Válka, třetí světová

„a ted si teoreticky predstav, ze prijde valka s imigranty s miliony obeti na kazde strane“ (sax  v komentáři u Tarase)

Zaujalo mě to a přiznávám – nerozumím tomu. Neumím si představit, jak by konkrétně vypadala taková válka s migranty, která vlastně podle některých už probíhá.

Dokážu si představit, jak vzniká válka, která zasáhne i nás, z nebezpečných ohnisek, jako je Sýrie, kde dochází k zlověstnému střetu Ruska s Tureckem. Do takového boje by se zapojilo NATO a hrůza, která by následovala, je nepředstavitelná.

Jak ale budeme válčit s migranty, kteří se octnou na našem území? Zřejmě se  tedy zformují do nějaké organizace, kterou někdo (kdo?) vyzbrojí? Všichni ti vyžírkové, co sem přišli za lepším životem a bohatými sociálními dávkami se chopí zbraně a vytáhnou proti původnímu evropskému obyvatelstvu. Musejí ale počkat, až jich bude víc. Nebo se z nich stanou sebevražední atentátníci, ti mohou být v menšině.  A to vše musejí dělat nenápadně, pod dohledem státních orgánů a vyděšené veřejnosti, která hlídá každé jejich slovo, stačí nevhodná poznámka o přiděleném bytu, pronesená v arabštině, a arabštiny neznalý lid šílí nad možnými verzemi překladu.

Takže využívám možnosti, kterou mi dává tento blog, a prosím případné návštěvníky o vysvětlení – jak bude vypadat taková válka s imigranty na konkrétních příkladech? Válka, ne teroristické útoky, které probíhají po celém světě.

***

Upozornění: Tento článeček není o přijímání či nepřijímání uprchlíků. Komentáře, které v tomto smyslu budou cokoli podsouvat, budu mazat.   

 

 

  1. Janika

    A než se dočkám případných popisů války s migranty (pokud vůbec), tak jedna mírová verze budoucnosti v podání tresen:

    Vývoj vztahu domorodého obyvatelstva k Ukrajincům je pro mne zdrojem mírného optimismu do budoucnosti. Myšleno vzhledem k očekávanému uprchlickému „kataklysmatu“.
    Naše vysokoškolsky vzdělaná sousedka byla kdysi zachvacována panickým strachem, když měla projít kolem hřbitova. Ne kvůli duchům, ale kvůli ukrajinským kopáčům, kteří tam na parkovišti měli maringotku. Sousedka byla přesvědčená, že ji znásilní a zamordují, a nebyla sama. Přešly týdny a měsíce a žádný zločin se u hřbitova neudál, tak se panika postupně vytrácela. Ukrajinští dělníci se stali běžnou součástí každodenního života, sousedka už nezcepení děsem, když za ní ti hoši stojí ve frontě u kasy v Penny.
    Snad tedy za pár let nezcepení ani dnešní hysterici, až na ulici potkají pár azylantů.

  2. MaB

    Myslím, že na tuto otázku odpověděl asi nejvýstižněji Albert Einstein.
    Existuji dvě verze:

    „Nevím, jak bude vypadat 3. světová válka, ale vím,
    že ve 4. se bude bojovat klacky a kameny“.

    „“Nevím, jak bude vypadat 3. světová válka, vím
    ale, že nebude mnoho těch, kteří uvidí tu čtvrtou“.

  3. MaB

    Jestlize plati, ze prvni obeti valky je Pravda, potom uz valka zacala davno.
    Takovéto maily dostavam od pratel z Prahy :

    Je to vůbec možné ??????????

    Každý má svou volbu: Pohodlně plout do otroctví, nebo vstoupit do PROTIPROUDU
    Kotel před výbuchem: Pekelné „soužití“ s migranty a politiky. Svědectví z Calais, kde se již nedá žít. Slavný generál zatčený při demonstraci proti migrantům: „Francie umírá. Čelíme diktatuře!“
    16. 2. 2016
    Diskuse
    Tisk článku
    Poslat e-mailem
    Redakce Protiproud přináší pohled na stále dramatičtější situaci s migranty ve Francii, o níž se z hlavních médií prakticky nic nedozvídáme, stejně jako o sílícím lidovém odporu, do jehož čela se začínají stavět významné osobnosti

    Tady se tomu lidé zasmali, protoze situaci v Calais znaji. I tu „vyznamnou osobnost“.
    Ti, co ji neznaji, tomu ale veri. Uz proto, ze „se o tom hlavni media nezminuji“ !
    Na to kazda propaganda spoléha. Vzpomenme na Josepha Goebbelse….

    • Janika

      To je příšerné, MaB… Mně to od některých lidí taky chodilo, ale nereaguji, ze zdvořilosti, co se starými známými. Jsem ráda, že ve Francii jsou lidé jiní, než u nás. Teroristické útoky přetavily společnost k lepšímu, na rozdíl od například teď zrovna Turecka, které se mstí a vyvolává válku. I když lidé tam asi taky válku nechtějí, to šílenci ve vedení.

  4. embecko

    Skepticke odhady mluvi o destimilionech lidi pripravenych se stat uprchliky/ imigranty do Evropy. Nekdo rika 10, dalsi 30, pesimiste mluvi o 50, ale i o 80- 100 milionech (viz treba Cilek, ale tam si nepamatuji jeho odhad). A pominme ted priciny stehovani.
    Clovek je nejen zivocich spolecensky, ale ma i vyraznou schopnost se ucit. To znamena, ze na nej plati i ve skupine neco jako Pavlovovy reflexy- kdyz vudci jedinci skupiny pochopi, ze nekam nemaji jit, nasleduje ho i zbytek skupiny a nejdou tam take.

    Pokud ovsem potencialni hostitel stale dokola opakuje, ze neexistuje zadna hranice poctu navstevniku (hostu, kteri ovsem nejsou hosty, protoze nemaji v umyslu odejit, tedy se hodlaji stat novymi cleny domacnosti), pak samozrejme neprobehne zadna zpetna vazba, ze ktere by se mohli poucit a vydaji se na pochod.
    Pak stojite pred otazkou: bud takove prijmout, anebo je nasilim zastavit.
    Coz znamena, ze ty miliony obeti nebudou pouze z rad stavajicich imigrantu, ale predevsim tech, co se prave davaji na pochod.
    Ze Evropa ty miliony nebude chtit, resp. je nedokaze prijmout, je myslim nabiledni.
    Neco jineho je totiz v humanistickem zachvatu kooptovat jednu subsaharskou rodinu do mestecka a udelat ji pomysleni, neco jineho je uz mit v jedne ctvrti treba mesta Slavonic tisice, asimilace neochotnych uprchliku, podnikajicich spanile jizdy do centra, to Slavonicane uz proste nemohou vydychat a zacnou se branit.
    Takze je na vyber: bud je zastavit ted (bohuzel jiz za cenu urcitych obeti) a naucit tak ty jiz pripravene na cestu, ze sem chodit nemaji, anebo si pockat, az se kotel natlakuje a pak to vyridit cestou velke vojenske akce, ale uz za cenu milionu mrtvych.
    Prvni moznost je opovrhovana, zakonite tedy dojde k te druhe.

