Vyznání pro Paříž

Napsal Blackpoodles, přeložila MaB

Francie zosobňuje vše to, co náboženští fanatici celého světa
nenávidí: užívat si života tady na Zemi.

A to mnoha rozličnými způsoby:
Ranní šálek vonící kávy s máslovým croissantem,
krásné ženy v krátkých sukních, které se bez zábran usmívají na kolemjdoucí,
vůně teplého chleba, láhev vína vypitá s přáteli,  pár kapek parfému,
děti, hrající si v Lucemburské zahradě,
právo nevěřit v Boha a neznepokojovat se kaloriemi,
flirtovat a kouřit i milovat se mimo manželství,
užívat si prázdnin, číst jedno jakou knihu, chodit zdarma do školy,
hrát si, smát se, debatovat, dělat si legraci z prelátů stejně jako z politiků,
odkládat úzkost na později, nechat starost o to, co bude po smrti, nebožtíkům.

Žádná země na světě si neužívá lépe života než Francie.

Paříži, milujeme Tě. Pláčeme pro Tebe. Dnes večer máš smutek a my jsme s Tebou.

Víme, že se budeš znova smát, znova budeš zpívat, milovat a uzdravíš se, protože milovat život je Tvoje podstata.

Síly zla ustoupí. Prohrají. Vždycky prohrají.

 

Autor Blackpoodles, příspěvek uveřejněný v noci z 13. na 14.11.2015 v New York Times

Reklamy

122 comments

  1. Janika

    Děkuji MaB za překlad těchto dojímajících slov, poslaný přímo z centra dění, z Paříže. My ty události probíráme ze všech možných stran, ale vlastně s tímhle jediným pohledem jsem se dosud nesetkala – s prostým uvědoměním si, že pokud se zapomeneme radovat ze života, zůstane smrti málo, co by nám vzala.

    Mimochodem, Pařížané dokázali žít naplno i v dobách horších, čtu si zrovna Micheleta…

    • Kamil Mudra

      Úplně stejné vyznání může napsat kterýkoli Čech s postačujícím ekonomickým zázemím. Úplně jinak to asi bude vidět bezdomovec. U nás i ve Francii. V této souvislosti mne to nijak nedojímá a přijde mi to stejně klišovité jako ty prozářené reklamy, obsazené šťastnými hospodyňkami, které si zas pořídily něco nového do svého úžasného domova.

  2. Tribun

    Má to jen jednu, pro mnoho lidé ovšem zcela zásadní chybu: chybí v tom volání po krvi a po pomstě.

    • Janika

      Možná to bude pro některé i přednost. A jestli naopak tenhle způsob „boje“ není tím jediným, který se dá vyhrát.

      • Kamil Mudra

        Jistěže. Jde o spolehlivý způsob „boje“, kterým umožníš vyhrát soupeři. :-)

        • Janika

          Neřekla bych, Kamile. Přemýšlím o tom dnes celý den a pochybuju, že mi někdo dokáže odpovědět – jak by vypadalo vítězství nad IS? Asi nijak. Bude to ale provždy vítaná záminka napadnout kohokoliv. Možná i záminka jak uvrhnout Evropu konečně do války, když jsme zase až tak blbí nebyli, abychom válčili s Ruskem.

          • Kamil Mudra

            No, je možné, že tady v Evropě asi nijak (pominu-li snížení teroristické hrozby) ale logicky by konec IS měl být i koncem záminky k útokům na něj. Samozřejmě je dost pravděpodobné, že se ti válkychtiví začnou rozhlížet po nějakém jiném bojišti a Rusko jen tak lehce ze svého „hledáčku“ nevypustí.
            Ale jak to vypadalo v dobách kdy, naopak, vítězil islám se můžeš podívat zde:
            https://janica9.wordpress.com/2015/11/19/budoucnost-se-rysuje/comment-page-1/#comment-33343

              • Astr

                Snadno.
                Ze smerem tam kde ted vladnou uz zadne zbrane nepotecou
                Ze smerem ven pak uz dalsi lide neutecou

                  • Astr

                    Janiko je uz vedecky prokazane ze cca za 5 milliard let slunce vyhori a v dusledku toho zacne expandovat az tak ze na Zemi nastanou tepelne podminky podobne jako na Venusi dnes . tedy ne k zivotu.
                    Vice nez 400stupnu na povrchu a konec soucasnych forem zivota!
                    Co je realnejsi? Ze se lidstvo stihne do te doby presunout jinam nebo ze zmizi a zustane jen v zapisu historie Vesmiru ?

                    • Janika

                      No vidíte, Astře, slunce JEDNOU jistě zamrzne. Tu jistotu, že nikdo z velmocí nebude podporovat špinavými hrami teroristy a nikdo nebude utíkat ze zemí, kde je zle, nemáme.

  3. Janika

    Zrovna koukám, co jste napsala, MaB, kopírují to i sem, myslím, že se to k zamyšlení tématicky hodí:

    V těchto dnech dostávám ohromné množství krásných mejlíků od znepokojených přátel. Jsou plné empatie a je to jako milé pohlazení.
    Ale moji kamaradi z Prahy, kteří s obavou a rozhořčením sledují kolektivní tragedii ve Francii, píší i o domácím fenomenu, který označují jako vývoj „od Čechů k čecháčkům“. To, co tím myslí, není nepodobné smutné charakteristice komplexu příslušníků malého národa se všemi jeho projevy.
    A tak přemýšlím, co je dnes škodlivější : Být „čecháčkem“ nebo sluníčkářem ?“

    • Tribun

      On to možná není ani tak vývoj, jako konec přetvářky, konec hry na něco, co jsme nikdy nebyli a vlastně ani být nechtěli.

      • Kamil Mudra

        Inu, Tribune, co asi zbývá Čechovi který nabude dojmu že se on i ostatní mění v „čecháčka“? Třeba právě to „sluníčkářství“ kterým si navodí pocit že se stal součástí něčeho „co ho přesahuje“ a může se tak z toho „českého svrabu“ rozprostřít „do celého světa“.
        Pak už je snadné to své češství nechat někde „pod nohama“ a kráčet vstříc vznešeným ideálům – ať to stojí co to stojí.

    • Astr

      Janika
      :A tak přemýšlím, co je dnes škodlivější : Být „čecháčkem“ nebo sluníčkářem ?“

      Opet snadna odpoved:-)
      Jiste Bozsky to pocit ozaren byt humanitarnim sluncem
      zato hrozne je byt ocejchovan „čecháčkovskym“ puncem

  4. Ondřej

    Dovoluji si ještě něco co může někomu připadat krásné a tak moc charakteristické pro Paříž…Dělat revoluce, intelektuálně dišputovat, literárně kriticky pábit, akademicky se bouřit, ideologicky provokovat, po bitvách se na Elysejských polích vzájemně ošetřovat….

  5. embecko

    No to je tema jako poleno.
    Takhle podane Francii muze verit jen nahodny turista, anebo nekriticky frankofil. Vzpominam na jakousi obecnou kritiku francouzskych filmu, ktera tvrdila, ze francouzske filmy jsou samolibe a nudne…a neco na tom je.
    Osobne mam z Francie vetsi strach nezli z Nemecka, uplne ji kouka z kalhot slama byvale imperialni velmoci. Dnes ponizene a na mezinarodnim poli temer bezvyznamne zemi nedavno ruplo v bedne a pustila se do Kaddafiho a jeji soucasne pomlaskavani nad Syrii vzbuzuje obavy. Jak bylo receno v te filmove kritice: samolibost (chybejici sebekriticnost) a (nebezpecna) nuda, tak vidim dnesni zemi galskeho kohouta.
    Mam znamou, „normalni holku“, co se vdala do jizni Francie, povila tam dite a pak se rozvedla. Jelikoz je francouzske socialni zazemi prvotridni, nedelalo ji problemy tam zustat a chodit do prace a k tomu coby samoziviotelka dite vychovavat…ovsem par tydnu po rozvodu zacal chodit jeji kluk (jiz Francouz) domu krvavy, mlaceny spoluzaky coby vychodoevropskka socka. Inu, to se muze stat, ovsem pri pohovoru s ucitelem zjistila, ze soudruh se „nedivi“, pry kluk je jiny, nezli ostatni (samozrejme neni jiny, znam ho, je normalni a vic francouzstejsi nezli nejaky jiny Franouz, tatka je z Parize). A pak to zacalo: chtela mobbing hnat vyse, ale narazila na krutou barieru, vsichni urednici jako v jednom siku vec odmitli resit, tak se nakonec musela odstehovat do velkeho mesta, Toullouse, kde se to zlepsilo (kluk take vyrostl a zesilil)

    • Tribun

      No, Saxi, řekl bych, že tohle není specifikum francouzského venkova, ale systémový rys venkova – nebo možná lépe maloměsta – obecně.

      • embecko

        Podle meho, Tribune, by pravidelne mlacene ukrajinske dite ceska skola treba ve Svatem Janu pod Skalou resila. Tady to prekvapuje o to vice, ze jde o vyhlaseny socialni stat- zrejme nejsou vsechno sovy co jako sovy vypadaji.

    • Zoom

      Musím se přiznat, že tomuhle blogu už opravdu nerozumím. Nemusí to nutně být chyba blogu, možná na to nemám prostě inteligenčně. Nebo jak říká Pjakin a KOB – že něco nechápeme nemusí ještě být proto, že jsme hloupí, ale proto, že je to mimo okruh našich pojmů. Zdá se tedy, že tento blog je čím dál více mimo okruh mých pojmů.

      • Janika

        Může to být otázka vstřícnosti a ochoty či snahy se dohodnout, najít shodu. Mám zřejmě v tomhle širší záběr, takže to mnohé mate.

  6. Ondřej

    Je symptomatické, že v těch verších se zračí zásadní hodnotové odmítnutí

    1) Konzervativních hodnot (víra v Boha, rodina, svátost manželská, smrt jako součást života
    2) Autorit (stát, církev)
    3) společenské konvence (zachovávat mravnost, cudnost, střídmost, důstojnost, skromnost, úctu k autoritám)
    4) ….to v tom textu je pravda jen podvědomě cítit…..odmítat poddajnost systému – státu, kapitalismu, majetnictví – tedy vytvářet neustálou hrozbu se bouřit, demonstrovat, prát se s policií atd.

    Je jasné, že současná doba (nejlépe je dialektika osobnostní metamorfózy z levicově liberální osobnosti plné duševní pohody v agresivního konzervativního bijce se za řád a pořádek v případě embéčka) je plná změn a postmoderna vyniká nejednoznačností a pochybnostmi. Žádná dobrá První republika, protestantské ctnosti a víra v Boha nebo doba velkých příběhů – boj dobra se zlem (dosaď co jest libo, studená válka, boj kolonií za samostatnost, rasová rovnoprávnost, sociální práva)

    Lidé se mění a stávající se více stresovaní, nejistí a agresivní. Začínají trpět mentální obsedancí k liberální společností, kde neplatí zákon krve a půdy, ani dědičné výsady baronů – ale kde si každý může dělat co chce pokud tím nesnižuje důstojnost a práva druhých. Kde každý brouček má (ano už i broučci a žabičky, to jsme to dopracovali jako lidé, co mají výsadu vědomí si sebe sama uvědomovat ,a díky tomu jsme nadáni i kolaterálními projevy vlastního sebeuvědomění – takže i pocity nenávisti, zášti a frustrace oproti „jen“ zvířatům, takže je u nich PATRNÉ, že cesta nejen když se jde po modré, nebo i rudé nakonec se barevně splyne do hnědé….Zelená se drží být stále svěží a „žluté“ je to jedno:-)

    Čím to je, když nikdo neuplácí za projevy nenávisti nějakou volební korupční nabídkou 13.platu nebo zvýhodňování sociálních skupin – třeba návrhem zavedení práva první noci pro domovní důvěrníky? Je stále více patrné, že je to vybublává temná stránka slabších osobností, že to může souviset s věkem, rodinným stavem, afinitou k esoterice, disociativní poruchou identity.

