Clintonová X Trump podruhé

Hitler nikomu nedůvěřoval a špehoval s pomocí kamer i své spolupracovníky, a to dokonce i na nejintimnějších místech. Tak se stalo, že přistihli Hesse, jak onanuje na WC. Hitlera to rozlítilo.

„Hessi, vy dobytku, vy onanujete!“ řval Hitler.

„Ano, onanuji“, pravil statečně Hess. „Pracuji pro vás dvacet čtyři hodin denně a na soukromý život mi nezbývá čas.“

Hitler byl dojat. Našel Hessovi manželku a později šel za kmotra jejich synovi.

Toto mi kdysi předčítala sestra z nevím už jaké knihy (moje citace je velmi volná, jak si po letech pamatuji) a hurónsky se při tom chechtala. Na závěr to komentovala slovy: „To byla ale sebranka.“


https://pbs.twimg.com/media/CuXmRkQUEAAwSr6.jpg

 

Hillary Clintonová v prezidentské debatě obvinila Donalda Trumpa z nevhodného vztahu k ženám a vytáhla na něho videonahrávku z roku 2005, na níž se Trump chlubí, že ho ženy nechávají, aby je líbal a osahával, protože je slavný.

Donald Trump odpověděl, že jeho prohřešek je jenom ve slovech, kdežto manžel čClintonové ženy skutečně zneužíval. Na následující tiskové konferenci představil ženy, které Bill Clinton sexuálně obtěžoval nebo znásilnil. http://www.bbc.com/russian/news-37604103

Tenhle výkvět USA, to je ale…

 

Reklamy

98 comments

  1. Ondřej

    Zatímco Clintonová poukazuje na to, co on prokazatelně řekl, on ji vyčítá co údajně spáchal (před 40 lety) její manžel…Rozdíl jistě na první pohled patrný. Přitom by stačilo poukázat na její vlastní (nikoli příbuzenstva) prohřešky v politické kariéře. Jenže to tenhle primitiv nepochopí, že čím větší vulgární dehonestace, tím pro něj hůř. Škoda, že nemá šanci Jill Steinová.

    • Janika

      Pokud žena vytýká nějakému muži to, co činí její vlastní manžel, tak je blbá, nebo drzá, nebo pokrytecká, v každém případě prolhaná nedůvěryhodná kreatura. Když už, tak by k tomuto tématu měla mlčet.

      • Ondřej

        Tak ještě zbývá to dokázat. Jinak vážně nevím, jestli tedy souhlasíte s tím, že pro výkon funkce (jakékoli) je nutné slušné chování příbuzenstva, či jestli obecně neseme vinu za naše blízké…Ale nemá smysl obhajovat neobhajitelné jen proto, že někoho nesnášíme. Takže ať jsou na Clintonovou vytaženy její reálné kroky v zahraniční politice, bombardování Libye ad. Ale ne co sama přímo neudělala. A navíc, bylo by dobré zamyslet se, jestli je přípustné kandidátovi na nějakou funkci připomínat jeho soukromí (třeba nevěru, společenský fenomén co není ani trestný ani občanským přestupkem dle zákona). když u jiných to nevadí a naše vlastní nevěra (soudě dle rozvodovosti populace kde je z více než 50% důvodů právě nevěra) máme chtít, aby politici vyznávali to, co my sami jako voliči neuznáváme.

        • Janika

          Nevím, jak to napsat, abyste mi rozuměl. Co spolu dělají dospělí lidé ve svém soukromí, je jejich věc. A vytahovat tyhle záležitosti začala Clintonová, Trump se jen bránil.

          • tresen

            Jenže Trump ty řeči, které na něj vytáhla, nepronášel v soukromém šeru ložnice, ale na veřejnosti, pokud vím.

    • MaB

      Debata byla opravdu nechutná.
      Napětí se ale podařilo snížit v poslední chvíli Karlu Beckerovi, nerozhodnému voliči, který byl vybrán, aby přímo z publika položil oběma otázku. Dal jim tak i příležitost trochu se „polidštit“:

      My question to both of you is — regardless of the current rhetoric — would either of you name one positive thing that you respect in one another?

      HILLARY CLINTON: Well, I certainly will. Because I think that’s a very fair and important question. I respect his children. His children are incredibly able and devoted, and I think that says a lot about Donald. I don’t agree with nearly anything else he says or does, but I do respect that, and I think that is something that as a mother and her grandmother, is very important to me.

      DONALD TRUMP: I consider her statement about my children a very nice compliment. I don’t know if it was meant to be a compliment. I’m very proud of my children. They have been wonderful, wonderful kids. I consider that a compliment. I will say this about Hillary. She doesn’t quit. She doesn’t give up. I respect that. I tell it like it is. She is a fighter. I disagree with much of what she is fighting for. I do disagree with her judgment in many cases, but she does fight hard and she doesn’t quit and she doesn’t give up and I consider that to be a very good trait.

      • Janika

        Trump se projevil ušlechtileji a jako gentleman. Ona v podstatě řekla, že na něm samotném nic pozitivního nevidí. Proto také ta jeho poznámka, že neví, jestli to bylo myšleno z jeho strany jako kompliment. Nebylo, on to dobře věděl, přesto se nad to dokázal povznést.

        • tresen

          Dala jsem vám palec nahoru, protože už jsem na adresu Trumpa vyslechla mnohé, ale že je gentleman a ušlechtilý k tomu, to je bomba. Obávám se ale, že u jeho voličů by mu takové hodnocení mohlo uškodit.

          • Nerevar

            Znamená to snad, že většina Trumpových možných voličů jsou burani? Na opačné straně zeměkoule někdo zas voliče jiného nepřijatelného prezidenta někdo poeticky nazval rudohnědými prasaty.

          • Janika

            Je mi líto, že Vás musím zklamat, tresen, ale já jsem nenapsala, že je ušlechtilý a gentleman, to ani náhodou, je to starý americký buranský dobytek. Pouze jedna jeho reakce byla ušlechtilá a gentlemanská. To je zase to Vaše černobílé vidění světa :-).

        • MaB

          Gentleman Trump a gentleman Sarkozy spasilelé světa ?
          Sarkozy našel v Trumpovi svůj model, své alter ego : stejné grimasy, stejná gesta, stejná vulgarita a podpásovky, stejné lži… zdá se dokonce, že se mu podarilo Trumpa trumfnout.
          Co říká Sarkozy např. o Libyii ? Zbavil ji „šílence“ a zachránil tak statisíce životů (viz Syrie)
          Pár titulků z novin:
          Vu d’Allemagne: Sarkozy, le Trump à la française | Courrier international
          Sarkozy se rêve en Trump français – BFMTV (Doposud snil, že je Napoleon)
          Primaire à droite : comment Sarkozy imite Trump

    • Tribun

      To by snad platilo u nás, ale ne v USA, kde je spořádaný rodinný život nedílnou součástí kvalifikace kandidáta.

