Něco o vlastenectví

Napsal sl-lopatnikov, překlad Janika, převzato odtud.

Nejlepší způsob, jak se vypořádat s pojmem vlastenectví, je založen na teorii Modrého světa, s přihlédnutím k teorii komunismu.

Nejprve ke komunismu. Díky protisovětské propagandě lidé zcela zapomněli význam tohoto konceptu.

Podle definice komunismus je svět bez zlodějů, zejména bez vykořisťovatelů.

Tam, kde jsou zloději, je Modrý svět. Modrý svět je takový svět, který je vždy organizován v zájmu zlodějů. Viz například Ukrajina. A Rusko.

Jak se s touto situací vypořádá rozumný ne-zloděj?

Je zřejmé, že člověk ne-zloděj má zájem o ochranu vlasti před jakýmikoliv zloději. Je to jeho vlast a je pro něj cenná právě proto, že v ní nejsou legální zloději a proti nelegálním společnost bojuje.

Ne-zloděj může a měl by být v tomto smyslu vlastencem komunistické společnosti. Ale pokud neexistuje žádná taková společnost a svět je – Modrý, to znamená, že je rozdělen mezi klany zlodějů, co má potom člověk ne-zloděj dělat, když nemůže mluvit o zničení zlodějů a vytvoření společnosti bez nich? – V podmínkách Modrého světa je „vlastenectví“ ochrana území „svých“ zlodějů od „cizích“ zlodějů. Ale zloději nejsou košile. Žádní zloději nejsou „bližší tělu“ čestného člověka. Nejsou žádní „naši“ zloději, ani „cizí“ zloději. Jsou to jen zloději. Bez ohledu na území, etnický původ, náboženského vyznání, barvu pleti a další vnější znaky. A když si to uvědomíte, pak co je vám do jejich zlodějských bojů?

Existuje přísloví: „Páni (zloději) se perou, otrokům pačesy rvou“. No, tak nebuďte otrokem, odstupte stranou. Nechte pány rvát si vlasy. Nebo idioty, kteří nechápou, v čem je smysl jejich lásky k jejich „rodným zlodějům“. A ne-zloděj by si měl v podmínkách Modrého světa vybrat tu jeho část, kde jsou zloději co nejdále od něho, a pokud je to možné, co nejméně je krmit. A to je v souladu s pravdivým příslovím: „ryba hledá, kde je hlouběji a člověk je tam, kde je lépe.“ A lidem je lépe tam, kde nejsou zloději.

To je všechno, co má smysl říkat o vlastenectví. Břízky jsou samozřejmě dobrá věc, ale ne ve stejné láhvi s Jumaševy, Deripasky a nějakými Abramoviči. „Za vlast, za Jumaševa!“ – Není to zábavné.

Reklamy

237 comments

  1. vittta

    Tohle je něco o vlastenectví, to je věc, panečku.
    Tak podnikatel Kožuch hodlá v Bratislavě vystavět jakési centrum pro urchlíky.
    Dle Kožucha je „Příchod přistěhovalců je podle něj potřeba chápat jako výzvu a novou příležitost,…“
    Novou příležitost pro koho? Asi pro Kožucha, který se ale nezmínil, kdo to platí.
    Kužuch to vidí celkově takto:
    „Současnou situaci, kdy očekáváme vlnu přistěhovalců z různých kulturních prostředí, je třeba chápat jako výzvu a novou příležitost,“ uvedl Kožuch s tím, že díky tomu mohou vznikout podnikatelsky úspěšné projekty či nové firmy na pokrytí požadavků nově vznikajících sociálních seskupení. „Hlavně je třeba začlenit imigranty do společnosti tak, abychom eliminovali nedostatek pracovních sil, zejména z pohledu demografického vývoje Slovenska,“
    Takže přistěhovaci budou z různých kulturních prostředí, asi proto tam bude mešita,, nic méně se zdá, že ta různá kulturní prostředí bude ve skutečnosti jen jedno- a to islám.
    Podnikatelsky úspěšný projekt to bude určitě, jen je třeba mít na to žaludek a pár spolupracujících neziskovek.
    Náklady na ubytování a provoz totiž pak zaplatí stát, to se to podniká- ale tarasovci jistě budou spokojení, neb bude vše legální a řádně zdaněno.
    Nově vnikající sociální uskupení pak mají požadavky, což je dle Kožucha asi nejenom logické, ale i správné, proto jim také vychází vstříc.
    Všichni z nově vznikajících sociálních uskupení budou pracovat, to sice už tak logické není, ale asi to tak bude, jmenovitě na Slovensku, když už to nikde jinde není.
    Ale nepochybuji o tom, že demograficky to bude pro Slovensko jistě přínos, teď jde hlavně o to, jestli o to Sklováci a Slovensko stojí, dobrodiní kolaborantů jako je Kožuch je povětsné tím, že ho nikdo nechce.
    Když se to podíváte, dovedete si představit- ale jen PŘEDSTAVIT, že by někde, KDEKOLIV, někdo postavil pro Evropany takovouhle základnu, s kostelem a třeba hospodou?
    Já tedy ne, to se přiznám, ale já holt podléhám hentěm….hoaxům, třeba je to ve vyspělých zemích už dávno normálka!
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Toto-se-chysta-v-Bratislave-Centrum-pro-stovky-imigrantu-Nema-chybet-ani-mesita-558091

