Kanadská novinářka o Aleppu

Překlad Sam Elles, převzato odtud.

Za dvě minuty rozmázla kanadská žurnalistka západní sdělovací prostředky, které rozšiřují lži o vojenské operaci Ruska v Sýrii.

aleppo

Západ pokračuje v prolévání krokodýlích slz za východní Aleppo a obviňuje Rusko z násilí na civilním obyvatelstvu Sýrie. Žurnalistce z Kanady stačilo pouhých pár minut, aby rozcupovala demagogii a lež západní antiruské propagandy.

V OSN proběhla konference s názvem „Proti propagandě a změně režimu v Sýrii“, v jejímž průběhu se norský kolega podivil kanadské novinářce Evě Bartlettové, „jak si může dovolit obviňovat ústřední západní média ze lži o reálné situaci v Sýrii“. Za pouhých pár minut žurnalistka rozebrala jejich mýty o „kvalitě tisku“, které sami o sobě vyhlašují.

„Na základě jakých nezávislých údajů děláte soudy o Sýrii a přáních Syřanů a proč obviňujete západní tisk ze lži, a taktéž obviňujete ze lži mezinárodní organizace v Sýrii? Proč nemůžeme důvěřovat zdokumentovaným faktům o bombardovaných nemocnicích a civilního obyvatelstva? Jak můžete ospravedlnit to, že nás všechny nazýváte lháři?, – zeptal se Christofor Roneberg z populárních norských novin Aftenposten“

Odpovídá Eva Bartlett:

„Ovšem, i v médiích, která se zkompromitovala, jsou čestní novináři. Ale pojďme začít vaší otázkou o mezinárodních organizacích v Sýrii. Řekněte mi, jaké mezinárodní organizace se nacházejí ve východním Aleppu? Mohu vám to říct sama – žádné takové tam nejsou.

Tyto organizace zakládají své úvahy na pozorováních „syrské služby lidských práv“, umístěné ve Velké Británii, ve které pracuje až jeden člověk. Zakládají své články na informacích kompromitovaných skupin, jako jsou „Bílé přilby“, založené v roce 2013 jedním britským důstojníkem. USA, Británie a Evropa dali této skupině 100 miliónů dolarů.

Skupina vyhlašuje, že jejich posláním je – záchrana civilního obyvatelstva; jenže ve východním Aleppu o nich nikdy nikdo neslyšel. „Bílé přilby“ prohlašují, že jsou „neutrální“, přičemž ovšem jejich představitelé nosí zbraně a procházejí se po mrtvolách syrských vojáků. Jejich videozáznamy rovněž vzbuzují skepsi – jednu a tutéž dívku ukazují v různých reportážích z různých míst. Tudíž – nelze jim věřit. A věřit nelze ani dříve zmíněné syrské službě lidských práv – prostě nemají zdroj informací v příslušných místech.

A teď o záměrech ovládaných mediálních koncernů. Záměrem je režimní změna v Sýrii. Jak můžeme mluvit o tom, že v Sýrii probíhá občanská válka? Jak můžete až dodnes tvrdit, že protesty probíhaly v Sýrii mírně, bez použití násilí? Takhle to určitě nebylo. Jak se můžete držet myšlenky, že syrská vláda útočí na civilní obyvatelstvo Aleppa? Všichni lidé, pocházející z oblastí uchvácených tzv. povstalci, mluví o něčem jiném“, uzavřela žurnalistka.

https://youtu.be/LNV3mPTYm2s

Stojí za zmínku, že sama Eva Bartlett nejednou pobývala v Sýrii a s činností západních médií je dobře obeznámena. Stejně dobře zná „Bílé přilby“ a jejich činnost na Blízkém východě. Mimo to byly „Bílé přilby“ nejednou usvědčeny z falšování důkazů o utrpení civilního obyvatelstva v souvislosti s údajnými ruskými nálety. Kupříkladu loni v září ukázaly fotografie, kterými chtěly přesvědčit světovou veřejnost, že ruské vzdušně-kosmické síly bombardují obytné čtvrti. Ukázalo se, že tyto fotografie byly pořízeny v Palestině týden předtím, než ruská letecká operace v Sýrii začala. Kromě toho se ve sdělovacích prostředcích objevily informace o spojení výše zmíněné mírotvorné organizace s teroristickým uskupením „Front an Nusra“.

Zdá se, že západní média a politici, spouštějící hysterii o „vlně ruské dezinformační kampaně“, ve skutečnosti sami vyrábějí falešné zprávy a jsou zdrojem demagogické propagandy.

 

Jeden komentář

  1. tatko

    ..včera ma naša verejnoprávna tv oblažila výčitkou,že ako môžem veriť správam,ktoré vyvracajú autentickosť videí tzv. „poslednej rozlúčky “ pred smrťou vo východnom Halabe ,keď predsa pravda je tá lož,ktorú tieto správy síce logicky a na dôkazoch postavenými argumentami vyvracajú – keďže však neboli vysielané nami,tak sú samozrejme súčasťou hybridnej vojny,ktorú proti nám vedú Rusi ..a vlastne všetci,čo neklamú s nami – teda klamú proti nám … Tak práve čakám na večerné správy,kde dnes zrejme budeme držať minútu ticha za porážku nádeje pre demokraciu v Halabe.. Ja však mám radosť! Fakt dobrý pocit z toho,že dnes minimálne v tomto meste si môžu ľudia trochu vydýchnuť bez toho,aby museli čakať,kam padne tá propánová fľaša naplnená trhavinou a skrutkami,ktorú práve počuť „svišťať“ nad mestom tak,ako to bolo ešte včera.. ..že dnes už tu opozícia tieto barelové bomby ( to je totiž výraz pre takúto fľašu – a áno,nemýlite sa,počuli ste ho v našich správach v súvislosti s B. alAsadom,ktorého regulérna armáda ich vraj používala na bombardovanie civilistov – absurdné??!) plniť nebude .. ani nepošle osemročné dievčatko, ovešané výbušninami na diaľkové odpálenie , na policajnú stanicu.. chce sa mi povedať,že oproti tomuto,by som radšej prijal aj diktátora,ktorý by ma tohoto uchránil.. neviem ako to je a čo je pravda pravdúca … ale cítim .. cítim radosť! Sláva a česť sýrskej armáde!!!

  2. xyht

    Děkuji novinářce E. Barlett,kéž by takových novinářů bylo více ,lidé si zaslouží býti informováni pravdivě.

  3. xyht

    makonec ,nebýt Janiky musel bych poděkovat E.B.někde jinde ….Štěstí je, když si lidé rozumějí. (。◕‿◕。)

  4. tresen

    Tak se vám, Janiko, ulevilo, že nic takového, jako utrpení civilního obyvatelstva ve východním Aleppu, vlastně neexistuje? Že stejně jako to dosud nedělaly bomby, dnes ani ozbrojenci z Hizballáhu nezabíjejí i ženy
    a děti ze sunnitských rodin?
    Mně by udělalo radost, kdybych tomu mohla uvěřit. Ale ty představy nejde tak snadno pustit z hlavy.
    Tak jak? Označíte lidi z východního Aleppa, kteří se nějakým zázrakem dostanou
    až do Evropy a budou vyprávět, jak se žilo a umíralo v sutinách, za lháře, podvodníky, vyžírky?

    • Hamilbar

      Bravo třešničko!!! Když nemáme fakta, respektive když se ukáže, že ta „fakta“ si někdo vymyslel, přejdeme na emoce. To většinou zabere. Desátý level trolingu. Bravo!!! Jste fakt dobrá! Smekám.

      • tresen

        Hamilbare, o jaká fakta vám jde?
        O taková, která vypovídají, na koho ve východním Aleppu padaly bomby, kdo jsou ti lidé, proč se krčili ve svých domech? Asi ne.
        Článek zpochybňuje důvěryhodnost tzv. bílých přileb, ale vlastně zpochybňuje veškerou účast s civily ve východním Aleppu, dává jakoby rozhřešení jeho dobyvatelům. Vlastně ale zbavuje špatného svědomí všechny, kteří pro obyčejné lidi v jeho zdech nic neudělali a kteří vidí v prvotním smyslu akce, tj. udržet Bašára Asada u moci, nesmírnou důležitost a hodnotu samu o sobě. Takovou, že jsou ochotní zasklít desítky tisíc zraněných a zubožených civilů, natož mrtvých členů jejich rodin.