    • Tribun

      Ty příčiny jsou ovšem zcela zásadní, protože je-li příčinou válka, můžeme se pokus válku ukončit a dát těmi lidem možnost neodcházet, nebo se vrátit. Pokud jsou tou příčinou klimatické změny (jak by naznačovalo Cílek + 100 mil.), tak se prostě nebudou mít kam vrátit. Ano, pak by se dalo hovořit o válce s imigranty, protože oni by reálně museli zkusit obsadit náš prostor. Tedy pokud bude obyvatelný a nebudeme sami mezi těmi stovkami uprchlíků.

      • embecko

        Priciny jsou pomerne jasne: valky + sucho + dlouhodoba kolonialni hospodarska politika Zapadu.
        Uprchlici prichazi i z krajin, kde valka neni (za vsechny jeden zcela jasny priklad Maroko, at neskoncime na detailech).
        Dale: nekterym statum se zacina darit, ale jakmile se trochu zdvihnou, jsou jim pod pohruzkou nasili vnuceny nevyhodne smlouvy a jdou opet do kolen (za vsechny nadejne Mexiko do okamziku prijeti NAFTA, od te doby to s nim jde s kopce). Ceska montovna tohle ostatne zaziva na vlastni kuzi, byt na jine urovni.
        Zapad diky svemu ideologickemu neocon-neolib paradigmatu svoji politiku nezmeni do doby, nezli sam klekne na kolena. Pokud k tomu ma prispet zruinovani Evropy, nejsem si jist, ze je to dobra cesta. Trzni hospodarstvi uz zakorenilo skoro na celem svete, odebereme napr. Indonesii 20 milionu nejvetsich chudaku, do jedne generace si opet vyrobi nove; Kosovo a dalsi dtto.

        Bily muz ve sve kolonialni povysenosti nevidi, ze i v „prumerne chudych“ statech je spolecnost rozvrstvena podobne jako na Zapade: maji tam vrstvu bohatych, pomerne silnou stredni tridu, t.j 2/3 obyvatel zijicich na „evropskem“ standardu.
        Jako priklad treba medialne znamy pan Batto (omlouvam se za ev. zkomoleni jmena), odmitajici jihlavsky byt s tim, ze doma zil na vyssi urovni. Co mu doma zrejme vadilo byla korupce, bezpecnostni situace a bezvychodna budoucnost pro jeho det…to lze pochopit, ovsem prijetim techto lidi nic nevyresime, protoze problem se nijak nezmeni a zacne generovat nove „Batty“.
        ted jsem nekde videl obrazky soucasnych irackych mest a jeden by se nestacil divit, vozovy park je na urovni prazskeho zcela urcite.

        Pokud Evropa kyvne na neomezene prijimani uprchliku, za 3- 4 generace je na urovni jejich materskych zemi, pricemz v nich se nic nezmeni a nikomu se tak nijak nepomuze, jen se vyrovna bida smerem dolu.
        Jedina moznost je „pomoci jim u nich doma“, k cemuz je naprosto skepticky, nebot ucelem podnikaji je preci zisk. Pokud ale prijmeme dalsi desitky milionu uprchlik, padne i tahle teoreticka moznost, neb se dostaneme do situace, kdy budeme mit plne ruce prace pomoci alespon sami sobe.

        Tohle se neda vyresit do okamziku, nezli zasahne svetove spolecenstvi, ale udelat ze sebe v ramci solidarity chudaky, neschopne tohle byt treba jen teoreticky vyresit (coby spolecenstvi zasahnout), mi neprijde jako dobry napad.
        Pak je tam jeste slozka neochoty se integrovat: tem uprchlikum je uplny sumak, jak to dopadne s temi, co zustali u nich doma, oni z nas chteji udelat to, odkud utekli a to mi neprijde jako seriozni vyzva k pomoci. Prestat doma mluvit materstinou, ponemcit se a zapojit se, to proste nikde nevidim, prez 70% uprchliku neni ochotno a schopno dokoncit re/kvalifikaci, tak kde to jsme, tohle preci neni zadna pomoc v nouzi; to je z nasi strany chorobne, bezohledne jednani, nejen vudci nasim detem, ale i k uprchlikum samym (a k jejich vlasti samozrejme take).

        • Tribun

          Mě z toho pořád vychází, že ne válka proti uprchlíkům, ale válka s uprchlíky proti kapitálu by dávala smysl.

          P.S. Pan Batto se mi zdá být stále silněji důkazem toho, že nejochotněji pomáháme těm, kteří pomoc potřebují nejméně. Ale opět, to není jeho chyba, nýbrž někoho úplně jiného.

          • embecko

            „ale válka s uprchlíky proti kapitálu by dávala smysl“

            ?
            Vzdyt vetsina jich sem prisla prave kvuli kapitalismu, jak je chcete presvedcit aby proti nemu bojovali?
            Vetsina rikam, proto, ze vetsina nedostala loni azyl, ale byla oznacena za ekonomicke. V „normalnich“ dobach dela to cislo 70%- 80% odmitnutych, jak byste chtel takove nalakat na svetovou revoluci? Tomuhle problemu vubec nerozumi a ani je to nezajima, ti chteji jen konzum ktery videli v televizi, aniz by tusili co za nim stoji.

    • Janika

      Nedokážu si představit tu „velkou vojenskou akci“ proti milionům. Miliony migrantů pohromadě budou těžko, tak kde se na ně vrhneme – a rovnou je postřílíme, nebo jak je pozabíjíme? Neber to jako že provokuji, já se to opravdu snažím pochopit a představit si to. Moje fantazie na to prostě nestačí. Musely by sem ty miliony táhnout vyzbrojené, aby to byla válka, a to oni nemají v úmyslu. Nepůjdou přece z jedné války do ještě horší, jdou sem za mírem. Ti, co chtějí bojovat, zůstali doma.
      A samozřejmě nezpochybnuji, že nějaká hráz potřebná je.

      • embecko

        Tak to nemusime nazyvat hned valkou, ale treba vetsi vojenskou akci proti civilistum, podobne jako nazvali Nemci sve angazma v Syrii, to bylo take neco takoveho, ministryne obrany se ohrazovala, ze by byli Nemci ve valce, tak to povinne zacali nazyvat myslim jako „preventivni silovy zasah“ anebo neco podobneho…ale valka to pro ne oficialne neni.

  5. Ondřej

    Embéčko má v poslední době silné tendence úníku do vnitřní diaspory. Vidí věci jaké nikdo jiný, ví třeba kdo páchá atentáty, kdo stojí za akcemi páchanými pod falešnou vlajkou, a vychází to pořád stejně – prostě ví kdo je hodný a zlý.

    Válka s imigranty patří mezi fabulace, které mají lidem vsugerovat, že ta je nevyhnutelná. Je to taková ta krásná věta, o které psychologové říkají když ji pronáší někdo k někomu, o kom ví, že je to „střední kádr“ který má základní mravní kulturu „neubližovat slabým“, tak proto, aby byl ochoten sám vrhnout se do boje, pak je nutné aby byl neustále přesvědčován, že ti slabí jsme vlastně my, my, kdo jezdíme i jen pár km po Praze autem, kdo si kupuje potraviny jen proto, že je mají v akci v takovém množství že je nejsme schopni včas zkonsumovat a pak je vyhazujeme, je to ten, kdo jezdí na dovolené tam, kde si mohou v rámci „all inklusive“ odnést i něco s sebou na pokoj pro dobu, kdy je už výdej pití zavřen. Nikoho z nás by asi nenapadlo že bychom si večer po desáté když se nám nechce ještě jít spát, zašli někam sami do baru a za své i když „jsme si tu dovolenou přeci už zaplatili té paní v cestovce “.