      • Janika

        Což je známka slabšího ducha voličů. Přece u vůdce smečky jsou přirozeně důležité jiné aspekty.

        • Kamil Mudra

          Na to lze hledět různě. Rodina je také určitý druh smečky. Pokud je jedním z kritérií kvality vůdce čestnost – tedy nepodvádění (jakékoli) členů smečky a nevěra je hodnocena coby podvod – pak je nevěra skvrnou na štítu vůdce (tedy i kandidáta na vůdce). Samozřejmě mohou v různých smečkách existovat různá kritéria. Ale pokud má někdo na kritéria jiný názor než ty, ještě to neznamená jeho slaboduchost.

          • Janika

            Slaboduchost vidím v tom, když se volí prezident podle jiných kritérií, než jsou odborné kvality, potřebné pro výkon funkce, rozhled, inteligence a podobně. To, jak vypadá, jak se chová, jaké má manželství atd., to jsou věci podružné. Bohužel lidé volí právě podle těchto podružných znaků. A tomu říkám slaboduchost.

            • Kamil Mudra

              Nojo. Blbé je, když si má člověk vybírat z politiků kteří jiné než podružné znaky nejeví. :-(

  2. Nerevar

    Jak vidno, potomkům puritánů není – ani po mnoha generacích – pokrytectví cizí.

    (Ale podle této logiky, každý, kdo pěstuje pravidelnou partnerskou nevěru – aniž by se to snažil tajit – by měl být důvěryhodněnjší kandidát na volenou funkci?)

    • Janika

      Tajit se to musí, samozřejmě, jak pravil náš klasik „zatloukat, zatloukat, zatloukat“. Vážně, kdyby měl Babiš harém, tak mi to nevadí ani v nejmenším.

      • tresen

        Ovšem kdyby potom paní Babišová usilovala o prezidentské křeslo a na svého protikandidáta vytáhla jeho nezřízený milostný život, považovala byste to za faux pas.
        Pomohlo by jí ve vašich očích, kdyby se předtím s Babišem kvůli tomu harému rozvedla?

        • Janika

          Opakuju už do omrzení, že to závadné a podezřelé je právě v tom, že by paní Babišová něco takového vytáhla. Takové krásné podobenství jsem vybrala, a nikdo nechce rozumět… Vtip je v tom, že není špatně Hessovo onanování, ale šmírování a následné reakce. Myslím, že tohle je podstatná známka fašismu, proto jsem to zmínila.

          • tresen

            Jenže Hillary na Trumpa nevytáhla jeho milostný život, jak už taky opakuju, ale jeho pohrdavé výroky na adresu žen, a to nejen jeho milostnic.
            Mně by taky bylo srdečně jedno, kdybych se měla v těch volbách rozhodovat, kolikrát v životě zahnul, jestli má rád sadomaso anebo je bisexuál, pokud by to někdo proti němu použil. Možná bych ale poslouchala, co o sobě dobrovolně říká on sám.

            • Janika

              No a co když ty pohrdavé výroky byly prostě pravdivé? Ženy (některé) jsou takové, jak říkal. Jenže morálka v zemi je k uzoufání pokrytecká, a na vlně tohoto pokrytectví ona jede jako ryba ve vodě. Tak, jako ta Hitlerova sebranka. Má s nimi mnoho společného.

              • Ondřej

                No, možná by bylo lepší se nezaplétat do jinak neobhajitelného, když by totéž říkal někdo, kdo by nesoupeřit s Clintonovou o post prezidenta USA, uplivla byste si před ním, protože jeho oplzlé výroky /nic jiného jeho nejpokleslejší výroky nejsou/ jsou neakceptovatelné V JAKÉKOLI kultivované společnosti. Jestli Vám Clintonová připadá jako Hitler je to Váš pohled. Ale jen proto, že o ní třeba kanibal říká že je „k…..a“ nebudu jeho výroky obhajovat jen proto,že jsou ženy, které za peníze poskytují sex a už vůbec nebudu podporovat kanibala v jeho v konzumaci toho co mu chutná, abych se nenáviděné bytosti zbavil. To pak daleko více vypovídá o mně samotném než o tom, komu bych se za normálních okolností sám vyhýbal anebo bych ho měl za stejného zločince jako mám toho, ke komu chovám silně negativní emoční vztah jako Vy ke Clintonové. Protože jestli máte ráda oplzlé machisty, stačí říci ano, nemám s tím problém, ale jakákoli obhajoba Trumpových asociálních výroků nemůže obstát jako „argument“, že tak „někteří“ skutečně působí anebo že snad když protivník je jako Hitler, takže on může vše co je jen o něco menší zlo než Hitler, když bude nasměřováno k porážce toho, v kom já vidím toho Hitlera.

                To mi k Vám vážně nesedí, protože nikdy jsem neviděl že byste ztratila slovo obhajoby někomu, kdo se chová jako tyran ke svému okolí, když se jeví jak antický sexuální zvrácenec, neřku-li že navrhuje bombardovat Asada nebo použít jaderné zbraně na Blízkém východě proti Daeši, nemluvě o jeho představě o vyhnání všech muslimů z USA a střelbou do imigrantů na hranici s Mexikem. Byla jste vždy proti většině když se jednalo o podporu lidství pomoci bezmocným a týraným v případě uprchlíků, kdy je daleko snazší je mít za „vetřelce“. Trump je v tomto podobně jako někteří jiní daleko ideově přímočařejší k nacismu protože v jeho odporu k lidem jiné víry či rasy používá ideologie, která by měla ospravedlnit na základě oněch dávno vyvrácených rasových či náboženských lživě vyfabulovaných teorií explicitní násilí.

              • tresen

                To ať posoudí jiní.
                Navíc pravda je jedna věc a snaha někoho urazit je věc druhá. Ať už je v té urážce pravdy gram anebo metrák, ušlechtilý gentleman by to zvažoval jinak. Třeba že není nutné za každou cenu ublížit.
                Ale to je věc výchovy. Vím, že mnozí považují neochotu metat kruté pravdy lidem do očí za neupřímnost.
                Zvlášť když to s tou pravdivostí není tak jasné.

              • tatko

                Myslím,že práve o tom to je.Trump je v istom zmysle taký obyčajný človek a hovorí „ako mu zobák narástol“.. v pretlaku korektnosti a do očí bijúceho pokrytectva to pre mnohých voličov musí byť ako sprcha živou vodou… takto „osprchovaným“ ani jeho zjavné prešľapy nemusia byť odpudivé práve preto,že sú zjavné.Kdežto Hillary svoj prešľap s falošným úsmevom uvedie ako „prepracovaný tanečný krok“..

