Jsou bratři Mašínové teroristé?

Asfalt napsal:MaB, Vitta se vás ptal, kdo rozhoduje o tom, zda jde, nebo naopak nejde o čin teroristický a je pak proto možné podle vás střílet. Můžete odpovědět?
Bratři Mašíni objektivní stránku teroristického činu naplnili zabitím pošťáka atd., subjektivní stránku politickým úmyslem. Jsou tedy Mašíni podle vás a vaší definice teroristé a je třeba Topolánka, který je za tento čin vyznamenal, trestně stíhat za projevení sympatií k pachatelům trestného činu? Nebo jsou Mašíni podle vás a vaší definice hrdinové a Topolánka je třeba poplácat po rameni? Jaké je odůvodnění vašeho názoru?“

Tresen napsala: „Skutková podstata činu Josefa Mašína, který měl za následek smrt pokladníka Rošického, je docela obyčejná loupež. Skupina chtěla získat peníze na podplacení strážných v Jáchymově, kde byl vězněný Ctirad Mašín.
Pokladník při přepadu vozu s penězi vytáhl pistoli a při potyčce o ni byl Josefem Mašínem zastřelen.
Účelem akce rozhodně nebylo zastrašování civilního obyvatelstva a neodpovídá mu ani jiný znak terorismu.
Za teroristický čin se nedá označit ani další smrt, kterou mají Mašíni na triku, a to podřezání strážmistra při přepadu stanice za účelem získání zbraní. Byla to jistě chladnokrevná vražda, ale když se budeme držet všeobecného chápání slova terorismus, pak je jasné, že ani tady se použít nedá, ani po stránce objektivní, ani subjektivní.
Topolánka po ramenou za mašínovské vyznamenávání nepoplácávám, jen chci uvést, že Asfaltovo vnesení Mašínů do debaty o tom, jak Francouzi čelí terorismu, považuju za nesmysl.“

MaB napsala: ad Asfalt – Pokud jde o bratry Mašínové, k vyjádření jsou tu mnohem kompetentnější než já.
Jinak ve Francii zaměstnává boj proti terorismus mnoho odborníků a vynakládají se na něj ohromné prostředky.
Vláda dokončila právní arzenál a zavedla posílení zdrojů a personálu policie, soudnictví, armády a zpravodajských služeb.
Byl vypracován komplexní plán 80 opatření na boj proti radikalizaci, včetně vytvoření centra pro reintegraci.
Důležitá je mezinárodní spolupráce, výměna informací, registrů. Po 5 letech diskusí a několika útocích na evropské půdě by měl také záznam ùdajů podle jmenné evidence cestujících (PNR) usnadnit odhalování a sledování tras potenciálních teroristů.
Jsou různé stupně ohrožení a podle toho se přizpůsobí strategie.
Kdy se může střílet a taky střílelo, jsme bohužel viděli, povel k tomu dává zpravidla nadřízený, ve vojenské hierarchii je pak nejvýše prezident.
Pokud voják střílí v sebeobraně, rozhodnutí záleží samozřejmě na něm.“

***

Dodatek: Český voják je souzen za terorismus, kterého se měl dopustit při svém pobytu na Ukrajině.
Obžaloba jej viní, že se účastnil ostřelování a „bojové činnosti ve snaze způsobit protivníkům Doněcké lidové republiky, zejména občanům Ukrajiny, zranění či smrt“.
Doněcká lidová republika funguje na vojensky okupovaných částech území Ukrajiny a z pohledu českých zákonů jsou proto násilné akce proti Ukrajině teroristickým útokem.
Domnívám se, že podle této logiky (= násilná akce proti legálně existujícímu státu) bratři Mašínové samozřejmě teroristy jsou. A myslím, že tehdejší Československo uznával celý svět.

362 comments

  1. Kamil Mudra

    Tak to je psina :-)
    Před třemi měsíci jsem tu napsal:
    „A s tím Soukupem… V mé úvaze ani tak nejde o chválu jako spíše o posouzení jeho šance na úspěch. Lidé neradi kupují zajíce v pytli, takže být známou tváří je nesporná výhoda. Ti kteří dnes stojí na Zemanově straně ho vnímají jako jeho příznivce a má tedy jejich sympatie. To už je docela dobrý základ. Nemá sice zkušenosti z politiky, zato však slušnou průpravu v komunikaci s politiky. Zvedá témata která jsou mnohdy mainstreamem opomíjena nebo zmiňována jen okrajově. Převážně vystupuje jako ten kdo stojí na straně „prostého lidu“, vnímá jeho problémy a má ve zvyku „mířit na komoru“. Současně se ale, coby majitel známého média pohybuje i ve „vyšších kruzích“ a dá se tedy předpokládat že má i užitečné kontakty. Ve svých pořadech sice vystupuje poněkud „estrádně“, což by mu v současnosti mohlo být na škodu, ale lidská paměť je krátká, takže kdyby toto s dostatečným předstihem před kandidaturou pozměnil a nasadil vážnější tvář, tak si na to při volbách už málokdo vzpomene. No a jeho možnosti pro předvolební kampaň jsou velmi široké. Klidně by ji mohl nenápadně vést už třeba dva roky před volbami, najmout si pro to schopný PR tým a stálo by ho to jen platy jeho členů. Řekl bych že tak dobrou startovní pozici pro vybudování své popularity neměl svého času ani např. Ronald Regan.“
    A ejhle co dnes čtu:
    https://www.lupa.cz/aktuality/majitel-tv-barrandov-se-chce-stat-prezidentem/

    • vittta

      Klidně bych ho volil…neočekávám, že bude nominován někdo lepší.
      Mladý Klaus a Soukup v druhém kole- sluníčka by trefil šlak!

    • tresen

      Taky jsme se zasmáli.
      Ale žádné překvapení to není.
      Ten mediální přeborník si už několik měsíců platí bilbordy u silnic.

  2. embecko

    Zde je ve francouzstine neco k „polemickemu“ tweetu viceprezidentky Narodniho svazu francouzskych studentu Alaf Askarove:
    „Je m’en fiche de Notre-Dame de Paris, car je m’en fiche de l’Histoire de France
    Les gens ils vont pleurer pour des bouts de bois, wallah vous aimez trop l’identité française alors qu’on s’en balek objectivement c’est votre délire de petits blancs.“
    MaB by to jiste prelozila bezchybne, ja to vidim takto:
    „Nezajima mne Notre-Dame, protoze mne nezajima historie Francie. Lide budou brecet kvuli kouskum dreva…wallah! (prisaham!) prilis milujete francouzskou identitu, zatimco my objektivne vidime, ze jde jen o delirium malych belochu.“
    https://france3-regions.francetvinfo.fr/hauts-de-france/somme/amiens/incendie-notre-dame-paris-tweet-polemique-provoque-remous-unef-amiens-picardie-1656348.html
    Bylo-li by to napsano obracene, riskuje beloch 2 roky natvrdo…takhle je to ovsem „polémique“.

    • vittta

      Pěkné, asi také Pařížané.
      A jestli dojde ke spojení národa i s těmito antinacisty a antirasisty a antixenofoby…zkrátka antizlo.
      A MaB tam něco najde, že třeba slovo XY neznamená historie Francie, ale historie obecně, že jako tuto ženu nebaví dějepis, ale jinak pláče nad Notre Dame jako všichni Francouzi.

  3. embecko

    „Katedrála s hroby francouzských králů se nachází v muslimské čtvrti a církevní slavnosti i mše se odehrávají pod policejní ochranou,“ sděluje dále k pohromě francouzské národní katedrály Notre-Dame. Islamofobie? Tu profesor Tomský nevidí, zato synagogy dle něj musí být hlídané.“
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/politologove/Tomsky-Notre-Dame-je-v-muslimske-ctrti-Mse-hlida-policie-Kostely-nici-muslimska-mladez-jako-sport-578107
    „Tomský: Notre-Dame je v muslimské čtrti. Mše hlídá policie. Kostely ničí muslimská mládež jako sport“

    To je stejne hobby jako paleni aut…na to si Francouzi zvykli jako na zabavu, jak rikala MaB, tak si jako na zabavu zrejme zvyknou i na vypalovani kostelu (viz odkaz nize).

    • embecko

      „Ve Francii jsou podle německého webu PI-News každý den znesvěceny v průměru dva kostely. V roce 2018 ve Francii proběhlo 1 063 útoků na kostely a křesťanské symboly jako jsou kříže, obrazy a sochy. To představuje 17% nárůst oproti roku 2017, kdy proběhlo 878 útoků. Situace se tedy výrazně zhoršuje.“
      https://cs.gatestoneinstitute.org/14083/evropske-kostely-ponicene-podpalene
      Nu ale coz, jiny kraj, jiny mrav…zabavu Francouzum rozhodne prejme, at to jsou auta, anebo kostely…proti zabavne tradici zadny disputat! Hlavne ale, aby se nechteli stat evropskym politickym a kultrunim predvojem a tim padem se nesnazili stat vynucenym prikladem!

        • tresen

          To je vtip, že?
          Vyčítat ničení památek válce proti jejich hlavním ničitelům není příliš vkusné.

          • pařez

            „…Vyčítat ničení památek válce proti jejich hlavním ničitelům…“
            Pokud je řeč o válce proti Assadovi, tak zde „západ“ (včetně Francie) podporuje islamisty, kteří byli a jsou hlavními ničiteli kulturních a křesťanských památek – v Sýrii, v Iráku i v Evropě. Ta podpora šla dokonce tak daleko, že Francie vyslala své vojáky, aby spolu s islamisty bojovali proti Assadovi – viz.:
            http://radimvalencik.pise.cz/3920-dezinformace-nebo-to-oc-tu-bezi-co-na-to-janda.html
            Jde o to, že v r. 2016 byli spolu s Islamisty obklíčeni v Allepu i výsadkáři Francouzské cizinecké legie. A Francii šlo o to, jak je odtud dostat bez skandálu ven, a islamistům o to, aby se odtud dostali spolu s nimi i oni. Ale to lidem ČT nepoví…
            Takže ta odpovědnost za zničenou Sýrii, včetně kostelů, leží i na Francii.

