Jsou bratři Mašínové teroristé?

Asfalt napsal:MaB, Vitta se vás ptal, kdo rozhoduje o tom, zda jde, nebo naopak nejde o čin teroristický a je pak proto možné podle vás střílet. Můžete odpovědět?
Bratři Mašíni objektivní stránku teroristického činu naplnili zabitím pošťáka atd., subjektivní stránku politickým úmyslem. Jsou tedy Mašíni podle vás a vaší definice teroristé a je třeba Topolánka, který je za tento čin vyznamenal, trestně stíhat za projevení sympatií k pachatelům trestného činu? Nebo jsou Mašíni podle vás a vaší definice hrdinové a Topolánka je třeba poplácat po rameni? Jaké je odůvodnění vašeho názoru?“

Tresen napsala: „Skutková podstata činu Josefa Mašína, který měl za následek smrt pokladníka Rošického, je docela obyčejná loupež. Skupina chtěla získat peníze na podplacení strážných v Jáchymově, kde byl vězněný Ctirad Mašín.
Pokladník při přepadu vozu s penězi vytáhl pistoli a při potyčce o ni byl Josefem Mašínem zastřelen.
Účelem akce rozhodně nebylo zastrašování civilního obyvatelstva a neodpovídá mu ani jiný znak terorismu.
Za teroristický čin se nedá označit ani další smrt, kterou mají Mašíni na triku, a to podřezání strážmistra při přepadu stanice za účelem získání zbraní. Byla to jistě chladnokrevná vražda, ale když se budeme držet všeobecného chápání slova terorismus, pak je jasné, že ani tady se použít nedá, ani po stránce objektivní, ani subjektivní.
Topolánka po ramenou za mašínovské vyznamenávání nepoplácávám, jen chci uvést, že Asfaltovo vnesení Mašínů do debaty o tom, jak Francouzi čelí terorismu, považuju za nesmysl.“

MaB napsala: ad Asfalt – Pokud jde o bratry Mašínové, k vyjádření jsou tu mnohem kompetentnější než já.
Jinak ve Francii zaměstnává boj proti terorismus mnoho odborníků a vynakládají se na něj ohromné prostředky.
Vláda dokončila právní arzenál a zavedla posílení zdrojů a personálu policie, soudnictví, armády a zpravodajských služeb.
Byl vypracován komplexní plán 80 opatření na boj proti radikalizaci, včetně vytvoření centra pro reintegraci.
Důležitá je mezinárodní spolupráce, výměna informací, registrů. Po 5 letech diskusí a několika útocích na evropské půdě by měl také záznam ùdajů podle jmenné evidence cestujících (PNR) usnadnit odhalování a sledování tras potenciálních teroristů.
Jsou různé stupně ohrožení a podle toho se přizpůsobí strategie.
Kdy se může střílet a taky střílelo, jsme bohužel viděli, povel k tomu dává zpravidla nadřízený, ve vojenské hierarchii je pak nejvýše prezident.
Pokud voják střílí v sebeobraně, rozhodnutí záleží samozřejmě na něm.“

***

Dodatek: Český voják je souzen za terorismus, kterého se měl dopustit při svém pobytu na Ukrajině.
Obžaloba jej viní, že se účastnil ostřelování a „bojové činnosti ve snaze způsobit protivníkům Doněcké lidové republiky, zejména občanům Ukrajiny, zranění či smrt“.
Doněcká lidová republika funguje na vojensky okupovaných částech území Ukrajiny a z pohledu českých zákonů jsou proto násilné akce proti Ukrajině teroristickým útokem.
Domnívám se, že podle této logiky (= násilná akce proti legálně existujícímu státu) bratři Mašínové samozřejmě teroristy jsou. A myslím, že tehdejší Československo uznával celý svět.

    • embecko

      Jeden z komentu:
      „Bohužel, tirhonza, 17. 4. 2019 18:38:56
      jsem došel k přesvědčení, že pokud nám jiná civilizace nezakáže mobily a sociální sítě, tak to s občany ani nehne. Jako vždy ze všeho zůstane pouze „souznění, smutek a svíčky“. Zítra již vesele četujeme a posíláme úžasná selfíčka. Tato evropská civilizace již totálně zdegenerovala. Nejhorší je, že jsme se k této degeneraci úspěšně připojili.“
      A jak psal odkazany Hampl: Tohle je jedina civilizace, co samu sebe odbourala takovym hanebnym zpusobem.

      • vittta

        A všimni si, že místní čulíkoúderka bude počítat tuna olova a definovat zákony pro oprávněný odpor občanů a stavět Národní divadlo mezi nějaké čmoudy, co potřebují krev panen, nebo jak, (kdo to asi je?) ale o vypálených kostelech ani slovo.
        To je lžibanda, to je hnus, Goebelsovský!

        • Saul

          „čulíkoúderka bude počítat tuna olova a
          ..“
          Já tu zaznamenal hlavně přepočítáváni tun olova na zahradní bazény.
          To bude zřejmě nějaká forma partyzánského odboje proti těm „čulíkoúderkám“:-)

          • vittta

            No, abych byl upřímný, byla to svým způsobem výzva, aby jste se vyjádřili k těm vypalovaným kostelům, neboť je zjevné, že se to opravdu děje.
            Ale ty na to asi nemáš žádný názor, jak se zdá, prostě vypalují a znesvěcují kostely, to ale ještě nezajímá, že někdo- KDOKOLIV- se bude otírat o jejich barvu pleti, důvody příchodu a náboženské vyznání.
            Jinými slovy, je to otázka přiorit, kostel, je jen dřevo a kámen, ale člověk, jakékoliv barvy pleti a jakéhokoliv vyznání má cenu desítky takových kostelů, je to lidská bytost, a dokud jim lakomí Francouzi nedají větší dávky, jejich dcery a manželky, a výběrově krásná místa k bydlení, musí se smířit s tím, že tito mladí lidé prostě nebudou spokojení.

    • Kamil Mudra

      Kostely to sice ve Francii ani Německu nemají lehké ale aspoň nikdo nemůže islámskou mládež obviňovat z toho že se jen tak poflakují po ulici. Našli si sice poněkud svéráznou zábavu ale aspoň nedegenerují u tabletů s brutálními videohrami plnými násilí. Evidentně svítá na lepší časy.
      No ni? :-)

      • vittta

        Jasně že jo.
        Kromě toho se tam mladí muži islámského vyznání svým způsobem učí řemeslo.
        Ti dobře vědí, jak jsou vyrobeny vitráže, či zpovednice, a mnozí znají i anatomické prvky, třeba kde vede na krku tepna a tak.
        Podříznout kněze je pro ně maličkost, a co je zajímavé, často nepotřebují ani ostré nástroje.

  1. vittta

    Jo, dnes je svět plný vznešenosti.
    Třeba takový obyčejný udavač.
    Dříve to byl bonzák, práskač, před kterým si lidé odplivli.
    A dnes?
    Snes je to Elf.
    Zde je definice:
    „Kdo jsou Čeští elfové

    Na svém Facebooku se popisují takto: Čeští elfové bojují v hybridní válce tam, kde se státu zatím bojovat příliš nechce.

    Dnes jich jsou desítky a vzájemně se neznají. Komunikují v šifrovaných zprávách a pod služebními čísly. Jsou mezi nimi studenti, lékaři, učitelé, hasiči, podnikatelé, umělci, řemeslníci, vědci, policisté, vojáci. Spojuje je odpor k rozdělování společnosti prostřednictvím manipulací. Chtějí ji proto chránit.“
    (https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cesti-elfove-pro-seznam-retezove-e-maily-plne-lzi-miri-na-seniory-odhaleni-trollove-zmlknou-70575?dop-ab-variant=5&seq-no=2&source=hp)
    ……..
    Mají služební čísla, vidíte?
    Jako u StB.
    A vzájemně se neznají, nic méně vědí, že jsou to lékaři, řemeslníci vědci, policisté, vojáci.
    Vysoko do jejich hiearchie se rychle dostal Bob Kartouz, který pracuje už od svého studia jako úderník a bojovník za lepší příští.
    Ve skutečnosti tam asi budou samí takoví Kartouzové, nedovedu si představit žádného normálního člověka, kterého koníček by byl udávání.

    • tresen

      Udávání?
      Ke komu směřuje zveřejnění totožnosti trolla? Jedině k veřejnosti. Trolla, jehož lži jsou uváděny na pravou míru, nikdo nezatkne, ani nepokutuje, když se jeho výroky nedají klasifikovat jako trestný čin.
      Vy jste takový malý, bezvýznamný trollík, co by elfům nestál za námahu, protože dosah vašich lží je minimální. Je s vámi občas zábava, i když si to nepřipouštíte. To je všechno.

      • vittta

        Až takhle někdy budu trollit, dejte vědět.
        Naopak to bude snadné, vy lžete pořád, a jestli to chcete konkrétně…
        Třeba zrovna teď.
        Zveřejnění totožnosti Trolla je jako co?
        A jeho lži jsou jako co?
        Že někdo napíše, že vojáci byli ve Francii nasazeni naposledy v r.1958 a pak už se k tomu nevyjadřuje?
        Tady máme zákon na ochranu osobních údajů, a někoho fízlovat a udávat- ale né veřejnosti, ale hromadnými útoky na sociální sítě, tedy ti raději mažou všechno, než by riskovaly miliardové pokuty.
        Ale u vás mě podpora práskačů a komsomolců nepřekvapuje.
        Nesnášela jste komunisty jenom proto, že jste tu moc neměla vy.
        Stejně jako většina těch posraných chartiostů.
        Někteří z nich už moc mají- a honí jiné chartisty, kteří byli opravdu odvážní, a odvážní zůstali.
        A těm lají do ruských trollů.

        • MaB

          Že někdo napíše, že vojáci byli ve Francii nasazeni naposledy v r.1958 a pak už se k tomu nevyjadřuje? (vittta)

          Nikoli “ vojáci byli ve Francii nasazeni naposledy v r.1958″, ale „od roku 1958 ve Francii vojáci nasazeni nebyli“.
          V tom je rozdíl, nemyslíte ?
          A vy nevíte proč ? To jste mne zklamal :)
          Protože v roce 1958 začala 5. republika s novou ùstavou.
          Mohla jsem taky napsat, že v 5. republice vojáci nasazeni nebyli.

          • Kamil Mudra

            Jasně. Když budu celý život krást ale ve třiceti změním jméno z Nováka na Petráka tak to znamená že od mých třicátin už Novák nekrade. Logicky je to správné ale určitě to neznamená že jsem s těmi krádežemi přestal. Soused který mne zná asi těžko bude mít po mých třicátinách nějaký důvod k tomu aby si přestal zamykat garáž. Nebo se pro něj něco změnilo?

            • MaB

              Kamile, jste sice pedagog, ale srovnání s pouhou změnou jména je tak trochu „za vlasy přitažené“
              Měl byste se zamyslet nad výstižnějším.

              Dá se říci, že de Gaulle provedl institucionální převrat a zcela zvrátil rovnováhu mocí.
              Ty byly dříve příznivé pro parlament na úkor exekutivy, což on považoval za zdroj vládní nestability.
              Zavedl proto většinový systém, diky kterému má francouzský prezident větší pravomoci než americký.
              Říká se tomu „režimu osobní moci“, ve kterém je prezident jakýsi novodobý monarcha.
              Ne nadarmo se Macronovi přezdívá Jupiter…

              • Kamil Mudra

                Ale MaB… První republika, pátá a nebo třeba desátá… střídejte si je tam jak ponožky ale kvůli tomu Francie nepřestane být Francií. To bych také mohl říct že v ČR žijí cikáni až od roku 1993. Ale přesto že v tomto konkrétním případě bych mohl argumentovat i se změnou názvu tak i ten nejnegramotnější cikán který by to slyšel by si poklepal na čelo. Od monarchie přes Napoleona, de Gaulla až po Macrona je tenhle kus Evropy pro zbytek světa Francií ať se kroutíte sebevíc a nezmění to ani sám Jupiter osobně.

                • MaB

                  Čili pro vás, Kamile, roky jako 1948, 1989 neznamenaly žádnou změnu.
                  Nevím, nevím, jestli by si ten „nejnegramotnější cikán“, který by to slyšel, také nepoklepal na čelo. Já znám mnoho lidí i v cizině, kteří ji zaregistrovali.
                  Nevím také, za který „zbytek světa“ mluvíte. Určitě ne třeba za Alžírsko a další.
                  Důležité je, že pro samotné Francouze je to zlom velmi podstatný, s následky ne vždy jen příjemnými, i když ty, alespoň pro mne, převládají.
                  I když se jmenujete Mudra, patentovat rozum jste si asi nedal, že ?
                  Proto ani vaše „pravda“ není ta jediná správná, s tím je nutno se smířit…a bez kroucení. :))

                  PS. Jupiterem nazývají Macrona jeho nepřátelé, ke kterým já nepatřím.

