Pracovní den

Jdu do práce a cestou kupuju, jako vždy, láhev vína. Mám ji během pracovního procesu postavenou šikovně pod psacím stolem, aby nebyla vidět, skleničku schovanou v šuplíku.

Na našem pracovišti je přísně zakázáno požívat alkoholické nápoje. Jsme tam moc dobrá parta, různě se scházíme a "zašíváme" v kancelářích a všichni popíjíme. Klidně přiznám, že nejhorší jsem já. Ze zákazu si děláme všichni prču. Mám ještě výhodu, že na mně nějaká ta sklenička není vůbec znát, na rozdíl od jedné kolegyně, ta se na flašku jen podívá a má tváře červené jak pivoňka.

Tak si tak v poklidu pracuju a popíjím jen málo, dnes musím opravdu něco udělat. A najednou mi na mobilu pípně hláška:

"Už nepijte! Vaše povolená dnešní spotřeba alkoholu byla vyčerpána. Podrobné informace jsou vyvěšené na elektronickém ukazateli na chodbě."

Proboha, co je to zase, vždyť jsem toho ještě tolik nevypila, no jo, koukám…, půlka flašky pryč. Běžím na chodbu, a tam je opravdu jakási nástěnka se jmény všech zaměstnanců a s nějakými čísly. Svítím tam červeně. Všichni to vidí. Ta ostuda. Blíží se ředitel…

***

No a pak jsem se probudila hrůzou… Zaplať bůh, byl to jen sen. Zatím… Velký Bratr nad námi zase až tak nebdí. Ale co není, může být, jen si přečtěte u aliena Depresistův Kybernetický Komunismus. Takové věci člověk nemá číst před spaním :-).

13 comments

  1. titanika

    Hehe, Jessie, proboha, to je jak ze života :). Ty umíš člověka odrovnat… Jinak díky za inspiraci, mám totiž hroznou chuť napsat o své první placatce ve skříňce i co mě vedlo k tomu, že jsem vybrala br br br zrovna zrovinka rum. A může za to nevinná kniha Tři kamarádi. S pozdravem Třikrát zdar TDA se klaní titanika :)P.S. TDA je trvalá důsledná abstinence.

  2. Jessie

    No, je to ze života, já taky všechno vykecám… :-). Já si myslím, že pití ovlivňuje prostředí a způsob života, jak píše London v "Démon alkohol". A lidi, se kterými se člověk stýká. Někdy je zapotřebí ty vztahy přetrhat, protože jsou lidi, kterým se člověk podívá do očí a už nalejvá :-). Je to blbej zvyk. Další choulostivá kapitola by bylo, jestli sex s alkoholem, nebo bez, ale do toho nejdu :-).

  3. Saul

    "Démon alkohol" je super.Teda ta knížka:-))Z těch Londonovy dialogů s démonem na mne jaksi dýchlo,že prostě nedokázal popřít jeho argumenty.Že to vlastně ani nejde.Možná právě to měl na mysli,když se o té knížce kdesi vyjádřil v tom smyslu,že neměl dost odvahy v ní napsat celou pravdu.

  4. Saul

    předpokládám že J.L.si uvědomil,že ta pravda Démona je pravdou.Že ji nelze vyvrátit.V těch dialozích to je zřejmé.Jack mluvil o kráse světa,života,požitků…a démon mu jeho argumenty vyvracel neúprosnou logikou smrti a zmaru.Nakonec ho zřejmě dostal do situace,kdy si Jack uvědomil že si své pravdy jen nalhává,aby vůbec dokázal žít.A pak už nedokázal ani to a otrávil se.London nebyl zbabělec,který by si šáhl na život pro nic za nic.Musel k tomu mít pádný důvod.Musel si uvědomit,že prohrál.Kdyby měl sebemenší jiskřičku naděje,tak by ji využil,tak jak to dělal celej život,ale tady si uvědomil tu šílenou beznaděj,se kterou se už nemohl prát.

  5. Saul

    Démon alkohol není jen sociologická studie o chlastu.To je vnitřní zpověď přemýšlivého a citlivého člověka.Zpověď bez pointy.Jack ji nenašel,takže se rozhodl zemřít,protože nikdy v životě nedělal něco,v čem by neviděl smysl,kde by před ním nebyl nějaký cíl.Je otázka,jestli by tu pointu našel,kdyby nechlastal.Možná.Ale možná by ji taky nikdy nezačal hledat nebo se po ní ptát.A to je asi ještě horší,než se uchlastat.

  6. Saul

    "Jsem, byl jsem, nejsem, nikdy jsem nebyl. Nikdy s ním nejsem míň zadobře, než když je se mnou a když se zdá, že jsem s ním nejvíc zadobře. Je to král lhářů. Je nejupřímnější z těch, kdo říkají pravdu. Je to vznešený chlapík, v jehož společnosti si připadám jako ve společnosti bohů. Je také ve spolku se Zubatou. Jeho cesta vede k čiré pravdě a ke smrti.Popřává nám jasně vidění i šálivě sny. Je nepřítelem života a učí nás větším moudrostem, než kam sahá naše životní moudrost. Je to zabiják se zkrvavenýma rukama a ničí mládí." J.London: Démon alkohol

  7. Jessie

    To je moc hezké, Saule, děkuju, že jsi od toho neuhnul :-). Ještě se k tomu vrátím, až bude klid.

  8. Jessie

    Tak, Saule, s drobnými upřesněními významu některých formulací, do kterých se tu nebudu pouštět, beru to, co jsi napsal.Jen ale myslím, že by nám alkohol měl naopak pomáhat tu tíži světa unést. Je to podobné, jako s láskou. Z obojího si můžeme brát jen tolik a takovým způsobem, aby to bylo prospěšné. Když se nám to vymkne, může nastat destrukce a sebedestrukce.Jak píšeš, že nezačít hledat smysl života je horší, než se uchlastat, tak snad, ale nejdřív by se muselo definovat, co je to "horší". Je horší přežít jako šťastnej blbec? No ale proč :-)?

  9. Ella

    No ty ses dobra, uz jsem si rikala to snad neni mozne ale ten konec se ti poved.

  10. Saul

    "co je to "horší". Je horší přežít jako šťastnej blbec? No ale proč :-)?"Jestli máš tu knížku doma,tak jukni do posledních kapitol(už nevím přesně,ale někde na cca posledních 20str.).Tam to Jack řeší v rozhovoru s "čirou logikou",jak přezdíval démona alkoholu.Jsou tam hodně zajímavý úvahy.

  11. Jessie

    [11] Saule, nemám tu knížku a četla jsem ji kdysi dávno. Některé knížky bych podruhé přečíst nedokázala, nevím proč :-).

  12. Jessie

    [10] Zdravím, Ello :-). Je vidět, že asi mám špatné svědomí, že se mi zdají takové sny…:-).