    Vidím většinou okolo sebe lidi, co nic neřeší, jsou v pohodě, smějí se, jsou bezstarostní – jak to když nám jde přeci jde „DOSLOVA“, každý den o život? Když mám pocit že já (a samozřejmě na utvrzení publika nesmí chybět ono obligátní přitakání „A VŠECH CO ZNÁM“ .-). Nebo OPRAVDU každý den strádáme v kapitalismu hmotnou deprivací, odcizením, nihilismem a pocitem zbytečného života….??? A teď ti Pařížané…Jak mohou být takoví?

    Najednou ti lidé zahořknou a berou vše toto jako osobní útok….Jak to, že někdo má rád tu nevázanost, noční život, promiskuitu, nevěří v Boha, národ, stát, jednotnou kulturu, očkování atd.??

    Je to proměna času v nás nebo se to měníme my v proměnách času, a to tak, že někteří se vytrácejí, jejich duše sublimuje kamsi do minulosti, z těl se stává beztvará hmota co dělá mechanické pohyby, protože to po čem tito lidé touží se už stalo….Pozoruji takové lidi ve svém okolí, trochu je znám, ne dobře, občas jsme spolu kdysi promluvili, takže vím jací ti lidé byli, a najednou….jsou z nich chorobně paranoické trosky, co vidí okolo sebe jen nepřátele, cítí nenávist, leknou se se už i koček u popelnic…

    • Ondřej

      oprava…..“nejlépe je dialektika osobnostní metamorfózy z levicově liberální osobnosti plné duševní pohody v agresivního konzervativního bijce se za řád a pořádek PATRNÁ v případě embéčka)…

      ….ano už i broučci a žabičky maji svá práva, to jsme to dopracovali jako lidé…..
      ….Je stále více patrné, že je to vybublává temná stránka slabších osobností ZCELA SAMOVOLNĚ….
      ….Když mám pocit že já (a samozřejmě na utvrzení publika nesmí chybět ono obligátní přitakání „A VŠECH CO ZNÁM“ .-) že každým dnem spěji k záhubě….
      ….

  7. Martin

    Stale (marne) cekam,zdali nekdo zacne psat take vyznani za ty mrtve pasazery ruskeho letadla.Rad bych si precetl mistni nazor .. Dekuji

  8. Hamilbar

    Krásný příspěvek, ale zdá se mi, že na něco zapomíná.

    A totiž to, že po raním šálku vonící kávy s máslovým croissantem se kluci Blackpoodlesové odeberou na ranní briefing kde proberou metodiku útoku na cíle v Syrtě mebo v Mali. A než jim jiní Blackpoodlesové připraví stroje stihnou si ještě přečíst v novinách něco o hnusném diktátorovi a užít si trochu mimomanželského sexu s MaBkami. Pak odletí splnit úkol, z bezpečné výšky zabijí diktátorovy malé vnuky a ze Syrty nadělají trosky.

    Po návratu, s pocitem dobře vykonané práce, potkávajíce cestou krásné ženy v krátkých sukních, které se bez zábran usmívají na kolemjdoucí a vdechujíce vůni teplého chleba, vyrazí na láhev vína s přáteli kde proberou poslední veselé karikatury v Charlie Hebdo, blbé atentátníky systematicky zapomínající pasy v autech i francouzské policajty systematicky neschopné zajmout žádného podezřelého živým. A u vědomí toho, že mohou číst jedno jakou knihu, nečtou vůbec žádnou a poté co se pokochají dětmi hrajícími si v Lucemburské zahradě, vyrazí do Buloňského lesíka za Ukrajinkami.

    Potom odloží úzkost z nezaplacené hypotéky na později zapnou si telku a spolu s manželkou se budou smát, debatovat, dělat si legraci z prelátů stejně jako z politiků a nechají starost o to, co bude po smrti, nebožtíkům.

    No a pak už jen hup do postýlky. Zítra je čeká další překrásný den.
    Letadlová loď Charles de Gaule vyplouvá. Vive la Republique! Vive la France!

    • Kamil Mudra

      Za tohle palec nahoru, Hamilbare. Upřímně, bez ironie.

    • Janika

      Bylo to nutné, Hamilbare? Co jsme mohli dělat my, když Havel „humanitární bombardoval?“ CO jsme mohli dělat, když jsme byli součástí bloku rozbíjejícího Libyi?
      Tribun se ironicky zmínil, že v tomhle příspěvku chybí pomsta a krev. Pro mě je to hodně. Možná MaB ještě někdy napíše o tom, že Pařížané nepodlehli nenávistné xenofobii tak, jako my, a oni by na to měli spíš právo.

      • Hamilbar

        Omlouvám se Janiko, ale ve svém příspěvku žádné volání po pomstě nevidím. Jestli jste tam nějaké našla upozorněte mě prosím.

        Co se týče krve ta je dnes a denně prolévána v Severní Africe buď přímo Blackpoodlesy a MaBkami, nebo na jejich příkaz. Jenom to není v novinách a v telce. Co oko nevidí to srdce nebolí?

        Co se týče xenofobie, vyšší střední třída, jako jsou manželky advokátů (zdravím MaB), žádnou xenofobii nepotřebuje. Vše co potřebuje si dokáže buď koupit nebo zařídit. Nemá žádný důvod chodit do muslimských čtvrtí. A čemu Pařížané podlehli, nebo nepodlehli uvidíme ve volbách.

        A co jsme mohli dělat my, když Havel „humanitárně bombardovalˇ´? Možná ho nevolit za prezidenta. Ale to bych chtěl asi moc.

    • MaB

      Vyřizuji vzkaz Hamilbarovi od kolegu :

      J’habite en France – Michel Sardou – YouTube
      ▶ 3:03

      Cher ami, ne soyez pas jaloux ! :))
      S’attaquer à une femme, c’est petit !
      Ne soyez pas goujat ! (homme mal élevé et grossier avec les femmes)

      Vive les Tchèques !

  9. PeeBee

    „…One day we will be building enormous monuments to those who vanished, to those who suffered immensely, to “un-people” whose tears most of us do not even see, whose screams of horror and pain are muzzled by horrendous lies, deranged pop music and movie soundtracks, by whoring mass media, and by formal education which is distributed to everyone like a poison, like sedatives, like a tool that makes most of the people on this scarred Earth disappear from our consciousness.“ andre vltchek

    • Astr

      One day we will be building enormous monuments to those who vanished,………………
      Jednoho dne budeme budovat obrovské památníky těm, kteří zmizeli, pro ty kteri nesmirne trpeli…..
      To ma znamenat co ?
      Pee Bee Andre Vltchek nazyvany Vaklavem Havlem chytrych reci o dnesni mizerii Vas svym lidumilstvym take okouzlil ze jej citujete?
      Pee Bee mozna jste out a to vice nez tusite, kdyz do svedomi ctenare slovy Vltcheka busite.
      Jsou lide kteri maji vazne pochybnosti o budoucnosti Evropy a ti tvrdi ze Evropa se riti do pruseru takoveho rozmeru,
      ze nebude nikdo by mohl vzpomenout natoz stavet pomniky !
      Ostatne to predpovedel jiz Nostradamus :-(

      • PeeBee

        no radeji budu out s lidmi jako vlcek, pilger, harmon snow, pereira. svedomi vase nebo jinych? pro me jste cizi anonym astre, nic vic. berte link nebo ho nechte lezet, vykecavat moudra tu nebudu.

        to, ze nechapete rozdil mezi lidmi jako vlcek nebo kohout na jedne a havel nebo panek na druhe strane, to je vase vec, mozna to mate z toho, jak jste vzhuru nohama.

        • PeeBee

          „Určitá část české populace se tváří, jako by byl terorismus součástí genetické výbavy lidí, označovaných za čmoudy a kozomrdy. Terorismus samozřejmě existoval a existuje i mezi bělochy. Zapomíná se třeba na Irsko, kde se znesvářily dvě frakce oslavující stejného boha. Zeman si netroufne říct, co říká novinář českého původu Andre Vltchek o tom, jak bohaté země nejrůznějšími způsoby vysávají bohatství z Afriky.“

          jiri jirovec dnes na parlamentnich listech

          citim se v teto spolecnosti dobre, astre. konvickoidy necham jinym, stejne jako havlomily…

          • Astr

            citim se v teto spolecnosti dobre, astre. konvickoidy necham jinym, stejne jako havlomily

            Kazdy se snad v nejake spolecnosti citi dobre. Nekteri lide ne ?
            Stale je jeste dobre kdyz je moznost uchylit se nekam jinam, treba i do ustrani, neciti li se clovek nekde dobre :-)
            Az tato moznost nebude , hure bude, dalsi z rady svobod ubude:-(

        • Astr

          Jiste je to vec osobniho nazoru , ano vzhuru nohama, ale to neni asi duvod proc je v Klokanii casto citovan Pilger, dokonce I sem zvan. Mnohokrat zde prednasel a oceneni si odnasel. :-)
          „Andre Vltchek nazvany Vaklavem Havlem“ to je jiste jen jeden z nazoru na neho a bohuzel az po teto jen internetove poznamce jsem se zacal zajimat o koho vlastne jde. K teto sve mezere ve vzdelani se nerad priznavam :-) Neznat tak slavneho ivestigativniho journalistu to nesvedci o dobre urovni :-(
          Mozna jste nespravne pochopil onen odkaz na srovnani Vltchek-Havel . Nesdilim ho, myslim ze to neni dobre srovnani,
          jen na objasneni uvedu jine dle mne blizsi. Zatim co me Pilger svym stylem a argumenty oslovuje, Vltchek ne. To ale neznamena jeho odsouzeni, jen jine nez Vase posouzeni :-)
          Na rozdil od Vas ale necitim potrebu zduraznovat ze „pro me jste cizi anonym“
          Pokud jde o odkazy, rada Vasich odkazu je „obohacujicich“. Beru :-)

          • PeeBee

            ale tak to je, astre. my jsme jeden pro druheho anonymove – myslim to tak, ze nemam potrebu nikoho presvedcovat, oblbovat nebo snad citove vydirat – nemam na tom zadny zajem.

            vzhuru nohama byla samozrejme nadsazka. neni john pilger tak trosku australan?

  10. tresen

    Nemůžu si pomoct, Hamilbarova představa jednotného blackpoodlesáctví mi připomněla oblíbenou paušální tvář muslimského migranta, který se samozřejmostí sobě vlastní odhazuje bagety do bláta, od Evropy očekává byt a podporu, protože se mu nechce pracovat a který přitom ze všeho nejvíc touží Evropu zničit.
    Něco jako tvář Umpalumpa v Karlíkovi a továrně na čokoládu.

    • Astr

      Tresnicko kdezto Vase predstava na rozdil od Hamilbara je jaka ?
      Hodlate ignorovat poznanou a vsemi uznanou skutecnost ze homo sapiens bez rozdilu a tedy I bez rozdilu zda je muslim, krestan ci vyznavac posledniho 99 nabozenstvi na teto planete tedy temer kazdy ma v genech zafixovanou touhu po nejvyssi odmene za minimum odvedene prace a nekteri vytecnici I bez prace ?
      V dnesnim svete kdy zakon TRHu a spotreby si zada stale mene lidske prace, kdy ani kvalifikovani domaci obyvatele nemohou dostat pozadovanou praci protoze ta proste jiz neni, , po vsech zkusenostech a to dlouholetych z CR na pr. I s nezamestnatelnatosti Cikanskeho ethnika I Vy chcete kazat o obohacovani nove prichozimi ?
      Vase minule a predminule kapitalisticke postoje a nazorove strety jak s Tarasem tak i jinymi kritiky noveho trzniho usporadani byly vystridany novym pohledem na svet? To Vam blahopreji :-)

      • PeeBee

        prave vcera mi kamaradka pise – nemuze po urazu sehnat nikoho na vypomoc na uklid – vsichni breci, jak maji malo, ale delat se nikomu nechce…

  11. tresen

    Moje představa o Pařížanech, kteří nechtějí vyhovět teroristům a vzdát se všeho, co fanatici /nejen islamističtí/ nenávidí, je taková, že mohou být jinak velmi různí.
    Že to mohou být studenti, lékaři, uklízečky, muzikanti, křesťani, ateisti, židi, muslimové, budhisti, černí, bílí i namíchaní.

