Lidská práva

Převzato odtud.

Právo na život.

Právo na odpočinek.

Svoboda slova a tisku.

Svoboda přesvědčení.

Právo na ochranu zdraví.

Právo na svobodu shromažďování.

Svoboda vědy a umění.

Právo na práci.

  1. astraustralia

    Dobre pripomenuti (pro nektere lidi obvzlast)
    na co vsechno ma clovek pravo :-(
    Pristi clanek by mohl byt o pravech lidu nadrazenym
    kteri sva ochranuji a lidu v podhradi omezuji :-(

  2. vittta

    Právo na cokoliv.
    Ve Francii třeba musí mít rozhodně něco proti autům.
    Nejvíce jsou v tomto ekologickém boji vidět čmoudi, ale nezahálejí- jak se zdá, ani Euronacisté z řad radikální levice.
    Celkově se mi zdá situace ve Francii poněkud nepřehledná, demonstranti nechtějí Macrona, ale je to přece jejich člověk.
    Zásah policie byl dle autora extremně brutální, a zdá se, že se vedl v preventivním duchu, kdy fízli udeřili i na Žluté vesty, kteří se ovšem ničení majetku neúčastnili.
    Až na tyto drobné a bezvýznamné problémy je ve Francii klid, to u nás to byl jinší masakr, když 17. listopadu 89 mlátili študenty!
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/FOTO-Pariz-v-plamenech-Nas-reporter-sledoval-brutalni-poulicni-valku-579911

    • astraustralia

      Hoří už Paříž?

      Pokud by někdo položil tuto otázku v pondělí 15.4. kolem 19. hodiny, mohl by dostat tuto odpověď: Paříž zatím ne, ale katedrála Notre Dame už ano. Chrám Matky Boží ještě hořel jako fakule, či spíše rafinerie nafty, ale francouzská oficiální místa před půlnocí již přispěchala s oznámením, že požár nekvalifikují jako teroristický čin nebo útok duševně vyšinutého jedince. To snad věštili z křišťálové koule. Pravdu o téhle francouzské národní tragedii se podle mého soudu těžko dozvíme. Nakonec to „odskáče“ nějaký zkrat na výtahu, či kuřák na lešení. Jiná skutečnost by totiž mohla rozmetat „politickou linii vysněného harmonického soužití různých kultur“, která ve skutečnosti už dávno, a nejen ve Francii, neexistuje. Situace je totiž poněkud jiná!

      Ve Francii v roce 2018 došlo k 1 063 útokům na kostely a křesťanské symboly. Jen za poslední dva měsíce došlo k těmto událostem:
      V městě Nimes vandalové vydrancovali kostel Notre-Dame des Enfants, z lidských exkrementů tam udělali kříž a hostie vyhodili do odpadků.

      Chrám Saint-Nicolas v Houilles byl v únoru poničen celkem třikrát, socha Madony s dítětem z 19. století byla rozdrcena na padrť, kříž stržen.

      V katedrále Saint-Alain v Lavauru znesvětili kříže a sochy, paže ukřižovaného Krista zkroutili do posměšné karikatury a podpálili oltářní plátno.

      V neděli 17. března po polední mši podpálili kostel sv. Sulpicia v Paříži. To je ten, který Dan Brown „proslavil“ ve svém románu Šifra mistra Leonarda.
      Ohněm byly zničeny vitráže nad vstupem. Že by to byl trénink na katedrálu Notre Dame?

      Stejná situace je u našich německých sousedů. Jen v březnu 2019 byly poničeny nebo zapáleny čtyři kostely. Zpráva z listopadu 2017 konstatuje, že jen v Bavorsku došlo k napadení asi 200 kostelů a křížů.

      Zpráva webu PI-News konstatuje: „V naší zemi probíhá plíživá válka proti všemu,
      co symbolizuje křesťanství…zpřerážené kříže, zničené oltáře, podpálené výtisky Bible, převrácené křtitelnice, dveře kostelů počmárané islámskými výrazy jako Alláhu Akbar“.

      V Severním Porýní-Vestfálsku, kde žije cca 1 milion muslimů, byla v roce 2016 před Vánocemi sťata hlava asi 50 křesťanským sochám a poničeny kříže.
      Jak nápadně podobné hrůzným záběrům na internetu, kde bojovníci Islámského státu uřezávají hlavy „nevěřícím“.
      Možná by byl správnější titulek Hoří už Evropa?

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Josef-Jezek-Hori-uz-Pariz-579692

      Neni divu ze za takove zpravy jsou tyto noviny povazovany a nebezpecne .

      • MaB

        Astre, na doplneni za mnohé, jen v 2019:
        Des croix gammées ont été peintes sur une mosquée en construction de la commune d’Amboise, en Indre-et-Loire. Plusieurs têtes de cochons avaient auparavant été lancées dans ce chantier.
        Hakové krize na mešitě ve vesnici Amboise v Indre-et-Loire. plus prasečí hlavy

        DORDOGNE : UNE MOSQUEE VANDALISEE AVEC UNE TETE DE PORC ET DU SANG ((prasečí hlava a krev

        Bergerac : ils sont venus nettoyr la mosquée vandalisée

        Des tags islamophobes “Chassons l’Islam” et “islam = cancer” ont été découverts à proximité des murs de la mosquée de Lieusaint, une petite ville du 77

        • kočka šklíba

          Ano MaB, akce vyvolává reakci a na obou stranách jsou blbci. Jenže Francie je křesťanská země, zatím, křesťanů je tam mnohonásobně více než muslimů, také zatím, nicméně zničených a poničených kostelů je tam mnohem více než odpovídá podílu obyvatelstva muslimského vyznání k poměru k ostatnímu obyvatelstvu takže něco je tam špatně.
          A teď vyhrabte odněkud kolik je kostelů třeba v Saúdské Arábii, kolik mešit, a současně kolik kostelů a kolik mešit tam bylo poničeno. Tak do toho. A poté si učiníme obrázek. Aniž bych se zastávala jakéhokoliv vandalismu, tak myslím, že kostely v Evropě jsou ničeny jak na běžícím páse, pokud je pravda, že jen v roce 2018 ve Francii došlo k 1063 útokům na ně, zatímco na mešity to zase tolik není. Což je až s podivem.

          • MaB

            kočko šklíbo, všimla jste si, že jsem nechala bez komentáře, aby si mohl každý udělat názor vlastní.

            Francie zůstává vzhledem k islámu katolickou zemi –
            50 999 : 1131
            viz.
            L’Observatoire du patrimoine religieux
            recense par au 4 janvier 2019, 50 999 édifices culte catholique, 2113 lieux de culte chrétiens réformés (protestants), 165 églises et chapelles orthodoxes, 448 synagogues, 1131 mosquées, 163 temples bouddhistes, en France métropolitaine.

            Zbytek si dovedete velmi dobře „vyhrabat“, jak píšete, sama. :)

            • kočka šklíba

              Aha já si to myslela, že by to bylo tím, že v Saúdské Arábii není ani jeden, zdůrazňuji ANI JEDEN, křesťanský kostel? A na celém Arabském poloostrově jich je asi 35-40, podle různých zdrojů a to většina v SAE? Přitom křesťané tam samozřejmě žijí. Takže vlastně ani nebyl žádný kostel terčem útoku, že? To bych tak od vás čekala jako odpověd, protože vy skutečně uvádíte jen polopravdy, při nejlepším.
              Zatímco například ve Francii je údajně asi 5000 mešit, zatím. Že by ten islám nebyl tak mírumilovný?
              Já jsem ateistka, mělo by mně to být jedno, ale není. V životě mě nenapadlo a ani moje známé a přátele, kteří jsou také ateisté, abych ničila cokoliv co souvisí s vírou v kohokoliv. Kromě toho že jsou to pro nás i památky na na naší minulost (myslím to obecně), tak jsou to přece místa kde se scházejí věřící.
              Takže zase nic, zase jste ukázala jak vy „diskutujete“.

              • Alva

                Také jsem ateistka a nejde jen o ničení toho, co souvisí s vírou.
                Jde o zničení historických památek a to je vždycky velká a nenávratná ztráta, i kdyby byly třeba později zrekonstruované, originál to uži nebude. Platí to samozřejmě i pro mešity, budhistické kláštery, sochy apod.
                Ničit historické památky a tím vlastně historii samu je barbarství.

                • vittta

                  Ale na mešity je útočeno také, Alvo!
                  To byla nejlepší reakce, který lze vidět, to je přesně ukázková klasika.
                  Astr o 1063 kostelech (2018) a MaB mu oponuje mešitou s prasečí hlavou a hákovými kříži.
                  Ona mu OPONUJE, i když píše že je to doplnění, Astr ve svém výčtu úúúplně zapoměl na tu mešitu, a to je třeba uvést na pravou míru!
                  Vlastně koukám, dokonce DVĚ (2) mešity, tak to je hrůůza, vinníky okamžitě vypátrat, a postavit před soud, a už teď je jasné, že to byli ultrapravicoví příznivci Marie Le Pen.

                    • Kamil Mudra

                      Řekl bych že u nás bude, prozatím, výskyt radikálních muslimů znesvěcujících křesťanské kostely, srovnatelný s výskytem zelených mužíčků pomáhajících s referendem na Krymu. :-)

                    • kočka šklíba

                      Ano, pitomci jsou na obou stranách i když někde zničit sochy, podpálit kostel a jinde dát před dveře vepřové kosti je přece jen podstatný rozdíl.
                      Ale čeká na vás ještě jedna otázka od Kamila Mudry, snad jste jí nepřehlédl? Dám ji tedy sem :

                      1.5.2019 – 20.00
                      Kamil Mudra
                      Hmmm… A jak si představujete pomoc těch zelených mužíčků při referendu?
                      Třeba se něco nového dozvíme.

                    • Saul

                      Vy to bagatelizujete, Kamile, ale až vám ozbrojení muslimové budou obsazovat parlament, tak bude pozdě!
                      Myslel jsem, že jste bdělejší.