            • tresen

              Víte, to co povídá pan Valenčík, se týká válečných operací. Že západ svého času podporoval Assadovy odpůrce a že se potom část z nich radikalizovala a dokonce se někteří přidali k IS, je jedna věc, ale programové ničení památek, kterého se dopouštěli islamisté, počínaje zkázou Budhových soch, kterou má na svědomí Taliban, přes řádění Al Kajdy v Timbuktu, přes záměrnou zkázu archeologických pokladů a staveb v Iráku a v Sýrii, je věc druhá. Házet odpovědnost na Francii opravdu není fér.

              • oh

                Házíme odpovědnost jen na ty, kdo islamisty podporují – politicky, vojensky, mediálně a finančně.
                „..se potom část z nich radikalizovala a dokonce se někteří přidali k IS,..“ No, treseni, taky by se to tak dalo říct, kdyby jeden chtěl zamaskovat svou hloupost a zlatou medaili z Mistrovství světa ve „skoku na špek“.
                „Armáda islámu (Jaych al-Islam) je „demokratická“ organizace, která stíná hlavy s účinností výrobní linky „Bašárovým psům“ (čímž míní Syřany, kteří odmítli hanobit kacíře Bašára al-Asada. Stala se známou odsuzováním k smrti Syřanů, kteří se dopustili homosexuality a jejich shazováním ze střech domů. Byl to právě šéf Armády islámu Mohamed Allouche podporovaný západními mocnostmi, jenž předsedal delegaci „umírněné opozice“ na jednáních OSN v Ženevě.“ Já ovšem dávám přednost tvrzení, že západní humanitní bombometčíci mají, diplomaticky řečeno, hodně divnou představu o umírněné demokratické opozici, když do ní jsou ochotni zahrnout takovýhle spolek islamistických vrahů.

                P.S. Výroku „Definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky.“.se prý dopustil Albert Einstein. Pokud měl pravdu, všichni ti demokratizátoři a humanitní bombometčíci budou hodně šílení – Afghánistán, Irák, Kposovo, Libye, Sýrie… a co dál?

                • tresen

                  Jaksi opomíjíte fakt, že západní státy se podílely na válce proti tzv. Islámskému státu, jakožto nejhorší odnoži islamismu.
                  Situace v Sýrii byla přitom taková, že tu nebyli žádní hodní hoši, žádní ochránci vdov a sirotků bez bázně a hany. Na civilní čtvrti, kde se krčily rodiny, co nestačily utéct, pálily všechny zúčastněné strany, když se jim to hodilo, bez jakéhokoli respektu.

                  • vittta

                    Nesmíte zase všemu věřit, co říkají v televizi.
                    Taková ZÚČASTNĚNÁ STRANA, ta vznikne jak?
                    Kde získá zkušené velitele, zbraně, vozidla, léky, jídlo a výcvik?
                    Kde bere palivo a provozní kapaliny, specialisty na údržbu výzbroje a výstroje, či musici potřebnou k bojovým operacím?
                    A především, kde berou peníze na výplaty žoldu?

                  • oh

                    Podle mě neopomíjím, protože západní státy válku proti Islámskému státu velmi úspěšně předstíraly, a doufaly při tom, že až Asad konečně padne „pod hněvem lidu“, oni slavně zvítězí nad „svými“ teroristy a dosadí si vlastní loutkovou vládu „národního usmíření“ v tom nejlepším Iráckém stylu. Jenže to předstírání fungovalo jenom dokud do Sýrie nepřišli Rusové, kteří to bojování proti IS vzali (smrtelně) vážně.
                    A také nezapomínám na to, že zničit v poušti toyotu s namontovaným kulometem je pro vycvičeného bojového letce elementární úloha asi tak ze třetí kapitoly slabikáře bojového pilota, přesto se to západní koalici nějak ne a ne dařit – zato se jí občas povedlo bombardovat pozice Syrské armády, jakousi podivnou shodou okolností právě v okamžiku, kdy se umírnění opozičníci vydali do útoku. No jo, náhoda je blbec, ale že až tak velkej?
                    Treseni, to „Co takhle v Íránu?“ myslíte vážně? Zkuste si nastudovat jak rádi se mají sunité a šííté a pak zkuste vypotit nějaký rozumný důvod, proč by šíítský Írán podporoval ausgerechnet sunitské teroristy. :D
                    Setsakramentsky zvláštní způsob boje proti Islámskému státu: https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/tretina-zbrani-teroristu-z-islamskeho-statu-pochazi-z-vychod/r~b3afe3a6e23c11e7ad1e0cc47ab5f122/?redirected=1513429905
                    nemyslíte, treseni?

                    • embecko

                      Jeste bychom nemeli zapomenout na chranene kolony cisteren, pasujicich z vychodni Syrie naftu do Turecka. Zadny div, ze tehdy sla s cenou dolu…a EU to vedela a udelala s Erdoganem deal s uprchliky. Ze si s nimi jako nebude mazat ruce, zustane humanni a ekologicka a spinavou praci za ni odvedou (a ovadeji) Turci. neco priplatila a zavrela oci jak nad uprchliky, tak nad naftou…v hezkem svete to zijeme…

                  • pařez

                    „… opomíjíte fakt, že západní státy se podílely na válce proti tzv. Islámskému státu… “
                    Tak na to existuje krásný vtip s nulovou nadsázkou:
                    Obama jedná s Putinem a říká:
                    „Vladimíre, Spojené státy již více jak rok efektivně bojují s Islámským státem.“
                    Putin na to:
                    „Baraku, je potřeba bojovat PROTI Islámskému státu, ne S NÍM !!“

          • astraustralia

            Dobra pripominka, husiti vypalovali kostely „papezencu“ ci jak rikali prodavacum odpustku,
            podobne komuniste proti vericim a jejich kostelum
            Nova kulturni tradici 21 stoleti v Evrope, vypalovani kostelu a stavbu mesit za ticheho prihlizeni ci dokonce podpory
            korektnich politiku pod vedenim M+M neni sveraz ale sebevrazda.

  4. MaB

    Ty kostely (obydlené domy) tam bombardoval kdo ?

    V Sýrii je stále dost Francouzů-džihadistů, kteří jsou v rukou Kurdů a je nebezpečí, že se mohou rozptýlit ve volné přírodě po odchodu amerických vojáků ze Sýrie.
    Jde o +/- 130 osob. mezi nimi i děií mezi 7 a 8 lety. asi 75% z nich je mladších 7 let.
    Proto bude Francie i nadále vojensky působit v Sýrii

      • Saul

        Což o to, staré spálené dřevo se dá vždycky nahradit novým.
        Ale co s vyhořelým mozkem?

        Každopádně forbesbaron Valenta zřejmě uvažuje o hodně tučném příspěvku na opravu katedrály, když jsou jeho žurnalisté tak všímaví k její historické hodnotě.
        To se teď bude přidávat jeden čtenář PL za druhým…
        Snad ty české intelektuální elity u nás a hlavně v zahraničí nepoloží svými vysokými výběry banky a požár Notre Dame nakonec nezpůsobí novou světovou ekonomickou krizi.
        Je vlastně docela možné, ne-li přímo pravděpodobné, že právě to byl důvod toho podlého žhářského útoku.

      • MaB

        Takže houby zle ! Dřevo už máme.

        Groupama oznámila, že nabídne 1300 dubových stromů, ze svých normanských lesů, aby bylo možné „respektovat práci tesařů té doby“, pro „rekonstrukci trámu“ katedrály.
        Saint-Gobain bude zpřístupňovat své odborné znalosti v oblasti renovace a materiálů, zejména při restaurování vitráží“, z nichž některé explodovaly.
        Společnost Air France oznámila, že zajistí „bezplatnou dopravu všech aktérů, kteří se budou podílet na rekonstrukci“…

        ad vittta:
        Nejen kostely, stačí si zadat:
        Mosquées profanées (taguées)
        Synagogues profanées -„-

        • vittta

          ???
          Nebo snad chcete naznačit, že antisemitismu jste se nevzdali?
          Za Hitlera vám to celkem šlapalo, měli jste vynikající výsledky!

        • embecko

          „Groupama oznámila, že nabídne 1300 dubových stromů, ze svých normanských lesů“
          To je dobry, to mi pripomina varena velvarska vejce do malty Karlova mostu…drevo schne v prumeru 1 cm/ rok, u dubu to bude jiste vice…pri tloustce tramu 30 cm- 50 cm se do toho muzete za 50 let pustit…skvela nabidka, jaka se neodmita, to se hned pozna ucast!

            • embecko

              Jsem si skoro jist, ze spekulujete…ze by mela firma 50 let v zasobe tramy v prislusnych rozmerech (sirka katedraly je tusim nejakych 25 metru), a to z 1300 kmenu, tak to nemohu uverit.
              Muzou to teoreticky strcit do susicky (pokud 25-ti metrove vubec existuji), ale pak by se zas zproneverili zadani „renovovat podle puvodnich technologii“.
              Takze bych to spise videl na proklamovanou lasku k Francii a 1300 dubu nastojato.
              No ale to je jedno, urcite to nejak zflikujou a pak bude slava. Na chudaky neni, na barak ano…coz je pro kolabujici imperium dosti symptomaticke.
              Mira chudoby je ve Francii stabilne okolo 18%, takze zadna slava. Jsem moc zvedav, co na to Zute vesty.

              • vittta

                Kecá..
                Já jí nechci chytat za slovo, jak má ona ve zvyku, ale překlad asi není „dubových stromů“ ale dubových trámů.
                To jako…to by bylo leda z Googlu, takový překlad.
                Ale 1300 že by někde měli skladem, resp. třeba 5000, aby mohli 1300 uvolnit.
                To může nějaká firma dělat, zrovna třeba na rekonstrukce historických staveb, ale, no, nevím.
                To jsi trefil hřebíček na hlavičku.

              • MaB

                Opravdu si myslíte, že se u 3, 5 milionů lidí nenajde 1300 vhodných dubů ?
                Ty, co shořely, schly 60 let…

                Groupama nabízí 1300 stoletých dubů z Normandie.
                Nadace Fransylva, která sdružuje 3,5 milionu soukromých vlastníků lesů ve Francii, požádala každého majitele půdy, aby daroval 1 (slovy jeden) dub pro rekonstrukci Notre-Dame de Paris.

                Groupama offre 1300 chênes centenaires de Normandie pour la …
                Fondation Fransylva, qui regroupe les 3,5 millions de propriétaires privés de forêts en France, a demandé à chaque propriétaire terrien de donner un chêne pour la reconstruction de la charpente de Notre-Dame de Paris.