        • Tribun

          Ten článek zpochybňuje západní protiruskou (o Sýrii v ní jde opravdu až v druhé řadě) propaganda, o utrpení civilistů v Aleppu v něm není ani slovo, natož aby jej zpochybňoval. Leda že byste za utrpení považovala pouze zásah ruskou pumou, ale už ne povstaleckým granátem.

        • PeeBee

          DOBYVATELUM!? VY MYSLITE TY ZLE ALAWITSKE SEKTARE… ASSADOVY KRVEZIZNIVE LOAJALISTY?

          syrska armada neni zadny soukromy lovecky krouzek, damo. vetsinu v ni, mimochodem, tvori sunnite. mela byste s vetsi rezervou brat falesne entity typu bany alabed.

        • hans

          třešni o jaká fakta jde vám? O taková, která vypovídají, na koho v západním a ve východním Aleppu padaly bomby, kdo jsou ti lidé, proč se krčili ve svých domech?

          O ta vám zjevně nejde, nevidno, že by jste o ně projevila zájem. A nechcete vidět fakta o kterých mluví ona Kanaďanka – fakt, že klipy s tzv. Bílými přilbami byly opakovaně odhaleny jako falešné, samotní lidé s Bílými přilbami jako teroristé, zprávy západního mainstreamu o ruském bombardování jako výmysly a povídačky z druhé, třetí nebo čtvrté ruky pocházející z nedůvěryhodných alkajdistických zdrojů. fakt, že západní novináři opakovaně – cca dvacetkrát – lhali o ruském bombardování „poslední nemocnice v Aleppu“. Fakt, že naopak neměli slov pro ostřelování škol a nemocnic v západním Alepu a osvobozené části východního Aleppa, fakt že z nemocnic východního Aleppa teroristé vyhnali lékaře aby si v nich zřídili velitelství, fakt, že se lidé místo krčení ve svých domech pokoušeli odejít na vládní území, ale teroristé po nich stříleli, takže se museli krčit před teroristy dokud se teroristická fronta nezhroutila… a až pak odešli na vládní území. Víte, že západní média družně a zcela vědomě lhala o počtu civilistů ve východním Aleppu?

          Berete na vědomí fakt, že každá nemocnice, která nechce být bombardovaná, má za povinnost ohlásit svou polohu bojujícím stranám? Uvědomujete si, že zásahy tzv. „tajných nemocnic“ ve východním Aleppu, pokud by se děly a nebyl to výmysl, nemohly být narušením válečného ani jiného práva? A že pokud nějací civilisté v nich utrpěli úhonu, vina za to padá na tzv. lékaře, kteří jejich polohu tajili? Vy asi ne. Zato novináři od BBC po iDnes a Čulíka to vědí. Ale čtenářům to neříkají, zločince zodpovědné za utrpení civilistů vychvalují a namísto toho jim lžou o fiktivních ruských/syrských proviněních.

  5. tatko

    Tresen sa nepýta mňa,preto neodpovedám… iba sa tak zamýšľam
    ..viac ako tisíc obetí spojeneckého bombardovania ČSR v posledných mesiacoch II.sv vojny ..
    ..zopár sirôt , možno aj nejaký vdovec či vdova ešte dnes blahorečí všetkým osloboditeľom .. s väčšou,či menšou mierou trpkosti,ale som presvedčený,že blahorečí.. O ich padlých blízkych sme tiež nemali vedieť.. a zase mali.. ako sa to komu hodilo a ešte aj dnes hodí .. napriek tomu všetkému sú títo ľudia iste vďační.. …viete si niekto predstaviť nejaký iný prevládajúci postoj??

    • tresen

      Takže jestli vám dobře rozumím, vy vlastně říkáte, že by ti lidé měli být vděční?

      • Tribun

        Třeba v Iráku Američanům vděční byli, i přes civilní obětí. Byli, než pochopili a než se poučili.

      • hans

        Ale oni jsou vděční. Neviděla jste je jásat?

        Stejně jako roku 45 byli Češi vděční za osvobození, navzdory nesmyslnému a zbytečnému americkému bombardování. Akorát u pár příbuzných obětí se vděčnost mísila se zlostí. Podobně jsou dnes Aleppané vděční za osvobození, akorát pár příbuzných omylem zasažených obětí je smutných.

        Analogie samozřejmě není dokonalá: americké bombardování civilních cílů v březnu-dubnu 45 bylo zbytečné a prováděné jen ze setrvačnosti; ruské a syrské bombardování vojenských cílů – pozic islamistických extremistů (vedených důstojníky států ze Saúdské Arábie, NATO a Izraele, nejméně 14 jich padlo do syrského zajetí) bylo pro porážku terorismu nezbytné..

  6. Slobo

    http://ap.mnocdn.no/images/9cff917a-61e8-4ee7-9385-5ef6e2b6278e?fit=crop&q=80&w=380
    Kristoffer Rønneberg,
    Aftenpostens korrespondent i (v) USA.

    Organisasjonen De hvite hjelmene
    ble nominert til Nobels fredspris
    i år
    for sitt humanitære arbeid i de opprørerkontrollerte områdene i Syria.

    Aftenpostens NO
    publisert: 13.des.2016
    http://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/Propagandaspillet-om-Syria-611015b.html

    /
    Organizace Bílé helmy
    byla nominována na Nobelovu cenu míru,
    letos
    za svou humanitární práci v oblastech kontrolovaných povstalci v Sýrii.

    Chaaåå
    (●̮̮̃●̃)

    ⋆ ⋆

    http://www.rtvs.sk/radio/archiv/1175/577924
    O Aleppe diskutovali v Slovenskom rozhlase

    pozdrav;
    pre toho kokoTóda

    • Slobo

      /
      reakce odjinud: -vodaksb-
      To ale nie je smiešne… Na obrázku je narážka na film 300, a tu čierny úchISIL (s anglosaskými črtami tváre) skopáva ženu (Sýriu) do jamy…

      Takže tak !

      😎

  7. tatko

    ..nemyslím,že by mali byť,myslím,že v prevažnej miere aj sú.. zamýšľam sa,čo všetko by som potenciálne bol schopný vykonať pre dosiahnutie svojich politických cieľov.. čo by bola schopná vykonať nejaká časť spoločnosti prostredníctvom skupiny – povedzme že jej najradikálnejších členov.. aké prostriedky a aké činy by ešte tá časť spoločnosti dokázala akceptovať bez zmeny intenzity svojej podpory tejto skupine..
    a tak nesmierna brutalita , krvilačnosť , využívanie detí už ani nie ako vojakov, ale ako ZBRANÍ .. to mi proste nejde akceptovať! ak podpora takémuto konaniu napriek tomu u tejto časti populácie naďaľej trvá, môžem ju (ja) s čistým svedomím považovať za zločinnú a teda podporiť jej potlačenie násilím.. Otázkou teda už zostáva iba to – či civilisti,ktorí boli uväznení vo vých. Aleppe , boli obete,alebo podporovateľia “ “ “ opozície “ “ “ ? V oboch prípadoch si neviem predstaviť lepšie riešenie situácie,než aké bolo použité … a rovnako si neviem predstaviť iný prevažujúci postoj týchto ľudí,pokiaľ boli obeťami,než ako vďačnosť.. a pokiaľ boli podporovateľmi , … o odpoveď poprosím Vás tresen!