                • MaB

                  ad Alva
                  Ano, barbarství je zločin proti lidské historii a .paměti.
                  Pokud jde o Notre-Dame a jeho obnovu:
                  „Notre-Dame nepatří Francii, ale lidstvu“, připomíná ve výzvě prezidentu Macronovi 1189 signatářů – mezinárodních expertů.
                  Budou bdít nad tím, aby mu byl vrácen v původním stavu a někteří z nich jsou i ve vyšetřovací komisi příčín požáru.

                  jejich seznam lze najít pod tímto:
                  Notre-Dame: la liste des 1186 signataires de l’appel au président
                  • Par Le figaro.fr Publié le 28/04/2019 à 19:02

                  ad vittta:
                  Uvedla jsem za všechny ne DVĚ, ale ČTYŘI mešity a i jejich hanobení je barbarským činem.

                  • vittta

                    Hmmm, a když to umyjí, tak je to OK.
                    Ale u mnoha kostelů nevím nevím, jestli bude stačit kýbl a hadr, ale chápu, že muslimové do Francie patří, a tak jejich skutky nemohou být brány jako skutky jiných národností Francie.

              • MaB

                Zatímco například ve Francii je údajně asi 5000 mešit,(kočka šklíba)

                To slovo „údajně“ je tam velmi důležité. Doložit to samozřejmě není schopen nikdo, ale vy nám je jistě „vyhrabete“. Do té doby navrhuji vycházet z toho, co uváďí .
                L’Observatoire du patrimoine religieux. (observatoř nábožěnského dědictví)
                Je zajímavá jedna věc:
                1063 zhanobených kostelů představuje 0,021 % z 50999 (jejich celkový počet)
                0,021% z celkového počtu mešit 1131 by bylo něco méně než 2 mešíty. Tento počet je už letos bohatě překročen.

                Vytýkáte mi „uvádíte polopravdy přinejmenším“ Protože jsem se nezmínila o situaci v Saudské Arábii ?
                Až o ní bude řeč, rozhodně to udělám.

                Uvádím zde pro ùplnost pouze chybějící část reality…:)

                • vittta

                  To děláte dobře, já mám vždycky takovou radost, když vás čtu.
                  Totiž to mi připadalo jako děsivé číslo, těch 1063 kostelů poškozených, zničených a znesvěcených jen za rok 2018.
                  Pravda se ale ukázala, a je to pouze 0,021 %, takže je všechno v pohodě.
                  Ty dvě mešity je stejný problém…to jsem tak nějak nebral moc vážně, 2 mešity, ale zde jste mě znepokojila, věc je stejně vážná, jako ty kostely.
                  Ve Francii máte nějak 18% muslimů…to jste asi psala, nebo možná ne, páč to není do mozaiky pravdy, ale jsou tam, a ti znesvětili 1063 kostelů, a zbytek, tedy 82% občanů, znesvětilo 2 mešity…určitě jste to psala, chybějící části reality vás přímo dráždí.
                  Ale mě to připadá jako dost…nepoměr, ale to víte, já a moje půlka reality.

                • kočka šklíba

                  No vaše čísla neodpovídají ani wikipedii, tam píší o 2500 mešitách a 40 tis. kostelech. Podle časopisu Týden, tedy mainstreamu, 2500 a 300 se jich stavělo, je to z roku 2015, asi už budou dostavěné, nemyslíte? Takže pravda je asi neznámá, ale kdyby jich tedy bylo 2800, tak podle toho by bylo zhanobených mešit 0,0014 %, ale nezničených jak jsem pochopila, na rozdíl od některých křesťanských. Takže ještě musíte přitlačit :D. Jinak o Saúdské Arábii je řeč ted, tak se ukažte milá dámo. Najděte aspoň nějakou mešitu zničenou křestany, podotýkám, že nyní zničenou, v 21. století. Možná v Sýrii? Při bombardování?

                  • MaB

                    kočko šklíbo, obávám se, že vás ještě více rozčílím, ale v metropolitní Francii (hexagonu) je skutečně „jen“ 1131 mosquées, ale kromě nich existují „salles de prières“ , modlitebny, které mohou být třeba i v sálech uvolněných k tomuto ùčelu radnicí. Ty ale rozhodně „mešitami“ nazývat nelze.
                    V Paříži je mešit několik, ale pouze Grande Mosquée, postavená ve 20 letech, je s minaretem. Za 3€ je možné ji navštívit.

                    Mixita pro umírněné muslimy problém není, islám ji nezakazuje. Existuje dokonce projekt Mosquée Fâtima s imame ženou.

                    • Kamil Mudra

                      „Dokonce“ V zemi která dala světu pojem „feminismus“ a je vlastí Olympe de Gouges, je takový projekt skutečně nevídaným pokrokem. :-)

                    • MaB

                      Ano, ale nikoli nečekané.
                      Jmenuje se Kahina Bahloul. Je vystudovaná právnička, 39 let a je především první žena imám Francie, která chce zavést bohoslužby, kde se muži a ženy budou modlit vedle sebe. Islámoložka prý vždycky snila o tom, že najde místo, kde by mohla praktikovat islám, který jí její otec předal, „Islám, který je naplněn humanismem a progresivismem, náboženství, kde dogma nebrání reflexi, kde tradici lze kombinovat s moderností“, říká a je prostovlasá, bez tchadoru
                      Myslím, že by to Olympe de Gouge mohlo jen potěšit.

                    • Kamil Mudra

                      „Myslím, že by to Olympe de Gouge mohlo jen potěšit.“
                      Já si naopak myslím že se Olympe de Gouge musí v hrobě obracet, když vidí kam to Francie dopracovala po té dlouhé cestě kterou urazila od chvíle kdy Olympe naposledy vydechla.
                      Protože ta by jistě očekávala že když v současnosti dorazí do Francie muslim se svou ženou mělo by mu být jasné, že od chvíle kdy překročil hranici a po celou dobu kterou stráví na jejím území, musí bez jakýchkoli výjimek respektovat svou ženu jako plně rovnoprávnou bytost a že jak on tak i jeho žena i jejich děti, nedostanou možnost praktikovat jiný islám než ten o kterém Kahina snila. Takový který je kompatibilní s pravidly a zákony země do které přišli. A že mu nikdo nedovolí je porušovat, stejně jako nikdo nedovolí katolíkovi aby upálil nějakou ženu na hranici protože nabyl přesvědčení že jde o čarodějnici, nebo aby dceři zakazoval předmanželský sex, nebo aby nutil rodinu k pravidelné zpovědi atp. A pokud toto není ochoten akceptovat s naprostou samozřejmostí, pak má jedinou možnost: udělat na té hranici čelem vzad a vrátit se do středověku.

                    • vittta

                      Nezdá se ti Kamile podivné, že žen se tady na blogu zastávají hlavně muži, poněvač máme naše ženy rádi, a nepřejeme jim zlé a chceme, aby se jim dobře žilo, zatímco ženy samotné, jmenovite Třešeň a MaB se nám vysmívají, nebaví se s námi, resp. třeba MaB se mnou a zastávají se trendů, kdy ženy mají cenu půl velblouda a MaB považuje za převratný úspěch nějakou ženskou, co CHCE kázat v mešitě ženám i mužům?
                      Zatímco ženy jsou mláceny a znásilňovány nuceny se oblékat podle šaríji?

                    • kočka šklíba

                      Ano, chtěla jsem se zeptat, ale nemusím, takže ženy a muži vedle sebe při muslimských modlitbách prostě nejsou, že? Ve Francii jste se vrátili do 18.století, ještě před. To je opravdu pokrok, nejen Olympe de Gouge ale třeba i Simone de Beauvoir by byly štěstím bez sebe. Vlastně byste se tam měli stydět, že vůbec něco takového dopustíte a dopouštíte milá MaB. Přesně jak to napsal Kamil, s překročením hranic Francie, ale i celého EU, se musí jakýkoliv člověk řídit zákony platnými zde, bez výjimky. Ale to se neděje. Jsem zvědavá, zda se to té Kahině Bahloul podaří alespoň v jednom místě.
                      Jinak absolutně nezáleží jak místo kde se scházejí muslimové k modlitbám vypadá, takže to číslo 2500 bude pravděpodobnější než vaše. To jen jako poznámka.
                      Vittto někdy mám dojem, že ty dvě ani ženy nejsou anebo že jsou tak zblblé, že vůbec nevnímají jak neskutečně se projevují. Nakonec to Třešeň již ukázala u norského Barnevernetu.

                    • Saul

                      Když vás, šklíbo, teď Mab poučila, že imám může být i žena, měla byste s tou informací nějak smysluplně naložit.
                      Co kdybyste si udělala výlet do Vatikánu a při audienci u papeže požadovala podobnou pokrokovost zavést v katolické církvi?
                      Určitě sebou vezměte i vitu , aspoň se někam poprvé v životě podívá a až vám dojdou argumenty, tak vám pomůže se z toho nějak vylhat. I když to byste asi zvládla i sama.
                      No a potom můžete pokračovat do Izraele s dotazem, proč se v ortodoxních synagogách musí modlit muži a ženy odděleně.
                      Jen aby to nedopadlo tak, že po rozhovoru s vámi nějaký rabín zakáže ženám vstup do synagogy úplně.:-)

                    • MaB

                      Kamile, zjevně Vy a já nehovoříme o stejné osobě.
                      Já jsem měla na mysli Marie Gouze, řečenou Olympe de Gouges, autorku Déclaration des droits de la femme et de la citoyenne (Deklarace práv ženy a občanky), která ve všech svých spisech bojovala za občanská a politická práva žen a za zrušení otroctví černochů.
                      Byla guillotinována r.1793 ve věku 45 let.
                      Za totéž, stejná práva muslimských žen s muží a také za správnou interpretaci islámu, které je tolerantním náboženstvím míru, velmi odvážně bojuje i imamka Kahina Bahloul.