    Je to bazální útok na konzumní a sociální návyky střední třídy, která je ponižována ve svém postavení lidí „stavících se do front“ na slevy od těch, co si vybírají z katalogů výrobky vždy podle ceny „odshora“.

    Je to snaha (nižší) střední třídy dostat se tam, kam si myslí, že pomyslně patří kognitivními a intelektuálními dispozicemi, ale zaostávají příjmově o několik řádů s vyšší (střední) třídou. Je to tedy hlavně o tom, jaké mají tyto sociální pózy směrem k těm na nižším stupni společenské a ekonomické stratifikace. Zatímco ti co se „bojí“ dávají na odiv kvantitu, ti druzí co si mohou dovolit „soucit a solidaritu“ (mimo intelektuálů v akademických službách, co jim vždy šlo více o prestiž než o peníze) pak především onu kvalitu. Je to klasický souboj maloměstské periferie s městskou elitou zabírající místa v onom středu „City“.

    Válka, která by snad měla simulovat odhodlání jít zabíjet „ty kluky machometánský“ je novým axiomem přežití kultury, národa, tradic – ovšem jen jako simulakrum „společenské soudržnosti“ protože se v každém takovém bojovníkovi zračí nejdříve strach o jeho vlastní ledničku (vitta), či snad vylučování řvoucích dětí z vícečetných rodin společně se občerstvujících na německých dálničních odpočívadlech (embéčko), protože my bychom chtěli sami nějaká odpočívadla s lepší obsluhou, abychom si nepřipadali rovni s těmi co jsou na tom podobně jako my sami. Na to být „lepšími“ totiž i když jsme „bílí“, nemáme. Takže víme, že na to, aby nám tam hrál komorní orchestr „Eine kleine Nachtmusik“ a byly bychom v nějaké parkovací zóny „Business Class“ asi nikdo nechceme zaplatit nic navíc, tak se aspoň zbavit se těch, co považujeme za obtížný hmyz nehodných naší velkomyslnosti.

    Že žádná válka s uprchlíkama nebudeme je jasné, nedovedu si představit jak naše leasované Grippeny a poloautomatické laserové zaměřovače z Pandurů zaměřujeme na ženský s dětma co se navzájem zahřívají polehávajíce v blátě za ostnatým drátem na maďarském přechodu, na to asi nemají naši hoši z armády ten správný výcvik. Ale slyšel jsem, že se má budovat domobrana z „ochotníků“. Tady možná budou mít někteří lidé lepší výcvik jak umravnit vzpurné ženské a děti od sebe z domova než ti samotní vojáci co pilovali na West Pointu jak nehlučně holýma rukama zakroutit krkem dvoumetrovýmu kolohnátovi nadopovanýho amfetaminem.

  6. Ondřej

    Pardon, tady mám jeden před chviličkou ulovený citát. I když nebudu přímo psát o koho jde, mnozí jeho „sloh“ určitě poznají, pak o osobu pisatele až tak nejde, jde o to, o čem píši výše. O ten sugerovaný strach českých hovniválů co si myslím, že jim někdo, kdo chce jen trochu lidskosti a pochopení, protože předtím viděl zvěrstva o jakých se lidem žijících v míru a blahobytu nikdy ani nesnilo, tak namísto toho my se bojíme o tu kuličku z trusu jako by nám ji chtěli hnedka sebrat. Přitom u slova, která snad používá jako „nadávku“, neví co přesně znamenají ani akademicky natož pak ryze politologicky…Zajímavé na této lingvistice není ono nadměrně skloňované a nepochopené slovo „nacismus“, ale slovo „židák“. Jistě autora mohl napsat i jen obyčejně slovo „žid“, ale asi sám tuší, že sémantická transpozice výrazu „židák“ tak nějak „lépe“ vykresluje pravý smysl tohoto textíku….

    „Pánové, samozřejmě souhlas. Čert není vždycky stejný, multi-kulti sluníčkaření je dnešní nacismus. Tedy jeho první fáze. Každopádně se tak chovají, stejné bláboly, korupce, restrikce, cenzura, … blbý je, že se začínám cítit jako židák, v jistém smyslu, ve vlastní zemi. Půvabné je, že normálním lidem – kterých je 80+% – nadávají do nacistů, náckové jedni.“

  7. Tribun

    Jaká bude válka s uprchlíky? Jako válka s mloky. Nepřítel bude stejně nebezpečný a stejně nelidský. Tak se to bude alespoň vyprávět. Bude to globální občanská válka, vrchol nacionální evoluce. Bude to první válka v dějinách, kterou si vyprosí ti dole na těch nahoře. I tu První světovou ti dole „jen“ přijali za svoji, tuhle ale přímo chtějí.

    • Janika

      Globální občanská válka, to si nějak neumím představit. Budou se v ní používat jaderné zbraně? Asi těžko, ty jsou vhodné jen mezi státy.

      • MaB

        Každý správný Sherlock si klade otázku : Who benefits from the crime ?
        Quid Válka ?
        Vezměme namátkou třeba zbrojní průmysl. Na pařížském trhu stojí izraelská řízená střela stejně jako čtyřpatrový byt v Tel Avivu, stíhačka Rafal je za 94 milionů, letadlové lodi jdou do miliard…
        Pro trh jsou jistě nejrentabilnější války, které trvají, ale jsou limitované a zvládnutelné. Něco jako kdysi stoletá.
        Ta naše „asymetrická“ (začla 11.9. v NY). je ale odlišná od všech minulých. Její strašná originalita asi bude spočívat v tom, že neskončí vítězstvím armád. Teroristé jsou jako hydra. usekne se jedna hlava, dvě nové narostou….

        • Nerevar

          Tihle teroristé nemají vládu ani velitele, se kterými by šlo usednout k jednacímu stolu a jednat o příměří nebo dokonce o míru. Je to ta nejlepší válka, jakou generálové a zbrojaři mohou přád. De Valéra a jeho spolubojovníci byli také teroristé, ale když (alespoň částečně) dosáhli svého, přestali s tím.

          Tohle – až na další – zmínil i Orwell: válka, co trvá od jakživa a která nikdy neskončí, to je přece terno.

          • MaB

            Válka má i další výhodu. Politickým elitám, které ztratily věrohodnost a tudíž i důvěru, ozbrojený konflikt dovoluje pokračovat v existenci. Stávají se z nich virilní šéfové války, která dočasně zastíní jejich vnitřní slabost i problémy s tím spojené.

