100.výročí Říjnové revoluce

Napsal Sl.Lopatnikov
Překlad Janika, převzato odtud.

Nezůstalo prakticky nic.

Ruský ortodoxně-vlasovsko-únorový režim odmítá dokonce připomenout tuto největší událost dvacátého století, která přeměnila zemi na druhý nejsilnější stát na světě a poskytla lidem několik desetiletí důstojného života.

Co se týče oslav a svátků, já jsem mimochodem proti jakýmkoli symbolickým akcím, slavnostem a oficialitám. Ale Říjen je zvláštní případ. Jako 12. duben. Je zvláštní, protože je jako jediný svátek na světě svátkem Člověka.

Co udělal Říjen? – Poprvé v dějinách lidstva nastolil otázku ne zničení „bohatých“, ale zničení zlodějů, i těch „ze zákona“. To je důležité. Byla to revoluce ČESTNOSTI – na rozdíl od mnoha revolucí ZÁVISTI, se kterými jsme se mnohokrát setkali v historii.

Reklamy

90 comments

  1. Janika

    Téma vhodně doplňuje nejnovější Tarasův článek https://taras2.wordpress.com/2017/10/25/nepritel-neni-pritel/ .

    Dělení na otroka a otrokáře, feudála a poddaného, statkáře a bezzemka, fabrikanta a proletáře, finanční magnáty a kapitalisty na straně jedné a lidi práce na druhé, to je a bude základní dělící hranice ve společnosti do té doby, dokud budou na světě bohatci a chudáci, přičemž jenom velmi malá část z prvně jmenovaných si své bohatství skutečně zasloužila, v drtivé většině je to výsledek vykořisťování, zlodějen, nespravedlivého rozdělování výnosů lidské práce.“

    To se mi líbí moc.
    Dále Taras píše, co by se mělo dělat, aby se tento stav zlepšil:

    „Jak z bryndy ven? To je přece nad slunce jasné: levice a její strany musí začít skutečně bojovat za práva pracujících a střetnout se s buržuji v boji, který možno nazvat třídním, ale především spravedlivým. Zbraně tohoto zápasu samozřejmě nemohou být skutečné; jsme v Evropě přilepeni na bohatý a zhýčkaný Západ a nebyli bychom pochopeni. Zbraně musí být ekonomické a v právním státě přijaté zákonným, parlamentním způsobem. Co brání teoreticky vítězné levici, aby přijala následující zákony a opatření tak, jak mi je na jazyk slina přináší? Například: zákaz přesčasové práce; zákon o 35 hodinové pracovní době s plným vyrovnáním mezd; povinné členství v odborech; progresivní dědickou daň, o té příjmové ani nemluvě, ta je základním předpokladem. Co brání a čemu odporuje progresivní zvýšení daní majetkových, tak, aby střední a nižší třídy platily to samé, co dnes, od určité úrovně aby to bylo bolestivější? Zdanit vysokou sazbou exkluzivní zboží; ekonomickými nástroji znechutit vyvádění firem do daňových rájů; vyloučit z nákladových položek výdaje na reklamu, propagaci, studie a rozbory, spotřební běžné zboží; zdanit rejdění kapitálu a finanční spekulace; vyloučit podnikatelské aktivity ze zdravotnictví, sociální péče, důchodového zabezpečení a školství; kriminalizovat vlastnictví vysokých částek v hotovosti a zabavovat je. Zestátnit řadu služeb a činností, které se díky jejich privatizaci staly drahé, nespolehlivé až nedostupné, namátkou vodárenství, těžbu surovin, energetiku a advokacii. Je snad něco z vyjmenovaných návrhů v rozporu s ústavou?“

    • Eddie

      Tarasovy navrhy jsou samozrejme realizovatelne, jenze k tomu je potreba celkem znacna parlamentni vetsina a rekneme jista jednota vseholidu, coz ocividne neexistuje. Vseholid je totiz pekna mrcha, vseholid nechce chleba pro vsechny, vseholid chce kaviar pro hlavne sebe. Jednota, jednota je to co chybi bratru tak 10000 let.

      • strejda

        Vy chcete český majdan? K ničemu jinému by to nevedlo. Už Marx tvrdil, že změny musí přijít od nebohatších zemí. Ty jistě přijdou, jen není jisté jaké. Dokončení islamizace nebo občanská válka? Je třeba být připravený na tyto varianty.
        Islamizace by uvolnila pouta EU a občanská válka na Západě také. Je to krutá, drsná pravda, ale Češi se svým genetickým fondem by to měli zvládnout. Snad i hodně počeštění Slováci. Maďaři se snad poučili a Orbán je vychoval. Ovšem Poláci by šli na Moskaly, nic jiného neumí.
        Šance tu tedy je. Bez armády a základní potravinové soběstačnosti to ale nepůjde.

    • hans

      Tarasovy návrhy jsou nerealizovatelné, dokud bude existovat nynější ústavní soud. Protože ten je shodí ze stolu jako odporující nepsanému duchu ústavy.

  2. astraustralia

    Choval se jako nepřítel, náš kapitalista a jeho poskoci – a jako s nepřítelem je s ním nutno zacházet.

    Choval se ?
    Proc tam je minuly cas ?
    Uz se chova jinak a lepe ?