    • tresen

      Odpověď, kdo z těch lidí, kteří zůstali v Aleppu, patří do které skupiny, je složitá. Těch možností je mnoho. Od původních odpůrců Asadova režimu, kterým šlo o demokratizační změny, přes ty, kteří po režimních represích sáhli po zbraních a chtěli Asada svrhnout silou, přes jejich radikální spolubojovníky, kteří jsou v různém stupni navázaní na islamistické skupiny, potírající Asada i DAEŠ, až po lidi fakultativně zcela neutrální nebo dokonce Asadovy zastánce. Tady u těch posledních mi ale není jasné, jestli je obránci Aleppa mohli zadržovat na místě proti jejich vůli.
      Posouzení, čí obětí byli ti zranění a zabití civilové, je namístě nechat na nich, respektive na jejich rodinách.

  8. Tribun

    Opět jeden z těch článků, které nic nezmění, protože kdo by se nad ním zamyslel, ten jej číst nepotřebuje, a s těmi ostatními nehne, ty je utvrdí v jejich víře. I kdyby se nakonec ukázalo, že mrtvých civilů v Aleppu je jen hrstka, nikoho už to nebude zajímat, nic už to nezmění, protože postoje k Rusku už budou zformované a loajalita k vlastní tyranii bude upevněná.

    • Seal

      Ten článek je ovšem klasický virál. V OSN žádná konference s názvem „Proti propagandě a změně režimu v Sýrii“ neproběhla, i když se dneska na internetu tvrdí opak. Video pochází z tiskovky, kterou 9. 12. 2016 uspořádala stálá mise Syrie při OSN, a na níž mluvili představitelé americké mírové rady a iniciativy Hands off Syria. Šlo vlastně o součást přednáškového turné, které teď běží v USA. V případě věrohodnosti zpráv z východního Aleppa má Bartlettová pravdu (píšou to i jiní; měl to třeba Independent). Ale asi by to to nebyl správný alternativivní článek, kdyby sám nefabuloval. Pokud by se snad někdo zajímal o tu samotnou iniciativu Hands off Syria (v článku o ní není ani slovo), tak všechny potřebné informace najde na tomto linku: http://handsoffsyriacoalition.net/points-of-unity/

      • Asfalt

        Článek tvrdí:
        V OSN proběhla konference s názvem „Proti propagandě a změně režimu v Sýrii“

        Vy tvrdíte, že má správně být:
        V OSN proběhla tisková konference proti propagandě a změně režimu v Sýrii.

        Článku tedy vyčítáte, že neproběhla konference, nýbrž tisková konference a že konference se nejmenovala „Proti propagandě a změně režimu v Sýrii“, nýbrž že byla o propagandě a změně režimu v Sýrii.

        No, nevím, kde je chyba, zda se mýlíte vy, nebo opravdu ten článek, ale nazývat takovéto nepřesnosti fabulací mi připadá přehnané. Já bych to nazval omylem (pro mne pochopitelným), ať už jde o omyl váš, daného novináře, nebo toho, kdo to překládal z cizího jazyka. Myslím, že úmyslné fabulace vypadají jinak a váše hodnocení mi pak připadá přitažené za vlasy. Alespoň já bych netvrdil, že vy fabulujete, pokud se zde nemýlí článek, ale vy.

        • Seal

          Aby to bylo jasné: Článek považuji za dnešní klasickou vykrádačku. Proč někdo nemůže/nechce správně zpracovat původní zdroj? Nad tím se hlavně zamyslete.

          • Asfalt

            Vy se zase zamyslete, zda nejste přehnaně „militantní“, nechci použít slova hysterický. Nevím, jak to myslíte s tou vykrádačkou, ale jen ten, kdo nic nedělá nic nepokazí. Chtěl jsem napsat víc, ale raději to smazal, aby z podle mého názoru naprosté prkotiny zase nevznikl nějaký problém tisíciletí.

            • Seal

              Jasně, možná zase spolu s vámi přijde i Jandourek :-) Nervíky asi ujíždějí spíš vám; viz ten exceletní post, který jste právě vypálil na Ondru a Třešeň. Vám fakt nedochází, že liberálním demokratům, můžete oprávněně vyčítat ledacos (třeba teď aktuálně jenostranné informování o situaci v Aleppu), ale určitě ne rasismus? Tak mi raději přesťaňte vyhrožovat, nebo se honem rozpomenu, při jakémže to tématu jsme se to vlastně poprvé dostali do křížku. K té vykrádačce si zkuste přečíst něco z historie nástupu fašismu a nacismu. Srozumitelně jsem napsal, že s tím, co píše Bartlettová, žádný problém nemám, protože jednak patří do proudu tradiční levice, ale hlavně o tom, co vidí, píše objektivně (tady bych hlavně doporučil její poslední reportáž z východního Aleppa, protože ztráty civilního obyvatelstva v této části města jsou zkrátka pro mediální mainstream neviditelné). No a co vy? Už jste stačil přispět do nějaké sbírky třeba pro děti z Aleppa, anebo tu teď hlavně bojujete proti „Lügenpresse“?

              • Asfalt

                1) Poprvé a jednou jsme se „dostali do křížku“ pro behaviorální sociologii, o které jste tvrdil, že neexistuje.
                2) Rozhodně nikomu nevyhrožuji. Kde jste to proboha sebral? Ne, na odpověď nečekám.
                3) Nervíky mi neujíždí a nevím, proč by měly. Protože jsem napsal názor?
                4) „Vám fakt nedochází, že liberálním demokratům, můžete oprávněně vyčítat ledacos (třeba teď aktuálně jenostranné informování o situaci v Aleppu), ale určitě ne rasismus? “
                Člověče, uvědomujete si vůbec, že jste právě touto návodnou otázkou na celé čáře vyhrál první cenu v soutěži o největší blábol roku? Podívejte se prosím alespoň na tento populárně naučný film, ať máte alespoň představu o liberálních demokratech: https://www.youtube.com/watch?v=hOCIzc4DPTI . Odkaz je na první díl dokumentu, další díly snad dohledáte sám.
                5) Opravdu nevím, co chcete říci vaší udajnou souvislostí se vznikem fašismu a nějkým vašim vykrádáním, ale už mě to ani nezajímá.
                6) Zkuste si odpovědět na otázku, zda by vám samotnému byla příjemná diskuze v tak konfrontačním tónu, který tu svým „rozpomínáním na křížky“, „vyhrožováním“, „ujížděním nervíků“ atd. převádíte. Ať už si vy sám odpovíte jakkoliv, za sebe sděluji, že o další diskuzi s vámi už zájem nemám, předvedl jste už dost, a pokračovat v ní už nebudu.

                • Seal

                  Buďte aspoň trochu hrdina a neutíkejte z diskuse v okamžiku, kdy mě začíná připadat aspoň trochu zajímavá. Ten původní spor byl o rasový předsudek, resp. o to, jak do mezioborového výzkumu přispivá etologie. To je totiž už takový letitý teorém: Zda si sociologicky máme všímat spíš primitivních organizmů, které spolu kooperují (sounáležitost, solidarita), anebo těch, kteří si zkrátka i v rámci vlastního druhu hlídají svoje teritorium (indivividualismus par excellence). Berhaviorální sociologie se do toho dostala pouze tak, že kromě základního tematického vymezení (via Jandourek: behaviorální paradigma) jste její reálnou existenci jako svébytného oboru nebyl schopen prokázat. Je mi v podstatě šumák, jak moc jste teďka „mlitantní“ (váš termín), ale v reálu je to tak, že ani moje maličkost vám zatím nijak konfrontačně neodpovídá. V podstatě je zatím tak, že jsem hlavně zvědav, jaký hodnotový pojem si mám představit pod vaším termínem „nebarevný rasismus“. Má to snad znamenat, že rasistou je každý, kdo v člověku jiné pleti odmítá vidět „parazita“? Vaše doporučované video je na mě moc dlouhé, tak mě spíš zaujala sdílená videa: „Kdo znásilnil židovskou víru a proč?“ Není to spíš tak, že mysl lidí znásilňuje každá víra? Nevím, jak daleko sahá vaše představivost, ale hodně lidí doplatilo už na to, že náckové a fašos dokázali přebalit původně levicové myšlenky do tak slušivého hávu, že byly schopny obalamutit i tu tradičně uvědomělou střední třídu. Zkuste mi proto být sám příkladem v diskusní kázni, protože v reálu jste to byl vy, kdo kvůli věcné výzvě k zamyšlení začal reagovast hodně ublíženecky („y se zase zamyslete, zda nejste přehnaně „militantní“, nechci použít slova hysterický. Nevím, jak to myslíte s tou vykrádačkou, ale jen ten, kdo nic nedělá nic nepokazí. Chtěl jsem napsat víc, ale raději to smazal, aby z podle mého názoru naprosté prkotiny zase nevznikl nějaký problém tisíciletí.“)

