Jaký je rozdíl mezi rytířem a buranem :-)


Muži mohou být hrubí, sprostí, vulgární, rvát se mezi sebou, mohou být dokonce i tak barvitě odporní, jak to vykreslil tento animovaný film. Když však vstoupí na scénu žena, jejich chování se změní. Tedy pokud to jsou opravdu rytíři :-).

Reklamy

39 comments

  1. Nerevar

    Sice je to jen animák, ale i zde je patrny celospolečenský konsensus: Chlap je tvor podřadný, když to nevezme do ruky ženská, naděje na jeho kultivaci je minimální. (A celý tento film je zdařilá ilustrace celého trendu. Český překlad názvu jen nasazuje korunu.)

    • Janika

      Obávám se, že nejdřív musí být jakýkoli tvor kultivovatelný :-). Jsou společenství, která jsou pro kultivaci imunní.

      • Nerevar

        Ale i tak je mi z ilustrativního titulu tak trochu smutno. Nemáte tam třeba Shreka (bez číslovky na konci) nebo Úžasňákovy. S původním českým dabingem. I podobné mravní ponaučení tam najdete.

  2. Ondřej

    Dnešní společnost už snad vychovala natolik kultivované muže, že nad nimi ženy jako dráby stát nemusí, aby se chovali přístojné. Tedy krom stále bigotnich konzervativních spolecenstvi, kde si snad mužskou primitivnost založenou na síle ty ženský samy pěstují:-)

    Naštěstí žijeme v Evropě kde muzske a ženské spolecenske role splyvaji a gender studies říkají, že ženy dnes vyhledávají zzenstele typy mužů ne snad přímo metrosexualniho vzezreni, ale spíše citlivé a pečovatelské typu mužů střední postavy, tváře jemnějších rysů a neznejsich předpokladu tělesné lásky než machisticke burany či steroidy vyhonene svalovce. Společnost se mění a nejen etika ale i estetika. A to je dobře.

    • Janika

      Ale ne, o drábech není řeč ani v nejmenším, tak to nebylo myšleno, ani z ilustrativní scénky to nevyplývá.

  3. Slobo

    æææææææææææææææææææææææææææææææææææææ

    Katka: (r 2013) piše
    „Každý jeden príbeh.. o porovnaní starej a novej Líbye Vás chytí za srdce..
    ľudia su tak nekonečne štastní.. tešia sa z nových možností..“
    :
    :

    ISIS scritte (2016)

    sui muri di Sirte
    „Punto di partenza verso Roma“

    MONIKA PILLONI
    http://pravyprostor.cz/italie-stav-nouze-uzavrene-vsechny-hranice-invaze-pokracuje/

    /

    //
    iTA Ventimiglia
    Augusto 2016
    foto Le Monde

  4. Hamilbar

    To máte tak Janiko,
    – Otázka: co udělají rytíři, jedná li někdo hrubě se ženou?
    – Odpověď: nadělají z něho fašírku.

    Otázka: co udělají burani, jedná li někdo hrubě se ženou?
    Odpověď: v internetových diskusích kritizují Němce, že se o Silvestra v Kolíně se chovali jako burani.

    • Janika

      Škoda, že ti naši burani v tom Kolíně nebyli, to bychom viděli ty „rytíře“ :-).

      • Saul

        Tak aspoň že máme i rytíře,kteří bojují za to,aby u nás žádný Kolín nikdy nebyl.
        A od dob Lancelotů se toho dost změnilo,dnes jim dámy pod nohy nehází květy,ale klacky.

        • Janika

          Tak dobře, já to prokecnu, tohle se vážně nedá vydržet a korunu tomu nasadil poslední koment: https://poznamkypanabavora.wordpress.com/2016/08/12/zlata-pokladnice-dobrych-rad/comment-page-1/#comment-81509
          Chápete to lidským rozumem, že na jedné straně vyžaduje oslovování „pan“, přičemž nejen že sám nepoužívá oslovování „paní“, ale toleruje tykání téže dámě a naprosto neskutečně vulgární urážky a nadávky?
          Osobně se dámě divím, že tam vůbec chodí, do takové společnosti, chachá, prý „rytířů“ :-)).