                  • Kamil Mudra

                    „Čili pro vás, Kamile, roky jako 1948, 1989 neznamenaly žádnou změnu.“
                    Rozhodně pro mne neznamenají změnu vlasti pro mne či moje předky kteří se v této zemi narodili a prožili svůj život.
                    Patent na rozum nemám ale zřejmě se jeho držitelem cítíte být vy, když mou pravdu dáváte do uvozovek a současně na mne apelujete abych si uvědomil že může existovat více pravd současně. Já vám tu vaši neberu jen se vám snažím vysvětlit proč není vhodná pro obhajobu vašeho vyjádření o tom nasazování vojáků ve Francii.
                    A tím Jupiterem ve svém komentáři jsem rozhodně nemyslel Macrona, kteréhož nejsem ani nepřítelem ani přítelem neb jest pro mne jen jednou z mnoha figur na politické scéně.

                    • MaB

                      O Jupiterovi jsem psala já, ne Vy, mezi „nepřátele Macrona“ jsem vás také nařadila.
                      Já jsem ale nemluvila o změně „vlasti“ ani „jména“ (jak jste si vyložil) , ale politického systému.

                      Vás se možná změny netýkaly, ale jistě uznáte, že Váš případ se nedá zevšeobecňovat, mnoha lidí se dotkly velmi bolestně. (viz M. Kundera a mnoho dalších)
                      Jak jste si mohl všimnout, ùvozovky dávám pro zdůraznění slov, tedy Vaše interpretace je nesprávná.

                      Snažíte se mi vysvětlit, proč není „moje pravda“ vhodná pro obhajobu mého vyjádření o tom nasazování vojáků ve Francii.“
                      Jistě Vám neušlo, i když přecházíte mlčením, jak zde vittta do omrzení opakuje, že „lžu“ a nedpovídám.
                      Proto jsem ho jen upozornila na rozdíl mezi jím změněnou verzí a verzí původní, tedy proč je nesmyslné říkat
                      „Vojáci byli naposledy nasazeni v r.1958“..misto „Vojáci nebyli nasazeni od roku 1958“, což Vy jste zamlžil svou metaforou ve snaze vysvětlit mi… :)

                    • Kamil Mudra

                      Víto co, MaB? Co kdybyste mi zkusila odpovědět na docela prostou otázku. Přestala, během těch změn o kterých píšete, být někdy Francie Francií? Pokud ano tak kdy a na jak dlouho?

                    • vittta

                      Jistě že lžete.
                      Vy jste to netvrzení o r.1958 dala jako důkaz nepravdivosrti výpovědí našich legionářů.
                      Tak nějak oklikou, jak vy to umíte.
                      No a když tedy už nyní odpovídáte, pokud to má smysl- byli vojáci ve Francii- řeč byla o Francii, ne o konkrétní republice- nasazeni i po r.1958, nebo ne?
                      A byla nasazena i cizinecká legie?
                      Myslím uvnitř Francie.
                      Stačí si to vysvětlit, a hned je jasno, nač se přít, že jo.

                    • Mab

                      François Hollande ani v době atentátů nepoužil článek 16 ústavy, který upravuje podmínky pro udělování mimořádných pravomocí prezidentovi, ani článek 36, který se týká stávu obléhání a dovoluje mu nasadit armádu, která převezme funkce policie.
                      K tomu došlo pouze v době 1. a.2. světové války, od té doby NIKDY !
                      Ohledně manifestací GJ a volání, aby byla nasazena armáda, ministr řekl:
                      Vojáci operace Sentinel nebudou dělat policii a nebudou v kontaktu s demonstranty.
                      Takže opět stejná odpověď: NE !

                      ad Kamil
                      Co to je: „Francie je Francií ? „, „Být Francií“ ?
                      Jméno nezměnila, ale „podobu“ několikrát.

                    • vittta

                      Až se vykecáte, zkuste odpovědět na tuto otázku, opakuji:
                      „….byli vojáci ve Francii- řeč byla o Francii, ne o konkrétní republice- nasazeni i po r.1958, nebo ne?
                      A byla nasazena i cizinecká legie?
                      Myslím uvnitř Francie.“???
                      Pokud ono rázné NE je odpověď, co tedy dělají ozbrojení a do boje vystrojení vojáci v ulicích v bojových formacích, se zbraněmi v pohotovostních polohách?

                    • Kamil Mudra

                      Jenže to jméno (název), MaB, je to pod čím ta země vystupuje vůči svému okolí. Nezávisle na tom jak se proměňuje její politická garnitura a v průběhu času upravují zákony. Stále jde o Francouzská města, osady, památky, ulice, vojáky, vědce, umělce… ať už se bavíme o současnosti nebo minulosti. A ti vojáci v současnosti se vyskytující v ulicích tam prostě jsou, nezávisle na tom jaké úkoly plnila armáda před padesáti nebo deseti lety. Pouhou svou přítomností jsou v kontaktu s lidmi. A jsou tam služebně, ne na vycházce, protože mají zbraně. A nebyli by tam kdyby jich nebylo zapotřebí. Kolikátou republiku tam momentálně máte na tom faktu nic nemění.

                    • MaB

                      ad vittta:
                      Funkci a přítomnost vojáků v rámci operace Sentinelle jsem vám už vysvětlila a nehodlám se opakovat..
                      Pokud si pletete vojáky s gendarmy, není to moje vina. Jejich intervenční skupina,
                      Le Groupe d’intervention de la Gendarmerie nationale (GIGN), je elitní jednotka, specializovaná na zásahy v krizových situacích a jsou to „ostří hoši“.
                      ad Kamil:
                      Kdyby vzala do rukou to „dělání pořádku“ armáda, tak bychom se asi divili a dalo by se říci, že Francie přestala být Francí, což se zatím nastalo…
                      Je ale fakt, že byla Francie „před“ a Francie „po“ atentátech…

                    • vittta

                      To jsou žvásty, co je mi do operace Sentinelle nebo do GIGN?
                      Ptám se málo konkrétně?

                    • vittta

                      Vo pivo, že neodpoví, Kamile.
                      Bude vykládat o jeremiášovým kokotu, ale neodpoví.
                      KAŽDÝ tam ty vojáky vidí, prostě tam jsou, ale MaB to neřekne, protože její loutkovodič asi tvrdí, že tam nejsou, a tak tam nejsou!
                      Nic méně, ona neřekla, že tam nejsou, ona jenom řekla, že „Kdyby vzala do rukou to „dělání pořádku“ armáda, tak bychom se asi divili a dalo by se říci, že Francie přestala být Francí, což se zatím nastalo…“
                      Ale co tím myslela, to asi neví ani ona.

                    • MaB

                      Co jsem zde už napsala (i několikrát) OPAKOVAT NEBUDU. Jasné ?
                      Divím se, že moje „kecy“, „lži“, „žvásty“ čtete. Pochybuji, že je to s něčí pistolí na spánku.

                    • vittta

                      No jasně že ne.
                      Já to věděl, proto jsem se chtěl také vsadit.
                      Vy nikdy nic nepíšete.
                      Ale samozřejmě, na tak ošemetný dotaz ani odpovědět nemůžete, protože ve vaší vymyté makovici se to nyní pěkně hádá.
                      Víte, že vojáci nebyli od r.1958 nasazeni, víte, co je oprace Sentinelle, a co je GIGN.
                      Jenže na druhou stranu sama ty vojáky v ulicích vidíte.
                      A přitom víte, že tam nejsou.
                      Teď jestli věřit více svým očím, nebo vašim loutkovodičům…
                      A tak to berete průměrem.
                      Vojáci nasazeni nejsou, ale operace Sentinelle běží jako po másle, a GIGN nasazeni nebyli!

                    • vittta

                      Proč vás čtu…
                      No, to patologické lhaní je v podstatě zábavné.
                      Mě nikdy moc nešlo do hlavy, jak můžete bojovat zároveň za dvě, i tři, naprosto protichůdné myšlenky.
                      Když se chlap podívá ženské na kozy, tak je to zločin, ale zároveň ženské mohou negři znásilňovat, protože jste právní stát, a nejprve by se to muselo dokázat, není liž pravda?
                      A když nějakou ženskou i s dcerou třeba podříznou, že mají na svém pozemku jen plavky, tak to je prostě daň za svobodu, rovnost a bratrství.
                      Bojujete konkrétně za islám, ano, jinak byste nemohli vymyslet novou diagnozu- islamofobii, ale zároveň se bijete za práva buzerantů a třetích a čtvrtých a pátých a šestých pohlaví.
                      Zavádíte na silnicích 80 kvůli bezpečnosti, ale negry, kteří přepadají kamiony necháváte být, a když už je někdo potrestán, tak je to český řidič.
                      Lži, lži, lži…
                      Ale vy nelžete..třeba konkrétně vy mně, nebo třeba Kamilovi, či jiným dobrým Čechům.
                      My vám to nežerem, my vám to hravě vyvracíme, na nás to nemá účinky.
                      Vy lžete hlavně sobě, a vzájemně si ty lži potvrzujete.
                      Brněnský sprejer= muslimy vypálený kostel.
                      Bílí také kradou.
                      Auta si zapalují majitelé sami, kvůli pojišťovnám.
                      Ve Švédsku je velká svoboda a vysoká kultura.
                      K smíchu- ale i k pláči.

                    • MaB

                      Kamile, s vaší logikou mám stále problém. Píšete:
                      Když budu celý život krást ale ve třiceti změním jméno z Nováka na Petráka tak to znamená že od mých třicátin už Novák nekrade.(…) určitě to neznamená že jsem s těmi krádežemi přestal.
                      o kousek dál
                      Jenže to jméno (název), MaB, je to pod čím ta země vystupuje vůči svému okolí. Nezávisle na tom jak se proměňuje její politická garnitura a v průběhu času upravují
                      :
                      Takže, rovněž obrazně, podle vás
                      Kniha zůstává stejnou knihou, i když změním její titul.
                      Ale zůstává stejnou knihou kniha, u které zcela změním její obsah, ale ponechám stejný titul ?
                      Co Vy na to ?

                    • Kamil Mudra

                      A už se vám některá z knih ve vaší knihovně takto proměnila?

                    • MaB

                      Ne, ale to neznamena, ze by to nebylo mozné.
                      Stacilo by vytrhnout listy a zamenit je za jiné.

                    • Kamil Mudra

                      Snad, kdybyste měla stroj času. Ale prozatím můžete jen připisovat další díly a lhát o těch předchozích těm co neumí číst. Možná jednou lidé zapomenou že kdysi byly na Zemi nějaké státy ale do té doby stále bude součástí Francie i její historie a ti co by ji chtěli přepisovat budou muset čelit těm co o ní vědí.
                      No a pak je tu ještě druhá možnost. Nestarat se o zmizelého Nováka a dávat si pozor na současného Petráka, po zjištění že krade stejně jako Novák. Protože přítomnost se nepřepisuje ale píše.

                    • MaB

                      Bud’te, prosím, zcela konkrétní a řekněte mi, jednoduše a jasně,
                      v čem spatřujete to „přepisování přítomnosti“.
                      Pokud možno bez jinotajů a Nováka s Petrákem. Děkuji.

                    • Kamil Mudra

                      V ničem ho nespatřuji. Přepisovat se přece může jen již napsané. Přítomnost se vždy právě píše.

          • vittta

            Aha, takže vy jste mě MaB vlastně napálila.
            Tvrdila jste, že od r.1958 vojáci nasazeni nebyli, ale byl to jen chyták, protože klidně už v r.1958 nasazeni být mohli, a vy budete mít pravdu.
            To jste mě doběhla, to uznávám.
            Nemáte ještě nějaký chyták?
            Tohle tad ještě nebylo, pravý, sluníčkochyták.
            A mezi námi, fakt mě to zajímá, jaký je rozdíl v tom, že vojáci byli nasazeni naposledy v r.1958, a vojáci od r.1958 nasazeni nebyli?
            Myslím v tom kontextu, co jste to použila.
            Pokud je to součást toho chytáku, tak je to skvělé, já fakt neznám historii Francie, abych věděl, jak často nasazujete vojáky na vlastní občany, já jen vím, že jich máte plné ulice v bojových sestavách a s bojovou výstrojí a automatickými zbraněmi.
            Nic méně, vy jste tím nějak vyvrátila tu výpově´d českých legionářů, a to už mi tam nesedí, sice jste mě nachytala na datech a 4 a 5 republice, ale ty legionáře jste tím…nevyvrátila.
            …..
            Vy máte na lhaní diagnozu?