                  • Asfalt

                    Barvoslepý (já uvedl nebarevný) rasismus je v dokumentu na https://www.youtube.com/watch?v=2sorj-05KFc třeba zmíněn od 46:16 min., ale myslím, že i jinde. Rasa je fikce (mám na mysli ve významu skutečnosti považované za pravdivou, nikoliv ve významu fantazie či nesmyslu). Je-li fikcí v tomto právním významu, pak pro její titul můžete dosadit cokoliv, nejen barvu kůže. Dole jsem to ale výslovně vysvětlil. Jde o rasismus, kde fikce rasy není dána barvou kůže. Např. rasismus Brita ke Slovanům, Ondřeje k Rusům apod. či i sociální hranice uvniř společnosti, jak o tom mluví ten člověk na videu. Jistě, pokud namítnete, že v případě posledního jde o špatnou termilogii či nějaké nevhodné míchání jablek s hruškami, budu třeba i souhlasit. I mně se taková aplikace pojmu moc nelíbí.
                    Já termín nebarevného rasismu použil proto, že ho používají i jiní a dole se hodil, protože zesměšňování, pomlouvání, podsouvání neschopnosti, zaujatost atd. k jiné skupině lidí (zde Rusům, kteří neumí ani soudit, ani válčit v Allepu a já nevím co všechno, zkrátka, co udělají, to je špatně, protože jde o Rusy) je snad každému dobře známou jevovou stránkou rasismu (pokud ne, pak viz od cca 13. minuty odkázaného dokumentu). Jinak jde ale samozřejmě o ultrapravicový extrémismus, kdy si jeden myslí, že je něco víc než druhý nad rámec formálně přiznané nerovnosti. A formálně jsou si dnes národy rovny.
                    Další vaše otázky už nemám náladu zkoumat.

                    • Seal

                      Asfalte, pokud chcte předcházet nedorozuměním, tak se raději držte jasně zaužívaných termínů. Pokud třeba Ukrajinci nenávidí Rusy (nebo Britové Poláky), tak se to zatím obvykle označovalo slovem šovinismus. Relativizace dosud jasně definovaných termínů třeba jenom kvůli údernějšímu psaní je jedna z cest, které v dnešní zmatené době zaručeně vede do pekel. Jinak, pokud jste třeba právník (psával jste z téhle pozice), tak jistě víte, že i fikce se promění v právní realitu v okamžiku, kdy někdo na něco vymyslí příslušný zákon. Snad jsme si to vysvětlili i pro příště, protože fakt nevidím důvod, proč bych i ve volné internetové diskusi měl přehlížet „žonglování“ s termíny, které přitom mají historicky na triku smrt miliónů.

        • Janika

          Asfalte, díky za ujasnění té „konference“ – samozřejmě, že se jedná jen o nuance překladu. Tyhle články překládáme zadarmo, pro svou zálibu a pro možnost, aby si je mohli přečíst i ostatní pohodlně v češtině. Nejsme placení profesionálové. Chytat se slovíček a vyvozovat z nich závěry není fér.
          Jinak samozřejmě, a to jsem přesvědčená, že mluvím za všechny překládající, kteří tímto blogem prošli a doufám ještě projdou, vítáme upozornění na chyby, i možné alternativní překlady. Iniciativě se meze nekladou.

          • Seal

            Moje poznámka se ale netýkala vašeho překladu, ale zdroje, ze kterého jste překládali. Na virálu, který té ruské zpravodajské agentuře posloužil jako základ článku, je akorát zlomek z části tiskovky, která byla vyhrazena na otázky několika přítomných novinářů. Přijde mi důležitější vědět, že šlo o prezentaci americké mírové rady a iniciativy Hands off Syria, která vede vysvětlovací kampaň nejenom o tom, že západ za přispění médií dál usiluje o svržení Asada, ale i o tom, že lidé na západě Sýrie si přejí zachování Asadovy vlády. Ta válka je jednostranně pokrytá nejenom kvůli propagandistickému způsobu referování mainstreamu (hlavní důvod šíření virálu), ale i proto, že je málo nezávislých novinářů, kteří by referovali o situaci třeba v té druhé části Aleppa způsobem, jakým to dělá Bartlettová (to se v tom článku dostalo úplně na okraj). To je asi mnohem důležitější věc, než dokladování klamavého zpravodajství hlavních deníků, protože je to věc, která je obecně známa. Potřebujeme spíš ty skutečné reportáže a informace z obou stran fronty, protože každá válka je v první řadě hnusná. Někomu to možná může připadat jako paradox, ale tím, jak válka v Sýrii už ustoupila z předních příček zpravodajské sledovanosti, objevilo se i u nás pár textů, které jdou mimo to oblíbené pravidlo: chodní chlapci vs. špatní chlapci. MaB už na blog té kanadské novinářky narazila, tak sem přidám link, aby bylo vidět, jak taková původní reportáž oproti běžnému válečnému zpravodajství vypadá: https://ingaza.wordpress.com/2016/12/02/aleppo-how-us-saudi-backed-rebels-target-every-syrian-war-diary-by-western-journalist-eva-bartlett-on-the-truth-about-aleppo/#more-20955

  9. Ondřej

    O tom co vyvrátila nebo nevyvratila tato paní na Putinem placené TV RT.com vysilajici svoji propagandu v západních zemich naštěstí nerozhoduje autor clanku. Nicméně jediným arbitrem mezinárodní politiky a mezinárodního práva jsou příslušné instituce. V tomto případě OSN. Tam hlasovalo celosvětově konsilium o situaci v Allepu tak, že odsoudilo masakry civilistů ruskou a syrskou armádou.

    Valné shromáždění OSN hlasovalo v pátek 122 hlasy ku 13 a schválilo tak požadavek okamžitého ukončení války v Sýrii a umožnění humanitárního přístupu k ohroženým občanům a okamžité ukončení obléhání všech měst, včetně Aleppa. OSN má informace, podle kterých se v posledních hodinách v syrském městě Aleppo stává obětí krutého násilí mnoho civilistů, a to včetně žen a dětí. Jednotky podporující prezidenta Bašára Asada při dobývání posledních povstaleckých čtvrtí údajně zabily nejméně 82 civilistů, uvedl mluvčí Vysokého komisaře pro lidská práva OSN Rupert Colville

    https://t.co/4ULJwXtXXr

    Myslím, že paní novinářka je špatná obkajkyne v tomto pripade „obžalovaných“ které obžaloval Vysoky komisař pro lidská práva UN Staffan de Mistura. Každý soudní tribunál rozhoduje o víně na základě důkazů a nalezu kompetentních orgánů hlasováním poroty. OSN a její pozorovatele jsou k tomu určení. A porota 160 vlád světa v drtive vetsine přijala důkazy „obžaloby“. Většina zemí světa, kde vládnou vlády na základě svobodných voleb svých občanů si nemyslí to, co podporovatelé Asada ani to, co interpretuje tato novinářka

    Demokracie má naštěstí svá pravidla. Poněkud jiná než ta, která vládnou v Sýrii, dnes podle představ presidenta Asada. Drtivá většina vlád světa si to alespoň myslí.