          • Janika

            Vláda a velitel bývají ti, co jsou uznaní „světem“, tedy často i tím soupeřem. Vybere si třeba k jednání nějaké ochotné loutky, jako v Libyi či na Ukrajině. Potíž je v tom, že tyhle loutky se někdy „neujmou“ u domácích. Někdy ano, když je obyvatelstvo poslušné a mírné. Tím chci říct, že někdo k jednání by se našel vždy, kdyby byla k jednání vůle. Ono to spíš bývá tak, že těm, co by jednat mohli, není dáno slovo. Aby se mohlo bojovat, jak trefně píšete…

  8. Ondřej

    Vše je to komické. Píšu to už poněkolikáté. Ti co říkají jak to už „nemohou vydržet“ a že prostě „až nás napadnou, tak se půjjdeme bránit“, (=rozuměj až jim někdo hodí jako do Kliniky Molotovův koktejl do okna a oni snad vyběhnou ze dveří s klackem v ruce, pak se do nich pustíme protože se přeci „musíme bránit“) tak to asi píšou někdy o přestávce na svačinu během směny v Kolbence zavřeni v nějakém kantýně skrze tablet, nicméně pak se hned navrátivší do rachoty opět bušící do kapitalistických obručí neoliberálního růstu. A to globálními kladivy na lokální kovadlince:-).

    Protože než by embéčko a jemu podobní intelektuálové vzali basebalku zavolá mu žena ať ji jde do BIPY (BIPA – v Rakousku řetězec drogerií něco jako u nás Teta) nebo Rewe v Německu, koupit barvu na vlasy a šéf že mu pošle SMS že má ráno mimořádnou poradu a ať si připraví forecast obchodu na příští kvartál. Mimo lidské spodiny z Vandasových a Konvičkových kompartají bojovat nikdo nikam nepůjde. Zvlášť ne embéčka, ti budou jak v onom kultovním válečném filmu „Nepřítel před branami“ sedět doma a psát své „forecasty“. Jen málo lidí je ochotno stát se těmi Zajcevy, co by šli s kvérem nasazovat vlastní život. On je politruk Danilov, a ví že je ho třeba podstatně víc než sebetalentovanějšího „snajpra“ být připraven s vždy namočeným perem burcovat lidi k obraně vlasti psaním letáků a rozhlasovou agitací. Dnes konanou na internetu.:-)

  9. hank

    Já se osobně sice domnívám, že opět přiletí černá labuť nebo možná i několik, tj. že vývoj nejvíc ovlivní hlavně faktory, které si dnes neumí nikdo ani představit, natož je předpovědět, ale když už si chcete hrát na prognostiky, přečtěte si jeden z posledních románů Arthura C. Clarka Desátý stupeň (spoluautor Michael McQuay – a na struktuře knihy je to poznat, ne všude nutně k horšímu…). Nejde mi ani tak o hlavní dějovou zápletku jako spíš o rámec, do něhož je děj zasazen. Autor je známý tím, že se řada jeho fantazií realizovala, což se dle mého názoru může týkat i okolností, v nichž se román odehrává. K naplnění některých máme už teď nepříjemně blízko… Např. kolektivní jaderná sebevražda Izraele, který s sebou ale vezme k čertu všechny své sousedy považované za nepřátele, tj. populaci celého Středního východu od Egypta až po Írán; v důsledku toho destrukce ozónové vrstvy, radioaktivní deště na celém světě a seismická nestabilita planety (kolem které a jejího možného řešení se točí hlavní děj románu – desátý stupeň podle Richterovy stupnice označuje intenzitu superzemětřesení, jaké Země ještě nepoznala…); rozpad USA na několik částí, ke kterému mj. přispěl i intenzivní černošsko-muslimský terorismus přímo v USA, a vznik černošsko-muslimského těžce autoritativního státu se silnými sociálními až téměř komunistickými prvky v jedné z těch částí (mně osobně v příběhu nejvíc šokovalo odhalení, kdo vlastně za věrchuškou toho státu stál a tahal za špagátky – ale to tu nevykecám, ať si to aspoň někdo z vás přečte…); v „jádrovém“ zbytku USA střídání vlád dvou stran, z nichž každou veřejně a legálně platí jedna ze dvou konkurenčních globálních superkorporací; a obě ty korporace jsou vposledku majetkem čínského kapitálu, který ke konečnému ovládnutí celé planety využívá struktur OSN…
    Suma sumárum, knihu vřele doporučuji k přečtení a k přemýšlení.

  10. Nerevar

    Já jsem ten úryvek pochopil, jako že má jít o válku obrovského rozsahu se všemi průvodními jevy, jako jsou imigranti, bombardování civilních cílů, epidemie, hladomory … a zatím to znamenalo něco úplně jiného. Koukám jak vrána …

    • Janika

      To já taky…
      Sama se snažím vážit slova, i když taky často podléhám emocím, takže to člověk kolikrát nadsadí. Ale takhle…

    • embecko

      Kdybych vedel, ze to takhle dopadne, Nerevare, urcite bych napsal jiny uryvek.
      „Mysleli jsem to dobre, ale dopadlo to jako vzdycky.“

  11. tresen

    Musím se přiznat, že jsem si o embéčkovi kdysi fakt myslela, že je psychiatr, který chodí na net ze studijních důvodů a že proto některé obzvlášť zajímavé exempláře provokuje k hraničním projevům.
    Ale tuhle teorii mi sám úspěšně vyvrátil.

    • Janika

      Zůstává stále mým velkým vzorem :-). I když mám občas dojem, že mu někdo ukradl klábosnici…

      S psychiatry nestrašte, někteří bývají k nerozeznání od pacientů :-).

  12. taras2

    Není dobré obrazná vyjádření brát doslova. Válka s migranty bude probíhat asi tak, jako probíhají současné české války mezi zaměstnavateli a zaměstnanci, mezi Romy a ostatním obyvatelstvem, mezi kriminálníky a korupčníky a policií a soudy, tedy nanicovatě, bezvýsledně, nebo s výraznou prohrou slabších stran konfliktů. Až na mrtvoly z nejzávažnějších trestných činů migrantů a více než pravděpodobné teroristické činnosti islamistů si budou oběti doma hladit boule, modřiny a tržné rány, oplakávat ztracené peníze a majetky a kvílet nad rozmáhající se chudobou, především u nejzranitelnějších vrstev, tedy nízkopříjmových, důchodců, sociálních případů. A budou jich skutečně po EU miliony, těch obětí, přičemž mrtvoly v hojnějším počtu se dostaví, pokud migrace překročí určitou hranici snesitelnosti a do bitvy se zapojí domobrana či budou k tomu přinuceny státní orgány (ochrana hranic). Ale takový vývoj je dost nepravděpodobný. Neumíme bránit své materiální a kulturní zájmy silou, protože počítačem útočníkovi pecku do zubů neubalíš.

    • Hudec

      Mýlíte se , tarasi2. My jsem připraveni k onačejšímu boji. Pokud by vás zajímalo, proč jsem o tom přesvědčen a odhodlán, musíme najít jiný prostor pro takové sdělení. Zde u Janicy je to poněkud tajnosnubné a nerad bych jí mazal její kruhy.

      • Janika

        Jen se klidně vyjádřete, pane Hudče, nejbujnější výplody Vaší fantazie tady nikomu vadit nebudou. Povídejte, přehánějte :-).

        • Hudec

          Nepřítel naslouchá… :-) .
          Moje fantazie je plochá, ale životní zkušenosti dostatečně temné. Díky za šanci, ale někde jinde a s někým jiným. Vy si tu užijte rozzářenosti očekávaného Slunečního státu. Já jdu zatím připravit podklady pro daňové přiznání.