        • tresen

          Někdy například stačí zjištění, že identita trolla, který se podepisuje celým jménem i s akademickými tituly, je komplet falešná, a to včetně portrétu, který ukradl někde na netu. Anebo že za statusem sličné komentátorky, rozsévající své „názory“ všude možně, včetně diskusních stránek kojících matek, se skrývá profláklý majitel webu chrlícího hoaxy.

    • embecko

      „Komunikují v šifrovaných zprávách a pod služebními čísly.“
      To se dalo ocekavat…vcetne faktu, ze antikomuniste prevzali komunisticke metody, zrejme se ridice pouckou „ucel sveti prostredky“…zkratka nastala jina situace a neni cas na hrdinstvi.
      Podle meho budou ucinni, hlavne, az zacnou padat exemplarni tresty, jako v pripade tech svedskych duchodkyn. Dulezity je moment sdeleni obvineni na podklade „sdileni zpravy“. Zdroj muze zustat nepotrestany, nebot je tady jasne, ze nejde o obsah prispevku, ale o nalady ve spolecnosti. Puvodni prispevek tam klidne nechaji, aby na nej chytili dalsiho nebozaka (viz minule tema o duvodech nemazani/ ponechavani rasistickych prispevku z druhe strany).
      „Další žena Christina byla ve věku 65 let obviněna z „podněcování nenávisti vůči etnické skupině“, když napsala na Facebooku: „Pokud to bude pokračovat, inteligence ve Švédsku klesne na úroveň zlatých rybek.“ a „Odmítněte vše, co má něco společného s islámem.“
      Popírá, že by toto prohlášení napsala, ale trvá na tom, že chtěla varovat Švédy před islámem. Podle novinových zpráv byla Christina v roce 2016 napadena čtyřmi tzv. „nezletilci bez doprovodu“ (migranty) a zmlácena do bezvědomí, v důsledku čehož se jí hodně zhoršila paměť. Nikdo nebyl za tento útok odsouzen, ale ona dnes čelí finančním obtížím a není schopna ani zaplatit svoji činži. Švédský stát jí neposkytl žádnou pomoc. Christina byla zatím údajně šestkrát vyslýchána, a to až po dobu dvou hodin, pro své údajně zločinné myšlenky, byla také dotazována na své dětství a zda užívá drogy. Přitom nemá žádný záznam v trestním rejstříku.“
      https://cs.gatestoneinstitute.org/12433/svedsko-svoboda-projevu

      • embecko

        „Mueller připustil, že důkazy o potenciálních trestných činech nenašel, zároveň však Trumpa nezbavil podezření a odpovědnosti.“
        https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cekani-je-u-konce-muellerova-zprava-jde-na-verejnost-70608?utm_source=www.seznam.cz&RCW6B6IvTOs_tz3iKT.Y2X_o21RC=denni-tisk
        „Po téměř dvouletém vyšetřování ruského ovlivňování amerických prezidentských voleb…“
        Tak ted nevim, vysterovali ovlivnovani voleb, anebo slo jen o podezreni? A ze nic nenasel, jeste neznamena, ze se neovlivnovalo? Asi tu jina moznost neni, ze by Rusaci neovlivnovali je nemozne.

      • vittta

        A to je ono, právě.
        Elf s řádným služebním číslem odhalí, že nejde o žádnou důchodkyni, ale o protřelého, holohlavého mládence, co má doma všude svastiky, a na hrudi vykérovaného Adolfa Hitlera.
        A jako důchodkyni ho vedou v evidenci rasističtí švédští policisté, vlastně ho kryjí, stejně jako soudce.
        Tady vidíš, jak důležití organizovaní Elfové jsou.
        Všechno kolem, tedy dlouhé výslechy a ponižující dotazy jsou naopak vymyšlené ultrapravicovými živly, kteří chtějí pošpinit ty švédské policisty, kteří odmítají politiku strachu a nenávisti!

      • Kamil Mudra

        No tak si shrňme co za ohavnost se dovídáme:
        „…soukromá organizace založená Tomasem Åbergem, který si předsevzal identifikovat a oznamovat švédským orgánům osoby, o kterých on a jeho organizace usoudili, že se dopouštějí nedovolených myšlenek(!)…Åbergova organizace udala v roce 2017 státním orgánům ne méně než 750 švédských občanů za „nenávist na internetu“… organizace odmítá identifikovat lidi, kteří pro ni pracují… Åberg byl nedávno nominován jedněmi z největších švédských novin Aftonbladet na prestižní cenu „Švédský hrdina“.

        Připomínám že jde o „hrdinné“ anonymní udávání. Kde jsou ty časy kdy anonymní udání končilo v koši a jeho pisatel byl vnímán jako zbabělec.

        • vittta

          Je to především pozitivní příklad pro mladé.
          A není to udávání, jen se oznamuje potencionální trestná činnost.
          Ve fázi myšlenek.
          Výsledky jsou hned vidět, kriminalita ve Švédsku je- jak známo, naprosto minimální, jen ta myšlenková ještě místy přetrvává.

  2. Ondřej

    Zdrcující reportáž německé ZDF o praktikách Andreje Babiše. Otevřeně jej nazývá podvodníkem, přivlastňující si neoprávněně peníze daňových poplatníků. Ale i odpor českých zákazníků (především z Prahy) kupovat jeho potraviny, pro čež vznikla mobilní aplikace skenující na potravinách čárový kód s tím – že když výrobce spadá do koncernu Agrofert, aplikace varovně zapípá – POZOR, BABIŠOVO! Takovouto ostudu ČR ještě v Evropě snad nikdy neměla.

    EU macht Tschechien Druck

    Die EU wirft dem tschechischen Ministerpräsidenten Babiš vor, wirtschaftlich von EU-Subventionen zu profitieren – über Unternehmen, die mit ihm verbunden sind.

    https://www.zdf.de/nachrichten/heute-sendungen/videos/eu-macht-druck-auf-tschechien-100.html

    ta reportáž je opravdu výživná, opravdu každý se musí za takového člověka když vyjede na západ, kde polici přiznávají i darované vstupenky do kina,hluboce stydět. A za svůj národ, stát i vládu.

    • vittta

      Já se nestydím ani trochu.
      Němečtí politici ovšem také nejsou zrovna vzory poctivosti, vstupenky do kina asi odevzdají, ale jinak…
      PS- Babiše nemám rád.

  3. vittta

    Neví někdo, co se děje kolem požáru Notre Dame?
    Nějak se o tom nepíše, alespoň ne na hlavních stránkách.
    Už se ví, kdo to zapálil?
    A už začala oprava?
    Néé, mě by to zajímalo, a nikde žádná informace.

    • Janika

      Můžeme se jenom dohadovat… Není to divné, že shořel křesťanský chrám těsně před největším křesťanským svátkem? A ty cenné sochy čirou náhodou odvezli těsně před tím. Peněz na opravu bude dost, o tom není žádná pochybnost.

      • vittta

        To je ale divné jen někomu.
        Tady diskutují jedinci, kteří vidí v té souvislosti až odsouzený gang vykradačů kostelů zrovna včera.
        Nebo brněnského sprejera.
        A my, konspirátoři, přemýšlíme o velikonocích a sochách a nezvyklému množství peněz, z nichž mimochdem- jak se zdá- je dobrá polovina jen slíbená.
        A také tu máme vtipálky, no je to legrační, s tou francouzkou armádou, co od r.1958 nebyla nasazena, nebo jak to vlastně je, a ona končila 4. republika, a místo Francie jsme z čista jasna měli Francii.

      • embecko

        Ja si treba take myslim, ze neslo o umysl, ale reakce mainstremu mne rozhodne nenechala chladnym:
        „Spekulace na priciny pozaru pred ukoncenim vysterovani nedopustime, protoze nekolik tydnu pred ukoncenim vysatrovani vime, ze slo o nahodu!“
        To mas situaci, jako na konci normalizace: Elfove se snazi vyhledavat ideove diverzanty a pritom netusi, ze situace dosla tak daleko, ze nejvetsi diverzi se uz staly oficialni clanky v mainstreamu. Dneska uz nikoho nemusis nijak sofistikovane dehonestovat, uplne staci okopirovat to, co napsal. Tak konci kazdy rezim.

        • vittta

          Čím víc lžou, tím méně jim lidé věří.
          Čechům je to jasné.
          Možná nejen Čechům.
          Mainstream je mimo hru.
          Ale odkryl svým způsobem karty, jak to funguje.

      • MaB

        ad Janika
        Rekonstrukce N-D byla zahájena před rokem a půl, několik měsíců trvalo postavení gigantického lešení. Odvoz 16 kovových soch (přes 3,5 m) k rekonstrukci byl podle harmonogramu.
        Kdo má ze „zločinu“ největší prospěch ? Zatím katolíci, Macron a armádní hasiči(národní hrdinové) pod vedením generála Galleta. Kdo z nich je žhářem ? :))

        Teorií koluje dost.
        Ta o tajemném muži na střeše (fotka na internetu) byla vyvrácena, jde o jednu z 54 soch.
        Černá série 15. duben (Titanic, Lincoln, stadion v Anglii…) pokračuje
        Lekce a výzva od Boha
        Atentát, ke kterému se, což je s podivem, ještě nikdo hrdě nepřihlásil.

        Vyšetřování stále pokračuje a jako nejpravděpodobnější se zatím jeví skrat na el. instalaci výtahu na lešení v místě vzniku požáru.

        • vittta

          Kolik už se vám přihlásilo devastátorů ostatních 1000 kostelů?
          No a jaký prospěch z požádru mají hasiči, (civilní, máte tam překlep, armáda nebyla nasazena, operace Sentinel, žádost do cizinecké legie, letadlo, sluníčko) a Macron?
          Katolíci zatím prospěch nemají, leda že se budou stěhovat, a konečně sloužit mše v nějakém zaplivaném sklepě, alespoň je u toho nebudou muslimové mlátit, ale jinak asi mít budou, když se bombastické sliby promění v peníze, ale to víte, sliby jsou zatím jen sliby.

      • vittta

        Ještě nemusí mít euronáckové vyhráno.
        Ono záleží na tom, jak to bylo pojištěno.
        A nějaký závěr komise udělat musí, prostě ukončit vyšetřování, a na jeho základě bude případně vyplacena pojistka.
        Leda by se alternativně dopředu počítalo s tím, že se může něco stát, a tak to bylo pojištěno „bez příčiny“.
        Pokud jim to ovšem v muslimské čtvrti vůbec někdo pojistil.

  4. astraustralia

    Vas Internetovy pritel Culik tam ma pod clankem diskusi prazdnou,
    co kdybyste mu tam podekoval a napsal neco jako Culik na Hrad ?
    S Facebookem jako novym Goebbelsem 21 stoleti by se mu jiste podarilo sjednotit rozdeleny narod
    a byt prikladem pro celou Evropu na vychod od zdraveho jadra :-)

    • vittta

      Já tam nesmím psát.
      Mám závadné názory.
      Na BL je diskuze sice malá, ale o to kvalitnější, a jen to dokazuje to, co zde říkala Třešeň.
      Lidé, kteří chtějí diskutovat, se nejraději uchylují na „moderované“ diskuze.

      • astraustralia

        vittta
        ze ti co obhajuji Francii ba dokonce v multiculti ji davaji za priklad nejsou kazatele cele a skutecne pravdy o tom pise jeden z prispevku na jinem blogu:

        Neco z Francie:-)

        Hezká ukázka, jak se dnes převrací realita o 180°. Francouzská neziskovka RSF zveřejnila svou analýzu svobody médií.
        Hádejte, které země EU vyšly nejhůře. Maďarsko, Polsko, Bulharsko a Malta.
        Nejlépe samozřejmě Norsko, Finsko, Švédsko a Holandsko.

        Už to působí jako vtip. Skandinávské země dnes patří k těm nejméně svobodným, kde není možné kritizovat náboženství,
        vyjadřovat se k tématům genderu, lgbt, imigrační politice a podobně.
        Norsko a Švédsko si ještě můžou připočíst své barnevernety.
        Holandsko odstranilo z Amsterdamu nápis „Já jsem Amsterdam“, protože neodpovídá korektnosti.

        Naproti tomu kritizované země mají funkční rodiny, mohou se hlásit ke svým tradicím a lidem je stále dovoleno kritizovat,
        co se jim nelíbí. Je zde také výrazně bezpečněji oproti těm vyzdvihovaným vzorům.

        A to se nelíbí samozřejmě. Protože je to takové zrcadlo, že progresivismus nefunguje a ničí společnost.
        Tak se progresivisté z neziskovek snaží špinit a progresivistické mediální domy tyto informace přebírají jako automaticky směroplatné.
        U nás už tomu věří málokdo.
        Takže snad se to brzy otočí i na západě.
        Snad ?