                      A vittta zase promarnil přiležitost zamyslet se před tím, než vypusti svou „perličku“.
                      Miluje ženy, asi jen ty, které s ním ve všem souhlasí a nedovede respektovat ty, které mu oponují ? Poněkud zpátečnický postoj muže 21. stol., za kterého se tu vydával…:)

                    • vittta

                      Já jsem nikdy nepromarnil příležitost se nad něčím zamyslet.
                      Vy se nad čímkoliv nezamýšlíte NIKDY.
                      Ve Francii jsou diskriminovány ženy- TEČKA.
                      Vy proti tomu nic nemáte- TEČKA.
                      A nyní já.
                      Islám není náboženstvím míru- TEČKA.
                      Osobně je mi na háku, jestli ženy nesmí do mešity a doma v islámských familiích dělají otrokyně- protože když se jim to líbí, je to jejich věc.
                      Problém je v tom, když se jim to nelíbí- v takovém případě se jich totiž francouzké právo nijak nezastane, a v jejich otroctví je ponechá.
                      Také mi vadí, že v islámských čtvrtích jsou ženy bity a někdy i vražděny, když nosí běžné evropské oděvy- a dokonce se to týká i francouzkých a jiných bílých žen, o osudu muslimy, která by si to dovolila je rozhodnuto.
                      Francouzké právo se jich nijak nezastane, a drze jim doporučí, aby tam nechodily.
                      Vy, jako žena, jste s tím spokojená, nevidíte a neslyšíte, protože vy takové problémy nejspíš nemáte, tak co je vám do ostatních žen?
                      A nejen to, když někdo „vidí a slyší“, ještě se do něj navážíte.
                      Já vás mám v ceku rád, i když se mnou nesouhlasíte NIKDY, mám rád i Kočku, která se mnou souhlasí tak v polovině názorů.
                      Nemám rád Třešeň, ale nemám rád ani Saula, oba jsou až příliš namyšlení a arogantní.
                      Vy jste spíše zoufalá, a zkažená špatnou výchovou, nemůžete za to.
                      Saul argumentuje katolickou církví, což je klasika.
                      Řeč je o islámu, nelze argumentovat tak, že katolíci to mají podobné.
                      Katolíci jsou ve Francii doma, resp. tam doma byli.
                      Domácí si může doma zakouřit, i když to návštěvě vadí, ale návštěva si zapálit nemůže, když to vadí domácímu, to je základ českého dobrého vychování.
                      A nakonec, jsem rád, že znáte SPRÁVNOU interpretaci islámu, to už jste dvě, druhá je Kahina Bahloul.
                      Vás hlas ale moc slyšet není, a Kahina Bahloul bude- pokud se bude až moc pokoušet o práva muslimských žen- zavražděna.
                      Zatím se politicky hodí, pár vylízanců si totiž myslí, že islám se dá reformovat, když tam existuje Kahina Bahloul.
                      Ale nedá, alespoň ne v současné době.

                    • vittta

                      A nakonec, opravdu mě mrzí, MaB, že serete na francouzké ženy.
                      Mě by do nich rozhodně nemuselo nic být, stejně jako Kamilovi, a přece nám chování k nim stran muslimů, za okázalého přehlížení státních orgánů vadí.
                      Osobně nemám naprosto nic proti tomu, když někdo ženskou propleskne, když si to zaslouží, nakonec, ženská chlapa také kolikrát mlátí, to zase až takový kavalír nejsem, že bych tohle řešil.
                      Ale nestrávím, když někdo ženu utiskuje proto, že je to žena.
                      Mám rád osobnosti, a je mi jedno, jakého jsou pohlaví, a vybral jsem si vždycky ženu- osobnost, tahle učitelka je ještě navíc feministka, kupodivu jí ale feministické kecy neskutečně dráždí.
                      Vás je mi spíše líto, ale vy- když se Francie zhroutí, můžete uprchnout do Čech.
                      Jiné francouzké ženy takovou možnost nemají.
                      Stejně jako muslimské ženy.
                      Ty zažívají neskutečná muka, protože mnohé věřily ve svobodu v sekulárních zemích, ale místo toho se staly oběťmi ještě daleko radikálnějšího islámu, než to měli v zemích původu.
                      I díky vám, MaB, i vy jste tím vinna.

                    • Saul

                      „Osobně nemám naprosto nic proti tomu, když někdo ženskou propleskne, když si to zaslouží, “

                      Zaslouží nezaslouží, autoritu je potřeba si udržovat ráznou rukou i preventivně, nemyslíš vito?

                    • Kamil Mudra

                      „Kamile, zjevně Vy a já nehovoříme o stejné osobě.“
                      Hovoříme o stejné osobě: https://cs.wikipedia.org/wiki/Olympe_de_Gouges
                      „Za totéž, stejná práva muslimských žen s muží a také za správnou interpretaci islámu, které je tolerantním náboženstvím míru, velmi odvážně bojuje i imamka Kahina Bahloul.“
                      Stejná práva muslimských žen s muži by měla mít na území Francie zaručena zákonem aniž by řešila správnou interpretaci islámu.

                    • MaB

                      vittto, myslím, že vás tentokrát potěším ! :)
                      O Francouzky starost mít nemusíte, svá práva si dovedou obhájit samy. To platí i pro mnoho muslimek.

                      Dalši imamky, Eva Janadin a Anne-Sophie Monsinay (obě se ke Koránu dostaly přes Bibli), založily v roce 2018 hnutí V.I.E. „Hlas osvíceného islámu“. Jde o „jiný islám“, který zahrnuje „svobodu a kritické myšlení“. Obě jsou profesorky (historie a hudby) a své budoucí mešitě* daly jméno slavného ptáka perské mytologie Simorgh, který symbolizuje vnitřního průvodce každého věřícího a odhaluje jeho hluboké já. Muži a ženy se modlí společně vedle sebe. Závoj není povinný a preferovaným jazykem je francouzština. Mešita bude otevřená muslimům i nemuslimům, aby se „bratrsky podělili o svou spiritualitu „, což je podle nich nedílnou součástí „osvíceného islámu“.
                      *) to, kde se společně modlí dosud, by „mešitou“ nazvala pouze kš.

                      Kahina Bahloul nazývá svůj féminismus „universalním a neislamským“.
                      „Anonymních“ muslimek, které smýšlejí jako na, je většina. Sama jich znám mnoho, to mi věřte nebo nevěřte,
                      na věci se tím nic nemění …:)

                    • Kamil Mudra

                      „Zaslouží nezaslouží, autoritu je potřeba si udržovat ráznou rukou i preventivně, nemyslíš vito?“
                      Vidím že se necháte inspirovat těmi „správnými“ autoritami, Saule.
                      Arabské přísloví: „Ženu můžeš zbít kdykoli – ona už bude vědět za co.“ je jistě i vaším krédem :-)

                    • MaB

                      „Stejná práva muslimských žen s muži by měla mít na území Francie zaručena zákonem aniž by řešila správnou interpretaci islámu.“(KM)
                      Kamile, to snad děláte schválně, nemohu věřit, že byste natolik ignoroval realitu.

                      Občany nelze „přebírat“ podle náboženského nebo jiného kritéria, před zákonem jsou si všichni rovni, mají stejná práva a povinnosti.

                      Třetí odstavec preambule Ústavy ze dne 27. října 1946 zaručuje rovnost práv žen a mužů „ve všech oblastech“.
                      Navíc podle čl. 1 druhého pododstavce Ústavy ze dne 4. října 1958 „zákon napomáhá rovnému přístupu žen a mužů k volebním mandátům a volitelným funkcím, jakož i k profesním a sociálním povinnostem“.

                    • Saul

                      Jen se jen snažím, Kamile, rozvinout vitovu myšlenku(která mne vůbec nepřekvapila) a povzbudit ho v intelektuálním rozletu a upřimnosti.
                      Doufám, že se nám dále “ s odhalenou hrudí“ svěří i s tím, jak „propleskával“ ženský o sám.
                      Já bych ani nehlesnul, protože tuto osobní zkušenost nemám a můžu potvrdit, že bez té rázné ruky je to někdy peklo.
                      Tak bych se rád přiučil jak si to zařídit a kdy si ženská to „proplesknutí“ zaslouží a kdy ne.
                      Můžete se klidně přidat i vy se svými zkušenostmi s násilím na ženách ať se vita necítí osamocen.
                      Předpokládám, že budou také bohaté, když jste zareagoval na moji ironii a s vitovým zcela vážným doznáním ohledně výchovného mlácení žen tiše souhlasil.

                    • kočka šklíba

                      Ale Saule, proč si myslíte, že jsem ateistka a že jsem tedy nevěřící v jakéhokoliv Boha? Nikde netvrdím, že katolická nebo další církve jsou o moc lepší. Katolická církev je stejně uzurpující jako islám, jenže v Evropě prošla společnost určitým vývojem, tak se nemůže projevovat navenek tak, jak by zřejmě, minimálně někteří její představitelé, chtěli ale i chtěli fanatičtí katolíci (a obecně i jiné církve pocházející z křesťanství).
                      Proto také si myslím, že například Duka byl velmi vstřícný někdy na začátku migračního tsunami vůči muslimům, protože jednak islám je v některých projevech stejně hnusný jako katolická církev a také si přestavoval že lidé se možná o to víc přimknou ke katolicismu. Zvlášť u nás v ČR. Spletl se, a změnil svoje projevy.
                      O víře židovské nevím ani to málo co o katolické ale asi to nebude o nic lepší. Pro mě je prostě víra v jakéhokoliv boha nepřijatelná. A projevy jakékoliv víry jsou pro mě jen ukázkou vymývání mozků. Takže promiňte, ale pro mě papež a případné další církve jsou jen zbytečnosti ;) .
                      A trochu mně ten váš příspěvek připomíná jiné, kdy poukazují zastánci a vítači na to, že i u nás jsou lidé, kteří znásilňují a vraždí, dokonce teroristi. Ano jsou, tak nevidím tím pádem žádný důvod ještě zde vítat další, kteří toto dělají. Ale, když přihlédneme k jejich podílu na celkovém počtu obyvatel Evropy, mnohem častěji.

                    • MaB

                      ad Kamil : Arabské přísloví: „Ženu můžeš zbít kdykoli – ona už bude vědět za co.“
                      Chtěl jste zde napsat:“ je jistě i vitttovým krédem“ , ne ?:-)
                      vittta: „Osobně nemám naprosto nic proti tomu, když někdo ženskou propleskne, když si to zaslouží“
                      Jakpak zákon zaručuje práva českých žen ? :)

                    • Kamil Mudra

                      „Kamile, to snad děláte schválně, nemohu věřit, že byste natolik ignoroval realitu.
                      Občany nelze „přebírat“ podle náboženského nebo jiného kritéria, před zákonem jsou si všichni rovni, mají stejná práva a povinnosti.
                      Třetí odstavec preambule Ústavy ze dne 27. října 1946 zaručuje rovnost práv žen a mužů „ve všech oblastech“.“

                      No tak fajn. Je li toto realita a nikoli jen slova na papíru, pak nemá Kahina Bahloul ve Francii za co bojovat a může s čistým svědomím přenést své působiště tam kde je jí zapotřebí. Měl by jí někdo vysvětlit že ignoruje realitu.