      • taras2

        Ke mně se toho vejde… Ale myslím, že jsme ztratili vůli k boji, nejsme schopni bránit svá práva se zbraní v ruce, obrazně řečeno, jít do zákopů. Jsme schopni produkovat skrze najaté žoldnéře technologicky vyspělé válčení, nejlépe z šesti tisíc metrů výšky nebo tisíc pět set kilometrů dlouhé vzdálenosti. Proti hrozbě teroristického islámu, který nám vlezl do seknice a rozvalil se na otomanu, nemáme v ruce vůbec nic.

        • Hudec

          Já ano. Důležitá ale není jen materiální výzbroj/výstroj, ale jak sám naznačujete, spíše odhodlání. Už jsem vlastně starý pán (samotnému těžko uvěřit) a tak začínám omílat neustále totéž dokola. Třeba teze o tom, že jedinec nenavodí revoluční situaci, ale revoluční situace si najde svého jedince (už se těším na tribuna a jeho bláboly o „vůdci“ a nacismu :-) ) či že teprve nouze naučí Dalibora housti.
          Kdyby z toho organizátoři imigrační vlny neměli obavu, chovali by se ještě podstatně drzeji, než dosud činí.

          • taras2

            „revoluční situace si najde svého jedince“ – to je právě to nebezpečí nepředvídatelného vývoje, který by – teoreticky – neměl být v demokracii možný. Selhání současných (neschopných a líných) EU politiků a úředníků zřejmě bude mít vážné následky.

    • Janika

      „Není dobré obrazná vyjádření brát doslova.“

      Já tě nemít :-).
      A ty milióny mrtvých v saxově citátu, to je taky obrazné?

      • taras2

        Tak na jedné straně už ve válce mezi křesťanským světem a islámem (v poslední době tzv. terorismem) jsou miliony obětí realitou, stejně jako v islámském světě při vzájemném vyvražďování. V Evropě bychom toho krásného výsledku asi docílili jenom stěží, i když si lze představit stav, kdy teroristické útoky (s podporou přistěhovalců) v evropských městech budou mít za následek tisíce a více obětí, na což může být jediná reakce – násilné vystěhovávání muslimského obyvatelstva zpět na Střední východ, což zase může mít za následek totální střet mezi přistěhovalci a domorodci. V tomhle případě jsou myslitelné desítky tisíc obětí, možná sto tisíc. Miliony asi ne. Přitom musíme mít na paměti, že popsaný stav by byl výsledkem neschopnosti a nečinnosti Evropské unie dnes, od roku 2014.

        • MaB

          taras2 „… na což může být jediná reakce – násilné vystěhovávání muslimského obyvatelstva zpět na Střední východ, což zase může mít za následek totální střet mezi přistěhovalci a domorodci.“

          Mně to připomíná poslední román Michela Houellebecqa Soumission (Podání) – také mozna reakce
          Jako obvykle u něho, jde o strašně pesimistický popis dekadentní společnosti (jeho oblíbené tema).

          Po druhém mandátu F. Hollanda (2022) tradiční strany trvale ztratily důvěru voličů. Ve druhém kole voleb je kandidátka Národní fronty Marine Le Pen a za Muslimské bratrstvo Mohammed Ben Abbes. Po zuřivé kampani je to on, který vítězí díky podpoře „republikánské fronty“. První změny jsou : islamizace vzdělání a legalizace polygamie.
          Ben Abbes je popisován jako jediný francouzský politik, který má jasný a ambiciózní plán budoucnosti, kterou chce pro svou zemi. Silné hodnoty, které spojují, přicházejí zvenčí; Francie ztratila sílu je sama produkovat.
          Volební kampaň přivedla zemi na pokraj občanské války, ale po zvolení je poměrně klid. Kulturní změny jsou provedeny za celkové apatie. Jako bychom byli nakonec rádi, že se fraška konečně zastavila a ulevilo se nám, že sedíme pohodlně v systému, který má alespoň tu výhodu, že ví, kam chce jít.
          Intelektuální elita země se nepokusila ani o náznak kritiky a jednoduše využívá výhod, poskytovaných novým režimem. Polygamie řeší problém sexuálního trápení moderního člověka, (což je další téma drahá Houellebecqovi)
          Politický islám není prezentován jako záludná a skrytá invaze; je to prostě jen životní síla v zemi, která zůstává po kolapsu všech ostatních….

          Houellebeq sam rika, ze je jasnovedec :)

          • taras2

            Ano, to je docela pravděpodobný vývoj, jeden z možných. Ale stejně pravděpodobné je, že to skončí nějakou formou občanského odporu, sahajícího od „odvolení“ neschopných „demokratických“ politiků až po občanskou válku a následné deportace. Věc se má tak, že v demokracii, jak píšu nahoře, by takový chaotický vývoj neměl vůbec nastat.

  13. embecko

    Situace se dle meho vyrazne zmenila. Jen na okraj: unorove pocty prisedsich v unoru delaly v roce 2015 celkem 2783 lidi, v roce 2016 zatim 27555 (tedy cisty desetinasobek).
    Rakusaci prijimali sve 3000 denne do ctvrtka, kdy stanovili strop na 80 osob/ den. Za ty dva dny neprisla do Rakouska ani jedna (!) osoba, nula.
    To podle meho znamena, ze proces se vymknul uprchlikum z rukou a aktivitu prevzal kapital, tedy obchodnici s lidmi (loni si pry prisli na neco okolo 15 miliard dolaru).
    Ted je to tedy EU vs mafie (+ Turecko jako jeji specialni clen, ktere vcera otevrelo opet pobrezi).
    Obchodnici maji velkou vhodu, protoze PR jim dela Merkelova se svym odporem ke stanoveni horni hranice poctu uprchliku. Takze tu je zakaznik v plnem slova smyslu, Nemecko, ktere o zbozi (uprchliky) stoji, cimz padem maximalne zesilil poskytovatel sluzeb a upevnil si sve postaveni a nebude to dlouho trvat a bude pritomen i v politickych strukturach narodnich statu.
    Jsem spise na strane Tarase, ze tohle uhrat nepujde, zaba uz je dovarena a nema silu a ani chut k odporu, takze se to nejak podda, narodni staty zaniknou a Evropa se premeni v mozaikovity apartheid.
    Ta valka je jedna z moznosti, nikdo nevi, co bude. Bud valka s miliony obeti, anebo konec jedne rise, treti moznost, tedy nejakou formu kooperace (ev. asimilace) tu nevidim. Tedy nic noveho pod sluncem, revoluce pozere sve deti a na spicku se dostanou nezname kadry o kterych zatim nevime a zalozi novou spolecnost.
    Tenhle system nestoji zato, aby ho nekdo branil, vyjma par bojuvek, ci francouzskych generalu stare skoly.
    Takze budou miliony obeti? Urcite ano, ale ne tak spektularni, jako zname z TveTrubky, spise se to bude tise a vytrvale mastit na hranicnich naraznikovych zonach.
    Ale ve hre je jeste Matka vsech krizi, ta to muze jeste urychlit ci vyhodit z koleji…nakonec se jeste budeme prat o misto v dobytcaku, smerujiciho do Ruska :-)