        Pod Macronovym a mutti Merkel vedenim tezko :-(

        „Prolhali jsme se do stavu, kdy už spousta lidí systému,
        který se mohutně opírá o myšlenkově vytunelovanou propagandu,
        prostě nevěří.“
        Tereza Spencerová

        • tresen

          Prolhali jsme se….první osoba plurálu opravdu sedí.
          TS – mnohokrát usvědčená lhářka a dezinformátorka

            • tresen

              Myslíte ten textík z Pravého prostoru? :-)
              Ten Jahoda nebo Malina nebo jak se hoch od Svobodných jmenuje, na rozdíl od TS vědomě nelže, asi si to doopravdy myslí. Na to má nárok.

              • vittta

                Hmmm…
                A co si myslíte o obsahu článku?
                Obsah článku je dle mého svoboda tisku v jednotlivých zemích, ne nějaký Malina či Jahoda, co je ze Svobodných, a co vědomě nelže, zatímco T.S. vědomě lže.
                To jsou vaše spekulace, ale co ten článek konkrétně?

          • MaB

            Souhlasim !
            Classement mondial de la liberté de la presse 2019 | RSF
            Světové pořadí zemí podle svobody tisku
            (RSF – reportéři bez hranic)
            https://rsf.org/fr/classement

            Po zadání titulku velice názorně zobrazeno. Moc zajímavé.
            A každý si může udělat názor vlastní.

            • v

              Neonacistická organizace RSF když něco vyzkoumá, tak to stojí za to.
              I když ve Švédsku či Norsku a těchle vítězných zemích jistě mohou psát svobodně co chtějí- pokud to neporušuje zákon, nebo- jako ve Švédsku- to porušovat zákon potenciálně nemůže, resp. ho to neporušuje ve fázi myšlenek.
              Celá finta spočívá v tom, že za tyhle výzkumy dostanou dobře zaplaceno, ve smyslu že je to nějaký projekt.
              Jinými slovy- dotace!

            • oh

              Pokud jsem to správně pochopil, RSF si rozesílá svůj dotazníček nikoli novinářům, aby se ti vyjádřili k tomu, jak vidí podmínky své práce, ale tzv. mediálním odborníkům.
              https://www.lupa.cz/aktuality/zebricek-svobody-medii-ve-svete-2019-ceska-republika/
              V případě ČR zřejmě svůj dotazník zaslali zřejmě přímo do „pražské kavárny“, protože jinak si tohle nepravdivé tvrzení: „For example, a cameraman was physically attacked by a member of Zeman’s campaign staff on the evening of his reelection.“ z jejich znepokojené zprávy neumím vysvětlit. Přes hlasitý a usilovný pokřik pražské kavárny a jejích mediálních podporovatelů je (nebo by alespoň měl být) známý fakt, že toho kameramana NENAPADL žádný člen Zemanova volebního štábu. Takže já jsem si vlastní názor na objektivitu tohoto žebříčku RSF udělal. Potřebovali by (RSF) IMHO pozměnit výběr oslovovaných mediálních odborníků tak, aby dotyční nepocházeli z jedné a té samé názorové niky.

          • oh

            Co takhle odkaz na nějaké to usvědčení, treseni? Když to bylo mnohokrát, jistě nebudete mít problém nějaký dodat.

            • tresen

              TS například ochotně reprodukovala zfalšovanou kompilaci Havlových projevů z roku 89. Přebírala fabulace z knihy P. Polanskyho o táboře v Letech a uváděla je jako fakta, takže tvrdila, že protektorátní orgány svezly v roce 1942 cikány do Letů na Schwarzenbergovu žádost. Ve stejném článku měla další pozoruhodnou lež, totiž že Heydrich choval na kolenou malého Václava Havla.
              Šíření takových i podobných dehonestačních lží si zřejmě vzala za úkol. Nikdy je nevzala zpátky, i když byly stokrát historiky vyvráceny.

              • vittta

                Ono to tak nebylo?
                Zkuste to nějak dokázat, tohle jsou jen kecy.
                Není historik jako historik, podle historiků Němci předběhli sověty jen o pár dní, jinak by sověti vtrhli do Evropy.
                Ono není ani moc přesné to, že si Stalin s Hitlerem smlouvou z 23.8.1939 rozdělili Polsko, a že to byla nějaká spiciální smlouva, byla to běžná mezinárodní smlouva, kterou mělo s Němci třeba zrovna Polsko.
                Kdyby Němci vyhráli válku, tak se dodnes tvrdí, že válku začali Poláci přepadením vysílače v Gliwicích, a byli by to renovomaní historici, co by to tvrdili.
                Tím chci říci, že dějiny píší vítězové, a v současné době dějiny píší havlističtí kripli- takže se jim do jejich činnosti nějaké TS moc nehodí, a celkově se jim moc nehodí internet.

                  • vittta

                    Jenže Třešeň věří více Polanskému, než Specerové.
                    A to je v tomto případě to podstatné.
                    Odpovědí nyní bude zásadní a humánní mlčení, už to celé prokázala, nebude se opakovat.
                    Polanský je asi jediný, kdo to tak vidí.
                    Kryslík se tím asi ještě nezabýval, a až začne, tak budou dva.

                    • tresen

                      Krása. Ani Saul nedokáže vyjádřit vaši moudrost a chápavost tak, jak to dokážete sám.

                    • vittta

                      Myslím, že Saul vyjadřuje svými komenty především svou moudrost a chápavost.
                      A vidíte?
                      Odpovědí v podstatě je humánní a zásadní mlčení, doplněné o výpad ad hominem, tzv. „sluníčkopravdaláskoargument“.
                      Co jste tím vlastně myslela, že lže kde-kdo?
                      Doufám, že jste nemyslela pana Polanského, nebo snad dokonce…ani se mi tu myšlenku nechce vyslovit, pana Schwarzenberka?
                      Berte to s nadhledem.
                      Předkové pana Schwarzenberka Židy a Cikány k otrocké práci používali, a v Letech žádný koncentrák v tom významu, jak ho chápu dějiny II. světové války nebyl.
                      Tečka!

              • oh

                Aha. Takže, podle vás, když TS někoho cituje nebo parafrázuje – a uvádí koho a odkud – tak je to JEJÍ lež, i když dotyčný napsal blbost. Tak to pak jo.
                Ovšem podle mě jste doložila pouze lži jistého Paula Polanského, spisovatele velmi oblíbeného serverem Romea.
                http://www.romea.cz/cz/stitek/polansky

                P.S: Víte, treseni, že stejný text dodnes a také bez omluvy uvádí na svém vlastním mimo jiné jistý angažovaný občan, nezávislý publicista (a antikomunistický aktivista) Jan Šinágl?

                P.P.S. Samotný Polansky prý v rozhovoru pro parlamentní listy měl říci toto:
                „Mé informace o Schwarzenbercích ze Starého Sedla na Orlíku pocházejí z dokumentů, které jsem našel v městských kronikách dané lokality a z rozhovorů s místními zemědělci a lesníky, kteří pracovali pro Schwarzenbergy před, během a po druhé světové válce. V národním archivu v Praze jsem našel dokumenty o firmě se jménem Schwarzenbergovy závody, která byla zapojená do budování tábora v Letech. V mnoha kronikách se také píše, že později pracovali ve Schwarzenbergských lesích židovští vězni, aby zachránili padlé stromy ze sněhové bouře v prosinci 1939. Tyto informace jsou patrné i z rozhovorů, které jsem pořídil s místními zemědělci. Například jde o stránky 256 až 260 v knize Tíživé mlčení, kde je rozhovor s Václavem Veselým. Schwarzenbergovy lesy nebyly pod nucenou správou Němců do druhého týdne prosince roku 1942. Tehdy byli už všichni Židé pracující jako otročtí dělníci pro Schwarzenbergy deportováni do Terezína a Auschwitzu. Po deportacích Židů byli na záchranné práce v lesích a na práci ve Schwarzenbergově kamenolomu, kde se těžil kámen pro stavbu silnice číslo 19, využíváni Romové z Letů. I za nucené správy Schwarzenbergové profitovali z lesů, protože jim německá administrativa určité peníze platila. Po válce Schwarzenbergové využívali na otrockou práci ve svých lesích v letech 1945 až 1948 sudetské Němce. Všechny informace opět pocházejí z kronik a rozhovorů. „
                Ale T.S. lže.

                • tresen

                  To, že lže kdekdo, není nejpřesvědčivější omluva pro TS. Vydávat ji za poctivou novinářku zkrátka nelze.

  5. vittta

    Všichni nejsou stejní, aneb rozmanitost Evropa potřebuje.
    Článek je psán vysoce servilním způsobem, tak například ti, co dívku upálili jsou nazýváni vrahy.
    Což samozřejmě jsou, ale byli to spolužáci a spolužačky, tedy lidi, které dívka dlouho znala.
    Vrah je vrah, a všude jsou takoví lidé, ale když vraždí spulužáci, bez skrupulí a bez zakolísání, extremně brutálním způsobem, je to přecijenom někde jinde.
    A pak se také autorka úzkostlivě vyhýbá náboženskému vyznání jak dívky, tak spolužáků.
    Asi to byli příznivci Aštara Šarona.
    Takoví spolužáci jsou snem každé české dívky, především pak dcer významných euroelfů, a proto je třeba dále bojovat proti nenávisti.
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/studentka-nahlasila-sexualni-obtezovani-reditelem-spoluzaci-ji-upalili-70648?dop-ab-variant=5&seq-no=2&source=hp

    • vittta

      No tak, Třešni, nebojte se toho!
      Vyřešte někoho, web, redaktor, zdroj, můj mozek, Kamilův mozek, Astrův mozek, Adolf Hitler…
      Něco musí být špatně!

      • astraustralia

        Něco musí být špatně!
        v tom mate pravdu ale zkuste to jinak:-)
        Opuste osobni rovinu a prenechte ji tem co se nedostava argumentu,
        i v pripade Terezy Spencer , ktera co vse rekla nerekla napsala nenapsala.
        Nahodneho ctenare to neoslovi, zdejsi dlouhodobe navstevniky naopak takovy argumentacni uder nepresvedci.

        Prolhana TS to je presny obraz tech kteri tak stale zoufaleji a za pouziti zase jinych nez TS prolhanosti obhajuji soucasnost.
        To je ten styl ktery presne odhalil jisty ministr kdyz byl „odejit“a presne to popsal v obecne rovine jak to chodi v Ceske kotline.
        HLEDAJI SE PIJAVICE U PACIENTA KTERY MA OTEVRENE ZILY.
        Prevedeno do praktickeho prikladu jak to v sametove demokrature funguje, jak nejdulezitejsi je 7 millionova krabice od vina jako vitezne odhaleni co zpusobilo a pusobi veskere potize,
        ale ze z republiky odtekaji stamilliardy a drive nikdo a dnes ani Babis na tuto posvatnou kravu nesahne ze si banksteri delaji co chteji ze CR nepatri uz ani jedina banka, proste maximalni snaha o odvedeni pozornosti jinam nez kde a v cem je problem, hlavne presvedcit lid a to jakymkoli zpusobem a tak i 7 millionu je pro massmedia dobrych aby v tichosti milliardy tekly jak tecou, take ze Zeman jako nepritel a ze je tu rozdeleny narod o hruza a kdyby Zemen nebyl teklo by v tichosti milliard vice a spravnejsim smerem a snad ze hrozi nebezpeci ze by mohly oddtekat ponekud vice na Vychod misto jako dosud na Zapad o hruzo to uz vam zase az tak po lopatisticky nenaserviruji:-)

        Clanek z neziskovky z RSF jsem uvedl ne ze Vy se do toho oprete osobne, ale ze se tu najde nekdo kdo prednese pravdivou protiinformaci ze si muzeme najit x neziskovek made in CR ktere otisknou podobny korektne vlezdoprdelisticky pohled na spravne a spatne rozdelene staty Evropy aby se dalo namitnout ze tato korektnost ma prokazatelne centralne rizenou a spravne nasmerovanou korektnost aniz by bylo trba rikat treba jmeno Soros ci jmenovat seznam vyssich instanci ktere takove „neziskovky“ plati za za ucelem jakeho zisku to delaji.
        To jako pokus o vymenu nazoru bez toho ze netreba pridavat ze ta ci ona dama je krava.
        Neni treba psat osobni vypady vzdyt kazdy se podepise svym komentarem sam. A ctenar si sam udela usudek.
        To plati pro kazdeho z nas kdo sem piseme.
        Pokud nebudu premyslet a dam sem 3,14tovinu pak snad by mohlo stacit to co si o me bude vetsina zdejsich i kolemjdoucich bude myslet,
        ale nevidim duvod negativni mineni pripominat ci nad tim navic jasat. (Karmu a jeji zatezovani dalsim „hrichem“ davam do zavorky neb tomu kdo na hrich neveri je vse marno)
        Samozrejme ze mi muzete rict, ze at si ulevime od plic nebo ne
        ty zasadni veci se tim v demokrature zvane EU ani Protektoratu CR nezmeni vubec
        ze dobre vite jak kazda krabice od vina ci jakykoli skandal nejakeho politika je moc dobry k odkloneni od podstatnych problemu a drzeni naroda ve dvou polovinach na minimalne pristi 4 roky
        (jak pravil sam pan president) a pak stejne stale tak dal :-(
        Asi se to dalo napsat i v jedne vete,
        ze se toho dost ve svete k okomentovani deje
        ze netreba nadavek kdyz svet marne hleda dobrodeje…