  2. vittta

    Kdo by to do toho Tarase řekl, že je tak uvědomělý, a nakupuje v nějakém řetězci, jak se na loajálního občana sluší a patří- neb tam vše proběhlo řádně EET, a to leckdy dokonce i kousky, které měly projít kafilerkou?
    Tak to RESPEKT, žrát svinstva, jen aby zlodějský řezník, či proradný pekař, nebo zlovolný uzenář nedostal vydělat ani Ň, když už parazit platí tak málo na zdravotním pojištění.
    To já tak uvědomělý nejsem, špekáčky kupuji u řezníka- a ty kurva jsou, a cena je lidová, nestojí ani stovku za kilo.
    Další uzeniny pak v takové malé české zlodějské samčičce, kam vozí její parazitucí majitel uzeniny z 5 uzenářských závodů, takže každý si může vybrat dle své chuti.
    Osobně doporučuji landšmíd od Gornického, to tedy je fakt jak za komoušů v plechovce, nebo Gothaj od Krejcara, stejný, ba lepší jak za komunistů.
    O kvalitních, voňavých šunkách a uheráku Pick ani nemluvím, příkladně uzená kuřecí prsa (typ šunka) jsou přímo vynikající, a každý, kdo někdy výrobek s tímto označením koupil v supermarketu potvrdí, že vskutku musí ty „moje“ stát za to, protože světlé „cosi“ bez chuti a zápachu, vhodné pro nějaké zdravě žeroucí dementy, opravdu pro pravé muže k jídlu není.
    Rovněž v pekařských výrobcích zlodějský majitel nešetří výběrem.
    Lze tam koupit chleba a pečivo od 4 mistrů pekařských, jmenovitě žitný chléb od Koláčka stojí za ty prachy, a je ho asi 6 druhů s různými příměsemi, např. sušená rajčata, parmazán, a chia a jak kdo chce, ale stojí nějak 9 pětek, takže si ho může dovolit jen zlodějský a parazitující živnostník- i když ho kupují i důchodce, protože TENHLE chleba se rozhodně po noži nemaže a lze ho jíst klidně i za týden, krájený na tenké plátky, osobně si na něj mažu sádlo se škvarkama, které si ovšem vyškvařím sám, mám rád totiž škvarky měkké, a ne tvrdé jak šutr, jak je obvyklé u různých řádně platících parodií na řezníky.
    Vzadu, úúúplně vzadu vedle zeleniny je taková lednice, kde jsou k mání piva rozmanitých domácích pivovarů, od pivovarníků sajících krev pracujících, ale vařících mok leckdy na vysoké úrovni, až lituji že víc nechlastám.
    Člověk tu politiku a uvědomělost nesmí podle mě zase tak žrát, a především, nebýt líný, protože i za komunistů nebylo možné koupit dobré uzenky jen tak,. kde se zachtělo, ale člověk musel věnovat čas a práci jejich shánění.