  3. astraustralia

    Tarasovo volani po vzpoure lidu proti nepratelskemu systemu zatim nevyslyseno.
    Podvadeny a oblbovany lid jako ovce v pasivite, obcas jen zameci,.
    Pokud se nekdo ozve, okamzite nalepkovan, xenofob, fasoun, nebo alespon „populista“.
    „Laciny populismus“ je dalsi terminus technicus uzivany k odmitani odsuzovani a zastrasovani ovcana !
    Bohatci a jim slouzici „ELITY“ jedou na plne obratky :-(
    Detailneji:
    http://www.novarepublika.cz/2017/05/profesor-rainer-mausfeld-prednaska-na.html

  4. astraustralia

    Lve mate pravdu
    oznaceni „extrémista“patri do slovniku dnesniho korektniho posuzovani vseho nekorektniho.
    Od prkotin po zasadni veci.
    Lide kteri vedi nejlepe ze „nic nemuze byt zadarmo“ povazuji za extremni nazor ze pece o zdravi a vzdelani by melo byt z principu pro FSECHNY homosapiense bezplatne !
    A opacne ti co vedi ze vzdelani a zdravi musi byt pro kazdeho bezplatne
    povazuji ty kteri to zpoplatnili za extremisty!
    A takto by se dalo pokracovat.
    Pro nektere se takove nalepkovani stalo tim nejsilnejsim argumentem:-(
    S extremisty, rasisty, fasisty, xenofoby, populisty a fsemi dalsimi isty se preci slusny clovek nebavi :-(
    Pak neni divu ze se lide nemohou dohodnout.
    Neni na cem pri tak zasadnim rozdilu v pohledu na svet, na zivot a kdyby to tihle experti umeli tak i az na vesmir.
    Nesouhlas dostal novy superrozmer:-(
    Neni to muj president
    Neni to muj premier
    Neni to moje vlada
    Neni to muj starosta
    To mate vazeny nesouhlasny spoluobcane ale smulu ze jste volil tu stranu ktera nebyla zvolena neb ziskala mensi pocet hlasu.
    I pres fsechna kurvitka ktera demokracii deformuji zatim nic lepsiho nema spolecnost k pouziti.
    Prito staci tak malo :-)
    Staci domluvit se, vychazet spolu v dobrem, spolupracovat na spolecnem dile, prestat valcit a zabijet se!
    Ale nezoufejte, stale jeste zbyva cca 3 milliardy let nez tato planeta zacne byt pro zive bytosti nevhodna.:-)

    • Kamil Mudra

      Nojo, Astře. Jenomže právě ta bezbrannost demokracie proti kurvítkům a jejich tvůrcům vyvolává značnou pochybnost o tom zda jde skutečně o to nejlepší co má společnost k dispozici. Když je povýšen nástroj na ideu a jeho používání prosazováno i za tu cenu že jsou přehlíženy jeho zjevně problematické dopady v důležitých procesech, přinese to zpravidla více škody než užitku. To je jako bys krumpáčem kypřil hlínu kytkám na parapetu a přehlížel při tom že rozbíjíš květináče. :-(

  5. Tribun

    Říjnová revoluce, její duch i její smysl mají být zapomenuty, aby nekazili krásný nový svět staronových pánů. Nic nového pod sluncem, takhle dopal již Achnaton před třemi tisíci lety. Až Října zůstane jen karikatura Velkého teroru, budou ho všechny noviny i učebnice plné.

    • tresen

      Achnaton?
      On ten jeho revoluční bůh neskončil z dnešního pohledu o nic hůř než jiní tehdejší bohové.
      A co vy? Vyprávíte dětem o hodném Leninovi a učíte je říkanku „Rudou barvou dneska září sedmička v mém kalendáři“?

      • Kamil Mudra

        Z dnešního pohledu… Sám Achnaton to ale asi viděl jinak.
        Zdá se, Třešni, že jste zastánkyní „stejkové teorie“. :-)

      • Janika

        Děti bych z toho vynechala. Ale to, co se v té zemi stalo, bylo fascinující. Po staletí zbídačení otroci zvedli hlavy. A samozřejmě, že pak nebylo všechno růžové, to ani nešlo.

        • tresen

          Nevím, jak otroci, ale zbídačení mužici odevzdaně přijali, co se na ně valilo. Jako kdykoli v minulosti.

          • strejda

            Bez těch mužiků to nešlo, ti byli fundamentem. Nebo myslíte, že nadšené miliony mladých budovatelů SSSR byli potomci těch chytrých a schopných, co Rusko po revoluci opustili? Někomu se přece museli narodit, odněkud pocházeli.
            Chce to najít nezaujatý pohled a běh dějin.

          • hans

            ..odevzdaně přijali…

            Odevzdaně?? Cože?? Tady někdo o Rusku a revoluci moc neví.

            Zrovna včera říkali v Čt že mužici si vyřizovali účty s kulaky a statkáři tak vášnivě, že je musel Dzeržinskij krotit. A to Felix Edmundovič nebyl žádný beránek.

            • vittta

              Ale to byl zajímavý dokument, musím říci.
              Až ne „ČTácký“.
              Tyhle ruské dokumenty nikdy nepropásnu, jejich pohled na věc je velice obohacující.

  6. Saul

    Tak jen hádám,že Taras by na tuto trapnou agitku měl asi jiný a komplexnější názor.
    Ale nech raději starého barda drimat:-)

    • Saul

      A kdyz už si da někdo tu práci s přepnutím na caps lock v pojmech člověk,čestnost….tak by měl sakra dobře volit s přirovnáním těch hodnot v historických událostech.
      Pragmatismus není humanita.