        Hezke Velikonoce preji :-)

        • vittta

          To je těžká věc, Astře.
          I kdybych psal sebelepší argumenty, plovina čtenářů mě odsoudí, že jsem napsal „prdel“.
          A budou si říkat:
          To musí být dobytek, ten vittta, napsal „prdel“ a vůbec je nebude zajímat, co jsem psal.
          A když něco napíší, tak budou psát, že jsem napsal „prdel“, kdy jsem to napsal, a kolik u toho trávím času, a že určitě i moje děti píší „prdel“ a moje máma a můj fotr, a že jsme divná familie, a že celkově to u mě musí vypadat, když píšu „prdel“.
          A že by to chtělo, aby mě Janika usměrnila, a úplně nejlepší by bylo, kdyby mě tyhle komentáře mazala, protože oni si sem přišli číst a psát slušně, a nezajímá je nějaká „prdel“, ba dokonce se jim bude zdát, že ona „prdel“ jim zkazila nejen celý den, ale celou diskuzi.
          Můžete samozřejmě namítnout, že přece nemusím psát „prdel“, ale fakt je ten, že pak jsem svým způsobem vyloučen ze společnosti, protože bych chtěl napsat „prdel“, ale nenapíšu, aby se někteří čtenáři nepohoršovali a nekazilo jim to den.
          A co oni na to?
          No, budou mi vyčítat, že jsem napsal „zadek“, poněvač jsem tím určitě myslel prdel, a měl by si ty vulgarity odpustit.
          A jak to tak budou řešit, jak já- a třeba i někdo jiný, napsali jsme „prdel“, tak se jednoho dne ráno probudí, a budou muset nosit hidžáb a chlapi dlouhé fousy a bude povinné šmírovadlo v autě i s odpolechem (aby se řidič věnoval řízení a nesnižoval svou pozornost kecáním- těch nehod, co je) a na hranicích budeme mít cizí vojska.
          Jo, kamaráde, svět je nevděčnej.
          Pěkné svátky a hlavně zdraví!

          • astraustralia

            Ze v CR vetsina lidi nechce PORADEK po vzoru Franci a Nemecka o tom zadna pochybnost a do prdele poslat kazdeho kdo to v CR a jinde ve svete chce podle vzoru Nemecka ci Francie zavadet.
            Proti M + M ne proti 2 mistnim damam :-)
            Zatim jen jako slovni varovani ze jsou v Evrope i jine staty nez Francie a Nemecko ktere maji jine predstavy o statu a jeho slozeni a organisovani nez oni a ze nemaji jinym co poroucet !
            A pokud po spojeni Nemecko -Francie si tihle dva velikani mysli ze budou v Evrope poroucet a sva prani prosazovat nasilim, jedno zda pres sve bankstery nebo nasilne jinak, pak jedine opet nasilne odpovedet, coz bude to cemu budou rozumet.
            Dojde li to jednou tak daleko (a treba Nostradamus pise ze dojde) pak to nebude zadna prdel a slovo prdel bude to nejmensi co bude pak vadit.
            Jde jen o to abyste to slovo nepouzival predcasne a proto nevhodne, kdyz to jde zatim snadno i bez nej :-)

            • MaB

              Astře, ta jeho „prdel“ mi na vitttovi vadí nejméně, je to hezky česky jadrné slovo, které nám cizinci i závidí a je také jedním z prvních, které je Češi s gustem naučí. Pro Francouze, kterým dělá potíže vyslovit více než 2 souhlásky po sobě, je to jazykolam a pro Čechy zábava.
              Mnohem závážnější je pro mne jeho deformování a podsouvání, tedy jeho intelektuální nepoctivost. S takovými lidmi diskutovat baví jen chvilku.

              Nostradamus nebo Jean Charles de Fontbrune ?
              Měl byste si možná přečíst:
              Faut-il croire à Nostradamus ? (Je nutné věřit na N. ?)
              Pierre Assouline

              • Saul

                „Mnohem závážnější je pro mne jeho deformování a podsouvání, tedy jeho intelektuální nepoctivost. “
                Intelektuální nepoctivost to jistě je, ale klasická hloupost, jakou jinak předvádí, jistě ne.
                Vita je samozřejmě primitiv, ale když je nachytaný při svých pravidelných lžich, tak začne být stratégem pare excellence.
                V tomto směru mu „inteligence“ nechybí.
                S poctivostí vůbec neoperujte, to je úplně mimo oblast jeho chápání, natož aby něco takového byl schopen akceptovat.
                Vita prostě žádná záhada není a nemá smysl od něj očekávat víc, než je schopen ze sebe dostat.
                A to co je, to tu taky předvádí.
                Co by taky jinak dělal?

                • MaB

                  Ta vitttova intelektuální nepoctivostí je jeho snaha prosadit něco, o čem je známo, že je to zásadně nepravdivé nebo neodůvodněné (i on je si toho velmi dobře vědom), ale nadále to tvrdošíjně prosazuje.
                  Jen by mne zajímalo, jaké uspokojení v takové nefér hře může nacházet.

                  • vittta

                    Vy se snad díváte při psaní do zrcadla.
                    No-…vím, že neodpovíte, ale co to znamená, že je známo, že je něco zásadně nepravdivé nebo neodůvodněné?
                    To jsou neuvěřitelné hlody, přece nemůžete soudit druhé podle sebe.
                    Že vy lžete, kudy chodíte ještě přece neznamená, že lžou i všichni ostatní.
                    ……….
                    Třeba tady.
                    Už ta intelektuální nepoctivost, vy tak nazýváte propagandu, ale nepíšete to, nic jste nenapsala.
                    Prosadit něco- já ale nic neprosazuji, já tady diskutuji o těch jevech, nemám moc cokoliv prosazovat.
                    Je známo…
                    Zásadně…
                    Nepravdivé- nebo
                    Neodůvodněné (dobré je to zásadně, to je fór)
                    No a já to vím, to je ta propaganda.
                    Jedině propagandista vědomě lže, vesměs za peníze, ti blbější i zadarmo.
                    Pro vaše občasná tvrzení nemáte jediný důkaz, než mainstremové žvásty a projevy devianta.
                    A jelikož nic lepšího nemáte, tak používáte „důkazy“, které jsou v kontextu k dokazovanému nesmyslné až komické.
                    No ale už to píšu naposledy, tohle už o sobě víte.

              • vittta

                Ta prdel je hra.
                Ukazuji, že ať někteří lidé řeknu co řeknou, pokaždé to bude výraz dejme tomu rasismu, a jiní lidé u daleko tvrdších výroků budou jen bojovníci s nenávistí.
                U mě to tady gradovalo tím, že lhář Saul mně dokonce podsouvá, Židy, ačkoliv Židům tradičně fandím.
                Vy zase lžete, že vám něco podsouvám, ale ve skutečnosti neustále něco podsouváte vy, a když něco napíšete, tak to vlastně nepíšete takto, ale jinak.
                S lháři a křiváky, jako jste vy, může diskuze klidně bavit, diskuze je diskuze, a nehraje roli, s kým se vede, jenže vy nediskutujete.
                Diskuze se děsíte, protože nic nevíte, a encyklopedické poučky neumíte zařadit do kontextu, takže vznikají až komické variace.
                Takže zatímco Saul lže kvůli narcisismu, na který nemá, Třešeň lže kvůli slabému intelektu, tak vy lžete, protože jste zvyklá poroučet, a nikdo si vás asi ze lži v reálu obvinit nedovolí, takže lež je už ve vás tak zakořeněná, že jí vůbec nevnímáte.
                To, že máte VŽDYCKY pravdu už máte vžité, a je to pro vás axiom, všechno ostatní se odvíjí jen z toho.
                Každému z vás leckdy snadno lež prokážu, ale u Saula to končí tím, že zmizí a nereaguje, či častěji napíše, že mám víc přemýšlet, nebo že jsem nacista, Třešeň nereaguje vůbec, a vy napíšete, že jste nic takového neřekla, případně že to vlastně byl chyták s pátou republikou, což o vás asi nejvíce svědčí, prostě použijete naprostou chujovinu, jen abyste nemusela přiznat, že kecáte, ale co je úplně neuvěřitelné, ten původní argument dáte do takových kontextů, že to člověk musí číst 3x, aby mu došlo, co tím vlastně myslíte, v ulicích máte vojáky, ale ti prostě nejsou nasazeni.

                • Kamil Mudra

                  Já myslím, vittto, že můžeš být naprosto v pohodě. Když na tebe tihle dva štěkají o nějaké „herní strategii“ kterou prý používáš, aniž by byli schopni vidět tvou přímost a odhalenou hruď se kterou neseš svou kůži na trh, je to jen důkaz toho že se jim inteligence poněkud nedostává a nebo že by sami rádi nějakou hru hráli, ale mají mindrák z toho že ji neumí zrežírovat.

                  • Saul

                    aniž by byli schopni vidět tvou přímost a odhalenou hruď se kterou neseš svou kůži na trh“

                    Tak nevím, Kamile….
                    Bavili jsme se o věku, zkušenostech…
                    Nechtěl bych někdy dopadnout na těchto trapných frazich, jako vy.
                    Jestli jste v místní sektě našel svoji osobní realizaci, tak „gratuluji“.
                    Já mám vyšší ambice.

                    • vittta

                      Je to vidět.
                      První klíč k úspěchu je být poplatný ideologii, která zajišťuje bezpracné a bezrizikové prebendy.

                    • Kamil Mudra

                      Mohl byste to pojmout trochu šířeji a více do hloubky, Saule?
                      Tak třeba:
                      Z které naší debaty o věku a zkušenostech vycházíte? Jakou sektu máte na mysli? Které fráze považujete za trapné a proč? Jak jsem podle vás dopadl a k čemu mi „gratulujete“? Jaké máte ambice a co vás vede k poznatku že jsou vyšší než ty mé?
                      Protože jinak je ten váš komentář jen takovým plácnutím prknem do vody bez obsahu.

                    • Saul

                      Tak práci bych na tvém místě moc nezmiňoval.
                      Jestli Kamila dojímá tvoje poctivě odhalená hruď, tak mu taky ukaž svoji zapařenou prdel od toho dvacetihodinového každodenního sezení u PC.
                      To pro řemeslníka asi není zrovna nejlepší vizitka.
                      A to nemluvím o placení daní, že ty prebendo:-)

                    • vittta

                      Obávám se, že tato varianta se vylíhla toliko v tvojí nenávistí stižené makovici.
                      Že sedím 20 hodin u počítače a neplatím daně.
                      Ve skutečnosti to bude asi trošku jinak, ale můžeš se tom nějak pohrabat, (máš tady časy a tak.) a pak ukončit táhlým mlčením trapně založené vlákno.

                  • MaB

                    Nejhorší je urazit inteligentního hlupáka, napsal Karel Čapek..
                    Myslím, Kamile, že jste to timto potvrdil.

                    • vittta

                      Raději ty citáty nepoužívejte, někdy od vás vyznívají poněkud…křečovitě.

                    • Kamil Mudra

                      Mohla byste upřesnit koho měl Karel Čapek na mysli tím inteligentním hlupákem?

                    • vittta

                      A hele, Třešeň to jako jediná pochopila.
                      Ale nenapsala to.
                      Nic méně je patrné, že o Karlu Čapkovi už slyšela- a že to byl pořádně inteligentní chlap- a spojení inteligentní hlupák, zejména v použitém kontextu, jí také nezůstalo utajeno.
                      Ale to si dvě naše dámy nechají pro sebe, mají svůj společný jazyk, kterému rozumí jen ony, a že jsou ostatní (neinteligentní) hlupáci není jejich věc.

                  • MaB

                    Z vasich reakcí je vidět, pánové, že jste pochopili až příliš dobře.
                    Ne-li, tak trochu zaspekulujte. :)
                    Přeji krásné svátky !

