Žirinovskij navrhl hodit do moře bombu a zatopit Istanbul

Vůdce strany LDPR Vladimir Žirinovskij kritizoval akce Turecka, které zadržuje ruské lodě během průchodu Bosporem.

Na plenárním zasedání Státní dumy poslanec řekl, že vláda už jednou udělala podobné prohlášení. „V době rozkvětu SSSR udělali podobné prohlášení. Náš ministr zahraničí Gromyko, který byl v té době v New Yorku nebo Washingtonu, řekl, že k průchodu do Středomoří Černomořské flotile SSSR stačí pouze dvě salvy raket, v důsledku čehož bude kromě Bosforu druhý průplav do Středozemního moře, ale bohužel, nebude Istanbul.  Po těchto slovech Turecko už nikdy nenastolilo otázku uzavření Bosporu pro válečné lodě SSSR“, vzpomněl.

V současné době podle Žirinovského nejsou třeba dvě salvy. „Potřebujeme speciální bombu, která spadne do vod Bosporské úžiny, a Istanbul zaplaví voda,“ řekl.

Podle jeho názoru v současných podmínkách není třeba používat rakety a směrovat je přímo do Istanbulu s jeho 9 miliony obyvatel, stačí hodit bombu do moře. „Sprcha způsobí mořské lázně. Bude to záplava města, ze kterého nic nezůstane, to už bylo zjištěno dávno… Voda stoupne o několik desítek metrů nahoru a zaplaví město s 9 miliony obyvatel,“ navrhuje Žirinovskij.

***
Myslím, že Putin nic takového neudělá. Kdyby to bylo obráceně, nebyla bych si tím tak jistá. Bohužel ve výhodě je vždycky takový státník, který nebere ohledy na ztráty životů ani vlastních obyvatel, natožpak nepřítele.

Nebezpečí vzniku konfliktu, který by se mohl rozrůst do netušených rozměrů, je i přes Putinovu rozvahu obrovské. A nezpůsobí ho hordy migrujících ubožáků, ale někdo docela jiný. Nebezpečí nikdy nehrozilo od prostých lidí, kteří hledají své štěstí, ale od vládců.

Reklamy

117 comments

  1. MaB

    Soutez o nejvetsiho barbara pokracuje.
    Takze po Palmyru Istanbul ?

  2. Janika

    Palmyru záměrně ničili radikální islamisté, že? Jak je to tam teď, to nevím.
    Jinak Putin Istanbul určitě nezničí. Být však na místě Ruska USA, tak už Turecko bombardují. Stoprocentně.

    • Kamil Mudra

      Nezvládám ruštinu natolik dobře abych z poslechu rozpoznal jemné nuance a tak se ptám:
      Navrhl aby tak bylo učiněno a nebo to podal v rovině: „kdyby Rusko chtělo tak by mohlo“ případně „Turecko by zasloužilo aby…“?

      • Janika

        Kamile, on řekl „ať Lavrov udělá takové prohlášení“, jako udělal Gromyko. A ten prohlásil, že by k průchodu do Středozemního moře stačily dvě rakety.
        Přeložila jsem název videa a text pod ním. Jinak s poslechem mám taky potíže.

        • Kamil Mudra

          Aha. Tedy aby jim Lavrov pohrozil jako tehdy Gromyko. Tak to má to video poněkud zavádějící název.

          • Janika

            To je prašť jako uhoď. Děsivé.
            Podstatné na tom je jedno – buďme vděční za Putina. Kdoví, kdo přijde po něm.

    • Janika

      Tak to se překonali. Zvláštní člověk, musí být hodně silný. Stojí to za poslech i za úvahu. Kdo je to vlastně ten Assad doopravdy?

  3. Respirateur

    V.V.Pjakin takovým popohaněčům říká podpindosníci. Ti viní Putina ze slabosti a nabízejí radikální řešení, atomovku nebo deset atomovek. Jsou to poskokové USA. Turkovi by se 3. světová hodila taky. Co udělá lump vedoucí skladu když má obrovský manko? Zapálí sklad. A Žirinovskij běží se sirkama a kanystrem benzínu.

    • Janika

      To je pravda, v Rusku je hodně takových, co ryjou do Putina. Spíš než poskokové USA bych řekla blbci. Místo aby drželi spolu.
      Co by dělal Zirinovskij jako prezident, to netuším. Třeba ho i zvolí a pak bude se světem ámen. Nebo taky ne, když bude poslušný.

    • Kamil Mudra

      Třetí světová by se hodila jen sebevrahovi který by chtěl zbytek lidstva vzít sebou.

      • Kamil Mudra

        Ale Erdoganovi by se hodila lokální válka ve které by figurovalo Turecko, aby se měl na co vymluvit.

        • Milan

          Lokální válka s Tureckem není možná, neboť je členem NATO.
          Válka s Tureckem znamená válku světovou.

          • embecko

            Zalezi na postoji NATO, Milane, jak vime, tak dnes uz zadne smlouvy neplati a pokud je o neco zajem, pak se na to napasuje ad hoc nejaka pod stolem lezici smlouva.
            NATO treba neni dle zakladajici smlouvy utocny pakt…a ouha! Clenove NATO utoci, ale jde o privatni akci, stejne, az budou mit Turecka dost, reknou ze se jedna o specificky pripad a ze clanek 5. v tomto pripade neplati. Treba samo vyhlasi valku a tim padem nebude napadeno, anebo cokoliv jineho, libovolne.

            Navic se z Turecka stal takovy militarni bumbrlicek, takze by bylo dokonce vyhodne mu trosku pustit zilou a soucasene Rusakum, to by bylo temer idealni reseni…a Turci si pak muzou volat po nejake dohode, jak chteji a kdyz budou moc zlobit, zacne jim tam barevna (v tomto pripade cerna) revoluce.

            • hank

              Mně to není jasné vůbec. Jak do tohoto schématu zapadá už víc než 50 let vzájemných ozbrojených provokací členů NATO Řecka a Turecka?

      • Janika

        Kamile, psychopati se najdou vždycky. Jen se podívej, jak jsou v USA rozšíření vraždící šílenci. V lidech to prostě je, i když pro většinu je to nepochopitelné. Nějaký úchyl si to užije.

        • Kamil Mudra

          Já psychopaty z „poptávky“ po třetí světové nevylučuji.

  4. Ondřej

    Žirinovskij je psychopat, nacionální fanatik a nekontrolovatelnými záchvaty agrese trpící sociopat. Jeho slabším odvarem u nás byl Sládek. Změnil si své původní židovské jméno (Vladimir Volfovič Ejdelštejn), patrně se stydí se za svůj původ polského žida. Srovnává se s francouzským politikem Jeanem-Marie Le Penem. Podporoval také například Edwina Neuwirtha, což byl rakouský průmyslník a bývalý úředník Waffen-SS popírající používání plynových komor pro nacistické vyvražďování Židů během druhé světové války. Některými německými médii byl proto nazván „Ruský Hitler“.

    Tento z jeho mnoha skandálních citátů hovoří spíše o ruské mentalitě než o tom, že by to byl jeho „názor“.

    „Slovo demokrat je dnes v ruštině nejhnusnější slovo vůbec“.

    • danaver

      No, já už bych to v češtině taky dala na přední místo, akorát my máme ještě sluníčkáře a pravdoláskaře, tak s tím pořadím ještě nevím :-) a je to česká mentalita nebo můj názor :-)

      • Ondřej

        Na rozdíl od Ruska ale s tímto názorem zde budete v menšině a patrně se opaku demokracie zde hnedtak nedočkáte.:-). Žijete holt na „blbým“ místě obklopena „divnými“ lidmi. Někdy mi přijde divné, proč do té Evropy prchá tolik lidí ze všech koutů světa včetně Rusů samotných, ale naopak jejich směrem nikdo. Asi ta demokracie má pořád svoje kouzlo :-).

        • danaver

          Demokracie? spíš taková rozvolněná diskuze a stát jako dojná kráva, to je to co láká a přitahuje, místo aby makali na svém…v tom zas obdivuju Rusy, že ať je jak je, tak oni svou zemi neopouštějí, říká se tomu nějak jako hrdost? a snaží se ji po všech těch válkách kterými prošla postavit na nohy. Na tu naši gej parádu nemají čas :-)

    • Kamil Mudra

      „Jeho slabším odvarem u nás byl Sládek…Tento z jeho mnoha skandálních citátů hovoří spíše o ruské mentalitě než o tom, že by to byl jeho „názor“.“
      A Sládkovy citáty? Česká mentalita nebo jeho „názory“?

      • Ondřej

        Kamile, dnes, jak se zdá, převažující česká mentalita, bohužel…:-( České zápecnictví a český Honza, co nikdy nebyl dál než za humny, ale ví spolehlivě jací jsou lidé na druhé straně světa a jak on tím, že nemá žádné extra znalosti, nikde nebyl a nemá ani žádnou zkušenost, tak žádné cti netratí- protože svým selským rozumem přesně a nejlépe ví, „co jsou zač“. Před válkou se o tom bavil s panem Okresním hejtmanem a kupuje si „odpoledníčka“ Národní politiky.:-))

        Tenkrát byl Sládek a jemu podobní bráni jako extremističtí exoti. Tenkrát se svářili havlističtí idealisté, zastánci humanismu a lidských práv s asociálními klausovými tržními fundamentalisty – levice v té době de facto hrála jen marginální třetí housle. Takže u obou skupin politiků (a tím tedy dohromady i s levicí u 90% obyvatel) byl odpor k náckoidním sládkům jednoznačnou společnou občanskou odpovědí.

        Dnes jsou náckové jako Konvička a Ortel bráni jako „bílí“ rytiři, co osamoceni na koni jedou s mečem proti houfu nepřátel…Že už to nejsou jen ti „čmoudi“, ale dělají se gestapácké seznamy pro případ „až přijde ten den“ českých liberálů a sociálně orientovaných křesťanských konzervativců – pak především u té tzv. pražské kavárny, akademické inteligence , (jako první před Hitlerem prchali socialisticky a liberálně orientovaní akademičtí intelektuálové jak neomarxisté Max Horkheimer a Erich Fromm, tak liberálové Hayek nebo K.R. Popper) sluníčkářů a havloidů – jsou to, jak tu nedávno připomněl Seal, ty znovuobnovené rajtky Radoly Gajdy. Bohužel politicky s politickým krytím té nejvyšší ústavní funkce – prezidentem republiky.

        Situace se opakuje, někdejší ideologičtí soupeři ohledně role společnosti a jedince ve svobodné demokratické zemi v podobě takových velikánů jakými byli Popper a Fromm, tak stáli tehdy a stojí I DNES (Dienstbier, Fišerová, Šabatová, Uhl coby reprezentanti levice – Schwarzenberg, Stropnický(čtí), Zlatuška, Pelikán coby reprezentanti pravice a liberálů) na stejné straně barikády.