    • tatko

      ..“ Valné shromáždění OSN hlasovalo v pátek 122 hlasy ku 13 a schválilo tak požadavek okamžitého ukončení války v Sýrii a umožnění humanitárního přístupu k ohroženým občanům a okamžité ukončení obléhání všech měst, včetně Aleppa “ .. Ondřeji,úprimne, Vám toto príde ako niečo zmysluplné? …Mne to pripomína správy z mladosti,keď hlasovanie Národného zhromaždenia, vyjadrilo jednotnú podporu ÚV KSČ a podobné frázy. K čomu by asi tak malo OSN vyzývať? K vojne? ..už niekdy v septembri odmietli takmer všetky humanitárne organizácie pôsobiace v Sýrii spoluprácu s OSN v oblasti výmeny informácií.. to je absurdné,však! ..s akými informáciami teda OSN pracuje? .. demokratické vlády väčšiny zemí sveta sa už dokázali zhodnúť,alebo potichu dohodnúť na väčších krviprelievaniach,ako je to v Sýrii a pritom v OSN hlasovať proti! O čom teda ten Váš príspevok vypovedá? Vých. Aleppo (mimochodom konečne v mieri) bola nakoniec iba klasická rukojemnícka dráma. Ako by ste ju inak chceli vyriešiť? V banke skupina lupičov drží rukojemníkov ,ktorí oknami strieľajú do okoloidúcich.. polícia opäťuje streľbu,čím samozrejme tiež ohrozuje rukojemníkov,teda sa rozhodne (prirodzene) vniknúť do banky a situáciu vyriešiť. Vtedy mestské zastupiteľstvo vydá vyhlásenie,požadujúce zastavenie akcie,okamžité ukončenie obliehania banky a umožnenie prísunu humanitárnej pomoci do banky.. Aké humánne!!

      • Ondřej

        No jestli je pro Vás OSN KSČ pak jistě i tací se tam najdou, netřeba jmenovat a ukazovat jejich rudé legitimace…Ale co do poctu jsou ohroženým politickým druhém, to mi věřte. .Orgány OSN mají poměrně zastoupení všech zemí, čelné orgány pak jsou složeny z jaderných mocnosti s právem veta, původně jejich legitimita byla odvisla od vítězných mocnosti 2. sv.valky. Vice demokratickou institituci veru neznám.

        • tatko

          Ale no tak,neprirovnal som OSN ku KSČ,ale … ,ale to predsa viete.Ako aj ja viem,čo to OSN je, a ako funguje.A tiež by som bol rád,keby fungovalo lepšie.Pretože nič lepšie po ruke nemáme… Ale fungovať môže práve iba tak,ako fungujú jednotlivé jej členské štáty. Vyvodzovať teda z ňou prijatých vyhlásení,či výziev nejaký argument podporujúci „pravdivý“ pohľad na nejaké dianie … no ,do toho by som sa ja nepúšťal.Súhlasiť s Vami však môžem v tom,že tiež nepoznám demokratickejšiu inštitúciu – neberúc však do úvahy Bezpečnostnú radu,ktorou sa však táto demokratičnosť stáva trochu bezzubou…

      • MaB

        300 příslušníků neozbrojené pozorovatelské mise UNSMIS působí v Sýrii na základě dubnových rezolucí RB OSN č. 2042 a 2043 s cílem dohlížet na klid zbraní, podílet se na stabilizaci situace v Sýrii a zajistit podporu pro úplné naplňování šestibodového mírového plánu. Česká republika má v této misi své zástupce, příslušníky armády ČR, kteří mají dlouholeté zkušenost z dřívějších mírových misích OSN.

        Rusko a Čína opět vetovaly rezoluci a postavily se tak proti většině v Radě,
        Rusko tvrdí, že Západ chce rezoluce využít k vojenské intervenci v Sýrii.
        Pro Západ je jasné, že Rusko pouze chce dát syrskému režimu více času na rozdrcení opozice,
        A v Sýrii týž den umírali další lidé…

        • tatko

          ..ako si,prosím,predstavujete naplnenie toho mierového plánu,v ktorom K.Anan ,okrem iných (podľa mňa naprostých blbostí) navrhuje úplné stiahnutie sýrskej armády a jej praktickú nečinnosť v podmienkach,keď čo i len časť územia zvrchovaného štátu ovláda IS (to je predsa všeobecne uznaný fakt!) ?? O „opozícii“ teraz pomlčme.. Môže OSN nariadiť deštrukciu zvrchovaného a medzinárodne uznaného štátu? Lebo pri naplnení tohoto plánu, ja iný výsledok nevidím.. a zrejme ho nevideli ani členovia BR hlasujúci proti..

          • MaB

            Zde jde o něco jiného, Vzhledem ke katastrofálním podmínkám, ve kterých se stále nachází civilní obyvatelstvo východní části (přes 40 000 lidí), se dnes sešla Rada bezpečnosti OSN, aby hlasovala o rezoluci humanitárního charakteru, jejíž text předložila Francie. Jedná se o to poslat do Aleppa mezinárodní pozorovatele, aby dohlíželi na bezpečnost evakuace civilistů z města, kde se stále bojuje.
            Ruský velvyslanec Čurkin potvrdil to, čeho se mnozí obávali. – Rusko bude návrh znova vetovat. ( 7. veto od roku 2011.)

            • oh

              Ano, zde jde o něco jiného. Francie se už nejméně od roku 2012 chová jako spojenec „syrských“ protivládních frakcí. Úplně všech, protože Francií navrhovaná „řešení“ se pokouší řešit jediné: kapitulaci Asada před tzv. mezinárodním společenstvím ochotných a předání moci našim milým umírněným opozičníkům – což by IMO nejspíše proběhlo podle libyjského scénáře.
              http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropa/_zprava/1073048
              „Podle Francie musí syrský prezident Asad okamžitě odstoupit,“ to francouzská vláda opakuje jako kolovrátek už roky. K Fabiusovi se přidali Hollande s Ayraultem a hezky si přitom notují s etalonem místní demokracie a svobody, Saudskou monarchií. Docela rád bych věděl, které ustanovení francouzských zákonů a mezinárodního práva dává Francii a zmocněnci OSN K. Annanovi oprávnění se něčeho takového vůbec domáhat. Já si totiž na žádné nemohu vzpomenout.
              Pokud by tenhle francouzský nápad s pozorovateli OSN prošel, stalo by se podle mého názoru po stažení syrské armády a rozmístění neozbrojených pozorovatelů OSN toto: jednoho krásného, ale nepříliš vzdáleného dne, dorazí nové bílé Toyoty s kulomety a bojovníky, pozorovatelé ze strachu o svou bezpečnost odejdou, OSN hlasitě zaprotestuje proti narušení mírové snahy (a využije příležitosti obvinit z toho Asada), umírnění opozičníci znovu obsadí všechny části města, kde by nenarazili na účinný ozbrojený odpor SAA. A civilisté v Aleppu na tom budou víceméně stejně jako dřív. Živým štítům a rukojmím by skončila dovolená a mohli by zase nastoupit do rachoty.

              • MaB

                Souhlasím s vámi, ale jistě víte, že ti lidé jsou bez přístřeší, v Aleppu je až -6°C, bez vody, nemocní a ranění prakticky bez ošetření, mnozí mají k jídlu jen datle…urgentní je jednat.
                Jesliže Francie navrhuje řešení, je to pod tlakem jejího veřejného mínění.
                Kdo jiný navrhuje lepší a jaké ?
                Jak možná víte, těch, kteří jmenujete, se voliči zbavili, „dosluhují“ nebo dosloužili, Zapomínáte na jednoho z hlavních viniků, Sarkozyho !
                Odkazuji vás na :
                „J’accuse 56 francouzskůch představitelů, že se paktujíe s teroristy od r. 1990..“.
                ripostelaique.com/jaccuse-56-dirigeants-francais-davoir-pactise-terroristes-islamistes.h …
                Tento rozhovor s nezávislým novinářem Jean-Loup Izambertem a Pierreem Cassenem je výjimečný svým obsahem. Autor „56“, což je jeho poslední kniha, diskutuje o roli Spojených států a Francie v destabilizaci Sýrie. Ukazuje rozsah státních lží, předávaných prostřednictvím tisku, který považuje za zcela „koupený“ vládou, jejímž cílem je ukázat Bašára jako diktárora. Dává zajímavé vysvětlení pro invazi do Evropy, a tedy do Francie, i rádoby migranty, a ukazuje nám, jak džihádisté infiltrovali průvody uprchlíků. At‘ sdílíme nebo ne názory autora, jeho analýza nás nutí k úvahám, které nám pomáhají ve snaze lépe pochopit realitu.