                  • tresen

                    Jasně. Klidně pokračujte v zabývání se Hamplem a podobnými věrozvěsty a nenechte se vyrušovat ničím, co zas vymysleli Francouzi, aby opravili jeden kostel.

                    • vittta

                      Nic nevymysleli, a do 5 let se ani nezačne.
                      Zatím jejich prezidnet jen bombasticky žvanil.
                      Nyní bude fáze výmluv a objektivních potíží, a pak se ukáže, že peníze se někde ztratily, a prací je hotovo jako šafránu.
                      To jako u nás s tím výstavištěm, tenhle model je všude stejný.
                      Francouzi vyžebrali prachy, a teď je budou rozkrádat.

            • Saul

              No sláva.
              Tak už i embéčko rezignovalo na staré duby.
              Asi bych si to mohl dohledat,Mab, ale jak to vlastně v ND dopadlo se všemi vitrážemi?
              Čert vem staré krovy(a všechny znuděné rýpaly s nimi).
              Střecha se dá postavit nová a katedrále to na originalitě nic nevezme.
              Ale ta „okna“ a rozeta se jen tak nahradit nedá.
              To byl a snad ještě je pořád nenahraditelný originál.

              • MaB

                O ty jsem měla také velký strach, ale díky hasičům byla zachráněna.
                Okna z barevného skla:
                Podle nálezů bylo mnoho z barevného skla katedrály poškozeno nebo zlomeno. Situace je v tuto chvíli nejistá, protože i když se zdá, že okna drží, olovo, které je váže, by se mohlo roztát pod vlivem tepla.
                Rozety:
                Jedná se o největší vitráže v katedrále. Byly z 12. století a několikrát renovovány. Dvě největší, což je 13 metrů, představují desítky postav proroků, světců atd. Ve středu jsou Panna Marie a Kristus. Podle svědků, ačkoli některé části jsou zčernalé, rozety přežily celkem dobře. Podle biskupa Chauveta, bude muset být jedna z rozet asi rozebrána, stále kvůli olovu, které váže glazované dlaždice a může se roztavit.

                Tady jsou restaurátoři velmi optimističtí, s tím si prý dovedou poradit. S nabízenou pomocí Saint- Gobain obzvlášť.

              • Kamil Mudra

                „Což o to, staré spálené dřevo se dá vždycky nahradit novým.
                Ale co s vyhořelým mozkem?“

                Přece nahradit novým, Saule.
                I kdyby se měl pokřivit jako to nové nevyzrálé dřevo.
                Až na to že u toho dřeva je podstatně větší šance že po šedesátiletém zrání dosáhne potřebné kvality.

                • Saul

                  „až na to že u toho dřeva je podstatně větší šance že po šedesátiletém zrání dosáhne potřebné kvality.“
                  No nevím, Kamile.
                  Taky jsem si to dřív myslel, ale když si to tak tady čtu…
                  Ještě mám pár let čas, tak uvidíme.
                  Hlavně ten mozek nenechat přezrát.
                  Natož ještě s pomocí nějakého nevyzrálého.
                  To už radši lobotomii.

                  • vittta

                    Ty ses za 2-3 roky hodně posunul, Saule.
                    Tak se nediv, že ti kolem tebe jsou najednou blbci, i když říkají pořád to samé, u čeho se ti dříve zdálo, že blbci nejsou.
                    Bojovat proti nacismu, rasismu a islamofobii je celožitotní úděl každého lepšočlověka, a odhalovat tyto elementy, mnohdy teprve v latentní fázi, vyžaduje opravdu ideologicky bdělého jedince.
                    Blahopřeji!

                    • Saul

                      „Ty ses za 2-3 roky hodně posunul, Saule.“
                      Že jo?
                      A bez ironie za ten výrazný posun mohu poděkovat i tobě.
                      Když už zmiňuješ i časovou osu…zkus si otevřít nějakou diskusi zde před těmi 2-3 roky a srovnat ji s tou současnou.
                      Třeba lépe pochopíš důvody toho mého posunu a postupného prozření.

                    • vittta

                      Ty ses posunul svým osobnostním zaměřením, tvůj život je jedno velké hledání teplého análu, a následně skok anální do oněch míst.
                      Já už tě pozoruji delší dobu, ty mě používáš jako omluvu pro tvoje vlastní osobnostní selhání.
                      Ty do mě projektuješ jakési vlastní pochybnosti.
                      Tak jsem si třeba všiml, že mě často označuješ za nácka, a to i pokud možno aktivisticky (Daliborek) i když moje vystupování je antinacistické.
                      Klidně mě může někdo nazvat rasistou, protože mám tyto poznámky, nebo při troše fantazie mužským šovinistou, či snad dokonce homofobem, tyto prvky, některé jen opravdu lehce, by se v mých textech najít daly, ale nacismus tam prostě nenajdeš.
                      To máš ale neznalostí základů moderní historie, kdy nemáš ponětí, co nacismus vyjadřuje, ale už ses jak Pavlovův pes naučil, že nacista je tvůj nepřítel, a že jsou všude kolem, jen ne na Ukrajině.
                      Z psychiatrického hlediska by asi bylo zajímavé sledovat (ale to nevím, protože nejsem psychiatr- třeba je to běžné) jak často třeba hovoříš v souvislosti se mnou o domobraně, o které já jsem nikdy v tom slova smyslu řeč nevedl, pouze v rámci jiné diskuze.
                      Ale myslím si, že domobrana bude velice brzy stejně běžná, jako dříve tvrdě odsuzované ploty, o kterých už aktivisté ani neceknou, třebaže když je stavěl Orbán, toho byly plné noviny.
                      Ty ses stal kreaturou, sluníčkem, který vykazuje typické znaky.
                      Klasicky je to vyhýbání se diskuzi- ale touha, být její součástí.
                      Tedy ty (Třešeň, MaB) se diskuzí účastníte, ale nediskutujete.
                      Zkoušel jsem to, a mohu se zeptat konkrétně klidně 10x, ale prostě nikdo neodpoví- třeba teď jedu ty ničené kostely, ale nejen že neodpoví, ale řeší nějaké chujoviny, deklarace, dopisy legionáře,….
                      Třešeň názor nemá, je obyčejně tupá, MaB si myslím, že je aktivstka, která to dělá za peníze, ale ty nejsi člověk bez názoru.
                      Ty máš na ty děje velice podobný názor jako já, ale už si nechceš zadat, za ten názor se vnitřně stydíš, a především se bojíš, že by ho v tobě mohl někdo ještě objevit.
                      Tak reaguješ podrážděně a aktivisticky, takový poturčenec horší Turka.
                      No, asi je to klasika, pokračuj v boji, a oni tě časem mezi sebe přijmou, MaB už na tebe postupně chytá, dala už pár souhlasných komentů, ale zatím se ještě vyhýbá nějakému vyslovenému souhlasu.
                      Ona je placená za to, aby vysírala, ale aby se s nikým u toho nebratříčkovala, a aby NIKDY NIC otevřeně neřekla.

                    • Saul

                      No,vidíš.
                      Pak aby se člověk neposunul.
                      Tak ještě jednou, děkuji.:-)

        • vittta

          No prosim!
          Navrhuji přijmoud další migranty, Francouzi vymírají, a tohle je důsledek.
          Nebo v té „džungli“ jsem viděl plno mladých mužů nebílé barvy kůže, kteří netouží po ničem jiném, než po poctivé práci.
          Ať jim dá Francie šanci, a místo aby na ně posílala policajty, měla by jim dát vzdělání a práci, i když je fakt, že většinu mladých lidí tam tvoří lékaři a inžinýři.
          Tady se pravda ukázala, migrantů je prostě málo.
          Nebo náš On…ej tady předjímal názory evropským vizionářů, že pracovníků nebude třeba, že vše se bude dít virtuálně,a 4D tiskárnami, tak snad tady…

    • vittta

      A přesně jako Třešeň, lžete jako sluníčkář.
      Sax odkázal více zajímavostí, ale vy se držíte jako hovna košile jen něčeho.
      Proč se nevyjádříte k ničení kostelů ve Francii muslimskou mládeží?
      Jóó, vlastně Sax to nijak nedokázal, takže se s ním nebudete bavit.

      • tresen

        Hledala jsem taky údaje ke znesvěceným kostelům ve Francii.
        Je to jistě problém, jak o tom svědčí třeba tento článek:
        https://www.epshark.cz/clanek/1880/prumerne-tri-utoky-na-kostely-denne-v-multikulturni-francii
        Kočka šklíba ze mne bude mít jistě radost, když se dopustím připomínky ve stylu u vás zase mlátíte černochy. Tentokrát ovšem v modifikaci u nás taky mlátíme černochy.
        Nehledě na všudypřítomný hřbitovní vandalismus, vybavily se mi stovky zdevastovaných českých a moravských kostelů a kaplí. Zpíval o tom svého času Karel Kryl. Ke státem posvěcenému vandalismu padesátých a šedesátých let se přidala vlna devastace kostelů v devadesátých letech, kdy z už tak zkoušených svatostánků byly ukradeny statisíce předmětů z vybavení interiéru.
        My tu zkrátka žádné další ničitele křesťanské kultury nepotřebujeme, měli jsme jich a máme sami dost.

        • vittta

          Vesměs to dělali cigoši, milá zlatá.
          A v Rusku ve 20 letech co se dělo…..to máte napsat, v tom kontextu se ve Fracii neděje vlastně nic, vše je v pořádku.
          Ale správně píšete, že tady žádné ničitele křesťanské kultury NEPOTŘEBUJEME!

          • Saul

            A nenapíšeš nám něco více o svojí představě „křesťanské kultury“?
            Tedy kromě toho veselého metání kozelců při požáru jednoho z jejich symbolů, jak jsi předvedl v reálu.

            • Kamil Mudra

              Ano to je přesně ten případ kdy „nebijete černocha“ proto že je černý ale proto že mu chcete uloupit peněženku. Trest si samozřejmě zasloužíte v obou případech ale, dle mého mínění, v tom opačném případě si to nemůžete omlouvat nějakou svojí ekonomickou svízelí.