          • Ondřej

            Jak příznačné pro nahnedlou fasizaci společnosti. Blasfemicka vulgarnost toho nejspodnější sociálního dna a na druhé straně povýšenost toho, kdo excitovan socialistickou morálkou údajné rovnosti rozdává lekce pánské etikety, nicméně plete si ji se zaplivanou čtyřkou, kde úroveň hodujicich pozdvihava holohlavec s vyrazivem jako negři či kozomrdi. C’est La Vie!

  5. MaB

    Dalo by se hovořit i o bur(k)ankách, které odpověděly na internetovou vyzvu jisté islamistické frakce, cílevědomé a politicky organizované, usilující o změnu společnosti, provokací zvanou „burkiny“.

    Udajně nosí muslimky tyto plavky, aby „neexcitovaly (chlípné a jiné než své) muže obnaženými částmi těla“ a také aby se odlišily od „lehkých ženštin“, rozumí se emancipovaných muslimek, které se koupou po evropsku.
    Ti, kteří tuto ve Francii novou modu propagují, testují limity francouzské tolerance a trpělivosti. Asi největší odpor vyvolaly burkiny (posměšný název vznikl v Austrálii) u samotných muslimek, a to i v Maghrebu, které pochopily záměr a rozhodně nestojí o místo, které jim tento retrográdní a archaický „projekt společnosti“ chce vymezit.

    • Janika

      To je zajímavé odbočení, MaB, a vtipná slovní hříčka :-). Pokud o tom víte – jak je to tedy s burkinami? Myslím jaká je jejich tradice, jak dlouho se používají v muslimském světě a jak je jejich používání rozšířené? Je to mimochodem odporný a nehygienický hábit, koupat se v tom musí být utrpení. Jinak proti zahalování muslimských žen nic nemám.

      • MaB

        V zemích, jako je Saudská Arabie, existuji oděvy zahalující celé tělo, včetně integrálně kryjících plavek, asi od prvopočátku wahhabismu a jejich nošení je povinné, i když to prý Korán nikde nevyžaduje. Ve Francii o nich slyšíme letos poprvé.

        Republikánský starosta Cannes je zakázal s odůvodněním, že „jsou symbolem islámského extremismu a ostentativně dávají najevo náboženskou příslušnost v době, kdy jsou Francie a její náboženská místa terčem teroristických útoků.“
        Francouzské zákony zakazují zahalenou tvář, ale nezakazují zahalené tělo.
        Starosta, který je zodpovědný za bezpečnost občanů města, má ale na zákaz burkin právo, když usoudí, že by mohly vyvolat „nebezpečí narušení veřejného pořádku“.
        (K tomu skutečně došlo v Siscu na Korsice, když si turisté fotografovali ženy v burkinách a v hromadné rvačce (asi 500 lidí) s použitím mačet jich bylo nekolik zraněno…)

        ad tresen
        Pokud vím, tak situaci „v českých luzích a hájích“ nepředcházela serie atentátů a nošení dlouhych vlasů a krátkých sukní nebylo organizováno zvnějšku.

        • tresen

          Stejně mám pocit, že tím Liberté a Égalité dostávají na zadek.

          • MaB

            Francie je od r.1905 sekularní stát, kde právě princip laicity Svobodu a Rovnost umožňuje. Každý Francouz je nejprve občan a teprve potom vyznavač náboženstvi. S tím by měl ten, kdo zde chce žít, počítat.
            V době, kdy je země ohrožena fanatiky, integristy, sektaristy… se naprostá většina Francouzů shoduje na tom, že musí platit, co říkal za revoluce Antoine de Saint Just: „Pas de liberté pour les ennemis de la liberté“ (NenI svoboda pro nepřátele svobody)

            Francie je zatím stále dobře fungující právní stát, kde je možné se proti každému rozhodnutí odvolat. Administrativní soud vyhlášku starosty z Cannes potvrdil jako oprávněnou.
            Spolek boje proti islamofobii se proto obrátil přímo na Státní radu, která se má vyjádřit do několika dnů. Potom , bude-li nutné, to prý „poženou do Strasbourgu“.