                PS: V Al-Raqua džihadisté prosperují stále…

                • PeeBee

                  kdy zase budete demokraticky zhasinat eifelovku na pocest alqaedy? ted naposledy to bylo dost efektni…

                  • MaB

                    Symboly jsou sice důležité, ale naprosto vitální je toto:

                    pomoc těm nejpotřebnějším – dětem. … Kontakt – unicef.cz –
                    12 déc. 2016 – UNICEF: „Všechny děti“ v Aleppu jsou traumatizovány. … a potřebují specializovanější pomoc.

                    • PeeBee

                      naprosto vitalni je myslim odstranit blokadu JEMENU!
                      a taktez okamzite uvalit zbrojni a snad i ekonomicke embargo na zeme perskeho zalivu.

                • oh

                  Na Sarkozyho se snažím zapomenout. Ano, on s tím začal. A socialisté v té praštěné politice pokračovali, sami a dobrovolně.
                  Pokud jde o nutnou pomoc obyvatelům Aleppa – a souhlasím, že humanitární pomoc v současných podmínkách potřebují – pak si myslím, že nejrychlejší způsob by měl být přes ty organizované struktury, které na místě už jsou a fungují. Tedy řádné armádní jednotky SAA a civilní správu ve „vládní“ části Aleppa. Vymýšlení kulatých čtverců, zajišťovaných neozbrojenými pozorovateli OSN a rezolucemi RB by všechno jen zdržovalo (musíte sehnat lidi, zajistit organizaci přesunu, rozmístění, dohody se všemi zúčastněnými ozbrojenci distribuci pomoci a asi milión dalších nezbytností a na to potřebujete čas), pomůže pouze při výrobě další protiasadovské propagandistické munice, kterou ale civilisté z Aleppa opravdu nepotřebují.

                  • MaB

                    Zdá se, že se diplomatům podařilo přesvědčit Rusy, aby nevetovali…
                    A v návrhu nešlo o to, co uvádíte.

                  • MaB

                    ad oh:“Vymýšlení kulatých čtverců, zajišťovaných neozbrojenými pozorovateli OSN a rezolucemi RB by všechno jen zdržovalo…“

                    Tak to vidíte, oh, při dobré vůli „se dá dělat nemožné hned a zázraky do tří dnů“ :)

                    Francouzská rezoluce navrhuje, aby generální tajemník OSN Ki-moon rychle nasadit v Aleppu humanitární pracovníky OSN již přítomné v Sýrii, pro „přímý a adekvátní dohled neutrálních pozorovatelů“ při „evakuaci obležených částí Aleppa“.
                    Konečně, hlasování bylo odloženo na dnešek. Francouzský velvyslanec François Delattre řekl tisku, že 15 zemí našlo „společnou řeč“ a shodly se na kompromisním znění, Jeho ruský kolega dokonce uznal,, že to je „dobrý text“.

                    • oh

                      Hm, trošku problém ale vidím v tom, že žádná rezoluce OSN nikam nedodá ani miligram pomoci. Neutrální pozorovatelé evakuace také jen těžko zabrání tomu, aby ji někdo ozbrojený se zlými úmysly nenarušoval, nanejvýš to zdokumentují a napíší, že netuší, kdo to byl. A většina „našich“ médií má o obsazení role vrchních padouchů jasno – Asad a Putin.
                      A také si moc dobře pamatuji, jak ošklivě se může běžná humanitární operace zvrtnout, když „humanisti“ dostanou Nápad. Nějaký Ridley Scott o tom natočil film.

                • tatko

                  ..pokiaľ hovoríte o východnom Aleppe,ako mestskej časti,zrejme Vám uniklo,čo Vám nemožno zazlievať,pretože nás o tom naše médiá neinformujú,je táto časť mesta úplne oslobodená a prežila svoju (ak dobre počítam) tretiu noc bez útokov „opozície“,teda aj bez „““plošného bombardovania““ Rusmi,alebo sýrskou armádou.Nemôžme (alebo môžme?) očakávať,že sa život v rozstrieľanom meste dostane okamžite do normálnych koľají,ale sýrska vláda v spolupráci s mnohými hum. organizáciami obnovuje dodávky elektriny,vody a potravín.Problémy sú v širšom okolí (cca 50KM) kde ustupujúce tero- pardon- opozičné frakcie bojujú medzi sebou a útočia pri tom aj na civilistov opúšťajúcich spolu s nimi mesto… opäť neviem,ako by týmto ľudom pomohlo zastavenie bojových činností sýrskej armády???? …pretože ostatný bojujúci nejaké výzvy kohokoľvek majú hlboko v ….

                  • MaB

                    Nejde speciálně o syrskou armádu, ale i o milice a ozbrojené skupiny opoziční nebo džihadisty..
                    Jedná se o humanitární opatření s cílem zabezpečit evakuaci a zabránit podobnému masakru, jako byl ten Srebrenický, spáchaný v červenci 1995 – vraždění zajatých civilistů, výhradně Bošnjáků, mužů a chlapců ve věku od 12 do 77 let. Aktuální seznam pohřešovaných a zavražděných lidí v Srebrenici obsahuje 8373 jmen, toto číslo stále není konečné.

                    • tatko

                      ..ako to ešte inak napísať?.. AKO CHCETE DOSIAHNUŤ ABY TIE VAŠE „MILICE A OZBROJENÉ SKUPINY OPOZIČNÍ NEBO DŽIHÁDISTI“ PRESTALI BOJOVAŤ???? .. a Srebrenica?! :-) :-D Ako tam holandský vojaci zabránili masakru,je naozaj ten najlepší príklad práce UN ,aký ste mohli nájsť! Haagsky tribinál im nedávno priklepol spoluvinu – počuli ste o tom?

                    • MaB

                      Já pouze, asi jako my všichni zde na blogu, sleduji vývoj situace a přeji si , aby se v Syrii našlo co nejrychleji to nejoptimálnější řešeni pro civilní obyvatelstvo, které, ač nevinné, válkou nejvíce trpí. Vždy a všude.
                      A pokud se ti, kteří o tom (zase na rozdíl od nás tady) rozhodují, snaží dohodnout, tak jejich iniciativu vítám.

                    • PeeBee

                      srebrenica predevsim mela byt DEMILITARIZOVANOU ZONOU, a presto se v ni nachazely tisice grazlu, rezajicich krky srbum v okolnich vesnicich. byt to naopak, zadne autobusy se zenami a detmi by odtamtud nikdy neodjely. jako by neodjely z dlouhodobe obklicenych sitskych mest foua a kefraya, kdyby neslo o vymenu za zbytky islamistu z aleppa.

    • Hamilbar

      Ondro, Ondro, vy, takový odborník, byste přeci měl vědět že pro oblast blízkého východu platí úplně jiná pravidla. Tam je přeci nejdemokratičtější (a náš největší přítel) ten stát který kašle na nejvíce rezolucí OSN. Např. Izrael.
      Asad má co dohánět. Já se dokonce obávám, že to nezvládne a mezi demokratické státy (a naše přátele) se nezařadí. Ale šanci byste mu dát měl.

    • embecko

      To je ale neco jineho, tohle dela cekatel na clenstvi v EU a druhy nejdulezitejsi clen obranneho uskupeni. Srovnavat Aleppo s Cizre ci Nusajbinem je cira manipulace.

      • tresen

        Já souhlasím s PeeBee, že to srovnání platí. :-)
        Kurdové se hodí, když jde o boj proti DAEŠ, jinak jsou tradičně na odpis. Svět většinou rozpačitě krčí rameny.