                • Janika

                  Ano, rozumím Vám, tatko, Clintonová je odpudivá v tom, jak v tom umí chodit. Tedy „umí“ v uvozovkách, protože z toho čouhá, jak lže. Podobně na mě dnes působí Kalousek.

                • MaB

                  Nemyslim, že u politiků nekorektnost je nutně zárukou upřímnosti a nepokrytectví.
                  Znám i všehoschopné pokrytce, kteří se domnívají, že mluvit sprostě je sbližuje s „lidem“, kterým ve skutečnosti pohrdají a chovají se k němu vulgárně… :(

                  • Kamil Mudra

                    To si nemyslím ani já. A s pokrytci mám stejnou zkušenost.

                  • MaB

                    Máme o něco přesnější představu o tom, jaký efekt vyvolala „upřímnost“ kandidáta, hlavně u žen.
                    Podle posledního průzkumu pro The Wall Street Journal a NBC, Donald Trump je ted’14 bodů za Hillary Clinton.

              • PeeBee

                presne to me napadlo – jake asi zeny mohou jit po trumpovi? romanticke typy?

          • MaB

            Ne všude je zvykem „šmírovat“. O tom, že má Mitterrand nemanželskou dceru a vede paralelní nemanželský život (trval 32 let) vědělo mnoho novinářů, ale veřejnost se o tom dozvěděla teprve, když bylo dceří Mazarine 18 let a sám otec se rozhodl ji veřejně představit.
            Dnes publikuje její matka Anne Pingeot, se souhlasem všech jeho dětí a 5 let po smrti manželky Danielle, 1218 milostných (i velmi intimních) dopisů, které jí François napsal, pod názvem „Lettres à Anne“.
            Vzájemné ùtoky na soukromý život při předvolebních duelech kandidátů, jako je tomu v USA, jsou zde absolutně vyloučeny, protože jsou stále ješte nekompatibilní s francouzskou politickou kulturou.

              • Kamil Mudra

                V čem asi může být „standardní“ Francouz na „standardním“ Američanem?

                • MaB

                  Jednalo se o srovnání amerických a francouzských politiků a medií, nikoli Američanů a Francouzů „standandnich“.
                  Rozdíly mají i historické kořeny, což asi vedlo na americké straně k určité brutalitě a barbarství, na francouzské k dvornosti a eleganci, řečeno schematicky.
                  Americká ústava také zakazuje zákon, který by omezoval svobodu projevu, svobodu slova, nebo tisku.
                  Ve Francii je rozsah svobody projevu (té z deklaraci lidských a občanských práv) omezen přímo zákonem.
                  Je proto nutno respektovat soukromi a není možné jím veřejně argumentovat.
                  Ale i kdyby to možné bylo, jak říkal de Gaulle,“Francie nemůže být Francii bez své velikosti“, («une France qui ne peut être France sans la grandeur»,)
                  A k té „velikosti“ přirozeně patři i etiketa (savoir-vivre – umění žít), jejíž respektování voliči od svých reprezentantů vyžadují.

                  • Kamil Mudra

                    No, když tedy jde o politiky, tak si nejsem jistý zda se jedná o rozdíl opravdový a nebo iluzorní. Myslím že kořeny, u jedněch i druhých, jsou pro ně někde hluboko pod zemí kam není vidět.

                    • Ondřej

                      Stačí se rozhlédnout Kamile, třeba do Německa. Nikdo by si nedovolil krom Ossi-fašistů kterým přeci jen západní politická kultura po letech SED Friedrichstadt-Palast sjezdových dýchánků, kde ženy fungovaly jak na MDŽ coby sexuální asistentky starších soudruhů, nadávat Merkelové pro její křesťanské cítění a lidskou solidaritu s lidmi prchajícími před strašnou bombardovací válkou. V Německu by okamžitě moderátor skončil diskusi, kdyby se nějaký Bachmann pokoušel s pomocí pochybných fotek z bulváru zapojit do volební kampaně, kde by se hodnotilo jak je na tom Německo s ekonomikou, před a po uprchlickou krizí, jestli klesla nebo stoupla nezaměstnanost, a jestli je rozpočet v deficitu anebo naopak v přebytku – tak, že by se snažil pomocí pochybných fotek dokázat, že současný manžel Merkelové Joachim Sauer v době své mladické kariéry profesora chemie na Humboldtově universitě obtěžoval stážistky či doktorandky, protože při snaze polemizovat na bázi ekonomiky a sociologie zaměstnanosti ad. by němel žádné důkazy že si vede Merkelová špatně anebo by těmto odborným disciplínám vůbec nerozuměl, resp. jeho voliči dávají přednost vulgárním pikanteriím voyeurského špiclování paparrazziu….

                      Na druhou stranu by paní Merkelová rezignovala, kdyby se prokázalo, že si od jednoho podnikatele vzala půjčku kterou by řádně splatila na úvěr jen o pár procent výhodněji, než by získala v bance, jako to briskně udělal někdejší německý prezident Christian Wullf. Tedy za vcelku banální zvýhodnění a to navíc za případ, který se retrospektivně stal v době kdy zastával úřad pouhého zemského hejtmana!

                      Navíc ohledně nevěr se v Německu oproti křesťanské tradici, kdy je z ní viněn vždy muž a tak nějak se mu toleruje, aby se nerozbíjela rodina, pak dochází ke vcelku velmi netradičnímu kroku v případě rodin, kde je počato nemanželské dítě.

                      Německý ministr spravedlnosti Heiko Maas na popud kancléčky přišel s návrhem, který by měl mužům vychovávajícím cizí dítě pomoci při vymáhání peněz od biologického otce. Pokud by měli pochybnost o svém otcovství, může soud jejich ženě nařídit jmenovat „muže, který byl přítomen v okamžiku početí. Jakmile by byl původ dítěte nepochybně prokázán, mohli by tzv. „falešní otcové“ požadovat výživné od biologických otců až po dobu dvou let, Žena by nicméně měla možnost udržet jméno otce v tajnosti v případě, že by pro to existovaly „vážné důvody“. Bude záležet na rozhodnutí soudu, zda jsou důvody pro tajení identity bývalého milence dost „závažné“.

                      Tedy v případě nevěr a z nich vzniklých nemanželských dětí, jde politika Německa za přispění kancléřky do vcelku dost liberální podoby, kdy vina ženy je přenesena do právnických vztahů práva na odškodnění jejího partnera a v zásadě tím vláda preferuje přístup feministické představy o podpoře mužů tam, kde jsou „přírodou“ resp. výhodou žen moci svévolně (ne)určit pravého otce svého dítěte, znevýhodněni.

