny stovky mrtvých, píše i Allan Jules. Mlčení v médiích, nikde ani zmínka, chtěla jsem o tom napsat, ale ty fotky mě odradily, je to tak hrůzné, prostě je mi z toho nanic. Kdybys chtěl něco napsat sám, ty, nebo někdo jiný, tak to uvítám. Asi by to bylo zapotřebí…

      • PeeBee

        ale tak co chces psat? vetsina pokrci rameny „…mame vaznejsi problemy“. to je takove klubko… kdo „sestreli“ nejtezsi kalibry? ani saska blaira nedostanou, bude v nejake globalni krestanske charite zdimat dalsi prachy jako clinton vydelava na haiti a podobnych nestastnicich, bude krafat, jak je corbyn nebezpecny pro labour party. mel by ho nejaky cestny brit (je to protimluv nebo ne?) zastrelit jako psa, valecneho zlocince s krvi na rukou. ale bude novy ipad, neni cas se tim zabyvat… dobrodruzne kongo vola.

        mladi jsou vyuceni k humanitaristickemu aktivismu a mavani tibetskou vlajkou misto k lidskemu soucitu, maximalne sbiraji misto aby syntetizovali, posledni dobou od (vekem) dospelych lidi posloucham tak neuveritelny mozkovy prujem, ze mam pocit, ze se mi to zda… ale nevedi skoro NIC! tarkovsky? kdo to je? areva? v nigeru? to nevim, kde je… churchilla znam, mel bulldoga a chlastal dobrou whisky, byl demokrat a bojoval proti totalite a rudemu moru.

        o gaddafim a jamahiryii – ze okradali libyjce, ze je vrazdili a mucili ve velkem, ze se libye za tu dobu nerozvijela, ze udajne STVAL TRIBY PROTI SOBE a tim je ovladal.

        TAKZE KDE JE HRANICE MEZI VYVAZOVANIM A POSTVAVANIM/NADRZOVANIM? A S JAKYM VYSLEDKEM PRO LIBYI GADDAFI KRUTE POSTVAVAL TAMNI TRIBY PROTI SOBE A S JAKYM JE DNESNI DEMOKRATE I S JEJICH ZASRANYM PARLAMENTEM A KNICEMUVOLBAMI SJEDNOCUJI? SNAHA OBRATIT VECI VZHURU NOHAMA JE TYPICKA.

        bylo by urcite velmi zajimave (ovsem to je ukol pro studovanejsi), historicky vyvoj vztahu nejvyznamnejsich rodin v libyi vcetne vzajemnych animozit a pripadne KDO ZA NIMI STAL (britove, turci, italove?)

        ohromne mnozstvi libyjcu je v exilu (a budou s nejvetsi pravdepodobnosti dlouhodobe, jako palestinci), v tunisku, egypte, ale i na malte, nevim jak v alzirsku, nigeru… dalsi somalsko, irak, afghanistan, vzdyt to vime, jen nic proti tomu nedelame.

        vlastne to stejne vzdy byl jen souboj o duse a emanujici energii.

        p.s.: prohravame…

        • Janika

          Co chci psát, PeeBee? Nebo spíš chtěla bych, kdybych měla zdroje a informace…
          Tak určitě ne opakovat pořád dokola o zločinech NATO v Libyi, i když zapomenout taky ne. Dnes je u Julese fotka Kaddáfího a Sarkoziho s popiskem „Kaddáfí a jeho kat“. Takhle nějak připomínat, to ano.
          Hlavně ale by to chtělo úplně normální zpravodajství o tom, co se v Libyi děje. Žádné zkreslené a účelové manipulace. Prostě zobrazit to, co se děje na konkrétním místě konkrétním lidem, co si myslí a jak žijí.
          Druhá věc je rozbor toho, co bylo. Jak vlastně ten Kaddáfí ovládal kmeny? Jak píšeš: „bylo by urcite velmi zajimave (ovsem to je ukol pro studovanejsi), historicky vyvoj vztahu nejvyznamnejsich rodin v libyi vcetne vzajemnych animozit a pripadne KDO ZA NIMI STAL (britove, turci, italove?)“ – ano, to by bylo nesmírně zajímavé. Kdo to ale zná. Libye byla a je tajemná. Literatura nepřeložená, co bývalo na internetu, to zmizelo. Věčná škoda blogu Leonor…

          • embecko

            V zasade je to jasne a jasne je i to, ze „vsichni to vedi“. Pak jsou dve moznosti: budto jsou vsichni blbci, jak naznacuje Roberts dole, anebo nemohou jednat jinak, jak naznacoval Geon. Ted babo rad…
            http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Idioti-za-uprchliky-si-muzete-sami-zaznelo-z-USA-395871
            „Roberts cituje vyjádření šéfa armádní zpravodajské služby generála Michaela Flynna, který odešel vloni v létě do penze. Ve svém nedávném textu potvrdil, že americký prezident Obama nedbal rad jeho a dalších expertů a podpořil džihádisty, kteří jsou nyní součástí Islámského státu. „Neschopná americká vláda využije cokoli, aby zdůvodnila svoji údajnou válku proti teroru. Idiotští Američané si vyrobili vlastní problémy s teroristy a neméně idiotští Evropané zase s uprchlíky. Je to naprosto bezduché a nebere to konce,“ rozčiluje se Roberts a poukazuje na další chyby americké zahraniční politiky, které se týkají vztahu k Rusku.“

            • Janika

              Spíš nemohou jinak. Dostaneš se na post a už to nejsi ty, ale vykonavatel toho postu :-). Proto je tolik darmožroutských politiků a funkcionářů všeho druhu.

              • embecko

                No to je pak „jina situace“ a znamena to, ze lide jsou stale chytri a jen jim neni doprano sluchu: medialni sfera je plne kontrolovana urcitou skupinou, ktera „vyhrala“ a ma ji plne pod palcem. A z tohoto uhlu je take treba vse nahlizet: vsechno je to tak, jak nejhure si to dovedete predstavit :o)

            • Janika

              Moc pěkné, PeeBee, děkuji. Pokoušela jsem se hledat i podle biografie, je to dobrý zdroj. Jen mít čas, dokázala bych se do toho zahrabat na celé dny :-).

      • PeeBee

        jules pro mne byl a je podobne jako el-murid celkem neduveryhodny. desitky mrtvych rozhodne, asi zbytky mistni milice musely po par dnech opustit sirtu – nemely sanci. nezavidim mistnim ten vyber mensiho zla – jsou horsi falesni muslimove typu daesh nebo jeste falesnejsi muslimove typu lifg/salafi? pizlaci hlav za penize nebo ti, kdo tve rodine pred par lety sebrali cest, svobodu, budoucnost…

        http://www.middleeasteye.net/news/islamic-state-militants-step-reign-terror-massacre-libyan-town-1272577277

        • Janika

          Julese zmiňuji, protože je to ne-ruský zdroj a jako takový se může zdát objektivnější :-).

          Sirta jako sídlo IS se mi vůbec nelíbí. Jakoby to směřovalo k jejímu vyhlazení z povrchu zemského. Aby nezůstala jako memento a věčný pomník barbarského zničení Kaddáfího režimu.

  25. mistralius

    Pivo víno lihoviny

    je to démon alkohol a za několik desítek minut odhalím proč merlin není muž, za kterého se vydávala na Outsider media

  26. Pingback: Pomsta zabitého Kaddáfího, aneb jak si Evropa zařídila džihád v domě….. | prvopodstata.com