        Není tedy ani zarážející že náš údajně „levicový“ prezident stojí na jednom pódiu s těmi, kdo vyhrožují intelektuálním elitám národa šibenicí a společně jim lají do zrádců a nepřátel „prostého“ lidu, tedy úplně stejně jako ti co sedávali v mnichovských pivnicích ve 20.letech a nikoli v berlínských kavárnách jakými byly v té době na Kurfürstendammu proslulá Café Westens a Kranzler . Marx definoval lumpenproletariát o více než půlstoletí dříve jako skupinu „vyvrhelů společnosti“ kteří nemají třídní pojítko, jdou napříč třídami a jsou rozdílného intelektu (Konvička a Ortel jsou toho krásným příkladem). Německý historik a sociolog. Wolfgang Ayaß ve svém „Asoziale“ im Nationalsozialismus napsal toto:

        Die von den Sozialisten unter „Lumpenproletariat“ subsumierten Menschen gerieten in der nationalsozialistischen Sozial- und Gesellschaftspolitik ab 1933 als „asozial“ und „gemeinschaftsfremd“ in den Fokus der sogenannten Rassenhygiene und wurden damit Objekt der Verfolgung und Aussonderung bis hin zur Vernichtung.

        Dnes mezi ně s toutéž ideologií spadají právě ti Konvičkové a Ortelové. Na politické scéně se také už profiluje náš český Franz von Papen, který by nástup těch, co si neberou „servítky“ a doposud jsou pro většinu společnosti nepřijatelní, legitimizoval

        • karel

          A eště něco: texty skupiny Ortel, respektive jejího zakladatele. Co je v nich ksenofobního? Rasistického? Snad jsou zvláštní pohledem mnoha mužů na ženy. Někdy pravdivého. Vono to může být stejné v konečném vyznění i obráceně. V rámci žendrkorektnosti-když už… http://ortel.cz/tvorba/text-skladby-ortel-ideje-ideje

        • PeeBee

          naivni cesky honza je ten, kteremu sedi, kdyz ho kavarensky povalec z vidne podrbe za ouskem – jakoby trosku te svetackosti a sarmu se prelilo i do onoho tupeho hovadka bez vlastniho nazoru…

          • Ondřej

            Možná nevíte, že Vídeň je jedním z nejkosmopolitnějších měst Evropy a že byla útočištěm především českých Honzů, kteří si byli vědomi, že v tomto hlavním městě někdejšího mocnářství, bude o jejich zručnost a pracovitost zájem, a že právě že je toto město multikulturní a mnohonárodnostní, že se nad ně nebude nikdo povyšovat. Podobně na tom byly dříve Flandry, kam chodily naivní čeští Pepíci na zkušenou. Jejich naivita ovšem nespočívala v tom, že by snad věřili, že je tato zkušenost učiní lepšími lidmi, ale nakonec se projevila v tom, že si mysleli, že závist a neschopnost jejich krajanů doma, co nikdy nevytáhli paty ze svého rynku, kde celý život příštipkařili, někdy díky jejich získané zkušenosti tolerance a nadhledu ze zahraničních cest při překonávání bariér k zemitosti domorodé nátury při jednání s „vlastními“ lidmi , přispěje k vzájemnému porozumění. Člověk projivší zkušeností z delšího pobytu ze zahraničí (nedej Bože, aby díky ní snad přišel i k nějakému tomu bohatství!), se při návratu potýkal se stejnou nedůvěrou a odtažitostí „vlastních“ jako by byl sám cizinec. Česká poúnorová a posrpnová emigrace navrátivší se po r. 1989 zpět do země, by mohla o tomto psát celé romány.

            Proto vždy docházelo k difůzi kreativních lidí z maloměstské periferie do kosmopolitních center, kde tak docházelo k lepší mezilidské sociální a ekonomické kooperaci, než jsou jen přirozené lokálně domestikované vztahy, kde více než přirozená sociální stratifikace hraje roli rodové a klientelistické vazby několika málo lidí, co ovládají místní mocenská či ideologická centra a kde prostí lidé v bázni a nedůvěře hledí k těm, se kterými oni sami nebo jejich rodiče předtím nechodili společně ke svatému přijímání a do stejných školních lavic. Když se začtete do Nerudy, zjistíte, že i ta Praha (resp. Malá Strana) byla vlastně svého času takovou malou maloměstskou periferií.

            • PeeBee

              az budu potrebovat pomoc s tapetovanim, urcite se ti ozvu…

  5. danaver

    Zeptali se na tiskovce Putina: Volal vám Obama a požadoval sesazení Asáda, co vy na to říkáte? A Putin zamyšleně řekl : Teď mi volal Asád a chtěl po mně sesazení Obamy. Co já teď mám dělat… Tak možná sesadím Erdogana a dosadím tam Žirinovského, ten se v té oblasti vyzná nejlíp… A sál ztichl na 26 vteřin… Mám dojem že někdy takové okamžiky mění proud uvažování, transformaci vědomí a svědomí, doufám v to :-)

      • Janika

        To by mě taky zajímalo, jak je to, danaver? Hledala jsem to a nenašla. Ale k jako vtip je to kouzelné.

        • danaver

          Není to vtip, opravdu to byl zápis z nějaké tiskovky. Ale neudělala jsem si záložku, a teď nemůžu najít kudy jsem to chodila, takže rozum říkal že to tu nemám dávat, ale duši mi to potěšilo, takže je to tu :-)

  6. Milan

    Pan Putin je velmi inteligentní a velmi zdrženlivý, takže žádné blbosti tohoto typu dělat nebude.
    Nicméně – je to přímo ukázkový Rus, vtělení ruských dějin. Kdykoli bylo Rusko napadeno z vnějšku, rozrostlo se. A pan Putin přesně tohle předvádí: čeká, aby bude napaden, a pak svůj vliv rozšíří.
    Nemohu ho neobdivovat.

  7. MaB

    Bachir el- Assada, jak ho tak sleduji od r. 2000, bych nazvala „vlkem v rouše beránčím“. Za dost výstižné považuji i původní jméno rodiny.
    Jeho otec, Hafez, se původně jmenoval el-Wahch, což v arabštině znamená „divá zvěr“, „netvor“
    V roce 1927 přijal jméno el-Assad, v arabštin „lev“
    Dynastie Assadů vládne totalitně již od roku 1975 , takto je noviny (libanonské)) kvalifikují, preklad ani neni nutny.

    Famille Al-Assad, un régime de psychopathes

    Par Olivier Postel-Vinay, Fondateur et directeur du magazine «Books»
    Souvent d’allure normale, ces grands malades déshumanisent leurs adversaires. (i casto vypadaji normalne, tito velci nemocni odlidsti své protivniky) ils n’éprouvent jamais de remords. (nikdy nemaji vycitky svedomi)
    Hafez al-Assad ? «Un psychopathe doté d’une double personnalité», déclarait le Libanais Walid Joumblatt en 2013. Il qualifie aussi son fils Bachar de «tueur psychopathe». Syrianfacts, «site de sensibilisation à la révolution syrienne», présente de même la dictature des Assad comme «un régime de psychopathes», et affirme : «Il est possible de diagnostiquer la psychopathie, au sens clinique du terme, pour les membres du régime assadien, à tous les niveaux.» Le site évoque «le manque total d’empathie» pour les victimes et l’absence de remords. ( Bachir zabijak-psychopat, zcela bez empatie k obetem)
    «Ça rappelle un peu l’Allemagne nazie», dit aussi Joumblatt. Hitler. (Trochu pripominaji nacistické Nemecko, Hitlera)

    SYRIE. La famille al-Assad : les Borgia de Damas – 4 …
    tempsreel.nouvelobs.com › Monde

    • MaB

      opravuji: Hafez el-Assad vladl od r.1971 do smrti v r. 2000
      a dodavam – otec Abdelhamida Abaaouda, Omar, nazval svého „psychopathe diabolique“.

      Je tezké bojovat na dvou frontach, proto je nutné vybirat ze dvou zel.
      D’abel nebo netvor ?
      Rekla bych, ze rozhodne nejprve „d’abel“, s „netvorem“ at‘ si pak poradi jeho narod, to uz by nemela byt nase starost.

      • Janika

        MaB, ďábla a netvora z něj dělá oficiální propaganda a to je podezřelé. Kaddáfí byl podle této propagandy krvavý diktátor a vzteklý pes. Naštěstí toho hodně napsal, hodně řekl a hodně napsali a řekli o něm lidé, co se dostali do jeho blízkosti. Takže vím s jistotou, že to bylo jinak. Byl to velký člověk. S Assadem takové štěstí nemám, informace veškeré žádné…
        Tím Vám nechci vyvracet Váš názor. Jen mám jiný.

        • PeeBee

          janiko, najdi si dobry zdroj, zjisti, co se vlastne delo v roce 1982, nacti, jak proti syrii od zacatku jejiho vzniku britove neco pekli… tohle je typicka manipulace.

          to se muzes take snadno dozvedet, jak v afghanistanu prisli k moci zli levicaci a zacali brutalne utlacovat nestastne demokraticky ladene afghance nez je z toho marasmu (+ strasliva ruska okupace) vysvobodili allahovi bojovnici za vydatne pomoci roznasecu demokracie vseho druhu… az do dnesniho stavu.

          bere mi dech, kdyz ZENY broji proti sekularnim rezimum v arabskem svete. nedochazi jim, jak to snizi kvalitu zivota zen tamnich? bylo to jasne pred libyi a vysledek je zrejmy. proc se ty vsechn ty odporne feministky, humanistky, politicky, umelkyne, demokratky alespon tem zenam nahlas ex-post neomluvi? bylo to jasne i v tom afghanistanu, ktery si dnes uz nikdo nechce pripomenout… kde odporni hajzlove typu hekmatjara byli take nejakym tehdejsim „klvanou“ nebo „fistejnem“ popisovani jako „bojovnici za svobodu proti utlacitelskemu nedemokratickemu rezimu“, ktery stavel skoly, nemocnice, umoznil zenam hromadne se vzdelavat, obsazovat tomu odpovidajici pozice.

          co se tyka fromma a spol. – tento typ lidi bude vzdy vcas pred nebezpecim utikat, nikdy nebudou za tu svou svobodu ochotni bojovat a zemrit, neni to zvlastni? takovy rozdil oproti orwellovi nebo camusovi…

          • Ondřej

            No, ta okupace ale vážně strašlivá byla. Zkuste se někdy podívat na nějaký dobový film třeba ze socialistické provenience, abyste to nebral jaké propagandu režírovanou z Langley. Doporučím třeba „Afghánský zlom“ s tenkrát východním socialismem velmi se přátelícím Michele Placidem.

            http://www.csfd.cz/film/89065-afgansky-zlom/komentare/

  8. MaB

    Janiko, „d’ablem“ myslel jeho vlastni otec islamistu, ktery zorganizoval atentaty.
    Jak jsem zde jiz psala, nejsem schopna udelat si na tento chaos nazor. Proto neni co vyvracet.
    Toto video, jako mnoho podobnych, ukazuje situaci pred bombardovanim Zapadem. 2012
    „Stihacky Bachira al-Assada si vzaly za cil pekarny ve ctvrti Harb at-Tali.“
    O rok drive byl al-Assad, presneji 14.7., na slavnostnim defilé u prilezitosti vyroci padu Bastilly, cestnym hostem svého „vzacného pritele“ Sarkozyho…

    Z ust uprchliku, tech, které on sam nazyva „dobri lidé“, slysime, ze utikaji pred syrskou armadou, ktera znicila jejich domovy.
    Co si o tom myslet ? Kolateralni obeti bombardovani opozice ?