            • vittta

              Víš co je dobrý, Saule?
              Jak jsi zesluníčkovatěl.
              Ty dobře víš, že kostely a kaple a hřibitovy devastovali především cigoši,každý to ví, ve sběrně se ocitaly měděné artefakty, ale klidně třeba i varhany.
              Ale abys prostě byl IN, nebo jak to říci, tak to napadneš, klidně cílenou zlodějinou, kdy za jedno není jasné, jaké je etnické složení celého gangu, a za druhé se to stalo v blízké minulosti, když je řeč o socialismu a 90 letech.
              Ty seš jasnej, čulíku.
              Takovéhle kreatury mají na svědomí rozklad Evropy, bojují se svými ideoými odpůrci, a klidně k tomu použijí nepřítele, v tomto případě negry a čmoudy.
              A ti zatím v pohodě přebírají pozice.

              • Saul

                „Ty dobře víš, že kostely a kaple a hřibitovy devastovali především cigoši,každý to ví, ve sběrně se ocitaly měděné artefakty, ale klidně třeba i varhany.“

                Ja nic takoveho rozhodne nevim.
                Kostely a kaple se vykradaly kvuli obrazum, socham…ktere se preprodavaly vetsinou do ciziny.
                Vse vyzadovalo pomerne dobrou organizaci a kontakty a temto gangum sefovali bili, jak je ostatne videt i v mem odkazu.
                Co se devastovani hrbitovu, treba tech zidovskych tyka, to zase meli na svedomi nackove, jako jsi ty.
                Proste potrebovali ulevit svemu „vlastenectvi“, podobne jako si ulevujes ty tady.
                Kazdopadne si ten dukazni material, dokazujici prevladajici romskou etnicitu vykradacu cirkevnich pamatek, peclive prostuduji.
                Pokud bys ho snad nemohl predlozit a vse sis zase vycucal z prstu, to by bylo neprijemne.
                To bych te musel oznacit za rasisticke prase a to ty prece nejsi.
                Nebo snad ano?

                • vittta

                  Nééé, za rasistické prase mě neoznačuj.
                  Dostal bych z toho šok!!!
                  No, a etnicita, to je těžké, tady skoro žádní cigoši nežijí, a rasy neexistují, to se těžko něco dokazuje.
                  Rasista pak je ten, kdo si dávno překonanou teorii o existeci ras myslí, a to já jsem.
                  Podle mě je rozdíl mezi černochem a bělochem…to si fakt myslím…

        • kočka šklíba

          Našla jsem, ovšem na Wikipedii, že bylo zbořeno od roku 1945 asi kolem 80 kostelů. Mnoho z nich bylo v pohraničním pásmu, mnoho bylo poškozeno ve II. světové válce a následně zbořeno. Takže to dělá asi 2 na rok. I kdyby to byl dvojnásobek, tak pořád nikdo nedělá z exkrementů kříže a nedevastuje je a nedevastoval z nějakých náboženských důvodů. Spíše nebyly využívány, jak si lze přečíst taktéž na Wikipedii. Ovšem samozřejmě tam není kolik kostelů bylo za socialismu opraveno a to bylo. A to je to psaní už poznamenáno ideologickým pohledem na problém, takže žádná tragédie vzhledem k tomu, že obyvatelé ČSSR byli (a stále jsou) v převážné míře ateisté.
          Naopak ale přesun kostela v Mostě byl světový unikát, a nestál asi málo jak peněz tak i úsilí, a to prosím za socialismu. Nebo například věže Emauz v Praze, to je ukázka nádherné architektury. Pochybuji, že by muslimové byli k něčemu takovému vstřícní, že? Takže ano, zase bijete černochy, jak obvyklé. Za pravdu vám mohu dát, že k největšímu rozkrádání mobiliářů došlo za časů tzv. svobodného a demokratického státu a dochází stále tam, kde není dostatečné zajištění. Holt svoboda něco stojí, musíme si na to zvyknout jak něco v tom smyslu prohlásil Ruml.

          • tresen

            Podle mých informací bylo po roce 1945 pouze v plzeňské diecézi zbořeno 66 kostelů a přibližně stejný počet se ocitl v havarijním stavu, a to nejsou započítány drobnější památky, jako kaple a kapličky.
            Stránky, které evidují zničené církevní památky dopodrobna, máte zde:
            http://www.znicenekostely.cz
            Snadno si tam zadáte region a okruh památek, včetně období, které vás zajímá.

        • Kamil Mudra

          Myslím, třešni, že krušnou situaci kostelů za minulého režimu u nás a nyní ve Francii nelze srovnávat. Tehdy u nás kostely doplácely na státní ideologii která prohlásila náboženství za tmářství a na místo Boha postavila na piedestal „nového člověka“ budujícího světlé zítřky. Ke kostelům se chovala macešsky, o většinu z nich se stát nestaral a kostely se staly obětí (státního) nezájmu, sdílejíce tak osud s ostatními opuštěnými budovami. Chátraly, v jejich opuštěných prostorách mejdanily všelijaké partičky a někteří občané je čas od času využívali jako místo pro skládku odpadu či dokonce nouzové WC. Ale nebyly ze strany obyvatel cílem nějakých ideologických útoků. Když překážely výstavbě byly bez pardonu zbořeny, využity coby nějaký sklad, nebo se bez povšimnutí rozpadaly. Ale toto se týkalo jen těch opuštěných. Pokud se v obci našla nějaká aktivní množina věřících která se o kostel starala, pak ho nikdo cíleně nepoškozoval nebo nezneznesvěcoval. Po revoluci se staly cílem nájezdů lupičů i mnohé udržované, ale opět nešlo o vyložené útoky skrze to co představovaly nýbrž o hamižnost.
          Ve Francii, kde je stát vůči náboženstvím vstřícný, jsou však ze strany jinověrců atakovány právě pro to co symbolizují. Stát i většina občanů by je jistě měli rádi zachovalé a udržované ale prostě je nestíhají uhlídat před těmi kterým jsou trnem v oku.

          • Kamil Mudra

            Vidím, Kočko, že to vnímáme velmi podobně, jen jsem se oproti vám opozdil s komentářem. Tak to má třešeň dvojitě – třeba to bude k něčemu dobré. :-)

            • Kamil Mudra

              Nic nového pod sluncem, Saule. Vzpomeňte si jak dopadl Achnaton a jeho El-Amarna. Od té doby se společnost nijak nezměnila – jen nálepky se střídají. Když máte špatnou – máte smůlu.

          • tresen

            Nejdřív si přečtěte ten článek o francouzských kostelech, na který jsem dávala odkaz, a pak mi ukažte, v čem je tamní situace jiná.
            Nebo vám mám taky připomínat české vandaly a žháře?
            Čím se liší vandalští výrostci ve Francii od těch, co podpálili dřevěný kostel v Gutech nebo co posprejovali kapli v Bohunicích?

            • vittta

              Vlastně se nic v té Francii neděje, že ano, u nás je to to samé…
              Já vím, nic takového nepíšete, ale ten dojem to na mě trošičku dělá.

            • oh

              Jediná zmínka o dopadení (a ani ne o potrestání) pachatelů ve vámi odkazovaném článku je tato: „Francouzské úřady minulý rok zatkly pár rumunských migrantů, kteří byli podezřelí z řady krádeží v kostelech jak v Paříži, tak na předměstích města. Pár údajně ukradl majetek v hodnotě až 70 000 eur.“
              Mládežníci, co podpálili kostel v Gutech, se od toho liší tím, že oni už mají od Vrchního soudu v Olomouci potvrzený rozsudek. Jak nepochybně moc dobře víte.

              • tresen

                Od předloňska fakt slušná rychlost. To kvituju.
                O tom brněnském sprejerovi nic dalšího nevím. Vy ano?

                • vittta

                  Nechci se vám plést do debaty, ale OH uvedl určitý rozdíl, a vy z nějakých důvodů v pohodě odkláníte diskuzi na rychlost našich soudů a na jakéhosi brněnského sprejera.
                  To je slušné, nebo co to předvádíte za finty?

                  • tresen

                    S rychlostí soudů jsem nepřišla já.
                    Brněnský sprejer je jen příklad, že neúcta k církevním stavbám je fenomén celoevropský, náš stát nevyjímaje.

                    • vittta

                      Ne, to je účelová lež.
                      Neúcta je úplně něco jiného, že devastace z náboženských důvodů.
                      I kdyby asociál rozmlátil palicí oltář z 15 století, a muslim se před oltář vysral, bude na tom hůř ten stát, kde se před oltář sere.
                      To tam jsou v dohledu zásadní změny, s výhledem na prolití krve.

                    • embecko

                      Jeden sprejer nemuze byt prikladem celoevropske neucty ke kostelum.
                      Na webu znicene.kostely je asi 70 pripadu zborene cirkevni staby (povetsine kaplicky) od roku 1989…to ma ovsem na svedomi demokraticky stat a nikoliv vandalove, ne?
                      Francie ma na 1000 pripadu vandalismus rocne, to by na asi 7x mensi Cesko melo pripadnout nejakych 140 vypalenych a jinak zneuctenych kostelu. Kolik takovych pripadu v Cesku je? A to bych jeste rozlisoval vandalismus a zneucteni, v tom je velky rozdil…ti, co zapalili ten dreveny kostel, dostali do 9 let a byli tak soudne a i moralne potrestani. Jmena ceskych pachatelu byla zverejnena, u francouzskych byvaji tajena a kdyz se provali, jsou oznaceni za psychicky nemocne, navic vetsina utoku se odehrava okolo vanoc, coz na prosty vandalismus neukazuje.
                      https://www.idnes.cz/praha/zpravy/na-sporilove-nekdo-zapalil-zaparkovanou-octavii.A150505_154835_praha-zpravy_nub
                      Tohle take neni priklad celoevropske zabavy se zapalovanim aut.
                      „Při novoročních oslavách ve Francii bylo v noci na 1. ledna v ulicích francouzských měst zapáleno na 1200 aut. Oznámil to francouzský ministr vnitra Manuel Valls. Úmyslné zapalování aut o silvestrovské noci je nepříjemnou zvláštností Francie již mnoho let.
                      Počet ohořelých aut je srovnatelný s minulými lety. Ministr upřesnil, že nejvíce případů, 83, bylo v Seine-Saint-Denis u Paříže a ve východních departementech Haut-Rhin (72) a Bas-Rhin (70). Zmínil se také o severním departementu Nord, kde shořelo 61 automobilů, a jihozápadním departementu Bouches-du-Rhône s 51 zničenými vozidly.“
                      1200 aut za Silvestra…to by v Cesku odpovidalo skoro 200 autum, vypalenym za jednu noc :o)

    • embecko

      Jeden z komentu:
      „Bohužel, tirhonza, 17. 4. 2019 18:38:56
      jsem došel k přesvědčení, že pokud nám jiná civilizace nezakáže mobily a sociální sítě, tak to s občany ani nehne. Jako vždy ze všeho zůstane pouze „souznění, smutek a svíčky“. Zítra již vesele četujeme a posíláme úžasná selfíčka. Tato evropská civilizace již totálně zdegenerovala. Nejhorší je, že jsme se k této degeneraci úspěšně připojili.“
      A jak psal odkazany Hampl: Tohle je jedina civilizace, co samu sebe odbourala takovym hanebnym zpusobem.