                    • vittta

                      E-hm, tak tam už 3 imámky…a bojují, no tak to je pohoda, ale stejně, píše to tady Kamil, za co bojují?
                      Já, jak jístě víte, jsem před mnoha lety chodil s holkou, co se dala na víru, křesťanskou.
                      Tak o tom něco málo vím.
                      A té mašinerii.
                      Tyto imámky by byly mrtvé ještě dříve, než by podruhé otevřely hubu- nehledě na jakékoliv preambule v jakékoliv ústavě- pokud, POKUD by se nějak nehodily.
                      Skrze bilbli přijmout islám je jistě kuriozní záležitost, když bible také ženám moc nefandí.
                      Jenže já tohle osobně znám.
                      Ta parta těch věřících se štěpila, to je jako droga, někteří se z nenápadného ortodoxního křesťanského sboru také posouvali „dál“, třeba k Jehovistům, jiným stačil ten základ.
                      Berme to společně tak, že tolerance těchto „imámek“ je díl do mozaiky islamizace.
                      Každá brutální totalitní ideologie- a to islám určitě je- nechává poměrně dost prostoru, dokud nemá moc pevně v rukou.
                      A pak….
                      Zahubí všechny odpůrce.
                      Vzpomeňte třeba na noc dlouhých nožů, ale třeba i Baltolomějskou noc, nakonec, vaše VFR byla v prolévání krve přímo excelentní.
                      Až vás islám převezme, a to se rozhodně stane tak do 20-30 let, pak bude jen jeden výklad islámu.
                      Ale ten mírný to nebude, tomu tedy na 100% věřte.
                      Vždycky jsem se divil, jak mohly padnout mocné říše, jmenovitě třeba Řím.
                      Pak v jednom filmu o Aaetiovi říkali na konci, že taková říše, jako byl Řím, se nedá vojensky porazit, musí se rozložit sama.
                      Ani naše civilizace se vojensky porazit nedá, nesmírná moc bílých technologií bojuje -jak je zvykem- minulou válku.
                      V té současné se bojuje jinak.
                      Nakonec po nás zbudou ponorky a lodě, s posádkou rovnou malým městům, a schopné zničit svět- a nebude nepřítel, který by jim odolal, a nebude ani proti komu je použít, protože domovské země budou předány bez boje, jen pomocí právníků, nátlaku, vydírání, drobného násilí a teroru.
                      Komické je, že mi říkáte, že o francouzké ženy nemusím mít strach, ale já chápu, co vy pochopíte, až bude pozdě.
                      Na světě totiž nic netrvá věčně, a co je dnes- už zítra být nemusí.
                      A slupka svobod a civilizace je velice, velice tenká!

                    • vittta

                      Žádný zákon nemůže zaručit všechno, MaB.
                      Neexistuje zákon, který by zabránil znásilňování, vraždám, dokonce teroru, ale i překračování rychlosti a nevzetí si helmy na kolo pod 18 let.
                      To vy v EU si myslíte, že zákony lze vše vyřešit.
                      Zákon pouze může trestat, a pokud bude policie a justice dělat, že nic nevidí, můžete mít zákony jaké chcete.
                      U nás, když bude žena mlácena, tak policie tento případ bude vyšetřovat, a vinník bude souzen a odsuzen, a to jak právně, tak morálně.
                      Tím se naše policie liší od té vaší, která to bude vyšetřovat jen někdy- jmenovitě pokud to nebude muslimská žena.
                      Můj názor je pak daný čistě rovnostářsky, když si koleduje chlap někde v hospodě, také nemám problém s tím, že dostane do
                      držky.
                      Nepíšu, co dělám nebo nedělám já, ale co mi vadí,a co ne.

                    • MaB

                      Ale, vittto, se zákonem zde začal Kamil !
                      „Stejná práva muslimských žen s muži by měla mít na území Francie zaručena zákonem aniž by řešila správnou interpretaci islámu.“ (KM)
                      a já mu jen odpovídám, což mu zřejmě nestačilo:
                      „No tak fajn. Je li toto realita a nikoli jen slova na papíru, pak nemá Kahina Bahloul ve Francii za co bojovat a může s čistým svědomím přenést své působiště tam kde je jí zapotřebí: (KM)

                      proto pro něj ještě dodávám:

                      Stát sice může na základě zákona z r. 1905
                      Článek 1: „Republika zaručuje svobodu vyznání.
                      Článek 2: „Republika neuznává, neplatí ani nepodporuje žádné náboženství.

                      zakázat ostentativní nošení náboženských symbolů ve veřejných prostorách, ale nemůže rozhodovat o tom, jak se má kdo chovat nebo oblékat v místech kultovních nebo doma.
                      To je věc osvětové činnosti uvnitř náboženského společenství. A tam dělá Khaina a jí podobné velmi záslužnou práci.
                      A když už jste začal s arabským příslovim.
                      Už v jedné velmi staré perské poezii pod názvem „Blázen do Leïly“ o nesmírné lásce Majnouna k Leïle, jeho sestřenici, se říká, že „budoucnost muže je žena“ !:)

                    • vittta

                      A proč mě to píšete?
                      Mě nezajímá, kdo s čím začal, vy jste se mě KONKRÉTNĚ zeptala, jak zákon chrání naše ženy a bylo to uvedeno do kontextu s mým prohlášením a o pár fackách, a já vám odpověděl.
                      A vy na mě, že s tím začal Kamil, to je patologická záležitost, vy automaticky naznačujete, že VY jste nic neřekla, nezačala, prostě vše mimo vás.

                    • MaB

                      UKLIDNETE SE, vittto, A s tou „patologii“ opatrne.
                      Neptala jsem se vas, ale Kamila. viz zde:
                      ad Kamil :3.5.2019 – 12.52
                      Arabské přísloví: „Ženu můžeš zbít kdykoli – ona už bude vědět za co.“
                      Chtěl jste zde napsat:“ je jistě i vitttovým krédem“ , ne ?:-)
                      vittta: „Osobně nemám naprosto nic proti tomu, když někdo ženskou propleskne, když si to zaslouží“
                      Jakpak zákon zaručuje práva českých žen ? :)

                      Nechapu proto, proc jste se do toho michal vy,
                      Jak uz jsem vam tu nekolikrat vytykala, nectete pozorne, pisete rychleji nez myslite a s argumentaci byvate zcela mimo.

                    • vittta

                      Tak až budu mít argument mimo, dejte vědět.
                      Zde jste se skutečně ptala Kamila, ale na základě (i) mojí věty, kterou jste mu mimochodem vnutila, né úplně férově do jeho myšlenky.
                      A proto jsem se do toho zamíchal.
                      Ale třeba si nerozumíme.
                      S čím tedy souvisí ten dotaz, „Jakpak zákon zaručuje práva českých žen?“?
                      A vsadím se s Třešní, že neodpovíte, ale za to nás tady oblažíte nějakým citátem, pokud možno ve francouštině, který se bude týkat třeba výroby bonbónů v 17 století, nebo tak něco, a budete tím mít diskuzi za vyřešenou.
                      A když už budete psát o várobě bonbonů, můžete i napsat, jak chrání zákon právo ženy v islámských státech, a pokuste se vybrat stát, který je naším věrným spojencem, aby nemohlo dojít k nějakému nedorozumění.
                      U nás v ČR jsou ženy zákonem chráněny ÚPLNĚ STEJNĚ jak muži, to jsem zase ehrnul do jedné věty odpověť na ten dotaz, který jste- pravda, směřovala na Kamila, ale já se jím též cítil být osloven, když se použil můj výrok.

                    • oh

                      „Islám, který je naplněn humanismem a progresivismem, náboženství, kde dogma nebrání reflexi, kde tradici lze kombinovat s moderností“.. To je hezky řečeno. Jenom to má jednu nezbytnou podmínku, ve státě, kde by se to mělo realizovat, nesmí mít (získat) muslimové většinu. Protože muslimská většina mívá tendenci produkovat zákony proti rouhání. A ty potom mívají tendenci produkovat hodně ošklivé důsledky.

                    • Kamil Mudra

                      „Já bych ani nehlesnul, protože tuto osobní zkušenost nemám a můžu potvrdit, že bez té rázné ruky je to někdy peklo.
                      Tak bych se rád přiučil jak si to zařídit a kdy si ženská to „proplesknutí“ zaslouží a kdy ne.“

                      To se asi nikde nepřiučíte ani nenaučíte, Saule. Já jsem za celý svůj život ženu ani dívku neudeřil a přesto bych vaší první větu klidně podepsal. Když se chová hystericky malé děcko, které má své vývojové období, dostává se do dilematu rodič cítící v sobě odpor k tělesným trestům, ale může se utěšovat tím že to časem přejde. Ale pokud se dostanete do konfliktu s hysterickým „děckem“ něžného pohlaví, kterému je už šestnáct a více a které zcela očividně sází na to že se k tomu násilí neuchýlíte ať už pro své zásady, povahu nebo třeba jen ze společenských důvodů, ocitnete se prostě v roli bezbranného mučedníka aniž by vás za to kdokoli prohlásil za svatého.

                      Já jsem si naštěstí své partnerky vždy vybíral tak že jsem se v takové situaci osobně neocitnul. Ale vždy jsem se pohyboval hodně mezi lidmi a tak jsem viděl že mnozí jiní takové štěstí neměli. A nejde jen o partnerské vztahy ale obecně o všechny. A tak mohu říct že jsem za těch skoro sedm dekád potkal řadu žen, různého věku, které by si to proplesknutí bezesporu zasloužily (některé se ho i dočkaly) za zlo které vyvolávaly ať už provokací ve snaze upoutat na sebe pozornost, nebo intrikami ve snaze shodit „kamarádku“ či kolegyni nebo kolegu v práci. Tedy se vitttovi ani trochu nedivím že „nemá naprosto nic proti tomu, když někdo ženskou propleskne, když si to zaslouží.“ Ba mohu říci že jsem v tom s ním zajedno.