    Myslim, ze bylo chybou domnivat se, ze Arabské jaro bude totéz, co pad Zdi. Nenasledoval (a ani nasledovat nemohl) „demokratizacni proces“. V Syrii doslo k obcanské valce, do které jsme nemeli zasahovat podporou rebelu.
    A co si myslim o Libyi a o vrazde M. Kaddafiho, velmi dobre vite. Naplnilo se presne to, co rekl o uprchlicich az on nebude.

    Vidéo pour „assad bombarde alep“▶ 8:55

    24 sept. 2012 – Ajouté par InfoDeLaSyrie2011
    Les avions de chasse de Bachar al-Assad ont pris pour cible une de boulangerie dans le quartier Harb at-Tali …

    • PeeBee

      NIKDO NORMALNI SI NEMYSLEL, ZE ARABSKE JARO JE COKOLIV JINEHO NEZ SMESNA SARADA.

  9. Astr

    Pravdivost informaci o Assadovi bude asi jako pravdivost informaci o tom jak se chovaji nove prichozi do Evropy!
    O necem Merkelovstina a jeji massmedia obcany neinformuji:

    • Ondřej

      Ono bude dobré se těch uprchlíků zeptat sám, Astře, před kým prchají. Samozřejmě ten, kdo žádného nikdy neviděl, tak bude možná tvrdit, že to jsou agenti CIA a že přišli proto, že v Aleppu je kontaktovali pánové v tmavých sakách a černých slunečních brýlích, dali jim do ruky iPhine a 5k $ a řekli monotonně žvýkající: „Go West!“…:-))

      Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung provedlo vůbec první průzkum veřejného mínění mezi syrskými uprchlíky v Evropě. Mezi 24. zářím 2015 a 2. říjnem 2015 bylo vyslechnuto 889 Syřanů žijících v Německu.

      Bylo území, na němž jste v Sýrii žili, ostřelováno?
      Ano – 88 %.
      Ne – 12 %.

      Kdo je odpovědný za ostřelování vaší oblasti? (Možnost vícero odpovědí)
      Syrská armáda a její spojenci: 74 %
      ISIS: 33 %
      Al Nusra: 14 %
      Kurdské síly: 4 %
      Svobodná syrská armáda: 18 %
      Jiné povstalecké skupiny: 7 %
      Mezinárodní koalice: 8 %
      Nevím: 12 %

      Kdo vás ohrožoval zajetím či únosem? (Možnost vícero odpovědí)
      Syrská armáda a její spojenci: 77 %
      ISIS: 42 %
      Al Nusra: 18 %
      Kurdské síly: 8 %
      Svobodná syrská armáda: 13 %
      Jiné povstalecké skupiny: 9 %
      Nevím: 8 %

      Která z vyjmenovaných hrozeb byla pro vaši osobní bezpečnost největší?
      Ozbrojený boj: 28 %
      Obléhání, nedostatek potravin: 5 %
      Barelové bomby: 28 %
      Únos/ zajetí: 35 %
      Nic z toho: 4 %

      (POZN. Ondřej: Barelové bomby jsou druh letecké munice proti pozemním (civilním) cílům shazované bojovými letadly. Letectvem v tomto občanském konfliktu nedisponuje jak ISIS, tak protiasadovští rebelové z An. Nusrá a dalších skupin)

      https://www.adoptrevolution.org/wp-content/uploads/2015/10/pressemappe-adopt-a-revolution-fluchtumfrage.pdf

      • taras2

        Takhle je to s Faganovými odkazy většinou. Jsou prolhané jako autor sám. V první řadě: to Vědecké centrum Berlin pro sociální výzkumy mělo ve výzkumu pozici pouze poradní. Na místech, kde se průzkum konal, tj. v uprchlických centrech, makaly syrské opoziční skupiny, které mají jediný zájem: pošpinit Assadovu vládu. Navíc: stejně, jako jsou uprchlíci informováni o tom, že se vyplatí být Syřan a ne Pakistánec, je jim jasné, že se od nich očekává, že na syrskou vládu nahážou co nejvíc špíny. Že je průzkum naprosto nevěrohodný dokazuje to, že pouze 13 % uprchlíků jako důvod svého exodu udalo důvody ekonomické, když je naprosto jasné, že je to právě opačně, ekonomické důvody a pobírání německých a švédských sociálních dávek je motivem pro 90 % migrantů. U nás nebo v Polsku se tak nějak netlačej, i když jim tady taky nic nehrozí.

        • Ondřej

          K podobným zjištěním dospěl už před touto konferencí Úřad vysokého komisaře pro lidská práva. Že je tento orgán OSN „nevěrohodný“ pak může vyslovit jen člověk, co se sám hodlá odhalit jako fanatik, co není schopen mimo své ideologicky agresivních bludů přiznat pro jeho ideologické fangličkářství realitu a uznat zjišťování institucí či přímo soudů, ke kterým mají respekt všichni na celém světě, a to i státy, které s teroristy skrytě spolupracují se (obvykle pod tlakem dalších světových mocností jsoucí s nimi v nějaké nepsané koalici) podřizují. Jste, Tarasi, jak ten komunistický funkcionář v 80.letech, co byl přistižen jak kradl v samoobsluze a co tvrdil, že to na něj připravili imperialističtí přisluhovači z Charty 77 včetně vedoucího prodejny :-). Vzhledem k tomu, že si Asad proti sobě postavil většinu společnosti (dnes při něm stojí asi jen necelých 40% občanů Syrie) vcelku logicky zdůvodňuje současná uprchlická krize. Ostatně když se podíváte na syrskou menšinu žijící tady u nás už 20 let (je jich asi 600 zeptejte se jich na Asada). Bude to přesně takový poměr těch, co se proti němu postaví, jako v tom Německu.

          http://www.unhcr.org/cgi-bin/texis/vtx/refdaily?pass=52fc6fbd5&id=529d7d4a5

          jinak je známý případ policejního fotografa co zběhl s flashdiskem plným otřesných fotek nafocenýchvz asadových mučírnách. Připomínám, že The Guardian je respektovaný levicový deník, stranící Corbynově neomarchistickému křídlu Nové levice současné Labour Party.

          Podrobnou reportáž o mučících praktikách asadovské baasistické tajné policie pod názvem – „They were torturing to kill’: inside Syria’s death machine“ najdete na stránkách Guardianu.

          • taras2

            Za prvé: prohlásil jste, že už na mě nikdy nebudete reagovat, zdá se, že jste dlouho nevydržel.

            Za druhé: obrázků z mučíren saudských, syrských, amerických, katarských, talibanských, libyjských, tureckých, jihoamerických a vůbec kdejakých je hodně, s tím nenaděláte žádnou slávu.

            Za třetí: o OSN jsem se vyjadřoval jako o impotentní, neužitečné organizaci, která nebyla schopna za posledních padesát let vyřešit rozumně jediný konflikt a slouží pouze jako teplé hnízdečko pro její úředníky – vyžírky. Pokud z toho vyvozujete, že jsem komunistický funkcionář osmdesátých let, pak jste hysterický mimoň.

            Za čtvrté: pokud proti Assadovi stojí 60 procent syrské společnosti, započítáváte do toho i bojovníky Islámského státu?

  10. Astr

    Janiko uz jste jako massmedia?
    Tam take nektere odkazy neukazuji::-(

    • PeeBee

      zdravim astre, ono to chvilku trva – ja zapomnel nedavno taky. kdyz tam je nejaky link, tak urcitou dobu trva nez to nabehne (ceka to na schvaleni nebo je to nejake technicke opatreni, to je fuk)

      • MaB

        Astre, tak o tomto my informovani jsme (diky pluralite medii).vcetne toho, s jakym zamerem prichazeji ti mladi zdravi svobodni muzi.
        I o tom, jak vcera v Londyne skupina zen (byly videt jen jejich oci), projevovala svou ohromnou radost . Nedoufaly, „ze se doziji toho, co se deje“, „ze djihad uz nic nezastavi“, protoze „muslim se diva do hlavne na neho namireného kanonu a vidi Raj“.

        Tato hrozba zacla byt brana vazne. V. Putin s F. Hollandem, kteri se vzajemne respektovali vzdy (jak rikaji a neni duvod o tom pochybovat), ukazuji svou shodu i tim, ze si verejne tykaji.
        V koalici proti IS je 60 statu, ale i kdyby jich bylo 3x tolik, otazka je, zda je to proti fanatickym silencum co platné.

        • Astr

          MaB nezpochybnuji Vasi informovanost, komentoval jsem jen massmedialni jednosmerne informovani
          jen to ze stejne jako Fagan zde zverejnuji jen nektere vybrane informace.
          Naopak na internetu muzete cist predevsim takove ktere Merklovstina nezverejnuje.
          Ano nektere jsou nepravdive a obcas je problem se vyznat co je podvrh.
          Vase informace :
          V koalici proti IS je 60 statu, ale i kdyby jich bylo 3x tolik, otazka je, zda je to proti fanatickym silencum co platné.

          Ani60 statu nepremuze armadu s 50az 80 tisici fanatiku jak pisete ? Mate pravdu , zatim se to tak jevi :-(
          Ale pak je neco spatne! To z toho lidskeho pohledu.
          Naopak z pohledu kohosi vyssiho komu se velmi hodilo ze z Iraku se stala toska a nikoli funkcni stat a totez zacal v Syrii.
          Pokud fanaticti Saudi, Katari, Turci a ostatni soused s pozehnanim USA budou Chalifat podporovat pak ani papirova koalice vice nez 60 statu nic nezmuze, jen se konflikt prohloubi !

          Zde pribeh z nemocnice v Mnichove. Ani ten neni resitelny pokud prival lidi vseho druhu bude pokracovat a nebude regulovan !