  14. Asfalt

    No já bych si z toho zase až takovou srandu nedělal. S uprchlickou vlnou zatím podle Europolu příšlo do Evropy 3 až 5 tisíc vycvičených bojovníků IS. Mluví se jen o těch, co zde mají občansví, nativní islámisté jsou bokem ( https://www.rt.com/news/333079-europe-5000-jihadists-europol/ ).
    Kolik bylo potřeba vycvičených militantů na ukrajinský převrat? Pár set maximálně. Kdyby třeba 300 (přidají se další nevycvičení), tak nynější příděl vycvičených militantů stačí na státní převrat v 10 zemích (skromný odhad). Pokud převrat proběhne podle ukrajinského, libyjského či syrského scénáře (a proč ne), pak tu tedy již máme dostatečný počet vycvičenců na rozpoutání občanské války v celé Evropě. Ihned po španělkém a belgtickém sudu s prachem se vyhrabou další anemozity všech etnik. náboženství, ideologických směrů a sociálních vrstev, o nichž jsme dosud třeba ani netušili, a máte tu to, na co se ptáte, Janiko.
    Jistě, dnes fantazie a přiškrceně aplikovaná čísla, ale rozpoutat chaos a násilí je možná snažší, než si myslíme, my bez válečných zkušeností, zdá se mi. S bezpečnostními riziky bych proto raději nelaškoval.

    Přitom ten počet navrátilců uvedený výše je dost (podezřele) vysoký, když si uvědomíme, že od IS se neodchází jen tak. Rakušanka, co chtěla odejít, byla okamžitě ukamenována, hned jak se to její „šéfové“ dověděli (https://www.rt.com/news/323441-isis-killed-austrian-teenager/). Jak to, že všichni ti ostatní mohli odejít jen tak? Vždyť přísahali věčný a nesmiřitelný boj. Nejedná se pak náhodou spíše než o odchod, o přesun? Jistě, možná jen fantazie, ale kdo z nás teď může odpovědně posoudit, co vlastně mají v hlavě a kdo a proč je poslal, nebo neposlal? Možná se spletli, možná chtějí začít znovu, možná to vůbec nejsou vrazi, možná u IS sloužili jen v kuchyni, já nevím, ale možná taky ne.

    S tím, odkud pak vezmou zbraně, bych si starosti nedělal. Až přijede Nullandová s dodávkou koblížků z USA, odkud jsou migranti také verbováni a odkud je jim také umetána cesta sem, pak hned neloajální Zeman půjde do kolen a Sobotka, stejně vlasatý jako Jaceňuk, revolucionářům za svobodu a tu pravou demokracii po ukrajinsku otevře zbroní sklady sám, aby záoceanského vůdce nezklamal (uvedení jen příkladem). Pehe k tomu napíše 2 eseje a zbytku rozumných přestane bavit život sám. Zkrátka stačí jen vytvořit podmínky a je to. Par tisíc vycvičenců a doimportovaná nespokojená diskriminovaná masa, co se zradikalizuje za 46 hodin a 35 minut od povelu k útoku, možná úplně stačí, zdá se mi.
    Ano, jistě, přeháním… Ale… Proboha, vždyť ono se to už opravdu v několika zemích stalo… A to tam ani Pehe nebyl… Janiko, automechanikovi v Jáchyme hoď ho do stroje říkali: „Neber úplatky, neber úplatky!“. Já si troufnu doporučit: „Neposluhujme imperialistům, neposluhujme imperialistům!“

    Protože světová válka je zde v nadpisu článku, přidám i expertku s nadpisem: ISIS buňky v Americe a Evropě jsou připraveny začít světovou válku, abychom ani ten svět o válku neošidili. (https://www.rt.com/shows/sophieco/314326-isis-sex-slaves-terrorists/). Jistě, experti jsou takoví a makoví, jední mají rádi vdolky, jiní Obamu, Merkelovou a jiné prodejné holky, takže čert z Wallstreetu aby se v tom vyznal.

    Tak jsem se odvázal a teď se uvidí.

    • MaB

      Pochybovat je samozřejmě nutné. Ale když vidíme, co dokáže udělat „internet“ s událostmi, jejichž jsme sami očitými svědky, měli bychom se mít na pozoru dvojnásob.
      Mohlo by se stát, že tím, že ty polopravdy, ùdaje naprosto zdeformované, ne-li přímo vymyšlené, které dál šíříme, děláme přesně to, co od nás IS čeká.
      Oni ùtočí velice mazaně s cílem rozvrátit společnost, dovést ji k občanské válce.
      Panika, vzájemná nedůvěra a podezíravost, vedoucí k rasismu a xenofobii, to jsou jejich nejlepší spojenci.
      A záleží na nás, jestli z pohodlnosti, z lenosti přemýšlet, ze strachu, do této pasti po hlavě skočime a realizovat jejich záměr co nejrychleji (a s naší pomocí), jim dovolíme.

      • hans

        Dvě poznámky. Oni „oni“ co „útočí mazaně“ nejsou lidi z IS, ti jsou jenom nástroj. A za druhé, no tak se spolu Ondřejem začněte krotit, přestaňte šířit ty zdeformované údaje a vzdejte se nedůvěry, podezíravosti a všeho ostatního. :-) Dost na tom, že xenofobní nenávist k nám a dalším národům šíří BL, ČT …

        • MaB

          hansi, „Oni „oni“ co „útočí mazaně“ nejsou lidi z IS, ti jsou jenom nástroj “
          Rika snad nekdo opak ? Prectete si :

          L’art de la guerre » selon Daesh | Contrepoint (Umeni valky podle Daesh)

          https://www.contrepoints.org/2015/…/230759-lart-de-la-guerre-selon-da…
          30 nov. 2015 – Daesh tente de nous imposer sa vision : opposer les musulmans aux … ennemi daesh et de ses commanditaires/financiers (qatar, émirats) .
          Daesh se snazi vnutit nam svoji vizi…postavit muslimy proti…nepratelum Daesh a tech, co mu veli a financuji ho Quatar, Emiraty…)

        • Janika

          Překvapuje mě, hansi, že i Vy nazýváte černé bílým, v tomto případě antirasistický a proti-nenávistný postoj xenofobní nenávistí. Podle téhle „logiky“ když nepůjdu s kchodlem lovit imigranty, tak nenávidím vlastní národ. K čemu je takováhle nepravdivá a nespravedlivá rétorika, čeho se tím chce dosáhnout? Dohody a porozumění těžko.

          • MaB

            Ano, čeho se tím chce dosáhnout?

            Manifestace v Calais z iniciativy islamofobního hnutí Pegida, zal. v Německu (imigranty nazyvaji „dobytkem“) byla zakázána.
            Generál ciznecké legie v letech 1994 – 1999, Christian Piquemal, prohlásil:
            «Je me désolidarise de ce qu’il s’est passé, dans la mesure où je n’en suis pas l’organisateur. S’il y a bien quelqu’un qui n’est ni raciste ni xénophobe, c’est bien moi, j’avais 145 nationalités qui servaient la légion.»
            (Desolidarizuji se od toho, co se stalo, nebyl jsem organizátorem. Jestliže někdo není ani rasista ani xenofob, tak jsem to já, měl jsem 145 národností, které sloužily v legii“.)
            Udajně se chtěl na místě přesvědčit o podmínkách života v Calais, aby pomohl hledat řešení, protože FR je EU obviňována už poněkolikáté z nerespektování lidských práv .