    • embecko

      S Bejrutem opatrne, Seale, jeho prezdivka coby Parize vychodu byla platna do IIWW a definitivne ztratila smysl s prvou izraelsko- arabskou valkou a naslednym exodem desitek az stovek tisic Palestincu do Libanonu. Pak zacalo prave multikulti peklo, zakladani vlastniho statu na jihu Libanonu, pokusy o statni puce v sousedstvi (Jordansko) a nasledne vyhnani dalsich Palestincu do Libanonu a v dusledku vzplanuti multikulti obcanske valky. Ta prisla presne na rok s druhou generaci prvych imigrantu (vlaka vzplanula 1975, tedy po 27 letech od prve imigracni vlny).
      Zajimave take je, ze komunisti se tehdy postavili za i za muslimy, mel jsem 5 spoluzaku- libanonskych muslimu, jejichz rodinam tehdejsi rezim poskytl azyl, Palestince jsme tam meali samozrejme take. Komouchove se svym univerzalismem meli k multikulti blizko…tedy tak blizko, ze ho vasnive praktikovali.

      • Astr

        Ano Saxi,
        multiculti v rozumnych rozmerech bylo za realneho socialismu praktikovano a vlastne nikdy nikde nenarazelo. Take proto ze pojmenovani a odsouzeni kradouciho Cikana zlodejem nebylo nikdy oznaceno za rasismus.

      • Seal

        Saxi, je to jenom perex, který má vzbudit pozornost. Ten článek mi přišel zajímavý už jenom tím, že stojí na reálných faktech a neutápí se v nějakém střetu civilizací a dalších podobných nesmyslech. No a autor má taky hodně kladný vztah k Paříži – jako ta Blackpoodles z NYT – ale dívá se zkrátka na ten atentát v konkrétních souvislostech.

  12. Astr

    Vzbudit pozornost se da ruzne, od hoaxovych internetovych desinformaci az po prave terroristicke utoky.
    Samozrejme take ruzne posuzovat a odlisne videt. je mozno kde co. kazdou lidskou cinnost.
    Zatim co email z CR ktery beru jako varovani a priklad nebezpecne odlisnosti, ktera opravdu obohacuje ale zato velmi neeativne, kdyz jej zde uvadim, vystavuji se narceni z antiislamske provokace a tedy az trestne cinnosti podle vaseho ministra Pelikana!
    Presto tak cinim. jako varovani. pred necim na co si „normalni“ Evropan rozhodne nechce zvykat.
    V CR jsou jiz mista ktera s podobnym chovanim maji jiz sve spatne zkusenosti.
    Mesto Teplice se s tim potyka jiz delsi dobu. jak priznal v senatu pan senator Kubera.
    http://medzicas.sk/aj-ked-su-islamske-zvyky-odporne-zvyknite-si/

    • Janika

      Astře, takové prkotiny, nevím, co mě na tom má děsit. To už by na tom naše společnost byla opravdu zle, kdyby nedokázala tohle korigovat. A kdyby na tom opravdu tak zle byla, tak jí nepomůže nic.

      Mimochodem, jestli plavčík není schopen poradit si s ženskou, která leze do bazénu v hábitu, tak není na svém místě. Hrdinové chtějí muslimy rovnou střílet, to prostě nedokážeme jednoduše něco slušně a zdvořile nedovolit?

      • Astr

        Janiko opravdu
        Hrdinové chtějí muslimy rovnou střílet, to prostě nedokážeme jednoduše něco slušně a zdvořile nedovolit?

        Nedokazeme !
        A opet jsme u jadra pudla:-(
        Janiko preci nemuze predstirat az tak velkou naivitu
        Kdyz se vam nasilnik vlamuje do dveri tak mu slusne a zdvorile nedovolite vstup ?
        Neni treba hned strilet, v prvni fazi by stacilo Merkelovsky neotvirat dvere dokoran !
        Jsou I jine priklady jak a k cemu mozno vyuzivat obleceni muslimskych zen :-(
        Vy komentujete muslimku se koupajici me vice irituje video o stupen nize na muslimku ve stoje kakajici :-(
        S tim si neporadi ani rozhodny plavcik.

        • Ondřej

          Vám se někdo vlamuje do dveří, Astře? A kdo, volal jste už policii?

          Tak to neváhejte, něco podobného se stalo sousedce. Její muž se tak opil, že si spletl správný klíč a ten mu nešel do zámku, a jelikož mu už několikrát žena vyhrožovala že jestli s tím pitím nepřestane, že vymění vložku zámku ve dveřích a nepustí do (k sobě) domů. Myslel, že už tak učinila a tak se snažil za pomoci heveru a krumpáče dveře vypáčit. Když mu pak žena normálně otevřela, a viděla co zase udělal tak zavolala policii. Nikdo jiný se u nás v okolí k nikomu nedobýval. Nežijete Vy v nějakém extrémně nebezpečném městě? Caracasu, Port-au-Prince nebo Pretorii?

        • Janika

          Astře, to video jsem nepřehlédla, ale ani neshlédla. Jednak mě to nezajímá a druhak mě učili, že faux pas se má přehlížet. I u tohoto ale platí, že ostraha, služba, policista by si s tím měl poradit. Uklidila by to, sklidila příslušné opovržení a příště už by to neudělala.

          Víte, co mě ale napadlo? Nehledě na nechutnosti tohoto případu vidíme, že ta proklínaná burka dává ženě nevídanou svobodu. Jen si to představte – hábit, a v něm svobodná bytost, které může cokoliv, volně a bez zábran, nikdo ji nevyfotí, nezdokumentuje, neodsoudí.

          • Kamil Mudra

            V sámošce nebo na nemocniční chodbě se do zvládne lopatkou a mopem. Bazén se musí vypustit, vydesinfikovat a mimo nemalých nákladů to znamená ještě aspoň jeden den mimo provoz. „svobodná bytost, která může cokoliv, volně a bez zábran“ tak může snadno přijít provozovatele hodně draho a bude-li dostatečně „důsledná“ – odstavit ho úplně.
            S náklady minimálními, nevyfocená, nezdokumentovaná, neodsouzená a třeba jen proto že se její biologický rytmus náhodou shoduje časem který si vyhradila na koupání (nebo proto aby se pomstila za něčí „blbý kukuč“….).
            Je hezké jak umíš být tolerantní, Janiko, ale máš o té svobodě dost zvláštní představu.

            • Janika

              Napsala jsem výslovně odmyslet si tenhle nechutný příklad. To jsem mohla čekat, že se v tom bude přesto někdo s gustem hrabat.

              • Kamil Mudra

                Nenapsala jsi nic o „odmýšlení“ si si toho případu. Napsala jsi „nehledě na nechutnost toho případu“ a jistě sis všimla toho že jsem se nezaobíral jeho nechutností, nýbrž jeho možnými negativními dopady, čistě z praktického hlediska.
                Ale v čem ještě vidíš tu nevídanou svobodu kterou má burka přinášet? Mě napadá pouze to že v ní můžeš ukrýt svou postavu, pokud s ní nejsi spokojena. Ale pokud máš doma toho na kom ti záleží, tak před ním tu postavu neukryješ – tak k čemu ti taková svoboda je?
                Nemluvě o tom že kterákoli evropská žena si může nosit co se ji zachce – včetně té burky – kdežto muslimka jen tu burku. Takže to tvé „jen si to představte“ mne trochu udivuje.
                Vždyť si nemusíš nic jen představovat – máš možnost to zcela svobodně realizovat.

              • MaB

                Janiko, pokud jde o burku, vztahuje se na ni zakon z 11.10.2010, ktery „zakazuje zakryvat oblicej ve verejném prostoru maskou, uoklou, burqou, apod. pod pokutou 150€“, Koran ji nevyzaduje, nosi ji zeny salafistky (zde teprve po valce v Afghanistanu) , které sami muslimové povazuji za sektu. Prevazna vetsina z nich jsou katolicky, které konvertovaly a z nichz mnohé maji vysokoskolska vzdelani a jsou radikalnejsi nez muzi. (jak svedci burka, poturcenec horsi Turka)
                Pri pohledu na ten zaber z bazénu se nabizi otazka, zda jde o:
                – pomatenost té zeny
                – prinuceni ze strany manzela, sekty…
                – provokaci a s jakym cilem
                Jinak slo zatim o jev okrajovy, loni bylo kontrolovano a verbalizovano 600 zen, coz je jen malé procento z celkového poctu muslimek.

  13. PeeBee

    tak maziere vi, ze 70 ze 700 nemeckych obcanu se vratilo ze syrie do nemecka, jsou pry sledovani…

  14. MaB

    Mila Janiko, tak jsem si precetla do konce a se zajmem. Nekomentovala jsem a komentovat nebudu..
    Zivot ve Francii mne naucil byt tolerantni a akceptovat jakékoli argumenty druhych i fakt, ze nekteri lidé maji potrebu urazet i ty, které neznaji a o kterych nic nevedi.
    Rada bych pozvala Hamilbara, aby se prijel podivat, jak zije MaBka.
    Bude prijat stejne srdecne a pratelsky, jako vsichni moji hosté. Teprve potom bude mit pravo hodnotit.
    Neni to plané pozvani, bud’te tak hodna a dejte mu, prosim, muj mail.
    Puvodne jsem nechtela, ale dovolim si prilozit preklad jednoho dopisu v nadeji, ze se nad nim mozna zamysli.

    „Nebudete mít moji nenávist“

    V pátek večer jste ukradli život výjimečné bytosti, lásce mého života, matce mého syna, ale nebudete mít moji nenávist. Nevím, kdo jste a nechci to vědět, jste duše mrtvé. Jestli nás Bůh, pro kterého slepě zabíjíte, stvořil k obrazu svému, každá kulka v těle mé ženy byla ránou v jeho srdci.

    Takže ne, nedám vám ten dar nenávidět vás. Vy jste se přeci o to snažili, ale odpovědět na nenávist zlostí by bylo podlehnout stejné ignoranci, která z vás udělala to, co jste.
    Čhcete, abych mel strach, abych se dival na své spoluobčany podezíravě, abych obětoval svoji svobodu za bezpečnost. Prohra. Stejný hráč hraje dál.

    Viděl jsem ji dnes ráno. Konečně, po nocích a dnech čekání. Byla stejně krásná, jako když odešla v pátek večer, stejně krásná, jako když jsem se do ní bláznivě zamiloval před 12 lety. Samozřejmě jsem devastován zármutkem, přiznávám vám tuto malou výhru, ale bude mít krátké trvání. Vím, že ona nás bude doprovázet každý den a že se setkáme v onom ráji svobodných duší, do kterého nebudete vy mít nikdy přístup.

    Jsme dva, můj syn a já, ale jsme silnější než všechny armády světa. Ostatně nemám už na vás čas. Musím jít za Melvinem, který se probudil z odpoledního spánku. Je mu sotva 17 měsíců, bude svačit jako každý den, potom si půjdeme hrát, jako laždý den a po celý svůj život vás ten malýchlapec bude urážet tím, že je šťastný a svobodný. Nebot‘ ne, ani jeho nenávi nebudete mít.
    Antoine Leiris, 16.11.2015
    Dekuji !