      • vittta

        A všimni si, že místní čulíkoúderka bude počítat tuna olova a definovat zákony pro oprávněný odpor občanů a stavět Národní divadlo mezi nějaké čmoudy, co potřebují krev panen, nebo jak, (kdo to asi je?) ale o vypálených kostelech ani slovo.
        To je lžibanda, to je hnus, Goebelsovský!

        • Saul

          „čulíkoúderka bude počítat tuna olova a
          ..“
          Já tu zaznamenal hlavně přepočítáváni tun olova na zahradní bazény.
          To bude zřejmě nějaká forma partyzánského odboje proti těm „čulíkoúderkám“:-)

          • vittta

            No, abych byl upřímný, byla to svým způsobem výzva, aby jste se vyjádřili k těm vypalovaným kostelům, neboť je zjevné, že se to opravdu děje.
            Ale ty na to asi nemáš žádný názor, jak se zdá, prostě vypalují a znesvěcují kostely, to ale ještě nezajímá, že někdo- KDOKOLIV- se bude otírat o jejich barvu pleti, důvody příchodu a náboženské vyznání.
            Jinými slovy, je to otázka přiorit, kostel, je jen dřevo a kámen, ale člověk, jakékoliv barvy pleti a jakéhokoliv vyznání má cenu desítky takových kostelů, je to lidská bytost, a dokud jim lakomí Francouzi nedají větší dávky, jejich dcery a manželky, a výběrově krásná místa k bydlení, musí se smířit s tím, že tito mladí lidé prostě nebudou spokojení.

    • Kamil Mudra

      Kostely to sice ve Francii ani Německu nemají lehké ale aspoň nikdo nemůže islámskou mládež obviňovat z toho že se jen tak poflakují po ulici. Našli si sice poněkud svéráznou zábavu ale aspoň nedegenerují u tabletů s brutálními videohrami plnými násilí. Evidentně svítá na lepší časy.
      No ni? :-)

      • vittta

        Jasně že jo.
        Kromě toho se tam mladí muži islámského vyznání svým způsobem učí řemeslo.
        Ti dobře vědí, jak jsou vyrobeny vitráže, či zpovednice, a mnozí znají i anatomické prvky, třeba kde vede na krku tepna a tak.
        Podříznout kněze je pro ně maličkost, a co je zajímavé, často nepotřebují ani ostré nástroje.

  5. vittta

    Jo, dnes je svět plný vznešenosti.
    Třeba takový obyčejný udavač.
    Dříve to byl bonzák, práskač, před kterým si lidé odplivli.
    A dnes?
    Snes je to Elf.
    Zde je definice:
    „Kdo jsou Čeští elfové

    Na svém Facebooku se popisují takto: Čeští elfové bojují v hybridní válce tam, kde se státu zatím bojovat příliš nechce.

    Dnes jich jsou desítky a vzájemně se neznají. Komunikují v šifrovaných zprávách a pod služebními čísly. Jsou mezi nimi studenti, lékaři, učitelé, hasiči, podnikatelé, umělci, řemeslníci, vědci, policisté, vojáci. Spojuje je odpor k rozdělování společnosti prostřednictvím manipulací. Chtějí ji proto chránit.“
    (https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cesti-elfove-pro-seznam-retezove-e-maily-plne-lzi-miri-na-seniory-odhaleni-trollove-zmlknou-70575?dop-ab-variant=5&seq-no=2&source=hp)
    ……..
    Mají služební čísla, vidíte?
    Jako u StB.
    A vzájemně se neznají, nic méně vědí, že jsou to lékaři, řemeslníci vědci, policisté, vojáci.
    Vysoko do jejich hiearchie se rychle dostal Bob Kartouz, který pracuje už od svého studia jako úderník a bojovník za lepší příští.
    Ve skutečnosti tam asi budou samí takoví Kartouzové, nedovedu si představit žádného normálního člověka, kterého koníček by byl udávání.

    • tresen

      Udávání?
      Ke komu směřuje zveřejnění totožnosti trolla? Jedině k veřejnosti. Trolla, jehož lži jsou uváděny na pravou míru, nikdo nezatkne, ani nepokutuje, když se jeho výroky nedají klasifikovat jako trestný čin.
      Vy jste takový malý, bezvýznamný trollík, co by elfům nestál za námahu, protože dosah vašich lží je minimální. Je s vámi občas zábava, i když si to nepřipouštíte. To je všechno.

      • vittta

        Až takhle někdy budu trollit, dejte vědět.
        Naopak to bude snadné, vy lžete pořád, a jestli to chcete konkrétně…
        Třeba zrovna teď.
        Zveřejnění totožnosti Trolla je jako co?
        A jeho lži jsou jako co?
        Že někdo napíše, že vojáci byli ve Francii nasazeni naposledy v r.1958 a pak už se k tomu nevyjadřuje?
        Tady máme zákon na ochranu osobních údajů, a někoho fízlovat a udávat- ale né veřejnosti, ale hromadnými útoky na sociální sítě, tedy ti raději mažou všechno, než by riskovaly miliardové pokuty.
        Ale u vás mě podpora práskačů a komsomolců nepřekvapuje.
        Nesnášela jste komunisty jenom proto, že jste tu moc neměla vy.
        Stejně jako většina těch posraných chartiostů.
        Někteří z nich už moc mají- a honí jiné chartisty, kteří byli opravdu odvážní, a odvážní zůstali.
        A těm lají do ruských trollů.

        • MaB

          Že někdo napíše, že vojáci byli ve Francii nasazeni naposledy v r.1958 a pak už se k tomu nevyjadřuje? (vittta)

          Nikoli “ vojáci byli ve Francii nasazeni naposledy v r.1958″, ale „od roku 1958 ve Francii vojáci nasazeni nebyli“.
          V tom je rozdíl, nemyslíte ?
          A vy nevíte proč ? To jste mne zklamal :)
          Protože v roce 1958 začala 5. republika s novou ùstavou.
          Mohla jsem taky napsat, že v 5. republice vojáci nasazeni nebyli.

          • Kamil Mudra

            Jasně. Když budu celý život krást ale ve třiceti změním jméno z Nováka na Petráka tak to znamená že od mých třicátin už Novák nekrade. Logicky je to správné ale určitě to neznamená že jsem s těmi krádežemi přestal. Soused který mne zná asi těžko bude mít po mých třicátinách nějaký důvod k tomu aby si přestal zamykat garáž. Nebo se pro něj něco změnilo?

            • MaB

              Kamile, jste sice pedagog, ale srovnání s pouhou změnou jména je tak trochu „za vlasy přitažené“
              Měl byste se zamyslet nad výstižnějším.

              Dá se říci, že de Gaulle provedl institucionální převrat a zcela zvrátil rovnováhu mocí.
              Ty byly dříve příznivé pro parlament na úkor exekutivy, což on považoval za zdroj vládní nestability.
              Zavedl proto většinový systém, diky kterému má francouzský prezident větší pravomoci než americký.
              Říká se tomu „režimu osobní moci“, ve kterém je prezident jakýsi novodobý monarcha.
              Ne nadarmo se Macronovi přezdívá Jupiter…

              • Kamil Mudra

                Ale MaB… První republika, pátá a nebo třeba desátá… střídejte si je tam jak ponožky ale kvůli tomu Francie nepřestane být Francií. To bych také mohl říct že v ČR žijí cikáni až od roku 1993. Ale přesto že v tomto konkrétním případě bych mohl argumentovat i se změnou názvu tak i ten nejnegramotnější cikán který by to slyšel by si poklepal na čelo. Od monarchie přes Napoleona, de Gaulla až po Macrona je tenhle kus Evropy pro zbytek světa Francií ať se kroutíte sebevíc a nezmění to ani sám Jupiter osobně.

                • MaB

                  Čili pro vás, Kamile, roky jako 1948, 1989 neznamenaly žádnou změnu.
                  Nevím, nevím, jestli by si ten „nejnegramotnější cikán“, který by to slyšel, také nepoklepal na čelo. Já znám mnoho lidí i v cizině, kteří ji zaregistrovali.
                  Nevím také, za který „zbytek světa“ mluvíte. Určitě ne třeba za Alžírsko a další.
                  Důležité je, že pro samotné Francouze je to zlom velmi podstatný, s následky ne vždy jen příjemnými, i když ty, alespoň pro mne, převládají.
                  I když se jmenujete Mudra, patentovat rozum jste si asi nedal, že ?
                  Proto ani vaše „pravda“ není ta jediná správná, s tím je nutno se smířit…a bez kroucení. :))

                  PS. Jupiterem nazývají Macrona jeho nepřátelé, ke kterým já nepatřím.

                  • Kamil Mudra

                    „Čili pro vás, Kamile, roky jako 1948, 1989 neznamenaly žádnou změnu.“
                    Rozhodně pro mne neznamenají změnu vlasti pro mne či moje předky kteří se v této zemi narodili a prožili svůj život.
                    Patent na rozum nemám ale zřejmě se jeho držitelem cítíte být vy, když mou pravdu dáváte do uvozovek a současně na mne apelujete abych si uvědomil že může existovat více pravd současně. Já vám tu vaši neberu jen se vám snažím vysvětlit proč není vhodná pro obhajobu vašeho vyjádření o tom nasazování vojáků ve Francii.
                    A tím Jupiterem ve svém komentáři jsem rozhodně nemyslel Macrona, kteréhož nejsem ani nepřítelem ani přítelem neb jest pro mne jen jednou z mnoha figur na politické scéně.

                    • MaB

                      O Jupiterovi jsem psala já, ne Vy, mezi „nepřátele Macrona“ jsem vás také nařadila.
                      Já jsem ale nemluvila o změně „vlasti“ ani „jména“ (jak jste si vyložil) , ale politického systému.