                    • Kamil Mudra

                      Z vaší reakce, MaB, je vidět že jste ten citát použila jen proto že se v něm vyskytuje to slovní spojení „inteligentní hlupák“ a více již vaše inteligence nedokázala zpracovat. V tom případě by asi pro vás bylo k užitku kdybyste se zamyslela nad vitttovým doporučením.
                      Také vám přeji krásné svátky a k tomu něžnou pomlázku.

                  • MaB

                    Překvapilo mne, Kamile, že tak nepřiměřeně reagujete na pouhé slovo „hra“
                    Byl jste to Vy, kdo zde nazval výměnu názorů „kláním“.
                    V turnajích (= rytířských hrách), se kláním často zranil nebo dokonce ùmyslně likvidoval soupeř.
                    Ani obnažená hrud‘ vašeho „rytíře“ vittty, jak vidět, není zárukou loajálnosti.

                    Rád se vyjadřujete obrazně, tak tedy:
                    Připadal jste mi (ve vztahu k vitttovi) jako otec rozmazleného dítěte, který, když si učítelka dovolí jeho povedeného synka pokárat, běží do školy a zfackuje kantorku…

                    Pokud jde o vaši nevyvratitelnou a nezpochybnitelnou pravdu::
                    „Přítomnost se nepřepisuje, ale píše.
                    něco podobného jako:
                    „Čtvrt hodiny před smrtí ještě žil.“
                    „Nelze nakreslit kulatý čtverec“.
                    Tady se podobným zbytečným frázím říká „pravda podle La Palice“ neboli lapalissade. Nébo také truismus.

                    • vittta

                      To vy budete asi ta učitelka, zdá se.
                      Učitelka má vždycky pravdu, proto také může žáka kárat.
                      Záruka loajality a moje obnažená hruď je nad mé intelektuální možnosti.
                      Ty zbytečné fráze jsou skvělé, ale opět je nad mé intelektuální možnosti, vyčíst v nich nějaký kontext k vláknu.
                      U přítomnosti, která se nepřepisuje, ale píše bych dodal, že přítomnost není rozhodně psaná jedním způsobem.
                      Neexistuje žádný univerzální výklad přítomnosti, pouze její vnimání, a popsání.
                      Váš popis ale nemá větší cenu, jak popis kohokoliv jiného.
                      Když budete přítomnost ve Francii vnímat jako ukázku veskre úspěšné multikulturní společnosti, nikdo, NIKDO vám to nevyvrátí.
                      I kdyby krev tekla proudem, a v ulicích jezdily tanky a střílely do lidí.
                      U některých je to otázka obyčejné víry.
                      Váš pocit, že jste nadřazena ostatním, je vskutku vypovídající.

                    • MaB

                      „U přítomnosti, která se nepřepisuje, ale píše bych dodal, že přítomnost není rozhodně psaná jedním způsobem.“ (vittta)

                      Podle mne se přítomnost píše jediným způsobem, ale „neexistuje žádný univerzální výklad přítomnosti, pouze její vnimání, a popsání.“
                      V tom s vámi na 100% souhlasím. Proto je „napsané“ možné zkreslovat, karikovat, obracet naruby…..ale i respektovat.

                    • vittta

                      Já těžko můžu respektovat co píšete vy, když i oficiálně je popisován opak.
                      Tedy že Evropa má s migranty jakýsi blíže neurčený problém.
                      Čas od času je nějaká ta vraždička, před velikonocemi hoří chrám, a ještě když není ani uhašen, tak už se ví, že to byla náhoda, popularita Macrona je komická (ale proč?) EU je dvourychlostní, vymýšlejí se kvóty na negry, ale třeba Německo migranty potřebuje tak, že jim to ani nestačí, atd…atd.
                      Navíc, vy to nepíšete, vy na to názor nemáte, takže ve vašem případě není co respektovat.
                      Žádost o přijetí do cizinecké legie od Slováka vyvrací výpověď českého legionáře, armádu jste po r.1958 nenasadili, a opět- vy jste to nepsala, ale už to nebudete opakovat, co jste psala, protože jste to psala už mockrát.
                      Tak co bych měl respektovat?
                      Možná tím myslíte, že vy také respektujete popis reality- třeba Kamila nebo můj, ale to nerespektujete, naopak jste učitelka, co napomíná nezbedného žáka, a Kamil místo aby vám byl vděčný, že nezbedného fracka v potu tváře vychováváte, tak vám jde ještě „nafackovat“, při čemž Kamil absolutně nenapsal nic, co by nějakou facku byť jen připomínalo, tedy v přenesené podobě do psaného textu.
                      Zatím tady vytrvale sprostě lžete, a pak píšete, že jste to napsala jinak, ale nikdo neví jak, a pokud to někdo ví, tak napíše, že to píšete dobře, ale co píšete, taktně zamlčí.
                      Tak co s vámi…
                      Jako ukázka sluníčkové povahy je to dobré, ale jinak to žádný pohled nepřináší- nic méně právě to je onen sluníčkysmus- tedy v krátkosti „co si myslím já neřeknu, ale vím, že mám pravdu, a že ti ostatní jí nemají“.

                    • MaB

                      Když nedovedete pochopit ani rozdíl mezi „nouzovým stavem“ a „stavem ohrožení“ *)
                      ani rozdilnou roli armády v každém z těchto případů, je zbytečné, abych se namáhala s jakýmkoli vysvětlováním.

                      Respektovat samozřejmě nemusíte ničí „popis reality“, ale musíte chtě nechtě respektovat to, co „píše přítomnost“.
                      A ta např. 15.4.2019 napsala: „Hoří Notre-Dame“…
                      Chápete, doufám, ten rozdíl ?

                      *)Viz zde v českých poměrech, které se od francouzských teoreticky neliší, rozdíl je v tom, že Francie to zažívá v paxi.

                      Stav ohrožení státu je krizovým stavem, který může na návrh vlády vyhlásit parlament v případě, že je bezprostředně ohrožena svrchovanost státu, územní celistvost státu nebo jeho demokratické zásady.[1] Na rozdíl od nouzového stavu má tedy stav ohrožení striktně politický charakter. Tento stav zatím nebyl na území České republiky nikdy vyhlášen. (stejně tak ve fr. 5.republice, tedy od r. 1958, nebyl tento stav nikdy vyhlášen.)

                    • vittta

                      Já hlavně nedovedu pochopit, proč mě to píšete.
                      A obecně, proč to píšete.
                      Nikoho to tady nezajímalo, ale zajímalo zde několik nehodných jedinců, že je ve Francii nasazena armáda, a vy jste tvrdila, že nasazena není.
                      Ale my tam ty vojáky prostě vidíme.
                      No a vy na mě vyrukujte se stavem ohrožení.
                      Takže jsem si jako v první chvíli myslel, že se vylháváte z dotazu tím, že ve stavu ohrožení je nasazení armády přirozené, no ale úplně na konci zase píšete, že tento stav nebyl ve Francii v 5 republice nikdy vyhlášen.
                      Takže se nám ti vojáci v ulicích asi jen zdají.
                      Nebo ještě to zkusím:
                      Máte ozbrojené a bojově vystrojené vojáky v ulicích, a pohybují se v bojových sestavách s prsty na spušti, nebo nemáte?
                      Je to tak těžké pochopit zcela banální dotaz?
                      A pokud je tam nemáte, co to je za tedy za ozbrojence, a pokud je tam máte, tak PROČ je tam máte?

                • Saul

                  „Ta prdel je hra.“
                  Všechno je hra, vito.
                  Ale všechno ma taky svoje pravidla.
                  A to je tvůj problém.
                  Ty nedokážeš respektovat žádná pravidla.
                  A nemáš na to, abys vymyslel nějaká nová.
                  S infantilním hysterickým řvanim a „odhalenou hrudí “ dojmeš tak možná Kamila a pár svých fanynek.
                  A to ti stačí.

                  • vittta

                    To je parafráze na pana prezidenta a jemu podobné, někteří lidé jsou alkoholici a dementi a měli by chcípnout, a to o nich říkají ti slušní, zatímco pan prezident řekne „kunda“ a dodnes je to sprosťák, co nám dělá všude ostudu.
                    I na tebe.
                    Ty tady nasereš na bělochy rasistické hovno, ale rasisté jsou ti kolem.
                    No a- můžu já nějak za to, že nemáš žádné fanynky?
                    Přitom jsi takový jemný, distingovaný člověk, to se fakt divím, že jsi něžné pohlaví nezaujal.
                    Ani MaB na tebe moc nebere, ty sice razíš podobné názory, ale to víš, s tvým intelektem musíš zaujmout jinak, než…než…než silou myšlenky.

                • embecko

                  Ale zajimave to je, zde jedno z proroctvi/ versu Nostradama ze 16. stoleti:
                  *
                  Predaci Jupiter a Saturn
                  dobry Boze, jake zmeny lze ocekavat?
                  Italie a Francie
                  s jakymi pocity se vam bude potykat?
                  *
                  Co na to asi Jupiter Macron, apelujici po pozaru na pocity naroda? Nema nahodou Salvini ascendent v Saturnu?

      • tresen

        Co myslíte, že se na to dá říct? Vy myslíte, že to není pravda?
        Nebo chcete slyšet, že takové události tím městem nepohnou a všechno bude jako dřív? Že si tam dál muži ve vyšším postavení budou dovolovat na děvčata a že když ta se ozvou, budou v ohrožení?
        Je to možné. Ale taky je možné, že se něco změní a že policie bude lépe naslouchat a bude případy ohrožených řešit včas.
        Hlavně že se tu budete vykecávat proti podpoře mezinárodní úmluvy o prevenci násilí na ženách.

        • vittta

          Tedy…k čemu tohle u všech rohatých patří?
          Vždyť žena má ve Francii na 40% území venu velblouda, tak co to melete?
          Nebo…na co je to reakce?

  6. astraustralia

    Srovani nesrovnatelneho ?
    Cim to ze myslet „dopredu“ alespon tolik kroku dopredu jako vrana na videu bud neumi a nebo odmitaji politici kteri dnes vladnou v nekterych statech Evropy a chteji vladnout Evrope cele ?
    Ze neumi (jako ta vrana) premyslet dopredu co se stane az milliony vyznavacu Allaha a 4 zen kazdemu a x deti s kazdou zaplavi Evropu, precisli puvodni obyvatelstvo a zavedou svoji kulturu podle zakona saria ?

    Ze opravdu jsou Merkel, Macron a dalsi predni politici taci blbci a podle toho jejich politika smeruje do zahuby?
    A nebo je to ten smer kterym opravdu chteji aby se to ubiralo, ale zatim nenachazi odvahu to lidu otevrene sdelit?
    Nehodlam se proto omlouvat za srovnani jejich „dopredneho“ mysleni s „inteligenci“ vrany na videu :-)
    Absolutely amazing!
    aneb o tom ze i vrana umi myslet nekolik kroku napred, (na rozdil od politiku kteri chteji vladnout Evrope)
    http://wallythekat.tripod.com/A_Pages/AA-Videos-YOU-Tube/Crow-Einstein.html

    • Kamil Mudra

      Já myslím, astře, že ani není třeba se vránám omlouvat. Na rozdíl od politiků si nepotrpí na falešnou korektnost a jejich sebevědomí se takové srovnání nijak nedotkne.

  7. astraustralia

    vitta nez zacnete oslovovat 2 mistni damy ktere jsou v oposici k tomu co tu pisete,
    zkuste si predstavit ze existuji i jine zeny, ktere mysli i pisi jinak.:-)
    Jako treba ta kterou presentuje Tribun na svem blogu:

    Já chci být ale nerozumná – být rozumná dnes znamená být takzvaně „racionální“. „Ale prosím tě, moje milá, buď rozumná, přestaň snít.“
    My ale musíme snít, jinak nás vždycky nacpou zpět do krabice toho, co je přijatelné si myslet a říkat. Je na čase se proti tomu vzbouřit a být „nerozumní“.

    https://tribun.red/2019/04/15/osvezujici-rouhani/

    • Kamil Mudra

      Tak jsem si přečetl celý rozhovor s Kate Raworthovou a musím konstatovat že s ní v mnoha směrech souzním. Škoda že nemáme (globálně) více takových „nerozumných“ lidí na vedoucích či jinak vlivných postech. Pro společnost by tím značně narostla šance na obecně přijatelnou formu přežití a dále žití.