    • Ondřej

      Krásné MaB, četl jsem kdysi váš blog (jen letmo), když se jednalo o takto exponované téma, kde se láme společnost na dva nesmiřitelné tábory, kdy jeden už explicitně vyhrožuje druhého násilím, kdy prezident se dal jasně na stranu fašistů a kdy IV. cenová volá do zbraně, po koncentrácích a šibenicích. Jako levicová liberál říkám, i s tímto se musí liberálně demokratická společnost umět vypořádat a to nejen trpělivým přesvědčováním, ale tam kde to nepomůže, pak opovržením a izolací nenávistníků a tam, kde to již zakládá na nutné obraně těch, jimž je fyzicky vyhrožováno, pak za pomoci platného práva začít jednat, zadržet a soudit. Viz tento článek.

      „Téměř dva a půl milionu nenávistných komentářů na adresu menšin nebo některých sociálních skupin se během posledního roku objevilo na českém internetu. Více než čtyřicet osobností v nové kampani iniciativy HateFree Culture upozorňuje na to, že nenávistné komentáře, takzvané hejty, se netýkají jen příslušníků menšin, píše server IDnes níže. Bohužel, akce skupiny HateFree zůstává chabá a neefektivní.

      Ono samozřejmě nestačí jen chabě poukazovat na to, že verbální trestné činy, páchané po milionech v české společnosti, tu společnost drsným způsobem ničí. Je nepochopitelné, proč nikdo důrazně nevyžaduje, aby byly tyto trestné činy stíhány.
      Koncem minulého týdne proběhla skotskými médií zpráva, že po pařížských útocích se na sociálních sítích objevilo 60 (!) verbálních trestných činů proti muslimům. Všechny ty trestné činy skotská policie nyní vyšetřuje a jejich pachatelé budou postaveni před soud. Skotská police vyzývá důrazně veřejnost, aby jí tyto trestné činy oznamovali.

      Pachatelé verbálních trestných činů jsou většinou zbabělci a kdyby bylo za ně v ČR deset dvacet lidí odsouzeno do vězení, útoky by přestaly a došlo by k výraznému ozdravění české společnosti. Rada Evropy vyzvala Českou republiku, aby zbavila imunity i prezidenta Zemana, aby mohl být i on za své verbální trestné činy odsouzen do vězení. Je nepochopitelné, proč v této věci zůstávají české úřady v nečinnosti. Trestně stíhána by zjevně měli být i ti příslušníci Policie ČR, kteří jsou verbálních trestných činů svědky a nevyšetřují je. Například ti, kteří se účastnili dne 17. listopadu Zemanovy a Konvičkovy akce na Albertově, která byla zjevně trestným činem.

      http://zpravy.idnes.cz/nenavistne-komentare-v-internetovych-diskuzich-f6p-/domaci.aspx?c=A151120_132914_domaci_zt

      • Janika

        Jděte do háje s trestným činem, Ondřeji :-). Loni zapracovali Zemanovi odpůrci a nefér ovládli scénu. Tak jim to letos vrátil. Dramatizuje to jen ten, kdo nedokáže přijmout stejnou ránu, jakou dal předtím sám.

        • Kamil Mudra

          No vidíš, Janiko, takhle se mi líbíš! Opravdu.
          ——————————
          Mě, Ondřeji, těmi vašimi bláboly neoblbnete protože jsem na té sešlosti byl. Se všemi těmi „kriminálníky“, co spáchali trestný čin, tím že zazpívali hymnu, provolali slávu svému prezidentovi a mávali přitom ČESKOU vlajkou. A díky tomu že jsem tam byl, měl jsem příležitost nafotit si tu skupinu, která se později tak halasně rozčiloval v médiích, že ji policie k té naší nepustila. Ti už ale měli jiné vlajky: modré se žlutými trojzubci a i ty složené z černého a červeného pruhu. Takovými symboly chtěli „uctít“ památku studentů i to naše listopadové vykročení do nového režimu.
          Ale s těmi byste si jistě rozuměl, protože to trestání po jakém tu voláte a udavačství, je přesně jejich rétorika jakou by rádi „ozdravovali společnost“.

          • Ondřej

            Omyl Kamile, to je civilizace Západu, kterého jsme součástí. Právo je to evropské patří k těm evropským hodnotám, ke kterým se odpůrci islámu hlásí. Netuší, hlupáci, že je to tradice liberalismu, proti které bojují jsouce dědicové východního bigotního konzervatismu odkojeného nacionalismem, církevním dogmatismem a patriarchální nadvládou autoritářských vlád mající blízko k fašismu. To kdo nebyl puštěn na Albertov je v této otázce zcela podružné, i když porušilo svobodu shromažďování. Podle našeho zákona je trestné nosit vlajku nacistickou či komunistickou odkazující na zákon o Propagaci hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka § 260. Zevrubnější vysvětlení je níže s citacemi příslušných zákonů. O tom co bych já chtěl si můžete spekulovat jak chcete, jen Vás upozorňuji, že porušovat zákon není pro Vás ani pro ty, na jejichž straně stojíte, tou nejlepší vizitkou. Mé úmysly, o kterých bezpečně víte patrně nějakou telepatickou VPN linkou napojenou do mé hlavy, jsou alespoň se zákony této země konformní.

            • Kamil Mudra

              „…jen Vás upozorňuji, že porušovat zákon není pro Vás ani pro ty, na jejichž straně stojíte, tou nejlepší vizitkou.“
              Umíte číst Ondřeji?! Já jsem si tu skupinu s náckovskými vlajkami jen vyfotografoval. Myslím že z mého textu dostatečně srozumitelné vyplývá že jsem se účastnil jiného shromáždění. Nebo mi to podsouváte naschvál?

              • Ondřej

                Patrně jste si přečetl můj první článek Vy špatně, protože jste to byl VY jako první kdo reagoval. Já psal o rozdmýchávání nenávisti za účasti prezidenta Zemana hnutími, která se prokazatelně dopustila výroků, která jsou podle níže zmíněných zákonů trestná. To, že zemanovo vystupování hodnotí jako trestná, seznala i komise ECRI, orgán Rady Evropy. Jejich setkáním na Albertově tak došlo k politické legitimizace těchto extremistických skupin šířících nenávist a jejich předchozích výroků, porušující zákon, prezidentem Zemanem.

                Takže porušováním zákona jsem mínil podobná shromáždění, kde padají výroky, které jsou podle evropských měřítek trestná. Vy jestli sympatizujete s prezidentem a jeho hosty, mj. panem Konvičkou, Čermochem, Blokem proti islámu na shromáždění kde nechyběl ani Miroslav Sládek, pak svoji účastí patrně jejich porušování zákonů podporujete. A to pro Vás není dobrá vizitka pakliže stojíte o diskusi s těmi, kdo chtějí zákony této země nejen hájit, ale jejich porušování jak vymáhat, tak i trestat.

                • Kamil Mudra

                  Hmm… Nemohu za to že se Konvička, který není zrovna moje parketa, dodatečně přifařil na akci, které jsem se já zúčastnil, abych podpořil svého prezidenta, jehož si vážím stále stejně, ať se vedle něj na pódium postaví kdokoli.

                  Přesně tenhle váš postoj je to co nesnáším u lidí, kteří uvažují stylem:
                  „Byl tam tenhle chlap? Byl. Je to lump? Podle našeho metru je. Tím pádem to celé byla lumpárna a všichni kteří se toho zúčastnili jsou lumpové, které je třeba potrestat. A exemplárně aby si to ostatní rozmysleli.“

                  Když vás čtu, připadám jako bych se znovu ocitl v bývalém režimu. Bohužel – pouze v té jeho stinné stránce :-(

                  • Ondřej

                    Další omyl, prezident se JEDNOZNAČNĚ sám a aktivně přifařil na akci fašistů na Albertově, který měly zamluvený dost dlouho dopředu všechna ta obskurní protofašistická sdružení a uskupení.

                    Omlouvám se Kamile, tahle debata nikam nevede. Podobně jako s tím hoaxem z Dánska….“Njn, nebylo to pravý, protože ta vlajka nebyla islamského státu, ale nějakého jiného zájmového uskupení (nijak militantního, naopak, nábožensky tolerantního), které s ním nemá nic společného a je z jiného místa a i doby.“

                    je to to samé jako odpověď ve stylu: „No a co, není ale přeci by mohlo být, je to pravděpodobné, že kdyby tam v Dánsku měl ISIL svoji demonstraci, že by je tamní usazení muslimové přišli podpořit a tleskali by jim. Tak proč to „nedoložit“ prostě „podobným“ videem?“. .:-)

                    Kdo tleská lumpovi a chodí na jeho nenávistné projevy je lump. Jestli víte o někom kdo chodil na akce NSDAP po r.1938 (po tzv. Kristallnacht) tak proto, že to myslel s Německem dobře, pak prosím můžete si to myslet. Já ale podle všech měřítek kauzality budu považovat, že když někdo mluví jako fašista, vypadá jako fašista (dobrovolně se vizážově stylizuje do podoby A. Hitlera např.) tak také je fašista. A ten kdo mu chodí tleskat na manifestace také.

                    Tady máte reportáž pořízenou z podobných akcí neonacistických antiuprchlických sdružení a hnutí Českou televizí (já vím buržoasní to institucí řízenou CIA), na jejichž akci přijal POZVÁNÍ pan prezident. Ten mladík s patkou a charakteristickým slovníkem pro sociálně agresivní galérku ideologické nenávisti – je dáreček k pohledání. Přeji Vám hodně štěstí s těmito lidmi.

                    http://www.ceskatelevize.cz/porady/10520528904-queer/215562210900017-cesky-mytus-ii/

                    P.S. Být já komunista, pak byste už dávno seděl za rozvracení liberálně demokratického zřízení, ale jelikož nejsem a vládnou tu liberálové tak liberální jako dnes, když můžete svobodně posílat uprchlíky do koncentráků jako pan Konvička a nic se Vám nestane, pak vězte že s komunismem má tato doba pramálo společného.

          • Seal

            Pane Mudro, tuhle figuru s vlajkama jste už před pár dny zkoušel u Tribuna, kdy jsem na ni reagoval. Není totiž nijak těžké si zpětně ověřit, že ta ukrajinská vlajka tam byla jenom jedna, a že ty černorudé nepatřily žádnému Pravému sektoru (jak by se asi mělo zdát z vašeho komentáře), ale naopak anarchistům. Těm mladým lidem sice můžete vyčítat naivitu vě věci vítání uprchlíků, ale spojování právě této demostrace s údajným oslavováním událostí na Ukrajině je tedy aspoň pro mě těžko pochopitelná zlovolnost. Nic takového tam nezaznělo a byla to naopak asi jediná demonstrace, na které se aspoň v některéch projevech mluvilo o skutečném pozadí uprchlické krize. V ČT se z toho samozřejmě nic neobjevilo, takže pro případ, že by si chtěl někdo udělat skutečný obrázek o té demonstraci (a pan Mudra si upravit popisky u svých fotografií), linkuji jeden z oficiálních reportů: http://www.afed.cz/text/6280/z-antinacionalistickeho-bloku

            • Kamil Mudra

              Seale, já si k těm fotkám nic psát nemusím. Co jsem fotil – to jsem také viděl a žlutý trojzubec na modrém pozadí poznám. A byly tam obojí, jak ty s mečem ty bez meče. O černorudých se dohadovat nebudu, protože se v anarchistických symbolech nevyznám. Prostě půlka černá – půlka rudá – horizontálně.
              Pokud máte zájem a navrhnete nějaký způsob jak to mám udělat, klidně vám ty fotky pošlu.