                    • Kamil Mudra

                      Je zajímavé, ohu, jak může být pojem „rouhání“ vnímán či vykládán různým způsobem. Pro mne vždy znamenalo „rouhat se“, kritizování vlastního Boha, nebo se na něj nějak nezaslouženě spoléhat atp. Pokud někdo znevažoval Boha jiného, pak v mých očích prostě napadal cizí víru ale nešlo o rouhání.

                    • MaB

                      ad vittta „U nás v ČR jsou ženy zákonem chráněny ÚPLNĚ STEJNĚ jak muži, to jsem zase ehrnul do jedné věty.“
                      BRAVO !!!
                      A každý považuje za zbytečné položit vám otázku, jestli se to vztahuje i na ženy muslimské.
                      Není důvod, aby tomu tak nebylo i v právu francouzském, takže Vaše i Kamilovy obavy o ženy francouzské jsou zcela zbytečné..

                      A chcete citát ? Je od Kamilem vzpomínané Olympe de Gouge a dávám vám ho samozřejmě i česky:
                      Z Paříže do Peru, z Japonska až do Říma, nejhloupější zvíře, podle mého názoru, je muž.
                      De Paris au Pérou, du Japon jusqu’à Rome, le plus sot animal, à mon avis, c’est l’homme.

                      PS: Sázku s Třešňí opět prohráváte !:))

                    • Kamil Mudra

                      „Jak uz jsem vam tu nekolikrat vytykala, nectete pozorne, pisete rychleji nez myslite a s argumentaci byvate zcela mimo.“
                      Myslím, MaB, že byste si měla důkladně zamést před vlastním prahem, protože toto se vám stává dost často. Jistě v tom může hrát roli i rozdílný způsob uvažování ale já osobně z vás mám čsto pocit že vůbec nepřemýšlíte nad tím co vám napíšu a pak odpovídáte na nějakou vlastní projekci do mého textu. Protože vás pokládám za inteligentní dámu, bývám tím někdy až zaskočen, ba dokoce to ve mě občas budí dojem nějakého záměru. Nic ve zlém, ale přece s praxí tlumočnice u významné instituce, by vám neměla činit problém orientace v tom co a jak je řečeno a co je tím myšleno. Ale přesto někdy reagujete jako nějaký stroj, naprogramovaný na konkrétní slova nebo věty a ani opakované upřesnění vás neodvede od (často mylně) vytyčené linie.

                    • vittta

                      Nóóó, vzhledem k tomu, že jsem napsal dopředu, co očekávám, jsem sázku vyhrál na celé čáře.
                      A francouzký zákon chrání muslimské ženy?
                      Tak…to se ani moc nemusí snažit, ony dělají otrokyně dobrovolně,(nebo nedělají?) takže nemají problém, a tak mě napadlo, jak to tam máte s dětskými sňatky?
                      Tedy pardon…se sňatky mladých dívek se starými dědky, opačně se to nestává.
                      O muslimské ženy tedy strach nemám, ale ty francouzké mají určité…potíže.
                      Zas tak mi na nich nezáleží, ale ony mají problém i ty německé, a jestli se nebudeme bránit, budou mít problém i ty naše.
                      Vy jste Francouzka, a jste spokojená, co je mi tedy do vás?
                      A citát jste dala, úmyslně česky, kdybych to nenapsal, dala by jste ho francouzky.
                      Jen nevím, proč tam píšete „samozřejmě“ česky, tady každý přece ví, je to dáváte francouzky.
                      Nejhloupější zvíře je sice muž, ale jak jsem se tak díval, blbě dopadly v naší problematice spíše ženské, co si s muslimskými muži začaly.
                      A mimohodem, ta dáma v podstatě předpověděla, o co feministkám ve skutečnosti jde.
                      Ale rovnoprávnost byla k tomu jen cesta, ne cíl!

                    • MaB

                      kdo ví co je vlastně zač…
                      Tak vidím, že jste, Kamile, slídil, až jste částečně vyslídil.:)
                      A zdejší „tři mušketýři“ se spojili pod heslem: všichni proti jedné !
                      Máte být na co pyšní, pánové.

                      Není to pro mne ale nic nového. Už před 4 roky jsem napsala toto:
                      17.5.2015 at 10:24
                      xxxxxxx, pozvani jsem vzala vazne !:)
                      Imerze do kotlinky byla instruktivni, i kdyz prave lapam po vzduchu a po humoru (=duvod navstevy)
                      Pouceni: nejhorsi je urazit inteligentniho hlupaka, mlcet nebo chvalit, nechces-li se spalit.
                      Zjisteni: ceské muze (az na vyjimky) odvaha necharakterizuje….nejsi Ty z Moravy ?
                      Dik a pokracuj neunavne, boj z hlouposti zdaleka neni vyhran a humor je jedina zbran. Vim, ze nosit ji je riskantni, chce to hodne odvahy i davku blaznovstvi…oboji mas.
                      MaB

                      PS: Po vzduchu už nelapám, ale po humoru čím dál víc.

                    • Saul

                      A co jméno a příjmení,Kamile?
                      Jako protřelý pražský pingl tohle máte určitě podchycené.

                    • Kamil Mudra

                      Ale já neslídím MaB. Internet prostě udělal z planety jednu velkou vesnici. Stačí jen sedět na verandě, poslouchat a dívat se. Někdo dohlídne jen k zahradní brance, jiný má lepší výhled a vidí i to co se děje na rynku… No a když se dívá delší dobu tak se holt dozvídá o lidech všelicos. Kam chodí do práce, jak se jmenují, kde bydlí, jejich věk… Ale já ctím soukromí a nikomu oknem do chaloupky nenakukuju, neroznáším ani nesbírám drby… prostě neslídím. Jen tak sleduju život na vsi a přemýšlím o tom co vidím.

                      Ale s těmi „třemi mušketýry“ jste vedle. Mám tu zkušenost že příčina navzájem podobných reakci se nejčastěji vyskytuje v jejich průsečíku. A vždy, když jsem na to místo zaměřil svou pozornost, dozvěděl jsem se o sobě něco co jsem do té doby nevěděl.

                    • Kamil Mudra

                      Nepleťte si profese Saule. Pingla jsem v Praze dělal v součtu jen asi čtyři měsíce. Pár let jsem dělal barmana, ale i tak šlo o nepříliš dlouhou životní epizodu.

                    • Kamil Mudra

                      „Saul, MaB a Třešeň jsou jako kusy ledu.“
                      Nevím jak Saul nebo třešeň, vittto ale myslím že u MaB je tomu přesně naopak. Ba dokonce věřím tomu že je svým způsobem naše krevní skupina. Ne názorově, to ani nemůže, ale co se týče emociálního přístupu tak ano.

                    • vittta

                      Podle mě by to chtěla, Kamile, ale nemá na to.
                      A co je zvláštní, jí to nejen překvapuje, ale i..děsí.
                      To někdy budí u mě až úsměv, jak nemá ten přehled, nebo ho třeba neumí použít- a aby to dohnala, tak dává ne úplně hodící se citace a „laciné“ obecné kecy, nebo marně slovíčkaří.

                  • pacifista

                    Prosím vás, za ty její neskutečné kecy, pošlete tu MaB už konečně někam do p….., kdo ví co je vlastně zač ta přemoudrá MaB.

                    • vittta

                      Je nemocná, nemůže za to.
                      Navíc je zkažená špatnou výchovou.
                      Sleduj, jak se lituje, jak jsme se proti ní spojili (ona samozřejmě nic) a ze všeho nejvíc mě zasáhla její touha po humoru,
                      To by jí u nějakého humoru musel někdo lehtat, aby se zasmála, jinak by se místo smíchu buď urazila, že jako ten vtip míří na ní, nebo roplakala, že se někdo baví na její účet.
                      Nebo by se smála cizímu neštěstí…
                      Bojuje s hloupostí, no, tak to je tady dobře- my tři, zdá se, budeme ti hlupáci, a vybraní budou inteligentní hlupáci.
                      Božská MaB je z nás tady nejnormálnější.
                      Ale jednu věc ti řeknu, to si všimni.
                      Saul, MaB a Třešeň jsou jako kusy ledu.
                      Poťouchlí, ale mrazivě bezbarví.

                    • Saul

                      „Saul, MaB a Třešeň jsou jako kusy ledu.“
                      Ve srovnání s tebou nepochybně. Taková zakomplexovanost namixovaná s nenávistí, agresivitou, lhaním a hloupostí dovede člověka pořádně rozpálit, jak ty dobře víš.
                      No a zdravý rozum a cit pro pravdu je proti tomu jen takový malý hřejivý plamínek uvnitř, který někdo jako ty samozřejmě nemá nejmenší šanci postřehnout.
                      Což je možná i dobře.
                      Něco takového by tě úplně odrovnalo a máš z toho strach vlastně oprávněně.

                    • MaB

                      Věděla jsem, že vše, co zde odporuje „kolektivnímu myšlení“, je nazýváno lží a pokrytectvím
                      Teď už také vím, co znamená, když se řekne „Velký bratr tě sleduje! „…

                      Naprosto vylučuji možnost, že by vám, Kamile, dala moje jméno Janika. Podezírám vás proto, že jste zneužil její důvěry a prostě jste si je sám „vzal“, když vam blok na čas svěřila.
                      A neváhal jste mne „šmírovat“ a dokonce zde i zveřejnit, co jste objevil.
                      Takové jednání se nazývá jak ?

                    • Kamil Mudra

                      Ale to je nesmysl, MaB. Janika mi o vás samozřejmě nic neřekla, ale ani já nemám žádnou možnost nějak získat vaše jméno na blogu. Zeptejte se jí na to a určitě vám to potvrdí. Už jsem byl v pokušení napsat vám jak jsem se k těm vaším údajům dostal protože šlo o náhodu. Legrační je že to na mě „vyskočilo“ ačkoli jsem ve Francii pátral po něčem co s vámi nemělo vůbec nic společného. Ale za to jak mi předhazujete to „šmírování“ to neudělám a zkuste si po internetu zašmírovat sama. :-)

                    • MaB

                      Kamile,
                      mít podezření = mít obavy, pochyby
                      Proto bez důkazů netvrdím, že jste mne „šmíroval“ .