          =========================================
          svědectví zdravotní sestry pracující v německé nemocnici – doporučuju přečíst je to úplně čerstvé..
          Včera jsme měli v nemocnici poradu, situace jak u nás, tak i v dalších
          nemocnicích v Mnichově je neudržitelná. Pohotovost na klinikách nezvládá a
          tak vše začínají posílat do nemocnic. Řada muslimů odmítá k ošetření ženský
          personál a MY ženy zas říkáme, že mezi ty zvířata zvláště z Afriky,
          nepůjdeme. Vztahy mezi personálem a imigranty začínají být stále horší a
          horší, od minulého víkendu musí s imigranty chodit do nemocnice policajti se
          psy. Řada uprchlíků má AIDS, syfilis, otevřenou TBC a spousty exotických
          nemocí, co v Evropě neznáme a neumíme léčit. Pokud dostanou recept, tak v
          lekárně zjistí, že mus í vše zaplatit hotově. Dochází tam k neuvěřitelným
          výstupům zvláště, když se jedná o léky pro děti. Děti nechávají personálu v
          lékarnách se slovy: “ tak si je zde vyléčte sami.“ Takže policie už nehlídá
          jenom kliniky a nemocnice, ale už i velké lékárny.Na poradě jsme otevřeně říkali, kde jsou ti, co je vítali do TV kamer s transparenty na nádraží ? Ano, hranice se sice zatím zavřely, ale milion už tu je a rozhodně se jich nezbavíme. Doteď byla v celém Německu
          nezaměstnanost 2,2 mil., teď bude nejméně 3,5 mil. Většina těchto lidí je
          naprosto nezaměstnatelná. Těch lidí se vzděláním je úplné minimum, navíc
          jejich ženy většinou vůbec nepracují. Odhaduji, že každá desátá je těhotná,
          stovky tisíc z nich přinesli s sebou kojence a malé děti do 6 let naprosto
          zbídačelé a zanedbané. Pokud to bude pokračovat a Německo znovu otevře
          hranice, tak jedu domů, za takové situace mě zde nikdo neudrží ani plat 2x
          větší než u nás. Já jsem jela do Německa, ne do Afriky ani na Blízký východ.Sám profesor našeho oddělení nám říkal, že je mu smutno, když zde vidí
          uklízečku, co tu za 800 Euro uklízí už léta každý den a pak zde potkává na
          chodbách mladé kluky, co jen čekají s nataženou rukou, vše chtějí zdarma,
          když to nedostanou, začnou dělat bordel. Tohle opravdu nemám zapotřebí. Ale
          zase se bojím, když se vrátím, aby to nebylo za nějaký čas úplně stejné u
          nás. Oni totiž když to nezvládají Němci se svou povahou, tak u nás by to byl
          totální chaos. Nikdo, kdo s nimi nepřišel do styku, neví, co jsou zejména
          uprchlíci z Afriky za zvířata a jak si muslimové vyskakují na zdejší
          personál ohledně svého náboženství.Ještě stále nemá zdejší personál nemoci, které si sem přivezli, ale při takovém množství stovek pacientů každý den, je to jen otázka času.V nemocnici v Porýní napadli nožema imigranti personál, když tam předali 8
          měsíců staré dítě na pokraji smrti, které tahali přes půl Evropy 3 měsíce.
          Dítě za dva dny zemřelo, přestože mu byla poskytnuta špičková péče na jedné
          z nejlepších dětských klinik v Německu. Lékař musel být operován a dvě
          sestry leží na jednotce intenzivní péče. Nikdo z nich nebyl potrestán.Ve
          zdejším tisku se o tom nesmí psát, takže to víme prostřednictvím emailové
          pošty .Co by se asi stalo Němci, kdyby pobodal doktora a sestry nožem ? Nebo
          kdyby chrstnul sestře do obličeje svou syfilní moč a ohrozil jí nakažením ?
          Minimálně by šel okamžitě do vězení a později k soudu. U těchto lidí se
          zatím nic neděje.A tak se ptám: Kde jsou ti vítači a přijímači na nádražích? Pěkně doma si užívají své vydělané peníze z neziskovek a těší se na další vlaky a svůj
          další příjem za akce „vítaní na nádražích“. Všechny tyto vítače bych nahnala
          nejprve k nám do nemocnice na akutní příjem jako lapiduchy a potom do jedné
          budovy k imigrantům a ať se tam o ně starají. Bez ozbrojené policie, bez
          policejních psů, které jsou dnes v každé nemocnici zde v Bavorsku a bez
          zdravotního personálu.
          ============================

          • Ondřej

            Chytněte se s Kamile Mudrou za ruku, Astře, a odejděte na nějakou behaviorální terapii s tematickým zaměření „Proč lidé podléhají hoaxům?“

            Já jako člověk jenž má k oboru lékařů lidských duší blízko, Vám mohu sdělit -. že nejčastěji proto, že jim chtějí podléhat, protože a nemají jinou možnost jak by prokázali „svoji pravdu“ která je v intelektuální a vědecké obci považována za výmysl (třeba snaha přesvědčit nás o závislosti etnického původu na kognitivních a intelektuálních schopnostech, akceptace eugeniky nebo vlivu kulturního prostředí na morálku přičemž záměrně zaměňují sociální prostředí s kulturou) mající ospravedlnit nějaký společenský deficit daného jedince, už jsem o tom psal, obvykle se jedná o jedince poznamenaným společenským diskurzem v systému zásluhovosti, kdy v této celospolečenské soutěži selhává, v touze po uznání a dosažení statusové pozice na vyšších společenských příčkách se neumísťuje na těch společenských stupíncích, jak by si přál. Proto si potřebuje toto své „selhání“ ospravedlnit poukázáním na cizí zavinění. Že jsou to ONI kdo za to mohou.

            Tento hloupoučky průhledný hoax koluje na internetu už dlouho…

            Subject: Fwd: Vliv imigrantů na běžný chod nemocnice v Mnichově

            Svědectví z jedné Mnichovské nemocnice. Kamarádka v Praze má známou, která jako lékařka v důchodu šla před dvěma roky do jedné z Mnichovských oblastních nemocnic, kde hledali anesteziology. Občas si s ní píše, přeposlala mně její email. Včera jsme měli v nemocnici poradu, situace jak u nás, tak i v dalších nemocnicích v Mnichově je neudržitelná. Pohotovost na klinikách nezvládá a tak vše začínají posílat do nemocnic.

            FACIT: Pohotovosti v Německu neexistují. V okresu mimo ordinační hodiny slouží dva tři praktičtí lékaři, kteří mají pohotovost od večera do rána a o víkendech. Jsou doma, za pacienty vyjíždějí. Jejich telefonní čísla uvádí pravidelně vesnický nebo městský reklamní zpravodaj vhazovaný do všech schránek zdarma.

            POZN.Ondřej -.mimo zubních pohotovostí. Ty jsou samozřejmě a střídají se v nich normálně fungující zubaři.

            Řada muslimů odmítá k ošetření ženský personál a MY ženy zas říkáme, že mezi ty zvířata zvláště z Afriky, nepůjdeme.

            FACIT: Toto mezi německými kolegy říci, tak je už vyhozená na hodinu.

            Vztahy mezi personálem a imigranty začínají být stále horší a horší, od minulého víkendu musí s imigranty chodit do nemocnice policajti se psy. Řada uprchlíků má AIDS, syfilis, otevřenou TBC a spousty exotických nemocí, co v Evropě neznáme a neumíme léčit.

            FACIT: Žvásty. Umíme léčit, existují na to specializované ústavy tropických nemocí.

            Pokud dostanou recept, tak v lekárně zjistí, že musí vše zaplatit hotově. Dochází tam k neuvěřitelným výstupům zvláště, když se jedná o léky pro děti. Děti nechávají personálu v lékarnách se slovy: “ tak si je zde vyléčte sami.“ Takže policie už nehlídá jenom kliniky a nemocnice, ale už i velké lékárny.

            FACIT: Naprostý výmysl. Když dostanou lékařské ošetření zdarma, tak také léky. Za největší balení léků se připlácí 5, 7 nebo 10 € jen v případě, pokud jejich cena převyšuje maximální cenu stanovenou zdravotními pojišťovnami, za které jsou dodávány lékárnám. Jinak jsou léky zdarma.

            Na poradě jsme otevřeně říkali, kde jsou ti, co je vítali do TV kamer s transparenty na nádraží ? Ano, hranice se sice zatím zavřely, ale milion už tu je a rozhodně se jich nezbavíme. Doteď byla v celém Německu nezaměstnanost 2,2 mil., teď bude nejméně 3,5 mil. Většina těchto lidí je naprosto nezaměstnatelná. Těch lidí se vzděláním je úplné minimum, navíc jejich ženy většinou vůbec nepracují. Odhaduji, že každá desátá je těhotná, stovky tisíc z nich přinesli s sebou kojence a malé děti do 6 let naprosto zbídačelé a zanedbané. Pokud to bude pokračovat a Německo znovu otevře hranice, tak jedu domů, za takové situace mě zde nikdo neudrží ani plat 2x větší než u nás. Já jsem jela do Německa, ne do Afriky či na Blízký východ. Sám profesor našeho oddělení nám říkal, že je mu smutno, když zde vidí uklízečku, co tu za 800 Euro uklízí už léta každý den a pak zde potkává na chodbách mladé kluky, co jen čekají s nataženou rukou, vše chtějí zdarma, když to nedostanou, začnou dělat bordél.Tohle opravdu nemám zapotřebí. Ale zase se bojím když se vrátím, aby to nebylo za nějaký čas úplně stejné u nás. Oni totiž když to nezvládají Němci se svou povahou, tak u nás by to byl totální chaos. Nikdo kdo s nima nepřišel do styku, tak neví, co jsou zejména uprchlíci z Afriky za zvířata a jak si muslimové vyskakují na zdejší personál ohledně svého náboženství.

            FACIT: Na lékařku má nevyhovující pravopis a stylistiku. Nepřímý důkaz, že je to podvrh.

            http://tomaskrystlik.blogspot.de/2015/10/dva-priklady-jak-se-dezorientuje.html

            Ten kdo v Německu někdy pravidelně chodí k lékaři, pak se snad ani vyvracením podobných nesmyslů nebude zabývat a jen se trpce usměje, že profesionální lháři a vyráběči falešné propagandy (heh, kým jsou asi tak placeni?.:-). Údaje o nezaměstnanosti jsou také vylhané viz nedávno zveřejněný výsledek německého nejvyššího růstu HDP od sjednocení s NDR v r. 1990 a tedy famózní něměcký ekonomický úspěch který uprchlící pomáhají řešit zvyšováním zaměstnanosti. V Německu, tedy fiktivní paní Milado, nezaměstnanost POKLESLA.

            Jinak. Astře, zadáte-li do Google – výraz „Vliv imigrantů na běžný chod nemocnice v Mnichově“ vyjedou vám stovky odkazů na tento text se stejnými pravopisnými chybami, na které poukazuje pan Krystlík.

            • Astr

              Chybi tam veta ze zatim co hoax z Mnichovske nemocnice ktery koluje na internetu je snadno odhalitelny, video zaznamy kriminalniho chovani mladych nasilniku (viz vyse) hoaxem nejsou a takovato varovna videa samozrejme nebudou Merkelovska media vysilat.
              Rozbor Mnichovske „nemocnice“ od Fagana lze ocekavat a bez pochybnosti velmi detailni :-)

            • Kamil Mudra

              Inu, Ondřeji, já asi občas nějakému hoaxu podlehnu. Ale netrápí mne to, protože vím že nejsem neomylný. Ale vy své namyšlenosti podléháte nepřetržitě.

  11. MaB

    Vynikajici franco-libanonsky jazzovy trumpetista Ibrahim Maalouf, (hostujici clen Parizské filharmonie), ktery zna z vlastni zkusenosti, co je valka, se ptal v NY kolemjdoucich, co povazuji za nejvetsi hodnotu v zivote.
    Je to uzasne povzbudivé.