            • astraustralia

              2krat palec dolu protoze to neni 70tisic ale jen 68,5 ?
              U Janiky jen 2 spravne socialne soucitici
              co s bezdomovci zadne slitovani neni k mani? :-)
              :-)

              Tarasi kde si

              Vysledky roku 2016!
              Bezdomovců je v Česku dvakrát víc, než se dosud uvádělo!
              Celkový počet bezdomovců nyní odhaduje na 68,5 tisíce osob.
              Alarmující je množství lidí bezprostředně ohrožených ztrátou bydlení.
              Podle výzkumu je to bezmála 120 tisíc osob.
              Výzkum MPSV také nepřímo ukázal, že téměř každý desátý Čech,
              který je podle parametrů statistiků ohrožen příjmovou chudobou (zhruba milión osob),
              tak začíná být zároveň vážně ohrožován ztrátou bydlení.

              https://www.novinky.cz/domaci/397330-bezdomovcu-je-v-cesku-dvakrat-vic-nez-se-dosud-uvadelo.html

              • Kamil Mudra

                Nevolí, pro „neziskovky“ nejsou dost atraktivní (Brusel na ně neposílá fufníky), nežádají o azyl aby zaujali sluníčkáře, nedemonstrují, nechodí řvát na úřady aby si vymohli sociální dávky… koho by zajímali? :-(

                  • vittta

                    Nevíte, jestli nejde na compu nějak namalovat takový kosočtverec, s čárkou uprostřed?
                    Jeden bych vám poslal!

                    • brtník z brlohu

                      Všimli jste si že Janika má nového Trolla? A nespavce, zatvrzelého.

                    • brtník z brlohu

                      Po ránu blbu –
                      správně má být: Všimli jste si že Tribun má nového Trolla? A nespavce, zatvrzelého.
                      Může si připsat k dobru že mne tak rozhodil – nebo za to může zimní čas????

                    • vittta

                      Já k Tribunovi nekoukám, ale tedy…nakoukl jsem.
                      A hned mě zaujal tento text Třešně:
                      „Maturitní vysvědčení ani diplom dnes opravdu není záruka proti lenosti myslet, a to zejména proti lenosti přemýšlet prozíravě s ohledem na budoucnost.“
                      Škoda, že Třešeň nenapíše, co je správné, s ohledem na budoucnost.
                      To může napsat jen někdo, kdo budoucnost zná, resp.dokáže převídat.
                      Z mého pohledu je třeba správná volba Okamury, protože v budoucnosti vidím nebezpečí v nepřizpůsobivých migrantech, spolu s odnároněním státu.
                      Všechno ostatní počká, a i když sám Okamura těžko může s těmito věci něco dělat, je tam, a bude o něm slyšet, už proto, že na jeho pomluvách bude stavět naprosto debilní mainstream- takže to MŮŽE dopadnout jako s Babišem, kterého právě mainstrem zvolil, a to tím, že na něj neustále útočil- a ve svatém rozhořčení si nikdo nevšiml, že představitele mainstreamu lid nenávidí tak, že bude volit kohokoliv, jen ne je!
                      Tohle ale mainstremoví političtí komentátoři jaksi…..nezmiňují, protože jsou tak arogentně ješitní, že spíše budou plácat o slabuduchých nevzdělaných voličím českých (viz Tuten u Tribuna), než že by se chytili za vlastní čenich!

                    • vittta

                      Také jsem si u Tribuna všiml, jak složitě a nepochopitelně vidí ti, co se prohlašují za levičáky, neúspěch „levice“.
                      Všemožné až fantastické důvody..že už je všeho dost a lidé si toho neváží a tyhle kecy.
                      Důvod je podle mě velice jasný a zřetelný.
                      Levice se stará o ty, které si sama vytváří či dováží, a to kvůli penězům.
                      Cikáni v ghetech, migranti, buzeranti a jiní úchyláci,femnistky….
                      Jen na chudáky jim nezbývá čas, přesna jak to psal Kamil kus výše.
                      Levicový volič by musel být na hlavu, kdyby je volil, dokonce i Tribun, který si na velkého levičáka hraje, levici nevolil.
                      Volil Piráty, u kterých se právě pseudolevicová činnost dá předpokládat, co se u nich rozhodně předpokládat nedá ani náhodou, je nějaká péče o chudé, nemocné a staré, pokud samozřejmě tito nebudou barevní, nebo deviantaní.
                      Levičáka typu Tribun daleko víc zajímá památních v Letech, než nějakých 68 500 bezdomovců.
                      Padly tam i zmínky, že levice má přirozenou starost o uprchlíky, neb tito utíkají ze zlých časů války a bídy.
                      Problém je v tom, že ze žádné války ve své většině neutíkají, integrovat se nehodlají, stejně jako se nehodlají integrovat cigoši z ghet, a ani o to nikdo z „levičáků“ nestojí, protože integrovaný Cikán či uprchlík už nenese peníze, stejně jako heterosexuální bílý muž nebo nějaký bezdomovec.
                      Proč by měl nějaký exekucemi stižený chudák, makající za mzdu, blízkou minimální, volit levici?
                      Ještě se mu budou „levicoví intelektuálové“ z kliniky posmívat, že je nevzdělaný.
                      Nevzdělaný možná je, blbej ale ne, jinak by levičácká banda ČSSD nemohla mít takhle málo!

                  • Kamil Mudra

                    „Ještě že mají takové, jako jste vy.
                    Empatické, pomáhající, kde je třeba.“

                    Z toho vašeho comentu, třešni, dýchá ironie na sto honů.
                    Jenže já na bezdomovectví nepotřebuji žádnou empatii protože s ním mám osobní dvouletou zkušenost. A čtyři lidi se mi podařilo z té ulice stáhnout. Třem jsem vyjednal návrat k jejich příbuzným a čtvrtého „adoptoval“ do své rodiny.

                    • tresen

                      To přece vím, už jste se o tom někde zmínil.
                      Žádná ironie v tom mém komentu nebyla.

                    • Kamil Mudra

                      Tak to se omlouvám že jsem vás z té ironie podezíral.