            Verze, kterou prezentují ùčastníci té nelegální manifestace :
            Generál (v minulosti pracoval jako poradce pro tři levicové ministry obrany) byl poslán vládou, aby odhalil, kdo jsou oponenti, zatím málo identifikovaní režimem, kteří řádí na sociálních sítích, měl je infiltrovat a hrát tak hanebnou vikendovou komedii…

            Verze v ČR : „Kotel před výbuchem: Pekelné „soužití“ s migranty a politiky. Svědectví z Calais, kde se již nedá žít. Slavný generál zatčený při demonstraci proti migrantům: „Francie umírá. Čelíme diktatuře!“

            • MaB

              Jude Law leads celebs highlighting refugee plight in Calais ‚Jung Published: February 21, 2016
              British celebrities including Jude Law and playwright Tom Stoppard were due to appear at the “Jungle” migrant camp in northern France on Sunday to draw attention to the plight of refugees facing imminent eviction.

              The event was organised by Letters Live, which gets actors and comedians to read letters from famous historical figures, and Sunday’s event was set to include new writing by refugees living in the camp on the outskirts of Calais.

              Also due to take part were singer Tom Odell, comedians Matt Berry and Shappi Khorsandi and actor Toby Jones, with their readings translated into Arabic, Farsi, Pashto and Kurdish.

              Calais migrants in race to dodge bulldozers

              Law helped organise a petition to Prime Minister David Cameron this week, urging him to press France for a delay to the demolition of the southern part of the camp, which is due to begin on Monday.

              Over 96,000 people, including over 150 public figures, have signed the letter, which calls for children in the Jungle with relatives in Britain to be reunited with their families while their asylum cases are heard.

              “These are innocent, vulnerable children caught up in red tape with the frightening prospect of the demolition of the Jungle hanging over them,” Law said earlier this week.

              “David Cameron and the British government must urgently work with the French authorities to alleviate this humanitarian crisis.”

              Figures from charity Help Refugees show that there are 440 children living in the southern section of the camp, 291 of whom are unaccompanied.

              The demolition by French authorities is part of efforts to discourage migrants from trying to smuggle themselves to Britain via the ferries or the tunnel under the Channel.

    • Janika

      Zdravím, Asfalte, a těší mě, že jste se „odvážil“ (to je význam toho slova v titulku u komentáře :-).

      Pokouším se orientovat v tom, co jste napsal. Takže sem propašovaní radikální islamisté vyvolají nějaké hnutí mezi kým – mezi imigranty, kterým tady byl poskytnout azyl? Jaké hnutí a proti komu – proti zdejšímu obyvatelstvu, které je ve své zemi přijalo? A dejme tomu s cílem rozšíření islámu? No dobře, ale kolik by jich muselo být, aby si s tím stát neporadil?
      Víte, to srovnání s Ukrajinou, kde k převratu stačí pár nastrčených iniciátorů, nesedí, protože tam tou manipulovanou masou byli Ukrajinci. Tady by to byli jen imigranti, menšina bez morálních práv domorodců.

      Smíchal jste to se zmanipulováním občanů ze strany USA proti kupříkladu Zemanovi a těm, co USA nezobou z ruky. To samozřejmě vidíme takové pokusy, to by reálné bylo (kdyby v tom Zeman neuměl chodit, řekla bych, že je pěkně převezl). Jenže takové povstání domácího obyvatelstva přece nevyvolají nějací islamisté :-).

      • PeeBee

        …deterministicky chaos, nejvyznamneji charakterizovany citlivosti na pocatecni podminky. v dusledku teto citlivosti se chovani techto fyzikalnich systemu, vykazujicich chaos, JEVI JAKO NAHODNE, i kdyz MODEL SYSTEMU JE DETERMINISTICKY v tom smyslu, ze je dobre definovany a neobsahuje zadne nahodne parametry… systemy vykazujici deterministicky chaos, jsou V JISTEM SMYSLU slozite usporadane… (viz wikipedia, teorie chaosu)

      • Asfalt

        Také zdravím. Příspěvkem jsem se odvázal, protože mi to v dané chvíli připadalo jako vtipné popletení Vašeho narativu. Jste dobrá, že jste si toho všimla, mé nepozornosti by se to asi ani nepovedlo :)

        Asi jsem to podal moc špatně a složitě. Odpovědi na Vaše otázky jsou následující.
        Nepsal jsem o nějakých radikálních islamistech, co zde vyvolají nějaké hnutí (byť i to může být jednou realitou). Psal jsem o vycvičených bojovnících, a to proto, že článkem se ptáte na válku, nikoliv na politickou soutěž. Tím ztrácí smysl Vaše další otázka, a to kdo by měl být součástí takového hnutí. Nevmluvíme ani o revoluci, kterou provádí lid, mluvíme o státním převratu, který může být proveden hrstkou lidí, a politická hnutí či davy na ulicích v něm dělají jen komparz.
        Státní převrat je namířen proti stávajícímu politickému stereotypu, což je odpověď na vaši další otázku. Cíl státního převratu je zodpovězen z právě udedeného účelu. Zda pak nový politický stereotyp bude, nebo nebude laickou vládu, nebo vládu založenou na nějaké ideologii, nebo dokonce dojde ke zrušení sekulárního státu směrem k islamizaci, na kterou se ptáte, jsem svým příspěvkem vůbec neřešil, protože to považuji za nepodstatné. Technoligií státního převratu byly již dosazeny nejrůznější vlády, podstatou byla jejich závislost.
        O počtu lidí na státní převrat jsem se zamýšlel hned v prvním odstavci svého příspěvku. Jde jen o laický odhad, pokud Vaší otázkou chcete znát takovéto podrobnosti fundovaněji, musím odkázat na Gene Sharpa ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Gene_Sharp ), byť jeho nikoliv novou ideu státního převratu jako humánního prostředku k ovládnutí cizí země (první byl už prý Sun Tzu) dnes rozpracovali a přetvořili jiní.
        „Kolik by jich muselo být, aby si s tím stát neporadil?“ Pokud bude ve státě vládnout suverén, pak záleží na něm, kam až bude chtít zajít v míře svého násilí. Pokud ale bude vládnout třeba janukovičova vláda, které bylo neveřejně i veřejně americkým prezidentem sděleno, že nesmí zasahovat, pak záleží na tom, zda bude, nebo nebude chtít dopadnout jako Sadam Husain, Kaddafi a další. Konec konců Assad taky neposlechl a co se děje vidíme právě teď v přímém přenosů. Mimochodem, ty příkladmé počty mrtvých ze třeba z té Sýrie Vám nestačí, když se ně ptáte hanse níže? Kolik mrtvých, znásilněných, pořezaných a zbitých potřebujete ke konstatování rizika? Mě učili, že i jeden lidský život je vysokou hodnotou.
        „Víte, to srovnání s Ukrajinou, kde k převratu [zde najednou terminologie správná???] stačí pár nastrčených iniciátorů, nesedí, protože tam tou manipulovanou masou byli Ukrajinci. Tady by to byli jen imigranti, menšina bez morálních práv domorodců.“ Vůbec netuším, jak jste na toto přišla a co tím vlastně chcete říci. Manipulovanými mohou byt iniciátoři i komparz, který samozřejme na Ukrajině bude ukrajinský, v ČR český, v Tramtárii tramtarácký. Občané zemí EU, o kterých mluvíme a kteří se v počtu několika tisíc vrací vycvičení od IS, jak uvedl již první odstavec diskutovaného příspěvku, nemají podle Vás jaká morální práva domorodců? Pokud se o tom potřebujete poradit s ultrapravičákem Kchodlem, jež některé lidi považuje až za kozomrdy, klidně na odpověď počkám.
        „kdyby v tom Zeman neuměl chodit, řekla bych, že je pěkně převezl)“ Myslím, že Kaddafí i Husain v tom uměli chodit daleko lépe, dokonce nebyli ani v tak silné závislosti a kde jsou teď? Vidím to tak, že Zeman dělá jen to, co je mu dovoleno, a pokud by například místo slov, co nic nestojí, někdo začal opravdu klást vážně otázky třeba o vysoupení z NATO, možná bychom koukali, jak se prostor domnělé svobody a sebeurčení rychle zužuje.
        „Jenže takové povstání domácího obyvatelstva přece nevyvolají nějací islamisté :-).“ Ještě jednou, nemluvíme o amatérském povstání, ale o státním převratu provedeném profesionálně a profesionály (různých profesí a výcviku) a jedna z těchto profesí sem přichází v počtu několika tisíců vycvyčenců. Nevím, jak jste přišla na to, že ho nemohou provést nějací islámisté, natož když jsou občany dané země (tedy žádní exotičtí a nápadní cizinci), jak bylo hned v prvním odstavci mého příspěvku zdůrazněno.