                      Takže docela rozdílný přístup, když se v USA chlapi vytahují s nevěrami, v Německu za to v případě určení otcovství /resp. náhradě výživného/ jsou souzeni k finančnímu odškodnění a především neskutečné ostudě.

                    • MaB

                      Já si také nedovedu představit, že by nějaký francouzský politik argumentoval proti své konkurentce (a podváděné ženě v jedné osobě) nepodloženým tvrzením o zločinech (znásilnění) jejího manžela.
                      Video, které Trump hodinu a půl před debatou natočil ve studiu se 3 ùdajnými „obětmi“ Billa C., které zřejmě nepodaly proti němu žalobu, takže je neodsouzen = nevinnen, by nevytahl žádný z nich. Věděl by s jistotou, že to bude považováno nejen za pomluvu, ale hlavně za podlost, která mu politicky „zlomi vaz“.

                    • Kamil Mudra

                      V přímé konfrontaci s protikandidátem taková argumentace zřejmě není ve Francii zvykem. Ale kupříkladu Dominique Strauss-Kahn byl od své prezidentské kandidatury odstaven právě sexuální aférou vyvolanou jeho obviněním z kuplířství a nijak mu nepomohla jeho obhajoba že sice vedl bouřlivý sexuální život, ale ženám za sex neplatil a ani nevěděl, že jde o prostitutky a své schůzky se ženami nazval „rekreačním zasedáním“, během kterého se uvolňoval v napjatých dobách. Po tom co byl zproštěn obvinění pro nedostatek důkazů zažaloval několik francouzských tiskovin a vládního poradce, kvůli informacím které o něm šířili, za pomluvy a nerespektování soukromí. Ani nevím jak to dopadlo (jestli už). Ale, co se týče jeho kandidatury, už mu to bylo houby platné.
                      Ani Sarkozy, když se podruhé oženil s Carlou Bruni nesklidil tou rychlou výměnou manželek u Francouzů žádné sympatie ale spíše naopak – ubralo mu to na popularitě.
                      Na druhou stranu – když byl Holland vyfotografován se svojí milenkou na dovolené tak to žádné „vzbouření na vsi“ nevyvolalo.

                      Myslím že se na francouzské politické kultuře muselo podepsat i to že se politici museli vyrovnat s takovými temnými záležitostmi jako třeba chování francouzských vojáků v Alžírsku (mučení a likvidování zajatců alžírské FNO a uplatňování kolektivní viny vůči civilistům), což je staví po bok USA s jejich Vietnamem. A nebo s přístupem Sarkozyho ke Kaddáfímu, který mu nemálo přispíval na předvolební kampaň a on se mu pak „odvděčil“ tím že dopomohl k jeho svržení. To jak se Francie angažovala v Libyi mi také přijde dost americké, stejně jako Hollandovo řešení domácího terorismu „Zvýšením francouzské aktivity v Sýrii a Iráku“ – tedy způsobem jakým Amerika „řešila“ pád dvojčat.

                      Nejsem žádný politolog, ale z mého laického pohledu se francouzští politici stále více přibližují těm americkým. Očekávám že mne zasypete argumenty proč tomu tak není a já v sobě nenajdu sílu na serfování internetem abych našel opačné argumenty na podporu svého mínění, které, jak přiznávám, je tvořeno spíše pocitem než pečlivou analýzou.

                      Klidně se do mne obujte MaB, se vší vervou, jen mne prosím, po vzoru Ondřeje kterému zřejmě uniklo že je řeč o Francii, neposílejte na exkurzi do Německa. :-)

                    • embecko

                      Zabozrouti na sebe vzdycky radsi placali vonavky, nez aby se umyli, Kamile, a to plati i pro jejich politiku. At je ten americky souboj jakkoliv hnusny, nepostrada urcity etos souboje z oci do oci. Francouzska „galantni tabu“ jsou z tohoto pohledu odpornym divadlem. Extrapolovano na Libyii: kdyz Americane nekoho napadnou, tak napadnou a udelaji to se vsi paradou, zatimco francouzky vetsinovy podil na rozvraceni Libye je Francouzi tak nejak soupnuty na vedlejsi kolej, zamaskovany a opet tabuizovany jako dalsi galantni dobrodruzstvi, na nez ma preci kazdy „muz“ pravo, stejne jako na naslednou diskretnost. Francouzi politicky prezivaji jen diky tomu, ze sve prohry dokazi zamaskovat jako galantni dobrodruzstvi a dekadentni Nemci (hlavne ti ze zapadu) jim v tom zacali zdatne sekundovat. Ona tradice nemeckeho mezivalecneho dekadentniho kabaretu, kde jsou perverze vydavane za umeni, ma tuhy korinek, pokud vubec neni zakladem nemecke kulturni podstaty. Cim odpornejsi, tim vice na urovni :o)

                    • MaB

                      Kamile, říká se, že polopravda je horší než lež. Proto doplňuji.
                      Pokud jde o kandidaturu v primárních volbách socialistické strany, roli zde sehrál „Případ Dominique Strauss-Kahn nebo také „Případ Sofitel New York“, kde byl DSK obviněn z pokusu o znásilnění pokojské Nafissatou Diallo. 14.května. 2011,
                      Jeho zatčení a uvěznění mělo mezinárodní dopad, vedlo k jeho rezignaci jako generálního ředitele Mezinárodního měnového fondu (MMF) a zabránilo mu v ùčasti na primárních volbách, které se konaly ve dnech 9. a 16. října 2011. (soudní řizení v té době trvalo).
                      Byl by tenkrát určítě zvolen (podle průzkumu 78%) i ve volbách prezidentských, které se konaly pod heslem „Tous sauf Sarkozy“ (Všichni kromě S.) A nebyla by možná Libye….
                      V „affaire du Carlton de Lille“ , o které píšete vy, bylo 15 obžalovaných včetně DSK a odsouzen byl jediný , René Kojfer, v ùnoru 2015.