                      Vás se možná změny netýkaly, ale jistě uznáte, že Váš případ se nedá zevšeobecňovat, mnoha lidí se dotkly velmi bolestně. (viz M. Kundera a mnoho dalších)
                      Jak jste si mohl všimnout, ùvozovky dávám pro zdůraznění slov, tedy Vaše interpretace je nesprávná.

                      Snažíte se mi vysvětlit, proč není „moje pravda“ vhodná pro obhajobu mého vyjádření o tom nasazování vojáků ve Francii.“
                      Jistě Vám neušlo, i když přecházíte mlčením, jak zde vittta do omrzení opakuje, že „lžu“ a nedpovídám.
                      Proto jsem ho jen upozornila na rozdíl mezi jím změněnou verzí a verzí původní, tedy proč je nesmyslné říkat
                      „Vojáci byli naposledy nasazeni v r.1958“..misto „Vojáci nebyli nasazeni od roku 1958“, což Vy jste zamlžil svou metaforou ve snaze vysvětlit mi… :)

                    • Kamil Mudra

                      Víto co, MaB? Co kdybyste mi zkusila odpovědět na docela prostou otázku. Přestala, během těch změn o kterých píšete, být někdy Francie Francií? Pokud ano tak kdy a na jak dlouho?

                    • vittta

                      Jistě že lžete.
                      Vy jste to netvrzení o r.1958 dala jako důkaz nepravdivosrti výpovědí našich legionářů.
                      Tak nějak oklikou, jak vy to umíte.
                      No a když tedy už nyní odpovídáte, pokud to má smysl- byli vojáci ve Francii- řeč byla o Francii, ne o konkrétní republice- nasazeni i po r.1958, nebo ne?
                      A byla nasazena i cizinecká legie?
                      Myslím uvnitř Francie.
                      Stačí si to vysvětlit, a hned je jasno, nač se přít, že jo.

                    • Mab

                      François Hollande ani v době atentátů nepoužil článek 16 ústavy, který upravuje podmínky pro udělování mimořádných pravomocí prezidentovi, ani článek 36, který se týká stávu obléhání a dovoluje mu nasadit armádu, která převezme funkce policie.
                      K tomu došlo pouze v době 1. a.2. světové války, od té doby NIKDY !
                      Ohledně manifestací GJ a volání, aby byla nasazena armáda, ministr řekl:
                      Vojáci operace Sentinel nebudou dělat policii a nebudou v kontaktu s demonstranty.
                      Takže opět stejná odpověď: NE !

                      ad Kamil
                      Co to je: „Francie je Francií ? „, „Být Francií“ ?
                      Jméno nezměnila, ale „podobu“ několikrát.

                    • vittta

                      Až se vykecáte, zkuste odpovědět na tuto otázku, opakuji:
                      „….byli vojáci ve Francii- řeč byla o Francii, ne o konkrétní republice- nasazeni i po r.1958, nebo ne?
                      A byla nasazena i cizinecká legie?
                      Myslím uvnitř Francie.“???
                      Pokud ono rázné NE je odpověď, co tedy dělají ozbrojení a do boje vystrojení vojáci v ulicích v bojových formacích, se zbraněmi v pohotovostních polohách?

                    • Kamil Mudra

                      Jenže to jméno (název), MaB, je to pod čím ta země vystupuje vůči svému okolí. Nezávisle na tom jak se proměňuje její politická garnitura a v průběhu času upravují zákony. Stále jde o Francouzská města, osady, památky, ulice, vojáky, vědce, umělce… ať už se bavíme o současnosti nebo minulosti. A ti vojáci v současnosti se vyskytující v ulicích tam prostě jsou, nezávisle na tom jaké úkoly plnila armáda před padesáti nebo deseti lety. Pouhou svou přítomností jsou v kontaktu s lidmi. A jsou tam služebně, ne na vycházce, protože mají zbraně. A nebyli by tam kdyby jich nebylo zapotřebí. Kolikátou republiku tam momentálně máte na tom faktu nic nemění.

                    • MaB

                      ad vittta:
                      Funkci a přítomnost vojáků v rámci operace Sentinelle jsem vám už vysvětlila a nehodlám se opakovat..
                      Pokud si pletete vojáky s gendarmy, není to moje vina. Jejich intervenční skupina,
                      Le Groupe d’intervention de la Gendarmerie nationale (GIGN), je elitní jednotka, specializovaná na zásahy v krizových situacích a jsou to „ostří hoši“.
                      ad Kamil:
                      Kdyby vzala do rukou to „dělání pořádku“ armáda, tak bychom se asi divili a dalo by se říci, že Francie přestala být Francí, což se zatím nastalo…
                      Je ale fakt, že byla Francie „před“ a Francie „po“ atentátech…

                    • vittta

                      To jsou žvásty, co je mi do operace Sentinelle nebo do GIGN?
                      Ptám se málo konkrétně?

                    • vittta

                      Vo pivo, že neodpoví, Kamile.
                      Bude vykládat o jeremiášovým kokotu, ale neodpoví.
                      KAŽDÝ tam ty vojáky vidí, prostě tam jsou, ale MaB to neřekne, protože její loutkovodič asi tvrdí, že tam nejsou, a tak tam nejsou!
                      Nic méně, ona neřekla, že tam nejsou, ona jenom řekla, že „Kdyby vzala do rukou to „dělání pořádku“ armáda, tak bychom se asi divili a dalo by se říci, že Francie přestala být Francí, což se zatím nastalo…“
                      Ale co tím myslela, to asi neví ani ona.

                    • MaB

                      Co jsem zde už napsala (i několikrát) OPAKOVAT NEBUDU. Jasné ?
                      Divím se, že moje „kecy“, „lži“, „žvásty“ čtete. Pochybuji, že je to s něčí pistolí na spánku.

                    • vittta

                      No jasně že ne.
                      Já to věděl, proto jsem se chtěl také vsadit.
                      Vy nikdy nic nepíšete.
                      Ale samozřejmě, na tak ošemetný dotaz ani odpovědět nemůžete, protože ve vaší vymyté makovici se to nyní pěkně hádá.
                      Víte, že vojáci nebyli od r.1958 nasazeni, víte, co je oprace Sentinelle, a co je GIGN.
                      Jenže na druhou stranu sama ty vojáky v ulicích vidíte.
                      A přitom víte, že tam nejsou.
                      Teď jestli věřit více svým očím, nebo vašim loutkovodičům…
                      A tak to berete průměrem.
                      Vojáci nasazeni nejsou, ale operace Sentinelle běží jako po másle, a GIGN nasazeni nebyli!

                    • vittta

                      Proč vás čtu…
                      No, to patologické lhaní je v podstatě zábavné.
                      Mě nikdy moc nešlo do hlavy, jak můžete bojovat zároveň za dvě, i tři, naprosto protichůdné myšlenky.
                      Když se chlap podívá ženské na kozy, tak je to zločin, ale zároveň ženské mohou negři znásilňovat, protože jste právní stát, a nejprve by se to muselo dokázat, není liž pravda?
                      A když nějakou ženskou i s dcerou třeba podříznou, že mají na svém pozemku jen plavky, tak to je prostě daň za svobodu, rovnost a bratrství.
                      Bojujete konkrétně za islám, ano, jinak byste nemohli vymyslet novou diagnozu- islamofobii, ale zároveň se bijete za práva buzerantů a třetích a čtvrtých a pátých a šestých pohlaví.
                      Zavádíte na silnicích 80 kvůli bezpečnosti, ale negry, kteří přepadají kamiony necháváte být, a když už je někdo potrestán, tak je to český řidič.
                      Lži, lži, lži…
                      Ale vy nelžete..třeba konkrétně vy mně, nebo třeba Kamilovi, či jiným dobrým Čechům.
                      My vám to nežerem, my vám to hravě vyvracíme, na nás to nemá účinky.
                      Vy lžete hlavně sobě, a vzájemně si ty lži potvrzujete.
                      Brněnský sprejer= muslimy vypálený kostel.
                      Bílí také kradou.
                      Auta si zapalují majitelé sami, kvůli pojišťovnám.
                      Ve Švédsku je velká svoboda a vysoká kultura.
                      K smíchu- ale i k pláči.

          • vittta

            Aha, takže vy jste mě MaB vlastně napálila.
            Tvrdila jste, že od r.1958 vojáci nasazeni nebyli, ale byl to jen chyták, protože klidně už v r.1958 nasazeni být mohli, a vy budete mít pravdu.
            To jste mě doběhla, to uznávám.
            Nemáte ještě nějaký chyták?
            Tohle tad ještě nebylo, pravý, sluníčkochyták.
            A mezi námi, fakt mě to zajímá, jaký je rozdíl v tom, že vojáci byli nasazeni naposledy v r.1958, a vojáci od r.1958 nasazeni nebyli?
            Myslím v tom kontextu, co jste to použila.
            Pokud je to součást toho chytáku, tak je to skvělé, já fakt neznám historii Francie, abych věděl, jak často nasazujete vojáky na vlastní občany, já jen vím, že jich máte plné ulice v bojových sestavách a s bojovou výstrojí a automatickými zbraněmi.
            Nic méně, vy jste tím nějak vyvrátila tu výpově´d českých legionářů, a to už mi tam nesedí, sice jste mě nachytala na datech a 4 a 5 republice, ale ty legionáře jste tím…nevyvrátila.
            …..
            Vy máte na lhaní diagnozu?

        • tresen

          Někdy například stačí zjištění, že identita trolla, který se podepisuje celým jménem i s akademickými tituly, je komplet falešná, a to včetně portrétu, který ukradl někde na netu. Anebo že za statusem sličné komentátorky, rozsévající své „názory“ všude možně, včetně diskusních stránek kojících matek, se skrývá profláklý majitel webu chrlícího hoaxy.