    Vidéo pour „ibrahim maalouf questionne les new york“▶ 4:30

    16 nov. 2015 – Ajouté par Ibrahim Maalouf Official
    Ibrahim Maalouf #redandblacklightproject (15 Nov 2015) … A few months ago, I was in New York recording …

    • Astr

      MaB spravne pripomenuti.
      Mir, Laska, Rodina rika obcan .
      Vladci sveta tohle velice dobre vi, ale jen na sve zajmy hledi.
      Proto to na svete tak vypada.
      Proto je to stale vice bez miru, lasky, rodiny !

    • Kamil Mudra

      Nojo. Ale tenhle otřesný případ, je případ pro psychiatra a vůbec by mne nepřekvapilo kdyby skončil v ústavu.

  12. MaB

    V interview al-Assada, které poskytl ČR, mne prekvapilo následující :
    – podcenil inteligenci posluchačů, když je několikrát vyzval, aby se šli přesvědčit o pravdivosti jeho tvrzení (jeho polopravd) na internet.
    – naivne se domníval, že uprchlíci nebudou mluvit
    – neví, že syrská diaspora (ve FR hlavně z let 1920-1945) je informovana od příbuzných,
    stejne jako ti, kteří v cizině pracují (zde hlavně lékaři )

    Jeho vystupovani je vždy kultivované, umí si získat sympatie – má „západní manýry“ :), studoval na francouzském gymnáziu a pozdeji v Londýně, kde poznal svou ženu sunnitku.
    Je pochopitelné, že aby se „dynastie Assadů“ udrzela tak dlouho u moci, musela vládnout železnou rukou a včas likvidovat každou opozici. Tim spíše, že jsou členy chiitské menšiny.
    Na druhé straně Syrie za jejich vlády vzkvétala, vychovávala si elitu a dá se říci, že byla do jisté míry i velmi moderní sekulární stát.
    Podařilo se mu udržet v perfektním stavu i „perlu pouště“, Palmyr, starou přes 2000 let, jedno z nejvzácnějších „dědictví lidstva“
    O jeho „největší a nejbrutálnější systematickou destrukci“, jak říká generální ředitelka UNESKO Irina Bokova, se postarali až islamisté-djihadisté, pro které jsou nádherné sochy a fresky zakázanou idolatrií.

    Já sobně tedy lituji, že došlo k válce, která chtěla změnou režimu. Život obyvatelstva by se tím rozhodně nezlepšil. Věřím ale těm Syřanům, kteří říkaji, že vlastní lid bombardovala syrská letadla. A to až do té doby, dokud mi někdo nedokáže, že to není pravda.
    Rebelové ani islamisté letadla v r. 2012 neměli.

    • Respirateur

      cit: A to až do té doby, dokud mi někdo nedokáže, že to není pravda. Rebelové ani islamisté letadla v r. 2012 neměli.

      Ano, může to být pravda. Turci ale také nemají svá letadla. Lítají na F16 strejdy Sama. Když ta F 16 sundala u hranic Sýrie s Tureckem rusům SU 24M2, taky se nedozvíme kdo pilotoval turecké letadlo. Klidně uvnitř mohl sedět rus nebo turek nebo američan.
      A kdo pilotoval tenkrát syrská letadla? Viděl někdo do kabin?

      • MaB

        Respirateure, jenomze Syrie letadla ma, stejne jako vyborné letce. Letectvu veli general Issan Hallak. Na zacatku valky mela 380 letadel a 60 helikoptér.
        (MIGy a bojova SU-24 a SU-22)
        Za mnoha svedectvi napr. toto:
        Vyšetřovací komise OSN o Syrii podala ve své nové zprave důkazy, že syrská armáda a její milice se dopustily „zločinů proti lidskosti“, „nelegálních vražd a nediskriminovaných utoků proti civilnímu obyvatelstvu a aktů sexuálního znásilnění“, „válečných zločinů“ a „evidentního porušování lidských práv a práv humanitárních“.
        Syrská armáda byla B. al-Assadem angažována do syrské civilní války, jako součásti kontextu protestů v arabských zemích.
        Podle OSDH (Syrské observatoře pro lidská práva) represe měla za následek do března 2012 více než 8 500 obětí, většinou civilních, po bombardování rezidenčních čtvrtí nebo střelbě sniperů během lidových manifestací proti režimu Bachara al-Assada.

        • Les forces syriennes responsables de crimes contre l’humanité
        Un nouveau rapport de la commission d’enquête de l’ONU sur la Syrie établit que l’armée syrienne et ses milices ont commis des «crimes contre l’humanité», des «meurtres illégaux, des attaques indiscriminées contre les populations civiles et des actes de violence sexuelle», des «crimes de guerre» et des «violations flagrantes des droits de l’homme et des droits humanitaires».
        L’armée syrienne est engagée par Bachar el-Assad dans la guerre civile syrienne qui s’inscrit dans le contexte de protestations dans les pays arabes. Selon un bilan de l’OSDH, cette répression a fait jusqu’en mars 2012 plus de 8 500 victimes pour la plupart des civils victimes des bombardements de quartiers résidentiels ou de tirs de snipers durant des manifestations populaires contre le régime de Bachar el Assada.

        • PeeBee

          SOHR je jedna osoba – mnohokrat usvedceny lhar zijici v anglii. kdokoli cituje SOHR, cituje usvedceneho lhare.

    • Astr

      to MaB
      Na druhé straně Syrie za jejich vlády vzkvétala, vychovávala si elitu a dá se říci, že byla do jisté míry i velmi moderní sekulární stát.
      Zde vyrok jedne ceske pani ktera casto jezdila na dovolenou do Damasku. To na oplatku k lekari ze Syriie ktery studoval v Praze a bydlel u ni.
      K situaci v Syrii mi rekla:
      nechapu to, bylo to takove klidne a bezpecne misto . Tohle musel nekdo umele rozestvat. Neverim ze to byli Syrane sami.

    • Janika

      MaB, když oni ti uprchlíci jsou jednak pravděpodobně jednou ze zainteresovaných stran, tedy zaujatí, a druhak vždycky mají tendenci říkat to, co od nich hostitelská země čeká. I podle toho jsou vybíráni, a vybírají tak i „vhodné“ představitele pro média. Beru to s velkou rezervou.

      Slyšela jsem, že Sarkozy má velkou naději být zvolen. Pokud se tak stane, ztratí Francie morální právo odsuzovat kohokoliv. Podle mého je Sarkozy světovým zločincem číslo jedna…

      • MaB

        Janiko, tady staci, abych okopirovala to, co jsem Vam 20.11. napsala (kopie textu z mailu):

        „Verte, ze si o Sarkozym velka vetsina z nich mysli totéz co Vy.
        Potreboval se co nejrychleji a za kazdou cenu zbavit MK, ktery mu pomohl financovat prezidentskou kampan a hrozilo nebezpeci, ze se o tom verejnost dozvi.
        Pevne verime, ze se z tohoto i z dalsich zlocinu bude co nejdrive zodpovidat.“

        MK = M. Kadaffi ; vetsina z nich = vetsina Francouzu
        PS: Neverim, ze Sarkozy by mohl byt znova zvolen !!! :)

          • MaB

            Ano,,dozvedela a prave proto prohral prezidentské volby v kvetnu 2012 :)

            • PeeBee

              verejnost se to dozvedela JESTE PREDTIM nez byl gaddafi zavrazden, proto tezko to mohl byt zdroj potreby se ho zbavit. ctete po sobe, co pisete?

              • MaB

                I když jsme všichni přesvědčeni, že PeeBee ví vše nejlépe a pečlivě si po sobě čte, nikdy neodpovídá na položenou otázku. Takže se ani tentokrát nedzovíme, jak jednal v té době občan PeeBee a co by on udělal na místě občanů-Francouzů. Škoda !
                Dovoluji si připomenout:
                že intervence v Libyii byla multinárodní a cílem bylo uskutečnit rezoluci 173 Rady bezpečnosti OSN, zučastnilo se jí i NATO (OTAN) Trvala od 19.3. do 31.10. (viz níže)
                Což samozřejmě neznamená, že s ní veřejnost zučastněných národů souhlasila, ba právě naopak.
                O financování prezidenské kampaně Sarkozyho, (ta zpravidla začíná rok před volbami) hovořil nejstarší syn M.Kadhafiho, Saïf -al-Islam (pravděpodobný nástupce MK), koncem roku 2011.
                V květnu 2012 Sarkozy zvolen nebyl, i když si byl svým vtězstvím jistý.

                L’intervention militaire de 2011 en Libye est une opération militaire multinationale sous l’égide de l’Organisation des Nations unies, qui s’est déroulée entre le 19 mars 2011 et le 31 octobre 2011, dont l’objectif est la mise en œuvre de la résolution 1973 du Conseil de sécurité des Nations unies18.
                Les noms de codes des interventions d’armées étrangères sont l’opération Harmattan pour la France19, l’opération Ellamy pour le Royaume-Uni, l’opération Odyssey Dawn pour les États-Unis, l’opération Mobile pour le Canada20 et l’opération Unified Protector pour l’OTAN.

  13. PeeBee

    jeden takovy, ktereho znam osobne, si byl naprosto jisty SVOU VIROU, ze gaddafi nechal zmasakrovat demonstrace BOMBARDOVANIM Z LETADEL. byl si jisty, dokud se mu to hodilo a nevypadal s tim jako kreten. pozdeji mu to nejak uz bylo jedno, ze pry ho to nezajima… koneckoncu, od tech davnych dob se dely i jine veci – kim napriklad napadl brutalne HOLLYWOOD!

  14. Astr

    Varovny mail z CR !

    Také Česká média udržují obyvatelstvo v nevědomosti, že se celkem nic neděje.
    Varovani doporučuji poslat co nejvíce lidem !
    Tento rozhovor se senátorem Jirsou a informace v něm uvedené jsou pro naši budoucnost natolik zásadní,
    že rozhodně doporučuji shlédnout celé a moc prosím, šiřte jej jak nejvíce můžete
    Tam je objektivně řečeno vše – co strašného nás čeká,
    pokud vláda neposlechne jí předaná varování a na rok 2016 se vojensky nepřipraví !
    Ač to zní možná drasticky, zdravý militarismus a brannost se musejí stát normální,
    státem silně podporovanou a respektovanou součástí civilizované společnosti.
    Více k tomu opravdu není co říci. Onu avizovanou příští imigrantskou vlnu již prostě Evropa nezvládne,
    nastane rozvrat státních systémů, nepokoje, možná přímo občanská válka.
    Rok 2016 bude zlomový.
    Doporučuji pro jistotu se připravit dostatečnými zásobami všeho matriálu pro přežití při rozvratu systému.
    Přeji nám všem co nejvíce sil, odhodlání se bránit a pevnou vůli.
    Musíme to zvládnout !

    • Janika

      A víte co, Astře? Já se daleko víc bojím jaderné války, kterou rozpoutají mocnosti. Tyhle „zaručené“ katastrofické scénáře mě moc neberou a ani tolik neděsí. Možná všechno bude vypadat trochu jinak, víte, co se říká – žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří.