                      Myslím, že veřejnost pohlížela se stejnými „sympatiemi“ na snahu Sarkozyho imitovat tehdy Kennedyho (dnes Trumpa) i na jeho „bling-bling“ způsob života, jako na milostné „frasques“ (výstřelky) Hollanda. Ale žádné „vzbouření na vsi“ nevyvolalo ani jedno, ani druhé. Francouzi jsou tolerantni a soukromi respektují.
                      Co se týče války v Alžírsku 1954-1962, jeji hodnocení ponechám historikům, nejsem k tomu kompetentní. Byla a zůstavá traumatem a určitě vývoj ovlivnila.
                      O „Připadu Sarkozy-Kaddafi“ jsem se tu vyjadřovala již mnohokrát a doufám stále, že bude hlavní viník po zásluze potrestán. Justice je pomalá a neměl by získat dalších 5 let imunity, jak o to ted‘ fest usiluje.
                      Terrorismus je kapitola sama o sobě a nehodlám „střílet od boku“. Kdo má správné řešení, at‘ se přihlásí.
                      My můžeme, vy i já, vyjádřit pouze své pocity a dojmy, i když já je mám možná v tomto případě o trochu víc než vy podložené vlastní zkušeností.
                      Proto vás také do Německa nepošlu, tamní situaci ani jazyk dostatečně neznám, na rozdíl od Ondřeje. Výborného zahraničního zpravodaje máte v něm.:)

                    • Kamil Mudra

                      Tos‘ mi, saxi, připomněl ten film „Galantní slavnosti“. Generálové v krajkách, někde stranou na kopečku, poražený pak zpravidla s úsměvem a uznáním gratuloval vítězi… A mrtví vojáci? Ech coby! Jen dekorace.

                    • Kamil Mudra

                      Nu ano. Tu pokojskou si také vybavuji. Nejdřív pokojská, pak se psalo že ne pokojská ale společnice a později, myslím, to obvinění odvolala a prohlásila že „hra na znásilnění“ byla vzájemně odsouhlasenou součástí sexuálních hrátek. Pamatuji si to správně?
                      Ale myslím že jsem se žádné „polopravdy“ nedopustil. Přijde mi zbytečné abychom si tu dopodrobna popisovali něco co se dá snadno dohledat na internetu.
                      Mne tehdy napadlo že ani tak nemuselo jít o podraz zařízený Sarkozym kvůli soupeřovu silnému tahu na branku, jako spíše o to že se Kahn „provinil vůči dolaru“, tím že o něm mluvil jako o nestabilní měně a chtěl pro obchod s ropou vytvořit nějakou jinou. To si asi „dovolil skutečně příliš“, soudě podle toho jak dopadli jiní, kteří měli tu „smůlu“ že takový nápad dostali a byli ochotni ho i realizovat (např. Saddám Husajn za Euro, nebo Kaddáfí za zlatý africký dinár – což už nestihl).

                  • MaB

                    ad embécko:“Extrapolovano na Libyii: kdyz Americane nekoho napadnou, tak napadnou a udelaji to se vsi paradou… “

                    … americká ministryně zahraničí Hillary Clintonová původní cíl akce, (ochrana civilního obyvatelstva), na níž intervenční síly dostaly mandát, rozšířila o druhý (už mimo mandát OSN), totiž právě svržení dosavadního vládnoucího režimu plukovníka M. Kaddáfího,
                    Tak tomu vy říkáte paráda ?

                    • MaB

                      ad embecko 2 : – „Zabozrouti a jejich Francouzska „galantni tabu“ “

                      Co chápat pod tímto oxymorním spojením ?
                      Omyl, jestli neni něco ve Francii tabu, tak je to galantnost a „libertinage“, definováno jako láska ke svobodě
                      a k životu se VŠEMI jeho požitky. Možná znáte pojmy jako „french lover“, „french kiss“ …?
                      A protože vše souvisí se vším, co kdyby právě ta žabí stehýnka působila jako mocný afrodisiak ?

                      „Zabozrouti na sebe vzdycky radsi placali vonavky, nez aby se umyli “ ?

                      Je neuvěřitelné, co mužů na světě „na sebe rádo plácá“ třeba Bel Ami od Hermès, Eau Sauvage, Dior, Le Mâle, Jean-Paul Gaultier, Homme Intense, Dior atd atd (překlad: Miláček, Divoká voda, Zdatný muž (Samec), Muž intenzívní :), aby se jim vyrovnalo. Jen to ale nestačí. ! :)

                      A co ti, jak rikate, „Žabožrouti“ ?
                      Ti to berou s humorem, tak jim prý říkají jen ti závistiví .

        • MaB

          Zkuste zadat také toto:
          VIDEO. Le débat Clinton – Trump parodié en version «Dirty Dancing»
          American dream ? :)

          • Kamil Mudra

            MaB, váš předpoklad mé jazykové vybavenosti mi sice lichotí ale, ač je mi to líto, musím zklamat vaše očekávání.

  3. PeeBee

    svobodne volby v nejsvobodnejsi zemi plne vyjimecnych lidi predurcenych vest.

  4. tresen

    „Ona tradice nemeckeho mezivalecneho dekadentniho kabaretu, kde jsou perverze vydavane za umeni, ma tuhy korinek, pokud vubec neni zakladem nemecke kulturni podstaty. Cim odpornejsi, tim vice na urovni :o)“
    Zajímavý pohled. Většinou se tu víc fandívalo kabaretiérům, než tomu, kdo je označil za perverzní a vymetl je do lágrů, ale za podstatu německé kultury považováni nebyli. Aspoň co já vím. Do té byli nakonec zahrnuti třeba jejich „perverzní“ protějšky z řad malířů nebo spisovatelů, ale kabaret – nakonec proč ne.

  5. Ondřej

    Pro embéčka – nechci dále znepřehledňovat už tak dlouhé vlákno…

    Ha embéčko, tomu se říká avantgarda:-). Joj, pohled na umění zorným úhlem českého Psohlavce nebo Bezručovy angažované poezie, ve srovnání s expresionistickými a dalšími smyslově determinovanými pocity v umění, může být dosti náročné pochopit, zvláště skrze optiku, pro kterou nebyl předlohou žádný gerojský mýtus utlačovaného askety či vychytralého ulejváka (Hloupý Honza). I když „prasečinky“ už maloval třeba Rubens a ocenění za své barokní prdelky zaznamenal až o dost později:-) A on byl původem, světe div se, také Němec:-).

    Abych uvedl „znalce“ německých poměrů trochu do kontextu německého kabaretu, pak dávám níže vcelku výživný odkaz. A na konec trochu té ideové scholastiky. Kabaret byl podporován především levicově smýšlejícími intelektuály, byl pro ně osvobozením z maloměšťácké pokrytecké morálky, byl vyjádřením nespoutaných tužen po vyjádření svých vnitřních pocitů, vyjádřením své osobní identity bez mustru společenských patriarchálních vztahů, byl vyjádřením odporu k autoritám společenským i náboženským. Konzervativci si také trochu té dekadence rádi dopřáli vrchovatými hrstmi, jak ti věrni proletářskému internacionalismu, tak národnímu státu:-) Za všechny lze jmenovat Bertolt Brechta. Nakonec pro Voltairovský „Dada Cabaret“ bude mít jistě svoji slabost MaB, protože jeho historie sahá hluboko do francouzské národní tradice. Nakonec skupinka voltairovských kabaretiérů plně z dnešního pohledu kosmopolitní multikulturalisté, a hlavně – svoji podstatou sluníčkáři.

