Kategorie: Napsal Brok

Dvě noticky

Napsal Brok

To poslední vítězství kapitalismu – když vyhrál všechny bitvy proti práci, když získal nejvyšší autoritu, téměř nejvyšší morální autoritu nad tím, co je dobré a co ne, nebo to, co se oceňuje a co ne – poslední vítězství pro kapitál v mé zemi byla koupě volebního procesu, posledního nástroje pro změnu, který zůstal Američanům“.
David Simon, výkonný ředitel WIRE

Celý příspěvek

Slavjansk, nyní

Přeložil Brok, zdroj http://twishort.com/bT7gc

Zavolala jsem dnes svým ve Slavjansku. Novinky .. Hm, píšu ale mám rýmu… mají depresivní náladu, pochopitelně. Ale větší obavy mám o jejich zdraví. Sestra a táta říkají, že oni a mnoho jejich přátel mají trvalé příznaky jako při chřipce, neustálá únava, nezdravá ospalost a jako by jim vzduchu nestačilo. Místní lékaři a úřady to vysvětlují silnou koncentraci výfukových plynů ve městě a ještě něco jiného v ovzduší v důsledku rozkladu lidských těl. Brrr … A ještě, můj přítel si všiml, že psy ve městě kosí mor. Nejen ty opuštěné ve smečkách, co zabloudili během bojů, ale dokonce i ty, kteří byli stále se svými lidmi.

Běží aktivní volební kampaň. Ve Slavjansku se chce uchytit paní Korolevskaja se svým manželem. Ceny se „zvedly z kolen“, tarify taky… Naši se rozhodli plyn zapečetit. .. Naštěstí můj dědeček postavil dům i s pravou ruskou pecí. Nevím, jestli už jsem Ti řekla, děda zemřel v srpnu .. A mimochodem pes mého dědečka odešel hned v tom týdnu po jeho odchodu také. .. Ale psisko bylo mladé, zdravé .. což opět vede k obavě – co se to tam děje? Je tam nějaké ozáření nebo něco?

Co se týče vlády práva? Hlídky Národní gardy chodí po ulicích, hledají příznivce nového Ruska. A nacházejí. A zbytek ..no sakra, začínám brečet… všechno chápu…

Imigrant z Ukrajiny v Rusku

O šest měsíců potom, co jsme se přestěhovali: Rusko očima Ukrajinců

Uveřejněno na portálu Novosti/Russkaja vesna 27/09/2014 – 21:06.

Přeložil Brok

Budu psát, možná o některých, jak uvidíte, ‚triviálnostech‘. Nebo o tak běžných věcech, kterých si ani nevšimnete. Ale protože se pro mě stali neobvyklými, všimnul jsem si jich.

Nemohu a nebudu porovnávat Ukrajinu a Rusko. Porovnám Nikolajev (moje rodné město) a ruské město Kostromu (přestěhovali jsme se do něj). A pokud jsem Ukrajinu v době, kdy jsem ji služebně projížděl více či méně znal, v Rusku jsem viděl jen pár měst. Hlavní moje pozorování bude specifické pro Kostromu, protože jsme se přestěhovali tam. Proto nemusí platit to, co píšu, ve vašem městě. Něco může být horší, něco lepší.

Celý příspěvek

Politické zpravodajství ARD

Napsal Brok

Telepolis* uveřejnil článek o zpravodajství ARD (první program Německé státní televize) o ukrajinské krizi. Zde je překlad úvodu:

Ukrajinský konflikt: Programová rada ARD potvrdila veřejnou kritiku
Malte Daniljuk** 18/09/2014

„Kusé“, „tendenční“, „nedostatečné“ a „jednostranné“: Programová rada se zabývá dlouhou cestou od veřejně vyslovené kritiky k nápravě zpravodajství.

Programová rada ARD kritizovala na svém zasedání v červnu 2014 zpravodajství největšího veřejného mediálního orgánu o konfliktu na Ukrajině. Obsah vysílání částečně „budil dojem zaujatosti“ a „směřoval proti Rusku a ruským pozicím“ jak vyplývá z protokolu devítičlenné Rady, předloženého Telepolis. Důležité a podstatné aspekty konfliktu „nebyly, nebo jen nedostatečně objasněné“ vydavatelem, zpravodajství „nebylo dostatečně diferencované“.

Programová rada ARD (dále Rada) zastupuje zájmy diváků ve vztahu k programovým redaktorům a zajišťuje, aby bylo respektováno poslání veřejnoprávního vysílání. Cílem ARD, největší mediální instituce v Německu, je nabídnout všem divákům „kvalitní informace“. Devět lokálních redakcí státní televizní stanice ARD deleguje na základě voleb do Rady po jednom členu/náhradníku.

Před červnovým zasedáním členové Rady analyzovali „celou sérii článků“ o krizi na Ukrajině. Důvodem pro tuto akci, kterou sama Rada označuje za „neobvyklou“, byla rozšířená kritika zpravodajství o Ukrajině na prvním programu z řad diváků. Diváci si stěžovali na, „jednostrannost na úkor Ruska, nedostatek objektivity a neúplnost,“ říká se v této zprávě. Výsledky této interní analýzy na zasedání poradního výboru se zástupcem programového ředitele Thomasem Baumannem vyvolaly mimořádně ostrou diskusi. Někteří zástupci veřejnosti v ní označili zprávy ARD jako „naivní, jednoduché a nebezpečné.“ Zpráva*** Rady byla delegáty přijata jednomyslně.

Celý příspěvek