  15. MaB

    Co je na tom nejzajimavejsi ?
    Vypada to, ze ti panové objevuji Ameriku. Kde v poslednich mesicich (letech) zili ?
    O tomto nebezpeci preci lidé zijici v EU, vcetne Cechu, jiz davno vedi. Podobnych varovani je plny internet.
    Pani Merkel bude brzy asi jedina, kdo veri, ze „Wir schaffen das“.

    Plukovnik de Lapresle nikdy nevidel nic podobného.
    Od utoku 13.11. se mladi tlaci v kasarnach, aby se angazovali do armady.
    „Je to kolosalni (….) , konstatujeme, ze priliv kandidatu je masivni.“. „Zatimco bylo v r. 2014 po naboru mladych zajemcu 100-150 denne, 400 po atentatu na Charlie, je jich od 13.11. denne 1500.

    Le colonel de Lapresle n’avait jamais vu cela. Depuis les attaques du 13 novembre, les jeunes se pressent dans les casernes pour s’engager. « C’est colossal, assure le chef du bureau marketing et communication du recrutement pour l’armée de terre. Nous constatons un afflux de candidatures massif. » Alors qu’en 2014 hors campagne de publicité, de 100 à 150 jeunes prenaient contact chaque jour pour devenir soldat, ils étaient 400 depuis les attentats de Charlie et ils sont 1 500 depuis le 13 novembre.

    • Astr

      1500 denne to je 390 tisic za rok, vyrazne to posileni armady :-)
      Ani mobilisaci by Frantici nemuseli vyhlasit
      Otazka zni jak pocetna musi byt armada pokud by mela zvladnout obcanskou valku.

      Vyjadreni pani blogu :
      Já se daleko víc bojím jaderné války, kterou rozpoutají mocnosti. Tyhle „zaručené“ katastrofické scénáře mě moc neberou a ani tolik neděsí. Možná všechno bude vypadat trochu jinak, víte, co se říká – žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří.
      Možná?
      Možná ano mozna ne. Mozna jeste horsi ?
      Vyjadreni Astra::
      Janika se boji jaderne valky vice nez obcanske spravne ?
      Jaderna valka je temer jista smrt ale obcanska valka ta dava preci jen vetsi chanci na preziti?
      Irak je prikladem obcanskou valkou rozvracene zeme ! ! Pocet mrtvych prekrocil cislo 1,5 millionu Zranene a zmrzacene nepocitaji. Lide neznaji dne ani hodiny !

      Varovani a senatorem Jirsou uvedena cisla to neni dost horka kase?
      Kolik te kase musi jeste byt aby nebezpeci bylo zcela nezpochybnitelne ?

      • Kamil Mudra

        No, nevím Astře, nakolik se můžeme spolehnout na EU. Samozřejmě mají k dispozici stejná čísla. No a?
        „Šéf italské diplomacie Paolo Gentiloni uvedl, že zatím ze strany EU „nepřišla adekvátní odpověď“. Představitelé EU se již nechali slyšet, že nemají žádné zázračné řešení, které by problém tisíců uprchlíků mířících do Evropy vyřešil.“
        Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/muslimove-utopili-dvanact-krestanu-na-lodi-uprchliku-pf4-/zahranicni.aspx?c=A150416_190459_zahranicni_ert
        Vypadá to, že co si každý stát nezařídí sám za sebe, to se prostě neudělá.

      • Janika

        Astře, bojím se víc jaderné války proto, že je pravděpodobnější, než občanská.

        • Astr

          Janiko v tom se nase pohledy rozchazi.
          Priliv utecencu s vetrelcu ( jedni prisli se ukryt, druzi skodit) smeruje ne k jadernemu ale obcanskemu konfliktu.
          Jaderny existuje co jaderne zbrane existuji. Je to tu a hrozi to jiz desetileti.
          Prival lidi jine kultury a jineho mysleni je to nove co dosud v takove mire Evropa v posledni dobe nezazila.
          Ze nakonec muze dojit I neco vetsiho to jste si mohla precist jiz u Nostradamuse, ktery napsal mimo jine,
          ze vidi Rim zniceny v rozvalinach.
          Kdo to bude kdo tohle zpusobi ?
          Turecky sultan Erdogan si pujci islamskou atomovku u bratru ve vire v Pakistanu ?
          Ze intrikuje si prectete nize, tedy pokud to vezme odkaz ,

        • hank

          Jestli z něčeho v poslední době jde strach a mělo by se to brát opravdu vážně, tak je to „vítězný říjen“ po posledních polských volbách a následné řádění nových ústavních činitelů. Ve všeobecném humbuku kolem mediálně lépe prodejných témat zaniklo, že nový polský ministr obrany, jinak vehementní zastánce konspirační teorie o havárii polského presidentského letadla u Smolenska v r. 2010, okažitě po nástupu do funkce začal jednat s činiteli NATO o polské žádosti umístit na území Polska jaderné zbraně USA a dokonce k nim žádá i dispoziční právo. Nová polská věrchuška okamžitě vyhodila všechny šéfy tajných služeb a jejich koordinátorem se stal člověk, jehož trestní stíhání bylo zastaveno presidentskou milostí, a doslova přes noc obměnila část ústavního soudu.

          Jsem vážně zvědav, co na to EU a NATO. EU se zřejmě jako obvykle zmůže jenom na neškodné pokřikování. Pokud jde o NATO, historický precedens tu už je: V letech 1967 – 74 NATO tolerovalo diktaturu řeckých černých plukovníků, protože byli „hodní“, pokud šlo o strategické zájmy USA a plnění jejich úkolů. Předpokládám, že brzo pojede někdo z Polska na koberec do Washinghtonu, kde mu bude vysvětleno, které ty zájmy to jsou, a dostane související úkoly. A v tom ostatním bude mít nová polská věrchuška volnou ruku.

          Perspektiva je dost chmurná, viz třeba tady: http://www.blisty.cz/art/80152.html

          • Janika

            Jaderné zbraně v Polsku, to je opravdu děsivé. Co ti idioti chtějí? Být terčem pro Rusko, nebo co?

        • danaver

          Janiko, „…bojím se víc jaderné války proto, že je pravděpodobnější, než občanská…“ kdysi jsem to taky tak měla, ještě za časů karibské krize :-) , ale když se dneska rozhlídnu kolem, tak vám nevím – to máme Kosovo, Albánie, Srbsko, Ukrajina – z ničehonic rozbité země…ty občanské konflikty jsou už tady. Akorát můžeme hádat, kdo se s kým jako první bude rvát :-)

          • Janika

            Danaver, bývá to vyprovokované někým zvenčí. Možné to samozřejmě je. Poštvat lidi na nějakou menšinu, k tomu stačí málo, jenže to ještě není občanská válka. Taky hrůza, samozřejmě. I když někteří by si to užívali.

      • MaB

        Astre, verite, ze jsem se diky Vam po delsi dobe zasmala ?
        Opravdu si myslite, ze armadni „kadrovak“ rekne vsem 1500 uchazecum o vstup do armady:
        „Fajn, hosi, (devcata), od pondelka nastupujete !“ ?
        Tak to asi nefunguje nikde, natoz pak v armade …alespon zatim.

        • Astr

          Mam radost z Vasi radosti a dobre nalady. Vetsi zajem znamena bez pochybnosti moznost lepsiho vyberu, coz Vas uz tak nerozesmeje :-)
          Co se deje za oponou vase massmedia nepisi a neinformuji, ale veci se deji a kamsi ubiraji:-(
          Neco k nebezpeci ktere Evrope hrozi.
          Kralovstvi Saudu a sultanat Erdogana je to co je Trojskym konem USA pred branami Evropy !

          Kopie zaveru z clanku v ICH: ( cele u Tarase, kde to bere I odkazy)
          Shrňme si to: Erdogan záměrně vypouští desítky tisíc syrských uprchlíků do Evropy, aby tlačil na politiky EU, kteří rychle ztrácí podporu obyvatel a čelí meteorickému vzestupu pravičáckých stran. A pak se dozvíte, že Merkel, Hollande a všichni ostatní vůdci EU se snaží uzavřít dohodu s Erdoganem, aby držel uprchlíky v Turecku.
          Nestalo se to právě takto? Až na to, že zde postrádáme jeden důležitý faktor, neboť podle prvního úvodníku „Zesílení vojenské spolupráce mezi zeměmi NATO proti ISIL a vršení jednotek NATO poblíž turecké hranice se Sýrií proběhlo souběžně s nedávným uzavřením dohody mezi Ankarou a Bruselem.“
          Chápete? Takže šlo o protislužbu, o které nechce nikdo mluvit. Jinými slovy, Německo, Francie a Británie souhlasily s podporou Erdoganova bláznivého plánu provádět vojenské operace v Sýrii a riskovat vážný spor s Ruskem, aby si zachránil svoji mizernou politickou kariéru.
          Páni, jestli tohle není průser, pak už nevím co.
          Z originalu:
          Erdogan Blackmails NATO Allies vyšel 4. prosince 2015 na ICH
          odkaz na original oddelene:

          • MaB

            Astre, opet se mylite. Kde myslite, ze zijeme ? O tomto jsme samozrejme informovani a navic medii ! A do smichu nam opravdu neni.
            Proc myslite, ze v prvnim kole voleb do regionu (vcera) zvitezila FN ? Byvali „nacionalisté“ se vydavaji nyni za „patrioty“ . Jediné.
            A lidé tim, ze je voli, vyjadruji pouze svuj nesouhlas a protest proti tomu, co prezentujete. A to i ti, kteri by pro FN jinak nikdy nevolili.

            • MaB

              Smlouvu, kterou uzavrela z iniciativy pani Merkel EU odsuzuji nejen obcané, ale i mnozi politici, jako „neprijatelnou“, „nezodpovednou“, „skandalni“….

              „L’Union européenne a conclu un accord avec la Turquie de 3 milliards d’euros. La contrepartie dont va bénéficier la Turquie est inacceptable. Alors que l’Europe subit un chaos migratoire, sécuritaire, économique et social sans précédent, la libéralisation de la délivrance des visas européens pour les Turcs à l’automne 2016 est irresponsable“, a indiqué Nicolas Dupont-Aignan sur le site de son parti.

              Lire la suite: http://fr.sputniknews.com/international/20151201/1019957399/europe-turquie-negociations-visa-adhesion.html#ixzz3tclnkEUA

            • Astr

              Takze dle Vas pokrok ? Nebo naopak ?
              Patriot nebo nacionalista ?
              Jiste znate rozdil.
              Patriot je treba kazdy vlastenecky Emerican
              Zato v malem state jako CR je pro kazdeho vlastence jen hanlive oznaceni „nacionalista „!