                      Jsem dokonce ochotna nechat se přesvědčit, že na vás něco v podobě mého (vám známého ? ) jména legračně „vyskočilo“,
                      Mnohem těžší bude asi pochopit, proč zde mé osobní ùdaje zveřejňujete.

                    • vittta

                      Jééé, to je tragedie.
                      Něco mi uniklo?
                      Kamil napsal, že jste překladatelka v nějaké nadnárodní firmě, to asi budete jedna jediná.
                      Stejně to nikoho nezajímá, děláte z toho aféru, jako když jel Jaromír Jágr do Číny s panem prezidentem, to byl důvod k jeho odsouzení.
                      Tady jste machrovala, jak jsou lidé hnusní pod rouškou anonyminty, tak už anonymní nejste, jste překladatelka v nějaké velké firmě.
                      Já zase jsem klempíř z Jablonce.
                      To je, co?
                      A já přemýšlel, jak se to mohlo stát.
                      Tak Kamil se svěřil, že se chtěl odstěhovat do Francie, a nějak z toho vyplynulo, že se seznámil se svou labutí, a z emigrace sešlo.
                      A teď si vemte, že někam kouká, sleduje něco ve Francii- má Francii rád, proč by chtěl zrovna tam, a kdo ví, jestli se třeba neučí francouzky- on má pro váš fanatismus pochopení, protože ho sám zažívá, jak se svěřil, nebo minimálně zažíval.
                      A teď vidí, že tam překládá Marie Benešová, provdaná Belmondo,…z..někde jste dokonce psala, odkud bai voko jste.
                      A nebo tam vidí, že nějaká Jana Slavíčková, bydlící ve Francii tam, kde jste psala, překládá pro firmu Mabel+Babel.
                      Ale- nemůže si být jistý, a tak- já ho znám, to není žádný šťoura- tak úplně náhodou napíše text, kde uvede, že jste překladatelka.
                      No a podle toho, jak řádíte, má asi pravdu, a tak teď zná vaše jméno a adresu, což je u takových slušných lidí jako vy stejně samozřejmost.
                      A vyzvonil to?
                      Nevyzvonil.
                      A mohl?
                      Mohl. (pokud to tak je, to já samozřejmě nevím)
                      A vy ho tady osočujete, a to on si nezaslouží.
                      Nebo mi něco uniklo, a on fakt zveřejnil nějaké údaje (čemuž bych se divil).
                      A pokud to tak bylo, tak mě ani nehne, abych to hledal, protože mě vaše jméno co?
                      Vaše jméno mě nezajímá.
                      A proč mě nezajímá?
                      Protože vy si to nepřejete, aby mě zajímalo.
                      Tak tady přestaňte vyvádět, nic se nestalo, a ani nestane.
                      Osobně odděluji virtuálno od reality a velice respektuji svobodu každého jednotlivce.
                      Proto také- a NYNÍ POZOR- zásadně nesouhlasím, aby byla povinnost diskutovat pod reálnými jmény a adresami.

                    • Kamil Mudra

                      „Jsem dokonce ochotna nechat se přesvědčit, že na vás něco v podobě mého (vám známého ? ) jména legračně „vyskočilo“,“
                      No dobře, MaB, vidím že vám to nedá spát. :-)
                      V podobě vašeho jména ne, protože to jsem až do té chvíle neznal. To co upoutalo mou pozornost a bylo součástí adresy mělo podobu vašeho nicku doplněného číslem. Nejlepší na tom je že jsem v tu chvíli ani nebyl u počítače ale přivedla mne k němu slova mého známého když řekl: „No hele! Plno Rusů a Rumunů ale z Česka a Slovenska jen pět dohromady.“ Tak jsem mu koukl přes rameno a vidím že tam jsou i telefony – pevná linka i mobil. Stačilo zadat do Google tu pevnou a vyskočily údaje komplet. Zkuste si to a uvidíte. Můj známý sice precizně ovládá francouzštinu ale ode mne o vás nikdy neslyšel a ani neví o tomto blogu. Vím přibližně co hledal ale s vámi to nic společného nemělo. Že bych zveřejnil o vás něco osobního o tom opravdu nic nevím a rozhodně ani nic takového nemám v úmyslu.

                    • MaB

                      To je zajímavé, Kamile. Zkusila jsem zadat a nepovedlo se mi najít.
                      Ale vás za lháře nepovažuji, nemám proto důvod nevěřit vašemu vysvětlení.
                      Věřím také, že všechna setkání jsou náhodná, tedy proč by ne i to vaše s mým mailem ? I když ta uvedená čísla nesouhlasí a záhadou pro mne zůstává kde… :)
                      Ještě k vasim výtkám:
                      „Orientace v tom co a jak je řečeno“ mi problém nedělá „co je tím myšleno“ mnohdy ano. Myšlenky číst neumím, možná na rozdíl od vás ? :)
                      Pokud reaguji, „jako nějaký stroj, naprogramovaný na konkrétní slova nebo věty“, jde zpravidla o fakta, která jsou prokazatelně nepravdivá. (Jak jste zjistil, „přesnost“ a „správnost“ mám v náplni práce…:).

                      A tu rozdílnost pohledu lze vysvětlit tím, že se díváme každý z jiné vzdálenosti a pod jiným ùhlem, nemyslíte ?.)

                • kočka šklíba

                  Jo a když jste sem vnesla ty mešity, protože o nich jsme se předtím také nebavili, že? Ale já jsem na rozdíl od vás přející a nenapíši něco podobného jako vy. Tak, protože náboženství je pro mě úplná španělská vesnice, modlí se v mešitách také ženy mezi muži? Děti obojího pohlaví? A mohou do mešit i turisté? Muži i ženy? Povídejte.

                  • vittta

                    Podle francouzké ústavy mají ženy stejná práva jako muži.
                    Tak nechápu, jak se můžete takhle hloupě ptát.
                    To je snad samozřejmé!

            • vittta

              To je super, Francie zůstává katolickou zemí, tak to asi znamená, že ZATÍM zůstává.
              Ještě 20 let, a už katolickou zemí nebude, ale pokrok nejde zastavit.
              Ale napsala jste to hezky…“Francie ZŮSTÁVÁ katolickou zemí“…hmmm, takže mám já i ostatní štváči útrum, žádná islamizace se nekoná!

          • astraustralia

            Ve Francii v roce 2018 došlo k 1 063 útokům na kostely a křesťanské symboly. Jen za poslední dva měsíce došlo k těmto událostem:
            V městě Nimes vandalové vydrancovali kostel Notre-Dame des Enfants, z lidských exkrementů tam udělali kříž a hostie vyhodili do odpadků.
            atd , atd, atd..

            MaB jako dukaz „krestanske‘ netolerantnosti uvedla 3 praseci hlavy! Kdyby jich bylo 30 tak proti cislu 1063 je to jeste mensi rozdil nez mezi Chtodtchurch 50 a Sri Lanka 300. Rozdil predvsim v tom ze NZ byl aktem „nasrateho“ jednince na Sri Lance to byla organisovana skupina nemirumilovnych muslimu, se kterymi samozrejme ti mirumilovni nesouhlasi.
            Stejne tak samozrejme nesouhlasi ani mirumilovni krestane s cinem jednoho „bileho“ fanatika.
            Nepisi krestana protoze nejsou dukazy ze by strilel na obeti s pokrikem ze Jezis Kristus je velky.
            Na rozdil od vsech fanatiku Islamu kteri patrne „Allahu Akbar“ povazuji za povinost kazdeho spravneho muslima.
            Berte to tak ze MaB je neco jako Merkel v Nemecku kdyz rekla ze islam do Nemecka a Evropy patri.
            MaB vi ze jich tam maji cca uz 10% a jestli neco nevi tak to proc by se proti nim bojovat kdyz jsou ve sve vetsine mirumilovni.
            Naopak ti spravni muslimove o svych mirumilovnych vericich tvdi ze to jsou spatni verici nebot nedodrzuji pismo koranu a zakon saria.
            Proto vznikl chalifat a ISIS a to jiste je v Iraku Syrii Turecku a v celem arabskem svete vetsina muslimu mirumilovnych ale bohuzel spatnych muslimu a tak ti spravni se budou snizit ty nespravne trestat.
            Jak jim v tom budou pomahat svymi prohlasenimi Hillary Clinton, Merkel v Nemecku , nebo MaB ve Francii
            o tom se muzete dohadovat. Rikam IMHO ale vypada to ze to vetsinu lidi nepresvedci ale poradne nastve. Vittta by mozna bez otevrene napsal ze nasere!
            Dovolavat se Nostradamuse opakovane nechci, jen souhlasim s nazorem ze to vypada ne jako islamofobie ale stale vice jako krestanofobie a tento trend eskaluje :-(

            • MaB

              Přikládáte mi příliš mnoho vlivu, Astre:
              „budou jim pomahat svymi prohlasenimi Hillary Clinton, Merkel v Nemecku , nebo MaB ve Francii“
              ale je fakt, že mi hodně záleží na pluralitě informací.

              Anketa pravicového Le Figaro:
              Pouze 41% respondentů uvádí, že jsou „věřící a praktikující“. 34% z nich říká, že jsou pouze „věřící“, 22% „muslimského původu“ a 3% „bez náboženství“.
              25% chodí do mešity pro týdenní velkou modlitbu, která může být vykonávána jen v shromáždění jako muslimská tradice, 80% úplně nebo částečně dodržuje ramadán.
              Jen 32% pije alkohol, přestupek jejich náboženství, 64% se cítí „blíže způsobu života a kultuře francouzské“. 71% uvedlo, že má romantický vztah s francouzskou osobou, která nepochází z Maghrebu, 63% nemá nic proyi tomu,aby se jejich dítě uzavřelo sňatek s nemuslimem. 16% z nich „aby mu udělal radost“. Islám zakazuje ženám, aby se provdaly za nemuslima, Zákaz se nevztahuje na muže.

              Jak víte, zákon z r.1905 zakazuje ve veřejných prostorách hidjab burku apod….

              • astraustralia

                Jak víte, zákon z r.1905 zakazuje ve veřejných prostorách hidjab burku apod….