    • embecko

      „Komunikují v šifrovaných zprávách a pod služebními čísly.“
      To se dalo ocekavat…vcetne faktu, ze antikomuniste prevzali komunisticke metody, zrejme se ridice pouckou „ucel sveti prostredky“…zkratka nastala jina situace a neni cas na hrdinstvi.
      Podle meho budou ucinni, hlavne, az zacnou padat exemplarni tresty, jako v pripade tech svedskych duchodkyn. Dulezity je moment sdeleni obvineni na podklade „sdileni zpravy“. Zdroj muze zustat nepotrestany, nebot je tady jasne, ze nejde o obsah prispevku, ale o nalady ve spolecnosti. Puvodni prispevek tam klidne nechaji, aby na nej chytili dalsiho nebozaka (viz minule tema o duvodech nemazani/ ponechavani rasistickych prispevku z druhe strany).
      „Další žena Christina byla ve věku 65 let obviněna z „podněcování nenávisti vůči etnické skupině“, když napsala na Facebooku: „Pokud to bude pokračovat, inteligence ve Švédsku klesne na úroveň zlatých rybek.“ a „Odmítněte vše, co má něco společného s islámem.“
      Popírá, že by toto prohlášení napsala, ale trvá na tom, že chtěla varovat Švédy před islámem. Podle novinových zpráv byla Christina v roce 2016 napadena čtyřmi tzv. „nezletilci bez doprovodu“ (migranty) a zmlácena do bezvědomí, v důsledku čehož se jí hodně zhoršila paměť. Nikdo nebyl za tento útok odsouzen, ale ona dnes čelí finančním obtížím a není schopna ani zaplatit svoji činži. Švédský stát jí neposkytl žádnou pomoc. Christina byla zatím údajně šestkrát vyslýchána, a to až po dobu dvou hodin, pro své údajně zločinné myšlenky, byla také dotazována na své dětství a zda užívá drogy. Přitom nemá žádný záznam v trestním rejstříku.“
      https://cs.gatestoneinstitute.org/12433/svedsko-svoboda-projevu

      • embecko

        „Mueller připustil, že důkazy o potenciálních trestných činech nenašel, zároveň však Trumpa nezbavil podezření a odpovědnosti.“
        https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cekani-je-u-konce-muellerova-zprava-jde-na-verejnost-70608?utm_source=www.seznam.cz&RCW6B6IvTOs_tz3iKT.Y2X_o21RC=denni-tisk
        „Po téměř dvouletém vyšetřování ruského ovlivňování amerických prezidentských voleb…“
        Tak ted nevim, vysterovali ovlivnovani voleb, anebo slo jen o podezreni? A ze nic nenasel, jeste neznamena, ze se neovlivnovalo? Asi tu jina moznost neni, ze by Rusaci neovlivnovali je nemozne.

      • vittta

        A to je ono, právě.
        Elf s řádným služebním číslem odhalí, že nejde o žádnou důchodkyni, ale o protřelého, holohlavého mládence, co má doma všude svastiky, a na hrudi vykérovaného Adolfa Hitlera.
        A jako důchodkyni ho vedou v evidenci rasističtí švédští policisté, vlastně ho kryjí, stejně jako soudce.
        Tady vidíš, jak důležití organizovaní Elfové jsou.
        Všechno kolem, tedy dlouhé výslechy a ponižující dotazy jsou naopak vymyšlené ultrapravicovými živly, kteří chtějí pošpinit ty švédské policisty, kteří odmítají politiku strachu a nenávisti!

      • Kamil Mudra

        No tak si shrňme co za ohavnost se dovídáme:
        „…soukromá organizace založená Tomasem Åbergem, který si předsevzal identifikovat a oznamovat švédským orgánům osoby, o kterých on a jeho organizace usoudili, že se dopouštějí nedovolených myšlenek(!)…Åbergova organizace udala v roce 2017 státním orgánům ne méně než 750 švédských občanů za „nenávist na internetu“… organizace odmítá identifikovat lidi, kteří pro ni pracují… Åberg byl nedávno nominován jedněmi z největších švédských novin Aftonbladet na prestižní cenu „Švédský hrdina“.

        Připomínám že jde o „hrdinné“ anonymní udávání. Kde jsou ty časy kdy anonymní udání končilo v koši a jeho pisatel byl vnímán jako zbabělec.

        • vittta

          Je to především pozitivní příklad pro mladé.
          A není to udávání, jen se oznamuje potencionální trestná činnost.
          Ve fázi myšlenek.
          Výsledky jsou hned vidět, kriminalita ve Švédsku je- jak známo, naprosto minimální, jen ta myšlenková ještě místy přetrvává.

  6. Ondřej

    Zdrcující reportáž německé ZDF o praktikách Andreje Babiše. Otevřeně jej nazývá podvodníkem, přivlastňující si neoprávněně peníze daňových poplatníků. Ale i odpor českých zákazníků (především z Prahy) kupovat jeho potraviny, pro čež vznikla mobilní aplikace skenující na potravinách čárový kód s tím – že když výrobce spadá do koncernu Agrofert, aplikace varovně zapípá – POZOR, BABIŠOVO! Takovouto ostudu ČR ještě v Evropě snad nikdy neměla.

    EU macht Tschechien Druck

    Die EU wirft dem tschechischen Ministerpräsidenten Babiš vor, wirtschaftlich von EU-Subventionen zu profitieren – über Unternehmen, die mit ihm verbunden sind.

    https://www.zdf.de/nachrichten/heute-sendungen/videos/eu-macht-druck-auf-tschechien-100.html

    ta reportáž je opravdu výživná, opravdu každý se musí za takového člověka když vyjede na západ, kde polici přiznávají i darované vstupenky do kina,hluboce stydět. A za svůj národ, stát i vládu.

    • vittta

      Já se nestydím ani trochu.
      Němečtí politici ovšem také nejsou zrovna vzory poctivosti, vstupenky do kina asi odevzdají, ale jinak…
      PS- Babiše nemám rád.

  7. vittta

    Neví někdo, co se děje kolem požáru Notre Dame?
    Nějak se o tom nepíše, alespoň ne na hlavních stránkách.
    Už se ví, kdo to zapálil?
    A už začala oprava?
    Néé, mě by to zajímalo, a nikde žádná informace.

    • Janika

      Můžeme se jenom dohadovat… Není to divné, že shořel křesťanský chrám těsně před největším křesťanským svátkem? A ty cenné sochy čirou náhodou odvezli těsně před tím. Peněz na opravu bude dost, o tom není žádná pochybnost.

      • vittta

        To je ale divné jen někomu.
        Tady diskutují jedinci, kteří vidí v té souvislosti až odsouzený gang vykradačů kostelů zrovna včera.
        Nebo brněnského sprejera.
        A my, konspirátoři, přemýšlíme o velikonocích a sochách a nezvyklému množství peněz, z nichž mimochdem- jak se zdá- je dobrá polovina jen slíbená.
        A také tu máme vtipálky, no je to legrační, s tou francouzkou armádou, co od r.1958 nebyla nasazena, nebo jak to vlastně je, a ona končila 4. republika, a místo Francie jsme z čista jasna měli Francii.

      • embecko

        Ja si treba take myslim, ze neslo o umysl, ale reakce mainstremu mne rozhodne nenechala chladnym:
        „Spekulace na priciny pozaru pred ukoncenim vysterovani nedopustime, protoze nekolik tydnu pred ukoncenim vysatrovani vime, ze slo o nahodu!“
        To mas situaci, jako na konci normalizace: Elfove se snazi vyhledavat ideove diverzanty a pritom netusi, ze situace dosla tak daleko, ze nejvetsi diverzi se uz staly oficialni clanky v mainstreamu. Dneska uz nikoho nemusis nijak sofistikovane dehonestovat, uplne staci okopirovat to, co napsal. Tak konci kazdy rezim.

        • vittta

          Čím víc lžou, tím méně jim lidé věří.
          Čechům je to jasné.
          Možná nejen Čechům.
          Mainstream je mimo hru.
          Ale odkryl svým způsobem karty, jak to funguje.

      • MaB

        ad Janika
        Rekonstrukce N-D byla zahájena před rokem a půl, několik měsíců trvalo postavení gigantického lešení. Odvoz 16 kovových soch (přes 3,5 m) k rekonstrukci byl podle harmonogramu.
        Kdo má ze „zločinu“ největší prospěch ? Zatím katolíci, Macron a armádní hasiči(národní hrdinové) pod vedením generála Galleta. Kdo z nich je žhářem ? :))

        Teorií koluje dost.
        Ta o tajemném muži na střeše (fotka na internetu) byla vyvrácena, jde o jednu z 54 soch.
        Černá série 15. duben (Titanic, Lincoln, stadion v Anglii…) pokračuje
        Lekce a výzva od Boha
        Atentát, ke kterému se, což je s podivem, ještě nikdo hrdě nepřihlásil.

        Vyšetřování stále pokračuje a jako nejpravděpodobnější se zatím jeví skrat na el. instalaci výtahu na lešení v místě vzniku požáru.

        • vittta

          Kolik už se vám přihlásilo devastátorů ostatních 1000 kostelů?
          No a jaký prospěch z požádru mají hasiči, (civilní, máte tam překlep, armáda nebyla nasazena, operace Sentinel, žádost do cizinecké legie, letadlo, sluníčko) a Macron?
          Katolíci zatím prospěch nemají, leda že se budou stěhovat, a konečně sloužit mše v nějakém zaplivaném sklepě, alespoň je u toho nebudou muslimové mlátit, ale jinak asi mít budou, když se bombastické sliby promění v peníze, ale to víte, sliby jsou zatím jen sliby.

      • vittta

        Ještě nemusí mít euronáckové vyhráno.
        Ono záleží na tom, jak to bylo pojištěno.
        A nějaký závěr komise udělat musí, prostě ukončit vyšetřování, a na jeho základě bude případně vyplacena pojistka.
        Leda by se alternativně dopředu počítalo s tím, že se může něco stát, a tak to bylo pojištěno „bez příčiny“.
        Pokud jim to ovšem v muslimské čtvrti vůbec někdo pojistil.

  8. astraustralia

    Vas Internetovy pritel Culik tam ma pod clankem diskusi prazdnou,
    co kdybyste mu tam podekoval a napsal neco jako Culik na Hrad ?
    S Facebookem jako novym Goebbelsem 21 stoleti by se mu jiste podarilo sjednotit rozdeleny narod
    a byt prikladem pro celou Evropu na vychod od zdraveho jadra :-)

    • vittta

      Já tam nesmím psát.
      Mám závadné názory.
      Na BL je diskuze sice malá, ale o to kvalitnější, a jen to dokazuje to, co zde říkala Třešeň.
      Lidé, kteří chtějí diskutovat, se nejraději uchylují na „moderované“ diskuze.