        Jinak se zde samozřejmě bavíme jen o detailech jedné z mnoha a mnoha možností a podob toho, co může být. Důležitější je však otázka odpovědného a nenaivního hodnocení sociálních rizik, budoucí podobu naplněného rizika bych ponechal scénáristům filmů. Míra rizika je podle mě subjektivně objektivní, čímž myslím to, že vedle objektivních rizikových jevů záleží i na subjektivním vnímání, jak tyto rizikové jevy přijme společnost. Nemůžete si přece myslet, že vnutíte společnosti třeba i ty nejbezpečnější imigranty ze všech a společnost zůstane klidná, když je silně odmítá až k extrémním reakcím. To už pak není demokracie, ale sociální ingeniring a pokusy na lidech, které mohou mít nebezpečné konce.

        • Janika

          „Mimochodem, ty příkladmé počty mrtvých ze třeba z té Sýrie Vám nestačí, když se ně ptáte hanse níže? Kolik mrtvých, znásilněných, pořezaných a zbitých potřebujete ke konstatování rizika? Mě učili, že i jeden lidský život je vysokou hodnotou.“

          Promiňte, Asfalte, ale co to na mě zkoušíte?

          • Asfalt

            Nic nezkouším, Janiko. Někde v diskuzi jsem zahlédl,že se ptáte po milionech mrtvých, či co. To pak byla má reakce. Možná ale nechápu kontext, vyjadřuji se jen k tomu, co bylo napsáno zde, hlouběji jsem historii diskuze nestudoval. Zapomeňte na to, vůbec celý můj příspěvek je zbytečný, žabomyší a možná i hloupý. Napsal jsem ho před kchodlem, po kchodlovi bych ho už vůbec nepsal.
            Nenechte se otrávit. Napsal bych k té neuvěřitelnosti dole víc, ale nechci zbytečně provokovat někoho, kdo má evidentně problém.

            • Janika

              Tak to bylo nedorozumění, Asfalte. Vycházela jsem z úvodní citované věty v článku, pro kterou jsem snažila nalézt s pomocí ochotných přítomných konkrétní podobu. Jak by to asi vypadalo, kdyby se tato věta v praxi uskutečnila. Protože já si to přesně takto, jak to stojí v té větě, představit nedokážu a potřebuju to vysvětlovat polopaticky a názorně, asi jako se to vysvětluje dětem :-).

              • Asfalt

                Jsem rád, že se to vyjasnilo :) Doufám, že jste v klidu i v jiných věcech, cokoliv jiné by bylo naprosto zbytečné. Vést pro lidi blog a ještě si od nich za to nechat nadávat, to snad vyžaduje svatozář :)

                • Janika

                  Děkuju za pochopení :-). Taky to tak vidím, bavíme se spolu, protože nás to baví a těší, občas se poškorpíme, ale nemělo by to překračovat mez. Život je i tak dost těžký.

  15. hans

    …Neumím si představit, jak by konkrétně vypadala taková válka s migranty…

    Možná jako současná válka s ruskojazyčnou většinou na Ukrajině. Možná jako chorvatská válka se srbskou menšinou v 90. letech. Možná jako bosenská válka. Možná jako kosovoalbánská válka (nejen závěrečná fáze, ale dění v 80. letech – albánský teror vůči Srbům za přihlížení úřadů). Možná budou bojovat jako Němci v ČSR v druhé polovině 30. let… Irové mají z 20. století taky krvavé vzpomínky.

    Variant je spousta, ani si neumím vybrat.

        • embecko

          Kdybych tusil, ze se muj uryvek stane predmetem kriminalistickeho zkoumani, hansi, pak napisi, ze budouci valky s uprchliky mohou prinest tisice az miliony obeti. Ja si myslim ze klidne i ty miliony a zadam, pokud si nekdo mysli, ze jen tisice, aby to dokazal.
          Ani ted nevime, kolik mrtvych na ukor vyhlaseni neomezene horni hranice je, klidne jich muze byt uz sto tisic, dve ste. Valku proti uprchlikum zatim Brusel vede slabosky prez Turecko, vi snad nekdo, co tam s nimi za ty bruselske miliardy vyvadi?
          V Evrope jsou desittisice kurdskych uprchliku a Brusel dava Turecku „protiuprchlicke“ vypalne na to, aby je doma mastilo, cast jich necha pobit (Kurdy urcite) a z casti za sve penize, majici slouzit zadrzeni uprchlicke vlny, se docka pouze dalsich uprchliku? Co vim, tak pred Turky utekly do EU desetitisice kurdskych rodin. Za obeti nelze povazovat jen ty, co bychom nekdy zastrelili, ale i ty soucasne mrtve, kteri umiraji v celem zmatecnem procesu „My to zvladneme!“. Rok a pul trva slunickove silenstvi, mrtvol ma na krku uz neurekom.

  16. PeeBee

    1982-
    Although the US, through its allies, played an important part in the Hama insurrection, when it was all over US intelligence dryly observed that: ‘the Syrians are pragmatists who do not want a Muslim Brotherhood government’

    2012
    The Salafist, the Muslim Brotherhood and AQI are the major forces driving the insurgency in Syria … AQI supported the Syrian Opposition from the beginning, both ideologically and through the media

  17. Janika

    Info: smazala jsem celé vlákno komentářů. Omlouvám se vám, kteří jste sem psali věcné a zajímavé poznámky, především MaB – komentáře nezmizely a možná jejich věcný informativní obsah ještě použiju. Vy, kchodle, to berte jako laskavost a vstřícný krok z mé strany. Jak jistě víte, smazala jsem i vyhrožování žalobou adresované Vám, tak pochopte, že takové věci tady prostě nechci. Byla bych ráda, kdyby se napříště podobné věci řešily e-mailem, pokud je to nutné.

Odvaž se, potom se uvidí

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s