                To mate prozirave zakonodarce, jiz pred vice nez 100 lety tusili jake nebezpeci se blizi :-)

                A takto snadno byste se k tem zahalenym zenam mohli dostat.
                Ctete recept jak mirumilovna vetsina podlehne mensine ktera to ma v hlave jinak:
                Tak vznikl Chalifat a ISIS, spravnym vykladem svate knihy muslimu !
                „Všechno se otočilo o 180 stupňů, když k nám začali přicházet lidé z Baghúzu,“ popsal Kurd Gadou. „Do té doby si ženy nezakrývaly tváře, teď už neuvidíte dívku starší osmi let bez burky.“

                „Věříme, že se Islámský stát vrátí,“ řekla reportérce deníku The Washington Post dvaadvacetiletá Iráčanka Um Aishaová. „Měli jsme pod ním právo šária, tady je jen korupce,“ stěžuje si zpod burky, která ji halí od hlavy k patě. Stejně jako tisíce dalších stoupenců IS věří, že ačkoliv byl chalífát vojensky pokořen, jeho ideologie přetrvá.
                Trestají ‚bezvěrce’. Nevěsty Islámského státu obnovují chalífát v uprchlických táborech!
                Uprchlický tábor al-Hol v severovýchodní Sýrii se začíná měnit. S pádem Islámského státu (IS) se totiž mezi obyvatele dostávají stále častěji ženy, které sloužily chalífátu a jsou mu stále věrné, přestože přišly o své muže v boji. A v prostorách tábora se tyto nevěsty IS začínají mstít těm, kteří Islámský stát v jejich očích zradili.
                Neni nad vernost jedne vire, (kdyby na chleba nebylo)

                Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/trestaji-bezverce-nevesty-islamskeho-statu-obnovuji-chalifat-v-uprchlickych-taborech.A190424_152546_ln_zahranici_mha?&recommendationId=00000000-0000-5000-8000-000000000000&&recommendationId=00000000-0000-5000-8000-000000000000

        • pacifista

          A kdo je ve francii vlastně doma? Podle mne Frantíci se svou dávnou historií. Ti ostatní jsou jen přivandrovalci a vždycky budou. Ten kdo přišel na návštěvu, ať jakkoliv dlouhou, se má podle toho chovat. Chová-li se jako divoké zvíře, není divu, že se proti tomu zvedne odpor. Ale to je podle mne záměr. Dlouho klidná a pohodová Evropa, žijící v dostatku to není ten správný trend. Na světě jsou potřeba otroci a ti se nejrychleji vytvoří válkou. Tak je potřeba rozdmychávat nepokoje. Muslimové jsou pro to jako stvoření. Jejich naturel nenechá v klidu nikoho.

      • MaB

        „Chrám Matky Boží ještě hořel (…) ale francouzská oficiální místa před půlnocí již přispěchala s oznámením, že požár nekvalifikují jako teroristický čin nebo útok duševně vyšinutého jedince.“

        Poslechněte si velmi moudrou odpověď pana prezidenta Zemana ohledně konspiračních teorií, které se, stejně jako ta vámi zde uváděná, kolem požáru vyrojily , zde:
        Týden s prezidentem
        Datum vysílání: 18.04.2019 20:10

        • vittta

          Pan prezident nic lepšího říkat nemůže, vyjádření je oficiální, ale já klidně mohu říci, že francouzké orgány sprostě lhaly, ALE LHALY ve 100% vyznění významu.
          Nemohly ještě vědět, kdo to udělal či neudělal.

          • MaB

            Máte na mysli toto, vitto ?
            Hned včera večer zahájilo státní zastupitelství vyšetřování „nedobrovolného zničení ohněm“,
            Státní tajemník ministerstva vnitra Laurent Nunez před tím uvedl, že původ tohoto požáru , který v historii budovy nemá obdoby, je dosud NEZNÁMÝ.

            V právním státě našeho typu existuje něco, čemu se říká PRESUMPCE NEVINY.
            Ta platí, dokud není vina důkazně.prokázána a nebyl vynesen definitivní rozsudek (po vyčerpání všech opravných prostředků.)
            Prokurátor nemohl tedy říci, že začíná vyšetřování „dobrovolného zničení ohněm“, dokud o tom nemá důkazy,nota bene ještě před vyšetřováním.
            To snad není tak těžké pochopit.

            Dès hier soir, le parquet ouvrait une enquête pour « destruction involontaire par incendie »,
            Le secrétaire d’Etat à l’Intérieur, Laurent Nunez, avait préalablement fait savoir que l’origine de cet incendie sans précédent dans l’histoire de l’édifice était encore inconnue.

            • tresen

              Myslím, že přesnější překlad slova involontaire /v této souvislosti/ by byl mimovolný. Tedy neúmyslný.
              Nedobrovolný – to mi v češtině moc nesedí.

              • MaB

                Děkuji, Třešni, mně také ne. Máte naprostou pravdu, „neùmyslný“ v češtině vyhovuje mnohem lépe. Tak to dopadne, když se mysli na víc věcí najednou…
                A v žádném případě to neznamená, že nebude moci být obvinění přehodnoceno na „ùmyslný“.

                • vittta

                  No tááák, nedělejte Zagorku a vyvraťte mi už konečně ty kecy francouzkých médií a politiků, v čase, kdy požár žhnul v plné síle!
                  Teď to vyšetřují, ale výsledky už znaly, jde asi jen o to, jestli to byl zkrat na vrtačce, nebo zkrat na brusce, či tam někdo prostě odhodil vajgla…
                  Ale třeba tam nějaký…“občan“ šel náhodou kolem, a omylem se mu tam vylilo 8 kanistrů benzínu, jeden nikdy neví, ale ta věc je jistá, že to nebyl úmysl ani terorismus!

            • vittta

              To je důkaz toho, že francouzká média a francouzké orgány nic takového neříkaly?
              To jsem se asi teda přeslechl…resp. „přepřečetl“.
              Tak vidíte, jak jsem nepozorný.

  3. vittta

    A zde právo na napadení politického odpůrce z důvodů sice nelegálních, ale legitimních- dle návrhu pana Bělohradského.
    Pan Bělohradský v podstatě ve svém projevu popsal už fungující realitu, protože vlastník ostravského hotelu nutil podepisovat ruské hosty speciální „antichartu 19“, jinak je odmítl ubytovat.
    Tam už nelegálnost a legitimita nabrala pokročilejší směr, a byla soudem proměněna na legálnost, protože se toto dělo z nějakých móóc pokrokových pohnutek.
    Jinými slovy, zákon lze porušovat, ale jen z důvodů ušlechtilých!
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Antifasisticky-hravy-sraz-v-Brne-Dorazila-Zdena-Masinova-i-Fedor-Gal-579910

    • Alva

      Je zajímavé, jak se poskytovatelům nejrůznějších služeb (a nejen služeb) přikazuje a zakazuje kdeco, ale objeví-li se cokoliv, co je možné hodit na Rusko, žádné zákazy a příkary neplatí.
      A lustrovat lidi za názor – není snad u nás oficiálně uznaná a žádoucí názorová pluralita? A jaká je její definice? Máš právo na svůj názor, ale jen jestli je v souladu s tím jediným správným, přikázaným?

  4. astraustralia

    Odklonim k svetove udalosti :-(
    Nenavistnici z NYT a Washington Post kteri jsou nejvetsi nejen kritici presidenta Trumpa ale da se rici super stvaci to tentokrat prehnali .
    Nestacilo jim ze vedli v poctu antiTrupovskych zprav a reportazi od voleb a Ruskeho vlivu az po volani po presidentovo sesazeni, nyni vyuzili navstevy premiera Israele aby z presidenta udelali jeho poslusneho nohsleda.

    Trochu to pripomina tazeni v CR proti presidentu Zemanovi, podobne jako Trump cokoli udela spatne udela !
    Tentokrat to ale priznivci demokratu v NYT prehnali !
    „Žid jako pes, který vede hloupého a důvěřivého Američana s jarmulkou na hlavě,“ .
    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/the-new-york-times-antisemitismus-karikatura-prezident-donald-trump-usa-izrael-premier-benjamin-neta.A190502_122124_zahranicni_dtt

    • pacifista

      A je tu důvod udělat čistku. To se také stane a ostatní dostanou noty. Tedy Trump válí.

      • vittta

        Šafr je superhnus.
        On se živí křiváctvím.
        Svinská doba, kdy kurvy se vydávají za ty spravedlivé, a dokonce jsou lidé, co jim věří.

      • vera

        Co s rozumem, když se na vás valí taková špína. Snad to unese.
        Připomíná mi to nedávný podobný nátlak na Navrátilovou, když se postavila proti transsexuálkám jako třeba Semenayová. Taky si myslela že je ve sportu váženou autoritou. No, a stačilo, že jen navrhla, aby takové osoby měly vlastní kategorii. Uplynul měsíc – a už se omlouvá, vysvětluje, couvá…
        Tady jde stejně jenom o Zemana. Když už mě to nebaví sledovat, tak si představím, co bude tyhle řvouny živit, až Zeman odejde. Vždyť se jim ztratí smysl života)

        • Janika

          Ještě dlouho budou vyhrabávat špínu. Jen tak se toho svého smyslu života nevzdají :-). Nevím, co by se muselo stát, aby měl prostý respekt jako prezident.

        • vittta

          Neztratí.
          Budou chtít revanš Sudeťáků a pak připojení k „říši“.
          Zeman jim v tom překáží!

    • vittta

      Ale to dělá pár lidí, ti zničí všechno.
      Až se to nakonec stane normou, jenže pak svým způsobem život ztratí cenu.
      Tohle jsou okovy, že se o tom za komoušů nikomu ani nesnilo!