            • Saul

              Naši bezdomovci nějak souvisí s tématem Říjnové revoluce „ČESTNOSTI“?
              Po VŘSR v Sovětském svazu nebyli bezdomovci?
              Tak pravda je,že tento problém NKVD systematicky řešila a v pravidelných intervalech tyto „živly“ odvážela do svých ubytovacích kapacit na časově neomezené období,
              Sice nemám pocit,že o takový „důstojný život“ stáli,ale postaráno o ně bylo,to nelze popřít.
              Podobně se mimochodem čistila po válce Moskva od žebrajících zmrzačených veteránů.
              Ti si tedy svůj pobyt all inclusiv někde na Kolymě už nemohli odpracovat,tak bylo jednodušší je odvézt někam na vesnici a návrat do výstavní Moskvy důrazně nedoporučit.

              • Hamilbar

                Měli zkrátka smůlu Saule, že tam tehdy neměli někoho jako jste vy. Tupí mužici, co naděláte.

                  • vittta

                    Já už druhý den přemýšlím, co vám na to napsat.
                    Vysmíváte se humánosti VŘSR ve světle určitých neblahých jevů, v té době se vyskytujících.
                    Ale VŘSR přece nebyl jen rudý teror a gulagy.
                    Jde o myšlenku.
                    A ta byla vznešená, a do značné míry se ve velké bolesti převedla do praxe.
                    Člověče, co vy byste vlastně chtěl vidět?
                    Vždyť byla válka, masakry milonů byly běžné a vojáci byli zvyklí zabíjet.
                    V Rusku pak byla občanské válka, hlad, strádání, teror, ale nejen rudý.
                    Jedlo se lidské maso, byla to hrůza, a v hrůze i humánní a vznešená myšlenka někdy zaniká.
                    Mějte trochu úcty k těm milionům mrtvých, ale ne jen pokrytecky k těm, co mají na svědomí bolševici, ale ke všem, kdo padli v 1. světové válce a v občanské válce.
                    Mnozí padli jen za naději.
                    Carský režim přece nebyl více humánní, ruská společnost před 1. světovou válkou nekvetla.
                    A mějte respekt k politikům, kteří „TO“ dokázali.
                    Všem navzdory, dokázali revoluci vyhrát, a Rusko konsolidovat.
                    Nemusíte být jejich přítel, ale i nepřátel je třeba si vážit, když něco dokázali.
                    Já vím, je to těžké, a mě třeba také nadávají, a označují mě nelichotivými nálepkami, když projevím respekt k německému Národnímu socialismu a Hiterovi a k tomu, co dokázal pozitivního, ale i k válečným úspěchům.
                    Předhazují mi holokaust, který ale přece ve 30 letech nebyl.
                    To samé děláte vy nyní, zase předhazujete rudý teror, jako by se nic jiného v Rusku nedělo a ruský revoluce neměla žádný pozitivní mezinárodní dopad.
                    Je to hloupé, Saule, važme si svých nepřátel.
                    A učme se od nich.
                    Jen tak se můžeme povznést nad kruté dějiny!

                    • Saul

                      Vznesene myslenky zustavaji vznesene hlavne proto,ze je nikdo nedokazal uplatnit terorem.
                      A z dejin vime,ze uplatnitelne jsou.
                      Mozna kratkodobe,mozna v malych komunitach,mozna „beznadejne“( treba proti tomu teroru),ale jsou.

                      „Je to hloupé, Saule, važme si svých nepřátel.
                      A učme se od nich.“

                      Jdete si svoji cestou a nerozdavejte nevyzadane rady.
                      Ja si svych nepratel nevazim a nemam co se od nich ucit.

                    • embecko

                      90% ruske cesty k socialismu delal boj s kriminalnimi klikami, co se utrhly z retezu na konci carske epochy a byly k nezastaveni. Bolsevici V ZASADE neudelali nic jineho, nezli pokracovali ve Stolypinovych/ Kerenskeho reformach. Ti dva na to tehdy nemeli, nebot nedokazali pouzit kolektivizacni/znarodnovaci nastroj. I sovetske politbyro k nemu pristupovalo opatrne, nekolikrat jej pouzilo, pak zase opustilo…nakonec se ukazalo, ze bez kolektivizace skonci jakakoliv reforma ve stolypinsko- kerenskeho mocalu a rozpadne se na obcinove nature a tvrde pesti kulaku, drzicich muziky tvrde pod krkem.
                      Nerikam, ze to tehdy byla selanka, ale jsem presvedcen o tom, ze bolsevici zachranili Rusko pred rozpadem, ktery by nutne nasledoval po prohrane valce (Trojspolek by si Rusko rozdelil, uz si na to brousil zuby). Bolsevici nebojovali ani tak s kapitalisty, jako s kriminalniky, jejichz klany si de fakto rozdelily zemi a nedovolovaly jeji politicke a ekonomicke sjednoceni. S timhle problemem se Rusko potyka dodnes a uz 30 let jej nedokaze poradne rozlousknout. Nebyt medii a jejich moci, museli by opetovne kolektivizovat (anebo se rozpadnout). Bohuzel, vyklad sovetske historie je hodne ideovy (za coz se pricinili i sami komunisti) a tak z nej vypadava ona technologicka stranka konzolidace rise (jez pohrichu cinila naprostou vestinu bolsevicke snahy). Je to podobne jako v modernich ceskych dejinach, kdy se hadaji liberalove se socialne trznimi kadry, zda- li bylo provest privatizaci trzne, anebo pravne- a pritom po 89. roce slo o jedine- o rychlost, s jakou se do podniku nasunou soukromi vlastnici…zda- li tak, anebo onak, to bylo lhostejne, rozhodujici byl cas o ktery se hralo.

                    • vittta

                      Tak to jsme každý někde jinde.
                      Já se učit potřebnuji, i od nepřátel, vy, jako jakýsi nadčlověk samozřejmě ne.
                      Výsledkem vašeho nadčlověčismu je dnešek, zhroucení levice a čím dál více násilné držení pohromadě už dávno morálně i politicky rozpadlé EU.