              PS
              Ti kteri si serou do vlastniho hnizda jeste o trochu vice pak pridavaji dalsi vylepseni jako
              „zaprdene cechackovstvi“ pro politika ktery rika co si lide mysli je oznaceni „populista“,
              Take jsem na internetu cetl ze obyvatele Ceske kotliny byli vzdy a navzdy zustali
              „narodem kocich a sluzek“.
              O volicich presidenta Zemana kavarna vi ze se jedna o“ obdivovatele Kremlu “ :-(
              Uz jen zbyva aby massmedia doporucila lidu zvolit za noveho presidenta vybranou osobnost
              ktera predlozi narodu vysvetleni s varovanim o tom ze I Slunicko je prikladem populismu,
              ze nesviti na svet jen tak, ale jeho postranni (Zemanovsky) umysl opet unika prave jen te blbejsi polovine naroda.
              Co se ale v Ceske kotline vi urcite , ze se nevi kam se podela nejvyssi hodnota Sametu Pravda a laska co ma nakonec zvitezit a stale nic :-(

              • MaB

                Astře, chápu, co řikáte a mohu s Vámi v mnohém souhlasit.
                Abych mohla odpovedet na Vaši otázku, museli bychom si nejprve ujasnit pojmy.
                Mohu ale říci, že :
                Levičácké : patriotismus je láska ke svým, nacionalismus nenávist k cizím, mi nevyhovuje.
                Láska k vlasti nevylučuje lásku k národu a už vůbec nemusí znamenat nenávist k ostatním.

                Otec a děda J.M. Le Pen říká : Francie Francouzům, cizinci ven ! (několikrát souzen za xenofobii, negacionismus…)
                Jeho dcera Marine a vnučka Marion se od patriarchy distancovaly, myslí si možná totéž, ale říkají to „uhlazeněji“ .
                Jsou inteligentni, momentálně obratně surfují na vlně uprchlíci, atentáty, EU a říkají „nahlas, co si lidé myslí potichu“.
                Kladou dobré otázky, ale mají i dobré odpovědi ? (Kdo je ale dnes má ?!)
                Jestli jde o pokrok, ukáže čas. V politice není dobré chválit dne před večerem.

                Jedno je jisté, jak už jsem řekla, lidem dovolují vyjádřit nespokojenost se situací a to je, myslím, potřeba.
                Nicméně si Marine Le Pen nedovedu představit jako prezidentku. To by byl krok zpět.

                • Ondřej

                  MaB
                  Láska k národu je vždy ve svých kořenech buržoasním konstruktem výlučnosti. Tedy nerovnosti. Občanské svobody dávají jedinou možnost. Úctu (s láskou bych šetřil jako s šafránem) k občanovi.

                  A propos, levice je internacionální – nemůže milovat národ, ale třídu proletářů. V tomto ohledu se opět ukazuje, že pouze levice je schopna multikulturalismu. Pravda i (neo)liberálové, kterým je národnost a kultura ukradená, protože je sdružuje individuální zájem na participaci maximálního osobního užitku, takže jestli bude český a belgický liberál interagovat s muslimem, Brahmánem nebo Maurem je jim jedno, oni za tím vidí užitek, my levičáci princip sociálně emancipované společnosti a lidské rovnosti. Oba koncepty jsou ve finále správně, jen ten náš přístup je eticky více odpovědný:-)

                  Jestli liberalismus (ve své regresi díky kapitalistické akumulaci) je něčím prospěšný, tak tím, že ten je z principu nadnárodní, a kdo sleduje na prvním místě užitek jako (neo)liberálové, tak nemá čas na nenávist, hledání rozdílům vyvyšování se. I když je mi tento utilitaristický princip eklhaft, pak tvrdím, že liberalismus je jediná možná progresivní filosofie do budoucna, jedinou třecí plochou je míra osobní svobody, kolektivní odpovědnosti, pravomoci státu (a jestli jej nezrušit vůbec a nenahradit nějakou globální komunou a volit přímo do ní – třeba v případě EU – tak volit přímo komisaře jako své vládce, kteří by vládli na komunitním způsobu nutnosti přijetí většinového konsensu, tedy způsob jakým vycházejí např. judikáty našeho Ústavního soudu), je nutno upravit pouze na samosprávné, nikoli právně svébytné nezávislosti, protože už nadále nebude činěn rozdíl mezi občanem „jednoho“ a „druhého“ státu, ale pouze mezi občany komuny a nadnárodními vlastníky coby právnickými subjekty.

                  Samospráva ano, vláda a právo nařizovat ne, to bude mít jen komunální rady (poprvé vznikly v éře tzv. fabiánského socialismu) tedy vládci globální komuny, přímo volení Junckerové, Mogheriniové, Jourové ad. . Tohle bude jednou velký oříšek pro starokomunisty a nacionalisty, buržoasní národovce, lokálpatrioty všeho druhu – jak budou postupně splývat (dnes nacionalisté, fašisté a starokomunisté – jsou velcí kamarádi, Klaus, Zeman a Okamura na straně jedné a ortodoxní komunisté pracující se slovanskou výlučností původu komunismu coby touze po kulturně identické rovnostářské společnosti, která je, v té mře explicitního rovnostářství, právě sociálně antropologicky vlastní právě Slovanům:-))). Nakonec roztržka Sovětů s Číňany jak koloval kdysi vtip, byl v tom, že nechtěli tak ochotně jako my, přijmout namísto Ježíška Dědu Mráze..:-)

                  • MaB

                    Ano, Ondřeji, tak nějak to je. Už Sokrates „nebyl Athéňan, nebyl Corinťan, byl občan světa“. To si od něho asi vypůjčil Marx: „Ich bin ein Weltbürger“, proletaři nemají vlast…
                    Mluvit o „Nation“ nebo o „Patrie“ je démodé a pokud k tomu někdo přidá ještě „Travail“ a „Famille“, je jistě z kolaborantské rodiny. (přehnáno jen mírně:)
                    Našli se i takoví, kteří usilovali o změnu slov Marsellaisy, „Allons enfants de la Patrie“

                    Pak přišel ten nešt’astný pátek 13. a všechno je jinak.
                    Zcela neznámí lidé se objímají, hymna se zpívá při každé příležitosti, nejprodávanějši artikl je vlajka, kdo ji nemá, sešívá ručníky v barvách trikolory.
                    Národ se semkl kolem symbolů a – ô, zázrak ! – nikdo se za svůj „nacionalismus“ nebo „patriotismus“ nestydí.
                    Nevím, jestli se dá hovořit o lásce, ale o jejích projevech určitě :) A to trvá již tři týdny.
                    Lidé, neštěstím zasažení přimo, si zachovali užasnou důstojnost. A jistě je to z části i tím, že za sebou cítili celý národ, který se snažil „vzít je do náručí“.

                    Francie je Etat-Nation, nerozlišuje se národnost a státní příslušnost. I když ji tvoří více než stovka různých etnik, všichni jsou „de nationalité française“. Zatím se nedá hovořit o multikulturalismu jako v Anglii. A doufejme, ze to vydrzi !

                    • Ondřej

                      „Francie je Etat-Nation, nerozlišuje se národnost a státní příslušnost“.

                      To je také jedině správně, USA z toho vznikly. Přesto právě na jejich příkladu lze říci, že multikulturalismus a nově vzniklá národní identita šly ruku v ruce a nijak se vzájemně nerozrušovaly, ale právě jedna od druhého vzájemně obohacovaly. Loajalita k státu a národu se tu skloubila s hrdostí na svůj původ, udržování kulturních zvyků přinášejících rozmanitost a inputováním jich do té nově vznikající, resp. neustále se tvořící americké identity, identity, která je ve své rozmanitosti evropská, takže vytvořily tak novou, zcela originální národní identitu.. Ne jen anglická a saská – ale i francouzská (Kanada), italská, polská, a samozřejmě španělská. Fascinující že nic z toho identitu Americe nevzalo, naopak vyrostla z nich všech.

                • Astr

                  MaB
                  Mohu ale říci, že :
                  Levičácké : patriotismus je láska ke svým, nacionalismus nenávist k cizím, mi nevyhovuje.

                  Super nesmysl a prisity (kym?) levicakum ?
                  Kazdy Cech coby nacionalista s nenavisti k cizim, kazdy Amik patriot bez nenavisti k cizim? Kdo tuhle 3,14 covinu vymyslel a hlasa?
                  To neustale zduraznovani a volani po svetovosti ma byt dobre k cemu? K objimani? Na soucasne nejvetsi mnozstvi konfliktu a valek v dejinach lidstva tyhle reci o svetovosti jsou k nicemu, lidstvo to nesjednosti a neprivede k novemu svetovemu lidstvi.
                  Ze strileni do lidi sjednocuje lid Francie az k objimani?
                  Vase nadseni z objimani mnozi nesdileji, nebot to tam ma z celosfrancouzkeho hlediska jinou podobu.
                  Je tam stale mnoho tech kteri se objimat neprisli, treba polovina Marseille. jakoz nektere neintegrovane ctvrte v samotne Parizi! S jistotou ze islamska cast nikdy neprijde, nebude se integrovat nebude zadne obohacovani ve vychvalovanem stylu USA! Jen zbozna prani ale zcela jina realita:-(
                  Vrazdeni lidi v Iraku v rozmeru nesrovnatelnem s tim v Parizi vede naopak k jeste vetsi nenavisti a dalsimu nasili ne k objimani !

                  Láska k vlasti nevylučuje lásku k národu a už vůbec nemusí znamenat nenávist k ostatním. To rikate spravne
                  Tak by to melo byt a bylo na svete lepe radostneji a bezpecneji:-)

                  • MaB

                    Tak předně, Astře, jak jste si možná všiml, rozlišuji :
                    Češi x čecháčci, levice x levičáci, pravice x pravičáci, ted‘ už, díky blogu Janiky,
                    i lidi sluníčkové a sluníčkáře. :)

                    Jiste znáte výrok Johna Lennona:
                    „Kdo není ve 20 komunista, nemá srdce, kdo jím je ve 30, nemá rozum“.

                    Ptáte se, kdo řekl ten „nesmysl“. Byl to Romain Gary (po otci Rus-Gruzínec-Tatar-Mongol, po matce Žid-Francouz), žil 1914-1980, patří k největším fr. spisovatelům 20.stol.

                    Také jste se jinde ptal, kam zmizela pravda a láska.

                    Odpovídám Vám, že láska nezmizela. národní hrdost také ne. Národ není na kolenou, není občanská válka, nevzrostla nenávist k muslimským spoluobčanům.

                    Lidě dál chodí na koncerty a do restaurací…
                    Sotva tři nedele po Bataclanu je plné Bercy (17 000 lidí) na koncertě U2, kam Bono pozval i Eagles Of Death Metal, jejichž život je navždy spjat s Paříží. Byli přímími svědky masakru a považují své přežití za zázrak.
                    Zpívali People Have The Power….Viděla jsem přenos, bylo to fantastické !