              • Kamil Mudra

                Jo, a o oslavování událostí na Ukrajině jsem nic nepsal ani u Tribuna, ani tady. Ten červený transparent „Nacioanalismus není řešení proti České národní hrdosti“ mám myslím na fotce také, jen si teď nejsem jistý jestli celý rozvinutý, protože kluci co ho nesli si zrovna když jsem fotil dávali tak trochu pauzu.

              • Seal

                Pane Mudro, asi by bylo nejlepší, kdybyste požádal Janiku, abyste pár snímků coby fotoreport z toho 17. 11. 2015 mohl zvěřejnit na jejím blogu. Anebo když aspoň odkážete na nějakou svoji galerii třeba na rajčeti. Mohla by z toho být docela zajímavá diskuse, protože je snadné doložit, že ta rudá a černá se na těch vlajkách dělily nikoli horizontálně, ale diagonálně. No a vy pak vysvětlíte, jaký je rozdíl mezi trojzubcem a mečem na ukrajinské vlajce, kterou tam nesl v tom modrožlutém provedení pouze Peszynski.

                • Kamil Mudra

                  Sakra, Seale, teď jsem doma zůmuju a študuju ty fotky podrobně. A vypadá to že máte pravdu. Já si vždycky myslel že anarchistická vlajka je černá. Pokud mají i červeno-černou tak to asi budou ty jejich. Přišel jsem k té skupině zezadu (policie nám zepředu nedovolila projít), v době kdy nepochodovali, stáli na místě a vlajkami nemávali. Když jsem se pak díval na tu stránku z viki co jsem na ni u Tribuna odkazoval, automaticky jsem si za ty které jsem viděl dosadil tu co u ní je napsáno „Vlajka užívaná ukrajinskými nacionalisty“. Modré se žlutým symbolem mám na jedné fotografii tři za sebou. Ale u té prostřední je té žluté vidět tak malý kousek, že by to mohla klidně být třeba i hvězdička z vlajky EU. U těch dvou zbývajících jsem si jistý že jde o trojzubec, protože mne už na místě zaujal na jedné z nich ten meč. Inu chyba na mé straně. Podal jsem zkreslenou informaci a omlouvám se. Tuhle omluvu umístím i k Tribunovi.

        • Ondřej

          Trestný čin posílat lidi do plynu, namlít je do „masokostní moučky“ nebo „zřídit pro ně koncentrační tábory“ tady je a je součástí evropská práva, ochrany lidských práv a dokonce i nově inkorporovaného zákona proti zavádění apartheidu, platného coby součást Občanského zákoníku od r. 2010. To opravdu se Zemanem nesouvisí, on jen může porušovat zákon vědomě nebo se explicitně vyjadřované nenávisti zříci než bude opravdu v Evropě považován za druhou Le Penovou.

          O tom proč Mogheriniová zrušila cestu do ČR se neoficiálně dobře ví.Ona jako někdejší komunista z Federazione Giovanile Comunista Italiana při potyčkách s fašistickými bojůvkami, v boji za práva zvířat, žen a v propalestinském hnutí na podporu OOP J. Arafata, těžko bude jednat s prezidentem kamarádícího se lidmi, co chtějí masově zabíjet lidi pro jejich víru.

          Spíše si dovedu předtavit přistání Marťanů na Letenské pláni, než že by Gauck stál na jednom podiu s Pegidou, Hollande s Le Penovou atd. To, že Zeman zabránil každému kdo snad má nějaké signifikantní znaky s ním nesouhlasit (je student, akademický hodnostář či intelelektuál – což jsou dnes sekundární znaky „třídních“ nepřátel p. prezidenta, teď vůbec nehodnotím a krom toho, že už se od něj odvrátilo i Foldynovo levicové křídlo v ústecké ČSSD, je mi tento jeho přečin proti svobodě shromažďování v tuto chvíli jedno).

          Tady přeci jde o to, že porušovat zákon by neměl „ani“ prezident republiky. Anebo spíše právě proto, že jím je a měl by jít lidem příkladem.

          viz tady

          Petr Uhl, lidskoprávní aktivista,hlásí se k Novému čtení Marxe, označuje se za trockistu (manžel ombudsmanky Šabatobvé)

          § 401 Útok proti lidskosti

          jehož součástí je dnes zákaz vytváření apartheidu vymezen takto: „Kdo uplatňuje apartheid nebo rasovou, etnickou, národnostní, náboženskou nebo třídní segregaci nebo jinou podobnou diskriminaci skupiny lidí, bude potrestán odnětím svobody na pět až dvanáct let.“ Tento trestný čin zařadil trestné zákoník mezi zvlášť závažné zločiny. I jeho příprava je stejně trestná. A tento zákaz se po důrazném naléhání lidskoprávních orgánů OSN a Rady Evropy objevil v ČR až v novém trestním zákoníku, tedy od roku 2010. Předtím, od léta 1990, byl apartheid trestný jen za války.

          Je zřejmé, že Martin Konvička a skupiny Islám v ČR nechceme a Blok proti islámu se zřejmě nedopouštějí jen přečinu podněcování k nenávisti, nýbrž i přípravy ke zvlášť závažnému zločinu přípravy apartheidu a náboženské segregace. A nakonec tedy musím dodat: ano, muslimové nahradili do značné míry Romy jako terč nenávisti. Ale útoky na Romy v trestněprávním smyslu toho slova stále trvají. Etnická segregace přece spadá pod zločin apartheidu a v různých formách (příprava, pokus či dokonaný trestný čin) se tohoto zločinu dopouštějí ti pracovníci školství, nejen školství speciálního, kteří vytvářejí či udržují segregované školy, a když to už dnes pod silným mezinárodním tlakem nejde, pak aspoň segregované třídy.

          A tady je oficiální dokument Rady Evropy, orgánu jenž je společným členským orgánem EU, jejíž jsme členem a jejíž zákony a nařízení jsme přijali jako pro nás právně závazné

          „Prezident Miloš Zeman je podle zprávy Rady Evropy islamofob

          Za otevřeného nositele protiislámských názorů označuje českého prezidenta Miloše Zemana Evropská komise proti rasizmu a netoleranci při Radě Evropy ve své poslední zprávě. Komise navrhuje revidovat český trestní zákon a umožnit trestně stíhat výroky osob ve veřejných funkcích. Rovněž žádá, aby v ČR přestal být používám název nepřizpůsobiví pro Romy žijící kriminálním způsobem života.

          Mimořádně zajímavou zprávu o České republice vydala v úterý 13. října 2015 Evropská komise proti rasizmu a netoleranci při Radě Evropy. Zpráva dává například odpověď na to, proč chce stát uzákonit povinný předškolní rok pro všechny děti, jakkoli většina dětí takovou státní indoktrinaci nepotřebuje. Jde však o doporučení Rady Evropy.“

          http://www.ceska-justice.cz/2015/10/prezident-milos-zeman-je-podle-zpravy-rady-evropy-islamofob/

          Nic z toho nemá co dělat s jeho „ptrotiopatřeními“ na Albertově. Ale jen s ním osobně.

          • MaB

            Ondreji, chybi Vam tam Sarkozy, Kdyz tak, tedy Sarkozy, Le Pen, Hollande.
            Na internetové diskuse mne uz upozornili pratelé. Desi mne to.
            Xenofobie, antisemitismus, rasismus….neni pazor, ale delikt, to je pravda. Udavanim a tresty se ale nic nevyresi, jen se bude prilévay jeste vice oleje do ohne.
            Jak je mozné, ze k necemu takovému muze dojit ?
            Po zvoneni klici preci lidé maji uz 26 let to, co tenkrat chteli – svobodu, demokracii, kapitaliusmus.
            Posloucham Motlitbu pro Martu a konstatuji, ze nebyla vyslysena. Zloba, zavist, zast‘ nepominuly…PROC ?

            V The Telegraph arcibiskup z Canterbery Justin Welby, séf anglikanské cirkve, na otazku, kde byl Buh v patek 13.11., a zda o nem pochybuje, odpovida : Ano, pochybuji v pritomnost Boha.

            Na pomoc Boha se tedy spoléhat neda a o to vic musime apelovat na lidstvi v nas. Jsme toho jeste schopni ?

            • MaB

              Pomoc, Janiko ! „Nazor“, „kapitalismus“, „prilévat“, „kapitalismus“, „Modlitba“ …clovek by nemel psat v afektu !

            • Ondřej

              Jistě i Sarkozy a těch politiků, kteří tendují k vymáhání „křesťanského tradicionalismu“ je samozřejmě dnes v Evropě víc. Opět, jakýkoli tradicionalismus v liberální společnosti, kde si každý může věřit třeba v Aštara Šerana není možno vymáhat. V liberalismu si každý může dělat co chce, mimo toho co je zakázáno, protože to omezuje lidskou důstojnost anebo práva jiných. Konzervativci si asi neuvědomují že s příchodem Listiny základních práv a svobod coby ústavní garance liberalismu individuálních svobod, doba jakéhokoli tradicionalistického kolektivismu stojící nad zákonem – prostě skončila. Vymahatelná jsou jen individuální lidská práva, žádná kolektivní neexistují bez toho, že by byla vztažena na práva jednotlivce.

              Bůh je každého věc. Bůh není právně způsobilý a tudíž nepožívá žádné právní ochrany , lze se jej dovolávat ale nelze jej hnát k odpovědnosti:-). Tímto se omlouvám, jestli jsem někoho urazil, ale neřekl jsem nic, co by nebylo pravda.

              • taras2

                Ve své zuřivé obhajobě všeho menšinového (byť i kriminálního), zvláštního, vymykajícího se normám, čtyřprocentního a islámského neustále používáte Listinu základních lidských práv a svobod. Kupodivu jste si dodnes nevšiml, že ten, kdo ji zcela masivně porušuje je současný globální neoliberalismus, který si z ní udělal trhací kalendář – za vašeho souhlasného, dříve tvrdě neoliberálního, vysoce pravičáckého pištění, dnes už kupodivu levicově liberálního. Neupírám vám právo na politický vývoj, ale pištění zůstane vždycky jenom pištěním.

          • Kamil Mudra

            Mimořádně zajímavou zprávu o České republice vydala v úterý 13. října 2015 Evropská komise proti rasizmu a netoleranci při Radě Evropy.
            „Ve zprávě se neobjevuje žádná definice islamofobie. Existující definice islamofobie jsou natolik různé, že zahrnují jednání od obavy z muslimů, přes kritiku islámu až po rasizmus. Přesto se ve zprávě objevuje doporučení, rozšířit trestní zákon o verbální trestné činy osob ve veřejné funkci. „

            No, tohle je také „klasika dob minulých“: „Neumíme nějak srozumitelně popsat co vlastně děláte ale pro jistotu vám to zakážeme abyste náhodou nedělali něco co nechceme.“
            Přesně takhle se staví klec ze strachu, aby se lidi „naučili“ držet hubu. „Neřeknu nic. Co kdyby to náhodou bylo něco proti něčemu.“
            A Ondřejové jásají jak svazáci v prvomájovém průvodu.

    • Janika

      Děkuji za překlad toho dopisu, MaB. Najít v sobě sílu žít dál a postavit se k tomu takto by každý nedokázal. Myslím, že si Pařížané takhle pomáhají navzájem.

      Váš e-mail Hamilbarovi pošlu, pokud si to bude přát.

      • Hamilbar

        Víte Janiko já jsem v Paříži kdysi dávno prožil tři roky. A pak ještě později jsem s nimi měl také občas něco do činění. Takže jsem měl příležitost poznat kromě jiného i jejich pozerství. Není to nic co by mě oslovovalo. Kdyby mně zabili ženu, nepsal bych dopisy do novin. Kdyby ten dopis napsal Čech, řekl bych, že je odporný (ten dopis i ten kdo ho napsal). Takhle si říkám, že by to s tím pozerstvím hoch neměl přehánět. Ale i tak z něj mám velmi nepříjemný pocit.