                      Jediné, co vám zvývá je osočování oponentů, což vám jde daleko lépe, než vedení lidu, podmíněné úspěchem ve volbách.
                      Jinak lid vést celkem umíte, pomocí zákazů, buzerací, vyhrožování a vydírání a samozřejmě- násilí, které je právě v době nástupu.
                      To už vidíte, jak reagujete.
                      Vztekle, jak malý spratek, mě doporučujete, abych si nechal své rady.
                      Já vám ale neradím, píšu „VAŽME“ si svých nepřátel.
                      Né „VAŽTE“.
                      Vám bych si radit nedovolil, neboť vaše nadčlověčenství, vaše morální a intelektuální převaha nad malými ubožáky jako jsem já, je dobře známa, ne?
                      Vy jste velikán ducha, já jen pouhý občan.

                • astraustralia

                  Tenhle recept přišel ke cti i v Šanghaji v roce Světové výstavy.
                  Co tim chtela basnirka rici ?
                  Proc zminujete jen Sanghai ?
                  Proc dvoji metr? Proc ne merit vsem stejne ?
                  Tyhle FSECHNY Vase jeddnostranne commenty nuti ctenare nejen k zamysleni ale i k nesouhlasu.
                  Kam se podela Vase moudrost?
                  Prerodila se v jednostrannost ?:-(
                  Proc me Tresni nutite k negativni reakci ?
                  Musim Vas ujistit ze pred OH v r 2000 zde v Sydney take cistili mesto od „homelessaku“ !!!
                  Cisti stejne, jak komousi tak i kapousi !

                  • tresen

                    Proč zmiňuju zrovna Šanghaj?
                    Protože jsem tam tenkrát byla. Byla jsem v téže době i v Pekingu a mohla jsem srovnávat. V Pekingu nebylo nic mimořádného vidět v podchodech žebrající lidi, většinou postižené. V Šanghaji nebyli, takže nebylo těžké uvěřit zvěsti, že je správa města na dobu výstavy vyvezla pryč.

                    • vittta

                      Tak to je vrchol všeho, tak vy jako jezdíte do zemí, kde se porušují lidská práva, jo?
                      Neuvěřitelné…..

  7. vittta

    Já jsem si teď z velké nudy četl úvodní článek u Tribuna- tento“ http://a2larm.cz/2017/10/anketa-historicky-debakl-levice/
    V článku hovoří 4 lidé, co se snaží uchopit neúspěch levice.
    První je O.Slačálek, to je dle mého typický levičáček, co myslí zásadně jen a jen na sebe.
    Píše o podpoře „lidí práce“, ale neví, co to přesně ti lidé práce jsou, což maskuje tím, že jako neví, co je to „třída“ a „práce“, což by chtělo nějakou diskuzi
    No, a o to mu jde- budou diskutovat a diskutovat, ale pracovat nebude nikdo, takže nakonec jako třídu práce nedefinují dělníka v Kosteleckých uzeninách, ale tvrdého dříče v neziskové organizaci či profesionálního demonstranta,cigoše, buzeranta či profesionální lesbu či feminostku.
    Pak je pravice, ble, ble, a Zelení, ble, ble, nic zajímavého.
    Následně nemůže opustit feministickou, antirasistickou a zelenou levici…to jen potvrzuje, což jsem už uvedl, dělník ho nezajímá, devianti a radikálové ano.
    Došlo mu, že je třeba přehodnotit vyděračský styl, který provozovali (jak to najednou dobře ví, co?) a vůbec mu nedošlo, že ten styl nevytvořili oni, ale on vytvořil je, argumenty na obhajobu ultrafeminismu, antisexismu, antirasismu jak ho předkládají (tedy jako čistý rasismus proti bílým) deviací či ekoteroru totiž žádné nejsou, takže vydírání a nálepkování používat musejí, alternativa je uznat, že melou blbosti, jenže to nikdy neudělají, už proto, že si na své nadřazenosti nad ostatními lidmi zakládají.
    Svůj slaboduchý a naivní text ukončuje do nebe volající zpovědí politického idiota:
    „A první na řadě nejspíš bude bitva o Kliniku a o to, jaký (či jestli vůbec nějaký) prostor se v nových poměrech vydobude pro squatting v Praze.“
    Jasně, Klinika a squating v Praze je podle něj základna české levice, tak blahopřeji, Ondřeji!

    • vittta

      Co je zas, sakra, jaké schvalování???????
      Článek pokračuje zpovědí K.Smejkalové, což je děvče evidentně značně naivní.
      To je nosná část Tribunova článku, už jsem se k tomu vlastně mimoděk vyjádřil, oan konkrétně píše, že nepřítelem není syrský uprchlík, ale exekutor a zaměstnavatel,porušující ZP…ble, ble.
      No, zkus to Kateřino, vysvětluj, a hlavně nezapoměň vysvětlit, proč tolik syrských uprchlíků přichází z Afgánistánu, Pákistánu, Iráku, a pak z černé, i arabské Afriky.
      A Kateřina vysvětluje, a vysvětluje, a výsledek jsou zrovna tyhle volby.