    • embecko

      Podle meho je otazkou casu, kdy doroste generace, ktera intenzivni („puvodni“) chute odmitne a da se na amarouny, to jest potraviny bez chuti a bez zapachu. Podle meho k tomu vsechno smeruje, dulezitejsi nezli produkt sam se stava znacka a znacka se musi zalibit vsem= jeji chutove kvality jsou prumerne. Takhle prorazily hamburgery, jez mlsny jazycek nedokaze pozrit, jsou to i europiva, uzeniny, blizici se vzhledem a chuti komunistickemu Junioru a dalsi chutove nejasne „in“ potraviny. Mladi piji fialove vodky, namichane s redbullem, chuti pripominajici Vycepni lihovinu s rozpustenymi mentolkami. Sveho casu se vsichni bili pro jogurty Danone, zanechavajicimi na patre skrobovy povlak. Vot kapitalismus…lepsi chute spekacku, nezli toho od soukromnika, velkokapitalista uz nedosahne a tak jeho strategii je negace kvality a inovace ve forme popreni puvodni kvality. Nove je to, ze to nechutna lepe, ale nijak. Vidime to v kulture, za chvili to uvidime i na potravinach. A vyrobci kvalitnich uzenin samozrejme zkrachuji, protoze nesli s dobou. Tomu nahrava i spotrebitel, uharbuty chramy konzumu, presvedceny, ze je to v nich lacinejsi, to je take vseobecne rozsireny blud. Lacinejsi to neni, ale je to nove, protoze to chutna jako nikde jinde (nijak) a tak jdeme do toho, cestou si muzeme koupit dziny, anebo si skocit do kina.

      • vittta

        Jo, chutná to nijak.
        To už lidé takto kupují, málokdo ví, jak chutná rajče,mléko,…máslo, kup si třeba italské nebo irské máslo, děsně by mě zajímalo, jak docílí té neutrální polomargarinové chuti, české máslo je ještě máslo.
        Vždycky jsem žasnul, jak v létě mohou lidé kupovat někde v marketu třeba rajčata.
        Ale kupují.
        Dokonce kupovali i mléko bez tuku.
        Dokonce vodu, no, co dodat.
        Jen krčím rameny.
        Ale ono svým způsobem, když určití lidé „kroutí“ kapitalistům krkem, že ničí malé prodejce, tak čemu se divit.
        Pomalu všechno je v těch superhypermarketech dražší, ale né že o pár šupů, to jsou desítky %.
        A nejen žrádlo, ale všechny ty OBI a Baumaxy, všechno komlet drahé a šitky.
        Nic méně- kupují.
        Reklama dělá divy.

  3. vittta

    Odkázáno u Pana Bavora!
    POZOR, oni to myslí vážně, i když třeba Třešeň je v naprostém klidu.
    Říká si- kdo by sem šel, sem nikdo nechce.
    No ale moc vymakané to nemají, nějakých 68 milionů obyvatel ČR by za 5 let stouplo na 136 milonů, a to už by byl asi dost problém.
    Nic méně vím dobře, jak to velkokapitalisté, podporovaní levičáky myslí.
    Lidé by žili jako slepice v kleci, virtuální realita, a křeslo, virtuální sex, virtuální toulky přírodou, viruální sport, ale žrádlo skutečné, a tím by kapitalisté tyto hominoidy klidně zásobovali.
    http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/podle-eu-by-mohlo-zit-v-cesku-az-68-milionu-lidi-v-nemecku-274-milionu/

    • embecko

      To vis, ze to mysli vazne, priklady maji v Asii, kde je to nacpane hlava na hlavu a „taky to funguje“. Jak jsi kdysi psal, za timhle stoji nadvyroba a to, ze si s ni nevime rady (resp. neexistuji paky, jak ji omezit). Vinu ma ten, kdo dela zakony a vymaha je.
      Oduvodneni, proc musi nadvyroba existovat a byt chranena, ani neexistuje, je to predlozeno jako axiom, ba temer prirodni zakon, se kterym nejde hnout. A pritom i ta nejprimitivnejsi spolecenstvi nekde v pralese maji sve zakony, neumoznuji zbytecnou exploataci- lovi a pestuje se jen to, co je potreba. Neco takoveho dnes zavest, to by bylo hned kriku o porusovani lidskych prav!
      Ukazatelem kvality zivota se stal rust a jeste ti drze do oci tvrdi, ze kdyz nechces, nemusis se ho zucastnit. Je to cele falesne a prazdne, rekl by Klaus…

      A co se jeste Nohavici tyce, at nemusim psat zvlastni prispevek, tam je to jasne a situace nestoji za komentar.