        • PeeBee

          s kurdy to je obtizne, oni nejsou JEDNI kurdove, v tom se tezko vyznavame. vcera jsem narazil na zajimavy clanek propojujici kurdske mafie (udajne 80 procent obchodu s heroinem v evrope maji nyni pod palcem oni), batumi, afghanistan…

  10. Asfalt

    Jsem takový masochista, že jsem nahlédl, co píše Tresen a Ondřej.
    Ondřej je ten, kdo v diskuzi k Savčenkové tvrdil, že v Rusku neumějí soudit a že pachatel, co zabíjel civilisty na Ukrajině, nemá být proto ani souzen. Tresen je ta, co vymyslela vlastní teorii o týrané sousedce, kterou je třeba zachránit před tyranem, když jí v příslušných diskuzích nevadily statisíce, možná miliony mrtvých, v Iráku, Libyi atp. Nyní mluví přesně opačně. Ano, tentokrát nezabíjejí Američané.
    Myslím, že v případě těch dvou jde o typický projev nebarevného rasismu. Ten tvrdí, že některé národy nemumí vykonávat moc (Ondrej, že neumí soudit apod.) a je třeba jim pomoci a vykonávat moc za ně (Tresen: zachraňovat příslušný lid před tyranem). Jde o rasismus nebarevný, neboť vlastní výjímečnost s patentem na rozum a schopnostmi nad jinými není založena na barvě kůže.
    Paradoxní je, že tito dva bezesporu nejfanatičtější rasisté na tomto webu obviňují jiné z xenofobie, Ondřej dokonce uvádí (nelichotivé) psychologické profily těchto „xenofobů“, kterými tak nevěda popisuje sám sebe. Osobně se ale domnívám, že vlastence a xenofoba odlišuje to, že vlastenec má obavy ze zásahů do pokojného stavu ve své vlastní zemi, zatímco nebarevní rasisté Ondřej a Tresen naopak obhajují nadřazený (jen takový může vnucovat vůli) zásah do pokojného stavu, a to v zemi cizí v rozporu se zásadou nevměšování do vnitřních věcí cizí země. Zde jim je pak proti srsti, že legální a legitimní moc v dané zemi vykonává svoji funkci proti Obamovu nadřazenému: „Assad must go.“ Jsou pak schopni selektivně obhajovat, věřit a nevěřit všemu, co je v souladu s jejich postojem, od nezabíjení, až po zabíjení. Neřídí se normativy (právními, morálními), např. nezabiješ, jedinou jejich logikou je příslušnost. Pokud zabíjí Američan, pak jde o dobro svobody a demokracie proti tyranovi, i kdyby mělo jít o sebevětší kriminální čin, pokud nezabíjí Američan, ba dokonce se Američanovi, co smí vše, někdo protiví, jde o zločin.
    Myslím, že uvedené už většina tady dávno ví, ale napadlo mě to shrnout a explicitně vyslovit. Obávám se pak, že s kryptofašisty se skutečně nedá domluvit, jak jinými slovy uvedl Tribun. Na rozdíl od Tribuna si ale rozhodně nemyslím, že psát články jako tento je zbytečné, neboť snad ne všichni jsou jako Ondrej a Tresen a komunikace má více funkcí než jen nějakou jednu.

    • tresen

      Co to povídáte, nešťastníku? Jak jste přišel na takové nesmysly, jako třeba že obhajuju násilný zásah do pokojného stavu?
      Myslím, že v soupisu diskusních faulů je popsána přesně taková figura: vymysli něco nehorázného, přičti to svému protivníkovi a vehementně to odsuď. :-)

      • Asfalt

        Vždyť jste přece obhajovala bombardování Libye. Hádala jste se o to s Janikou a argumentovala, že když je od souseda slyšet pláč bité ženy, je třeba zasáhnout. Kde to přesně bylo, už dohledávat nebudu. Doplním pak, že toto vaše „dobro“ stálo a stojí životy mnoha civilistů a není dobrem, ale mezinárodním zločinem.

        • tresen

          To nenajdete, protože se to nikdy nestalo. Tím jsem si jistá. Bombardování Libye jsem považovala za nešťastnou akci.
          Alegorii s domácím násilím jsem použila leda v obecném smyslu. A zcela určitě ne v souvislosti s nějakým násilným aktem, který narušil pokojný stav, jak jste to napsal nahoře.

          • Asfalt

            Jsem omylný, ale tady si svůj omyl nějak neuvědomuji. Kdybych měl čas, tak bych se pokusil to dohledat a vsadím se, že bych taky dohledal. Možná si vzpomene Janika s níž byla ta diskuze, nebo tak ne, nevím.

            • Janika

              Radši moc nevzpomínám… Tresen zaujala takový ten postoj paničky na trhu, která s košíkem na paži sleduje upalování čarodějnice a vykládá přitom, že ona takové věci neschvaluje, ale někdy je to nutné :-). Ale abych nekřivdila, tak na vyloženou výslovnou podporu bombardování si nevzpomínám. Museli bychom zalistovat v té době, spíš asi u Tribuna.

              • Hamilbar

                Nešlo o Lybiji, šlo o Jugosláviji, o humanitární bombardování a o H A V L A. To je tak těžké tu ženskou pochopit?

  11. tresen

    Ještě k tomu, co psal Seal:
    Mezi větami „Syrská mise při OSN uspořádala tiskovou konferenci“ a „V OSN proběhla konference“ je podle mne dost podstatný rozdíl. Ten posun zřejmě není neúmyslný.

  12. Asfalt

    No a neměli bychom také novinářku obvinit, že zneužila znak OSN, který má na fotografii za zády? Vždyť se v Sýrii bojuje, OSN je mezinárodní organizací, takže šup s nepohodlnou novinářkou rovnou do basy podle § 415 t.z. Naši správnou pravdu si přece takovou výtržnicí rozvracet nedáme!

  13. MaB

    Eva Bartlett na svém blogu napsala, že 2. – 5. listopadu byla cesta novinářů po Syrii organizovaná poslancem syrského parlamentu.
    Jako obvykle, v těchto propagandistických válkách, je nutno brát s rezervou a odstupem vše. Obzvlášť když jde o tak nepřehlednou a komplexní situaci, kde se střetává tolik zájmů,

    • Seal

      Nejenom, že to sama napsala, ale navíc i zdrojuje: „On the afternoon of Nov. 3, after meeting with Dr. Mohammed Batikh, director of Al-Razi Hospital, the victims of terror attacks which had begun a few hours prior began to arrive one after another, maimed and critically injured. The vehicle bombings and bombardment of Grad missiles, among other attacks, left 18 people dead and more than 200 injured, according to Dr. Zaher Hajo, the head of forensic medicine at Al-Razi Hospital…“ V českém tisku se se rezerva projevila tím způsobem, že se o tom vůbec nepsalo.

    • tresen

      Nezkoumala jsem všechny ty fotky, jen tu, kde holčičce namaskovali ránu na krku a udělali z ní mrtvolu. Objevila se na blízkovýchodních sociálních sítích v dubnu minulého roku. Onen tvůrce se štětcem v ruce byl označen za íránského propagandistu. Má se to údajně vztahovat k saudské invazi do Jemenu.
      Letos na podzim se z toho stal důkaz o falšování faktů ohledně utrpení syrských civilů.

      • PeeBee

        byva to vetsinou tak, ze nekdo to vytvori, ostatni to pri vhodne prilezitosti recykluji. vetsina lidi nehleda. je vcelku jedno, jestli 1 z tech 5 nebo 10 nebo 50 zaberu falsovani reality je odjinud nez ze syrie, osobne jsem jich odtamtud videl desitky vcetne videi, rozhodne ale nemam v umyslu to sem lepit vsechno – to by me asi janika moc nepodekovala.

        • tresen

          Tak to já radši hledám. Teď jsem mrkla na toho kluka v kuřecí krvi, vyskytuje se od letošního jara, foto je pravděpodobně z dílny DAEŠ a obviňuje iráckou armádu.