    A embéčko, s hygienou to vážně nesouvisí:-)

    http://www.guidetomusicaltheatre.com/shows_c/cabaret_essay.htm

    • MaB

      Berlínský kabaret, to je pojem !
      Bylo by zajímavé zjistit, proč má dekadence stále takovou sílu fascinace a proč je kabaret jejím největším symbolem.
      Ve Francii byl prvním velkým kabaretem „Chat noir“ na Montmartru, (80.leta 19.stol.), kde se setkávají pařížšťí bohémové, básníci, studenti, umělci, které spojuje stejné pohrdání buržoazií.
      Prvním umělcem, který dosáhl mezinárodní slávu jako kabaretní zpěvák, zejména v Německu, byl Aristid Bruant – „mluvčí světa bez naděje“. Jeho hrdinové jsou chudí, žebráci Paříže a všechny jeho skladby jsou namířeny proti buržoazii, k obraně lidi na ulici. Je hrdý na svou marginalitu, na přátelství žebráků, zlodějů, pasáků a prostitutek. Byl to velký altruista, možná už i jakýsi archetyp „sluníčkáře“ à la française ? :)

  6. Miguzzi

    Ta popisovaná úvodní situace s Hessem a Hitlerem je, myslím, ze Sedmnácti zastavení jara.

    • Janika

      A víte, že asi ano? Mockrát děkuji, Miguzzi, jste jediný, kdo si toho všimnul.
      Tu knížku někde mám. Další z těch ruských nezapomenutelných, kterými Tarasové opovrhují.

  7. Slobo

    „Piča sprostá, vyjebaná skurvena“

    13:30 (15:37)

    Rudolf Vasky:
    … s otcom Fredom ( «Fred» Trump 1905—1999) som sa poznal,
    nie so synom Donaldom,.

    • Slobo

      reakce od jinud (kråcene)
      【ツ
      Je jasně vidět,
      od koho se učí ti, co u nás uráží jiné voliče …
      kdo to říkal, že Zemana volí ti méně vzdělaní ?

  8. Slobo

    od Nobody
    Říj 11, 2016 20:21 (Æ)

    Na Zero Hedge
    jeden z diskutujících vložil sbírku citátů Hillary Clinton při různých příležitostech a ozdrojoval je,
    takže budou nejspíše pravdivé.
    Vypovídají o jejím charakteru lépe, než jakákoliv debata:

    – „Dej toho zkurvenýho psa ode mě,“
    řekla psovodu tajné služby K-9.

    – „Kde je ta zasraná vlajka panebože ?
    Chci mít zatraceně kurva vlajku každé ráno při zasraném východu slunce „.
    Požadavek Hillary k personálu v sídle guvernéra Arkansasu na Labor Day 1991.
    Z knihy „Uvnitř Bílého domu“ Ronald Kessler, str. 244

    – „Fuck off ! Je to dost. Musím tě vidět každý den jak kupu hoven ?
    Nebudu s vámi mluvit ! Jen dělejte svou zasranou práci a držte jazyk za zuby.
    „Reakce Hillary na policistu, bodyguardů poté, co ji jeden z nich pozdravil „Dobré ráno“.
    Z knihy“ Amerika Evita „Christopher Anderson, str.90

    – „Chcete-li zůstat na tomto místě, přesuňte své prdele sem a uchopte ty pytle !“
    Hillary k agentovi tajné služby, který se zdráhal nést její zavazadla,
    protože chtěl mít volné ruce pro případ mimořádné události.
    Z knihy „The First Partner“, s. 25

    – „Zůstaň kurva zpátky,
    zůstaň kurva zpátky dále ode mne !
    Budete deset yardů ode mne, nebo jinde! Kurva dělejte, jak říkám, jo ??!!? „
    Hillary křičí na svého důstojníka od tajné služby.
    Z knihy „neomezený přístup“ od Clinton, s FBI agent-in-Charge, Gary Aldridge, p.139

    – „Kde je ten ubohý kohoutí výhonek ?“ (Jinak známý jako „Bill Clinton“)
    Hillary křičela na důstojníka tajné služby.
    Z knihy „Pravda o Hillary“ Edward Klein, str. 5

    – „Ty zasranej idiote“ Hillary ke státnímu policistovi, který ji kontroloval kvůli dopravnímu přestupku.
    Z knihy „Crossfire“ ~ str. 84

    – „Kurva polož to na zem! Nechala jsem své brýle v limuzíně. Potřebuji ty zasraný sluneční brýle !
    Musíme se vrátit! „
    Hillary, k pilotu vrtulníku Marine One, aby se vrátil zpět při letu do Air Force One.
    Z knihy „zanedbání povinností“ str. 71-72

    – „Ne Bill, dej své péro zpět !
    Nemůžeš ji šukat tady !! „
    Hillary, ke guvernéru Bill Clinton, když ho zahlédla jak mluví s atraktivní ženou.
    Z knihy „Uvnitř Bílého domu“ Ronald Kessler, str. 243

    • tresen

      Tím by mohla získat pár Trumpových voličů.
      Ať už je to autentické nebo ne, oni jsou možná v takových věcech důvěřiví.

    • Janika

      Díky, Slobo, to je síla. Docela mi to k ní sedí. Přesně ten typ milostivé paní, co řve na služku a trhá jí vlasy.
      Jen nedokážu posoudit, to v těchto případech vždycky, jestli to působí v originále stejně, jako v překladu. Překlad dokáže divy…

    • MaB

      V roce 2012, kdy H. Clinton byla Secretary of State, Trump řekl ve vysílání na Fox News:
      „Myslím, že Hillary Clinton je impozantní žena. Nejsem nestranný, protože ji znám už léta. Žiji v New Yorku. Žije v New Yorku. Mám ji velmi rád a jejího manžela také. Pracuje tvrdě. Je jí dán program, který má dodržovat, ne všechno vychází od ní, ale podle mne opravdu tvrdě pracuje a je účinná. Líbí se mi to. “

      Ale, jako v mnoha případechech, Trump radikálně změnil svůj názor na Clinton. V červenci 2015, řekl, opak:

      „Hillary Clinton byla nejhorší Secretary of State v historii Spojených států. Žádný státní tajemník nebyl tak špatný jako Hillary “

      Nevíme, jaký bude budoucí prezident USA, ale jedno je jisté, bude to pokrytec.