        Takže nikterak netoužím tu dámu potkat. Ani virtuálně.

      • MaB

        Janiko, nedivim se Hamilbarovi. Tu „damu“, jak ji lici, by asi rad nepotkal nikdo.
        Nastesti je pouze virtualni a slouzi mu k ilustraci urcité teze. Jsem si naprosto jista, ze jsme se v Parizi tehdy nepotkali a tudiz nepoznali, Z praxe ale vim, ze lidé, kteri maji potrebu byt agresivni, nejsou stastni a je mi jich lito.
        Ja za pozera povazuji toho, kdo vi, co by delal kdyby…., To si nedovedl predstavit nikdo z tech, kteri prezili.
        Ten „odporny clovek“, jak rika Hamilbar, a stovky dalsich, prosli necim, o cem ten, kdo to nezazil na vlastni kuzi, nema ani poneti. Troufam si myslet, ze ani pan Hamilbar ne, i kdyz ma bujnou fantazii. Pokud ano, omlouvam se mu a beru zpet.

        Prekvapuje mne, ze asi nevi, ze napsat dopis urceny nepriteli, je soucasti terapie, kterou radi psychologové tak tezce traumatizovanym lidem.
        A predevsim by mel vedet, ze si tito lidé zaslouzi maximalni respekt. Stejne jako obeti terroru kdekoli na svete.
        Proto skoda, ze si z triletého pobytu v Parizi neodvezl i trochu jejich taktu a elegance.

        • Kamil Mudra

          Mě ale Hamilbar promluvil z duše. Pozérství – to je přesně to, co cítím z toho dopisu. Ani já si nedovedu představit jak píši něco takového někomu kdo mi zabil ženu. A pokud je psaní takového dopisu součástí terapie, pochybuji že by ho terapeut bez souhlasu pacienta poskytl médiím. Předpokládám že lékařské tajemství platí i ve Francii.
          A navíc mám pochybnost že jde o skutečný dopis. Obraty jako: „Takže ne, nedám vám ten dar nenávidět vás.“ nebo: „Jsme dva, můj syn a já, ale jsme silnější než všechny armády světa.“ mi v takovém kontextu přijdou dost umělé. Ovšem, pokud jde opravdu o kompilát, pak je to, bohužel, urážlivý políček všem trpícím, nad které se hypotetický autor, svou „velkodušností“ vyvyšuje.

  15. MaB

    Kamile Mudro,
    musela jsem si Vas komentar precist nekolikrat, abych mu verila. Pricemz sama zastavam zasadu, ze o vsem je nutno pochybovat.
    Najdete si, prosim, Antoine Leiris, normalne to staci.
    Pripadne https://www.youtube.com/watch?v=s7JIv2IgPfE
    Uvidite toho „odporného cloveka“, „pozera“, ktery je manzelem Hélène, jedné z obeti. I tu, spolu se vsemi ostatnimi, muzete videt.
    Ten „dopis“ napsal ve chvili, kdy konecne po 3 dnech videl svou zavrazdenou zenu. Provinil se pouze tim, ze se se svou bolesti sveril svému face booku. To stacilo, aby dopis obletel zemi a ocitl se v novinach.
    Na coz on samozrejme ve chvili, kdy ho psal, nemyslel a nechtel to.
    Podivejte se mu s Hamilbarem do oci. Pokud mate v sobe jen kousek lidskosti, budete se stydet.
    Omluvou Vam je snad jen to, ze na podobnou noblesnost duse, ktera se v cloveku zrejme probudi jen v tech nejtragictejsich okamzicich, nejsme zvykli. Ale proc ta apriorni zloba a nenavist ?
    To asi nepochopim nikdy.

    • Kamil Mudra

      Tak především – zlobu bych cítil jedině kdyby šlo o nějakou „umělotinu“ vypuštěnou účelně mezi lidi, protože bych to považoval za hyenismus. Stejně tak kdyby šlo o výše zmiňovaný terapeutický dopis který „unikl“ někomu z databáze a ani pak bych samozřejmě tu zlobu necítil vůči pisateli, nýbrž vůči tomu kdo to vypustil do médií.

      Odkaz je bohužel nefunkční, já našel s českým textem pouze tento článek:
      http://www.lidovky.cz/pri-utocich-ztratil-zenu-ale-nepocituji-k-vam-nenavist-vzkazuje-teroristum-1va-/zpravy-svet.aspx?c=A151117_171318_ln_zahranici_ele
      Pokud jste, MaB, měla tu možnost posoudit pravost toho dopisu a věříte mu rozhodně vás nemíním přesvědčovat o opaku. Máte jistě přesněší informaci než já který nevím nic jiného než co jsem si přečetl zde na Ostrově.

      Ale stydět ani omlouvat se nehodlám. Odporným jsem toho člověka nenazval, žádnou apriorní zlobu a nenávist k němu necítím a dopis je skutečně formulován tak že do značné míry pozérsky působí, těmi nezvyklými obraty, které se mi jeví noblesní až příliš u člověka který prožívá takovou ztrátu. Připouštím však že to může být částečně záležitostí překladu a nevylučuji ani možnost že se někteří lidé takto zvláštně vyjadřují.
      Pan Antoine Leiris jistě není jediný, kdo se svým přátelům na faceboku se svou bolestí svěřil ale zřejmě je natolik výjimečný svým přístupem, že se někdo rozhodl jeho dopis co nejvíce rozšířit.

      Ptám se proč? Copak si teroristé něco takového zaslouží? Máme si z něho brát příklad a „bojovat proti nim květinami a svíčkami“ jak už jsem měl možnost vyslechnout si v jednom dokumentu naší ČT? K apriorní zlobě a nenávisti vůči nim se bez obalu přiznám.

      No a že jsem podezřívavý? Ona ta „zdravotní sestra“, která v devadesátých letech líčila jak iráčtí vojáci v Kuvajtu vyhazovali kojence z inkubátorů a ponechávali je na pospas smrti na podlaze, také vypadala důvěryhodně, než se ukázalo že jde o dceru amerického ouřady, která nikdy v Kuvajtu nebyla. I její výpověď obletěla svět. A není, ani z daleka, jedinou ukázkou manipulace toho druhu.

      • MaB

        Kamile, skoda, ze jste nemohl otevrit.
        Tady staci napsat na Google pouze : Antoine Leris nebo radeji
        Antoine Leiris Vous n’aurez pas ma haine – C à vous 17.11.2015, a hned se objevi.
        abyste mel vysvetleni primo z jeho ust. (jako zde televizni divaci)
        Divala jsem se na preklad, skoro do puntiku se shoduje s tim mym, snazila jsem se, aby byl doslovny.
        Dopisu jsou tisice, toto je jeden za mnohé stejného razeni – „stojime, i kdyz otreseni, ale na kolena jste nas nesrazili.“
        Je pochopitelné, ze to ti lidé potrebuji k tomu, aby mohli zit dal a masova empaticka podpora naroda i z ciziny jim pomaha byt statecni. Teprve vcera zacly prvni pohrby…

        Dekuji Vam, prave u Vas by mne moc mrzelo, kdybyste svou pozici alespn castecne neprehodnotil.
        Od autora vyrazu „odporny clovek“, ktery „mi promluvil z duse“, jak rikate, totéz necekam.

        • MaB

          Jestli se podarilo otevrit, (jako pratelum v Cechach), primo z jeho ust slysite mimo jiné :

          „Velká část ze mne odešla s Hélène ten den a to, co ze me zbylo, je pro Melvina.
          Pro něho budu zit a jsem nucen zapomenout na nenávist, zatrpklost a hněv, protože nechci, aby v nich vyrůstal a stal se přesně tím, čím jsou oni : lidé slepí, násilní, kteří mají raději zkratky než složitější cesty reflexe, rozumu a kultury.
          Mám dojem, že je to nejlepší odpověd‘ – nebudete mít, co jste hledali….“

          Kdo rozumi, pozna, ze ma Antoine Leiris krasné vyjadrovani a vi také, ze urcity patos si v sobe nese sama francouzstina.
          A i pouhy pohled na neho staci k pochopeni, ze rozhodne nejde o „pozerstvi“.

  16. Ondřej

    Už jsem slyšel ledacos za nesmysly, že tu budou chodit ženský povinně v burkách, že nám zruší Ježíška, zakážou vepřové, ale také že tu bude hlad a bída, protože všechny zdroje odčerpají uprchlící (co budou na „dávkách“ – zdravím embéčka). Nicméně zdá se, že uprchlíci německé ekonomice pomáhají protože růst 1,8% je i s uprchlíky vyšší než růst 2011-2014 byl 1,6% bez uprchlíků.

    http://www.novinky.cz/ekonomika/387224-nemecka-ekonomika-roste-o-1-8-procenta-i-kvuli-vydajum-na-uprchliky.html

    HDP není jen vývoz, ale právě spotřeba domácností, ale i státu. To je základ keynesiáské ekonomiky, potvrdí Vám to jistě (i když nerada) paní Švihlíková, která pořád vidí v Německu „mzdovou“ deflaci, přičemž ta podle statistik roste. Meziročně asi o 75 eur. Což je asi 2,1%, inflace je v Německu asi 0,28%. Holt dobrej voddíl tohle Německo.:-)

  17. PeeBee

    zna mab jedno jedine jmeno nektereho z malych jemencu zabitych saudskou armadou v ramci brutalni nelegalni agrese? nebo te ukrajinky zavrazdene bombardovanim vlastni ukrajinske armady v lugansku? nebo tech nestastniku v oblehane sirte, ktere pak nasli se zavazanyma rukama a s kulkou v hlave?

    ve francii se opet strilelo – loupezne prepadeni.

    • MaB

      PeeBee, kazda obet‘, at‘ uz se ji rika nevinna, bezejmenna, kolateralni a ma jakkékoli jméno – Dima, Habiba, Hélène…, nebot‘ vsechny ty obeti maji své jméno, stejne jako pravo na zivot, je pro mne obeti nesmyslnou a zbytecnou.
      A trpim stejnym pocitem rozhorceni a bezmoci, kdyz vidim jejich vrazdeni v primém prenosu.
      Proto také povazuji za vyloucené neposkytnout azyl tem, z kterych by se obeti zcela urcite staly.

      • PeeBee

        tak to me mrzi, ze jsem si vsiml az ted, trpela jste zrejme rozhorcenim potichu a v ustrani, ale o to vice… ono vubec, trpet ROZHORCENIM… to jeste neni tak zle.

        jste hodne rozhorcena, ze turci sundali ruske vojenske letadlo? trpite s rodinou toho pilota? vite, ze erdogan pred par lety prohlasil, ze kratkodobe naruseni vzdusneho prostoru nemuze byt duvodem k utoku?

        • MaB

          PeeBee, co VY vite o tom, jak a kde své rozhorceni projevuji ?
          Smrt vojaka, ktery si své povolani vybral a vedel o riziku, které s sebou nese je sice rochu jina nez smrt toho malého Jemence nebo Ukrajinky, nicméne nepochybuji o tom, ze pro jeho rodinu je to stejna bolest a ztrata. Uprimne s nimi soucitim, i kdyz je neznam. Jako soucitim s rodinou padlého legionare ze Slovenska Marcela K, kterého jsem tu poznala a na kterého myslim velmi casto.
          Mozna, ze diky Vam budu vedet, jaké je to „spravné“ rozhorceni a jak se da ucinne vyjadrit.
          Predem Vam dekuji, ze mi v tom poradite.