      • vittta

        Lidstvo reaguje na nadvýrobu možná překvapivě.
        V zemích, kde nadvýroba vzniká, se děje opak toho, co by se dít mělo, tedy populace nestoupá.
        Právě naopak, mírně klesá, ale co je horší, snižuje se kvalita populace.
        To jde proti duchu kapitalismu, a ten expanduje.
        Prodává nadvýrobu dál, ale v zemích, které nemají nadvýrobu, se děje to, co by se dít biologicky mělo- populace stoupá.
        To kapitalismu nevadí, naopak, stoupání populace lze zpeněžit, léky, pušky, stroje, které neumí využít, zábava…
        To ovšem ve výsledku snižuje kvalitu populace i tam.
        Autoritářská forma vlády, typu „socialismus“ si dokáže s tímto snadno poradit, zvýší, či sníží pobídky, a děti jsou- či „nejsou“.
        Nadprodukce se reguluje, zde nevím jistě, ale možná i tím, že je umožněno lidem se v práci flákat, vymýšlejí se pracovní místa, která nejsou úplně potřebná (ale ani vysloveně zbytečná) ale nikdo se nesmí flákat moc okatě.
        Všichni žijí v určité pohodě, a to samo o sobě už zaručuje porodnost, navíc děti v systému, který nedává přehnané možnosti, jsou smyslem života, na rozdíl od přežraného kapitalismu, kde jsou překážkou- v zábavě, karieře, cestování…
        No, a když se zamyslíme, kdo měl větší šanci vyhrát zásadní souboj o právo na pokrok?
        Nakonec to kapitalismus nebyl, se svou nutností růstu nemohl v podstatě neohebnému, zakonzervovanému, ale populačně funkčnímu systému dlouhodobě konkurovat.
        A co je důležité- populační a sociální rovnováha, doplněná o poměrně vysokou vzdělanost, musí časem přebít chaos (jinak se kapitalismus nazvat nedá) ve všech směrech.
        Vždyť ti blbečci se tak nudí, že sami na sebe vymýšlejí předpisy a buzerace, o kterých se tady za komoušů nikomu ani nesnilo.
        Jsem přesvědčený, že lidstvo se zhroutí, jestli se nezbaví kapitalismu. resp. tomu, co z něj zbylo, tedy jakési light verze, svázané množstvím příkazů a zákazů, samozřejmě pro ty malé.
        Tohle se nemůže udržet.
        Socialismus se svou pověstnou pomalostí měl značné šance, pomalost a těžkopádnost byla z hlediska lidstva výhoda, ne nevýhoda.
        Tak nevím….

        • embecko

          „V zemích, kde nadvýroba vzniká, se děje opak toho, co by se dít mělo, tedy populace nestoupá.“
          No jiste, naopak klesa…ony ty asijske populacni objemy jsou dany chudobou- deti jsou formou socialniho zabezpeceni a cim vic, tim lepe. Ovsem cim vice deti, tim mene pece ze strany rodicu pripada na jedno dite.
          A Evropan uvazuje vcelku racionalne a i socialne: proc se starat o 5 deti a o kazde z nich blbe, kdyz se muzu starat o jedno dobre.

          „snižuje se kvalita populace“
          To plati asi pro oba systemy- v asijskem proto, ze, jak pisi vyse, jsou deti ponechany vice mene sobe na pospas. A v evropskem proto, ze automatismus snizeni populace neni vyvazen kulturni paralelou, ktera by mensi rodiny nejak opodstatnila a dala jim smysl. V obou systemech se tedy blbne, v asijskem z nedostatku casu na vychovu, v evropskem z nedostatku realnych socialnich vazeb (nemyslim plkani na netu).