      • vittta

        A nastupuje M.Metelec, tvářící se děsně chytře.
        Toho napadlo, že by se měla nějak založit levicová alternativa…nějaká progresivní.
        Hmmm….jenže kde brát, když se levicové myšlenky nějak vytratily, ba jsou napadány jako pomalu zpátečnické?
        Alespoň mu došlo, že pražští radikálové na to všechno sami nestačí, už mu ale nedošlo, že jiní nejsou a oni „pražští radikálové“ se do jejich feťáckých a deviantních doupat (podle mě, nevím to) sjeli z celé republiky.
        Zajímavá je tato geniální mylšenka:
        „Parlamentní levice by měla přijmout opoziční roli a tvrdě kritizovat vládu, ať bude jakákoli. “
        Jo…..to já bych tak daleko nešel, kdyby byla vláda dobrá, moc bych je zase nekritizoval, protože přehnaná krinika čehokoliv ničí práci samotnou, ale to Maťej ještě neví, protože- jako většina takových „levičáků“, nikdy nepracoval.(to tedy také nevím, jen si to myslím)

        • vittta

          A nakonec Gaby Khazalová.
          Ta z celé politiky pochopila jen slova „pravice“ a „levice“, což tedy není rozhodně sama.
          To může ČSSD říci, že vyhrála pravice, ať si vládne, ale Babiš se rozhodně nijak pravicově nestaví, a jeho útoky na OSVČ a všemožné buzerace jsou spíše levicové, takže pronést tuto blbost veřejně, tak Gaby bude vypadat jak na trifenydylu.
          Pak píše, že Stropnický a Berg sami vyložili slabiny kampaně…..a že to nevěděli dříve?
          Stropnický si myslel, že jeho hlavní trumf bude přiznání, že je teplej, a tím že ho lidé začnou milovat…nezačali.
          Gaby se snem každého pravičáka, tu pustit do jakékoliv strany do vedení, tak jí spolehlivě pohřbí už za 3 měsíce.
          Zajímalo by mě, jak by pak odstupovala a přijímala odpovědnost, jak (správně) radí ČSSD, jenže lépe se radí, než odstupuje, takže bych zrovna tuhle část klidně vynechal, už proto, že i idiot z cvokhausu by na něco takové přišel!

          • vittta

            Sakra tak co je zas, Janiko?
            Už to tam pošli, zajedno takhle nikdo neví, o čem vlastně píšu, a za druhé je to právě ten první díl, který má největší výpovědní hodnotu.
            Nebo co se ti zase nelíbí?

          • vittta

            Tak, tohle je blokovaný úvodní text.

            Odkaz na A2larm, jehož článek hodnotím, je přesně ten článek, co ho odkazuje Tribun.

            Já jsem si teď z velké nudy četl úvodní článek u Tribuna- tento…………………………….
            V článku hovoří 4 lidé, co se snaží uchopit neúspěch levice.
            První je O.Slačálek, to je dle mého typický levičáček, co myslí zásadně jen a jen na sebe.
            Píše o podpoře „lidí práce“, ale neví, co to přesně ti lidé práce jsou, což maskuje tím, že jako neví, co je to „třída“ a „práce“, což by chtělo nějakou diskuzi
            No, a o to mu jde- budou diskutovat a diskutovat, ale pracovat nebude nikdo, takže nakonec jako třídu práce nedefinují dělníka v Kosteleckých uzeninách, ale tvrdého dříče v neziskové organizaci či profesionálního demonstranta,cigoše, buzeranta či profesionální lesbu či feminostku.
            Pak je pravice, ble, ble, a Zelení, ble, ble, nic zajímavého.
            Následně nemůže opustit feministickou, antirasistickou a zelenou levici…to jen potvrzuje, což jsem už uvedl, dělník ho nezajímá, devianti a radikálové ano.
            Došlo mu, že je třeba přehodnotit vyděračský styl, který provozovali (jak to najednou dobře ví, co?) a vůbec mu nedošlo, že ten styl nevytvořili oni, ale on vytvořil je, argumenty na obhajobu ultrafeminismu, antisexismu, antirasismu jak ho předkládají (tedy jako čistý rasismus proti bílým) deviací či ekoteroru totiž žádné nejsou, takže vydírání a nálepkování používat musejí, alternativa je uznat, že melou blbosti, jenže to nikdy neudělají, už proto, že si na své nadřazenosti nad ostatními lidmi zakládají.
            Svůj slaboduchý a naivní text ukončuje do nebe volající zpovědí politického idiota:
            „A první na řadě nejspíš bude bitva o Kliniku a o to, jaký (či jestli vůbec nějaký) prostor se v nových poměrech vydobude pro squatting v Praze.“
            Jasně, Klinika a squating v Praze je podle něj základna české levice, tak blahopřeji, Ondřeji!

            • Nerevar

              To blahopřání bylo místnímu Ondřejovi/Otovi nebo Ondřejovi Slačálkovi? (To nebyla řečnická otázka.)

    • Kamil Mudra

      Ten článek se klidně mohl jmenovat: „Sešlost zatemnělých mozků.“ Ovšem, pokud se my, opačně smýšlející, jevíme takovými svým oponentům, pak docela chápu že nás nechápou a ani nečtou to co čteme my. Představa že mohu na někoho působit stejně jako na mne pan Šonka se mi ani trochu nelíbí a padá na mne z toho smutek. :-(

    • Ondřej

      Michael Žantovský t.č. laureát státní ceny za politickou agitaci jistě napíše v daném plátku něco co vám bude ideově konvenovat. Má k tomu potřebnou „výbavu“ i důvěru Hradu…:-)

      • oh

        Mr. Fake News, nejenže si jako obvykle pletete pojem a průjem, vy „laureáte státní ceny za politickou agitaci“, ale tentokrát se vám podařilo i zaměnit Michaela Žantovského, t.č. ředitele Knihovny Václava Havla, za jeho jmenovce, (příbuzní, pokud vím, nejsou), novináře Petra Žantovského. Facku za toto faux pas už si laskavě dejte sám.

    • vittta

      To je zajímavý…
      Tak komentáře s odkazem na PL nebo na A2larm jsou blokovanány, ale na psychopatické BL ne.
      Další pokusy dělat nebudu, ale zajímalo by mě, které odkazy jsou tak předvěžně nevhodné, že je třeba blokovat příspěvky, kde jsou tyto odkazy obsaženy.
      No, moje to není, ale Janiko, to se mi nějak nezdá jako super nápad….
      Má to nějaký důvod?