  5. vittta

    Tohle je zajímavé.
    Zabrousil jsem do neintelektuálnějších vod české žurnalistiky, do kterých články páně Mitrofanova určitě patří.
    A čtu.
    Mitrofanov viděl na lavičce bezdomovce.
    Nevypadali moc dobře, ale všichni měli kšiltovky…fakt, všichni!
    Jako nenávistný a primitivní idiot jsem se zamyslel, jestli pan prezident nosí kšiltovku, protože jsem, naplněn nenávistnými předsudky očekával, že článek bude mířit právě na pana prezidenta.
    Jednou jí myslím měl…že by….
    Pak začal Saška PRACOVAT, a první fotka…(sakra, copak Saška pracuje s fotkami?), no, první fotka byl nějaký zjev, bezdomovci podobný a Saška by tento zjev už už rád viděl mezi bezdomovci, kteří by ho mezi sebou jistě rádi přivítali (dle Sašky).
    Řeč byla o strništi, ale pan prezident chodí oholen.
    Udiven čtu dál, tupost a návist se ve mě setkaly, a jsem nervózní, že nemám ZASE pravdu, kterou jsem Saškovi už na začátku podsunul, tedy že bude psát o panu prezidentovi.
    Zjev Sašku zaujal, a pátral (PRACOVAL) dál, a našel fotku záhadného zjeva i jinde, dokonce do USA cestoval…a že se na něj dobří lidé složili, pokouší se neuměle vtipkovat Saška.
    Svítá mi, že půjde o nějakou známou postavu, ale jak očekávám pana prezidenta, jsem zaslepen, a nikdo mě nenapadá.
    Následuje reklamní vložka na nějaké ochrany, je to určitě vtipné, ale já se nesměju, ohyzdný zjev by potřeboval nějak upravit, prolíná se textem.
    Ještě několik vtipů na vývoz gum (pochopil jsem, že jde o prcgumy) a…
    UŽ JE TO TADY, pan prezident a jeho cesta do Číny.
    Máme Saškovi ukázat jinou zemi, která posílá svého prezidenta pravidelně na návštěvy.
    Napadlo mě hned několik zemí, kterých zástupci tam jezdí, a další jiné země, kterých zástupci by tam rádi jezdili, ale nikdo je tam nezve.
    Nic méně to bude ta nenávist, xenofobie, a 40 let komunismu, že mi to nepřipadá stejně divné, jako Saškovi.
    No jo- ale na co napsal tedy Saška celý ten vtipný článek?
    Aby nakonec úplně mimo napsal tvrdou pravdu o panu prezidentovi?
    Také mě zajímá, kdo je onen tajemný bezdomovec, který má cosi společného s gumama na pohlavní hygienu.
    Kliknu na odkaz- JÁ BLBEC, no jasně, pan premier!
    To se Saškovi ZASE povedlo, zabil dvě mouchy jednou ranou- a ještě si vydělal nějakou tu pětku za kvalitní článek.
    https://www.novinky.cz/komentare/503848-ocima-sasi-mitrofanova-at-zije-ochrana.html

  6. vittta

    Tady jedna zajímavos, která k nám přišla ze západu.
    Stránka, ze které je odkaz se příznačně jmenuje žena- IN.
    Jde o ženy, které nechtějí mít děti, a tyto ideologie nás zaplavují jako mor.
    Osobně nemám nic proti tomu, když žena nechce mít děti, jsou to vesměs stejně jen kecy nezralých pipin, (pár takových znám, a už jsem je viděl s kočárkem) ale dráždí mě, když tuto nákazu kolem sebe šíří.
    Něco jako když sebevrah- místo aby kultivovaně skočil ze skály, nebo se oběsil někde, kde není moc na očích, skočí pod vlak (strojvůdce z toho má trauma) nebo dokonce autem sejme jiné auto a někoho zraní, nebo zabije.
    Konkrétně tam je psáno: „Některé představy a ženské role jsou ve společnosti stále pevně zakořeněné. Je to například role matky.“
    Tak samozřejmě to není žádná představa hloupé společnosti, ale biologická záležitost, klasické rozmnožování, které ale tyto pipiny asi nechápou.
    Nic méně, jak je psáno, chápavější jsou spíše lídé inteligentnější, zatímco lidé méně inteligentní jsou odpovídajícím způsobem méně chápající, což svědčí o tom, že debilové budou přibývat, protože o svých biologických rolích moc nepřemýšlí, zatímco inteligenti koumají, jak by co nejlépe zachránili planetu, a tak místo dítěte raději cestují, aby planeta byla zachráněna.
    Jedna z žen, Nikola, jde na věc mazaně, a podobně jako sebevrah, uvazující si na krk kámen, když chce skočit do vody (aby si to nemohl rozmyslet) nechá se Nikola sterilizovat.
    Děti nemá ráda, a bude zachraňovat planetu, a když tak si dítě vezme z děcáku.
    „Děsí mě porod a mám ráda svůj svobodný a nezávislý život. Děti ke štěstí a seberealizaci opravdu nepotřebuji,“ komentuje Nikola.“ a já dodávám, že to samozřejmě není žádné sobectví, seberealizace je nejsvětější potřeba pro celek, a když k tomu dítě Nikola nepotřebuje, tak proč by ho měla mít?
    Pro zajímavost jsem si našel nějaké video, kde Nicola doporučuje nějaké sušenky, že jsou veganské, i když to tam není napsané.
    Inteligence z ní přímo cáká a zdá se, že je to hodně důležité, i palmový tuk je tam zmíněn.
    Každá ta sušenka byla v plastu, některé až extrémně, ale co, hlavně že je to veganské, že bude Nikol bezdětná, a planeta zachráněna!
    Je to Slovenka, no, to musí mít Slováci radost..
    https://zena-in.cz/clanek/deti-nechci-takze-se-necham-sterilizovat-dobrovolne-bezdetne-zeny-promluvily?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

  7. kočka šklíba

    Já bych jen chtěla připomenout výročí, smutné výročí, a doufám, že jak janika zde tak pan Bavor prominou, že sem dám místo svého neumělého psaní text z Bavorova blogu, tedy odkaz na něj. Je krátký a není potřeba k němu téměř nic dodávat.
    https://poznamkypanabavora.wordpress.com/2019/05/04/memento-tragedie-v-odesse/comment-page-1/#comment-133402
    Je mně jasné, že taková MaB se k tomu nevyjádří, protože o tom jsme se přece nebavili, že, stejně jako o Saúdské Arábii v souvislosti s islámem. Vždyt přece jak souvisí islám se Saúdskou Arábií. Takže nějakých pár desítek upálených lidí to je jako takové preventivní bombardováníčko těmi skvělými Francouzi a dalšími chrabrými bratry v Sýrii. Takže pro vás ostatní, kteří jste nejen inteligentní (což asi i ona je) ale i lidští. Což MaB určitě není, ta si na to jen hraje, a tedy myslím, že dost špatně.

    • vittta

      No, dej jim PánBůh věčnou slávu, ale nejhorší na tom je, že to je každému na háku, za to profackovaný Feri hýbal „veřejným“ míněním, resp. na něj každý sral, ale hýbat s ním měl.
      To z východu- toho přátelského, a ze západu zase násilí…takový poloteror, ale normálka, ozbrojeci a bití demonstrantů, normálka, a tady když někdo neubytuje cigoše, tak mezinárodní skandál.

  8. Janika

    Nějakou dobu jsem to tady nečetla, a musím přiznat, že mě některé komentáře rozladily. Apeluji na vás – prosím, ať se zde neobjevují nějaká stanovování diagnózy a poznámky o duševním zdraví, to je opravdu pod úroveň. Pavlač hadr… Poznámky o reálné totožnosti, to už je úplně za hranou.

  9. vittta

    Tak jenom já, jo?
    Já sakra nejsem ničí hromosvod, to bych rád podotkl.
    Tady neznačuješ, ale jsem to já.
    Neumím se chovat jako hovado s milým úsměvem na tváři jako MaB, a ani bych to nedělal.
    To je dobrá strategie, být kripl a pokrytec, ten má všude děsnou popularitu, zatímco když někdo říká, jak to vidí, má potíže.
    To platí obecně.
    Pak se ovšem nediv, že svět vypadá, jak vypadá.

  10. Milan

    Prý kdo nebyl ve dvaceti levičák/revolucionář, nemá srdce. A kdo nebyl ve 30 pravičák/konservativec, nemá rozum.
    Já jsem za mlada byl zuřivý antikomunista, protože jsem v tom komunistickém socialismu žil a vůbec se mi nelíbil. Ale jak teď stárnu, pomalounku polehounku měním názor. Zkušenost mne k tomu nutí.

      • Janika

        Není sám, jsou to celé zástupy nás, co jsme zvonili klíčema :-). Lidé, co chodili ulicemi s rozzářenýma očima plni štěstí, byli jako opilí štěstím ze splněného snu. Těm nešlo nic vykládat, a ani nebyl nikdo, kdo by vykládat chtěl a mohl.

        • vittta

          Zvonili jsme za něco jiného, než máme.
          V tom kontextu se reálný socialismus chvílemi jeví jako selanka, či dobře namazaný stroj.
          Být tady nějaký lepší režim, na reálsocialismus by si nikdo ani nevzpoměl.
          Je samozřejmě otázka, jestli v mezinárodně- politickém nastavení světa je „lepší režim“ vůbec možný.
          My, vychovaní v reálsocialismu jsme totiž odvykli běžnému, především evropskému dělení moci a státní agresi.
          Dneska už je zase vše při starém, Germáni by chtěli na východ, Francouzi by chtěli určovat běh evropské politiky a Britové by to rádi ze závětří řídili.

          • Kamil Mudra

            Kdyby jen při starém. Ono je ale hůř. Pro někoho zatím jen výhledově, jiní to pociťují už teď. Robejšek to v tohle rozhovoru dost dobře vystihuje a dokonce předkládá možnou variantu řešení. Ale já se obávám že společnosti nekriticky fandí co se jeho očekávání týče:

            • vittta

              O tomhle tady více- méně hovoříme už celé roky.
              Třeba taková nostalgie pro reálném socialismu je postavena zrovna na tom.
              Proč myslíš, že jsem si koupil Volhu a Jawu a Gaze a celé dny se v tom vrtám? (teď dávám nové sametky do dveří, nepředstavitelná pakárna)
              Je v tom ukrytá touha po svobodě, po tom, opravdu ŘÍDIT auto, po časech, které jsou navždy pryč.
              A celkově…dát si cigáro kde chci, a když chci, dát si pivo, jít na houby, pěstovat rajčata i přes to, že se dají koupit 10x levněji…
              Být člověk Kamile, být prostě jenom člověk.

        • MaB

          Dalo by se to s odstupem vykládat i takto ;
          „Demokracie rozkvétá, byť s kosmetickou vadou: ti kteří kradli po léta, dnes dvojnásobně kradou.“ — jasnozřivý Karel Kryl

Odvaž se, potom se uvidí

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s