          • PeeBee

            napsala jste, ze trpite rozhorcenim. ted pisete, ze trpite v podstate neustale. stara scvrkla matka tereza byla jiny format – netrpela, nemela na to cas.

            • MaB

              PeeBee, jak vidim, odpovedi na moji otazku jste se vyhnul. Znamena to pro mne, ze ji nemate a maskujete to zbytecnou agresivitou, ktera je také svym zpusobem priznanim bezmoci.

              Mylite se, trpi ty obeti, ne ja, A jejich utrpeni si sotva dovedu predstavit.
              „Trpet pocitem bezmoci a rozhorceni“, jak pisi presne, je zcela neco jiného.
              Trpet se da ruzne – zimou, hladem, nedostatkem porozumeni, hrubosti, pocitem viny, krivdy, bolesti, …

              Mate pravdu, matka Tereza byla vyjimecna osobnost, ona utrpenich nastrpela a jednala. Byla prikladna a priklady tahnouy.
              Valce a zabijeni, bohuzel, zabranit nemohu, stejne jako Vy, ale muzeme udelat neco pro to, abychom utrpeni, které zmirnit muzeme, zmirnili.
              Jen s tou agresivitou a hulvatstvim si zatim nevim rady, ale nevzdavam se !:)

              • PeeBee

                nevzdavejte se, bojujte s hulvatstvim, trpte rozhorcenim, urcite se tim budete citite o trosku lepe…

                • MaB

                  Vážený PeeBee,
                  opět se mýlíte. Hulvátství ve mně nevzbuzuje roztrpčení.
                  Toho, kdo má potřebu druhého umyslně zranit, urazit na cti, lacině vydat v posměch
                  (prohřešek, který zákon trestá !), velice lituji.
                  Vždy si říkám, že když se takový člověk snaží někoho ponížit, dělá to proto, aby ho stahl na svou uroveň.
                  A to se mu nepodaří, takže se o to marně snažíte :)

                  • Janika

                    Jsme na tom stejně, MaB – hulvátstvím druhých také netrpím. Jen mě u lidí, kterých si vážím, zaráží.

  18. Ondřej

    Shrnující a závěrečná reakce pro pana Mudru.

    Když vzniká nový trestní postih, pak se také musí nově formulovat jeho právní definice. Když tu ještě nebyl zákon o Stalkingu, tak se mu také musela vymyslet právní definice, už jen proto, že ti co neumějí anglicky ani netušili co to je…:-). Takže vznikla definice o „nebezpečném pronásledování“. Nicméně věřte, že dnešní právo už dávno zná co je trestný verbální čin a co ne a zná to i Evropa. Nic není potřeba vymýšlet. Posílat lidi pro svoji odlišnou víru do koncentráku bude trestné vždy, i kdyby snad měla zvítězit nenávist Vašich souputníků z Albertova. Je tu pořád OSN a základní dokumenty, které velí zachovávat LIDSKÁ PRÁVA, a právo na svobodu vyznání a i právo na mezinárodní ochranu je v nich zakotveno. Ať si kterákoli islamofobní strana až vyhraje volby podá formulář na podatelnu OSN do New Yorku, že se ČR odhlašuje z OSN, protože Vám a mnohým dalším vadí ta lidská práva. Přeci jen „humanrightismus“ jako překážku svobody už definoval ideový pobratim konvičků a dalších nenávistí a strdím oplývajících kulturních rasistů. A především nebetyčných lhářů o nikdy neprokázaných věcech a lžích o masových pobíračích dávek, masové nezaměstnanosti uprchlíků a jejich negramotnosti VČETNĚ hoaxových videí a falzifikátů fotek toho či onoho.

    Jinak netřeba nic převratného vymýšlet, náš právní řád zná dávno před současnou uprchlickou krizí řadu platných zákonů které trestají nenávist. Doposud jsme znali především tu rasovou a třídní – nyní se už jen upřesňuje co je kulturní, náboženská či „lifestylová“ nenávist, co je to ageismus a gerontofobie, jak kodifikovat v trestním právu mysogynii nebo misantropii obecně. Ale abych Vám dal pane Kamile „jistotu“ pakliže Vám Váš jemnocit toto nějak instinktivně nenapoví, co je trestné (a tedy i nejen z hlediska právního pozitivismu, ale čistě lidsky, špatné a amorální jednání) pak tady máte ode mě návod. Dostat se basy tedy není na „výmyslu“ Bruselu, ale je to čistě věc naší vlastní dávno zavedené právní kodifikace.

    Verbální trestné činy, které definuje český právní řád
    § 352
    Násilí proti skupině obyvatelů a proti jednotlivci
    (1) Kdo skupině obyvatelů vyhrožuje usmrcením, ublížením na zdraví nebo způsobením škody velkého rozsahu, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok.
    (2) Kdo užije násilí proti skupině obyvatelů nebo jednotlivci nebo jim vyhrožuje usmrcením, ublížením na zdraví nebo způsobením škody velkého rozsahu pro jejich skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině, národnost, politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že jsou skutečně nebo domněle bez vyznání, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až tři léta.
    (3) Stejně jako v odstavci 2 bude potrestán,
    a) kdo se spolčí nebo srotí ke spáchání takového činu, nebo
    b) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.
    § 355
    Hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob
    (1) Kdo veřejně hanobí
    a) některý národ, jeho jazyk, některou rasu nebo etnickou skupinu, nebo
    b) skupinu osob pro jejich skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině, národnost, politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že jsou skutečně nebo domněle bez vyznání, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.
    (2) Odnětím svobody až na tři léta bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 a) nejméně se dvěma osobami, nebo
    b) tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.
    § 356
    Podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod
    (1) Kdo veřejně podněcuje k nenávisti k některému národu, rase, etnické skupině, náboženství, třídě nebo jiné skupině osob nebo k omezování práv a svobod jejich příslušníků, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.
    (2) Stejně bude potrestán, kdo se spolčí nebo srotí k spáchání činu uvedeného v odstavci 1.
    (3) Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta bude pachatel potrestán,
    a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem, nebo
    b) účastní-li se aktivně takovým činem činnosti skupiny, organizace nebo sdružení, které hlásá diskriminaci, násilí nebo rasovou, etnickou, třídní, náboženskou nebo jinou nenávist.

    • Kamil Mudra

      Ondřeji, zákonné umlčování jakéhokoli druhu je velice ošemetná věc, protože ať už k němu dojde v jakémkoli směru, vždy sebou nese ukončení nějakého dialogu. Kultivovat dialog nastavením/nastavováním pravidel o tom jakým způsobem by měl být veden, považuji za správné. Ale zákazy dialogu považuji za špatné.

      Tedy, obecně, by člověk neměl být postihován za to CO říká ale veden k odpovědnosti za to JAK to říká, tj. že pro své tvrzení musí mít důkazy, pro vyslovení názoru argumenty, a pokud je mu jedno či druhé vyvráceno, nesmí svou lež nebo názor prezentovat, dokud nemá nic nového čím by svůj výrok podpořil.

      Protože pouze takovým způsobem je možné třídit zrno od plev. Silou je možné pouze zastavit třídění, což samozřejmě silákům vyhovuje (když ho zastaví v pro ně výhodné fázi) ale všichni slabší jsou následkem toho odstaveni mimo sféru vlivu. Uznávám že některá zrna již byla dostatečně vytříděna (třeba v oblasti lidských práv), neměla by být házena zpět na hromadu a toho kdo by to zkoušel je třeba klepnout přes prsty. Ale i mezi vytříděnými zrny se mohou objevit taková, u kterých bylo při třídění přehlédnuto že jsou napadena plísní (což nutně neznamená že jsou neuzdravitelná) a pokud na to někdo upozorní, je třeba je té plísně zbavit dříve než znehodnotí celou misku. Rozhodně je špatné, umlčet toho kdo upozorňuje a vyhnout se tak péči o osivo.

      • MaB

        Kamile Mudro, tentokrát jste „promluvil z duše“ mně :) Zastávám podobný názor.
        Byla bych dokonce pro, aby byl delikt xenofobie (rasismu, homofobie ) zrušen.
        Proč trestat někoho za to, co si myslí ? A proč by to nesměl říci ? Proč by si nemohl
        myslet něco špatného o blizkých doma či vzdálených za hranicemi ?

        Jistě, názory xenofoba jsou nesnesitelné a hloupé, stejně jako posuzování lidí podle toho, co jsou a nikoli podle toho, co dělaji, jak se chovají.
        I přesto bych si ale nedovolila trestat je. Za mnohem učinnější považuji usilí přesvědčit je o nepřijatelnosti takových názorů.
        ( Exister = insister ! :)
        Něco jiného je apologie zločinu nebo dokonce vyzývání k němu.

        „Čím méně se stýkáme s cizinci, tím méně se vystavujeme jejich xenofobii“, vtipkují Francouzi.

        • Kamil Mudra

          „Proč by si nemohl myslet něco špatného o blizkých doma či vzdálených za hranicemi?“
          Nejenom špatného ale i dobrého MaB. Nevím jestli se s něčím takovým setkáváte ve Francii, ale u nás se můžete snadno ocitnout v negativním hledáčku i za pozitivní vyjádření. Stačí aby se člověk kladně vyjádřil o komunismu (byť jen co se týče idey) nebo k něčemu ruskému a hned je některými lidmi (kteří bohužel mají podporu mainstreamu a vlády) nálepkován jako „zastánce starých pořádků“, „rusofil“, „Putinův naháněč“…
          Jako by člověk směl vidět to dobré pouze u „povolených“ národů nebo osob. Paradoxně je odsuzován za pozitivní vidění.

        • Ondřej

          MaB – To je názor legitimní, a platí třeba v USA. V zemi kde se nikdy neujaly dvě nejzhoubnější ideologie 20.století fašisnus/nacismus (ten by asi ani nemohl, neb kdo je v USA „čisté rasy“ a hlavně jaké – indiánské?.:-) a komunismus. Přičemž ideologicky rozvracet jejich svobodný režim ovšem dosti sociálně neohleduplný včetně dravého soutěžení v ekonomické sféře/obchodu – kapitalismu – tam bylo vždy povoleno především proto, že „American way of life“ je univerzalistickým ideovým pojítkem mezi jinak etnicky a nábožensky různorodým obyvatelstvem, které nachází zásadní shodu právě na soutěžení a konzumerismu. Takže „hate speech“ se tam může klidně tolerovat, protože extremisté, co myslí moc ideologicky (nenávistně) a nemají tak moc času „drivovat“ ekonomiku – jsou alespoň v USA ve společenském vnímání MARGINALIZOVÁNI.

          Ne tak v Evropě, kde se lidi vždy když na ně dolehla ekonomická tíže, namísto „brainstormingu“ a dalších forem sebezdokonalování v hledání skulinek na trhu, v podnikání, v zaměstnání – upjali k ideologům, kteří jim ukázali KDO za jejich bídu může (nejčastěji to byli židé a američtí plutokraté, zednáři, ilumináti a další temné sekty). Přičemž nejčastěji to byli židovští američtí plurokraté:-). Spojení rasové a třídní nenávisti má v Evropě dlouhou tradici. Bohužel Západ který díky reformaci a kalvínským protestantským ctnostem dokázal v době svých buržoasních revolucí přetavit své feudální absolutismy díky náboženské poslušnosti, skromnosti, pracovitosti a kalvínské ctnosti do ekonomické síly DEMOKRACIE, tak proto dokázaly vzdorovat nacionálně socialistickému kolektivismu a později komunismu. Fašismus, který se ujal po porážce německého císařství a tvrdém přístupu vítězných mocností vůči vílémovskému Německu už našel svou živnou podobu v Itálii. Poté se v Německu přeměnil v nacismus. Historici se přou o to, jestli za nástup fašismu a nacismu v Německu stojí právě státně-kolektivistický korporativismus vycházející z POZDNÍ transformace v zásadě pořád feudálně absolutistických států jakými byli Německo a Itálie. Na rozdíl od republikánské Francie, konzervativně liberální Británie, kde monarchie hrála roli jen ceremoniání a symbolickou nikoli mocenskou a parlamentní demokracie získala jasně navrch.