      • Ondřej

        Možná ani nebude schopen uznat svoji porážku, což stát se tak, by byl precedent jaký USA od svého vzniku ještě nezažily. Aby zhrzený kandidát nebyl schopen uznat porážku a vedl jakousi osobní pomstu ješitného ponížení z toho co se v USA neodpouští. Po i tom nejtvrdším boji plným podpásovek MUSÍ poražený na kolena vstát a jako první přijít k vítězi a podat mu ruku a popřát k vítězství. Viz včerejší poslední prezidentská debata.

      • tresen

        Souhlasím s vámi, až na to, že pan Hillary Clinton vypadá spíš jako ženská. Což zřejmě Trump uznal.:-)
        To nepřechylování je hrozný útok na češtinu, nezlobte se.

        • MaB

          ad: „To nepřechylování je hrozný útok na češtinu, nezlobte se.“
          Souhlasím, proto se vždy v ČR představuji a podepisuji s -ová.
          (I když od 1.7.2001 platí zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení. V § 69, podle kterého:
          ukládá-li to mezinárodní smlouva, uvede matriční úřad na žádost nositelky příjmení v matričním zápisu i přijmení, které pravidlům české mluvnice neodpovídá)

          Chápu také, že se tomu spisovatelka Sagan dost divila, když viděla svou knihu s Françoise Saganová: Dobrý den, smutku.
          Nepřechylování má tu výhodu, že se k příjmení musí vždy připojit paní (Madame…), což je zdvořilejší, než třeba pouhé „Nováková“ či zde „Clintonová“
          A se spojením „pan Hillary Clinton“ se setkávám u vás poprvé :)

          • tresen

            Úřední rovina je mi šumák. Mně jde o běžné používání cizích ženských příjmení v hovoru i písemném projevu. Na přebalu knihy ani na plakátu mi ty nepřechýlené tvary nijak zvlášť nevadí. Ale kdyby v televizi někdo vykládal o „Sagan“ v různých pádech, tak je to podle mne nesmyslné nevyužití předností naší mateřštiny.

            • MaB

              A někdy to může vést i ke komické situaci, když hostitelé při návštěvě vitali
              François-e Mitterrand-a, čili nikoli Františka, ale Františku.

              A nesmyslné nevyužití „předností“ naší mateřštiny ?
              Zeptejte se cizinců, kteří se učí česky, zda považují skloňování substantiv (7 pádů !) za přednost.:)
              Když si jiné jazyky poradí k vyjádření téhož jinak, není to ve srovnání „nedostatek“, ale odlišnost.
              Proč by nebylo možné brát jména cizinek stejně jako česká nesklonná – Janků, Petrů ?

              • taras2

                „Proč by nebylo možné brát jména cizinek stejně jako česká nesklonná – Janků, Petrů ?“ – Jazyk je záležitost konsensuální, vyvíjí se, a to všemi směry a pod různými vlivy, i těmi špatnými. To, co současná generace považuje za normu, to o čtyři generace dříve by vypadalo jako učiněná prasárna, nebo, v opačném směru, jako zastaralá vykopávka. Už v druhé generaci jsou změny patrné, viz pro nás archaické obraty či gramatika, kterými se vyznačují emigranti roku 1948.

                Co se přechylování týká, je to opět záležitost spíše ucha než gramatiky. S nepřechylováním začala buďto Jana Novotná nebo Helena Suková, které mluvily o tom, jak je ta Steffi Graf roznesla, přejali to sportovní novináři se svou pověstnou inteligencí, pokračovali snobové a anglofilové, dnes už to útočí na všech frontách. Opakuji, rozhoduje ucho, za to mé nepřechylování tahá.

                • MaB

                  taras2: „Opakuji, rozhoduje ucho, za to mé nepřechylování tahá.“
                  A pomyslel jste na uši cizínek, nositelek příjmení ?

                  Např. ve Francii je mnoho jmen složených, zákon dovoluje mit jméno otce i matky:
                  Isabelle Dupont Moretti česky Dupontová Morettiová ?
                  nebo i Solange Ledru-Rollin Ranque – Ledruová Rollinová Ranqueová ?

                  Isabelle Durieux (vysloveno Durié) se bude vyslovovat Durieuxová ?
                  A což třeba jméno s přídomkem: Valérie-Anne Giscard d’Estaing, tu počeštíme jak ?
                  Giscardová d’Estaing nebo dokonce Giscard d’Estaingová ?
                  O jménech čínských Fang Yin Xiao nemluvě…

                  • tresen

                    Čeština je tu především pro nás, aspoň jsem si to vždycky myslela. Pomyšlení na uši cizinek mě nijak zvlášť nebere, zvlášť když slyším, jak jejich ústa zacházejí s našimi jmény.
                    Vaše příklady s francouzskými jmény vyřešili vzdělanci už dávno, jenže tradice byla přervána a ujalo se všelijaké komolení.
                    Ve zdvojeném příjmení se přechyluje jenom jedno, a to zpravidla to druhé, takže Isabelle Dupont Morrettiová, v prvním pádě by byl jistě přípustný i nepřechýlený tvar, ale při skloňování bych použila přechýlení.
                    Isabelle Durieuxová se bude vyslovovat Duriézová, je to obdoba skloňování mužského jména Durieux, v 2. pádě Durieuxe, čti Duriéze. Tady čeština většinou respektuje a napodobuje vázání francouzských slov ve větě.
                    U jména s přídomkem je přechylování neústrojné, zachází se s ním stejně u žen i u mužů, tj. zůstává nesklonné.
                    Čínštině se naši dávní vzdělanci moc nevěnovali, takže je to ring volný.

                    • MaB

                      To je kouzelné ! Paní Durieux [Dyrié] se změnila v [Duriézovou].
                      Pravda, muselo se při tom porušit francouzské pravidlo, že se vlastní jména vázat nedají. Ale co na tom ? Naše české uši už netrpí. A že se paní Durieux nepozná ? Tant pis pour elle ! :)

                    • taras2

                      Na ja, to je život, MaB. V rozhovoru pro českou televizi by reportér paní Dyrié oslovoval „paní Dyrié“, ne Dyriézová, mezi sebou však babě budeme tak říkat. Stejně by asi u nás nepoznali Francouzi svou Paříž nebo Remeš (Reims, lat. Durocortorum, tam je to ještě horší), Rakušané Štýrský Hradec či Řezno (Regensburg) nebo Němci Rujánu (Rügen). Ostatně ani Tausch a Domažlice si moc nejsou podobné, jak je známo z národní písně.