            PS: Stejný starosta zároveň s burkinami zakázal i plavky pohoršující „dobré mravy“, nudismus nebyl na Rivieře povolen nikdy.

            • Nerevar

              Přesto však: pohled na ženu zahalenou na pláži od hlavy až k patě člověka ze Západu znepokojí přinejmenším stejně jako člověka z Blízkého východu pohled na ženu na veřejnosti (téměř) obnaženou. Není tu nějaká cesta ke vzájemnému respektu? Zatím vidím jen povyk kolem údajného patriarchálního útlaku nebohých žen, které si, chudinky, nemohou ani odložit. O hledání repektu to příliš nenasvědčuje.

              • Kamil Mudra

                Mno … pokud by se v Evropě burkiny ujaly i u žen ne-muslimek, coby nový rozvíjející se módní trend, dovedu si v brzké době představit i takové modely, které by mnohem více prozrazovaly než tajily. :-)

            • tresen

              Saint-Just rozhodoval o tom, kdo je nepřítel svobody a kdo tedy skončí pod gilotinou, dost svérázně.
              Se svými druhy tam poslal i mnoho těch, co si svobodu přáli a usilovali o ni.
              Doufám, že i tohle si dnešní Francouzi občas připomenou.

              • MaB

                Ano, každoročně, letos to bylo 85 z nich (a nejen Francouzů) osudným.
                Svůj odkaz nechal ASJ v Déclaration des droits de l’homme et du citoyen de 1793, jejímž byl inspirátorem. Rok nato, ve 27 letech, byl guillotinován. Tenkrát opravdu nešlo o revoluci „sametovou“.

          • Asfalt

            „Stejně mám pocit, že tím Liberté a Égalité dostávají na zadek.“
            :)))))
            Liberté a Égalité s tím nemá nic společného. Vždyť duchovní otcové Liberté a Égalité byli sami rasisté ( od 28. munity zde: https://www.youtube.com/watch?v=hOCIzc4DPTI ) a otrokářství (žádné Liberté a Égalité pro černou pracovní sílu) bylo v USA horko těžko rušeno až cca 100 let po formálním Liberté a Égalité, tedy Deklaraci nezávislosti (která pak byla inspirací Velké francouzské).

            PS: Ten film bych doporučil celý. Má 4 díly.

            • tresen

              Tímhle způsobem můžete zavrhnout všechny evropské hodnoty, které za něco stojí.

              • Asfalt

                Co jsou to ty evropské hodnoty, či západní hodnoty, jak se dnes vyslovuje v ideologockých agitkách?
                Jedna věc je hodnota, druhá důvod jejího prosazení, třetí kdo a jak ji použije nebo zneužije. Např. svobodu a rovnost lze považovat za hodnoty. Svobodu pohybu tu ale máme nikoliv z lidskosti buržoazního revolucionáře, ale pro zisk kapitalisty, formální rovnost pro likvidaci 1. stavu a rovnost politickou pro vládu 3. stavu. Systém politické rovnosti (tedy tzv. „demokracie“) je pak zneužita třeba pro současný imperialismus v Iráku, Libyi a jinde.
                Nezpochybňuji pak hodnoty, ale trochu se usmívám nad vaší, podle mého názoru, naivní oddaností propagandě, kterou jste tu opět (byť tentokrát méně zřetelněji než obvykle) odkryla.

                • tresen

                  A jakých hodnot se to vlastně dovolávají obránci Evropy před islámskou invazí?
                  Jaké hodnoty stojí za to hájit podle vás, když to není ani svoboda, ani rovnost?
                  I když, abych pravdu řekla, ptám se spíš jen tak ze zvyku. Uznávejte si, co chcete, je mi to jedno

                  • Asfalt

                    Já někde řekl, že svobodu a rovnost nestojí za to hájit, Tresni? Nejsem si jist něčeho takového. Vsadím se dokonce, že pokud by na řeč přišlo, byl bych pro daleko větší rozsah svobody a rovnosti než vy, o tom jsem přesvědčen. Nepříklad, byla byste vy pro větší míru ekonomické svobody a rovnosti? Tedy té svobody a rovnosti, které již neslouží současné vládnoucí třídě, ale dokoce by šly proti jejich zájmům? O tom je řeč.