      • vittta

        Tak ne, i bez odkazu to text nepustí.
        Hele brouku, uveď to nějak na správnou míru, nepatlám se s texty proto, aby mi někde na věky spaly, to nemám zapotřebí!

    • Kamil Mudra

      Něco mi uniklo? Nevšiml jsem si že by se Janika zmínila o blokování odkazů na PL nebo na A2larm. Od kdy to má fungovat?

      • vittta

        Napsal jsem dva texty, ten jeden celkem dlouhý, s odkazem na Tribuna, tedy jeho úvodní článek u tématu „levice“, ale použil jsem odkaz na originál A2larmu.
        Ten čeká na schválení.
        Tam je pár …ne úplně korektních označení, ale ten druhý, s odkazem na PL je krátký, zcela bez jakýchkoliv nekorektních výrazů, tak nevím……

  8. astraustralia

    Staci aby vitr zafoukal
    tak silne ze i debatu u Janiky rozfoukal :-(
    Tak zkusim z jineho soudku :-)
    Porad jen Rusko omilate
    pritom na druhe strane svetovy vzor mate !!! :-)

    Nejlepsi university, nejlepsi vedce, nejlepsi demokracie, vse nej.. a proto vzor pro cely svet, ale take….

    Miliony Američanů neumějí číst a psát. Negramotnost ničí celé generace
    https://zpravy.idnes.cz/negramotnost-spojene-staty-dospeli-americane-f4j-/zahranicni.aspx?c=A171030_135939_zahranicni_kha
    (podobne noviny zakazat pri prvnim zasedani noveho parlamentu, alespon na takovych zasadnich postojich by se meli shodnout ! )
    [ a take alespon 2 (dva) palce dolu bych prosil:-) ]

    • vittta

      Nač tolik mínusů?
      Buzny prostě mají více případů HIV.
      Dobrá zpráva je, že to konečně někdo zveřejnil.
      Doufám, že nebudou po nebohých heterákách chtít, aby v rámci rovnosti měli HIV také tolik, to by byla ovšem špatná zpráva!

  9. astraustralia

    Od mezinarodnich hoaxu k tem domacim :-)
    Jeste ze ma ministerstvo nove oddeleni na potirani falesnych informaci!

    Jiste nasledovna zprava bude vyvracena, obvzlast kdyz tento mail zacal obihat po republice !!!

    „Utajená“ Veřejná zakázka státu ?
    Rok stare a Sobotka se nepochlubil !
    Vážení,
    Najeďte si na stránky Ministerstva pro místní rozvoj ČR, vyhledejte veřejnou zakázku ev. č. 642794,
    otevřete si formulář 7601011042794,
    oddíl II. B – předmět zakázky, hodnota zakázky 520.500 000 Kč, zveřejněno 22. 7. 2016.
    https://old.vestnikverejnychzakazek.cz/cs/Form/Display/679806
    Jde o zakázku na centralizované poskytování imigračních služeb, ovšem jak to celé koresponduje s tvrzením některých politiků
    -„žádní migranti, žádné kvóty!“?
    Stranky nalezeny. A je to pravda. Takže Chovanec s podrazákem Sobotkou nám tvrdě lžou (předvolební tah).
    Oni mají smůlu, protože zakázky musí být uvedeny na portálech příslušných ministerstev.
    Počítají s tím, že lidi jsou pitomci a nebudou stránky studovat.
    Mluví o tom, že žádné kvóty pro imigranty atd. A vidíte, oni mají již připraveno 520 milionů pro rok 2017 až 2019
    – počítají s přísunem migrantů.
    A že to je pravda, tak se podívejte níže na výtah z té veřejné zakázky:
    I. 1) Název, adresa a kontaktní místo/místa:
    Úřední název: Česká republika – Ministerstvo vnitra
    Identifikační číslo (je-li známo): 00007064
    II. 4) Stručný popis předmětu a rozsahu či hodnoty dodávek nebo služeb:
    Předmětem plnění této veřejné zakázky je najít generálního poskytovatele integračních služeb pro osoby
    s udělenou mezinárodní ochranou pro období let 2017 – 2019.
    Integrační služby jsou služby zaměřené na pomoc oprávněným osobám při jejich začlenění do společnosti,
    a to zejména v oblasti bydlení, vzdělávání a odstranění jazykové bariéry a pomoc při vstupu na trh práce.
    uveďte odhadovanou hodnotu bez DPH: 520 500 000,00 Měna [CZK]
    II. 5) Společný slovník pro veřejné zakázky (CPV)
    Hlavní předmět: 98000000-3
    II. 6) Předpokládané datum zahájení zadávacího řízení (je-li to známo)
    18/08/2016
    II. 7) Informace o Dohodě o veřejných zakázkách (GPA)
    Na zakázku se vztahuje Dohoda o veřejných zakázkách (GPA): Ano
    II. 7) Další informace: (je-li k dispozici)
    Účelem této veřejné zakázky je výběr nejvhodnější nabídky na poskytování integračních služeb pro osoby s udělenou mezinárodní ochranou pro období 2017 – 2019.
    Cílem této veřejné zakázky je zajistit generálního poskytovatele integračních služeb pro osoby a udělenou mezinárodní ochranou pro období let 2017 – 2019.
    Státní integrační program je program zaměřený na pomoc oprávněným osobám při jejich začlenění do společnosti, a to zejména v oblasti bydlení, vzdělávání, odstraňování jazykové bariéry a pomoc při vstupu na trh práce.
    Činnost generálního poskytovatele integračních služeb nemůže z povahy věci vykonávat ústřední orgán státní správy, a je tudíž třeba jejím výkonem pověřit organizaci, která má v této oblasti zkušenosti a potřebnou kvalifikaci. Úkolem generálního poskytovatele integračních služeb bude koordinace a zajištění integračních služeb oprávněným osobám formou subdodávky ve spolupráci se subdodavateli, kterými mohou být obce, nestátní neziskové organizace, církve a zaměstnavatelé.

