A víš, že ve světě je válka?

Darina Nikonova

Píšu: „Tak, peču piroh a vařím džem.“
V komentářích mi odpovídají:
– Tak!
Žiješ, zdá se, v míru, džem vaříš,
A víš, že ve světě je válka?

Píšu: „Podívejte se na toho kocourka.
Je legrační a rošťačí…“
V komentářích mi odpovídají:
– No tohle!
Jak můžeš?
Tam a tam zahynul národ!

Píšu: „Krmila jsem mládě drozda.
Sotva přežil, protože vypadl z hnízda.“
A píší mi:
– Co s nějakým drozdem?
– Ty jsi snad ztratila rozum?
Ty nevíš, že vykolejily vlaky,
Co je nám do nějakého drozda?

A jindy napíšeš: „Ležím v trávě,
Hloupé myšlenky se mi líhnou v hlavě…“
A najednou mi přijde odpověď:
Myslel jsem, že jsem mrtev. Ukázalo se, že ne:
Četl jsem o kocourovi, o drozdovi, o džemu:
To znamená, že život u druhých pokračuje.
To znamená: ještě existuje naděje.
Pro takové, jako jsme my.
Pro mě.
Pro nás.

***

Přeji všem návštěvníkům tohoto blogu klidné a spokojené prožití vánočních svátků.

P.S.: Taky jsem pekla. Není to načinčaný obrázek, jen jsem to naskládala do krabice. A takto to vypadá po prohrabání členy rodiny:
Photo1566 – kopie

12 comments

  1. MaB

    Všem na Ostrově – ať‘ už v duchu tradice konzumujete dnes večer kapra nebo ustřice:

    Heureux et Joyeux Noël !

    I když i ty letošní naše Vánoce mohou být „cha-cha-cha“ (cha-mpagne, châ-teau-neuf-du Pape – cha-nel), nedovolují nám zapomínat a nebýt solidární s těmi, kteří to štěstí nemají.
    PS: I rodina Ježíška byli „uprchlíci.“…

    • Janika

      Děkuji za přání, MaB, i za případnou poznámku.
      Otvírám dnes poštu a čtu tohle nádherné přání:

      Člověk nemusí být ani křesťan, stačí být než člověk – aby se při vzpomínce na bezbranné a chudé nemluvně v jeslích kdesi v chlévě – aby se nezamyslil.
      Aby se nerozpomněl, že ten človíček se narodil při útěku před brutální mocí.
      Na útěku před blbostí – rodnou sestrou moci.
      A že všechny krásné a lidské věci, myšlenky, kumšt, svoboda, se musí skrývat před mocí, že se rodí na útěku, ale že se nepřestanou rodit – protože se rodí z lásky.“
      Jan Werich.

      • MaB

        A nesmírně moudrý pan Werich pokračuje:

        Na jednom konci světa noviny píšou — včera padlo 100 vlastenců a bylo likvidováno 100 agresorů (čísla jsou namátková, můžete si dosadit větší, nebo menší, jste-li nenapravitelní optimisté).
        Na druhém konci světa čtete, že bylo likvidováno 100 vzbouřenců a padlo sto našich chrabrých. Háček je v tom, že co jsme na jednom konci světa likvidovali co agresory, na druhém konci jsme oplakali co naše chrabré bojovníky. Zatímco na druhém konci likvidovaní vzbouřenci jsou vlastně vlastenci a naši chrabří jsou agresoři.
        Nikde však nečtete, že 200 mladých lidí se pobilo, připravilo o život. Válka začala, protože to velel rozum. Tentýž rozum, který nám rozumným velí chtít lepší život všude a pro všechny.
        A najednou na všech koncích světa z nás dělají blbce.

  2. Pingback: Anonymous Slovensko UK &raquo A víš, že ve světě je válka?
    • Kamil Mudra

      A víš že ve světě je válka?
      Přišlo mi mejlem:
      Němečtí vojáci odcházejí bojovat do Sýrie a mladí trénovaní Syřané, kteří žádají v Německu o azyl a žijí zde za peníze německých daňových poplatníků, jim u piva mávají na rozloučenou, ať pozdravují u nich doma v Sýrii.