          Takže a prostě – pro menší DEMOKRATICKOU vyspělost Evropy (zejména té Východní po 40ti leté totalitární devastaci sovětským komunismem) a německé vině a podle některých (především zase postkomunistických NDR regionů už bylo dost sebemrskačství – viz PEGIDA) extremistů, je podle nich dnes započat další „výmarský“ úpadek Německa. Tady je nutné veřejně projevovanou nenávist trestat, protože u nás máme pořád dost těch, co na rozdíl v USA kde když by někdo někoho zval na demonstraci proti „barevným pobíračům dávek“ každý by mu odsekl nebo se mu vysmál, a řekl něco ve smyslu – ty máš čas na kraviny a neřešíš „How to Improve a Return on Total Assets“?

          Ne, že by mi tato mentalita byla blízká, ale v přeneseném slova smyslu, „kdo se honí za výdělkem nezlobí“ – tady platí dvojnásob a je to vidět u fašistů i islámských teroristů. Ty svůj čas naopak věnují fluidním abstrakcím emocionálně vybičované nenávistné ideologie – než marxovu rozporu mezi výrobními silami a výrobními vztahy anebo Hayekově přirozené ekonomické spontaneitě:-).

          Takže shrnuto a podtrženo (pro Kamila a další co tápou v tom, co je „názor“ a co jen explicitně vyjadřovaná NENÁVIST) – podle současně platných zákonů patří Konvička do kriminálu a člověk co se jeho nenávistnou imidží snaží získat politické body do politického důchodu. Jinak ti, co se „JENOM“ bojí a říkají věci jako že islám je zločinné náboženství, uprchlíci jsou sekači rukou, znásilňovači žen a zloději našeho sociálně sdíleného zabezpečení – ať si namísto uprchlíci/muslimové dosadí místo nich slovo ž(Ž)idé – a zkusí v tomto ohledu stejně „nezpochybnitelné“ mýty o nich. Může začít „nekřesťanskými“ úroky, rituálními vraždami křesťanských dětí a panen, přes jejich údajné bohatství získávané díky černé magii (třeba díky „jasnovidectví“ o tom jaké akcie půjdou nahoru a dolu v raném kapitalismu nejdynamičtější způsob zbohatnutí, tak charakteristické pro „satanské“ USA). Tam by asi byli opatrnější, i když jsem přesvědčen že si toto o židech myslí každý třetí či čtvrtý občan ze zemanova plebsu, zvlášť je-li ten karikován komunistickou propagandou jako Strýček Sam s orlím nosem ve viktoriánském cylindru s americkou trikolorou a hvězdami, v jedné ruce třímá balíček dolarů, v druhé skleničku s Bourbonem a říká „I WANT YOU!“

          • Kamil Mudra

            „pro Kamila a další co tápou v tom, co je „názor““
            Ale to jste na omylu, Ondřeji. Já netápu. Zato vy, jak často dokazujete svými komentáři, se neobejdete bez autorit kterých byste se držel za šos. :-)

            • MaB

              Kamile, přeci jen mi to nedá a doufám, že tímto rozptýlím Vaše pochybnosti.
              Antoine Leiris je žurnalista, zaměstnaný v radiu France Bleu, kde má na starosti pořad actu-cinéma (filmové aktuality).
              Generální ředitelka rozhlasu o něm napsala:
              Antoine je nadšenec, zvídavý a kreativní. Překypuje nápady a má ten přirozený leadership, který mu dovoluje katalyzovat energie a uspěšně realizovat projekty.

              • Kamil Mudra

                Vzhledem k umístění vašeho příspěvku, MaB, jsem trochu zmatený. Co má Antoine Leiris společného s mou reakcí na Ondřeje? A které mé pochybnosti chcete rozptýlit? Ohledně pravosti toho dopisu? Inu, předpokládám že kdyby takto někdo zneužil jméno, asi už by se ozval a jeho reakce by přehlížena nebyla – tedy, zřejmě pravý je. ¨
                Ale na mém názoru, že si teroristi takový přístup nezaslouží to nic nemění. Osobně jsem zastánce rčení: „Na hrubý pytel hrubá záplata.“ Nevěřím tomu že by postoj toho muže teroristy ani jejich sympatizanty nějak „zasáhl do černého“. Nepochybuji o tom že pokud to četli, a sledovali ta vyjádření vzdoru ve formě květin a svíček, smáli se tomu jací jsou ti ďaurové slaboši a říkali si „Jen houšť, jen houšť – hleďme jak na nich Alláh pracuje.“

                • MaB

                  Vysvětlení – Kamile, nebyla jsem si jistá, že ho jinde najdete.

                  Samozřejme, ze Antoine ten dopis vrahům své ženy nepsal, i když se v něm na ně obrací.
                  Ti jsou všichni mrtví. Odešli v domění, že jdou do ráje, proto ty velice pečlivě chráněné genitaly u těch, kteří o ně při výbuch nepřišli.
                  Dopis psal především sobě. Jak tvrdí psychologové, po takovém traumatu je potřeba „descendre l’assassin de son piédestal“ (shodit vraha z piedestalu), dokázat si morální převahu nad ním. Teprve potom může začít jistě dlouhá a obtížná rekonstrukce vlastní osobnosti.
                  Psal ho také pro svého syna, aby mu ukázal, že život, láska a tolerance jsou silnějši než zloba, zatemněnost a smrt.
                  Tak ho pochopila i naprostá většina Francouzů.
                  Ti květinami a svíčkami (symbol života) nebojují, chtějí tak pozůstalým projevit upřímné soucítění s jejich bolestí.
                  Je to do zitřka, kdy bude oficiální rozloučeni s obětmi, nutná fáze zármutku, která se zde respektuje. Nejlépe mlčením. Jiný kraj, jiný mrav.
                  Teprve potom může začít vyřizování učtů, jak se o něm zmiňujete Vy.
                  A pokud sledujete, tak jste si všiml, že ze strany speciálních složek policie i armády už začlo.

                  • MaB

                    „domneni“
                    Vyuzivam opravy chyby k tomu, abych se zeptala:
                    Jak byste na takovéto zavrazdeni své zeny reagoval Vy ?

                    • Kamil Mudra

                      Nezlobte se, MaB, ale tohle si raději nechci ani představovat.

                    • MaB

                      Ani ja ne. Proto za jedinou moznou reakci na tento dopis povazuji zdrzenlivou uctu.

                    • Janika

                      To jste vyjádřila naprosto přesně, MaB.
                      I když se to někomu třeba nelíbilo, nebylo to podle jeho gusta, mohl mlčet. Nebylo nutné v takové situaci kritizovat, ba dokonce urážet.

  19. MaB

    Dovoluji si přeložit a nabídnout k zamyšlení, možná, že text přispěje i k lepšímu porozumění.

    Republikánská formulace obdivuhodně věděla, co chtěla a dělala: gradace je bezvadná.
    Liberté-égalité- fraternité. Nic nepřidat, nic neubrat.
    Zde jsou tři nejvyšší stupně schodiště.

    Svoboda, to je právo, Rovnost je fakt, Bratrství je povinnost. Celý člověk je v tom.

    Neštěstím št’astných musi být nešťastní, sociální egoismus je počátek hrobu, chtějme, abychom žili, spojme svá srdce, bud’me nesmirný lidský rod.
    Vše, co trpí, obviňuje, to, co pláče v jedinci, krvácí ve společnosti.
    Nikdo není sám; všechny živé tkáně pracují společně a splývají.
    Malí musí být posvátní pro velké a z práva všech slabých je složena povinnost silných.
    Tak jsem řekl….

    Victor Hugo, le droit et la loi (právo a zákon), 1875

    K nádhernému odkazu V. Huga nám všem, není co dodat.
    Snad jen to, ze původni verze revolucionářů byla: Librerté, Egalité, Fraternité ou la mort. (nebo smrt)

    • Ondřej

      Holt ten Hugo byl asi sluníčkář:-)

      „Neštěstím št’astných musi být nešťastní, sociální egoismus je počátek hrobu, chtějme, abychom žili, spojme svá srdce, bud’me nesmirný lidský rod.
      Vše, co trpí, obviňuje, to, co pláče v jedinci, krvácí ve společnosti.
      Nikdo není sám; všechny živé tkáně pracují společně a splývají.
      Malí musí být posvátní pro velké a z práva všech slabých je složena povinnost silných.
      Tak jsem řekl….

      „Neštěstím št’astných musi být nešťastní, sociální egoismus je počátek hrobu“

      V současné době je to tak, že štěstím nešťastných je neštěstí druhých, či alespoň onou „sociální“ spravedlností ve smyslu, když já tady v Česku žiju za dávky, a pracoval jsem za minimální mzdu, tak proč bych se měl dělit s někým, kdo v životě za dávky nežil a jen a jen pracoval bez státu, bez sociálního zabezpečení, prostě bez státní pomoci a je asi zvyklej na drsnější život než já, takže asi i umí tvrději makat než já, já odkázaný na stát (ani práci si neumím sám najít, musí to udělat za mě Úřad práce, to ten Syřan na tom bude ještě líp, domluví se s nějakým vietnamským stánkařem a bude mu dodávat před vánoci od příbuzných datle a fíky a já zase v Ostravě před branami oceláren utřu hubu)….

      .“Nikdo není sám; všechny živé tkáně pracují společně a splývají.“

      ..společenská soudržnost byla u dělníků vždy nejhorší, horší než u jakýchkoli jiných sociálních skupin / lékaři, učitelé, strojvůdci/, každý chtěl jen to pro sebe v rámci firmy, nějaký dělník Plzeňák byl pro Ostraváka cizí stejně jak ten Syřan a opačně platí to samé…

      „Malí musí být posvátní pro velké a z práva všech slabých je složena povinnost silných.“

      Jo. to se rádo hezky říká, především českým proletářům, když ví, že jsou nejproletářštějším národem Evropy, ale když zjistí, že na tom může být ještě někdo hůř, pak platí ono Werichovo z pohádky „Tři veteráni“ – cizinec není našinec

      Bohužel občanská společnost, která by právě na základě občanské (NIKOLI ETNICKÉ ČI SNAD TŘÍDNÍ) sounáležitosti bojovala o lepší život pro VŠECHNY, tak to ne, to ona raději zkoumá, jak ve filmu „Zítra to roztočíme, drahoušku“ jestli někdo nemá tetu na venkově, která jim posílá jídlo ze zabíjačky, a tudíž žádnou pomoc nepotřebují, o kus toho žvance mají víc, byť by bydleli ve stejné pavlačové špeluňce s bytem bez vody a společným WC na pavlači jako my, soudruhu tajemníku MNV, co ale žádnou tetu z venkova s vykrmeným vepříkem a husou nemáme, takže MY jsme ti potřební soudruhu a my ten nový byt potřebujem více ….kdybyste se neurazil tady by byla taková menší pozornost, soudruhu tajemníku…

      TOTO je ve zkratce stále a tatáž mentalita českého proletáře. Bohužel k těm „cikánským flákačům“, dnes už standardně přibyli i nevzdělatelní negramotní muslimové, co ženským řežou poštěváčky a co mají iPhony, které jim rozdávají na syrsko tureckých hranicích hoši v černých leteckých brýlích a přiléhavých oblecích, monotónně žvejkající a pravou rukou ukazující přes poušť ke Středozemnímu moři a anglicky s přízvukem newyorského West Endu říkají „Go West!“..:-)