    No a vidíte. Neziskovky zase budou profitovat a bojovat za přísun migrantů.

    Obchod za 520 milionu, no neberte to :-)

    • tresen

      Vy máte úžasný talent na vyhledávání prošlých aktualit, Astre. Loni se o téhle záležitosti dost mluvilo, ale to jste se asi zrovna zabýval nějakými předloňskými bombami.
      Jestlipak víte, že o tu zakázku nikdo nestál?

      • astraustralia

        tresni
        az to bude za celou milliardu a na prikaz „Zdraveho Jadra“ dejte opet vedet
        „že o tu zakázku nikdo nestál“
        a nezapomente k tomu pridat i palec spravnym smerem :-)

      • astraustralia

        Tresni ano rok stare (zveřejněno 22. 7. 2016).
        take timto dekuji za Vasi odpoved na otazku zda opravdu :
        Jde o zakázku na centralizované poskytování imigračních služeb,
        ovšem jak to celé koresponduje s tvrzením některých politiků-„žádní migranti, žádné kvóty!“?

        • tresen

          Na základě kvót k nám přece opravdu migranti nepřišli. EU požadovala, aby si část uprchlíků, kteří mají nárok na azyl anebo doplňkovou ochranu, rozebrali evropské státy, aby se ulevilo Itálii a Řecku. Naše vláda tomu nevyhověla.
          Počet lidí, kteří žádají o azyl u nás, se ročně pohybuje kolem patnácti set, azyl většinou nedostane ani celá stovka a spolu s lidmi, kterým je udělena doplňková ochrana /na dobu určitou/, to je kolem pěti set. Nikoho dalšího se integrační program, o který šlo v té zakázce, netýká. Převážně jde o Ukrajince, ostatní národy jsou zastoupeny malým procentem. Charita, která to měla na triku loni, tvrdí, že ta částka, rozpočítaná na tři roky, víc klientů než pět set nepokryje.

  10. vittta

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Babis-je-v-prdeli-nechte-ho-v-tech-hovnech-uvarit-Kdyby-prasident-Zeman-zemrel-at-ho-tahnou-na-multikare-pujceny-vod-komunalu-pise-publicista-510577
    Tento článek je celkem nezajímavý, ale pozorný čtenář si mezi hrubými a nechutnými urážkami pana prezidenta všimne tohohle:
    „“ ………poznamenal k prezidentu Zemanovi kriticky Sedláček,……….“
    Ale nééé, tohle není kriticky, kdybych se takto „kriticky“ vyjádřil kdekoliv o nějakém úředníkovi či fízlovi, jdu okamžitě k soudu!

  11. vittta

    https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/453659-nase-rodiny-jsou-vic-nez-vase-umluvy-migranti-v-recku-drzi-hladovku-za-presun-do-nemecka.html
    DDDDD((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))cha, cha, cha….
    Jistě že jsou jejich rodiny přednější jak naše úmluvy (rozuměj zákony), kdo by také zákony nějakých bílých dršek dodržoval, to byl musel být na hlavu.
    Ti ať si dodržují běloši, ale na ně ať to nezkouší.
    Snad bude hladovka úspěšná……

  12. mistralius

    Každý trochu citlivý člověk chápe, že VŘSR bylo největší vzepětí utlačovaných v dějinách. To by ovšem nesměli náš VEŘEJNÝ PROSTOR ovládat KARIÉRISTICKÁ HOVADA.

    Znova připomínám citát Jana Wericha: „ten musí bejt blbej nebo zaplacenej“

    Přitom pro mě znamená ta první možnost větší tragédii….

  13. mistralius

    mimochodem tato NEDOVZDĚLANÁ HOVADA budou furt mlít něco o Leninovi v zaplombovaném vagónu, protože jsou to NEJVÍC SLINTAJÍCÍ PO PENĚZÍCH TROTLOVÉ. Nechť si najdou třeba na wikipedii, co znamená termín „zaplombovaný vlak“, který třeba využívali židé v útěku z Německa.

    Protože BAKALOIDNÍ TUNELÁŘI nepotřebujou znát pravdu, ale musí pod sebe hrabat, až se snad těmi odměnami konečně zadusí.

    • pacifista

      Hm já si jen dovolím podotknout, že žádná revoluce se nedá uskutečnit bez finančních prostředků, takže s tím vagónem to pravda je. Ovšem myslím si, že revoluci uskutečnit chtěl, ale ty peníze neměl. Nabídl proto své služby těm, o kterých věděl že by se rádi zbavili carského Ruska. Tak ho financemi podpořili rádi a počítali s tím, že se v Rusku rozhoří občanská válka, což by pro ně bylo to pravé ořechové, protože když je chaos dobře se krade a parceluje. Lenin ale měl jiný zájem. Dokázal to tím, že podepsal Brestlitevský mír. Rusko tím přišlo o velké území, ale prospělo to věci.

    • pacifista

      Píseň krásná. Prdlajs však pro svobodnou zem nás do války posílali. To jen naivním to nakukali. Všechny války se vedou kvůli penězům a něčí vyšší zájem. K tomu se vždy využije nějaká idea, za kterou lehce vzplanou určité skupiny lidí, hlavně mladí nebo utiskovaní. A pak se to rozjede. Na konci se už neví co bylo na začátku, hlavně že už to skončilo. Pak už se jen parceluje a porcuje. Pořád stejné od věky věků. Tak pozor!

Odvaž se, potom se uvidí

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s