                    PS: Jsem ráda, že to, co si myslím já, citujete přesně a ze s tim souhlasite:)

                    VIDEO. U2 à Bercy : «Nous sommes tous Parisiens»
                    http://www.leparisien.fr › Culture & Loisirs › Musique › L’actualité
                    o En cache

                    • MaB

                      Nevim, jak je mozné, ze se misto koncertu jsou na odkazu volby, ale staci napsat:
                      Video. U2 à Bercy : Nous sommes tous….a ukaze se. Trva to asi 4 minuty.
                      Jinak: prave ve volbach obcané ukazali, ze nevidi rozdil mezi levice x pravice a ze chteji jiné metody, jiné politiky.

                    • Kamil Mudra

                      „…nevzrostla nenávist k muslimským spoluobčanům.“
                      MaB, jste si tím jistá? Neidealizujete si situaci jen proto že si přejete aby tomu tak bylo a tak vidíte jen to hezké co popisujete a potlačujete podvědomě jiné společenské jevy?

                      „Paříž – Pryč s islámem – napsal někdo na zdi mešity ve francouzském městě Crépy-en-Valois. Přidal k tomu ještě trikolóru a keltský kříž. Počet nejrůznějších protimuslimských činů ve Francii po pařížských útocích výrazně vzrostl. Národní organizace proti islamofobii (CCIF), která monitoruje útoky a diskriminaci namířenou proti vyznavačům islámu, zveřejnila statistiku za první dva týdny letošního roku. Je jich už skoro stejně jako za celý loňský rok.“
                      http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/1496322-hanobeni-mesit-a-urazky-islamofobie-ve-francii-roste

                    • MaB

                      Kamile, upřímně a poctivě jsem o tom přesvědčena. Víte proč ?
                      Mezi obětmi bylo i mnoho muslimů a většina muslimů se cítí velice raněna hlavně tím, že si atentátníci dovolili ponížit Allaha a ukázat islam ve velmi špatném světle. Vehementně a veřejně odsuzují „ty psychopaty“, „nástroje d’ábla“ atp., což po Charlie nebylo.
                      Takže si dovoluji tvrdit (a nejsem zdaleka sama), že nenávist k muslimům nevzrostla, lidé nedělají amalgam „co muslim, to terorista“.

                      Neříkám tím, že mezi Francouzi nejsou rasisté, xenofobové, antisemité, homofobové…., kteří se po atentátech zviditelnuji a projevují „hlasitěji“ než obvykle.
                      Opravdu si ale nemyslím, že jich přibylo.
                      Astr hovoří o „polovině Marseille“ a tady obzvlášť nesouhlasím. Marseille miluji, dobře ji znám, mám tam rodinu, za kterou jezdím často a videla jsem, jak se po 13.11. lidé projevovali.
                      M. je odjakživa kosmopolitní město, velký přístav se vším, co to obnáší.
                      Vyřizování učtů mezi bandami a mafií je tam na denním pořádku. Marsejští ale dovedou rozlišovat „Kdo je kdo“.
                      Uvidíme s odstupem, zda je u mne „přání otcem myšlenky“, jak se domníváte. :)

                    • Astr

                      MaB
                      To ze si v necem rozumime to je nam platne jako zabe galose ci neboztikovi zimnik :-(
                      Sice spravne komentujete, ze:
                      Jinak: prave ve volbach obcané ukazali, ze nevidi rozdil mezi levice x pravice a ze chteji jiné metody, jiné politiky.
                      Pozde bycha honit, prilis pozde, prilis je toho rozesrano a mnoho spatneho udelano a neni nikde nikdo v dohledu kdo by ten bordel ve FSEM dal do poradku !
                      Prilis dlouho trvalo nez lidem (a to ne zdaleka vsem) dochazi ze neni rozdilu mezi tim co se nazyva dnes pravici a levici!
                      Rozdil mezi republikany a demokraty kdosi vtipne prirovnal k behu. Na zadne rozdilne trati, jen jedna trat je a rozdil je dnes uz tak nepatrny ze bez cilove kamery je tezko k posouzeni !
                      Ostatne CR je presne stejny pripad. Projdete si 25 let Sametu a tezko urcite kdo byl vic lidovy. Treba v pripade privatizaci soutezily obe strany jako o zavod ze tezko urcit viteze :-(
                      Dnes nasazuji psi hlavu Zemanovi za nektere jeho reci ci nazory, ale za jeho vlady se privatizovalo tez uspesne. Mostecka Uhelna rozkradena a odklonena do Swiss bylo soudne resena ve Svycarsku nedavno.
                      Kalousek to nekolikrat skodolibe komentoval ze to byla Zemanova vlada !
                      Pripady ktere reseny nebyly by byly na delsi seznam :-(
                      Uz I blbej volic zvolil radeji rovnou milliardare v duvere ze si povladne sam a nepotrebuje tak zprostredkovatele na vladni a urednicke urovni. Vysledku viceprolidoveho se zatim nedockal. Vlastne dockal, nekolik korun bylo pridano I penzistum, to by se za Kalousko-Necase nestalo :-)

                      Oni uz ti nejvetsi mizerove maji svetovej rozmer a tak volani nejakych faganu a jinych radoby svetoobcanu je k nicemu.
                      Dnes neni rozdilu mezi elitari meritelny geografickym metrem. Rikat ze banksteri z Wostrytu jsou ti nejhorsi jiz davno neplati.
                      Jako ukazku pridavam nize video:-)
                      Si poslechnete bankstera z Ruska co se desi toho ze by nebyl nikdo kdo by vladnul blbemu lidu.
                      Mozna naopak dnes je kazdy bankster zapadni provenience opatrnejsi nebot je vice z korektnosti predposrany nez tihle rafani odkojeni posledni nejdravejsi variantou trhu.
                      Ten proslov je opravdu ukazkovy a varovny. Ne kazdy z penezovladcu si dovoli tak otevrene presentovat sve elitarske nazory: Rusky svetoobcan to ma I historicky podeprene :-(
                      Pry I Budha, take Konfucius nakonec dospeli k nazoru ze lidem se musi vladnout !
                      Proto rozdeleni lidstva do trid je nutne !
                      Sice methody jak na blbeho ovcana sireji nerozvadi , ale zpusoby vladnuti jsou praxi proverene, jen nektere informace a predevsim desinformace , odklon od podstatneho k nepodstatnemu, lidumilne reci ale v praxi zasevani nesvaru, a v neposledni rade pujcky a z nich poslusnost zadluzenych alias dluhove otroctvi to v souctu s vysledkem
                      ze vsechny ty reci o demokracii jsou opravdu jen reci !
                      Hlavne nedopustit aby si lide sve zivoty ridili sami!
                      Proslov elitare:
                      http://leva-net.webnode.cz/products/svetonazor-elity-vystoupeni-hermana-grefa/

                    • MaB

                      Astre, „Stesti je, kdyz si lidé rozumeji“ !
                      (povazuji za uspech a uprednostnuji pred invektivami :))
                      a „Mieux vaut tard que jamais“ (lepsi pozde nez nikdy)

  16. Jednooký

    Janiko, chcela ste „slniečkových“, tak tu máte hneď dvoch „živých“ – Ondreja a MaB

    • MaB

      Jednooky, priviedli ste ma do pomykova, naozaj neviem, ako to mam chapat‘.

    • Ondřej

      Když nás půjdou miliony,
      všichni proti větru,
      každý ujde ten svůj metr,
      dáme metr k metru.
      Kde je síla zpátečníků,
      kde je síla větru?
      Proti proudu postoupíme
      o sta kilometrů.

      Pod pojmem zpátečník si můžeme dnes (mimo dobový kontext má navíc toto slovo svůj evokující význam – cesta zpět do minulosti, ke svým dnes již přežilým běsům). Sluníčko je naproti tomu síla pozitivismu, sebevědomí, že strach je špatný rádce, ten neopodstatněný, vyfabulovaný je navíc ztělesněním nedůvěry v sebe sama. Freude, Freude, Freude, vždycky na tě dojde..:-))

      • MaB

        Ano, Onreji, pokud to Jednooky myslel „bez ironie“ (a v to doufam !:), souhlasim s Vami v tom, ze takovyto strach je u kolébky vseho zla. Lidé se boji toho, co neznaji.
        Kdosi rekl : „Cim vic poznavam lidi, tim radeji mam psy“. Psy také miluji, ale nepovysuji je nad lidi (pouze nad vyjimky, které se z lidského kolektivu samy vyloucily).
        Ja rikam, ze cim lépe poznavam lidi, tim mensi z nich mam strach.
        A presvedcuji se stale, ze tech „slunickovych“ mame kolem sebe mnohem vic nez si myslime.

        • Ondřej

          MaB,
          Dříve lidé vymýšleli Božstva a k nim se modlili, byli jim schopni obětovat část úrody, dobytka, zkrátka si je naklonit. V materialisticky zvulgarizovaném atheismu se to řeší společenským konfliktem na základě organizovaného násilí. Tedy jistý Marx věřil v přerod proletariátu v uvědomělou třídu, která nemá víc co ztratit, než své okovy. A že v jednotě a počtu paží je ona síla, co má úskočného a pro všechny špatnosti odhodlaného nepřítele jednou provždy porazit. Inu nepovedlo se, namísto toho, si to proletáři „ulehčili“ tím, že namísto schopného a téměř neomezenými prostředky disponujícího nepřítele, se vrhli na ty nejslabší co nemají nic, ani ty okovy:-). Mezitím proletáři zapomněli že za svými právy co si vybojovali nebylo to, že se odmítali rozdělit s druhými, ale že o to víc tlačili vlastníky k vyplacení podílu ze své práce a ještě na náklady majitelů je donutili zajistit lidské podmínky pracovního prostředí, včetně platby zdravotního a sociálního pojištění.

          Tady opět proletariát hluboko klesl, namísto aby (řečeno v třídně inherentním ideologickém jazyce) vtrhnul do banky požadoval tam peníze od pánů s klotovými rukávy na sociální programy celé společnosti, čeká na babičku v temném průchodu až půjde z pošty s důchodem domů a její peníze strčí do své soukromé kapsy…Možná i proto idea socialismu nezvítězila. Nechceme si být rovni s těmi, o kom předpokládáme, že by na tom měl být hůře než my, a že tak je to (sociálně, oh:) spravedlivé.

    • Janika

      Nejdřív jste mě tohle poznámkou zmátl, jednooký, ale když o tom přemýšlím, máte v něčem pravdu – ti dva se opravdu čímsi odlišují, vidím to tak, že jsou na rozdíl od některých prostě v pohodě.

      • MaB

        VIDEO. Attentats de Paris : Madonna improvisuje v noci v doprovodu devitiletého syna minikoncert na namesti Republiky. Rekla:
        „Kazdy musime delat, co muzeme. Jsem tady, abych pomohla. Strachu nepodlehneme ! „)
        Dejme ji za pravdu ! :)

        http://www.francetvinfo.fr › … › Victimes des attentats à Paris
        Il y a 2 heures – „Nous ne céderons pas à la peur !“ Madonna a rendu un vibrant hommage, mercredi 10 décembre au soir, aux victimes des attentats du 13 …

            • MaB

              Rekla bych, ze jde spis o snahu udrzet si atmosféru, na kterou jsou zvykli,
              Parizi se ne nadarmo rika „Ville Lumière“