Sobotní

Minule jsem se nesetkal s dostatečně odsuzujícími komentáři, pouze se dvěma příznivými, což mi dodává odvahu zveřejnit další niterný výkřik. :-)

DOPIS

Můj Vesmíre!
Rozpínám tě knoflíčky tvé blůzky
Mléčná dráha mrazivě se točí
do hlubin tvých očí
– neumím v tom ohni jít

Pod mlhou vlasů tvou křivkou pasu
bloudím
jak vůdčí typ

Ztracený v přízni a zpitý žízní
toužím
tě oslovit

Hroty révy mléčné mi probodáváš smysly
píseň z nich crčí narudlá jak krev
elegancí bytí ovineš mé city
a dovolíš bohorovně dotýkat se slovně
nitra porozumění, stačí to ke snění
v okouzlení chvilek,

                                                   Tvůj snílek

16 comments

  1. tatko

    ..keď Vám to „pani domáca“ dovolí,tak „jen hustějc a větší kapky“! :-) Máte (Češi) krásny jazyk!

    • Janika

      Ano, je to hezké :-).
      Napadají mě různé věci, co říct na takový „dopis“. A nakonec řeknu jediné: vzpomínám. Já už, zaplaťbůh, jen vzpomínám :-).
      A tatko, mně se zase moc líbí slovenština.

      • LS

        Janiko – nikomu to neříkejte – ale pro mně je to taky jen vzpomínka. Nedávno jsem ji našel zasunutou v zákoutích svého hardisku a řekl jsem si, že zkusím jít se svou bývalou kůží na trh. :-) Když už jsem si ty rýmovánky tak dlouho schovával, ať nepřijdou zcela vniveč.

        • Janika

          Těší mě, že jste se odvážil jít s kůží na trh :-). Budu ráda, když budete pokračovat, líbí se mi Vaše verše. Přidala bych se, ale umění vyjadřovat se ve verších mi nebylo dáno.

  2. LS

    Strávil jsem teď pár dnů ve Slovenském ráji, a mimo jiné tam s námi absolvovali túry i manželé z Bratislavy. Už som hovoril po slovensky…a aj slovenčina je ozaj pekná. Ale řeknu vám, když jsme se takhle vraceli dolů z rokliny Suchá Belá a chytil nás pořádný déšť, zapochyboval jsem, zdali mám správnou představu o významu slova RÁJ… :-)

  3. tatko

    ..mnoho ľudí verí,že naše položenie medzi rajom a peklom je určované našimi skutkami.Čo sa počasia týka,tiež patrím k veriacim… Ale ktovie či to “ v chvíli okúzlenia
    nie sú iba snenia “ :-)

  4. mistralius

    Podívám se po měsíci na tvůj slovutný blog a hned je tam roztoužený komentář nějakého samce. To si zaslouží komentář.

    • Janika

      No vidíš, a já si nad tou básničkou říkala, jaký je rozdíl mezi roztouženým básníkem a mezi roztouženým individuem, co se vyjadřuje neartikulovanými zvuky ;-).

  5. mistralius

    Roztoužený básník chce „zasunout“, tímto má diskuze končí, veškeré úsilí nyní směřuji k politickým tématům.

    • dixi

      Ne všichni jsou hned tak pragmatičtí, je to krásná milostná báseň.