      • astraustralia

        vittta
        ze ti co obhajuji Francii ba dokonce v multiculti ji davaji za priklad nejsou kazatele cele a skutecne pravdy o tom pise jeden z prispevku na jinem blogu:

        Neco z Francie:-)

        Hezká ukázka, jak se dnes převrací realita o 180°. Francouzská neziskovka RSF zveřejnila svou analýzu svobody médií.
        Hádejte, které země EU vyšly nejhůře. Maďarsko, Polsko, Bulharsko a Malta.
        Nejlépe samozřejmě Norsko, Finsko, Švédsko a Holandsko.

        Už to působí jako vtip. Skandinávské země dnes patří k těm nejméně svobodným, kde není možné kritizovat náboženství,
        vyjadřovat se k tématům genderu, lgbt, imigrační politice a podobně.
        Norsko a Švédsko si ještě můžou připočíst své barnevernety.
        Holandsko odstranilo z Amsterdamu nápis „Já jsem Amsterdam“, protože neodpovídá korektnosti.

        Naproti tomu kritizované země mají funkční rodiny, mohou se hlásit ke svým tradicím a lidem je stále dovoleno kritizovat,
        co se jim nelíbí. Je zde také výrazně bezpečněji oproti těm vyzdvihovaným vzorům.

        A to se nelíbí samozřejmě. Protože je to takové zrcadlo, že progresivismus nefunguje a ničí společnost.
        Tak se progresivisté z neziskovek snaží špinit a progresivistické mediální domy tyto informace přebírají jako automaticky směroplatné.
        U nás už tomu věří málokdo.
        Takže snad se to brzy otočí i na západě.
        Snad ?

        Pod Macronovym a mutti Merkel vedenim tezko :-(

        „Prolhali jsme se do stavu, kdy už spousta lidí systému,
        který se mohutně opírá o myšlenkově vytunelovanou propagandu,
        prostě nevěří.“
        Tereza Spencerová

        • tresen

          Prolhali jsme se….první osoba plurálu opravdu sedí.
          TS – mnohokrát usvědčená lhářka a dezinformátorka

            • tresen

              Myslíte ten textík z Pravého prostoru? :-)
              Ten Jahoda nebo Malina nebo jak se hoch od Svobodných jmenuje, na rozdíl od TS vědomě nelže, asi si to doopravdy myslí. Na to má nárok.

              • vittta

                Hmmm…
                A co si myslíte o obsahu článku?
                Obsah článku je dle mého svoboda tisku v jednotlivých zemích, ne nějaký Malina či Jahoda, co je ze Svobodných, a co vědomě nelže, zatímco T.S. vědomě lže.
                To jsou vaše spekulace, ale co ten článek konkrétně?

          • MaB

            Souhlasim !
            Classement mondial de la liberté de la presse 2019 | RSF
            Světové pořadí zemí podle svobody tisku
            (RSF – reportéři bez hranic)
            https://rsf.org/fr/classement

            Po zadání titulku velice názorně zobrazeno. Moc zajímavé.
            A každý si může udělat názor vlastní.

  9. vittta

    Všichni nejsou stejní, aneb rozmanitost Evropa potřebuje.
    Článek je psán vysoce servilním způsobem, tak například ti, co dívku upálili jsou nazýváni vrahy.
    Což samozřejmě jsou, ale byli to spolužáci a spolužačky, tedy lidi, které dívka dlouho znala.
    Vrah je vrah, a všude jsou takoví lidé, ale když vraždí spulužáci, bez skrupulí a bez zakolísání, extremně brutálním způsobem, je to přecijenom někde jinde.
    A pak se také autorka úzkostlivě vyhýbá náboženskému vyznání jak dívky, tak spolužáků.
    Asi to byli příznivci Aštara Šarona.
    Takoví spolužáci jsou snem každé české dívky, především pak dcer významných euroelfů, a proto je třeba dále bojovat proti nenávisti.
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/studentka-nahlasila-sexualni-obtezovani-reditelem-spoluzaci-ji-upalili-70648?dop-ab-variant=5&seq-no=2&source=hp

    • vittta

      No tak, Třešni, nebojte se toho!
      Vyřešte někoho, web, redaktor, zdroj, můj mozek, Kamilův mozek, Astrův mozek, Adolf Hitler…
      Něco musí být špatně!

      • astraustralia

        Něco musí být špatně!
        v tom mate pravdu ale zkuste to jinak:-)
        Opuste osobni rovinu a prenechte ji tem co se nedostava argumentu,
        i v pripade Terezy Spencer , ktera co vse rekla nerekla napsala nenapsala.
        Nahodneho ctenare to neoslovi, zdejsi dlouhodobe navstevniky naopak takovy argumentacni uder nepresvedci.

        Prolhana TS to je presny obraz tech kteri tak stale zoufaleji a za pouziti zase jinych nez TS prolhanosti obhajuji soucasnost.
        To je ten styl ktery presne odhalil jisty ministr kdyz byl „odejit“a presne to popsal v obecne rovine jak to chodi v Ceske kotline.
        HLEDAJI SE PIJAVICE U PACIENTA KTERY MA OTEVRENE ZILY.
        Prevedeno do praktickeho prikladu jak to v sametove demokrature funguje, jak nejdulezitejsi je 7 millionova krabice od vina jako vitezne odhaleni co zpusobilo a pusobi veskere potize,
        ale ze z republiky odtekaji stamilliardy a drive nikdo a dnes ani Babis na tuto posvatnou kravu nesahne ze si banksteri delaji co chteji ze CR nepatri uz ani jedina banka, proste maximalni snaha o odvedeni pozornosti jinam nez kde a v cem je problem, hlavne presvedcit lid a to jakymkoli zpusobem a tak i 7 millionu je pro massmedia dobrych aby v tichosti milliardy tekly jak tecou, take ze Zeman jako nepritel a ze je tu rozdeleny narod o hruza a kdyby Zemen nebyl teklo by v tichosti milliard vice a spravnejsim smerem a snad ze hrozi nebezpeci ze by mohly oddtekat ponekud vice na Vychod misto jako dosud na Zapad o hruzo to uz vam zase az tak po lopatisticky nenaserviruji:-)

        Clanek z neziskovky z RSF jsem uvedl ne ze Vy se do toho oprete osobne, ale ze se tu najde nekdo kdo prednese pravdivou protiinformaci ze si muzeme najit x neziskovek made in CR ktere otisknou podobny korektne vlezdoprdelisticky pohled na spravne a spatne rozdelene staty Evropy aby se dalo namitnout ze tato korektnost ma prokazatelne centralne rizenou a spravne nasmerovanou korektnost aniz by bylo trba rikat treba jmeno Soros ci jmenovat seznam vyssich instanci ktere takove „neziskovky“ plati za za ucelem jakeho zisku to delaji.
        To jako pokus o vymenu nazoru bez toho ze netreba pridavat ze ta ci ona dama je krava.
        Neni treba psat osobni vypady vzdyt kazdy se podepise svym komentarem sam. A ctenar si sam udela usudek.
        To plati pro kazdeho z nas kdo sem piseme.
        Pokud nebudu premyslet a dam sem 3,14tovinu pak snad by mohlo stacit to co si o me bude vetsina zdejsich i kolemjdoucich bude myslet,
        ale nevidim duvod negativni mineni pripominat ci nad tim navic jasat. (Karmu a jeji zatezovani dalsim „hrichem“ davam do zavorky neb tomu kdo na hrich neveri je vse marno)
        Samozrejme ze mi muzete rict, ze at si ulevime od plic nebo ne
        ty zasadni veci se tim v demokrature zvane EU ani Protektoratu CR nezmeni vubec
        ze dobre vite jak kazda krabice od vina ci jakykoli skandal nejakeho politika je moc dobry k odkloneni od podstatnych problemu a drzeni naroda ve dvou polovinach na minimalne pristi 4 roky
        (jak pravil sam pan president) a pak stejne stale tak dal :-(
        Asi se to dalo napsat i v jedne vete,
        ze se toho dost ve svete k okomentovani deje
        ze netreba nadavek kdyz svet marne hleda dobrodeje…

        Hezke Velikonoce preji :-)

        • vittta

          To je těžká věc, Astře.
          I kdybych psal sebelepší argumenty, plovina čtenářů mě odsoudí, že jsem napsal „prdel“.
          A budou si říkat:
          To musí být dobytek, ten vittta, napsal „prdel“ a vůbec je nebude zajímat, co jsem psal.
          A když něco napíší, tak budou psát, že jsem napsal „prdel“, kdy jsem to napsal, a kolik u toho trávím času, a že určitě i moje děti píší „prdel“ a moje máma a můj fotr, a že jsme divná familie, a že celkově to u mě musí vypadat, když píšu „prdel“.
          A že by to chtělo, aby mě Janika usměrnila, a úplně nejlepší by bylo, kdyby mě tyhle komentáře mazala, protože oni si sem přišli číst a psát slušně, a nezajímá je nějaká „prdel“, ba dokonce se jim bude zdát, že ona „prdel“ jim zkazila nejen celý den, ale celou diskuzi.
          Můžete samozřejmě namítnout, že přece nemusím psát „prdel“, ale fakt je ten, že pak jsem svým způsobem vyloučen ze společnosti, protože bych chtěl napsat „prdel“, ale nenapíšu, aby se někteří čtenáři nepohoršovali a nekazilo jim to den.
          A co oni na to?
          No, budou mi vyčítat, že jsem napsal „zadek“, poněvač jsem tím určitě myslel prdel, a měl by si ty vulgarity odpustit.
          A jak to tak budou řešit, jak já- a třeba i někdo jiný, napsali jsme „prdel“, tak se jednoho dne ráno probudí, a budou muset nosit hidžáb a chlapi dlouhé fousy a bude povinné šmírovadlo v autě i s odpolechem (aby se řidič věnoval řízení a nesnižoval svou pozornost kecáním- těch nehod, co je) a na hranicích budeme mít cizí vojska.
          Jo, kamaráde, svět je nevděčnej.
          Pěkné svátky a hlavně zdraví!

      • tresen

        Co myslíte, že se na to dá říct? Vy myslíte, že to není pravda?
        Nebo chcete slyšet, že takové události tím městem nepohnou a všechno bude jako dřív? Že si tam dál muži ve vyšším postavení budou dovolovat na děvčata a že když ta se ozvou, budou v ohrožení?
        Je to možné. Ale taky je možné, že se něco změní a že policie bude lépe naslouchat a bude případy ohrožených řešit včas.
        Hlavně že se tu budete vykecávat proti podpoře mezinárodní úmluvy o prevenci násilí na ženách.

Odvaž se, potom se uvidí

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s