                    • MaB

                      Ano, a me sme me, děláme si co chceme ! :))
                      A jsme supertvůrčí, žasnu, co nových slov v posledních letech češtinu obohatilo:
                      citybus, cluber, coach, pragocentrismus, countrytéka. havloid, offshort centrum, ekosudič, hamburgerizace, cinofil… atd atp.
                      Usilí někdejších jazykozpytců očistit češtinu od cizích slov a „vybrousit“ ji k dokonalosti je passé, citlivé uši mají smůlu…
                      „Na ja, to je život“, řeknou si s tarasem 2

                    • tresen

                      Zacházení s francouzskými jmény vybrousili ti samí brusiči, po jejichž snaze o dokonalost vzdycháte, MaB.
                      Jejich doporučení si brali k srdci všichni, co za Rakouska i za první republiky nechtěli být za burany.

                    • MaB

                      To je nedorozumění, tresni, nevzdychám já, ale možná někteři ti s „citlivýma ušima“ ( ? )
                      Já se zájmem zpovzdálí sleduji vývoj, kterému se mateřština, chtě nechtě, dříve nebo později, přizpůsobuje.
                      Totéž platí i pro francouzštinu. O její „čistotu“ dbají Kanaďané (Québec) a je docela příjemné vidět, jak statečně se brání anglicismům, pro které dokáží najít francouzský protějšek.

                • tresen

                  Musím se zastat sportovních komentátorů. Podle mne většinou poctivě přechylují, to jen když si přizvou k mikrofonu některou sportovkyni, co je světová, cool a in, je neštěstí hotovo.
                  Co mě dopaluje nejvíc, jsou Češky, nepřechylující svá česká jména. Přála bych těm Smetanám a Svobodám, aby se zamilovaly do pana Krůty nebo Slepičky.
                  Ona si i Adina blahé paměti byla moc dobře vědoma, že tatínek Mandl by nebyl žádná výhra, kdyby přechýlený tvar nevzbuzoval úplně jiné asociace než mašina na žehlení.

  9. Slobo

    od TauRus
    http://www.vodaksb.eu/diskuse/
    20.X.16 o 12:54

    Podle průzkumu veřejného mínění, které uspořádal deník Washington Times,
    v posledních debatách s velkým náskokem zvítězil Trump nad Clintonovou.
    Je to 77% ku 17%.

    CNN tvrdošijně tvrdí, že naopak,
    Clintonová zvítězila nad Trumpem v poměru 52% ku 39%.
    https://cont.ws/post/405287

    Ale o tom, jak je Clintonová na tom bídně, svědčí poslední nabídka její fanynky Madonny,
    která na posledním koncertu slíbila poskytnout orální sex každému voliči, který odevzdá ve volbách svůj hlas Clintonové.
    Řekla, že to umí velmi dobře a nebude spěchat.

    V odkazu je video.
    http://thehill.com/blogs/in-the-know/301780-madonna-pledges-oral-sex-for-clinton-voters

    Myslím si, (TauRus ) že i v případě, že Clintonová prohraje,
    Madonna do smrtí bude mít co dělat.
    Na koncertování už nebude mít čas, hubu si zaměstná jinak.
    Což také není na škodu. (smích)

    Teda, to jsou v té Emerice mravy…, fuj !
    napsal TauRus

    ilustr

    Rudo ! ( Rudolf Vaský je v NY )
    …daj -prosim- o tom fajčení
    video komentar

    • Slobo

      ||||||||||||||||||
      ___|
      ||||||||||___TRUMP||||__
      _|___|TRUMP_|
      |||||||||||||
      ||||||||||||||||_|
      _|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|

      RudoVasky.com
      z Amerického volebného cirkusu

  10. Ondřej

    Slobo to je dobré, otázka je jestli se bude v US poté co její nabídku odmítne většina puritánů z řad nerozhodnutých, a Trump vyhraje, ustanoven mravnostní koncil kdy budou novými Bobligy pan Buchanan a Sarah Palin. Bude pak zajímavé sledovat, kde ji bude od mravnostní policie navržen větší trest za mravnostní delikty, jestli v USA nebo Rusku, za vzbuzování veřejného pohoršení – jestli v Rusku za podporu homosexuálů, či v USA za podporu heterosexuálů.:-).

  11. Slobo

    Třetí a poslední televizní debata mezi D.Trumpem a H.Clintonovou
    (Jan A. M.
    protiproud parlamentnilisty cz)

    „…A vy jste Putinova loutka !“
    obořila se Clintonová na Trumpa nečekaně s oslím můstkem takového kalibru,
    až se i spřátelenému moderátorovi orosily brýle.

    „To není pravda. To vy jste Putinova loutka.
    Nevím, kdo ty e-maily ukradl, ani nemohu za to, že je Putin chytřejší než vy,“
    opáčil Trump.

    Mohla by to být pěkná narážka pro moderátora, aby poznamenal, že se k hacknutí e-malů přihlásil server WikiLeaks, který není ani trochu ruský,
    a že byl jeho zakladatel Assange,
    který se skrývá před Clintonovou na ekvádorské ambasádě v Londýně,
    před pár dny odpojen od internetu.

    ((

    ))
    Debata se však stočila k válce v Sýrii, kde si Clintonová opět zahrála na ruskou notečku,
    na což Trump řekl:
    „Nemohu ani za to, že je i Asad chytřejší, než vy.“

    od TauRus 22.X 16
    11:43 (vodaksb. eu diskuse)

    Vrchol americké demokracie – ruským diplomatům pohrozili trestním stíháním !

    Vlády řady států USA upozornily ruské diplomaty na možnost trestního stíhání v případě, že se objeví během voleb 8.listopadu ve volebních okrscích. Prohlásila o tom tisková služba velvyslanectví Ruska ve Washingtonu.

    S podobným ultimatem vystoupily vlády Texasu, Luisiany a Oklahomy, které odmítly ruským diplomatům právo být přítomnými ve volebních okrscích během voleb prezidenta USA. A představitel Státního departmentu doporučil ruským představitelům, aby “ se pokusili dostat k volbám s misí OSCE“.
    Přitom, v souladu s Vídenskou konvencí o diplomatických vztazích z roku 1961, „funkce diplomatických misí, mimo jiné, zahrnuje zjišťování všemi zákonnými prostředky podmínky a vývoj v přijímajícím státě“. Mimochodem, američtí diplomaté velmi aktivně provozují podobnou praxí na celém území Ruska. To jsou normální funkce velvyslanectví.
    https://aftershock.news/?q=node/447988

    😎
    Čeho se bojí vlády amerických států v souvislostmi s volby prezidenta ?

    • Janika

      Katolíků je přece v USA hodně, myslím. Nějaký zákaz církve, to je jen strašení.

      Mimochodem, nevím, jak přežiju volební zpravodajství české televize :-). Ještě bych snesla, že ta ženská vyhraje, ale jak se nad tím bude čt radovat, to bude k nevydržení!