            • MaB

              Jen malé upřesnění:
              Deklarace byla ratifikována Kontinentálním Kongresem 4. července 1776.
              26.8.1789 byla vydána i Deklarace práv člověka a občana, do jisté míry ovlivněná americkou deklarací nezávislosti – která sama přejímala myšlenky předrevolučních francouzských osvícenců.

              • Asfalt

                Neznám důvod vašeho upřesňování, snad to neplyne z nějaké chyby v mém textu.
                Ano, Francie podporovala válku v Americe proti Britům tak až téměř k bankrotu a po nebývalé zimě pak revoluce dorazila i do Francie. Ideovým základem byla Deklarace nezávislosti. Váš moralistický oblíbenec z minulé diskuze pak mluvil o lidech jiné pleti dosti podobně jako jeden známý nejmenovaný nick, co tu býval právě za své výroky předmětem kritiky :)

                • MaB

                  Nikoliv chyba, ale opomenuti. Neuvedl jste ty nejzaslouzilejsi – osvicence, tak jsem jen doplnila..
                  Tech „oblibencu“ mam tolik, ze zrovna nevim, na kterého z nich prave ted‘ narazite.
                  Jen doufam, ze to neni pan Werich :))

    • tresen

      Není možné prostší vysvětlení, totiž že se ty ženy chtějí v létě koupat?
      A že jim jejich zvyky zatím nedovolují odvážnější plavky?
      Měla jsem dojem, že celá ta aféra vypukla poté, co úřady zakázaly víceméně soukromou koupací akci muslimek u nějakého pronajatého bazénu.
      Ale i kdyby to bylo tak, jak píšete, a jednalo se o promyšlenou provokaci /pokud jsem správně pochopila, že to nemyslíte ironicky/, není přikazováni ze strany francouzských úřadů, jak se ženy musí oblékat na pláž či k bazénu, kontraproduktivní nesmysl?
      Celé mi to připomíná řádění v našich luzích a hájích neblahé paměti proti dlouhým vlasům, krátkým sukním a džínám. A pozdější potírání opalování „nahoře bez“.

      • Janika

        Byla jste někdy na nudistické pláži, tresen? Pak jistě víte, že tam platí nepsané pravidlo – nepustí Vás mezi naháče oblečenou. Takhle podobně to vnímám i s těmi burkinami. Nějak zvlášť bych to oficiálně nezakazovala, ale učinila bych z toho prostý zvyk. Pláž je přece jen trochu zvláštní svět. Nakonec by to mohlo dopadnout tak, že bych na té pláži odhalovala své špeky sama a okolní dámy by byly zahalené :-). Nakonec – zahalené můžeme být i tak, plážové šaty nikdo nezakazuje. Prostě tohle není tak jednoznačné.

        • tresen

          S tou nudapláží máte pravdu.
          Ovšem hned vedle bývá pláž, kam vás v těch šatech pustí. Jenže tady se zdá, že pro burkiny není místo nikde.
          Víte, že stejné problémy mají i ortodoxní Židovky? Taky nesmějí odhalit krk, paže a ani nohy a i vlasy musí musí mít na veřejnosti zakryté. Zkušenost se šoa je ale naučila neupozorňovat na sebe. Koupat se zřejmě nechodí a na hlavách nosí paruky, aby nebyly nápadné.

          • Janika

            Proti zvláštní pláži nic nemám. Možná by je to tam nebavilo. Obléknout burkini vypadá jako dost velká provokace, já bych se v tom neodvážila vylézt. Je to ten pravý způsob pro ženu, která chce být nenápadná a nebudit pozornost? Pochybuji, právě naopak.

            • tresen

              Třeba se naučí nebýt vidět.
              Jestli to bude lepší, si netroufnu předpovídat.

            • tresen

              Mimchodem, nedávno jsem viděla dokument o umělém lyžařském areálu někde v emirátech. Samo o sobě dost velká podivnost. Ale zaujalo mě, jak to baví ženy. Mají tam vyhrazené dny a užívají si ten svah a sníh úžasně.