      • vittta

        Bylo to až moc fádní.
        Zajímavé postřehy měl k tomu Sax.
        Jsme v začarovaném kruhu, cílem by mělo být snížení spotřeby, ale to by vedlo k zhroucení ekonomiky.
        Co je nejhorší, potřeby kapitalismu a lidského společenství se zde rozcházejí.
        Snížení spotřeby nejde dohromady ani se ziskem,ale co je nejhroší, ani s výrobou, tedy prací, kterou by se měl člověk živit.
        Úplně nejhorší je, že už nestačí spotřeba vnitřní, tak obrovské množství zboží je schopen v přepočtu vyrobit jediný člověk, ale musí být už i spotřeba všech kolem.
        Takže se učí negři v Africe, jak čumět na televizi a jezdit autem, a když to tam nejde prodat, tak se negři vozí sem, aby to kupovali tady za státní peníze.
        Tohle blbě skončí…

        • Kamil Mudra

          „Jsme v začarovaném kruhu, cílem by mělo být snížení spotřeby, ale to by vedlo k zhroucení ekonomiky.“
          Já myslím že ke zhroucení ne. Rapidně by to snížilo zisky těch kdo na současné podobě kapíku participují, ale to by bylo jen dobře vzhledem k tomu jak s těmi vysokými nakládají. Lidé v mnoha směrech nemohou svou spotřebu eliminovat aniž by tím citelně nesnížili svou životní úroveň ale současně nepotřebují tak širokou nabídku k jaké jsou uměle naváděni reklamou a snahou o materiální sebeprezentaci. To je ta nadspotřeba která vede ke zbytečnému plýtvání a má negativní dopady na životní prostředí.

          Ano potřeby kapitalismu a lidského společenství se zde rozcházejí ale na tom není nic nejhoršího, protože co je lidskému společenství do potřeb kapitalistů? Nepochybně by se společnost bez něj i jeho negativních dopadů snadno obešla.

          Pokud by malé firmy nebyly válcovány nadnárodními giganty, našlo by se dost práce pro každého kdo by pracovat chtěl a podnikatelé/živnostníci by působili v mnohem přirozenějším prostředí ve kterém by do značné míry fungovala ona (v současnosti mýtická) neviditelná ruka trhu, což by spíše pozitivně ovlivnilo i trh práce. A velké projekty jako např. pro udržení vody v krajině, budování infrastruktury… by na svá bedra mohl převzít stát a tím také v zaměstnanosti svých občanů sehrát pozitivní roli.

          Afričanům (a dalším lidem v těch místech kde se člověku těžce žije) by bylo možno pomoci stejně jako jsme to dělali za socíku a nebylo by třeba abychom se s jejich móresy potýkali doma.

          • vittta

            Jak se to vezme.
            Představ si, že třeba vznikne plno malých živností, které budou opravovat auta.
            Jako to bylo za komunistů, šikovný řemeslník udělal z vraku pomalu nové auto, což je obstojný výkon na to, že to nebylo povolené, nebyly náhradní díly a všemožné laky a tak.
            Tehdy auto jen tak do šrotu nešlo.
            To je velice reálné, třeba u dodávek, kde nikdo luxus nepotřebuje, jen aby to fungovalo.
            Ostatně, vybuzerovaná nová auta také nikdo normální chtít nebude, aby tě to šmírovalo.
            Těch aut se v MB dneska už vyrábí tolik, že bez vývozu a co nejrychlejší obměny se to odvětví už neobejde.
            A zaměstnává to desetitisíce lidí.
            Ono je to tak napůl, já to trošku přesazuji, a ty to zase podsazuješ, ale ten problém tady existuje, v otevřeném světě ten problém bude.
            Za komoušů jsme byli uzavřený stát, vyrávěli jsme si od špendlíku po jaderný reaktor, což za jedno odčerpávalo lidské zdroje, ale na druhou stranu se nikdo nenudil.
            Lidé ve skutečnosti nemohou žít bez práce, ti migranti, i kdyby brali 10 000 euro měsíčně, šťastní nebudou- protože se nudí.
            A z nudy se radikalizují, a páchají násilnosti, které jim nevadí, protože to prostě maí vrozené.
            Sluníčka říkají, že třeba ta auta zapalují muslimští mladíci, protože jsou chudí a zoufalí, ale ve skutečnosti, kdyby jim dávali 4000 euro každému měsíčně, tak je budou zapalovat stejně.
            Nudí se, nuda zabíjí tu společnost, ne nějaká nadřazenost islámu nad demokracií, nebo tak něco.
            Nepracující mladý člověk je ztracen na celý život, už se to nikdy nenaučí, a bude z něj vždycky jenom nebezepčný gangster a radikál.

          • embecko

            „Já myslím že ke zhroucení ne. Rapidně by to snížilo zisky těch kdo na současné podobě kapíku participují“
            Coz by byl duvod ke zhrouceni. Zisky klesaji -> zavadi se radikalni usporna opatreni -> zvysuje se nezamestnanost -> kolabuji trhy a zvysuje se radikalizace spolecnosti. Pri 25% nezamestnosti mas ve spolecnosti 25% potencialnich grazlu, ohrozenych exekuci a zivotem pod mostem. K tomu dale klesa kupni sila obyvatel -> snizuji se zisky -> propousti se atd.
            Je samozrejme otazka, co si pod kolapsem predstavujeme, osobne bych ho charakterizoval (v tomhle pripade) jako pad spolecnosti do ekonomicke a spolecenske deprese, spojene se zastavenim spolecensky prospesnych investic (chatranim infrastruktury, skolstvi, zdravotnictvi atd.) a naopak nastupem kriminality ve vsech jejich podobach.

            • embecko

              Ostatne, o tom, kdo vladne ve state nejlepe vypovida postoj organu a medii k jedne z nejvetsich konspiracnich teorii posledni doby o ovlivnovani americkych voleb Putinem. Nejen, ze slo o fake jak z ucebnice, ale i o sireni poplasne zpravy. A kdyz byla tahle konspiracni teorie rozmetana samotnym jejim tvurcem, Muellerem? Tak nic, zadna omluva, zadne sypani si popela na hlavu, zadne trestni stihani. A nejen v USA, ale i v Cesku, kde mela velky pocet pretendentu. Jede se dale mocalem cernym kolem skal a dale se porada hon na ty „konspiracni teorietiky“, jejichz teorie baziruji na faktech, jen se nehodi do stranicke linie.

              • observer

                Muellerova zprava POTVRDILA Ruske ovlivnovani americkych voleb. Vysetrovani nenaslo dostatecne dukazy o tom, ze by se tak delo v koordinaci s Trumpovo predvolebni kampani nebo ze by Trump o to zadal.

                • embecko

                  Vsak pise vittta, nikdo nepochybuje o tom, ze Rusove volby ovlivnovali, ackoliv ve zprave je, ze se pokusili ovlivnovat, ovsem nepodarilo se prokazat moznou spolupraci jinych americkych obcanu s Moskvou.
                  Ze to nemel Putin pod palcem, to si muze myslet jen sebevrah. Ze nenasli nikoho, kdo by s Rusaky spolupracoval, je dukazem, ze nekdo takovy urcite byl. A ne jeden, cele zastupy.

                  • observer

                    Mozna ze nez verit vitttovym horecnatym blabolum je lepsi si precist zatim dostupnou zpravu, kde se pise, ze ovlivnovani americkych voleb slo mnohem dale za pouhe pokusy. https://www.justice.gov/storage/report.pdf.
                    Taky be me zajimalo, co vas privedlo k 180 stupnove otocce? V 10:12 bylo Ruske ovlivnovani konspiracni teorii a fake news a v 18:32 uz nikdo nepochybuje, ze to mel Putin pod palcem?????

                    • embecko

                      Rikam ti, Emane, mas to marny…Rusove ovlivnovali a nikdo s tim nic nenadela, ani nejaka zprava.

                    • vittta

                      Hele, čulíku, kde mám jaké horečnaté bláboly?
                      Vždyť to tady jasně píšu, jak zlý je Putin.
                      Tak co bych měl ještě dělat víc, abych byl slušným, a inteligentním člověkem?

                • vittta

                  Putin si může dělat ve světě co chce, Observere.
                  Musíme ho zastavit, nejlepší by byl jaderný útok, ale dokud nevíme, jak přesně jsou Rusové silní, navrhuji zničující sankce.
                  Co je až neuvěřitelné, tak Rusko ovlivňuje volby úplbně všude, ale v Rusku je neovlivňuje nikdo.
                  Jsou ale státy, kde se ruskému vlivu ubránili, třeba Francie a Slovensko.
                  Tam Putin sice ovlivňoval, ale marně!

                  • Kamil Mudra

                    No já nevím člověče… Aby se z té Čaputové nakonec nevyklubal druhý Zeman. U Putina nikdy nevíš co kuje za pikle. A Macron už si taky byl v Petrohradě pro instrukce. To musí být jeho člověk – jinak by tam přece nejezdil.

                • astraustralia

                  Naopak Putin tvrdi ze Spojene Staty zasahuji do voleb v Rusku, takze lze rici ze si vzajemne delaji radost:-)
                  Ted jeste kdo vic.
                  Putinovci asi mnohem nebezpecneji kdyz jak pravi obohacovac observer:
                  Muellerova zprava POTVRDILA Ruske ovlivnovani americkych voleb. Vysetrovani nenaslo dostatecne dukazy o tom, ze by se tak delo v koordinaci s Trumpovo predvolebni kampani
                  Podrazaci Rusaci, !
                  Je na case konecne zvolit v USA presidenta/tku ktery by Rusku vyhlasil/a valku a navzdy to nejvetsi zlo na Zemi zlikvidoval aby jiz nikdy zadny Rus nemohl zasahovat do vnitrnich zalezitosti vzoru vsech demokracii sveta.
                  Pak uz jen male pozdrzeni pri likvidaci Ciny a Mir nejmirovatejsi navzdy zavladne na planete Zemi :-)
                  Amen

    • vittta

      Reakce na tu dívku?
      Vy musíte být nějaký blázen.
      Tak za prvé jsem ani nenaznačil, že by to nemusela být pravda.
      Za druhé v Bangladéši na nějakou mezinárodní úmluvu z vysoka serou, a jestli jí upálili spolužáci, tak to svědčí o tom, že problém rozhodně není v tom, že to byla žena a ředitel muž, ale celou společností.
      Jakého byli zúčastnění náboženství jsme se nedozvěděli, ale dle obrázku se zdálo, že to byli muslimové.
      Pro ně to bylo normální, tahle dívka se vzepřela normě, a policie vinníky zatkla, ale nic víc, policie už řešila jen extremní vyvrcholení, ale věděla o tom nepochybně dříve.
      Ve měste se nezmení nic.
      V Bangladéši se nezmění nic, dokud tam bude zrůdné náboženství, a všude, kde vládne islám, se děje to samé, i když někde si ženy už mohou udělat i řidičák.
      A nakonec, co je komu vlastně do toho, jak si to tam dělají, evropské státy nedokáží ochránit vlastní ženy, a dle stávajících zákonů to dělat mohou, ale proti právu šaríja si jít nedovolí, dokonce tolerují i vraždy a obchod se svými ženami, a mohou podepisovat deklarací, kolik chtějí.
      Moci nějaké deklarace můžete věřit tak leda vy, ale ti, na které by měla mířit, se smějí, až se za břicho popadají.
      Takže nakonec bude stát u soudu nějaký pičus, co se moc okatě podíval kolegyni na kozy, nebo jí k tomu ještě podržel dveře.
      Násilník a vrah před soud nepůjde, hlavně proto, že jich je chyceno jen málo.
      V Británii se celé roky znásilňovaly stovky a stovky nezletilých bílých dívek, a tahle civilizace bude poučovat Bangladéš?
      Směšné…
      Viděla jste někdy cigoše, co přijel z Anglie?
      Ne?
      Tak to něco uvidíte.
      Těm doslova a do písmene patří svět, dovolí si 10x tolik, co ti naši, neberou ohled na nikoho a nic.
      To je tam prostě naučilo to prostředí- že jsou beztrestní.
      Co je nenaučili- to číst, psát a počítat, 15 letý je na úrovni žáka 2 třídy.

        • vittta

          Já vím, nic zvláštního se nestalo, tak se tam obchoduje s bílými otrokyněmi, to se dělo už za Říma.
          Ale stejně, co myslíte, chceme to tady?
          Tady se s českými děvčaty tak nějak nekšeftuje…
          Co je zajímavé, tak cigoš si to v Británii okamžitě dovolí, ale tady NE!
          Takže asi ti fízlové mají nějaký smysl.
          Ale negra a čmouda bych sem raději nepouštěl.

    • Saul

      A zajimava myslenka v odkazu:
      „Ti, kteří zapalují a hoří, nechávají jen odpad a nabízejí zkažená jablka svých myšlenek. Ti, kteří se snaží budovat, požár hasí a stavby dokončují, přestože je jejich práce někdy bolestivá,“
      Tak pozar Notre Dame uhasen, se stavbou nove strechy se zacne co nevidet a bude doufam i brzy dokoncena.
      Mnohym horicim hejtrum a jejich zkazenym myslenkam navzdory!

