Člověk a hlína

Poslala merlin

5 comments

  1. Janika

    Fascinuje mě nejen pohled na výrobky, ale zrovna tak do soustředěných tváří těch umělců. Obojí je nádherné.

    P.S.: Myslím, že toto video není zamýšlené jako ilustrace ke Kamilovu přirovnání pod předminulým článkem :-).

    P.P.S: Výhledově bych chtěla zkusit tenhle nádherný svícen:

  2. merlin

    vůbec mi nenapadlo to myslet jako příspěvek ke Kamilovu mísení hlíny:-). Mám moc ráda keramiku a umět ji tvořit z vlatsně z ničeho do úžasných tvarů s takovou dokonalou zručností a elegancí strašně obdivuju. Navíc mě ten pohled uklidnuje, stejně jako zírání do krbu.

    • dixi

      Děkuji Merlin, v dnešní nepěkné době krásné ,uklidňující. Také to obdivuji .

    • Kamil Mudra

      Inu, člověk má k hlíně blízko v mnoha jejích podobách. Pole, zahrada, stavební materiál, nádoby pro krásu i běžné použití… Možná i proto pro něj nebylo těžké, po dlouhou dobu, věřit tomu že z ní byl stvořen. Ostatně, mnozí tomu věří dodnes.

      Na rozdíl od mé ženy, mne modelování keramické hlíny neláká. Ale rád beru do ruky různé nádoby nebo tácy které vytvořila, protože když je držím tak mám pocit jako by se naše dlaně potkaly. Mně je bližší hlína živá – ta zahradní. Když ji promíchávám, tak aby co nejvíce vyhovovala „chuti“ semínka nebo sazeničky, vždy k ní přivoním a představuji si kolik životních, pro nás neviditelných dějů v ní probíhá a když pak semínka zahrnuji, mám podobný pocit jaký jsem míval u přikrývání dětí, když ještě byly malé a chodil jsem jim dávat dobrou noc.

  3. PeeBee

    skvela videa! jeste pred par lety by me to moc nezajimalo, neni cas… ale cim dal vic si vazim takto sikovnych lidi majicich navic cit pro vec. pro me krasna ilustrace rozdilu mezi umenim a artem.