        • tresen

          Výřezy z fotek zachráněné holčičky šíří ruské servery jako doklad falšování reality, tvrdí, že toto konkrétní dítě dělá figurantku na různých místech a v různou dobu. Jenže zdrojové fotky v tomto případě pořídili reportéři AFP a REUTERS, a to 27. srpna letošního roku při záchranné akci po útoku vrtulníků syrské armády v oblasti Bab al-Nairab. Holčičku si záchranáři prostě předávali.

          • PeeBee

            tak to ja nerozporuji, ze mohou byt z ruznych mist. i kdyby jich byla jen tretina autentickych (misto + cas + souvislosti), bohate to staci norm. cloveku k pochybnostem. takovych videi a obrazku bylo hodne i v minulosti, to k tomu patri. je treba je sbirat, analyzovat a tridit – nektera potvrdit, jina vyvratit.

            nemeli by to delat PROFESIONALNI INVESTIGATIVNI ZURNALISTE? nicmene nedelaji…

            p.s.: nevim, co siri ruske servery (urcite servery?), ale na zachranovani te same holcicky jsem narazil take vice nez jednou a zdroje proassadovske to nebyly.

      • MaB

        Drone Fly over Aleppo – YouTube
        0:57

        Toto je také pouha mystifikace ?

        • embecko

          To je mystifikace na 100%, protoze zabery bojovnika, stojiciho na strese domu v case 0:55 se na netu objevily uz v lete. Jde o predmesti Damasku, ne o Aleppo.

          • tresen

            Odhalovači antiasadovských mystifikací by se měli dohodnout. Damašek totiž není originální lokace, Palestinci tvrdí, že je to Gaza.

            • embecko

              To vis, odhalovaci jsou taci jednodussi lide a ke stesti jim uplne staci, ze video vzniklo jeste pred bitvou o Aleppo. Zde kompilace starsich zaberu a cas 3:30. Mozna to ale tak v Aleppu vypadalo uz od pocatku vlady Saddama Assada, to si jeden nemuze byt nikdy jisty. Ten strih je tusim z ruskeho dronu (ach ta sovetska pluralitni media!) nekdy z konce jara-leta.

              • tresen

                Nepochopila jsem, v jakém vztahu je tohle video k tomu, co sem dávala MaB a co jsi označil za přelet nad ruinami Damašku, zatímco příznivci Hizbaláhu tvrdí, že jde o Gazu.

          • MaB

            „To je mystifikace na 100%, …Jde o predmesti Damasku, ne o Aleppo.“

            S tou 100% jistotou opatrně, embecko.
            Sám ten, kdo přidal video Drone Fly over Aleppo , uvádí, že je z června 2015
            I downloaded this video in June 2015 from this unknown source. In October 2016, I was approached by No Human I Illegal film project for them to use this clip a a part of their production. I investigated more to find the source and credit them but I was unable to anyways.
            Jak známo, předměstí Damašku nikdy takto masově bombardováno nebylo. Také kým by bylo ?

            • tresen

              Stoprocentní přesvědčení se těžko nabourává, MaB, zvlášť u těch, co mají odedávna jasno, kdo je padouch a kdo hrdina. A taky mají jasno, že ten, kdo chce chránit děti, ať jsou to děti hrdinů nebo padouchů, je stoprocentně podezřelý.

        • MaB

          VIDEO. Que reste-t-il d’Alep, autrefois florissante, après quatre ans de …
          http://www.francetvinfo.fr › Monde › Syrie
          Il y a 4 jours – France 2 nous montre les conséquences du conflit entre l’armée de Bachar Al-Assad et les rebelles.

          Toto je seriozni video, kde jde skutečně o Aleppo – včera a dnes…po 4 letech konfliktu

            • MaB

              Nic jiného vám nezbývá, že ? Není nad názornost, když si jsou všechny ruiny, tam i jinde, tolik podobné. (nutno zadat celý titulní řádek)
              Jinak škoda, že nemohu vždy říci totéž já o vás :)

    • MaB

      Děkuji, Ondřeji.
      Je jisté, že na rezignaci si zde lidé nezvyknou nikdy. A i vedení pod jejich tlakem konečně pochopilo, že je imperativní zintenzívnit kolektivní ùsilí o politické řešení. Dohoda v OSN je jiskříčka naděje, doufejme, že už nezhasne.
      Krásné Vánoce i Vam.

  14. Pingback: Kanadská novinářka o Aleppu | Outsider Media
  15. Pingback: Kanadská novinářka o Aleppu – archiv2k
  16. Pingback: Anonymous Slovensko UK &raquo Kanadská novinářka o Aleppu
  17. Pingback: Kanadská novinářka o Aleppu – almanach.cz
  18. Eddie

    Nikdy bych nerekl, ze s timto budu souhlasit a Rusy podporovat, ale je to tak. Doporucuji na Facebooku duchovniho Andrewa Ashdowna

  19. oh

    http://blog.aktualne.cz/blogy/vaclav-hubinger.php?itemid=28567
    Z dodatku autora textu
    1) článek NENÍ obhajobou B. Asada;
    2) článek JE kritikou obojetné a špatné politiky všech, kdo se do konfliktu nějakým způsobem zapletli;
    3) článek JE kritikou všech, kdo o situaci v Sýrii, o jejím vzniku i průběhu informují jednostranně a zaujatě ve prospěch „správného pohledu“.

    • Janika

      To je po dlouhé době opravdu zasvěcený článek rozumného a vzdělaného člověka. Mnohé osvětlí a vysvětlí bez předpojatosti a na základě opravdových znalostí. Jak je to dnes, kdy každý mluví do všeho, vzácné. Děkuji za odkaz.

      Přidala jsem autora na lištu vpravo.

    • MaB

      Comprendre le conflit syrien en 20 minutes Gilles Ardinat – YouTube
      20:45

      Hlavně pro ty, co rozumí francouzsky
      Gilles Ardinat, professeur universitaire et docteur en géographe,
      velmi srozumitelně a s maximální objektivitou vysvětluje komplexnost syrského konfliktu a říká (a dokumentuje) v podstatě totéž, co tento velmi dobry článek.

  20. Ondřej

    Channel Four News: Obvinění od Evy Bartlettové se nezakládají na pravdě

    Zpravodajství Channel Four News velmi pečlivě analyzovalo tvrzení kanadské novinářky Evy Barlettové, která píše blog pro server Russia Today a hájí režim Bašára Asada, že informace o zraněných dětech, zachráněných v Aleppu tamějšími Bílými helmami, jsou falešné. Podrobnou analýzou a srovnáváním mnoha zdrojů dokazují Channel Four News, že obvinění Barlettové jsou nesmyslná

    https://www.channel4.com/news/factcheck/factcheck-eva-bartletts-claims-about-syrian-children

    • tatko

      ..Ondřeji,ospravedlňujem sa za falošné video,ktoré som vložil nižšie,ale.. keď ono sa na to „tak hezky kouká“ .. :-) …príjemné Vianoce , želám!

    • Seal

      Ano, takhle to pak dopadá, když někdo dlouhou tiskovku, která chce informovat o celkové situaci v Sýrii, shrne to virálu v délce 3,5 minut. Tohle Channel 4 opravdu neměl těžké a jednoduše tím smáznul i to, co Bartlettová psala nebo říkala o situaci v té části Sýrie, která z reálných důvodů Asada podporuje. No těm, co zkrátka tak nebo onak „vědí“, to stejně může být jedno, ale pokud byste snad, Ondřeji, narazil na někoho, kdo „rozstřelil“ i tu kritiku Independentu, že ty informace via aktivisté ve východním Aleppu byly zkrátka „víc propagandou než zpravodajstvím“ tak mi dejte prosím vědět. Rád bych se totiž dozvěděl i to, jak to třeba bylo s těmi „posledními vzkazy z Aleppa“, kterých v době, kdy se už reálně jednalo o ukončení bojů, najednou začal být plný FB a twitter.

  21. tatko

    ..vlastne ani neviem,čo by som k tomuto dodal… ..stačí sa dívať a premýšľať… ..premýšľať.. ..Aleppo – Berlín.. .