          „Všichni žijí v určité pohodě“
          A to je umeni spolecnosti, zavest pohodu do vsedniho dne. Pohoda neznamena moznost cestovat, ani vyber z 10 druhu spekacku. V zasade jde o o zbaveni se vlivu psychopatu na spolecnost, zajisteni bezpecnosti na verejnem prostranstvi a moznost autentickych lidskych interakci ve vysokem poctu. Tyhle 3 veci v zasade staci, ovsem nam ted a tady chybi kazda z nich.
          To, ze dneska uz nepotkas nikoho autentickeho vede prave k cestovani a k nadeji, ze nekde tam nekdo takovy jeste zije. Kdo je neschopny cestovat, necha si cizince privezt pred barak kapitalem (proti kteremu bojuje) a pak se kocha jejich autenticitou, ktera mu chybi doma. Za sociku se nam zapadni moznost cestovani jevila jako neco skveleho a nadstandartniho a pritom z jejich pohledu slo a jde o zoufalou snahu „zachytit zivot“, ktereho se doma nedostava.
          Kdo vyrustal na vesnici, tem ma tu vyhodu, ze odlesky individualit jeste zazil. I Cesko jako takove je hodne individualni (proto nema potrebu cizincu). Zapad je uz nivelizovany, ale biologicka potreba realne autenticity zustava. A jelikoz uz neni skoro cestovat kam a vsude jsou jen sracky, tak se rozhodli si autenticnost dovezt a vitaji uprchliky (nehoda neni nahoda, „my to zvladneme, uprchlici vitejte“ je pranim lidu, zadne samozvane rozhodnuti).
          Dneska uz je vetsina lidi blazniva a tak nerozezna zivotne nebezpecneho psychopata od podivina a podivina od silne osobnosti. A naopak, psychopati a podivini jim imponuji, protoze to dokazi rozhybat. Coz je problem, protoze se dnes tlaci na prumernost a vyjadrit se je hrichem, potazmo zlocinem. „Prumerakovi“ se boji emoci, ale nemuzou bez nich byt. Ovsem emoce jim dodaji dnes uz jen psychopati, kterym je sumak, jak se na ne kdo diva a tak jim prumerak da zelenou a je v klidu, protoze pred jeho barakem se nic nedeje. Proc by se mel bat? Navic obavy jsou dneska uz take skoro zakazana emoce, treba budou za cas i trestne?

          • vittta

            Systém v Číně dokázal explozi zastavit, ale jejich kulturní vzorce zase způsobily, že bylo málo dívek.
            Jsem docela zvědavý, jestli s postupným bohatnutím Číny samovolně bude klesat populace, protože Čína se k bohatství posouvá sama, a mělo by tedy platit, že se populačně „zakonzervuje“.
            A emoce..také drogy, kamaráde, dneska dělají emoce drogy.
            A ty všelijaké akce na záchranu zviřátek a veganství a tyhle podivínštiny, to jsou umělé emoce.
            Tady medvěd vyvolává emoce, ale zamordované ovce ne- nejde tedy o emoce dané zabíjením nevinných zvířat, ale o emoce umělé, protože ovce je také zvíře, a ten medvěd je zabíjí.
            Však také medvěda se zastávají pomatenci, ten měl dávno ležet bradou vzhůrů a jeho kůže se měla šponovat na šponováku, aby ležela v moravském muzeu!
            A osobnosti…
            Podívej se jen na blogosféru, jak to funguje.
            S osobnostmi je kříž, jsou vidět, je kolem nich rušno.
            Všichni je chtějí- a nikdo o ně nestojí.
            Prostě problém, no..
            Ten obdiv k negrům bude mít fakt cosi společného s přirozeným podřizováním autoritám, to píšeš trefně, a na to, být autorita stačí jen to, mít černou hubu, případně nakopat do prdele policajta.
            Oni se jim podřizují rádi, a ukazují se s nimi, bojují za ně, a tím zase ukazují, jak jsou vyspělí a jaké jsou to osobnosti, je to taková hra na osobnosti, ale vesměs jsou to jen „osobnosti“.