  8. astraustralia

    Kdo by chtel vice zprav o vysetrovani RUSKEHO vlivu na voby presidenta v USA, ctete lidovky.
    Sireji a hloubeji nez pise „observer“ se dozvite ze dukazy o vlivu jsou jiste nezpochybnitelne jen jsou coby duverne zacerneny, tedy nic pro lid obecny. Tomu jako vzdy a vsude nezbyva nez verit :-)
    I veril LID ze Saddam chce nuklearne zautocit a byl preventivne zlikvidovan, i veril LID Nemecka ze utok na vysilac Gliwice byl dilem nepratel a az po valce to bylo opraveno na, ze oni naciste sami, atd atd
    Stale jen LID a v zajmu LIDu.
    Pametnici vzpomenou ze soudruzi meli vse v zajmu lidu, po Sametovem prevratu jeste lepe demokracie a opet jeste v lepsim zajmu LIDu. Pak se prorekl premiers s kulema Velky Topol ze kdyby LID vedel co maji souzi z lidove smyslejici ODS
    v umyslu, ze by je LID nevolil a tak stale dokola kolem LIDu a s LIDem :-(
    A tak dnes v USA vede LID jejich president Frantiky vede „lidovy“Macron, v Nemecku“lidova“ Mutti v CR „lidovy“ Babis a ti FSICHNI vse a maximalne v zajmu LIDu !
    Jak jiste ctenar pochopil jde predevsim o to, aby byl LID spravne informovan, aby se tak na zaklade tech nejspravnejsich informaci (ktere mu s laskou poskytnou massmedia a nikdo jiny) mohl opet spravne rozhodnout koho demokraticky zvoli a ti zvoleni mohli zajmy LIDu prosazovat a uvadet do zivota.
    Prosazovat a uvadet do zivota proti tem NELIDEM kteri celou tu mizerii soucasneho sveta maji na svedomi !
    V tomto snazeni kupredu, zpatky ni krok !

    https://www.lidovky.cz/svet/americke-ministerstvo-spravedlnosti-nevyda-necenzurovanou-verzi-muellerovy-zpravy.A190420_080226_ln_zahranici_ele

  9. astraustralia

    Hotely a kostely na Srí Lance zasáhly výbuchy.
    K útokům, provedeným na Velikonoční neděli, kdy si křesťanský svět připomíná Kristovo zmrtvýchvstání, se zatím nikdo nepřihlásil.
    Agentura AP s odvoláním na nejmenované představitele uvedla, že dva útoky provedli sebevražední atentátníci.

    Na Srí Lance žije 22 milionů lidí a 70 procent z nich jsou buddhisté.
    Přes 12 procent občanů jsou hinduisté, necelých 10 procent muslimové a 7,6 procent křesťané.
    Národní evangelický svaz loni zaregistroval 86 incidentů a diskriminačních projevů proti křesťanům, letos dalších 26.

    Dalsi pribeh o tom jak svet homosapiense bezi dal a stale spatnym smerem:-(
    Hlavne ze nas massmedia informuji ze vetsina lidi je dobrych, ze vetsina islamistu je dobrych a mirumilovnych
    ze pribyva zemi kde vitezi demokracie, ze cloveka cekaji svetle zitrky, jen co se vyporadame s terrorismem s bidou , chudobou
    s valkami a vsim zlem!
    Zlem na svete ktere plodi kdo ?
    Lide vsichni ? Od toho nejposlednejsiho nejchudsiho nejnuznejsiho az po ty nejbohatsi nejmocnejsi ?
    Nebo jen tech nekolik malo spatnych s dablem v dusi, kteri misto aby sveho blizniho meli radi jako sebe sameho to vidi a citi jinak a proto i jednaji jinak:-(
    Clovek cloveku nepritelem:-(
    Proc?
    Protoze ten druhy je spatny a proto je treba byt jeste horsi nez on ?
    Protoze jiny stat je spatny a proto je treba ho preventivne znicit ?
    Kam az hodlaji velmistri v rizeni sveta zajit ?
    Co nabizi vladci sveta chudemu lidu?
    Vymenou za svetovladu moznost si vybrat 50 ci vice pohlavi?
    Vymenou za souhlas s jejich vladou nabizenou rovnost vsech kultur? Od te nejlidstejsi az po tu nejvrazednejsi?
    Za propagaci vseho co lidi rozdeluje?
    Co vlastne vladnouci vrstva dela?
    Vládnoucí vrstva odepírá právo spolurozhodovat těm lidem, kteří se dokážou uživit vlastníma rukama a vychovávat své děti.
    Odmítá podíl na moci těm, kteří platí a doplácejí na politiky. Nejsou prý dost vzdělaní,
    ale pak prijde 16leta divka jmenem Greta Thunberg a elity predstiraji ze naslouchaji!
    Jak to, že právě jí naslouchají členové světové elity, kteří se na obyčejné smrtelníky dívají shora?

    Politici tvrdí, že vládnutí je tak složité, že na to mají jen takoví duševní obři, jako oni sami.
    A zrovna tihle lidé teď poslouchají šestnáctiletou Gretu Thunbergovou.
    Když většinová společnost chce alespoň občas sama rozhodovat o svém osudu, tak jí to vládnoucí odepřou kvůli nedostatečnému vzdělání.
    Referendum? ‚Vyloučeno, necháte se zmanipulovat jen těmi špatnými.‘
    Přímá demokracie? ‚Ani náhodou. Chybí vám odborné znalosti.!
    Vladnouci vrstva odpírá právo spolurozhodovat těm lidem, kteří se dokážou uživit vlastníma rukama a vychovávat své děti.
    Odmítá podíl na moci těm, kteří platí a doplácí na politiky. Nejsou prý dost vzdělaní.
    Tak si poslechněte příběh o chytré Gretě,

    Greta Thunberg je šestnáctiletá studentka, která 20. srpna loňského roku začala před švédským parlamentem protestovat proti lhostejnosti politiků.
    Mladá studentka je přesvědčena, že politici pro záchranu života na Zemi nedělají dost.
    Mladou dámu začala podporovat mediální firma We Don’t Have Time.
    Proc asi ?
    Greta Thunberg se dostala na konferenci o ochrane klimatu v polskych Katovicich a pronesla zde projev.
    Bylo na ni znat, ze je opravdu zapalena a ze ochrana klimatu ji lezi na srdci.
    Co je to za zazrak cim ze vladnouci vrstvu Greta Thunberg tak zaujala.
    Jsou uneseni ale jsou i jini lide kteri maji velke obavy a dokonce o ni pisi ze Greta Thunberg trpi Aspergerovym syndromem!
    (Aspergeruv syndrom je varianta autismu)

    A tak ptejme se kam to vse smeruje a kdo lid rozdeluje.
    Rozhodne to nejsou na prvnim miste ti ktere nam predstavuje a podsouva massmedialni fronta!

    • vittta

      10 % Na Srí Lance jsou muslimové, ale ty můžeme vyloučit, protože to je náboženství míru.
      Tak kdo to tam sakra takhle blbne?
      A Gréta je normálně bílá, a proto jí poslouchají.
      Z rasové podjatosti.
      Být černá, nikoho by nezajímala, a to je právě to, navíc Gréta je Gréta, a kde je odpovídající počet mužů- tedy jeden?
      Skandální genderová nevyváženost!

      • astraustralia

        vittta, delat si z toho legracky ve Vasem stylu prilis nepomuze, genderovou vyvazenosti Gretu nedozenete, kdyz ani sam spravne nevite kolik genderovych variant je dnes korekne spravne.
        Tohle thema zminovat je jen prihravkou pro ty kteri tu umi hezkymi slovy o nepodstatnem.
        Ja jsem se pokusil opsanim 2 rozdilnych pohledu vyprovokovat vymenu nazoru proc v jednom pripade vladnouci spicky rikaji NE
        a ve druhem Gretu Thunberg tak radi poslouchaji a tolik prostoru pro ni maji.

        Politici tvrdí, že vládnutí je tak složité, že na to mají jen takoví duševní obři, jako oni sami.
        A zrovna tihle lidé teď poslouchají šestnáctiletou Gretu Thunberg!
        Když většinová společnost chce alespoň občas sama rozhodovat o svém osudu, tak jí to vládnoucí odepřou kvůli nedostatečnému vzdělání.
        Referendum? ‚Vyloučeno, necháte se zmanipulovat jen těmi špatnými.‘
        Přímá demokracie? ‚Ani náhodou. Chybí vám odborné znalosti.!
        Vladnouci vrstva odpírá právo spolurozhodovat těm lidem, kteří se dokážou uživit vlastníma rukama a vychovávat své děti.
        Odmítá podíl na moci těm, kteří platí a doplácí na politiky. Nejsou prý dost vzdělaní.

        Proc tedy Greta Thunberg ?
        Protoze na rozdil od LIDu nikdy nemuze byt nebezpecna?
        Nebo aby bylo vyvraceno ze nenaslouchaji lidu a tim ze naslouchaji 16tce jsou velmi lidu naslouchajici?
        Ve vytvareni ruznych zdani jsou prece mistri a „vyvazena“ media maji vzdy na sve strane, takze pro ne snadna hra.
        Napada me nekolik dalsich moznosti, ale chci slyset jine hlasy,
        co kdyz dojde k hlavicce na hrebicek:-)

        • vittta

          Nač reagovat na to, co je jasné?
          Bojí se, to je celé.
          Za socialismu nikdo nechtěl přestat tleskat jako první.
          V tom to je, mají strach.
          Na Srí Lance se vraždí, ale nikdo neřekne, kdo by to mohl být.
          Ani nenaznačí.
          Jistě, nemají důkazy, někoho zatkli…ale nějaké extremisty.
          Víc nic, ticho, nikdo se nehlásí, třeba jsme v další fázi války, protože když se nikdo nepřihlásí- koho lze obvinit?
          Možná vás napadne, že nikoho, ale on platí i opak- tedy VŠECHNY.
          Nehodící se škrtněte.
          A ta Gréta?
          Sedí tam, a je vidět.
          Politik v zemi strachu si říká:
          Když si jí nevšimnu, ještě na mě hodí, že me nezajímá ekologie, raději jí vyslechnu a udělám závěr, že je mladá a že má pravdu.
          Jenže jakmile se to stane, ti ostatní musí udělat to samé, protože kdo to neudělá, bude ostarkizován, vláčen, a zlikvidován.
          Že ho nezajímá ekologie.
          A tak se všichni ti otroci předhánějí, kdo pozorněji Grétu poslouchá, a všichni si o ní přitom myslí, že je to kráva, a někteří jsou tak blbí, že si nemyslí nic, jen koukají, co dělají ti vedle.
          V totalitě to tak chodí, jde to leckdy do absurdna.
          Grétě tleská 500 výzmaných lidí, z toho 498 si myslí, že je to debilní kravka.

        • Kamil Mudra

          Opět nic nového pod sluncem, astře. I v našich končinách se, relativně nedávno, vyskytl takový „fenomén“: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/dvanactilety-miki-chodi-diskutovat-s-politiky-denne-cte-troji-noviny.A090901_130617_domaci_taj
          Pro média jsou tyhle děti přitažlivé, politici se v jejich společnosti rádi blýsknou svou „otevřeností hlasu mládí“ a pokud se z nich nějaké zájmové skupině nepodaří včas vyrobit ikonu čehokoli, tak o nich za chvíli neuslyšíš. V politice je to řídkým jevem, ale v řadách kumštu vychází na „umělecké nebe“ takovéto hvězdičky poměrně často. Ty si ale (aspoň většinou) opravdu zaslouží svůj díl uznání, protože zvládnout mistrně např. nějaký hudební nástroj vyžaduje mnohem více úsilí než opakování naučených frází.

          • vittta

            Tlustej je, autista také…ještě aby měl poruchu řeči, by bylo ideální.
            Takový kluk je ideální pro fotku s demokratickým politikem.
            Škoda jen, že to není romátko, ale tam Bohužel….genialita jaksi…

            • Kamil Mudra

              Dnes už po něm pes neštěkne. Ale také z něj nic nekoukalo pro ekologické nevládky a bojovníky za cokoli. Gréta má šanci že z ní juvenilové (školní demošky atp.) udělají za přispění médií „ekologickou Janu z Arku“. Jen bych jí nepřál stejný konec.

  10. mistralius

    Bří Mašinové je špinavá teroristická sračka, dva psychopati, kteří se vzájemně utvrzovali ve svých činech, jelikož jejich tatík byl hrdina.

    Jako humanista bych oba výlupky umístil nadoživotně na psychyiatri. Dle wikipedie Josef Mašín dosud žije, proto bych mu umožnil „přelet nad kukaččím hnízdem“i.

Odvaž se, potom se uvidí

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s